Ga naar inhoud

Wie start er in februari 2011??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden,

Zit lekker op de bank onder mijn dekentje... punctie achter de rug, het was wel te doen alleen het aanprikken voelde wel vervelend. Oogst 6 eicellen en de zaad was helemaal top! Dus dat maakt alles ook weer goed... nu heb ik mijn zinnen op prachtige embryootjes gezet :) Morgen ochtend mogen we bellen voor hoeveel bevrucht zijn. De spanning loopt op!

Judith, sterkte morgen en op een mooie oogst!

Sowiebo, eindelijk ben je ongesteld! super, het mag ook voor jou beginnen!

• Reacties 588
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hello ladies!

Had me na mijn voorstellen niet meer vertoond hier, we zijn naast het ivf gebeuren ook druk met ons nieuwe huis waarvan we net de sleutel hebben gehad en we nog zeker tot 1 april aan het werk zijn. Enerzijds een geweldige afleiding anderzijds errug druk allemaal. Maar ik volg jullie spannende, soms verdrietige en vooral hoopvolle verhalen, voor mij erg leerzaam als ivf leek! Ik hoop zo voor ons allemaal dat we deze zomer zitten te puffen met een hele dikke buik!

Mijn menstruatie is gelukkig mooi op tijd gekomen, heb de hele dag al barstende hoofdpijn, zoals gewoonlijk dus zelfs dat klopt..... Ik mag as dinsdag de 22e voor mijn eerste controle echo naar het ziekenhuis in Ede. Ben benieuwd...

hoef gelukkig nu nog maar een uurtje te werken dan begint mijn weekend al, heerlijk. Heb geregeld dat ik maandag extra vrij ben, dus tot aan de echo hoef ik lekker niet te werken...

Geplaatst

Hey meid, wat goed geregeld!! Heb je as de 1e FM? Ben je al met stimuleren begonnen?

Wat super een nieuw huis, zorgt idd voor de nodige afleiding... gaat de tijd misschien ook iets sneller. Dus voel je niet verplicht hoor, hier iets te MOETEN schrijven.

Je hebt het druk genoeg ;)

Geplaatst

Poeh dames, wat een boel gekletst! Heb t allemaal wel gelezen maar helaas is er niets blijven hangen..

Hier gaat t allemaal zo zn gangetje.. Mn lichaam reageert erg heftig op de pil.. Zondag weer naar t zkh voor prikles en start Zondag ook met de Deca.. Verder veel veranderingen momenteel in mn leven.. Erg druk dus met alles!

Hoe is het verder hier? Nog spannende nieuwtjes?

Geplaatst

Soort behandeling
(IVF, ICSI, en poging)

Danielle..: ICSI 2 (kort protocol)

Noekie1988: ICSI 1

Liminous: ICSI 1

Daisydoo: Cryo terugplaatsing 1

Appel: ICSI 2

roestvlek: ICSI 4

Sowiebo: ICSI 4

Joske: IVF 2

Zjoediezzz: IVF met uitval naar ICSI 2

Voortraject
(start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/enopur of iets anders natuurlijk):

Noekie1988: 29-01 Deca 09-02 150 gonal F

Liminous: 05-02 start pil, 20-02 start Deca

Daisydoo: bij 1e cyclusdag van februari aanmelden

Appel: 2 februari start puregon 200 eenheden,

roestvlek: 4 februari start deca, Menopur 150IE

Joske: 11 februari start deca, daarna 300 gonal F

Sowiebo: 18 februari start Puregon en Menopur

Uitgangsecho
(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet:

FM
(Follikelmeting):

Noekie1988: vrijdag 18/2 2e FM

Sowiebo: woensdag 23/2 1e FM

Punctie
:

Roestvlek: 17/02

Zjoediezzz: 18/02

Cryo cyclus:

TP
(Terugplaatsing):

Testen:

Danielle..: 21 Februari

Geplaatst

@ roestvlek goede score hoor!!! dat ze maar mooi alle 6 bevrucht mogen raken... :gekruiste vingers 1:gekruiste vingers 1:gekruiste vingers 1

hoe gaat het met jou danielle? spannend!!! je mag bijna testen...

@ noekie suc6 morgen bij je 2e fm [toch?]

@ noor bijna zaterdag... duim voor je

@ mutske leuk hoor een nieuw huis zul je idd druk genoeg mee zijn

liefs moon

Geplaatst

Thx Mone! Voor jou gaat het nu eindelijk ook een beetje opschieten he. Aanstaande dinsdag, dat klinkt al goed.

Roestvlek mooie score! We wachten op je berichtje morgen. Het kan zo maar gebeuren hoor, en het begin is er!

Alvast veel succes morgen voor Noekie, Lianne en Zjoediezzz!

Sowiebo: morgen de spuit erin! Jippppie!

@ Fran: jeetje wat spannend zeg.. 1, 2 of 3 da's wel een hele speciale echo.

Groetjes en alvast weltrusten

Noor

Geplaatst

hallo ladies! Voor iedereen geldt hier: wat spanned allemaal weer!

Vanmorgen punctie gehad en t was wederom weer wat pijnlijk... Lang leve dat roesje zeg! Wel een moo oogst: 11 eitjes en het saad was ook redelijk goed maar wat ik begreep. (begrijpertje Ging nog een beetje sloom!) nu morgen om n uur of 12 weten we of er wat gebeurd is!

Roestvlek, heb je al wat gehoord?? Ben nieuwsgierig...

Zit nu op de bank met de iPad, dus ik kan er af en toe wat rare wooden doorheen hebben, want dat ding typt soms suggesties ipv wat ik wil typen.... Irritant!!!! Beetle relaxed aan doen nu!

Liefs, Judith

Geplaatst

Roestvlek, En en en en???? Mooie score!!! Ben zo benieuwd!!!

Mutske, mooi een nieuw huis! Kun je lekker je zinnen daar op zetten!!

Sowiebo, eindelijk ongesteld!!! YEAHHHH!!! Eindelijk beginnen..

Noekie, hoe is je 2de fm gegaan, ik ben benieuwd?

Judith, hoe ging de punctie??

Ohhh ik ben zoo dom geweest, gister alvast testen in huis gehaalt om vanochtend te kunnen testen. Ik kon mijzelf niet weerhouden en heb gister rond 18.00 uur getest en dik negatief!!! Ohhh wat had ik een spijt daarna zeg, ik kan aan niks anders meer denken..

Echt niet slim, maar goed wel gedaan. Nu gaan we morgenochtend weer testen, mijn man blijft gelukkig erg positief en die sleept me er gelukkig door heen. Ik hoop zo dat ik echt ''te'' vroeg heb getest en dat we morgen beter nieuws hebben. Had wel een hoop thee gedronken gister, theeëine vrij welleswaar maar geen geconcentreerde urine. Ik hoop morgenochtend op beter nieuws.

Zou het nog kunnen denken jullie??? Ik heb getest met de trekpleister test 2 voor 5 euro..

Oohh ja ik ben (nog) niet ongesteld

Geplaatst

Danielle, heel veel suc6 morgen! wat spannend zeg... helaas kan ik je vraag niet beantwoorden, maar ik hoop het zo voor je dat je morgenochtend een dikke plus ziet!

Judith, super oogst! 11 eitjes helemaal goed. Welk hormoon en hoeveel heb jij mogen gebruiken? Had je Dr. van Os of Dr. Vink? We hadden gisteren Dr. Vink en vanochtend meteen op het aangegeven tijdstip gebeld en 5 van de 6 zijn bevrucht en de terugplaatsing is op dag 3, dus zondag. Ik dacht eigenlijk dat ze de tp op 2 dag doen en hopelijk is er niet iets mis met onze embryootjes waarom ze een dag langer wachten... Ahhh, wordt gek van die gedachte... moet mezelf meteen rechtzetten, positief blijven!!! Jij ook veel geluk morgen, fingers crossed :) Laat je 1 of 2 terugplaatsen?

Sowiebo, de eerste al gezet? En nu op een mooie groei, spannend woensdag je eerste fm!

Noekie, hoe is je 1e fm gegaan? Ben je tevreden?

Geplaatst

Roestvlek mooi resultaat, vijf bevruchtingen! Niet druk maken om 2e of 3e dag tp. Bij ons was het de 1e keer in Voorburg op dag 3 en de 2e keer op dag 2. Weet niet precies waar ze het op baseren, maar geloof zeker niet dat je je zorgen hoeft te maken over de kwaliteit van de embryo's! Het kan ook puur om de planning zijn. Veel plezier zondag, erg leuk om in het lab te kijken!

Geplaatst

Vandaag 2e fm gehad, werd er niet echt vrolijk van.moet zondag weer komen en dan bloed prikken.... Er is er 1 van ong 22 dan 3 van 18 en een stuk of 15 rond de 14 en dan nog een hoop wat kleinere. Moet nog wel hormonen prikken wat ik niet helemaal snap maar het lijkt erop dat ik overstimulatie heb. Sinds woensdag al steeds meer last van mijn buik sinds vandaag ook echt veel pijn. Hoop zo dat we zondag een beetje goed nieuws krijgen. Ben nu aan het water geslagen, meende me te herinneren dat dat hielp ?!?

Groetjes Anouk

Geplaatst

@ roestvlek hartstikke mooi toch 5 bevruchtingen!!! ik herken het wel hoor dat gepieker... denk ik van stel dat... wat als... als dat... maar wat je al zegt gewoon positief blijven daar heb je toch het meeste aan... op naar de tp zondag

@ noor ja inderdaad a.s. dinsdag klinkt goed... ben ook wel toe aan een stapje verder...

ben je erg zenuwachtig voor morgen [vast wel denk ik] ik duim voor je :goodluck1:

@ danielle hoop voor je dat je te vroeg bent geweest met testen...

@ noekie en hoe was je 2e fm?

Geplaatst

Danielle, hoop ook dat je te vroeg bent geweest met testen. Goed van je, dat je nog positief blijft :)

Noekie, veel water drinken inderdaad... dat wordt altijd geadviseerd. Hopelijk is je bloedwaarde goed en mag je toch voor een punctie gaan. Maar als je tegen een overstimulatie aanzit, waarom hebben ze vandaag je bloed niet even geprikt?

Hadden ze misschien de stimulatie nog naar beneden kunnen schroeven. Nou spannend, duimen voor goed nieuws a.s. zondag!

Hier zit de eerste spuit er alweer in, vanochtend :) Vanavond de 2e, het circus is weer begonnen ... joepie!!

Roestvlek, 5 mooie bevruchtingen, dat is hartstikke mooi... op naar zondag! En dan heerlijk warm houden dat kleintje van jullie :)

Geplaatst

Henne, nogmaals bedankt voor je info! Je stelt me alweer gerust. Ik ga zeker van genieten, kan niet wachten om ons " kleintjes" te zien :-)

Ik leef echt met je mee, ik hoop dat je woensdag een goed gesprek hebt en geruststellend bericht, snel weer een tp en natuurlijk meteen weer raak! Het is je gegund.

Noekie, veel water drinken 2-3 liters en rustig aan doen. Duim voor je! Welke dosis hormoon spuit je dan? Zoals al Sowiebo schreef, laat je bloedwaarde testen! Misschien een overweging waard om het zondag in je afspraak mee te nemen. Sterkte!

Mone, bedankt! Het is nog even aftellen voor je maar nog 1,5 week te gaan. Wanneer je begint te spuiten, gaat de tijd snel vind ik.

Sowiebo, op een mooi aantal follikels! Hoop dat we straks allemaal plaats mogen nemen op het wachtbankje :)

Judith, veel geluk morgen als je gaat bellen & laat je het nog weten? :)

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

@ roestvlek ja ik drink alleen nog maar water :D ik drink niet zoveel dus moet wel om die liters te halen haha.moet wel zeggen dat ik op dit moment iets minder last heb. Zondag word er bloed geprikt,iemand een idee hoelang ik moet wachten op de uitslag? Ik spuit 150 IE gonal f.

Geplaatst

Roestvlek, ik had dr van os en die terugplaatsing is volgens mij in vb meestal op dag 3, dat zegt dus niets over de kwaliteit ofzo en zoals henne al zei: het kan ook organisatorisch zijn. Ik had bij icsi 1 (echt bizar: punctie exact een jaar geleden op vrijdag 19 feb.) ook de tp op maandag en dat verwacht ik bij bevruchting nu weer...

Wat supergoed dat je zoveel bevruchtingen hebt!! Lekker broeden straks!

Wij krijgen er 2 teruggeplaatst als er wat ontwikkeld is natuurlijk (met alle teleurstellingen van de afgelopen 13 jaar ga je toch bij ieder stapje een voorbehoud instellen... Zal wel zelfbescherming zijn!)

Aan alle dames verder: ik denk aan jullie & duim als een gek!

Als ik morgen weer op de laptop zit zal ik het lijstje weer even naar boven halen om weer duidelijk te kunnen zien waar iedereen staat!

Xx, judith

Geplaatst
@ roestvlek ja ik drink alleen nog maar water :D ik drink niet zoveel dus moet wel om die liters te halen haha.moet wel zeggen dat ik op dit moment iets minder last heb. Zondag word er bloed geprikt,iemand een idee hoelang ik moet wachten op de uitslag? Ik spuit 150 IE gonal f.

Ff inbreken (wordt bijna gewoonte ;-)) .... in Voorburg werd gezegd dat je wel véél moet drinken maar niet alleen maar water. Dan spoel je namelijk ook al je zouten en mineralen e.d. weg omdat er in water verder niet echt wat zit. Dus afwisselen met thee, bouillon, vruchtensap, melk etc. en evt. een energiedrankje!

Geplaatst

Ik breek ook even in, in Brussel is het advies bij (dreigende) overstimulatie om met name eiwitrijk voedsel te eten ( en juist niet te veel te drinken).....succes dames!!!

Geplaatst

Noekie, ja als je 's ochtends bloedprikt dan heb je meestal rond 14.00 uur de uitslag. Jij zit ook bij isala toch? In het weekend bellen ze dan jou, door de weeks mag je zelf bellen. Ik zeg bij het lab ook altijd dat er spoed bij is :) En noekie ik heb je een prive bericht gestuurd? Al gelezen?

Helaas vanmorgen (weer) negatief getest, op naar de volgende ronde dan maar he..

Geplaatst

@ Mone, spannend over 3 daagjes alweer een uitgangsecho!

@ Noor, ik kan jou niet vinden in het lijstje, maar waar in het traject zit jij nu?

@ Zjoediezzz, woow, 11 eitjes! Ga voor je duimen dat er ook genoeg bevruchtingen zijn :D

@ Danielle, he bah! Hoop toch echt dat je te vroeg getest hebt! Gebruik je ook Utrogestan? Geen bloed is moed he ;)

@ Roestvlek, 5 bevruchtingen! Spannend joh! Hoop dat ze van top kwaliteit zijn en dat ze na de tp nog lekker een maandje of 8 blijven plakken :D

@ Henne, ik zie dat jij een chromosoom en stollingsonderzoek hebt gehad? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Wel al bijna de uitslagen, hopelijk is alles goed!

@ Noekie, ga echt voor je duimen dat je geen overstimulatie hebt maar dat de punctie alsnog gewoon door kan gaan! Zondag een spannende dag dus voor jou!

@ Sowiebo, ook weer ‘’fijn’’ aan t spuiten! Heel veel succes!

@ Hier, morgen naar t ziekenhuis voor prik les en dan meteen starten met de Deca.. Heb wel t gevoel dat t dan echt gaat worden. Maar ik heb er ook wel heel veel zin in!

Nog een weekje en dan mag ik eindelijk weer stoppen met die rotpil! Mn lijf reageert er echt heel heftig op.. Maar goed, het is voor een goed doel J

Wat ik me zat af te vragen he.. Stel dat de eerste poging mislukt en ik heb geen cryo’s.. Moet ik dan eerst een maand rust, dan weer een maand aan de pil en dan weer hormonen spuiten? Oftewel, zit er dan 3 maand tussen de pogingen in?

Geplaatst

@ liminious volgens mij ligt dat aan het ziekenhuis waar je loopt.. In nijmegen moet je verplicht 2 maanden/ menstruaties rust nemen.. Maar via dit forum heb ik ook begrepen dat er ziekenhuizen zijn waar je gelijk door mag/ kunt

Geplaatst

Noekie, ik hoop voor je dat het resultaat heeft!

Mone, thnxx.. Ik zou het raar vinden om eerst een maand rust te moeten nemen aangezien ik ook al een maand aan de pil moet.. Je zou toch denken dat dat dan ook een 'rustmaand' is.. Maar goed, ik moet er morgen weer naartoe dus ik zal het gelijk ff vragen..

Zijn er hier meiden die IVF/ICSI doen in het VU ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden