Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat fijn dat alles goed is gegaan, proficiat met jullie zoontje!!!

Neem nog maar lekker je rust nu na alle spanningen.

Geplaatst

Hallo meiden,

Iedereen die al bevallen is: gefeliciteerd!!

Babeth en Miekske: ik volg jullie nog hoor :-) Ben benieuwd wanneer we het blije nieuws van jullie mogen vernemen........

Bianca: ik zie dat jij ook nog steeds meeleest hier..... schiet nog niet zo op bij jullie hè...

Morgen zou mijn uitgerekende datum zijn, ik stond in het lijstje tussen Kaykay en N-sky.

Hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik tussen al het vrolijke geboortenieuws ook nog even wil denken aan de zwangerschappen die het niet gered hebben.... van Bianca, Nano, Gaby en ik. En misschien was er nog wel iemand maar dat weet ik even niet meer...

Maar goed, hopelijk de komende weken allemaal goede berichten hier, zet 'm op meiden (en baby's)!

Liefs Dee

Geplaatst

@ Witje; van harte gefeliciteerd met jullie manneke EINDELIJK hij is er! Nu goed aansterken en lekker gaan genieten van jullie manneke

@ Andere dames hoe vergaat het daar? Ik las even vluchtig dat een aantal meiden al een beetje aan het "rommelen" zijn. Dat rommelen kan heel snel omslaan.

Hier gaat het goed. Ben donderdag weer lekker naar huis gekomen ondanks dat ik een hele pittige bevalling heb gehad van 23 uur! Het is maandagavond begonnen we lagen eigenlijk goed en wel op bed toen braken mijn vliezen. Mijn man dacht in eerste instantie dat ik een geintje maakte maar toen ik naast mijn bed ging staan en er een hele lading met water uitkwam wisten we toch wel zeker dat het geen urine kon zijn hahaha. Gelijk het ziekenhuis gebeld en we moesten komen. Aan het CTG gelegd maar bij mij kwam er helaas geen wee activiteit op gang dus werden we weer naar huis gestuurd. Vond het wel eng je zit toch met gebroken vliezen. Na thuiskomst toch nog lekker kunnen slapen en mijn man is ook gewoon gaan werken tot 12 uur. Echter merkte ik om 11.30 uur dat het toch allemaal wel wat anders aan voelde dan de voorweeen. Toen mijn man thuis kwam toch het ziekenhuis gebeld (moesten we zowiezo) en ze vonden dat ik toch maar moest komen. Na aankomst werd er inderdaad bevestigd dat de bevalling kon gaan beginnen en mocht ik niet meer naar huis. De weeen werden ook heviger. Inwendig gekeken maar had pas 1 cm. Wat balen. Maar goed we gingen gestaag door. Maar 's avonds rond half 9 kon ik niet meer kreeg de rugweeen niet meer weggepuft en na onderzoek pas 4 cm te hebben was bij mij de koek echt op. Ik kon niet meer. Ik wilde graag de morfinespuit maar de verloskundige en gyn zeiden dat deze niets voor mij ging doen aangezien ik pas weinig centimeters had. Dus een ruggenprik ik helemaal in paniek aangezien een ruggenprik een keer bij mij helemaal fout is gezet en ik wilde dit niet nog een keer meemaken. De gyn ging informeren en er bleek iemand beneden op de OK te zijn die ook baby's prikt dus ik werd al rustiger. En inderdaad deze werd perfect gezet. Om 23.00 uur ging het werken en ik voelde me weer heel sterk worden. Echter door de ruggenprik werden mijn weeen minder en vond Hayley het ook niet fijn meer waardoor haar hartslag naar beneden ging. Wat een ellende. Om 5.00 uur ben ik van 4 cm naar 7 cm gegaan en werd er al gesproken over KS. Dat ging hem bij mij toch ook niet worden dus ik wilde doorgaan. En uiteindelijk om 10.04 uur mocht ik gaan persen en had ik de magische grens van 10 cm bereikt. Wat was ik opgelucht. Maar wederom mijn persweeen werden dus ook minder maar ik ging er vol voor. De verloskundige zei nog Nathalie het is je eerste kindje begin rustig want het kan makkelijk nog een uur a anderhalf uur duren voor ze er is. En het enige wat ik dacht was OH NO FUCKING WAY! Dus ik ging er vol tegenaan en om 10.36 uur kwam mijn prachtige meid ter wereld wat een prachtig moment! Maar daar hield voor mij de ellende helaas niet mee op. De placenta wilde niet loskomen dus moest ik weer naar beneden naar de OK om deze te laten verwijderen. Deze zat zo vast dat ze hem met geweld hebben los moeten maken en ik 3 liter bloed verloor. Mijn HB was dan ook gekelderd naar 3.7. Ik heb geen bloed gekregen omdat ik wel heel sterk op mijn benen stond en ik het zelf niet wilde. Ik mocht dan ook donderdag naar huis als ik kon beloven m'n bed in te gaan en daar een week te blijven en me te laten verwennen. Nou dat wilde ik wel. Ik was kapot! Mijn gezicht was helemaal gesprongen door de bevalling en mijn ogen waren helemaal bloed doorlopen dus ik heb het echt heel zwaar gehad. Normaal ben ik van niet zeuren maar zelfs ik schrok van mezelf. Maar goed het is nu aansterken en genieten van mijn allermooiste bezit HAYLEY. Meiden bedankt voor jullie reacties. Het is een hele ervaring maar het is zo ontzettend waard!

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Lieve Nathalie. Wat een zware en heftige bevalling heb je gehad! Op dat moment vergeet je zo alles om je heen,en je denkt maar één ding; De baby moet eruit!

Fijn dat je een ruggeprik hebt gehad,dat verzacht de pijn wel iets.

Heb Hayley al op Hyves bewonderd,wat een mooi meissie. Wat zal je trots zijn!!

Pak je rust,je lekker laten verwennen,maar vooral GENIET! Want het is én blijft een hele speciale tijd.

Ik zal vast nog meer fotootjes van Hayley tegenkomen op Hyves!

Liefs.

(en natuurlijk wil ik alle anderen die nog moeten bevallen heel veel succes wensen!!)

Geplaatst

Sandra van harte gefeliciteerd met jullie zoontje RUBEN!!!! Wat heerlijk dat hij er is en alles goed is gegaan! Ik vond het echt spannend gisteren en heb ook heel vaak ingelogd om te kijken of er al nieuws was! Maar s'avonds hadden we een verjaardag en vandaag ook de hele dag weg vandaar nu pas de reaktie! haha Nu lekker genieten van je gezinnetje!

Nathalie poe hee wat een verhaal....Wat ben je sterk geweest echt super gedaan hoor! Hoop toch dat mij en Babeth, Kim, Moto, N-sky en alle anderen die nog moeten bevallen dit bespaard blijft....(hihi zenuwen) Gelukkig maakt jullie meisje alles goed! Laat je lekker verwennen je hebt het verdiend!

Dee lief dat je ons nog volgt! Vandaag was jouw uitgerekende dag en natuurlijk is het niet erg om daar bij stil te staan hier! Je was zo dichtbij..... Zo'n dag als vandaag is daarom gewoon kl*te voor je! En ook inderdaad voor de rest van de meiden die hier geschreven hebben maar waar het mis is gegaan. Ik hoop echt dat jullie dit grote geluk weer opnieuw mee mogen maken, en dan na 9 maanden ook jullie wondertje in de armen mogen houden! Voor jou wordt het echt spannend hè Dee, laatste wachtweek na TP geloof ik? Ik blijf voor je duimen meid!!!

Liefs Miekske

Geplaatst

Lieve Dee,

Bedankt voor de lieve woorden! Tuurlijk is het niet erg om hier nogmaals stil te staan bij de zwangerschappen die mis zijn gegaan.

Deze periode blijft toch in je gedachte en dat is heel normaal toch?

Ik zie dat jij weer een tp hebt gehad, heel veel succes!!

Liefs Babeth

Geplaatst

Hallo lieve dames,

Hier ben ik dan [ATTACH=CONFIG]1935[/ATTACH]Mijn mama heeft het zo druk met mij, maar geniet met volle teugen samen met papa van mij.

Liefs Ruben

Geplaatst

@ sandra wat een mooi mannetje!! smelt helemaal hihi!

@ dee lijkt me best moeilijke dag voor je vooral omdat je nu niet zwanger bent.

wens je heel veel succes met de wachtweek en daar jullie ook zo'n mooi wondertje mogen krijgen!

@nathalie wat een heftige bevalling. gelukkig is met jullie nu alles goedgekomen

@ rest hier is het rustig voetjes zijn wel vreselijk opgeblazen met vocht. ben lekker de kermis over geweest

oliebol gegeten en nog muntjes geschoven.(doen we elk jaar)

morgen gaan we een terrasje pakken en ik wil een cake bakken. achja je moet toch wat he! hihi

fijne nacht meiden en tot morgen!!

Geplaatst

Sandra wat een mooi manneke!!! En toch nog een best mooi gewicht toch?!! Kan haast niet wachten tot wij onze spruit in de armen hebben!

Hoe is het met de rest van de dames? Ik voelde me gisteravond een beetje 'raar' maar nu weer alles rustig....Voel me ook steeds kollosaler worden haha ook veel vocht vasthouden en (helaas) ook wat vetvoorraad bijgekregen.....Ben nu ongeveer 20 kg aangekomen! :thumbdown: Maar ja, we krijgen er zoiets moois voor terug dat is het belangrijkste! Straks gaat het er allemaal wel weer af. (Zei ze hoopvol....haha)

Geplaatst

Sandra

wat een mooi hummeltje is het toch, en wat het gewicht betreft, mooi toch!!?? prachtzoon hebben jullie!!!

Sky, jullie meisje heeft ook nog alle geduld van de wereld zeg, lekker er nog uitgeweest en over de kermis gelopen, knap!

Miekske met die kilo´s komt het wel goed hoor, strkas rennen we de benen onder onze kont uit haha

Ik ben er nu 12 aangekomen, kan me er niet druk om maken (ben toch al te zwaar)

Hier rommelt het door, nu dag 8.

Merk dat ik weinig eetlust heb, lust wel brood en fruit en yoghurt maar avondeten staat me enorm tegen, gisteren bij tomatensoep en een broodje gehouden.

Ik ben benieuwd, dinsdag weer op controle en kijken hoe verder

Geplaatst

Hei, even snel, bij meijunimoeders staan foto's van ons lieve zoontje.

Succes allemaal! Die nog moet bevallen, hoop dat de laatste loodjes meevallen.

En geniet en herstel voor degenen die hun wondertje al in hun handen hebben.

Geplaatst

ohhhh Ursela

wat een mooie foto´s!!!! zo schattig, ook met Merel erbij, pittige tijd zo te lezen maar meid, de balans komt er vast weer en voor alle kindjes die er al zijn zal het wennen zijn, helemaal zo klein als Merel, je kunt ook niet echt iets uitleggen....maar wat een mooi gezin vormen jullie!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi Meiden,

ik kreeg deze ochtend een bericht van Babeth dat ze op de verloskamers lag met 4 cm ontsluiting.

Als ik meer hoor zal ik het posten.

Geplaatst

@Babeth wow wat spannend! Succes met de bevalling nog even en je hebt je kleine wonder in je armen!Dankje Syl voor het plaatsen van dit berichtje.

Geplaatst

babeth!! heel veel succes! ben benieuwd naar jullie meisje!

ik ben vandaag uitgerekend! heb alleen last van voorweeen af en toe maar ze doen helaas niks

heb ze alleen snachts. zal ik die 42 weken gewoon vol gaan maken:happy:

Geplaatst

hoi hoi,

wat spannend is het allemaal nu,heb vannacht gedroomd dat we in ziekenhuis waren en alles waren vergeten hahaha.

Zag net hele mooie foto's van jullie kleintjes.

Heel veel succes babeth.

Ik voel nog niets aankomen, af en toe een hard buikje en wat pijn onderin met opstaan en lopen.

Tijdens het slapen is het een hele verhuis van ene zij naar andere zij.

Het geschatte gewicht zal rond 8 pond zijn dus hopelijk niet veel meer.

Ben nu wel redelijk zenuwachtig voor bevalling ik hoop de de baby niet te groot zal zijn en dat het allemaal zal passen.

Nemen jullie een ruggeprik?

En borstvoeding?

toi toi toi allemaal

groetjes:toppie:

Geplaatst

Sylvie bedankt dat je ons op de hoogte houd! Babeth ook al bezig wat spannend....

Fiona ik heb hetzelfde verhaal als jou. Nog geen tekenen als af en toe een harde buik en wat steekjes van onderen. Ook slapen is van de ene naar de andere zij. Bij mij zeiden ze ook 8 pond maar de laatste weken stagneerde de groei weer wat dacht de VK, dus hopelijk valt het mee en is hij/zij niet al te groot! In ieder geval wil ik wel graag met een ruggeprik bevallen dus ik wil op tijd naar het ziekenhuis! haha

Groetjes Miekske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden