Ga naar inhoud

Wie start er ook in Januari 2011!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 991
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goeden avond dames,

Ik heb een vraagje.

Zijn er dames die ziek zijn geworden van progynova.

Ik heb bijvoorbeeld last van misselijkheid, ik heb meer hoofdpijn en zie minder, stemmingswisselingen etc. Sinds gisteren moet ik de dubbele dosis innemen dus 2 in de ochtend en 2 in de avond. Ik voel me echt ziek.

Herkend iemand dit???

Geplaatst

Hoi Ellen

Ik woon idd in Spanje. Met mij gaat het momenteel goed. Zijn al sinds eind december in Nederland op vakantie/familiebezoek en ik moet zeggen dat ik het toch even wat meer los heb kunnen laten. Tuurlijk ben ik er nog wel mee bezig, maar minder dan voorheen.

Ik zie dat jij ook weer van start bent gegaan. Heel veel succes en ik hoop ook voor jouw positief nieuws binnenkort.

Ik blijf jullie iig allemaal volgen.

Begin februari gaan we weer terug naar Spanje en dan zal ik weer wat actiever worden op het forum.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hey Kriskras

Zie ineens dat jij van start bent gegaan met je IVF/ICSI behandeling.

Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat deze keer je grote wens uit zal mogen komen.

Heb je wel verdiend na al die teleurstellingen.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi Daniella,

Wat ontzettend lief van je om een aantal van ons 'persoonlijk' succes te komen wensen.

Dit siert je enorm!!

Ik blijf jou ook in de gaten houden hoor!

Maureen,

Hoop voor je dat de punctie morgen minder pijnlijk zal zijn dan de vorige keer.

Het is al vervelend genoeg wat we allemaal ondergaan.

Succes!

T.K,

Sorry, kan je vraag niet beantwoorden.

Sterkte!

(ff op de andere pagina lezen om te kunnen reageren......)

Geplaatst

Ellie,

Ik heb dit ook vrijwel altijd als ik het dopje van de Deca af trek.

Succes verder!

Armanda,

Joehoe, wat een fantastisch nieuws schrijf je hier!!!!

Wat zou het geweldig zijn als het toch nog spontaan gelukt zou zijn.

KrisKras,

Ik kan je niet helpen met een antwoord.

Ben zelf altijd zo'n dag of 4 'goed' ongesteld en dan nog een dag of 3 een heeeel klein beetje.

Dit is met en zonder Deca hetzelfde.

Ben er nu zelf bijna vanaf. Morgen zal het helemaal weg blijven.

Zullen we afspreken dat we voor de allerlaatste keer ongesteld zullen zijn tot het einde van het jaar!

Rosella,

Dat braken en diarree heerst flink hier in Nederland.

Heb het zelf pas ook gehad, erg vervelend maar na 1,5 dag voelde ik mezelf weer beter.

Wil je beterschap wensen!

Wat klote dat je jezelf rot voelt en dat je denkt dat het niet gelukt is.

Zoals vele hier zullen doen, zal ook ik voor je duimen dat je het bij het verkeerde eind hebt!

Ik ben ook zo moe.

Herken wat er wordt geschreven over slechter slapen.

Ben de laatste jaren al een slechte doorslaper, maar met deze hormonen erbij is het nog beroerder geworden.

Daar wordt je ontzettend moe van.

Maar met mijn humeur is niks mis. Ben vrolijk en ben zo benieuwd naar de eerste FM komende donderdag.

Voel nog steeds in m'n rechter eierstok wat gebeuren zeg maar.

Geplaatst
Hey Kriskras

Zie ineens dat jij van start bent gegaan met je IVF/ICSI behandeling.

Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat deze keer je grote wens uit zal mogen komen.

Heb je wel verdiend na al die teleurstellingen.

Groetjes

Daniella

Dank je wel Daniella voor je lieve berichtje!

Wish, lijkt me een hele goede afspraak ;)

Geplaatst

Roselle, that sucks! Je kent je eigen lichaam idd het beste… maar het blijft toch onzeker he? Tot aan de testdag, dat vind ik altijd zo irritant. Want je kan wel bloedverlies hebben, maar dat kan ongesteldheid zijn, maar dat kan ook gebeuren als je zwanger bent! Pfff, nog heel even geduld, dan weet je het zeker.

Anatje, ik zit ook in mck. Ben er erg blij mee. Dr. Deen is erg aardig en denkt goed mee en is begripvol. De sfeer is er ook prima. Het is er iets anders omdat het een kliniek is en geen poli tussen de andere poli’s, persoonlijk vind ik dat wel fijn. Succes daar met je 2e gesprek!

Lianne, ja het zou kunnen… Maar de kans om op een natuurlijk manier zwanger e raken is nog steeds minimaal. Maar eerst was die kans nihil!

Maureen, ik ben ook standaard 3 dagen ziek na de punctie. Kan gewoon met moeite lopen! Wat vervelend dat je slecht slaapt joh! Nou, nog even volhouden… bijna klaar…! (succes met de punctie, hoop dat je meds de meeste pijn wegnemen!).

Wish, ik hoop dat je ook beter kan slapen, het is zo irri om moe te zijn! Wat grappig dat je letterlijk wat voelt gebeuren in je rechter stokkie! Ben benieuws dat er bij de fm uitkomt!

Elke, hoe is het met jou eigenlijk?

Ik ben vandaag opgestaan met een lichte hoofdpijn... hoop niet dat het erger wordt, ik krijg altijd heel snel migraine.

En migraine is een voorteken bij mij van ... ongesteld worden. Don't wanna be ongesteld, ever!

Succes allemaal weer!

xx

Geplaatst
Hoi meiden

Ben momenteel even niet actief op het forum, want we zijn momenteel op vakantie in Nederland.

Wil iedereen heel veel succes wensen, maar vooral Guusje, Wish en Esther......

Meiden ik duim heel hard voor jullie dat deze keer die grote wens uit zal mogen komen.

Liefs

Daniella

Dank je wel lieve Daniella. Ik miste je al op het forum, maar nu snap ik het ;-)

Liefs Guusje

Geplaatst

Hoi Guusje,

Zie dat je vorige week weer een TP hebt gehad. Duim met je mee hoor! Kwam helaas in deze thread teveel namen tegen die ik uit eerdere threads al ken, meiden 2011 nieuwe ronde nieuwe kansen en laat die zwangerschappen maar komen!

Zelf moet ik morgen naar zkh (Anatje ook ik zit bij MCK) om met mijn arts te kijken hoe verder. Ben helaas nog niet schoon na de curettage, dus hier zit iemand met smart op haar ongesteldheid te wachten (jeetje dat ik dat ooit nog eens zou opschrijven, pff). Ook voor Wish en Elke toi toi toi, want jullie namen zie ik hier ook weer terug!

En Daniella geniet van je verblijf in Nederland!

Geplaatst

Armanda,

Hoe gaat het met je? Hoop dat de hoofdpijn niet doorgezet is. Beterschap!

Dubliln,

Wat vervelend voor je dat je lichaam nog aan het herstellen is van de curettage.

Dit kost mentaal gezien ook veel energie, heftig hoor!

Heel veel sterkte!

Bedankt voor je succes wensen!

Geplaatst

amanda, super nieuw gewoon voor jullie, dat haalt er de druk toch een beetje af bij je partner. Hij heeft er hard genoeg voor gewerkt ;-)

Ellenrik, ik spuit ook heel erg langzaam, wel altijd in mijn buik. Enkel in het begin voel ik het wel als ik spuit. Zorg er altijd voor dat de vloeistof terug op kamertemperatuur staat, ze hebben me dat es gezegd in het zh en echt veel last heb ik dan niet.

Ja, dikke gevoelige eierstokken ken ik ook. Die zullen bij mij vanaf de 2de week ook wel komen. Maar dat nemen we erbij he! Nog eventjes wachten!

Ik heb morgen mijn punctie dus ben echt benieuwd hoeveel rijpe er zullen zijn, je hebt daar wel een idee van door de FM maar toch, is nog geen zekerheid. Ondertussen in mijn man ook ziek geworden, hij heeft meer dan 38 graden koorts en immens veel last van z'n buik (hij heeft buikgriep) Ik hoop maar dat hij zich morgen wat beter zal voelen want dan moet hij er ook voor zorgen dat zijn deel inorde is. Hoop maar dat zijn koorts niet teveel invloed heeft. Want zoveel overschot heeft hij jammergenoeg niet.

Geplaatst

Akara,

Misschien overbodige informatie, maar ik raad je aan om je man Paracetamol in te laten nemen.

3 keer dgs 500mg om de koorts te onderdrukken.

Dit was het advies van de ass. toen ik een keer belde dat mijn vriend net voor de punctie verhoging kreeg.

Succes morgen!!!

Geplaatst

Wish, dank u wel voor de info. Ga dit doorgeven. Momenteel neemt hij dafalgan om de koorts te drukken. weet eigenlijk niet wat het beste zou zijn.

Jij ook veel succes morgen, ik zal duimen voor je!!

Geplaatst

soort behandeling (ivf, icsi, en poging)

testen

rosella: icsi 2 - testen 22 januari 2011

veer: Icsi 1 - testen 25 januari 2011

Guusje: Tp 2 cryo's - testen 25 januari 2011 bloedtest

wannabemom: icsi 2- 30 januari 2011

rackster: icsi2 - testen 31 jauari 2011

armanda: Icsi 4

kriskras: Ivf/icsi 1

wish: Icsi 5

edr: Icsi 5

doortje: Isci 2

pip: Ivf/icsi 1

t.k: Icsi 1b (cryo)

tinusje: Ivf 4

tonka: Icsi 3 maar nr. Van nieuwe cyclus

r00sje: Icsi 5

elke: Cryo 1

ellentrik: Icsi 2

nico74: Ivf 3

anneka: ivf 1

breden: icsi 7

valesca: icsi 1 voor brusje

vlinder: icsi 1

akara: icsi 2

maureen: Icsi-d 2

lianne: Icsi 2

voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal f/enopur of iets anders natuurlijk)

tonka: 12 jan.start deca, 26 jan. Start 2dd fostimon

armanda: 20 jan start deca, 22 jan start menopur 300

uitgangsecho (in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet)

tonka: 20 januari 2011

elke: 25 januari 2011

fm (follikelmeting)

doortje: 20 januari

wish: 20 januari 1e fm

KrisKras: 22 januari 2011 2eFM

armanda: 25 januari 2011?

ellentrik: 19 januari 2011 1ste bloedname

lianne: 13 februari

punctie

maureen: 19 januari 2011

breden: 21 januari 2011

doortje: 22 januari 2011

armanda: 31 januari 2011?

cryo cyclus

elke: januari

tonka: februari

tp (terugplaatsing)

maureen: 21 januari

t.k: cryo 20/21 januari 2011

breden: 24 januari 2011

armanda: ???

tonka: eind februari 2011

Even weer mijn status aangepast.

Groetjes,

Breden

Geplaatst

Breden,

Dus voor jou ook bijna een punctie!

Hoeveel follikels heb je groeien?

Voel je jezelf goed, ben je er helemaal klaar voor?

Succes!

Maureen,

Hoe is je punctie gegaan?

Beterschap met het herstel en succes!

Geplaatst

Hoi Wish,

Helaas voel ik niet echt goed. Ik ben bang dat ik luchtweginfectie opgelopen heb. ik moet vanmiddag naar de huisarts. Als ik antibiotica of Prednison moet slikken dan krijg ik wel een punctie maar geen terugplaatsing.

Rechts had ik ongeveer 6 follikels en links blijf het bij 1.

Overigens heb ik wel een heel goed gevoel over de poging. Ik ga voor het eerst Pregnyl spuiten na de terugplaatsing (3 keer 1.500) naast de Utrogestan. Ik hoop dat dit gaat helpen bij de innesteling.

Succes morgen bij je eerste follikelmeting!

Groetjes,

Breden

Geplaatst

Oef Breden, dat is geen goed bericht!

Hoop dat je geen medicatie in moet gaan nemen die veroorzaken dat je geen tp mag krijgen.

Maar aan de andere kant, je gezondheid is ook erg belangrijk!

Sterkte en beterschap!

Heb ook een keer Pregnyl mogen spuiten (op eigen verzoek) na een cryo tp.

Ook 3 keer 1500EH

Na een 'verse' tp niet, omdat ik altijd boven de 15 follikels heb gezeten. Pregnyl mag alleen gebruikt worden als je onder de 10 follikels zit en geen kans hebt om overstimulatie te krijgen, vandaar.

Geplaatst

Hallo dames,

Vanochtend heb ik de punctie gehad. Deze keer heb ik extra pijnmedicatie gehad en dat heeft enigzinds geholpen. Toch was het nog steeds pijnlijk. Mijn linkereierstok was wat moelijk te bereiken. Mijn man heeft met zijn hand op mijn buik ervoor gezord dat hij op zijn plek bleef. De vorige keer zijn er maar 8 aangeprikt omdat ik het niet meer vol hield. Nu zijn er 14 (of 15) follikels aageprikt, dus ik ben blij met het resultaat.

Ik heb lekker een paar uur op de bank liggen dutten en ga dadelijk weer de bank opzoeken.

Groetjes,

Maureen

Geplaatst

Maureen,

Fijn van je te vernemen dat de punctie erop zit en dat er zoveel follikels aangeprikt zijn!

Nu duimen draaien dat er veel goede eitjes zullen zijn!

Bij Geertgen krijg je Naproxen zetpil voor de punctie.

Dormicum vlak voordat ze gaan beginnen. (Eerst Atropine om je hartslag op peil te houden)

Hebben ze je meer Dormicum gegeven?

Rust maar goed uit, laat je lichaam herstellen en zich klaar maken voor een tp!!!

Geplaatst

Breden wat balen zeg dat je ziek bent! Hopen dat je geen medicatie hoeft te gaan slikken waardoor je geen terugplaatsing zou mogen krijgen! Sterkte en beterschap!

Maureen fijn te horen dat deze punctie beter te doen was voor je! En een mooi resultaat dus! Nu lekker op de bank en jezelf laten verwennen!

Geplaatst

Breden, tjonge zeg, wat balen dat je ziek bent! Wel goed om te horen dat de punctie gewoon door kan gaan!! Die tp komt dan wel als je helemaal gezond bent. Dat is super belangrijk, ja toch?!

Akara, shit dat je man koorts heeft! Hoop dat het niet te hoog wordt en dat het snel zakt.

Het is ook niet niets voor onze mannen he. Ze doen soms wel stoer ofzo, maar een voor een worden ze ziek zwak misselijk, het weegt veel zwaarder op ze dan ze zelf beseffen!

Veel beterschap voor hem!!

Wish, mijn hoofdpijn is helaas toch migraine geworden... heb al 2 meds op vandaag. I know what this is... ik word dan morgen of overmorgen ongesteld.

Maar goed, dan kan ik met de deca beginnen! Tijdens het heeeeeeerlijk weekendje weg met mijn familie, haha. Zijn zij ook gelijk weer allemaal op de hoogte. pfff.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden