Ga naar inhoud

Uitgerekend Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He meiden!

Wat een lekker weertje zeg, in de schaduw prima te doen!

Meertje, fijn om van je te horen. Ik vind het nog moeilijk voor te stellen dat wij straks ook zo'n kleintje hebben! Wat heerlijk dat de borstvoeding lukt, lijkt me zo bijzonder! Liggen de kleintjes eigenlijk bij jullie in de buurt?

Suus, lekker gestopt met werken en de kamer lekker klaar. Nu genieten van de voorpret!

Het kamertje is hier ook vorm aan het krijgen. Woensdag gaat het behang op 1 muurtje en zondag alles inruimen, heerlijk! Het kaartje is ook helemaal in orde. Het is zo lekker dat alles nu vorm begint aan te nemen. Ik bn trouwens ook lekker rond, mijn buik groeit als kool!

Geniet lekker van deze zomerse namiddag!

Liefs,

Mia

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha meiden,

Gelukkig vandaag wat koeler, is iets beter voor mn worstevingers en dikke voeten. Hebben jullie ook last van de warmte met slapen e.d.?

Meertje, Goed om te horen dat het goed gaat met je meisjes! jij hebt je eerste moederdag al gehad, was vast heel speciaal! Hoop dat je meiden snel naar huis mogen. Gaat het met jezelf ook goed?

Suus, ook lekker met verlof, hier nog 1, vandaag mn eerste dag thuis. Wel even gek maar heerlijk! Heb je binnenkort nog een gesprek met de gyn over hoe en wat met de bevalling?

Mia, fijn dat nu de boel vorm begint aan te nemen, ga je zelf nog behangen, redt je dat nog met zo'n dikke buik?

Hier buiten wat vocht verder alles okay, de kleine is zelfs al wat ingedaald en vermaakt zich prima zo te voelen. De intake van de kraamzorg heb ik ook inmiddels gehad en dat was een erg leuk gesprek. Alles was prima in orde. Nu wachten op wat komen gaat!

Liefs Jetje

Geplaatst

He meiden,

op uitzending gemist is een voorproefje te zien van de nieuwe serie babyboom, onder het kopje "dit moet je zien". Ik vond het een tranentrekker, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik een echt weekdier geworden ben!

Jetje, fijn dat het goed met je gaat, al een beetje ingedaald, dat is lekker! Hoef je niet te gaan liggen in de supermarkt als je vliezen breken, ha ha!

Ik ga proberen te behangen met mijn lief. Ik ben altijd de "opperbehanger", dus ik kan het niet loslaten. Bukken gaat alleen lastig worden!

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Hallo Meiden!

Even een update: vanochtend bij de GYN geweest en een groei-echo gehad.

Kleine doet het lekker, geschat gewicht nu 2600gram en keurig binnen de curve. Placenta is helemaal uit de weg, dus dat obstakel is verdwenen. Wel licht madammeke nog steeds in een volkomen stuit! Dus mag ik volgende week opnieuw op controle om te kijken of ze dan is gedraaid, zo niet, dan gaan we handmatig proberen te draaien. En als dat niet lukt, nou, dan wordt het dus alsnog een keizersnede. Dus Meertje, ben benieuwd naar jouw ervaring.....

Mijn bloeddruk was iets aan de hoge kant, dus er is bloed- en urineonderzoek gedaan, morgen de uitslag.

De verkoudheid blijft, maar dat was ook al gezegd, eerst alle zw-hormonen mijn lijf uit en dan zullen mijn neusslijmvliezen pas weer slinken....

Gelukkig gaat het met mijn rug veel beter. Heb weinig tot geen last meer. Slaapritme blijft overigens onveranderd. En met de warmte wordt het niet veel beter. Maar: alles voor het goede doel! Ik hou vol!

Langzaamaan iedereen met verlof, wat is de tijd toch hard gegaan!! En de kamertjes vorderen geloof ik ook wel bij iedereen!

De laatste loodjes meiden!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Hoi meiden!

Hier ook alles nog prima, de verbouwing vorderd gestaag, vandaag is de babykamer behangen, het ziet er al zo lief uit!!

Woensdag weer naar de vk.

Mia, ik heb het voorproefje bekeken en idd ik hield het ook niet droog hoor, erg ingrijpend allemaal, ik ga de hele serie zeker volgen, de vorige keer hebben mijn vriend en ik het samen ook helemaal bekeken, dat was vlak voordat we in de molen stapte voor Enrique, dus dat Ajax stel kwam me nog zeer bekend voor, volgens mij hadden hun een eiceldonor.

Ga je zelf behangen?? Ik kan het normaal al niet, laat staan met zo'n buik, hahaha!

Lot, fijn dat de kleine meid goed op schema ligt en super dat de placenta er niet meer voor ligt, nu nog even omdraaien en dan is het helemaal ok!

Ik heb erg veel last van verstopte neus, normaal al en nu in de zwangerschap nog erger, komt nu ook nog eens hooikoorts bij, dat maakt het echt keivervelend, ik gebruik al vanaf augustus af iedere dag otrivin neusspray (voor kinderen, dat wel) en dat is eigenlijk niet goed, maar ik word gek als ik het benauwd krijg, heb jij soms een neusspray die goed werkt en die dus wel in de zwangerschap mag, ik wil graag iets wat minder schadelijk is, maar dan kom je al gauw op zoutoplossing en dat werkt bij mij niet, als je de gouden tip hebt, ...graag!!

Nou meiden, duik er vandaag maar eens vroeg in, morgen moeten we naar Noordwijkerhout een naar familiebezoekje afleggen, mijn oom is zeer ernstig ziek en heeft niet lang meer te leven, ik ben bang dat als ik nu niet ga dat het straks te laat is, leuk is het niet, weet nooit zo goed wat ik moet zeggen op zo'n moment en ben erg bang voor een heel verdrietige ontmoeting, maar het moet, ppfff zie er enorm tegen op.........

Welterusten allemaal!

Geplaatst

Lot als het handmatig omdraaien niet lukt, kan je altijd nog accupunctuur gebruiken, dat schijnt ook te kunnen helpen.

Nog 2 dagen werken en vandaag een hele lange dag want vanavond nog naar school ook.

Ik merk dat dat nu allemaal een beetje teveel is.

Het slapen gaat bij mij gelukkig nog prima, wel een paar keer per nacht wakker.

Bij ons komt morgen de kraamzorg op bezoek.

Vorige keer was ik niet tevreden, dus ik hoop dat deze beter is.

Nog steeds ellende met de auto nu schijnen er 2 cilinders niet goed te zijn, hopelijk wordt het niet te duur.

Marielle sterkte vandaag bij je oom.

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

Lot, fijn dat de kleine meid het goed doet. Jammer van die stuit! Ik heb ook gehoord dat het makkelijker wordt d.m.v. acupunctuur. Misschien het proberen waard?

Ik hoop dat alle uitslagen goed zijn vandaag. Dat slapen is wel een dingetje he, pfff! Maar inderdaad, we krijgen er iets moois voor terug. Al zal ik de rest van de zwangerschap niet meer slapen, als ze maar komt, ha ha!

Mariellie, succes bij je oom vandaag. Wel heftig zo'n bezoek maar goed dat je nu gaat. Als je zwanger bent lijkt alles nog sterker binnen te komen, heb jij dat ook?

Ik ben ook benieuwd hoe het behangen morgen gaat. Ik hoef niks in te smeren of te bukken dat scheelt. Ik hoef het eigenlijk alleen maar in goede banen te leiden!

Rachel, je neemt nog steeds veel hooi op je vork, pas op hoor! Bijna klaar, dat is wel lekker.

Wat een dure grap is het toch altijd met die auto's, daar word je echt niet blij van!

Ik ga vandaag even wat boodschapjes doen en dan lekker opladen voor de behangsessie morgen. Daarna hoef ik helemaal niks meer te doen, zegt mijn mannetje, we zullen zien!

Kissie Mia

Geplaatst

Goedemorgen!

Ralletje, sterkte bij je oom, heftig hoor. Wat je verkoudheid betreft: ik heb via de KNO-arts in overleg met de GYN en de huisarts, gewone Otrivin (maar dan het "eigen merk" Xylometazoline van de huisarts, scheelt heel veel) gekregen. Die mag wel gewoon gebruikt worden, als je het maar niet 3 keer per dag doet, gewoon 1x voor het slapen gaan. De GYN zei dat het grootste gevaar is dat je er zelf aan verslaafd raakt en veel bloedneuzen krijgt, de kleine zal er niets van over houden. Daarnaast heb ik een ontstekingsremmer spray gekregen, die veel bij hooikoorts patiënten wordt voorgeschreven (ook in zwangerschap), Beclometason nevel. Vreemd spul, is alsof je een hele bos hyacinten je neus is spuit....

Wat de acupunctuur betreft: ga ik ook zeker doen, heeft me geholpen bij het zwanger worden, dus hopelijk ook bij de bevalling! Als t volgende week niet gedraaid is maak ik n afspraak.

Lekker even een koele dag vandaag!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Mia, is het behangen gelukt? :) De meiden liggen in het streekziekenhuis op 5 min afstand.gelukkig maar!

Ralletje, wat naar van je oom... Hoop dat je het goed doorstaan hebt...! Is zeker iets om tegnop te zien!

Jetje, ja moederdag al ervaren inderdaad! Niet verwacht dat al te mogen meemaken, maar het was fantastisch! De verpleging had voetafdrukjes op canvas gemaakt - voor de allerlefste mama! Ik smolt! Ook een kadootje gekregen via mijn man, ook ter ere van de geboorte. Een gouden bedelarmbandje met een hartje, een E en een S. Supermooi. Elk jaar op moederdag komt er een bedeltje bij...

Lot, hoop dat je kleinemeid nog draait! Wel heel goed dat ze op gewicht is en het verder goed doet he! Mijn ervaring met een ks, tja... Zal ik het dan maar vertellen? ;)

Ik zou aan het eind van de ochtend naar de OK gaan, mits er niks tussenkwam qua spoedsituaties. Vanaf 0.00 uur niks meer eten of drinken (alleen wat water voor innemen medicijnen). Da's best vervelend voor een veelvraat zoals ik, haha! Dromen over patat, pannekoeken, etc. 's Ochtends lekker douchen, geen makeup op, lijdzaam naar het ontbijtkarretje kijken. Om 9.30 kwam manlief, op van de zenuwen. Nog even samen op de foto met de dikke toeter. Om 10.00 uur blauw operatiehemd aan, gauw de dekens erover want verder ben je naakt en zo'n ding reikt tot je navel als je hoogzwanger bent ;). VK komt langs voor prikken van infuus (prikte bij mij mis, dus ik mocht twee keer, heerlijk). Daarna worden er drie zakken vocht in je gepompt (bijna letterlijk want het moet erin zitten voor de operatie). Prikje in het been tegen de trombose, medicijnen tegen de pijn, drankje om het maagzuur te neutraliseren (bitter goedje, maar het is echt maar 1 slok).

Toen kwamen ze me al halen! Hup naar boven, vanuit bed op een platte tafel, daarna naar een voorkamertje. Daar stond mijn gyn, de co-ass en de anesthesist. Manlief was in een andere kamer waar hij in een operatiepakje werd gehesen. De twee verpleegkundigen die mijn bed hadden bestuurd waren bij hem om hem te helpen en om in de OK de kinderen aan te paken van de gyn. Ik moest op de rand van de plank gaan zitten, voorover buigen als een kat met een hoge rug (ja, wat je al niet onthoudt) en kreeg een verdovingsprikje in de huid. Daarna kwam de ruggeprik, maar om nou te zeggen dat de prikken zeer deden... Nee hoor! Infuusprikken doet meer zeer! Binnen een paar seconden werden mijn voeten al warm dus moest meteen gaan liggen. Binnen no time werd alles zwaar en kon ik mijn benen niet meer optillen. De verdoving zat vrij hoog dus ook mijn armen waren loom en ademen was lastiger omdat ook een deel van deborstkas verdoofd was. Hier was ik al voor gewaarschuwd dus was niet echt eng. Alleen vervelend.

Katheter werd ingebracht. De anesthesist had als tip gegeven dit op de ok te laten doen ivm de pijn. De pijn achteraf was alleen flink beroerd omdat ze je benen uit elkaar duwen terwijl jij dit niet voelt. Flink wat spierpijn dus! Mijn tip is, lekker op de afdeling laten doen voordat je naar de ok gaat.

Binnen no time zei de anestheist dat manlief kon gaan staan... Ik zag tranen in zijn ogen van ontroering toen hij Emma uit mijn buik gehaald zag worden. Ik zag haar in een flits voorbij komen aan de zijkant maar hoorde haar meteen huilen. Wat er door me heen ging weet ik niet meer... 1 minuut later kwam Sarah tevoorschijn. Ik heb haar net voorbij zien komen en hoorde haar pas later huilen. De anesthesist kwam melden dat ze het goed deden en zette speciaal de deur op een kier zodat ik ze kon horen huilen. Plotseling zag ik aan twee kanten een babietje verschijnen en toen ik tegen ze praatte, werden ze meteen stil. Heel ontroerend! Toen hop, de couveuse in en naar de afdeling. Mijn man ging met ze mee. Hij wilde bij mij blijven maar ik heb hem weggestuurd, haha! Ik moest nog 45 min liggen voor de hechtingen en daarna naar de uitslaapkamer. Ik was helemaal overdonderd en van de wereld. Ik heb me geen seconde afgevraagd of ze iets mankeerden (gelukkig niet!) en of het echt twee meisjes waren, apart hè? Dat besef kwam later pas.

Daarna naar de couveuseafdeling met bed en al. Manlief stond me op te wachten en had al twee fotootjes bij zich zodat ik ze kon zien. Huilen, huilen!

De pijn na de ingreep was flink. De eerste nacht brandde mijn hele rechterflank van de pijn. Heb het maximale aan morfine gehad, pfff. De ochtend erop ging al veel beter! De dagen erna ook. Wel veel rugpijn want de boel moet weer in de oude staat zakken. Verder is het best te doen! Bij mij gierde de adrenaline door mijn lijf dus rusten kon ik niet. Pas toen ik thuiskwam, sliep ik 's nachts weer. Heerlijk! Overdag rusten lukt me nog niet. Of dat nog gaat komen? ;)

Nou meiden, dat was het ks- verhaal. Alle pijn is het echt waard, hoe cliché ook, zodra je je kinderen ziet. Echt waar! Je bent op slag verknocht. Hoop dat jullie ze gezond op de wereld mogen zetten! En ben heeeeeeeel benieuwd naar de namen! :)

Geplaatst

Hoi meiden!

Het is me reuze meegevallen bij mijn oom gisteren, natuurlijk is hij heel ziek, maar hij zat gewoon in zijn stoel en praatte mee en lachte af en toe, hij heeft ook gelukkig geen pijn, we hebben goede hoop dat hij de geboorte van de kleine nog mee gaat maken.

Lot, bedankt voor de tip, ik gebruik de otrivin ook maar 1 keer per dag, s´avonds voor het slapen gaan, dus dat zal dan ook wel geen kwaad kunnen, ik probeer het in ieder geval zoveel mogelijk te beperken. Dat hyacinten spul klinkt ook wel lekker, haha, zal eens informeren bij de ha, ook omdat ik erg last van hooikoorts heb.

Meertje, wat een verhaal zeg, werd er wel een beetje emo van hoor! Fijn dat de meiden lekker dichtbij liggen.

Vanmorgen naar de vk geweest, alles in orde, de kleine is ingedaald en ligt met het bolletje naar beneden, klaar voor lancering!

Geplaatst

ECHO

Lot, 9 mei, bepaling ligging placenta & groeiecho (34wk)

Ralletje, 2 juni, groeiecho

GYN/VK

Lot, 9 mei (GYN)

Ralletje, 23 mei (vk komt aan huis)

Ralletje, 2 juni (vk)

Uitgerekend

Jetje 17 juni 2011,
zoon

Rachel 17 juni 2011,
zoon

Lot 18 juni 2011,
dochter

Vriezen 20 juni 2011, geslacht blijft verrassing

Ralletje 28 juni 2011, geslacht blijft verrassing

Suus 28 jun 2011 ( uitslag Combinatietest 1:2500),
dochter

Mia 30 juni 2011,
dochter

Moki 30 juni 2011

Bevallen

Meertje, uitgerekend 3 juni, bevallen 29 april,
E.mma & S.arah

Geplaatst

Ha Meertje, wat kun jij toch lekker vertellen. Klinkt heftig, maar niet onoverkomelijk, dat we pijn gaan krijgen (maakt niet uit hoe onze kleintjes eruit krijgen) staat als een paal boven water, ik denk dat ik de ruggenprik het engst vind...

Liefs,

Lot

Geplaatst

ECHO

Lot, 18 mei, bepaling ligging baby

GYN/VK

Lot, 18 en 30 mei (GYN)

Ralletje, 2 juni (vk)

Uitgerekend

Jetje 17 juni 2011, zoon

Rachel 17 juni 2011, zoon

Lot 18 juni 2011, dochter

Suus 28 jun 2011 ( uitslag Combinatietest 1:2500),dochter

Mia 30 juni 2011, dochter

Moki 30 juni 2011

Bevallen

Meertje, uitgerekend 3 juni, bevallen 29 april, E.mma & S.arah

Geplaatst

He meiden,

Meertje, een duidelijk verhaal, toch wel fijn om te lezen hoor, geen horror verhaal! Fijn dat de meiden dichtbij zijn!

Vaak hoor je dat het super lieve verpleging is zodat ouders en kindjes zich helemaal op hun gemak voelen. Jullie voelen jullie vast helemaal thuis, het is een soort 2e huiskamer misschien wel? Toch hoop ik dat ze snel thuis zijn!

Ik heb inderdaad behangen, het zit er superstrak op! Mijn hubbie heeft ingesmeerd en ik heb "gehangen". Ik ben helemaal blij. Zondag lekker kasten er in en inruimen!

Ik ben trouwens behoorlijk koopziek, ik heb zoveel gekocht dat ik niet eens weet wat ik aan de kraamvisite moet vragen, erg he!

Lot, die ruggenprik valt echt mee, zoals meertje al zei, het infuus is vervelender! Misschien heb je het niet nodig!

Marielle, het zou echt mooi zijn als je oom die kleine kan zien!

ECHO

Lot, 18 mei, bepaling ligging baby

GYN/VK

Lot, 18 en 30 mei (GYN)

Mia 18 mei

Ralletje, 2 juni (vk)

Uitgerekend

Jetje 17 juni 2011,
zoon

Rachel 17 juni 2011,
zoon

Lot 18 juni 2011,
dochter

Suus 28 jun 2011 ( uitslag Combinatietest 1:2500),
dochter

Mia 30 juni 2011,
dochter

Moki 30 juni 2011

Bevallen

Meertje, uitgerekend 3 juni, bevallen 29 april,
E.mma & S.arah

Kissie,

Mia

Geplaatst

Meertje wat een mooi verhaal en super dat je dochters in de buurt liggen.

Ik ben ook bang dat het een ks gaat worden de kleine meid ligt al vanaf het begin in een stuit, verwacht niet dat ze nog gaat draaien ( maar kan nog wel)

Dus lot je bent niet alleen haha.

Marielle fijn dat alles goed was.

Mia lekker idee he als je alles kan gaan inrichten geniet ervan.

Groetjes suus

Geplaatst

He meertje, wat heb je dat allemaal mooi beschreven zeg. Het klinkt vrij relaxed. Fijn dat je zo dicht bij het ziekenhuis zit. Weet je al wanneer de meiden ongeveer naar huis mogen?? Zet hem op en ik hoop dat jullie er lekker van kunnen genieten.

Voor de andere dames, zet hem op met de laatste loodjes,

Groetjes,

Marjo

Geplaatst

Het was ook op zich best relaxed! :) Het is natuurlijk een flinke operatie, maar als ik nu weer een ks zou moeten ondergaan, zou ik niet meer zo zenuwachtig zijn. Lot, echt niet druk maken om die ruggeprik! Hij zit er heel snel in en je voelt het amper, beloofd! :)

De verpleging is inderdaad best lief, maar soms voel ik me echt iemand die twee cadeautjes heeft gehad maar ze niet mag aanraken, zeg maar. De verpleging bepaalt of we ze uit de wieg mogen nemen, etc en dat terwijl het toch echt ónze kinderen zijn. Dat voelt heel erg tegenstrijdig. Zij weten wel wat het beste is voor jouw kinderen, maar ergens denk ik ook wel eens: ja ho effe, snotaap (er lopen erbij van amper 25 jaar, zonder kinderen) - ze zijn wel van míj hoor!

En dan nu het grote nieuws: vanmorgen kwam de kinderarts met de mededeling dat onze kleine smurfen -bij goed drinkgedrag- na het weekend naar huis mogen!!! Eng! Geweldig! Spannend! Ze zijn nog zo klein, maar blijkbaar hebben de artsen er vertrouwen in. Nu papa en mama nog :).

Geplaatst

Koopziek..... heel mijn vakantiegeld er doorheen gejaagd.... en ik had het nog niet eens op mijn rekening staan.....en dan is de offerte voor de gordijnen nog niet eens ontvangen.....

Maar: de inrichting van de babykamer nadert zijn voltooiing! Het is heerlijk kleurrijk geworden en ik heb me in moeten houden om het niet een grote roze wolk te laten worden. Volgens mij is dat gelukt. Zodra de commode op zijn plek staat, zal ik foto's uploaden. En.... ik heb ook mezelf nog even goed verwend! Had ineens een visioen van een kraambed met daarin een in een oud wit XL Hema t-shirt met dito witte voedingsbeha zittende kraamvrouw..... dacht het niet! Heb prachtige voedingsbeha's gekocht van Cake (http://www.lingerievoortwee.nl) en mooie voedingspyjama's en tops. Bizarre prijzen, maar heel mooi. En we hebben hier tenslotte zo lang op moeten wachten, sorry, ben helemaal losgeslagen! En toch... als ik in de babykamer zit, de kast met kleertjes voor de zoveelste keer opendoe en mijn dikke buik in de spiegel zie, blijft het nog steeds onwerkelijk.

Meertje: heerlijk ik hoop dat je meisjes idd maandag mee naar huis mogen, joehoe!!

Fijne middag allemaal!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Meetje wat heerlijk dat jullie naar huis mogen.

Eindelijk.

Zelf heb ik nu eindelijk verlof, eigenlijk zou gisteren mijn laatste dag zijn, maar het was

zo druk.

Nu alles netjes afgerond en is het zover.

Momenteel ben ik wel doodmoe.

Gisteren kijkers gehad en die willen allemaal plattegronden e.d. hebben, dus geinteresseerd.

Het zou wel heel mooi zijn als dat nog gaat lukken.

We hebben nog niets aan de baby kamer gedaan.

Marielle wat goed dat hij al is ingedaald.

Geeft je wat meer lucht toch?

Bij mij is hij een beetje ingedaald, maar ligt in ieder geval goed.

Wat een heerlijk idee de hele zomer vrij................

Geplaatst

Ha ha,

Lot, jij bent ook erg!!!!! Ik kan ook echt niet stoppen. Ik ga ook niet bevallen in een wit uitgelubberd shirt hoor! Ik heb ook wat geld uitgegeven aan nachtgoed en leuke voedings ondergoedjes!

Ik liep gisteren even in de stad en ja hoor, ben nu losgeslagen op de aankleding van de babykamer. Ondanks ik niet van roze hou, is het aardig zoet aan het worden.

Lot, ik ben heel benieuwd naar je kamertje!!! Heerlijk om rond te scharrelen zeker?!

Rachel, lekker verlof, eindelijk rust!!!! Lekker dat er kijkers komen, wie weet.

Kissie Mia

Geplaatst

Ha lieve Lot en Rachel,

Ik breek even in op "jullie"topic.

Schrijf al even niet meer actief mee omdat we een pauze hebben ingelast maar lees zeker wel mee op het forum.

Zat me te bedenken wat een spanning toen jullie mochten gaan testen en nu lees ik allebei met verlof sjonge jonge wat is de tijd gevlogen!

Laatste loodjes meiden, zet 'm op jullie kunnen het! denk aan jullie en kijk uit naar de dag van een berichtje van jullie dat er een gezonde dochter voor Lot en een stoere gezonde bink bij Rachel zijn geboren.

Liefs,

Elies

p.s.

breek weer "uit"

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden