Ga naar inhoud

Uitgerekend Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

succes vandaag Meertje.

Hier ook af en toe een steek in mijn onderbuik.

Verder is ons jochie erg druk, veel aan het draaien.

Vrijdag te veel gedaan en zaterdag dus een vrak.

Ik moet echt gaan doseren met alles.

Verder heb ik van mijn bekken gelukkig weinig last.

Ik kom wel erg traag op gang en ben nogal warrig.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou dames, hier een definitieve ziekenhuisopname! Blijven tot aan de bevalling! Vanmorgen bleek de CTG goed, maar de PI van baby 1 (die overigens nu met haar hoofdje naar beneden ligt - dat verklaart de steken!) was te hoog. Haar hoofdje was keurig 33 wk en haar buikje 30 wk. De andere baby doet het naar omstandigheden goed. Er was sprake van second opinion in een ander zkh maar dat kon telefonisch. Ik werd meteen opgenomen... Heb longrijpijng gehad, morgen nog een lading van die zooi. Bloeddruk is 140/90 ipv de keurige 125/75, komt vast door alle stress. Je schrikt behoorlijk als je hoort dat 1 van je kindjes het niet zo goed doet en je blij mag zijn als je de 34 weken haalt. Ik hoop echt dat ik de 37 weken volhou, maar ik moet me voorbereiden op een keizersnee die eerr zal plaatsvinden. Een gewone bevalling zou niet goed zijn voor de kindjes... De kindjes zijn nu allebei rond de 1800 gram.

Gatver, niks aan allemaal. Kan nu wel mijn rust houden in ieder geval - alhoewel slapen wel beroerd zal zijn hier (lig naast de keuken, meuh).

Rachel, rustig aan doen hoor, goed luisteren naar je lichaam!

Met de andere meiden alles goed? Nog leuke nieuwtjes? Dingen gekocht etc?? :)

Geplaatst

Lieve meertje,

ik schrik me rot meis, he bah! Ik ben wel blij dat je goed in de gaten gehouden wordt. Ik (natuurlijk iedereen hier) leef heel erg met je mee en ga heel hard duimen voor jou en de meiden!

Wie weet maken ze nog wel even een groeispurtje door de rust die je nu verplicht neemt!

Hele dikke knuffel,

Mia

Geplaatst

Meertje, wat lees ik nu!! Tjonge, da´s heftig ineens zeg! Idd, wel fijn dat je goed in de gaten word gehouden, nu.

Hopelijk haal je de 36/37 weken! Rust goed uit en laat je lekker verzorgen!

Naast de keuken is wel minder ja,.......

Dikke knuffel ook van hier!!

Geplaatst

Rachel, gelukkig heb je minder last van je bekken, die steken had ik gisteren ook ineens, in mijn onderbuik en aan de zijkanten, net boven de liezen, gelukkig trok het wel snel weer weg.

Morgen naar de vk en daarna de 3-D echo in Utrecht, heb er super zin in, ben ook wel een beetje nerveus, heb al vanaf 23 weken geen echo meer gehad.

Ik heb inmiddels mijn steunbroek opgehaald, dat ding zit zoooooo strak, niet normaal, voor de benen helpt het wel, maar hij is ook om mijn buik zoo enorm strak dat ik er misselijk van word, ik heb hem dus veilig opgeborgen in de kast.

Gisteren mijn werk gebeld en een weekje extra vrij genomen, dus nu is 7 mei mijn laatste werkdag, joepie!!

Donderdag trouwens naar de film geweest, samen met mijn moeder, gooise vrouwen, vreselijk gelachen, echt een aanrader!!

Nou dat was het wel weer zo'n beetje!

Geniet van de heerlijke warme dagen, allemaal!

(Meertje, ik hoop dat je af en toe even naar buiten mag!)

Geplaatst

Meertje heel veel sterkte en pak goed je rust. Hoop dat de dames nog lekker een paar weken blijven zitten.

Hier verder weinig te melden alles gaat zijn gangetje net zoals bij de rest lees is. ( lees nog steeds mee hoor)

Groetjes suus

Geplaatst

Meiden, dank voor alle lieve woorden...!!

Ralletje, veel plezier met je echo vandaag!

Hier gaan de CTG's van de babies goed (gelukkig maar)! De longrijping is vandaag rond 13.00 uur compleet. PI meting is morgen en groeiecho volgende week pas. Met moeders gaat het een stuk minder. Ik kwam hier binnen en voelde me goed maar heb sinds de opname knallende koppijn en een hoge bd met een uitschieter van 160/110 gister... Bovendien nog maar 7 uur geslapen in 2 dagen tijd. Nu dus aan de bdverlagers en aan de paraceta met codeine (die laatste wil ik niet meer). Ik voel me vreselijk machteloos, het past echt niet bij mij... Maar alles voor mijn dochters!! Hoop ze nog een paar weken veilig bij me te houden in de buik.

Ga nu ontbijten - voordeel hier is dat je wel vertroeteld wordt :) ! En hopelijk weer ff naar buiten straks, maar met hoge bd zijn ze niet zo scheutig met rondwandelen... :(

Geplaatst

ECHO

Ralletje 20 april, 3+4-D echo (30 wk)

Suus 28 april ( GYN)

Lot, 9 mei, bepaling ligging placenta & groeiecho (34wk)

GYN/VK

Ralletje 20 april (VK)

Uitgerekend

Meertje 3 juni 2011 (tweeling), twee dochters

Jetje 17 juni 2011, zoon

Rachel 17 juni 2011, zoon

Lot 18 juni 2011 (uitslag Combinatietest 1:1040), dochter

Vriezen 20 juni 2011, geslacht blijft verrassing

Ralletje 28 juni 2011, geslacht blijft verrassing

Suus 28 jun 2011 ( uitslag Combinatietest 1:2500),dochter

Mia 30 juni 2011, dochter

Moki 30 juni 2011

Geplaatst

Meetje heftig hoor in het ziekenhuis opgenomen en je dan nog zo rot voelen.

Ik leef met je mee.

Gelukkig gaat het goed met de meiden.

Vooral met dit mooie weer zal het zwaar zijn.

Mireille kan me voorstellen dat je je steunkousen even wegstopt, geen doen met dit weer en dat ze zo

strak zitten.

Hier lekker dagje gehad lekker met mijn zoontje en mijn zus en haar dochtertje naar het strand geweest.

Lekker relaxed.

Mireille lekker dat je eerder verlof hebt, ik zou het ook wel willen maar kom dan niet uit met de grote vakantie van mijn

zoontje.

Dus ik moet nog tot 18 mei.

Maar ik werk maar 24 uur en doe zittend werk dus dat scheelt.

Heb me wel voorgenomen dat als ik me niet helemaal lekker voel, lekker thuisblijf en me ziekmeld.

Lot hoe gaat het met jouw slapen gaat dat inmiddels beter?

liefs

Geplaatst

Hoi dames ik breek eventjes in .....

Meertje ik wil je veel succes wensen met de laatste loodzware loodjes! Wat schrikken zeg, ik duim voor je dat je de 37 weken gaat halen maar je doet het super meid!

Liefs Babeth

Geplaatst

Hoi meiden!

Meertje, gaat het een beetje, wat vervelend dat je je zo rot voelt, gelukkig gaat het goed met de meisjes. Heb je nog even van het zonnetje genoten vandaag?

Lig je nu in het UMC? Ik kwam er vandaag nog langs op weg naar dat echobureau en moest aan je denken, maar wist niet zeker of je daar wel ligt, anders had ik zeker even aangekomen!

Rachel, heerlijk een dagje strand, zo'n relax dagje doet echt goed hè! Succes met de laatste weekjes werken!!

Nou, ik heb mijn echo gehad, helaas lag de kleine met handen en voeten voor het gezicht, zelfs heel de navelstreng lag voor het gezichtje , dus het was heel moeilijk, er zitten wel wat mooie beelden op de film hoor, maar de foto's zijn niet zo duidelijk, ik heb een gedeelte van het geld teruggekregen, want opnieuw terugkomen hoefde niet, het kindje ligt al te diep en gaat waarschijnlijk niet van houding veranderen, gelukkig was het ook weer niet zo dat er helemaal niks van te maken was, we hebben wel een paar mooie shots, we zagen ook de wangetjes bewegen toen het aan het drinken was, zo lief!!

Ik heb na de echo gevraagd of ze het geslacht had gezien en dat had ze inderdaad, maar ik wilde het niet weten, dus.......nog steeds heel spannend!!

Verder was alles dik in orde, de kleine was 1560 gram en ze kwam met de meting op 30w en 3 dgn, ik ben nu 30w en 1 dg, dus dat is heel netjes!

Vanmorgen ook eerst nog bij de vk geweest, weer een anti-D spuit gehad en bloed afgenomen, verder alles dik in orde, over 3 weekjes weer terug!

Dat was het weer meiden, welterusten voor straks!!

Geplaatst

ECHO

Suus 28 april ( GYN)

Lot, 9 mei, bepaling ligging placenta & groeiecho (34wk)

GYN/VK

Ralletje 11 mei (VK)

Uitgerekend

Meertje 3 juni 2011 (tweeling),
twee dochters

Jetje 17 juni 2011,
zoon

Rachel 17 juni 2011,
zoon

Lot 18 juni 2011 (uitslag Combinatietest 1:1040),
dochter

Vriezen 20 juni 2011, geslacht blijft verrassing

Ralletje 28 juni 2011, geslacht blijft verrassing

Suus 28 jun 2011 ( uitslag Combinatietest 1:2500),
dochter

Mia 30 juni 2011,
dochter

Moki 30 juni 2011

Geplaatst

Meertje heel veel sterkte en succes. Duimen dat de meiden nog even bij je blijven. Moeilijk om je over te geven aan andere. Laat je vertroetelen voor zover dit mogelijk is ;-)

Geplaatst

He meiden!

Meertje,

wat fijn dat het goed met de meiden gaat. Wat vervelend dat jij je zo machteloos voelt, wat ik helemaal kan berijpen!!! Nu duimen dat de PI meting vandaag ook goed is.

Laat je lekker vertroetelen, laat de meiden nog maar even lekker groeien in je buik!

Hopelijk heb je wat minder hoofdpijn en is je bloeddruk wat lager.

We denken aan je meis!

Marielle, Jammer dat de echo niet helemaal top was. Is het kindje al ingedaald? Fijn dat je een gedeelte terug gekregen hebt.

Wel heel schattig dat drinken he! Bij ons lag ook elke keer de navelstreng er voor, toch heel leuk om die beelden te hebben. Ik ben benieuwd of we straks onze kindjes herkennen?

Hier alles ok. De babykamer is volgende week een heel eind, het begint te komen dus. De box staat al in de woonkamer, dan kan de poes er aan wennen dat hij er met zijn harige kont niet in mag zitten, ha ha!

Fijne dag meiden!

Kissie Mia

Geplaatst

Wow, Meertje, wat een schrik, hopelijk hou je je meisjes nog lekker een paar weekjes bij je. Laat je maar lekker vertroetelen, jullie worden goed in de gaten gehouden en je bent in goede handen. En zoals je zegt: alles voor het goede doel!

Zal ik mijn verhaal er even achter aan gooien......

Maandagochtend, na een werkelijk waar K** nacht waarin ik de hele nacht op het randje van de bank heb gezeten vanwege onvoorstelbare pijn in mijn linkerzij, naar de GYN.

Daar waren we om 09:15u en uiteindelijk (oeps, status over het hoofd gezien), waren we om 10:15u aan de beurt, ik kon letterlijk niet meer op of neer van de pijn. Hoestte mijn longen uit mijn lijf en alles, werkelijk alles deed zeer, zitten, liggen, staan, het maakte niet meer uit.

GYN dacht, net als wijzelf overigens, dat het gekneusde ribben zijn, maar ze wilde geen risico nemen en dus: opgenomen! Mocht gelijk blijven. Vervolgens de hele dag binnenste buiten gekeerd, longfoto's, nier-echo, urine en bloedonderzoek en, gelukkig, geen nierproblemen of een longembolie (!!!), maar inderdaad door mijn langdurige verkoudheid, gekneusde ribben. In combinatie met de afgelopen maanden slecht slapen, conclusie: oververmoeid en nu verplicht bijkomen. Ben op 4000mg paracetamol met 80mg codeïne per dag gezet om de pijn te dempen en het hoesten te onderdrukken.

Dinsdagochtend wakker geworden met enorme buikpijn, gaan we weer.....

bleek ik ook nog helemaal verstopt te zitten. En als je dan denkt dat Microlax bij mij werkt, vergeet het maar...... zakjes Movicolon ook geen effect.....allemaal lekker......

Nog een sessie bij de KNO-arts voor mijn verkoudheid erachter aan en haha, ik wist niet eens dat het bestond, ik heb een zwangerschapsverkoudheid, die gaat pas over als ik niet meer zwanger ben en ik geen bv geef...... gaat nog even duren!

Woensdagochtend wel nog een leuke verrassing: kreeg een extra uitgebreide echo en ons kleine meisje ligt keurig op schema, geschat gewicht 2100 gram en zoooooo leuk, al een heleboel haartjes! Dat was weer een vrolijke noot in de dag.

Uiteindelijk mocht ik gisteravond naar huis en gelukkig werkte het idee van mijn eigen badkamer uitstekend op mijn darmwerking..... verder geen commentaar.....

Zojuist heeft mijn mannetje alle receptjes opgehaald en nu alles maar over me heen laten komen, vooral niks doen en dat is oh zo moeilijk......

Zo dan zijn jullie weer even bij..... ik ga weer plat.

Succes allemaal met het verder broeden, Meertje hou je taai!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Ha Meiden!

Bedankt voor alle lieve woorden! Ook Sylvie en Babeth, superlief dat jullie meeleven!!

Rachel, lekker zo'n stranddag!! Ik ben jaloers met een hoofdletter J :). Nog tot 18 mei werken dus... Hoop dat het goed blijft gaan en je over een maandje lekker rmet verlof kunt!

Marielle, och jee met zijn/haar handen ervoor inclusief navelstreng... Alsof ze het expres doen he, haha! Wel fijn dat je een gedeelte van het geld kon terugkrijgen en toch nog wat mooie beelden hebt gekregen. Ik lig trouwens niet in het UMC, maar in het lokale snijhuis. Dat mocht omdat de kindjes groot genoeg waren en ook rijper waren dan 32 weken. Gelukkig maar, is qua bezoek van familie en vrienden wel zo fijn! Maar als je ooit hier bent, gezellig als je langskomt hoor! Ze hebben hier ook vast wel een glijbaan voor Enrique ;).

Mia, haha die kat met zijn harige kont in de box!! Tip mijnerzijds: het boxkleed er nog niet in leggen, ook al staat dat zo schattig. Ik had bij ons het kleed er toch ingelegd, stuk karton eroverheen, maar toch tweemaal een harige kattenkont op het kleed doordat ze onder het karton doorkropen :). En de kamer nadert dus bijna de voltooiing? Super! Lekker idee!! En wordt het helemaal zoals je gedacht had?

Hoe het hier is... Hoofdpijn is minder, dus da's mooi. Ik moet verplicht rusten, dat helpt ook denk ik... Bloeddruk blijft aan de hoge kant (onderdruk 90 en ze willen het naar 80 hebben) dus de medicijnen worden verhoogd. Bloed en urine zijn volgens mij nog goed. Het infuus is er sinds vanmorgen uit want mijn bloedvat was helemaal op. Naar idee dat ze dat ding dan weer moeten aanprikken in geval van keizersnee, maar zo zonder infuus is toch ook wel even lekker! Vannacht mbv een temazepam heerlijk wat uurtjes kunnen pakken, dus dan voel je je een stuk lekkerder!

En dan nu het allerbelangrijkste: de babies! Baby Onder doet het keurig, aldus de echoscopiste en gyn. Baby Boven had nog steeds een verhoogde PI, maar hij was wel verbeterd sinds maandag!! Opluchting! Als ik dit zo volhou, mogen de babies blijven zitten. Ik moet zeker weten blijven tot aan de bevalling: "Meneer, we begrijpen dat alleen thuis zijn niet leuk is maar uw vrouw komt absoluut niet meer met een dikke buik thuis." waarop mijn man zei: "Och, 's nachts is het anders wel lekker rustig." Tja, 't is zo'n lieverd... :)

Maar al mag ik niet naar buiten etc, ik lig liever nog 3 weken zo met de meiden veilig in de buik, dan wel buiten te zijn maar dat de meiden in het ziekenhuis liggen...

Geniet lekker van het prachtige weer en van jullie buiken! Fijne dag!

Geplaatst

Meertje fijnte horen dat de toestand van de kleine verbeterd is, super!

Mia wat de box betreft, iemand had een keer als tip op ballonnen aan de box vast te maken om te voorkomen dat ie er inspringt .. Wordt bij ons ook nog wat, hebben er 2. Op de Deur van de babykamer komt een haakje zodat ie wel op een kier kan maar er geen kat doorheen kan! Katten schijnen de eigenschap te hebben het warmest plekje op re zoeken en dat is het hoofdje van de kleine...

Geplaatst

Lieve Meertje,

Jeetje mineetje wat lees ik nu!! Ik had je nog zo op het hart gedrukt geen rare dingen meer te doen en nu lig je in het ziekenhuis. Wat shit voor jullie zeg?? Gelukkig kunnen ze jullie nu wel goed in de gaten houden, ik duim heel hard dat je ze gewoon kunt binnenhouden tot 37/38 weken. Goed dat de longrijping nu voltooid is... spannend hoor. Fijn dat je nu wel even hebt geslapen, dat zal al heel veel uit maken voor je gevoel. en rust is natuurlijk super voor je bloeddruk. Lig je alleen op een kamer of moet je een kamer delen? Komt je mannetje nu vaak langs?? Gelukkig is de toestand van baby boven iets beter dan in het begin.

Meertje hou vol hoor, elke dag is er weer 1!!!

PS: nog leuke co assistenten daar?? :clap2:

Geplaatst

Meertje, hoop dat je het nog een paar weken vol gaat houden met de meiden! Toi toi toi meis!!

Hier alles okay, ik lees net als Suus nog wel mee!

Meiden het worden nu ook voor ons de laatste loodjes en laatste werk weken!

Liefs Jetje

Geplaatst

Sorry meiden, hier nog een 'inbreker'.......

Lieve Meertje,

Ik zag je pb en heb nu even bijgelezen hier..... Blij te lezen dat de meisjes nog veilig bij je binnenzitten en dat jullie goed in de gaten gehouden worden! Wel balen natuurlijk: hoofdpijn, hoge bloeddruk, ongerustheid over de zwangerschap. En ook nog eens binnen liggen met dit mooie weer! (maar ja, dat is dan nog het minst erge van alles denk ik)

Ik duim voor de gezondheid van jou en de meisjes... lief dat je tussen alles door ook nog aan mij dacht, haha. Je kunt natuurlijk maandag lezen in het UMC topic of we een tp hebben maar als het teveel is om daar bij te lezen dan pb ik je wel!

Rustig aan en laat je inderdaad maar goed verzorgen... :-)

liefs Dee

Geplaatst

Tjonge Lot, jij hebt het ook flink te verduren gehad zeg, nou, hou je maar zo rustig mogelijk hoor.

Ik had er ook nog nooit van gehoord, zwangerschapsverkoudheid, maar wel enorm balen zeg, dat het pas over is na de bevalling of na de borstvoeding, heel veel sterkte ermee en nogmaals rustig aan hè!

Meertje, je hebt gelijk hoor, liever 3 weken daar met meiden als thuis zonder, mijn lief had waarschijnlijk exact hetzelfde gereageerd, lekker rustig en neem nog een biertje, hahaha!

Hou vol en laat je zo goed mogelijk verwennen!

Geplaatst

Jemig Lot jij ook al in het ziekenhuis.

Heftig verhaal.

Ik hoop dat je snel opknapt.

Meertje hoe is het nou bij jou?

Bij mij gaat het lichamelijk prima, maar ik merk dat ik niet tegen tegenslagen kan.

Na het ongeluk hebben we een tweedehands auto gekocht en sinds die voor onderhoud is geweest, is het fout.

Nu is er elke week wat en moet ik elke keer naar de garage was een hoop geld kost.

Gisteren trok de auto niet op en kon ik alleen 30 rijden, met het zweet in mijn handen weer naar de garage

Dit soort dingen kan ik momenteel niet tegen en gisteravond moest ik ook huilen omdat ik er doorheen zat.

Nu voel ik me wel weer beter hoor.

lekker even een paar dagen vrij gelukkig.

Geplaatst

He meiden,

Meertje, ik ben blij dat het goed gaat met de meiden en dat je hoofd[pijn minder is. Het zou fantastisch zijn als ze nog 3 weken mogen groeien! Hou vol meis, het is vast niet makkelijk maar je doet het voor die prachtige meiden!

Ik duim heeeeeeel hard voor jullie!

Lot, jeetje, jullie zijn vast ook geschrokken! Wat bijzonder zo'n zwangerschapsverkoudheid, bijzonder lastig! Hoe gaat het nu met de ribben? Lekker he een eigen pot!

Ook jij, rustig aan dus!

Babeth, bedankt voor de tip, de poes wil nog niks met de box te maken hebben, heel gek? De hond vind het interessanter, dat wordt nog wat als er speeltjes in liggen. Ik hoop dat het goed met je gaat!

Rachel, die emoties kunnen toch een partijtje tegenwerken. Maar het is ook echt om gek van te worden met zo'n auto, ik kan me het helemaal voorstellen!

Marielle, lekker zo zonder dat strakke broekje? Met dit weer is dat echt niet te doen! Mijn rechter lies is ook blauw en pijnlijk, het lijkt erop dat er een hele dikke spatader zit. Ik neem aan dat dit weggaat als het kindje er is!

Wat jammer dat de echo niet helemaal top was, lastig he al die ledematen! Wel leuk om zo'n dvdtje te hebben. Ik ben heel benieuwd of we de kleine straks herkennen!

Hier een tegenslagje wat betreft de babykamer. We zouden dit weekend gaan schilderen en woensdag behangen, maar we zijn niet tevreden over de kwaliteit van de muren (glad glasvezelbehang). Dus nu wordt dit weekend alles gestript en komt volgende week de stukadoor om alles lekker glad te stuken.Daarna kunne we pas verder. Nou ja, ben nu 30,1 weken zwanger, het is over een paar weken toch wel af.

Niks ernstigs dus. De box staat in ieder geval, ha ha!

Fijne dag!

Kissie Mia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden