Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dough (29) 01-08-2011
- 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus
18-07-2011
Zoon
geboren met 38w:bcbbboy2:

Roossie (40) 01-08-2011
- 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi
30-07-2011
Jane
geboren met 39w4d:bcbbgirl2:

Ursela (37) 01-08-2011
- 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!
02-08-2011
Storm
geboren met 40w1d :bcbbboy2:

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -
3e en 4e kindjes - 3 x icsi
18-05-2011
Lise
en
Xam
geboren met 28w1d :bcbbgirl2::bcbbboy2:

Mutsy_4 (29) 09-08-2011 - 1e kindje -2x IUI 1x IVF

Balu01 (31) 11-08-2011 -
1ste kindje
-
2x IVF
3-8-2011
Hayley
geboren met 38w6d
:bcbbgirl2:

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011
- 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP
23-05-2011
Esmee Angelina
geboren met 27w6d :bcbbgirl2:

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf Heel verdrietig, miskraam met 9 weken 22-1-2011

Witje (34) 20-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp
5 aug. geplande keizersnede!!!!!!!

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Meiske74: 3 aug. controle gyn. (38w2d)

Witje: 4 Aug. CTG en bloeddrukcontrole en 2e longrijpings injectie (37w5d)

Meiske74: 9 aug. controle gyn. (39w1d)

Witje: 9 uur melden bij opname balie voor geplande keizersnede (37w6d)

Ik denk dat het ........:

Emm:

Ursela
...
.
en het is een jongen!

Babeth....en het is een meisje!

norwegian-sky
---
NUB & echo zeggen meisje

Miekske
maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes
75 gevoel was goed! Het word een jongen
en een meisje!!

Roossie....gevoel was goed het is een meisje

Balu01
maar de 20 weken echo zegt toch echt een MEISJE!!

Do
ugh
---
NUB zegt jongen!
En het is......
een JONGEN
!

Miss MBM --- NUB zegt een jongen

Witje
Gevoel bleek te kloppen!!!!

Moto

Mutsy_4---volgens echo bij 18,1 wk een
me
isje

Geplaatst

@Nathalie, gefeliciteerd met jullie dochter!!! Wat een leuke naam heb jullie voor haar gekozen! Kom lekker bij van de bevalling en ga van je kraamtijd genieten!

Liefs Roossie

Geplaatst

Ha Roos, bedankt dat je ons en kijkje na de bevalling hebt gegeven. Ik kan me nu nog helemaal niet voorstellen dat je je buik zo snel gaat vergeten. Dat komt door dat hard exemplaar van mij en al die spectucalere bewegingen in-site :-))

Balu proficiat ook en hoop dat je snel naar huis mag, geniet van jullie meid!!

Geplaatst

Ursela, gefeliciteerd met jullie zoon Storm! Erg mooie naam, leuk dat zijn naam net als die van Merel een betekenis vanuit de natuur heeft! Kunnen de Noren de namen een beetje fatsoenlijk uitspreken, haha? Of hebben jullie daar geen rekening mee gehouden?

Succes met herstellen van de keizersnee!

Nathalie, van harte met jullie meisje Hayley! Ik hoop dat alles goed gaat en je goed kan herstellen en lekker kunt genieten!

Hier gaat het goed. De borstvoedingsperikelen zijn bijna over: de medicatie voor de spruw/ schimmelinfectie werkt goed. Ik smeerde inderdaad vanaf de geboorte al na elke voeding met Bepanthen vanwege kloven. Op advies van de lactatiekundige daarna met Lanoline. dat is ook superspul, zeg!

Mocht iemand van jullie gedoe hebben met borstvoeding, niet te lang afwachten en meteen een lactatiekundige inschakelen, hoor!

Leuk om te lezen hoe jullie kraamweek verloop, Roossie. Wat een andere wereld en een ander leven, he? Met zo'n hummeltje er bij. Ik ben juist nog steeds erg bezig met hoe we ons zoontje hebben kunnen krijgen, via ICSI. Wat een geluk we hebben. En dat het voor hetzelfde geld niet gelukt was. Ik huil regelmatig van geluk met mijn lieve kleine mannetje in mijn armen. Vantevoren vond ik de gedachte dat we misschien kinderloos zouden blijven ondraaglijk en nu ik echt weet hoe het is een kind te hebben, vind ik het nog ondraaglijker voor anderen die misschien nooit een kindje krijgen.

Het gevoel er voor hem te willen zijn, voor hem te willen zorgen is zó groot! De gedachte dat hem misschien iets kan overkomen is afschuwelijk. Niet te lang bij stil staan!

Mijn buik ben ik ook alweer snel vergeten. Er lubbert wat vel en er zit nog een pigmentstreep, maar dat is de enige herinnering, haha. Ik had verwacht de buik en de schopjes te missen, want ik vond zwanger zijn heerlijk, maar dat is niet zo. Ben niet meer bezig met de zwangerschap, maar alleen nog met het kereltje. Wel heerlijk dat sinds een dag na de bevalling de overheersende brandend maagzuurklachten ineens huppa verdwenen zijn!

Meiden, succes met de komende tijd: er komen veel bevallingen aan en er worden weer veel lieve mensen papa en mama. Er komen een stel zeeeeer gewenste kindertjes aan!

Even Witje speciaal succes voor morgen!! Hoop dat jullie mannetje een goede start maakt en jij een goed herstel hebt, waardoor er een einde komt aan de maanden van kwalen en spanning en het grote genieten voor jullie kan beginnen met jullie enige echte eigen ukkepuk!

Liefs, Dough

Geplaatst

Dough wat fijn dat het zo goed gaan en vooral dat je zo ontzettend geniet. Heerlijk!!!!

Hier weer terug van spuiten en bloeddruk controle. Weer goedbevonden. Hele lieve verpleegkundige die de procedure van morgen nog eens verteld heeft. Geeft weer rustiger gevoel als je precies weet wat er gaat komen.

Eind van de ochtend ben ik aan de beurt. Het gaat nu echt snel allemaal!!

Ben zo benieuwd hoe hij eruit ziet en hoe hij ruikt en voelt....... kan niet wachten...

Geplaatst

@Witje.

Ik wil je alvast heel veel succes wensen voor morgen, ik had ook een geplande keizersnede en was super nerveurs maar alles is me heel veel meegevallen. Probeer er zeker van te genieten.

Groetjes suus

Geplaatst

@Moto, ja dat is zoals ik het nu ervaar hoor over het missen van die buik. Vandaag is de kraamverzorgster voor het laatst, morgen gaan mijn man en ik het voor het eerst allemaal alleen doen. Misschien komen dan ook de emoties, had het gisteren bijna en ook meer het besef dat mijn zwangere buik weg is. Ik mis wel mijn tafeltje hahaha.........

Ik ben 8 kilo afgevallen na de bevalling, nog 4 kg ongeveer en ik zit op mijn gewicht van voor de bevalling. Dan nog de kilo's van het hormoonprikken. Maar dat gaat dus erg goed. Ik hou ook nog vocht vast en met borstvoeding zal ik ook wel goed afvallen.

@Dough, ja dat denk ik ook weleens hoor van goh zonder ICSI was onze mooie kleine meid er niet! En net als jij vind ik het ook nog ondraaglijker dat anderen kinderloos blijven. Ik gun het iedereen nu nog meer dan voor de bevalling. En ja een heel ander leven ineens met zo'n klein poppeke erbij. De tranen komen bij ons denk ik als we niet meer zo geleefd worden, nu komt de verloskundige langs, net was een mevr. voor de hielprik en de gehoortest en de kraamverzorgster is er ook nog. Vanaf morgen zal het wel anders worden. Mijn man is ook zo gelukkig, zo mooi om dat te zien heerlijk het straalt er vanaf, maar dat zeggen ze ook over mij ahaha....

Ja inderdaad het bezig zijn me de zwangerschap is dan ineens over, je bent nu gefocust op het welzijn van je kind.

Jane was echt een bikkel tijdens de hielprik ze maakt een paar geluidjes maar ze heeft niet gehuild.

Ze is ook door de gehoortest heen. De mevr. die het kwam doen was verbaasd hoe makkelijk en lief Jane is en dat hoor je graag als moeder! :-)

@Sandra, ik ga heel hard aan je denken morgen! En dan komt er een periode aan van onwijs genieten!

Liefs Roossie

Geplaatst

Bedankt allemaal!!!!! Ik ben bloednerveus maar ben zo toe aan genieten met ons manneke in onze armen!!!!

Over 24 uur zijn we echt ouders en kunnen we snuffelen en knuffelen en genieten en vooral pronken met ons mooie ventje.

Geplaatst

Nathalie gefeliciteerd met jullie dochter!!!! Nu herstellen en heerlijk genieten!

Roossie en Dough wat heerlijk om jullie berichten te lezen...het geluk straalt er van af!! Het blijft zo'n groot wonder wat wij allemaal mee mogen maken. Sinds ik zelf zwanger ben heb ik al meer het gevoel dat ik dit iedereen zo erg gun! En het echt verdrietig vind voor diegene waarbij het (nog) niet lukt.....Laat staan als dat grote geluk in je armen ligt!

Sandra spannend morgen hebben jullie dat mooie mannetje in je armen!!!! Niet teveel zenuwen hebben hoor meid, ik hoor van iedereen (ik ben OK ass.) die een keizersnede krijgt dat het zo mee is gevallen allemaal! Tuurlijk doet niks af aan jou gevoel, maar er wordt heel goed voor jou en je ventje gezorgd!!! Binnen no- time ligt 'ie lekker bij jou op de borst!

Heel veel succes!!!!

Liefs Miekske

Geplaatst

Ik wil Balu en Ursela feliciteren! Geniet van jullie kleine prachtige hummeltjes!!

Witje,

Succes morgen!

Fijn dat je vandaag wat geruster bent van wat er morgen zal gaan gebeuren, het is niet niks.

Hoop dat jullie morgenmiddag aan het genieten zijn van jullie ventje!

Babeth,

Oei, bij jou blijft het 'rommelen', toi, toi, toi!

Geplaatst

Witje, succes morgen! Ik vond de keizersnede erg meevallen, de ruggeprik ook! Voor je het weet, ontmoet je je buikbewoner! Toi toi toi!

Babeth, spannend..., kom elke keer even loeren hoe het ervoor staat bij jou, hihi!

Geplaatst

Bedankt voor jullie opbeurende woorden. Na de uitleg vanmorgen door de verpleegkundige was ik al een stuk geruster, maar na jullie ervaringsverhalen nog beter!!!!!

Ik heb ook het idee dat er heel goed voor ons gezorgt gaat worden, daar maken wij ons zeker geen zorgen om. Ze zijn al 14 dagen ontzettend lief en meelevend.

Babeth jij blijft maar oefenen, je meisje wil geloof ik zeggen dat je lichaam het zo goed heeft gedaan deze hele zwangerschap en dat zelfs na het verwijderen van de cerclage ze nog lekker binnen blijft. Wie weet bevallen we morgen allebei wel!!! Zou wel bijzonder zijn.

Geplaatst

O Babeth bij jouw 'rommelt' het ook al! Hier nog totaal geen last van voorweeën of iets dergelijks....Wel regelmatig een harde buik maar ik heb niet het gevoel dat het snel gaat gebeuren.

Volgens mij vind die kleine het nog veels te lekker in mijn buik! haha Maar net bij de VK geweest en gelukkig ligt het al wel wat dieper in mijn bekken. Nog niet vast, maar ze verwacht dat dat binnen een week wel het geval zal zijn. Nou ja, we wachten maar 'geduldig' af....

Ben jij er wel klaar voor Babeth? Lijkt me toch heel spannend allemaal zeker met jullie verleden....maar wat moet het mooi zijn om straks jullie meisje in de armen te sluiten! Ik ben heel benieuwd!

Geplaatst

Het rommelt maar daar is ook alles mee gezegd hoor, wel net gelezen dat oefenweeen ook zinvol zijn, dat is toch fijn hè;-))

Ja het wordt spannend maar we zijn er klaar voor, mijn man helemaal, die loopt op hete kolen.

Maar ja geen voortekenen wil ook niets zeggen, kijk maar naar Roossie.

Geplaatst

He Sandra,

Ik wil je ook heel erg veel succes wensen voor morgen!!!

Ik hou het forum morgen in de gaten!!

Morgen kun je eindelijk jullie kleine jongetje vasthouden en knuffelen!!

Liefs Bianca

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden