Ga naar inhoud

Uitgerekend Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lot, ik zie nu pas jouw verhaal...!! Boogie had ik ook al over het hoofd gezien!

Lot meid wat een verhaal... Lekker dat je weer thuis bent! En datmini-Lot mooi op schema ligt!!

Ik ga snel weer plat, it's CTG time!

Fijne dag!!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

* breek even in*

He Meertje,

Trek je het allemaal nog een beetje? hoe doen de meiden het? Ik hoop dat het te doen is voor je. Lekker uitrusten hoor en als de keukengeuren (daar lig je naast toch) te erg worden kun je altijd zo'n speciale knijper op je neus zetten.

Ik denk aan je en duim :duimen draaien:voor langdurig verblijf van de meiden in je buik.

Zet hem op!

Hier geen bijzonderheden, dinsdag en woensdag weer controles.

Voor alle andere meiden van dit juni topic, succes met de laatste loodjes.. en geniet van het weer, als dit nog lukt... ik eet me helemaal rond aan de peren ijsjes

Geplaatst

Ha meiden! Even speciaal een paasgroet aan de junimama's! :) Surf, lief dat je aan ons denkt!! Fijn om te lezen dat het goed met je gaat! Volhouden he, we hoeven nog maar even! Hier gaat het naar omstandigheden goed. Bloeddrukverlagers slaan aan dus onderdruk nu rond de 70/75. Heb ook helemaal geaccepteerd dat ik hier moet blijven, de knop is omgegaan en dat helpt ook. Vandaag mocht ik onverwacht naar huis tussen de CTG's door. Heerlijk! Alleen maar in de tuin in de schaduw gezeten en liggen wegsoezen, maar het was een verademing! Morgen mag ik misschien weer. Ik kan nu ook zelf de CTG aanleggen trouwens, haha! Ben al geoefend :).

Verder kwam de gyn nog langs vanavond. Het wordt zeker weten een keizersnee, iets waar ik niet van schrok (het is de perfecte kunstmatige afsluiting van een toch al zo gekunsteld traject, dus kom maar op - alsof het zo moet zijn). Manlief moest er even iets langer aan wennen. De vraag is alleen wanneer de ks gaat plaatsvinden... Zolang de dames het nog volhouden en ik ook, streven we naar 37 weken en dan is het welletjes. Vandaag ben ik 34+1. Ze moeten wel blijven groeien, de CTGs moeten goed blijven, de PI's stabiel, mijn bd moet mooi blijven, urine en bloed ook... Een hoop voorwaarden, dus we hopen op het beste!

Meiden, fijn paasweekend! Geniet van het lekkere weer!

Geplaatst

Meetje wat fijn dat je even naar huis mocht.

Hopelijk vandaag weer.Het schiet al op 34 +1 week, nog even volhouden.

Gisteren heb ik een beautydag gehad, heerlijke massages en behandelingen.

Kom je wel even van bij.

fijne paasdagen allemaal

Geplaatst

He meiden!

allemaal de Pasen doorgekomen?

Meertje, meis hoe is het? Ben je nog een keertje thuis geweest? Houd je het nog een beetje vol daar met de meiden! Wel gezellig dat je niet alleen bent, 2 van die heerlijke poppedopjes in je buik!

Ik duim nog steeds heel hard voor je!

Rachel, klinkt echt goed, ik wil ook een beautydag!

Hier is de babykamer gestript, echt alles moet er aan geloven om het maar "goed" te hebben als ze straks geboren is!

Ik ben nu lekker in huis aan het rommelen, ik vind alles al snel een troepje, terwijl het onwijs meevalt natuurlijk!

Meiden, fijne dag!

Kissie Mia

Geplaatst

Ha meiden!

Na 3 heerlijke dagen thuis (overdag naar huis, 's avonds weer op appèl) hier een flinke schrik. De PI's van vanmorgen vielen heel erg tegen, van beide dames waren ze verslechterd. Het buikje van de kleinste (al stiekem gemeten, maar donderdag officiele meting) ligt ook nog steeds op een kleine 30 weken terwijl ik vandaag 34+4 ben... Ze gaan donderdag besluiten wanneer ze ingrijpen, maar de kans is groot dat we eind deze week, begin volgende week papa en mama worden van twee kleine frummels... Da's best even schrikken en schakelen, maar als ze beter af zijn buiten de baarmoeder dan binnen de baarmoeder, dan zij het zo.

Duimen jullie mee voor een goede afloop? :)

Geplaatst

Meertje, tuurlijk duimen we voor een goede afloop, maar het is precies zoals je zegt, als het voor hun eigen veiligheid beter is om ze te halen dan moet dat, maar het zal idd best even schakelen zijn, opeens is het dan zover en ben je over een paar dagen pappa en mamma!

Nou, hou je taai!

Alvast een dikke knuffel!!

Geplaatst

Rachel, een beautydag, wat heerlijk zeg!!

Mia, geen zorgen, die spatader in je lies zal na de bevalling zeker verdwijnen hoor, had ik bij Enrique ook, toen hij eruit was was het meteen weg.

Wij zijn begonnen met de muren en kozijnen te schilderen, vrijdag komt Enrique´s kamer binnen, dus die moet dan af zijn, 16 mei komt eindelijk de keuken en vandaag hebben we stoffering uitgezocht voor de ramen, dus dat is er over een week of 3, ik heb inmiddels de huur opgezegd en het weekend van 28 mei gaan we over.

Gisteren zijn we naar de meubelboulevard geweest in Utrecht en bij de Babyplanet zagen we een enorm schattig wiegje staan, verrijdbaar, riet met wit gestoffeerd en een wit hemeltje met strik erop, tjah jullie raden het al natuurlijk, het hele ding mee de auto in, kon hem niet laten staan, we hadden toch een ledikantje nodig en een nieuw hemeltje, dus voor hetzelfde geld nu een compleet wiegje, dat komt dan ook bij ons op de slapkamer te staan de eerste weken, lekker handig voor de borstvoeding s´nachts, tegen de tijd dat de kleine niet meer in het wiegje past zien we wel verder, kunnen we alsnog een ledikantje kopen of dat van Enrique maken.

Geplaatst

He Meertje wat een domper nou weer. En schrikken natuurlijk. Maar het is inderdaad zo, als je meisjes buiten de bm beter af zijn, dan moet het maar.

Mijn duimen draaien!

Wij zijn eindelijk begonnen met schilderen van het kamertje! Kan ik volgende week stofjes gaan uitzoeken voor de gordijnen.

Mijn rug/ribben zijn nog steeds pijnlijk, leef echt een beetje van pijnstilling naar pijnstilling. Gelukkig werkt de neusspray wel en is het hoesten en de verstopte neus inmiddels ver weg, dat scheelt!

Ben sinds vandaag officieel vrijgesteld van werk, mijn baas heeft alles bij me thuis opgehaald en me op het hart gedrukt vooral de komende weken heel rustig aan te doen en vooral te genieten. Dat brengt rust!

Meiden, veel liefs,

Lot

Geplaatst

* Breek weer even in*

Meertje, ik duim heel hard voor je..Als het inderdaad buiten de baarmoeder beter is, dan moet het zo zijn. Gelukkig hebben ze al wel longrijpingsinjecties gehad. Heel veel succes de komende tijd. Ik blijf je volgen.

Alle andere juni dames: Zet hem op en geniet van jullie verlof, dat zal voor de meeste bijna zover zijn.

Groetjes,

Surf.

Geplaatst

Hoi meiden,

Jeetje ik ben echt al een hele tijd niet meer op het forum geweest, ik moest zelfs inloggen. Druk druk druk er werd hier in huis verbouwd het het was een zooitje maar nu is zo goed als alles aan kant, alleen die stof door het hele huis pfffff nou ja hoort erbij. Ik kan nu de babykamer gaan inrichten nou ja meubels stonden er al maar nu kan ik de kleertjes gaan wassen en de kamer aankleden zeg maar.

pfff hebben jullie ook zo een last gehad van die warmte als ik onder de douche vandaan kwam liep ik zo te zweten dat ik er weer onder kon.

laatst moest ik voor controle voor mijn suiker (omdat allebei mijn ouders insuline spuiten) en ja hoor zwangerschapssuiker hmmm niet zo blij mee verklaard ook waarom de baby zo groot blijkt te zijn, misschien moet ik insuline gaan spuiten, maar tot nu toe heb ik heb aardig onder controle weten te houden met opletten met wat ik eet, ook niet leuk hoor met dit mooie weer, want ik heb zo een trek in zoveel lekkers maar ik mag het allemaal niet. ik wil namelijk liever geen insuline spuiten, ik dacht dat ik wel van dat gespuit af zou zijn na al die behandelingen.

nou meiden ik moet volgens mij behoorlijk wat pagina's doorlezen om een beetje op de hoogte te komen van jullie situaties, dit ga ik nu niet doen ik voel me aardig brak mijn hele lichaam doet me ook zeer hebben jullie daar ook last van. Gelukkig werk ik sinds deze week halve dagen de hele trek ik echt niet meer.

nou doei doei

Geplaatst

Meetje nog even volhouden we duimen voor je.

Wij gaan eind mei het babykamertje in orde maken, alle spullen hebben we al.

Lot wat heerlijk dat je niet meer hoeft te werken.

Zelf moet ik nog 3 weken en dat valt me best zwaar.

Eigenlijk zou ik wel minder willen werken, maar ben bang dat ik dan eerder verlof moet

opnemen.

Die warmte vond ik wel zwaar.

af en toe heb ik een dag dat er niets uit me komt, totaal geen energie.

Mireille waneer heb jij verlof?

Geplaatst

Ik breek eventjes in dames, Meertje een spannende dag voor jullie vandaag, success!!

Je hebt het al geweldig gedaan en wat je zegt, ALS ze buiten je buik nu beter af zijn, komt goed meid!

Liefs Babeth

Geplaatst

Het houdt me bezig, heel erg bezig.....

Mijn buurvrouw ondergaat vandaag een abortus. Heeft 2 kindjes en is 10,5 week zwanger van een, in eerste instantie, zeer gewenst derde wonder, maar haar relatie is 2 weken geleden totaal onverwacht op de klippen gelopen. En dus heeft ze deze bijna onmogelijke keuze gemaakt. Ik begrijp haar, steun haar ook in haar besluit, maar als ik aan dat kleine minimensje denk, van een centimeter of 5, alles erop en eraan, huilt mijn hart. Het laat me niet los, maar, zoals zoveel dingen in het leven, hier kan ik helemaal niets aan veranderen. Het is voor haar onvoorstelbaar pijnlijk, maar het gekke is, ik voel de pijn ook. En intussen stuitert mijn kleine meisje, waar wij zo veel moeite voor hebben gedaan, vrolijk verder. Hoe dubbel is het leven dan? Ga maar even uitwaaien of zo.

Liefs,

Lot

Geplaatst

Hey meiden!

Moki, leuk weer wat van je te horen, hier af en toe ook zeer brakke momenten hoor, het begint echt zwaar te worden nu, gelukkig is die erge hitte nu een beetje over.

Rachel, ik moet nu nog 1 weekje werken, mijn verlof gaat 31 mei in 4 weken voor de bevalling, maar heb daarvoor 3 weken vakantie genomen en na het verlof ook 2 weken, ik had nog zo veel vrije dagen dat dat gemakkelijk kon, heb nu zelfs nog 4 weken over, dus neem volgend jaar ook lekker lang vakantie.

Lot, wat een vreselijk verhaal, natuurlijk is het ieders eigen keuze, maar ik zou in zo'n situatie toch niet voor abortus zijn, zou het niet eens kunnen.... moeilijk hoor..........

Heel begrijpelijk dat je het je aantrekt, zou ik ook hebben....

Geplaatst

* sorry breek weer even in*

Is het voor jullie allemaal nog een beetje vol te houden?? Gelukkig is de ergste hitte voorbij en hebben we morgen natuurlijk een dagvullend programma op tv: royal wedding of Kate and William.. tenminste voor de mensen onder ons die niet meer zo mobiel zijn of in het ziekenhuis liggen. Ik ben nieuwsgierig of ik een traanlaat vanwege mijn hormonen, normaal ben ik daar helemaal niet gevoelig voorhuwelijken enzo...

Meertje: Wat lief, dat je nog aan mij denkt, terwijl jij de spannendste week van je leven aan het meemaken bent. Uiterlijk maandag dus.. spannend, ik blijf je in de gaten houden hoor. Dat verhaal van je kamergenoot is inderdaad geruststellend en wat een lief vooruitzicht, 2 van die hummeltjes in 4.5 uur... laten wij dat ook proberen.:happy7:

hou je goed en zet hem op dit weekend.... heb je wel een oranje rompertje ofzo... voor als ze zaterdag geboren worden. Beval jij dan in zo'n brulshirt!!!!!

Voor alle andere juni dames, geniet nog even van het weekend en rustig aan.

Groetjes, Marjo/surf

Geplaatst

He meiden,

Meertje, meis, ik ben zo benieuwd hoe het met jou en de meiden is, trekken jullie het nog? Ik kan me voorstellen dat jullie enorm geschrokken zijn, raar dat het nu heel snel zo ver kan zijn. Raar he, dat ze misschien wel beter af zijn buiten je buik dan dan daar binnen!

Ik denk veel aan je, het zijn vast zware dagen voor jullie. Die meiden gaan het vast heel goed doen, kleine topwijffies zijn het!

Lot, jeetje wat een verhaal. ik begrijp haar ook wel, maar sinds die hele molen voelen dit soort dingen toch anders. Ik heb (door mijn werk) ook wel eens kindjes gezien van dat termijn en het is echt ongelooflijk, ze zijn helemaal af! Het zal voor haar ook geen makkelijke beslissing zijn, ze zal het vast ook wel zwaar krijgen.

Hoe bevalt het niet werken? Zijn de gordijntjes al besteld?

Moki, ik hoop dat het insuline spuiten niet nodig gaat zijn. Een vriendinnetje van me, moet het ook doen en het is niet zo fijn. Ze is heel moeilijk in te stellen en dat geeft toch wel wat ongerustheid. Ik hoop voor je dat het dieet gaat werken, dat scheelt toch een hoop!

Rachel, ik ben blij dat ik niet meer werk. ik kan me heel goed voorstellen dat het heel zwaar is. Ik vind het knap dat je het nog kan volhouden! Let wel goed op jezelf hoor!

Marjo, ik ga ook kijken hoor, lekker een traantje wegpinken is niet erg toch!

Hier is de stukadoor bezig het kamertje mooi glad te maken, heerlijk! Ik heb enorme nesteldrang en wil verder, alles moet gaan gebeuren, liever gisteren dan vandaag, ha ha!

Ik kom nog steeds niet uit de geboortekaartjes! Ik kan geen keuze maken, echt een luxe probleem dus!

Ik ben trouwens enorm dik, ik heb af en toe het idee dat ik een soort attractie ben! Iedereen (vooral vreemden) mogen iets van je buik zeggen, eigenlijk ben je als je zwanger bent een publiekelijk bezit!

Meiden, ik ga even een bammetje voor die beste man smeren, kan die lekker hard door stuken daarna!

Kissie Mia

Geplaatst

Lieve meiden!

Ik gooi er even een enorm ego doorheen...!

Gisteren om 11.58 uur en 11.59 uur heb ik het leven geschonken aan twee prachtige, gezonde dochters! We hebben ze E.mma en S.arah genoemd. E is 1.910 gram en S is 1.750 gram. Beide dames liggen in de couveuse en hebben een neussonde sinds vannacht. Ze zijn beresterk en we zijn apetrots op ze! Ze hebben allebei een mooi koppie met haar (S zelfs krulletjes!) en het zijn uiteraard de mooiste kindjes van de hele wereld :). We voelen ons dubbel gezegend!

Liefs,

Mama Meertje

Geplaatst

Lieve Meetje,

Super meid. Van harte gefeliciteerd. Leuke namen ook.

Wat zal je trots zijn.

Ik vermoede al dat er iets gaande was, aangezien we even niets horen.

Hoe voel je je lichamelijk?

Geniet ervan en fijn dat ze nu veilig en in goede handen zijn.

Geplaatst

Lieve Mama Meertje!

Van Harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochters, twee prachtige sterke meiden! Wat een rijk bezit.

Wat een mooie namen!

Ik hoop dat het goed met je gaat, wat een heftige periode.

Geniet met elkaar en we denken hier allemaal aan jullie!

Heel veel liefs,

Mia

Geplaatst

Lieve Meertje,

Gefeliciteerd met jullie dochters Emma en Sarah, Wat geweldig dat ze zo sterk zijn en totdat mijn jongens ter wereld komen, zijn ze natuurlijk de mooiste, baby's van de wereld...:laugh: Hoe gaat het met jou? Ik hoop dat je snel opknapt en dat jullie lekker van jullie meiden kunnen genieten. Laat je lekker verzorgen en verwennen. Hele leuke namen trouwens..

geniet er lekker van.

XX

Geplaatst

Gefeliciteerd Meertje met je 2 prachtige meiden! Geweldig nieuws om te horen dat het 2 kanjers zijn! Hoop ook dat het met jou goed gaat. Zoals Mia zegt we denken aan jullie!

Geniet van je meisjes en laat je maar lekker verzorgen!

Liefs Jetje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden