Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!!

Sky,gefeliciteerd met jullie dochter en wat hebben jullie haar een prachtige naam gegeven.

Kim, ik herken veel in jou, ik kan ook totaal niet stilzitten. Doe vrijwel alles nog. Maar voor jou lijkt t mij nog veel lastiger omdat jullie een eigen zaak hebben.

Hier nog steeds geen signalen. 2 maal strippen niet gelukt omdat ik helemaal dicht zit. In t zh muilband om en activiteit v kindje gemeten, gelukkig is alles goed. Morgen opname zh. Starten met ballon katheter. Ik ben best een beetje bang voor de bevalling. Ik vind jullie verhalen ook niet niets!! Jullie zijn hele dappere vrouwen!!

Veel succes allemaal met jullie eigen proces, of bevallen of voor jullie kleintje zorgen!

Veel liefs,

Kaykay

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nor sky, wat een mooie bevalling. En een super resultaat, oooh wat een mooi meiske. Met een hele leuke naam.

Welkom Senna Lizzie!

Kay kay, Jammer dat het strippen geen resultaat heeft opgeleverd. Natuurlijk ben je bang voor de bevalling, je weet niet hoe die gaat lopen en het is het spannendste en mooiste moment van je leven. Ik heb hele goede verhalen gehoord over opstarten met een ballon. Je voelt het misschien niet zo maar ook in jou zit die dappere vrouw!!!! Succes, sterkte en liefde de komende dagen.

Geplaatst

Sky gefeliciteerd met jullie prachtige dochter!!!!!

Ursela bedankt voor je kaartje!!!!!

Kaykay net wat Ursela zegt, ook in jou zit die krachtige vrouw. Een vrouw is er voor gemaakt om kindjes te krijgen...... Die ballon ken ik niet, maar je bent in het ziekenhuis vast in hele goede handen. Succes!!

Hier gaat het de goede kant op. Ruben doet het super. Elke dag gaat hij 5cc meer moedermelk drinken om de 3 uur dus met groeien zit het wel snor. Ik ga ook vooruit, nog wel met vlagen ontzettend missellijk maar dit is de 3e dag al zonder spugen!! Dat scheelt een hoop voor de buikwond!! Ik kan nu ook steeds meer genieten van ons manneke en ben echt verliefd op hem aan het worden. Het heeft even geduurd maar dat geeft niet.

Ik moet er helemaal niet aan denken aan een brusje voor Ruben. Dat komt denk mede door de problematische zwangerschap in het begin en aan het einde en de hele reutemeteut na de keizersnede en dat ik zo zelf zo ziek geweest ben. Ik voel het nu als mijn zegeningen tellen en ben heel trots en tevreden met wat ik heb. Wie weet veranderd dat het komende jaar. We hebben afgesproken om het komende jaar te bekijken wat we met onze 4 cryootjes gaan doen.... moeilijke beslissing denk ik maar ik ben er klaar mee zoals ik er nu tegen over sta, net al P.

Geplaatst

Sky, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie mooie meisje!!! een pittige bevalling zo te lezen maar je hebt hte super gedaan!!!! erg leuk, dat pakje op de eerste foto heet Imke ook!

Wat hebben jullie de kleine mooie namen gegeven.

Ursela ik moest erg lachen om je vloektirade haha, niet dat je pijn had maar dat je dacht om het maar in het nederlands te doen,, ach ja, nu bregreep slechts een persoon het haha.

Sandra, gaat het inmiddels wat beter met je? de kleine Ruben doet het vast geweldig en mama ook hoor, een moeilijke dag is niet vreemd toch?

Moto, Kim ik hoop dat het voor jullie niet al te lang emer gaat duren, het verlangen naar het in ja armen sluiten van de kleine wordt groot he?

Kaykay ontzettend veel succes, die angst is normaal, je weet niet wat er komen gaat, maar echt meid, je zult er versteld van staan wat een kracht je hebt hebt en hoe goed je moederlijke instincten je gaan sturen !! zet ´m op!!

Roossie wat fijn dat jullie al zo lekker "uitjes" ondernemen en mooi om het al over een brusje te hebben zeg, wij laten het bewust even rusten, eerst haar wat groot brengen en dan kijken we verder, moet eerlijk zeggen niet te weten hoe ik tzt het zo rustig aan oet doen terwijl ons meisje dan rondkruipt of loopt..maar goed, dat zien we tzt wel weer.

We hebben nog 5 cryo´s.

Vanmiddag even een blokje om geweest, ook de hond ging mee en die deed het ontzettend goed, ze liet het ook toe als mensen in de kinderwagen keken.

vandaag voor het eerst zonder kraamzorg, ook weer een nieuwe fase en wat super om te ervaren dat het lijkt of het nog nooit anders is geweest, alles gaat soepel en lekker relaxt.

Vanaf nu heeft mijn man ook vakantie, echt heerlijk!

Vannacht hield Imke ons wakker tussen 11 en 01.00 , niet vreemd want ipv meerdere poepbroeken over de dag verzamelt zij alles, jeetje wat kan er dan ineens veel uit zo´n klein lichaampje komen!!! vervolgens om 01.00 een voeding en ik moest haar gewoon wakker maken om 7.00 voor de volgende voeding, daarna sliep ze weer door en werd wakker om 09.45uur. Wat een heerlijkheid, nu kon ik ook echt even bijslapen zeg.

Benieuwd hoe het komende nacht zal gaan.....

Hier gaat het goed, Imke zat gisteren al weer 80 gram boven haar geboortegewicht en is ontzettend tevreden, moeten haar meestal echt wakker maken voor een voeding

Geplaatst

Bevallingsverhaal

deze had ik jullie nog beloofd...

de bevalling is erg snel gegaan, de nacht van zondag 07 opmaandag 08-08 werd ik rond 3.00 uurwakker van rugweeen, weer terug naar bed gegaan maar om 4.00uur gaan douchen om te kijken of ze wel of niet gingen doorzetten.

Ze waren niet heel erg pijnlijk, ik heb de vaatwasser nog uitgeladen, wat opgeruimd, mij n man liet de hond nog uit en ik had echt energie, wilde nog vanalles gaan doen maar zijn toen toch maar naar het zekenhuis gegaan.

Uiteindelijk om 7.00 in het ziekenhuis, de weeen warenniet echt veel heftiger geworden dus ik dacht weer aan "loos" alarm, het was ook niet echt pijnlijk, meer irritant. O

m half 8bleek ik 4 cm ontsluiting te hebben en de vliezen werden gebroken, ik was erblij mee, dan zou ik tenminste binnen 24 uur bevallen.

Maar vervolgens werd het rustig, om 09.30 nogmaalscontrole en ik had nauwelijks 5cm ontsluiting waarop men me wat wee-opwekkers in eenlichte dosering ging toedienen, de weeen werden krachtiger en toen ik om watpijnstilling vroeg maakte ze me klaar voor een ruggeprik. Ik dacht is dat niet wat overdreven ?? Ik was klaar, nu was het wachten op de anaesthesist, die zou de ruggeprik plaatsen tussen de operaties door.

Maar ik merkte dathet snel heftiger werd en ik moest er niet aan denken om nog naar de o.k.gereden te worden en vroeg me af hoe ik stil zou kunnen gaan zitten met eenkromme rug.....

Ik werd onrustig omdat mijn man en ik alleen waren,direct gebeld voor de verpleegkundige en haar gevraagd bij me te blijven, hetging zo snel!

Vervolgens kwam om 10.30 de verloskundige kijken en ikhad toen 9 cm! ik mocht mee gaan persen en na 17 minuten was daar onze mooiemeid.

Het was een kortemaar krachtige bevalling en emotioneel ben ik echt even buiten zinnen geweest,op het moment dat ik mocht gaan persen raakte ik echt in paniek, ik kon alleenmaar denken aan mijn jongens waarbij ik de persdrang niet kon tegengaan en ikbegon echt hysterisch te schreeuwen, daarop snoerde de verpleegkundigeletterlijk mijn mond en sprak me streng toe. Dit was echt nodig en gelukkig konik me richten op de geboorte van ons meisje......in een korte tijd lag ze op mijn borst, wat een bijzonder moment, jeetje. Ik kon het niet geloven!

Ik heb tevens de gehele vruchtzak met daarin de placenta gezien, wat een raar iets om te zien. De VK vroeg of ik een bloeding had gehad tijdens de zwangerschap, ik zei ja met 13 weken hoezo? Ze kon het zien, en ik toen ook, echt een hele plek donker bruin bloed.

Ik ben wel wat gehecht maar stelt weinig voor.

Alle dames die nog moeten gaan bevallen, heel erg veel sterkte, succes en kracht en heb vertrouwen in jezelf en je kleine uk!

Geplaatst

@Sandra, wat fijn dat het nu beter gaat met jou en Ruben. Wat een verademing voor je dat je nu een paar dagen niet zo misselijk bent geweest en wat goed dat Ruben nu goed drinkt! En zo heerlijk voor je dat je nu wat van je mooie zoon kan genieten! Ik kan me voorstellen dat je nu niet moet denken aan weer zwanger worden, je bent nu nog aan het herstellen van deze zwangerschap en bevallling.

@Kaykay, ik was soms ook beetje angstig van wat staat me te wachten tijdens de bevalling! Laat het over je heen komen, iedere bevalling is anders en zoals anderen zeggen er zit een enorme oerkracht in jezelf die je nog niet kent en je bent in goede handen!

@Babeth bedankt voor je verhaal over je bevalling! Is allemaal snel gegaan zeg! En ohw wat emotioneel toen je mocht persen, maar fijn zeg dat het allemaal goed gegaan is. Ik had ook de placenta gezien, apart en bijzonder hé om te zien. En goh je hebt nu ook gezien waar die bloedingen zaten.

Wat bij ons meespeelt waarom we al over een 2e nadenken is mijn leeftijd, ik ben 40 jaar en wil daarom niet al te lang wachten voor een 2e kindje. Als ik wat jonger geweest was, zou ik wat langer wachten.

Hier is vanochtend mijn broertje met zijn gezin geweest erg leuk, vanavond komt nog een vriend van ons. Schoonfamilie kwam ook even langs de bbq halen voor zaterdag, dan hebben we bij hun een feestje. Ik kreeg weer complimenten over mijn figuur dat ik al zo slank ben kort na de bevalling. Had ook niet gedacht dat het zo snel zou gaan.

We hebben ook een onrustige nacht gehad, ben ook een paar uur in de weer geweest met de kleine. Soms is ze te moe om van 2 borsten te drinken, dan leg ik haar op bed en dan slaapt ze maar dan wordt ze op gegeven moment weer wakker omdat ze nog niet genoeg gedronken heeft. Ook huilt ze als ze een vieze luier heeft, of gewoon klaar wakker is. Hopelijk zijn dit de regeldagen en gaat dit snel weer over. Heb manlief nu ook uitgelegd over rooming in, we hadden even samen overlegd over de nacht dat dit wel slopend is voor mij. Begon ook ineens te huilen van hoe moet ik het dan anders doen! Hij zei je doet het harstikke goed, hij denkt alleen dat ik bij ieder geluidje aan haar bed sta, maar dat is toch niet zo. Achja blijft moeilijk zoiets, maar we komen er wel doorheen. Ik probeer haar nu strikt aan die 3 uur te houden.

Ohw bezoek is vroeg!

Liefs Roossie

Geplaatst

Sandra, wat fijn dat je eindelijk wat minder last hebt van spugen. Hoop dat het nu bergopwaarts gaat. Genieten van ruben. Oooh. Ik kreeg vandaag je kaartje, erg mooi. zelfs mijn man vond het een prachtig kaartje (en dat zegt heel wat, normaal kijkt hij er geen seconde naar om).

Babeth, mooi om je bevallingsverhaal te lezen. Zo veel emoties en gebeurtenissen in zo'n korte tijd. En zo enorm goed van jezelf dat je de kracht vond om met de persweeen door te gaan, mocht je ooit kracht nodig hebben dan zal dit moment je sterker maken. Ik moet bekennen dat ik soms een beetje weemoedig wordt als ik andermans bevallingsverhaal lees. Ik zal nooit meemaken hoe het is om natuurlijk te bevallen en dat vind ik ergens jammer. Je hoort mij niet klagen, ik prijs mezelf zo rijk met twee gezonde kinderen, dat is het belangrijkste, maar het knaagt een beetje. Merk dat ik het best wel moeilijk vind dat ik de geboorte van storm niet heb meegemaakt, ga binnenkort het geboorterapport opvragen, want er zijn nog veel vragen die in mijn hoofd rondspoken die ik ben vergeten te stellen in het ziekenhuis.

Wow, 6 uur slaap!!!

Hier gaan de nachten prima maar langer dan 3 uur achter elkaar slaapt hij echt niet. Ik ben eigenlijk superblij dat hij eet en meteen weer slaapt. Vandaag is hij weer gewogen op het cb en hij is over zijn geboortegewicht heen, in 8 dagen is hij ruim 500 gram aangekomen!! De helsesøster zei tegen mij dat ik er op moest rekenen dat hij minstens iedere twee uur om eten zal vragen aangezien hij zo hard aan het groeien is.

Roossie, fijn dat je zo snel op je gewicht terug bent. Ik weet dat dit bij mij heel lang gaat duren, en het zal niet vanzelf gaan. Logisch dat je af en toe even in huilen uitbarst, ik was gisteravond ook opeens aan het huilen. Er is zoveel gebeurd, je hebt nog geen reserve om iets op te vangen en als storm langer dan 5 minuten huilt dan moet ik ook huilen, ook al wet ik verstandelijk dat er niets aan de hand is, het gaat me door merg en been. Ik kan makkelijk andermans kinderen lang horen huilen maar niet mijn eigen lieverds.

Geplaatst

Hallo!

Ik heb de tweeling net weer gevoed en ik dacht, even leze hoe alles is daar.....Wat zijn er alweer een hoop bevallen! Super hoor!Hier gaat alles ook goed, wel slopend en we lopen op onze tandvlees, maar ik houd mezelf voor....het is maar tijdelijk! Beiden groeien goed! Xam is nogsteeds een super rustig manneke en Lise een super pittig meisje. Nu 3400 en 3220 gram en 51 en 50 cm. Heerlijke dotjes!!!De grote broers zijn er nog steeds helemaal gek mee, zo geweldig om te zien!

[ATTACH=CONFIG]2034[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2035[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2036[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2037[/ATTACH]

Het is weer stiller boven, dus ga ik nog even een uurtje pakken....Liefs Marloes

Geplaatst

Babeth, mooi verhaal hoor. Als ik dat lees komt het voor mij allemaal zooo dichtbij! Ik moet nog...........vind het eng maar kan tegelijkertijd ook niet wachten!

Vind het toch ook wel raar om bevallingsverhalen te lezen, toch geeft ook een bepaalde rust, alsof je je zelf zo beter kan voorbereiden ofzo, wat natuurlijk onmogelijk is, elke bevalling is uniek.

Loes, leuk dat je wat van je laat horen! Ze doen het super die 2 van jou! Echt 2 pracht koppies! En wat zijn ze goed gegroeid! Ik ben blij voor je dat alles zo goed gaat.

Ursula ook fijn dat alles zo lekker gaat bij jou. En Roosie, al weer op gewicht! WOW! Zal mij wel niet lukken......

Ben ontzettend aangekomen, weet niet precies hoeveel, maar mijn buik is echt mega gigantisch! Ben benieuwd hoe die er na de bevalling uit zal zien.

Over 2 dagen ben ik uitgerekend.........ben erg ongeduldig........ik hoop maar dat hij zich een dezer dagen aankondigt......Duim maar voor me meiden, dat ik ook snel onze hummel in de armen mag sluiten.:toppie:

Geplaatst

@Ursela, wow je manneke is flink aangekomen! Om de 2 uur borstvoeding, begint een dagtaak te worden ;-) het wordt een flinke knaap!

Je omschrijft het goed, we hebben nog geen reserve om iets op te vangen, waardoor we snel aan het janken slagen. Ik kan er ook niet goed tegen als ons kleintje aan het huilen is, dan breekt mijn hart. Ik las ook dat je ook beter naar een kleintje toe kunt gaan als ze huilt om te kijken wat ze wil. Ik kan me voorstellen dat je weemoedig wordt van bevallingsverhalen die via de natuurlijke weg zijn gegaan. Ik heb ook twee vriendinnen een keizersnede gehad hebben, als ik met hun dan over mijn bevalling heb dan is dat toch voor hun heel anders.

@Loes, wat geweldig dat het zo goed gaat met de tweeling en wat zien ze er goed uit! Ze zijn goed op gewicht gekomen zeg! Kan me voorstellen dat het intensief is, maar ze zijn het dubbel en dwars waard!

@Kim, ik duim voor je dat je snel aan de beurt mag zijn! Je zit nu op de dag dat ik bevallen ben, wie weet gaat er vannacht wel iets gebeuren? Lijkt me ook heel apart voor je om al die bevallingsverhalen te lezen, dan vraag je af hoe zal mijn verhaal straks zijn? Maar zoals je in alle verhalen leest, de oerkracht van de vrouw hebben we allemaal dus jij krijgt ook zo'n oervrouwen kracht verhaal.

We hebben hier een goede nacht gehad, heerlijk! Mijn man werd zelfs van de wekker wakker omdat hij naar de opticien moest, hij schrok er van hahaha....Ik had Jane om 23.00 uur gevoed, toen om 04.00 en kort erna nog een keer. Manlief had een kruik gemaakt en zo is ze heerlijk in slaap gevallen en om 09.30 moest ik haar wakker maken voor haar voeding. Ik heb vandaag ook in het boekje zitten lezen van het consultatiebureau ben er enorm wijzer van geworden. De eerste 2 weken bestaat de borstvoeding uit colostrum, gele voeding wat goed is voor de darmpjes, dit wist ik wel, maar ik wist niet dat na die 2 weken de voeding anders is, waardoor ze per dag wel om 12 voedingen kan vragen. Het is dunner en minder voedzaam. Toen dacht ahhhhh daarom wil ze vaker aan de borst!!!! Mijn man zei ook, dat hadden ze ons wel mogen vertellen!!! In ieder geval ben ik blij dat we ons kleine meisje nu beter begrijpen, mijn man is er nu ook relaxter onder :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

Loes wat zien jullie droppies er goed uit zeg!! Kan me voorstellen dat het heel erg druk is, zeker met ook nog andere kindjes in huis, maar dat het ook dubbel genieten is en wat je zegt het is maar tijdelijk die hele drukke periode. Maar kan me voorstellen dat het soms wel heel erg binnenkomt en je geen tijd voor jezelf hebt......

Kim jou tijd komt ook nog hoor!!!! Kan me voorstellen dat je er tegenopziet en er naar uitkijkt tegelijk. je kan het!!!! Nog even volhouden jullie.

Roossie lekker he als je eens wat langer door kan slapen.

Ik heb Ruben ook om 2 uur vanacht gevoed en ik werd pas weer om half 7 wakker van zijn smekgeluidjes. Heerlijk. Ik ga vandaag eens kijken wanneer hij zelf komt, wij geven de bv n.l. in een flesje dus weet hoeveel erin gaat. Maar we proberen wel zo rond de 3 uur aan te houden. Komt ie eerder dan krijgt ie eerder en komt ie wat later is het ook goed.

Huisarts is gister nog langsgeweest en komt volgende week donderdag weer terug. Bloeddrukmeds moeten nog inwerken, maar ben al blij dat mijn hoofdpijn gezakt is en de misselijkheid steeds minder wordt dus ook makkelijker te handelen. Geen pijn meer in de maagstreek en vooral 's nachts was dat heel vervelend.

Hier een bed ochtend/dag vandaag. Ruben ligt nu lekker naast mij te slapen en ik heb alles om me heen hier. Foto toestel, laptop, drinken, kolf..... was een hele verhuizing maar ik had gister last van verstopte melkkliertjes en het was een hele klus om die schijven los te masseren. Warme compressen helpen heel goed!!!! tipje voor jullie dus... Vandaag dus maar eens wat meer aan mezelf denken. De was komt wel en ik moet straks na de volgende voeding de flesjes even steriliseren.

De kraamverzorgster zei dat er tegenwoordig steeds minder wordt gesteriliseerd, maar dat er dus tegelikjkertijd weer meer spruw voorkomt. Nou dan maar even een paar weken goed steriliseren om de dag dan spruw oplopen voor de kleine man. Magnetronsterilisator is echt een aanrader zeg, ben er heel blij mee dat ik die heb mogen lenen van mijn collega.

Ik zal straks eens kijken of ik nog wat mooie foto's van de kleine kan plaatsen!!!!!!

Geplaatst

Simba thanks. Ik vind foto's met gedeeltes van baby's erop ook zo mooi. Had het eens ergens gelezen en ben er mee aan het experimenteren.

Geplaatst

hey hey,

fijn om al die positieve verhalen te horen,wij zijn ook vol verwachting om onze kleine in onze armen te sluiten.

Morgen zijn we 41 weken ,waarschijnlijk wordt ik dit weekend ingeleid....

groetjes fiona

Geplaatst

@Sandra, wat fijn dat het steeds beter gaat met jou en Ruben en dat je ook steeds meer kunt genieten, waar je zo naar uitgekeken hebt! En wat een mooie foto's en een mooi kereltje zeg, kan me voorstellen dat je trots bent! Leuk hé van die closeups, ik had vorige week ook een foto gemaakt van het handje van Jane, ook haar handje op mijn duim erg leuk.

@fiona, wat fijn weer wat van je te lezen! Wat spannend, succes morgen met inleiden, al hoop ik dat misschien vanavond de weeen beginnen of de vliezen breken!

Liefs Roossie

Geplaatst

dames die de laatste weken ngaan heel veel succes!!!

Kim, inderdaad iedere bevalling is anders maar echt, terugkijkend op mijn bevalling vond ik het mentaal het zwaarste....

Loes wat doen de 2 kids het goed zeg! dat het pittig is dat geloof ik direct maar wat zien ze er goed uit.

San ook hier mijn reactie, gelukkig gaat het steeds beter, ook met jouw herstel, dat zal vast wonderen doen lijkt me.

Ursela Storm doet het ook ontzettend goed zo te lezen, jeetje alweer 500gram aangekomen zeg! Imke was 200 gram afgevallen maar zat op dag 8 alweer 80 gram boven haar geboortegewicht.

Vandaag is de huisarts van mijn man geweest, ik en Imke worden nu ook patient bij heh, hij was erg belangstellend, mede gezien onze geschiedenis en hij heeft ook Imke nog nagekeken, kleur huid, lippen, heling naveltje, ze verloor het stompje al op de 5de dag. Hij heeft ook naar het hartje geluisterd en bij ons eerste cb bezoek wordt ze door een kinderarts gezien.

Geplaatst

Hoi allemaal!

Ja hoor ons wondertje is er!!! Dinsdagavond om 20.28 uur is onze mooie dochter geboren! Ze heet Danique, weegt 3780 gram, 50 cm lang en verder helemaal gezond! Heeft even geduurd voor ik me hier kon melden want de laatste dagen waren erg hectisch...

Vanaf zaterdag in het ziekenhuis vanwege zwangerschapsvergiftiging, beginnende HELLP. Omdat mijn bloedwaarden verslechterden zijn ze maandagochtend begonnen met inleiden. Ik kreeg s'ochtends een gel ingebracht om de baarmoederhals te laten verstrijken en week te laten worden. Had hiervan wel wat harde buiken maar niet pijnlijk. S'middags hebben ze weer beoordeeld en er was nog niet veel gebeurd. Voor de 2e keer kreeg ik de gel en een half uur daarna kreeg ik heel veel harde buiken die ook echt pijnlijk waren. Om 22.00 uur hebben ze weer beoordeeld maar nog steeds weinig verandering aan de baarmoederhals...Balen dus want ik had echt pijn en kon zo niet de nacht in. Heb toen een injectie met morfine en slaapmiddel gehad om te kunnen slapen wat gelukkig ook goed gewerkt heeft. De hele nacht goed kunnen slapen. Dinsdagochtend om 7.00 uur kreeg ik voor de 3e keer gel waarop ik weer veel pijnlijke buiken kreeg. Om 13.00 uur zijn toen spontaan de vliezen gebroken en toen kreeg ik gelijk een infuus met weeënopwekkers en gelukkig ook gelijk een ruggeprik. Heb toen tot 16.30 uur heerlijk in bed gelegen en toen had ik 4 cm ontsluiting. De pomp met weeënopwekkers is toen omhoog gezet waarop ik een weeënstorm kreeg die niet meer stopte en ook door de ruggeprik heen brak. Om 18.30 uur had ik 10 cm ontsluiting! Ik mocht alleen nog niet gaan persen omdat de ruggeprik nog niet was uitgezet en de baarmoeder dus niet genoeg kracht had om het kind eruit te werken. Om 20.10 uur mocht ik uiteindelijk gaan persen en binnen 18 min. was onze kleine meid er!

De inleiding duurde dus lang, maar toen eenmaal de vliezen gebroken waren is het erg snel gegaan!

Hier nog een foto van onze prinses...

[ATTACH=CONFIG]2059[/ATTACH]

Voor alle meiden die nog moeten bevallen heel veel succes!!!! Ik ga binnekort hier bijlezen...

Liefs Miekske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden