Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus 18-07-2011 Zoon geboren met 38w:bcbbboy2:

Roossie (40) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi 30-07-2011 Jane geboren met 39w5d:bcbbgirl2:

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi 18-05-2011 Lise en Xam geboren met 28w1d :bcbbgirl2::bcbbboy2:

Mutsy_4 (29) 09-08-2011 - 1e kindje -2x IUI 1x IVF

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP 23-05-2011 Esmee Angelina geboren met 27w6d :bcbbgirl2:

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf Heel verdrietig, miskraam met 9 weken 22-1-2011

Witje (34) 20-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp 5 aug. geplande keizersnede!!!!!!!

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Miekske: 1 aug. controle gyn ligging (37w2d)

Witje: 2 aug. CTG en bloeddrukcontrole (37w3d)

Meiske74: 3 aug. controle gyn. (38w2d)

Witje: 4 Aug. CTG en bloeddrukcontrole(37w5d)

Meiske74: 9 aug. controle gyn. (39w1d)

Ik denk dat het ........:

Emm:

Ursela....en het is een jongen!

Babeth....en het is een meisje!

norwegian-sky --- NUB & echo zeggen meisje

Miekske maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes75 gevoel was goed! Het word een jongen en een meisje!!

Roossie....gevoel was goed het is een meisje

Balu01 maar de 20 weken echo zegt toch echt een MEISJE!!

Dough --- NUB zegt jongen! En het is......een JONGEN!

Miss MBM --- NUB zegt een jongen

Witje Gevoel bleek te kloppen!!!!

Moto

Mutsy_4---volgens echo bij 18,1 wk een meisje!!!

Geplaatst

Zo de afspraak van vandaag is van het lijstje geschrapt. De CTG vertelde dat de kleine het nog prima naar zijn zin heeft. Bloeddruk was mooi laag.

Ben niet fit vandaag, misselijk, maagzuur, hoofdpijn en zo moe en gammel. Misschien toch gister teveel gedaan...

Geplaatst
Dough hoe gaat het bij jullie?

Hee meiden,

Het gaat hier super. Klein Doughtje is alweer 2 weekjes oud! Ik ben goed hersteld van de bevalling. In de kraamweek rustig aan gedaan en in de tweede week langzaamaan uitstapjes gemaakt. Eerst even een rondje met de wagen, volgende dag met kindje en man naar het winkelcentrum en einde van de week een paar uurtjes naar de ene opa en oma en een andere dag een paar uur naar de andere opa en oma. Vandaag ook op pad geweest naar een stadje, gewandeld, terrasje gepakt en weer naar huis. BabyDough heeft er heerlijk doorheen geslapen.

We genieten van het geknuffel, samen douchen en heerlijk eindeloos naar ons mannetje kijken.

Het enige vervelende is de borstvoeding. Het loopt als een tierelier: de melk stroomt, baby'tje drinkt goed, maar heb vanaf het begin kloven en kreeg ook meteen spruw. Het doet me nu nog steeds zeer, tijdens maar ook tussen de voedingen door en ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet fijn om te doen. Het voelt niet fijn, maar pijnlijk. Ik vind het beklemmend/claimend dat ik de hele tijd, de hele dag, als enige, het kindje kan (nee, móet voeden). Steeds die borsten bloot. Ik houd er niet van. Maar het is het beste (veel allergieen, astma, eczeem in de familie), dus ik vind dat ik me er maar overheen moet zetten. Het lieve kleine schatje maakt dat ik er dapper mee door ga.

De eerste week moest ik (hormonen?!) regelmatig huilen van geluk: dat dit ons nu gebeurt! Hoe anders het was geweest als de behandeling niet gelukt was. Het is zo groots, zo geweldig! Het doet me zo'n pijn dat het velen niet gegund is......

Geplaatst

Dough fijn dat jullie zo intens genieten en dat het zo super gaat.

Is het misschien geen idee om je mama-melk af te kolven en je kindje dan met flesje te voeden? Dan kan je het voeden ook aan een ander overlaten, ok je moet wel afkolven natuurlijk maar dat kan ook "discreet". Kan me goed voorstellen dat de tepelkloven en spruw toch een klein beetje een domper drukken op jullie geluk, ook al is het maar een klein beetje.

Hopelijk herstellen je borsten weer snel en verdwijnt de spruw ook snel, neem aan dat jullie er meds voor krijgen allebei?

Geniet lekker verder van jullie kleine Doughy!!!!!

Geplaatst

hey

Ik zie dat er al heel wat kleintjes zijn geboren.

allemaal van harte gefeliciteerd.

Goed te horen dat met iedereen zo goed gaat.

:icon_flower::happy7:Van mij mag het bij ons ook al komen maar we moeten nog even geduld hebben.

Geplaatst

@ dough heerlijk genieten meid!! kan ook niet wachten.:happy:

alweer 2 weken wat gaat de tijd toch snel!!

wij mogen morgen weer naar de vk. even me urine laten checken op eiwitten

en me bloeddruk meeten.

vanmiddag even op verjaardag. ach kom me tijd wel door

liefs sky

Geplaatst

hoi dames

Dough de kleine doet het goed zo te horen , erg fijn, wat zielig die spruw en voor jou ook erg lastig. Inderdaad wat Sandra zegt, eventueel afkolven en met de fles doen?

maar ik geloof het meteen dat als je ziet hoe goed hij het doet dat dat veel goed maakt! mijn vriendin adviseerde me om voor de borsten de creme van bepanthen (zalf voor babys) te gebruiken, zij heeft zelf 3x borstvoeding gegeven en deze werd haar door de kraamhulp geadviseerd. misschien kun je er iets mee. Voor de zekerheid heb ik al een tube in huis haha.

Fiona fijn te horen dat het bij jou ook goed gaat.

Sky succes bij de controle vanmiddag!

Bij Ursela zijn vannacht de vliezen gebroken...spannend!!!

Geplaatst

ooh jeetje, die Ursula! Hopelijk is ze hard aan het werk nu of is ze al klaar! Dat wordt dan de eerst augustus baby dit topic die echt in augustus wordt geboren!

Kom net van de vlos, bij mij ligt de beeb helemaal ingedaald, dus das goed! Verder rommelt het hier en gaat alles gewoon z´n gangetje.

Straks weer ff werken, want dat thuis zitten en rusten das toch niks voor mij!

En met dat mooie weer zal ons terrasje wel weer lekker volstromen vanaaf.

Geplaatst

@ursula succes! ben benieuwd naar jullie kleine!

wat een weertje he meiden! ben benieuwd wanneer de overige ukkies zich allemaal gaan melden

zoals ik me nu voel ben ik bang dat ik de 42 weken wel ga volmaken hihi

Geplaatst

moeilijk scherm.ben in ziekenhuis.vanwege gbs moet ik hier blijven aan een antibiotica infuus.ze willen over n uur beginnen met weeeenopwekkers. baal en bang maar de weeen komen niet op gang.vanwege vliezen gaan ze ook niet ballon proberen. gaat vast goed. nog even en ik mag gaan puffen. en dan nog ietsje langer en ik kan onze zoon knuffelen.

Geplaatst

ohhh lieve Ursela,

wat ontzettend spannend, zo had je het je wellicht niet voorgesteld maar het gaat goed komen en je gaat het redden hoor!!!

Ik zal aan je denken, heel veel succes en kracht!

liefs

Babeth

Geplaatst

Kim heb je nog lekker kunnen werken en zat het terras vol????

Sky heerlijk weertje vandaag idd. Dan heb je nog 3 weken wil je de 42 vol gaan maken, maar wie weet breken je vliezen wel zomaar vanacht of beginnen de weeën.....

Ursela wat spannend. Zo had je het misschien niet voorgesteld maar de gezondheid van je kleintje en jij gaan natuurlijk voor. Hopelijk verloopt het allemaal voorspoedig en misschien heb je je zoon al in je armen nu....

Ik heb vanmiddag alle afspraken gehad die ik nog moet hebben. Bij de POS de gang van zaken besproken rondom de kz van a.s. vrijdag. We moeten ons om 9 uur melden. Gek idee dat ik dan eind van de ochtend mama ben..... Woensdag en donderdag om kwart over 11 de longrijpings injecties halen en morgen en donderdag ook nog CTG en bloeddrukcontrole. Deze week dus elke dag ziekenhuis. Heerlijk dat alles geregeld is nu. Hopelijk blijft het manneke nog wel eventjes lekker zitten tot vrijdag, heb hele namiddag tot nu harde soms pijnlijke buiken gehad. Vandaag niet veel gedaan maar ook niet kunnen rusten, dus morgen maar op het gemakje doen.

Geplaatst

Ursela misschien heb jij je jongen al vast, ik hoop dat alles voorspoedig gaat.

Sandra jullie zijn er klaar voor?

Ik hoop dat je kan genieten van de laatste dagen zw zijn.

Geplaatst

Hey meiden,

Voor een aantal van dit forum wordt het nu toch wel spannend zoals Witje en Ursula. Wellicht dat Ursula nu al wel mama is :D. Ik heb vanochtend mijn slijmprop verloren en vanavond om 22:30 uur zijn mijn vliezen gebroken. Toch ff in het ziekenhuis geweest voor controle helaas nog geen weeen dus mochten weer lekker naar huis. Strakjes weer terug voor controle van de kleine als het nog niet op gang is gekomen maar zowiezo worden we donderdag papa en mama. Bij ons in het ziekenhuis mag je maar max 72 uur met gebroken vliezen rondlopen. Ergens wel een enge gedachten want het infectiegevaar is na 24 uur groter maar ik hou het zelf ook in de gaten. Ik ga nu nog ff lekker slapen voor zolang het nog kan en jullie horen nog van me. Witje meis mocht ik niet op het forum komen voor vrijdag voor jou heel veel succes en toi toi toi en zet hem op je kunt het! Dikke knuffel voor jou!

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Oh Balu!!!! het gaat nu snel met bevallingen..... Al zeker 3 deze week en als Babeth ook meedoet 4!!!!!

Jij heel veel sterkte en genieten als jullie meisje er is!!!!!

Ik ben tot nu toe de enige "geplande" bevalling geloof ik??

Geplaatst

Poeh, gaat idd snel hier in ene!

Ursula en Nathalie, ik hoop dat alles voorspoedig gaat bij jullie, ik denk aan jullie.

Vandaag lekker vrij samen met m´n mannetje! Ik denk dat we ff heerlijk naar het strand gaan, lekker relaxen! Het is afgelopen week zo druk geweest bij ons op het terras. Ik vind dat hij ff helemaal niks moet doen (en ik ook), dus ik ga straks lekker nm´n tas pakken en dan gaan we lekker. Hondjes mee, die vinden het ook altijd heerlijk!

Geplaatst

Hoi dames,

Het wordt spannend hoor!

Nathalie bij ons met je idd binnen 24 uur bevallen bij gebroken vliezen. Veel succes!

Sandra jij met je controle ctg.

Kim lekker naar het strand, veel plezier !

Ik moet vanmiddag ook naar het zkh, net bloedverlies (eenmalig) maar heb ook een " wegescheet" op mijn oog, een infectie veroorzaakt door de stafylokokbacterie, hoop dat het onschuldig is voor de klein meid!!

Vanmiddag een ctg en aansluitend bezoek aan gyn.

Geplaatst

Waaah wat een spanning hier! Ursula en Nathalie jullie hebben gewoon bijna (of Ursula al helemaal) jullie kindjes in de armen!

Babeth ook spannend voor jou met het bloedverlies...misschien gaat het nu ook snel gebeuren? Wat betreft die verzekering daar zijn we nog

steeds mee bezig...Blijft een gebed zonder eind helaas denk ik! De gyn gaat nu nog een keer telefonisch contact opnemen met de verzekering

want met brieven heen en weer sturen zijn we niks opgeschoten.

Verder hier nog alles rustig. Ik slaap alleen superslecht! Dommel meestal pas rond 3.00 uur in en wordt dan vanaf 5.00 uur om het half uur wakker of

slaap helemaal niet meer tot 8.00 uur en dan slaap ik nog tot 11.00/12.00 uur. Beetje raar ritme dus! haha

Gisteren weer echo gehad voor de ligging en hij/zij ligt gelukkig nog steeds goed! Nog steeds niet ingedaald maar volgens de gyn wel in die richting

aan het gaan!

Geplaatst

hoi Miekske

fijn dat de kleine in ieder geval in de goede richting ligt, dat bleef natuurlijk ook spannend!

wat een gedoe met de verzekering zeg, grrrrr, mijn schoonmoeder is nu hier en ik zei het ook al tegen haar! nou wie weet doet het belletje wonderen, fijn dat hij zich zo inzet voor jullie.

dat bloedverlies geloof ik nu wel maak ik me niet zo druk om, ik vind die bacterie wel eng, maar goed ze wilde me ook echt even zien dus prima

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden