Ga naar inhoud

Wie start er in februari 2011??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mone, op een mooie oogst!

lindamvjulian, welkom! Hopelijk brengt je deze poging het grote geluk en zo als we het allemaal goed weten, je hebt er maar 1x nodig! Dat deze tussen mag zitten. Wanneer hoor je of je de punctie krijgt?

Noor, spannend, je gaat ook weer starten. Gezellig als je blijft mee schrijven!

Over mezelf, ik zit gewoon in de welbekende rollercoaster... de ene keer denk je ja en later weer neen... we wachten tot zondag met testen en zelfs zou deze positief zijn, zal ik zeker nog niet blij kunnen zijn... tot nu toe 2x vroege miskraam gehad... daarmee is het moeilijk om positief te blijven...

Fren19, hoe was je echo? Ik hoop het zooooo voor je meid! Hopelijk goed nieuws, hebben we allemaal nodig!

• Reacties 588
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier exact hetzelfde roestvlek! Het ene moment denk ik JA! en het volgende.... neejjj....!

Wij wachten denk ik ook tot zondag met testen, ik moet maandag werken... brrrrr

Geplaatst

hihihi ben toch weer even ingelogd, zit nu aan de receptiebalie en het is lekker rustig. Had net een stoelmassage, jaaa ik heb een geweldige werkgever hoor, is een actie die ze voor het personeel hebben en ik maak er met alle liefde gebruik van!

Maar eh Zjoediezz, zou ik dan ook eerder de punctie krijgen ja? Ik heb geen flauw idee wat er op me afkomt nu, zo fijn dat jullie over de schouder mee kunnen kijken en ik jullie als vraagbaak heb! Als ik jullie reacties lees bijv van Lindamvjulian zou ik denken dat mijn follikels van 17mm dus eigenlijk bijna te oogsten zijn? En jeetje dat je er 22 had zeg, ik voel me nu al zo'n paashaas. Is de punctie dan ook vervelender, want daar zie ik erg tegen op? Ben niet zo'n held; had bij de baarmoederfoto ook zo liggen kermen (heel hard) van de pijn, dus ben een behoorlijk nerveus daarvoor.

@ Simone, voor jou is het ook een superresultaat zeker vergeleken bij de vorige keer! Geweldig joh! Ik zou het echt lachen vinden als we elkaar in Nijmegen zouden treffen! Maar eerst ook jij weer suc6 morgen bij de tweede FM!

Geplaatst

Mutske, ik werd door een vriendin van mij toen ook paashaas genoemd!! (die had zelf ook ivf ondergaan, dus het was toegestaan, hihi)

Ik had beide keren bij de punctie ondanks dat roesje wel flink pijn hoor en de dagen er na ook. rustig aan doen en veel drinken! bij 18 mm zijn ze geloof ik toen gaan inplannen voor 2 of 3 dagen erna.

Bij die inwendige rontgenfoto had ik ook echt BIZAR veel pijn!!! en ben toch echt geen watje...

succes!

Lfs, judith

Geplaatst

whoeaaaaaa! ben ik alweer! Net telefoontje van het ziekenhuis gehad.... ik mag zaterdag al komen voor de punctie!!!!!!!! nou ben ik helemaal aan het hieperen.... Aargh moet hier nu regelen dat ik om half 4 weg mag (ja ik heb een hele fijne werkgever maar vervanging regelen is vanmiddag net ff moeilijk omdat er een training is voor zowat het hele bedrijf, en tja de receptie kan niet onbemand zijn) Er komt nu net een leidinggevende de afdeling op lopen... even tackelen!

Geplaatst

Ik ben vanmorgen dus weer geweest voor de fm. En er waren ineens een paar meegegroeid!! Er zijn nu 4 goed genoeg voor de punctie en nog 2 kleineren die misschien ook nog mee gaan doen. Ik ben helemaal blij. Zaterdag om 12.00 is de punctie.

@Mutske: jij hebt dus zaterdag ook de punctie. Spannend. Dan gaan we samen het wachtbankje op.

Geplaatst

@ roestvlek hoe is het met je meid,me duimen draaien nog steeds overuren voor je!!

Hier alles ok,gisteren de echo gehad waarop we 2 vruchtjes hebben gezien,1 met een heel mooi kloppend hartje en de andere ietsie kleiner en nog geen hartactiviteit.

Volgende week mag ik terug komen voor een echo om te kijken of het 2de vruchtje nu wel een kloppend hartje heeft,dus het is nog even een weekje spannend.

Liefs Frann

Geplaatst

Dank je lieve Fran.. en wat super dat je een mooie echo hebt gehad! Wauw, ik vond dat zoooo bijzonder een kloppend hartje zien en horen. Geniet ervan, hopelijk gaat het 2e hartje ook nog kloppen. Zal een spannend weekje voor je worden, maar ik denk aan je.

Mutske, wow.. je gaat als een sneltrein, wat goed meid! Op naar zaterdag en naar een hele mooie oogst :)

Linda, wat fijn dat er toch 4 follikels in de race zijn, dat geeft je weer moed. Op naar zaterdag en naar een mooie opbrengst.

Toi, toi meiden, heel veel succes alvast :)

Geplaatst

frann19, yes,yes,yes, geweldig! Ben helemaal blij met je goede nieuws! Geniet ervan! Mag ik je wat vragen stellen: Wat waren eigenlijk jouw eerste zw-tekens? Heb jij toevallig een clearblue zwangerschapstest met wekenindicatie gedaan? Stond er toen 1-2 wk zwanger of 2-3 wk? Ik mag zondag testen, mag ik dan meteen Voorburg bellen of zal ik tot maandag moeten wachten? Weet jij dat? En wanneer krijg je dan de bloedtest? Had jij die ook gekregen? Wat was je HCG? God, ik overspoel je nu met wel heleboel vragen... sorry hoor... echt, super!

Mutske & lindamvjulian, super! veel suc6 & sterkte morgen!

Geplaatst

@ sowiebo je bent een lieverd!

Het word idd een spannend weekje maar ik probeer er maar niet te veel aan te denken en we zien wel wat volgende week brengt,ik ben al heel dankbaar voor 1 kloppend hartje.

Uiteraard hoop ik dat de 2de ook gaat kloppen maar besef me dat de natuur doet wat ie zelf wilt dus we wachten maar geduldig af.

En ooohhh wat is dat bijzonder om dat hartje te zien kloppen,werd er helemaal emotioneel van

@ roestvlek je mag me altijd alles vragen.

Ik heb idd een claerblue met indicator gedaan,dit was 15 dagen na de punctie/13 dagen na de terugplaatsing en toen gaf hij 2-3 aan.

De eerste zwangerschapstekens waren de gevoelige borsten die erger werden na de laatste pregnyl 1500 spuit ,krampen,last van maagzuur en heel raar dromen,dit herkende ik van vorig jaar bij me vroege miskraam.

De bloedtest heb ik niet gekregen,vond ik eigenlijk wel jammer want ik was erg onzeker door vorig jaar,maar de assistente zei:je test is overduidelijk positief dus een bloedtest is niet nodig,en maakte gelijk een afspraak voor de eerste echo,ik weet dus niet wat me hcg was en nu nog steeds niet haha.

Vorig jaar heb ik wel een bloedtest gehad maar toen had ik een twijfelachtige positieve test,de streepjes waren heel vaag,had toen een hcg van 39 en dat werd een vroege miskraam.

Helaas weet ik niet of je zondag al kan bellen of dat je tot maandag moet wachten meid.

En je overspoelt me niet hoor,ik vind het helemaal niet erg om je vragen te beantwoorden,ik hoop dat je er wat aan heb.

Meiden ik duim voor jullie allemaal !!!

Geplaatst

Frann, van Harte gefeliciteerd meid!! Super! En ik duim voor je dat hartje 2 het ook gaat doen. Maar sowieso al geweldig dat jullie er 1 mochten zien!! Ook proficiat aan je hub.

Linda wat een goed nieuws!! So far so good! Samen met Mutske op het bankje. Gezellig hoor!

groetjes

Noor

Geplaatst

Meiden! Wat een positiviteit hier ineens zeg!!! Krijg er helemaal een goed gevoel van...

@ Frann: Ten eerste van harte gefeliciteerd natuurlijk!! Ik moest wel een beetje lachen om alle vragen van roestvlek, want daar worstel ik ook mee... Je antwoorden geven me hoop!! Heb ook krampen in mijn buik, niet normaal! en maagzuur en misselijkheid en wilde dromen: van zwangerschapstesten tot mensen de huid vol schelden wat echt zoooo niets voor mij is... ik slaap echt mega onrustig, terwijl ik normaal echt een soort contract met Klaas Vaak himself heb.

Ik denk dat ik zaterdag ga testen... 15 dagen na de punctie, langer wachten trek ik niet hoor!! :-))

Geplaatst

Hahaha... Sonja, jij bent gewoon net zo nieuwsgierig als ik!!!!! hihihihihi

Moet morgenochtend werken en zaterdag zijn wij beiden lekker thuis, dus hoewel ik graag morgen zou willen testen is zaterdag een beter moment

...Jammer he?? :-))

Geplaatst

Frann: wat super zeg een kloppend hartje! Gefeliciteerd! Ik hoop voor je dat het andere hartje de volgende keer ook mee klopt.

@zjoediezz ?? Het is inderdaad wel zo prettig om te gaan testen op een rustig moment en niet even vlak voordat je aan het werk moet. En die 2 dagen zullen ook wel niet zo heel veel uitmaken toch? Maar is hij dan wel negatief dan kan hij alsnog wel positef worden dus zit je nog in onzekerheid. O dat is altijd zo lastig he dat wachten dat is nog het allerergste. En dan al die kwaaltjes...

Geplaatst

Ja, dat is waar het blijft een gokje. Maar maandag (officiele testdag) moet ik werken en dan sta ik smorgens liever niet voor een verrassing zoals bij poging 1 op mijn testdag! Dan weet ik liever van tevoren al als het negatief is.

Liever niet jankend op mijn werk!!

P.s. Ik zag dat je vraagtekens achter zjoediezzz had gezet... zal t ff uitleggen: Het is mijn naam fonetisch geschreven met een frans accent! (ik heet Judith)

Geplaatst

Judith die een beetje op Do lijkt, aan je avatar te zien ;)

Ik kan me je vorige avatar nog herinneren, was dat niet een geel embryo met heeeeeel veel cellen?

Geplaatst

hihi... ja, goed geheugen heb jij! dat was een tekening van een morula van www.babybytes.nl week 3 grappig om zwangerschap van week tot week te bekijken!

enneh... die foto was een snapshotje van mijn hubbie die met zijn nieuwe telefoon liep te klooien! Ik ben altijd geneigd om een rare kop te trekken als ik voor een foto moet gaan zitten.... Maar deze was onverwacht! funny...

Dat strandje van jou is niet verkeerd trwns.... lekker!

Geplaatst

Ja, dat is een shot tijdens onze honeymoon, was heerlijk daar inderdaad. Niet te lang naar kijken, want dan krijg ik er weer zo'n zin in.... Ben de winter zat, geef mij maar zon, terrasje, bbq, lekker buiten zitten in de tuin...heerlijk!!!!

Geplaatst

Wow, wat cool...voor stage of zo?

Lijkt mij ook nog wel eens wat om die kant op te emigreren ;)

De foto is gemaakt op een bounty-eiland vlakbij de Dominicaanse Rep. Ff met een bootje varen en toen kwamen we op dit onbewoonde eilandje terecht. Echt een paradijsje op aarde, je kon niet op blote voeten in het witte zand lopen, zo heet was het.....

Geplaatst

Ow geweldig!!! Das wel superromantisch... we gaan wel ff heeeeeeeeeeelemaal off topic, maar we zijn allebei nieuwsgierig aangelegd dus:

Wanneer ben je getrouwd? en hoe oud ben je eigenlijk?

Ik ben 27-06-2009 getrouwd in scheveningen, echt ubercool: we hadden strandclub WIJ afgehuurd, alles op 1 locatie echt een topfeest geweest, we zijn alleen nooit echt op huwelijksreis geweest door zakelijke drukte en beslommeringen bij hubbie... en ik ben nu 34.

Nog even een beker weltrusten thee en dan lekker naar bed!

bye...

Geplaatst

Lieve meiden bedankt voor jullie felicitaties.

Zjoediezz: ben blij dat me antwoorden je hoop geven,en natuurlijk draaien me duimen ook voor jouw overuren!

Betreft het dromen,ik slaap ook zo onrustig ben zo druk bezig in me dromen en droom echt de gekste dingen,en ik onthou ook alles wat ik normaal dus niet heb,normaal ben ik ze vergeten zodra ik wakker word.

De eerste twee weken droomde ik alleen maar over de mensen die ik helaas moet missen in me leven,en de afgelopen weken echt van fantasieverhalen(dingen die dus echt niet mogelijk zijn) tot vechtparijen haha.

En zodra ik wakker word kan ik de hele droom nog navertellen zo vaag.

Sowiebo: oh wat een heerlijk eiland zeg,ik verlang ook zo naar de zon,buiten zitten,terasje en bbq,laat de lente maar komen!!

Liefs Frann

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden