Ga naar inhoud

Wie start er ook in Januari 2011!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

soort behandeling (ivf, icsi, en poging)

testen

rosella: icsi 2 - testen 22 januari 2011

veer: Icsi 1 - testen 25 januari 2011

Guusje: Tp 2 cryo's - testen 25 januari 2011 bloedtest

wannabemom: icsi 2- 30 januari 2011

rackster: icsi2 - testen 31 jauari 2011

armanda: Icsi 4

kriskras: Ivf/icsi 1

wish: Icsi 5

edr: Icsi 5

doortje: Isci 2

pip: Ivf/icsi 1

t.k: Icsi 1b (cryo)

tinusje: Ivf 4

tonka: Icsi 3 maar nr. Van nieuwe cyclus

r00sje: Icsi 5

elke: Cryo 1

ellentrik: Icsi 2

nico74: Ivf 3

anneka: ivf 1

breden: icsi 7

valesca: icsi 1 voor brusje

vlinder: icsi 1

akara: icsi 2

maureen: Icsi-d 2

lianne: Icsi 2

voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal f/enopur of iets anders natuurlijk)

tonka: 12 jan.start deca, 26 jan. Start 2dd fostimon

armanda: 20 jan start deca, 22 jan start menopur 300

uitgangsecho (in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet)

kriskras: 17 januari 2011

nico74: 17 januari 2011

tonka: 20 januari 2011

elke: 25 januari 2011

fm (follikelmeting)

breden: 19 januari 3e fm

anneka: 17 januari 1e fm

doortje: 20 januari

wish: 20 januari 1e fm

armanda: 25 januari 2011?

ellentrik: 19 januari 2011 1ste bloedname

lianne: 13 februari

punctie

maureen : 17 januari 2011?

doortje: 22 januari 2011

armanda: 31 januari 2011?

cryo cyclus

elke: januari

tonka: februari

tp (terugplaatsing)

rackster: 17 januari 2010

maureen: 19 januari?

t.k: cryo 20/21 januari 2011

armanda: ???

tonka: eind februari 2011

Gelukkig zijn mijn follikels wel een beetje gegroeid. Rechts nu vijf van 1,3 centimeter en links nog steeds een van die afmeting. Het baarmoederslijmvlies is al wel lekker dik; 10,5 mm.

Normaal ben ik maar tussen de acht en tien dagen aan het stimuleren en nu al 11 dagen. Ik hoop dat dit een goed teken is?

Groetjes,

Breden

• Reacties 991
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wendy, dat ze maar lekker innestelen nu, en inderdaad: die ellendige wachtweken doorstaan nu! :-)

Zou ik vragen of ik ook 2 ukkies zou mogen laten terugplaatsen? Heb jij dat gedaan Wendy? Of was dit automatisch bij jou? Ik zal nét geen 30j zijn bij mijn tp..

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik ben vandaag voor mijn echo geweest.

Helemaal teleurgesteld:(

Normaal moet je baarmoederslijmvlies tegen de 6 cm zijn.

Bij mij is het 5,7 dus ik moet nog 1 week doorgaan met progynova en volgende week do pas mijn TP als mijn cryo1`s goed ontdooien..

Balen Pfff

Ik wil iedereen succes wensen die een TP en punctie hebben gehad..

Geplaatst

soort behandeling (ivf, icsi, en poging)

testen

rosella: icsi 2 - testen 22 januari 2011

veer: Icsi 1 - testen 25 januari 2011

Guusje: Tp 2 cryo's - testen 25 januari 2011 bloedtest

wannabemom: icsi 2- 30 januari 2011

rackster: icsi2 - testen 31 jauari 2011

armanda: Icsi 4

kriskras: Ivf/icsi 1

wish: Icsi 5

edr: Icsi 5

doortje: Isci 2

pip: Ivf/icsi 1

t.k: Icsi 1b (cryo)

tinusje: Ivf 4

tonka: Icsi 3 maar nr. Van nieuwe cyclus

r00sje: Icsi 5

elke: Cryo 1

ellentrik: Icsi 2

nico74: Ivf 3

anneka: ivf 1

breden: icsi 7

valesca: icsi 1 voor brusje

vlinder: icsi 1

akara: icsi 2

maureen: Icsi-d 2

lianne: Icsi 2

voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal f/enopur of iets anders natuurlijk)

tonka: 12 jan.start deca, 26 jan. Start 2dd fostimon

armanda: 20 jan start deca, 22 jan start menopur 300

uitgangsecho (in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet)

tonka: 20 januari 2011

elke: 25 januari 2011

fm (follikelmeting)

breden: 19 januari 3e fm

doortje: 20 januari

wish: 20 januari 1e fm

KrisKras: 22 januari 2011 2eFM

armanda: 25 januari 2011?

ellentrik: 19 januari 2011 1ste bloedname

lianne: 13 februari

punctie

maureen : 17 januari 2011?

doortje: 22 januari 2011

armanda: 31 januari 2011?

cryo cyclus

elke: januari

tonka: februari

tp (terugplaatsing)

rackster: 17 januari 2010

maureen: 19 januari?

t.k: cryo 20/21 januari 2011

armanda: ???

tonka: eind februari 2011

Hoi,

Ik mag vanavond beginnen met Gonal-f 225. Zaterdag terug voor nieuwe FM

Rackster, duimen voor een plakbeebje, Valesca ook! En anderen die ook TP's hebben gehad, ik weet het ff niet meer sorry haha

Maureen, hoe ging de punctie??

Geplaatst

Valesca,

Tp is achter de rug, nu rustig aan doen hoor!

KrisKras,

Wowie, ook jij mag gaan stimuleren.

Wat spuit jij veel Gonal. Wat is hier de rede van?

Denk dat jij mij dan nog 'in gaat halen'. Kom maar op als je durft. :alright:

T.K,

Wat vervelend voor je. Nog 1 week langer wachten. Hoop dat het bms dan wel optimaal genoeg is voor jullie cryo's!

Rackter,

Ook 2 embryo's terug laten plaatsen. Heel veel toi, toi, toi tijdens de wachtweken!!

Breden,

Over 2 dagen weer terug komen, dan denk ik dat de punctie toch wel afgesproken kan worden.

6 mooie follikels liggen hierop te wachten!

Esthter,

Joehoe!!!!! 2 prachtige embryo's die hun veilige warme plekje mogen gaan opzoeken.

Kom op he, succes kanjer!!!!

Maureen,

Hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Wendy, mooi dat de tp goed is gegaan! There is nothing much to do now, gewoon proberen te relaxen!

Esther, hoe ging de tp bij jou?

Ellen, het terugplaatsen van 2 ipv 1: natuurlijk moet je dat gewoon vragen als je dat echt wilt! Kijk, het kan natuurlijk een tweeling worden. Maar hoe vaak gebeurt dat nou eenmaal? En als het wel zo is… hoe erg vind je dat? Wij zouden alleen maar gaaf vinden dus wij willen altijd 2 terugplaatsen tegelijk. Succes met de afweging Esther. Dat gedoe over je leeftijd, niet op letten hoor! Als jij aangeeft dat je / jullie het echt heel graag wilt, dan kunnen ze er niet veel tegen zeggen!

En trouwens Esther, mijn ma kan altijd al wel heel erg star zijn ja. Ik irriteer me kapot dat ze niet gewoon haar fout kan toegeven nu ze weet hoe ik het bedoelde. Dit gaat niet zo maar ergens over, maar over de klotesituatie waar wij ongewild inzitten en wat zo’n grote invloed heeft op ons leven. Maar ja, ik laat het lossssss. Pff.

T.K. wat een bummer zeg! Hopelijk komt het alsnog goed.

Kriskras, je eerste gonaltje. Succes joh, het is je eerste keer he? Valt vast mee…

Wish bij jou alles goed sinds je gonal-f aan het prikken bent?

Maureen… how are you doing?

Thinking about you all (nou ja, all... haha, dat is niet meer echt bij te houden, haha)

Armanda

Geplaatst

hey Wish, geen idee waarom ik zo veel moet spuiten. Hoeveel spuit jij dan als ik vragen mag?? Ik volg (misschien hoe dom ook) gewoon de instructies op van de dok. Heb niet eens gevraagd of het veel of weinig is haha

Groetjes KrisKras

Geplaatst

Armanda,

Het spuiten van de Gonal gaat weer goed.

Begin nu ook te merken dat er wat in m'n eierstokken gebeurd.

KrisKras,

Ik spuit 150 EH Gonal-f.

Dit heb ik vanaf de eerste poging gespoten.

Mijn lichaam reageert er goed op dus daar is nooit wat aan veranderd.

Misschien dat je dit na kunt vragen bij de eerste Fm?

Ik ga ook vragen wat de rede is hoeveel EH iemand moet gaan spuiten, heb ik zelf ook nooit nagevraagd hoor.

Geplaatst
hey Wish, geen idee waarom ik zo veel moet spuiten. Hoeveel spuit jij dan als ik vragen mag?? Ik volg (misschien hoe dom ook) gewoon de instructies op van de dok. Heb niet eens gevraagd of het veel of weinig is haha

Groetjes KrisKras

Hey Kriskras, ik spoot ook eerst 225 Gonal-F, en na de 2e FM 150, omdat het erg snel ging. Volgens mij heeft het met lengte en gewicht te maken, maar zeker weten doe ik niet.

Geplaatst

guusje, zou de dokter volgen, er kan teveel mis lopen als je het niet doet...

tk, heel veel sterkte, maar het is beter een weekje langer wachten met een positief resultaat...

Is niet makkelijk, weet het, zit zelf ook in hetzelfde schuitje, vandaag op echo geweest en er zijn 17! Eitjes zo goed als klaar maar nog net niet groot genoeg... Dus vandaag nog 3x menopur, morgen pregnyl en dan donderdag punctie.

Wachten is niet gemakkelijk maar het zal nog zo mooi zijn als we beloond worden!

Geplaatst

Hey meiden...

Ik ben er weer! Terugplaatsing ging helemaal super, twee zescellige score 1 embryo's waarvan de laborant zei dat ze er heel goed uitzagen! Dus...we gaan de wachtweken weer in! Wendy het zijn ook rotweken maar we gaan ons met z'n allen erdoor heen slaan hoor! Gaat helemaal goed komen!

Wish...grappig dat je alweer voelt dat de boel aan het rommelen is! Raar idee vind ik dat altijd! Er gebeurd zoveel in je lijf nu! Ben jij ook moe of niet?

Akara...balen zeg dat je nog niet vergenoeg bent voor de punctie. Maar 17 follikels is wel een mooi aantal toch! Nog even doorbijten en dan 'mag' jij ook!

Guusje...hoe voel jij je op het moment? Jij bent al een aantal dagen verder dan mij. Is het een beetje te doen met de spanning?

Armanda...het gedrag van je moeder is dus niet vreemd voor je. Lastig hoor. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, vind het rot voor je!

er zijn er nog meer waar ik op had willen reageren maar dat staat op de vorige pagina! Wordt vervolgd dus! Eerst ff teruglezen!

Geplaatst

Veer is het nog een beetje uit te houden voor jou...die wachtweken? Lastige tijd hé!

Breden...ik stimuleer altijd wel 14 dagen...maar dat heb ik t.n.t. elke behandeling nog gehad. Ik weet eigenlijk niet wat het zegd dat je nu langer moet stimuleren...linksom of rechtsom ze gaan groeien!!!

Ellen... wij mochten de 1e twee behandelingen absoluut niet meer dan 1 embryo terug laten plaatsen. Het ene ziekenhuis is hier wel strikter in dan het andere dus misschien kun je een balletje opgooien?

Kriskras...ook jij weer in de race! FIJn gevoel of niet?

TK...balen zeg! Je hoopt toch anders! Maar het is toch niet zo dat dit niet goed kan komen?

Volgens mij heb ik iedereen gehad! EN anders...sorry!!!

Geplaatst

Oei oei, hoe moet dit nu? Nog nooit op een forum geweest. Ik probeer maar wat. Ben gisteravond gestart met 300 mg Menopur spuiten, dat was eng! Jezelf spuiten voelt toch wat tegennatuurlijk... maar uiteindelijk toch gelukt (zaten veel luchtbelletjes in, wist niet dat dat niet mocht, die ga ik er vanavond proberen uit te tikken). Dit is mijn allereerst poging om zwanger te worden. Ben 43 en single.... zijn er nog meer single wannabemama's?

Geplaatst

Wat bedoel je precies Akara?

guusje, zou de dokter volgen, er kan teveel mis lopen als je het niet doet...

tk, heel veel sterkte, maar het is beter een weekje langer wachten met een positief resultaat...

Is niet makkelijk, weet het, zit zelf ook in hetzelfde schuitje, vandaag op echo geweest en er zijn 17! Eitjes zo goed als klaar maar nog net niet groot genoeg... Dus vandaag nog 3x menopur, morgen pregnyl en dan donderdag punctie.

Wachten is niet gemakkelijk maar het zal nog zo mooi zijn als we beloond worden!

Geplaatst

icsi mama...welkom hier! Heftig voor je om te starten met de 1e behandeling of niet? Alles nieuw, alles onwennig...en dan nog in je eentje! Sterkte!

Er zullen allicht nog meer single meiden hier zijn...misschien moet je even kijken of hier aleens een topic over is gestart?

Geplaatst

Hoi ICSImama,

allereerst welkom hier. Ik heb altijd bewondering gehad voor singel vrouwen die een kindje willen krijgen. Ik wens je enorm veel succes.

Guusje

Oei oei, hoe moet dit nu? Nog nooit op een forum geweest. Ik probeer maar wat. Ben gisteravond gestart met 300 mg Menopur spuiten, dat was eng! Jezelf spuiten voelt toch wat tegennatuurlijk... maar uiteindelijk toch gelukt (zaten veel luchtbelletjes in, wist niet dat dat niet mocht, die ga ik er vanavond proberen uit te tikken). Dit is mijn allereerst poging om zwanger te worden. Ben 43 en single.... zijn er nog meer single wannabemama's?
Geplaatst

Hey Esther,

Hier gaat alles goed. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er tot nu toe makkelijk door heen rol. Ik heb er altijd de dag voor het testen moeilijk. Dan vliegt die onzekerheid me aan. En ik heb veel te doen de komende tijd, dus mijn tijd vliegt ;-)

En hoe is het met jou? Ik had ook een berichtje achter gelaten bij de pauze meiden.

Groetjes Guusje

Geplaatst

Met mij gaat het ook goed hoor! Zit nu eventjes op een roze wolk! De eerste week vind ik ook altijd goed te doen...de tweede week begint het bij mij vaak al te rommelen waardoor ik eigenlijk al wel weet dat het mis is en dat luisteren naar mijn lichaam levert altijd veel stress op. Op een gegeven moment ben je ook weer blj dat je weet waar je aan toe bent, niet dan?

FIjn hoor dat het t.n.t. goed gaat! Scheelt idd wel als je het druk hebt hé! Minder tijd om na te denken!

Geplaatst

Esther,

Super dat je van de laborant hebt gehoord dat de embryo's er goed uit zagen!

Dat geeft je zeker een fijne boost!

Ben het met je eens dat de eerste week 'niet zo zwaar' is.

Je weet dat er nog geen menstruatie kan komen, heb dit ook altijd nog gekregen op dag 14 na punctie net als jij.

Die 14de dag vind ik persoonlijk echt de ergste dag!

Meid, succes maar weer en een hele dikke knuffel voor jou!

Icsimama,

Welkom op dit geweldige forum en heel veel succes!

In de Gonal-f pen die ik gebruik zit ook wel eens een luchtbelletje hoor.

Als je ervoor zorgt dat die bovenaan in de ampul zit kan dit geen kwaad hoor, dan krijg je toch alle vloeistof binnen.

En een klein luchtbelletje kan echt geen kwaad hoor.

Succes!

Geplaatst

Hoi meiden

Ben momenteel even niet actief op het forum, want we zijn momenteel op vakantie in Nederland.

Wil iedereen heel veel succes wensen, maar vooral Guusje, Wish en Esther......

Meiden ik duim heel hard voor jullie dat deze keer die grote wens uit zal mogen komen.

Liefs

Daniella

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden