Jump to content

Een content systeem bij het forum?  

25 members have voted

1. 1. Een content systeem bij het forum?

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik wilde eens weten of het 'handig' zou zijn als er een soort website achtig deel bij dit forum zou komen waar algemene informatie op staat.

Het kan zijn uitleg over de verschillende vormen van IVF of ander nieuws wat van toepassing is.

Denken jullie dat dit nodig is (naast alle info die er al te vinden is) of niet?

Breng je stem uit en graag een korte motivatie :happy7:

Posted

Hoi Jheroen,

Voor mij hoeft dit niet.

Er staat al zoveel informatie op dit forum.

En als er iets nieuws is mbt een behandeling wordt er hier toch wel een topic over gemaakt.

En via google kom je ook een heel eind....

Succes!

Posted

Jeroen,

Voor mij is hier alles erg duidelijk, en zoals wish ook beschrijft, een nieuw

topic starten of even googlen als er bepaalde vragen zijn.

Hermien

Posted

Misschien voor mensen die net nieuw zijn in het traject. Zelf heb ik vooral veel gehad aan de evraringen. De algemene info kende ik al of zoek je toch via google. Een deel (binnen het forum) voor interessante nieuwsberichten zou misschien wel makkelijk zijn, maar dat gaat nu eigenlijk ook altijd prima.

Een website deel trekt misschien wel meer aandacht en kan in die zin een goed idee zijn. Weet niet wat je doel met het forum / de site is, welke positie je wilt verwerven binnen de 'ivf wereld' (zelf vind ik dit forum bijv. stukken beter dan Freya, terwijl dat toch de officiele patientenvereniging is). Maar kijk ook naar alle tijd en moeite enzo die het gaat kosten he! Je doet al zo enorm veel!!!

Posted

Voor mij is het niet nodig. De info die ik nodig heb kan ik hier wel vinden binnen de topics en anders is google er ook nog. Ik denk niet dat ik ooit een bijbehorende website zou raadplegen. Gewoon omdat dit juist een forum is en dus ook als zodanig gebruikt wordt door mij.

Posted

Oké, ik had zelf al iets in deze trant verwacht. Je kunt dezelfde informatie natuurlijk eindeloos blijven kopieren maar er is niemand die daar wijzer van wordt.

Ik wacht nog even meer reacties af.

@ Henne, inderdaad het bijhouden is al aardig wat werk, als er dan ook bijkomt dat je de inhoud van dat 'website deel' up to date moet gaan houden dan wordt het wat teveel van het goede. Met het forum wil ik eigenlijk niks meer bereiken dan wat het inmiddels al is :) Een goede plek waar iedereen elkaar kan bereiken.

Posted

Hoi Jheroen

Ik vind het ook overbodig, want er is al zoveel informatie te vinden.

En net wat de anderen zeggen....... er wordt dan toch wel een topic over aangemaakt en met googlen kom je een heel eind.

Groetjes

Daniella

Posted

Beste Jheroen,

Het lijkt me een heel goed idee!!

Want nu moet je echt zoeken in de forums en dan weer in de berichten van die forums voor je informatie. Dat kost veel tijd.

Een algemeen gedeelte maakt het wel handiger. Dan zie je het in één oogopslag. Want niet iedereen wil de 30 of meer pagina's langs om alles te lezen.

Dus ik stem voor!

Groeten,

Mees

Posted

Voor mij niet nodig. Alle feitelijke informatie kan je vaak ook vrij makkelijk vinden op andere plekken.

Het lijkt me dat de tijd en moeite die je er in moet stoppen om het op te zetten en bij te houden niet opweegt tegen de (kleine) meerwaarde.

Yonne

Posted

Ook namens mij niet echt nodig. Net als de vorige dames, bijna alles is hier te vinden en dan is er idd nog Google!

Vind het top zoals het is!!!

Posted

Hei!

Mij lijkt het wel handig om wat extra info op dit forum te zetten maar ben het met henne eens dat het nog te doen moet zijn voor jheroen. Ik denk dan eerder aan veelgestelde vragen. Sommige dingen komen namelijk steeds terug. Zoals bv hoe lang het duurt voordat pregnyl uit je lijf is, hoe je daarop kan testen, kansen, (een aantal van die handige henne-lijstjes) dergelijke 'ervarings' weetjes. Voor de algemene info over ivf kan je inderdaad googelen.

Posted
Hei!

Mij lijkt het wel handig om wat extra info op dit forum te zetten maar ben het met henne eens dat het nog te doen moet zijn voor jheroen. Ik denk dan eerder aan veelgestelde vragen. Sommige dingen komen namelijk steeds terug. Zoals bv hoe lang het duurt voordat pregnyl uit je lijf is, hoe je daarop kan testen, kansen, (een aantal van die handige henne-lijstjes) dergelijke 'ervarings' weetjes. Voor de algemene info over ivf kan je inderdaad googelen.

Ik ben het wel met Ursula eens. Een soort veel gestelde vragen zou wellicht handig zijn. Andere feitelijke informatie is al genoeg overal te vinden dus dat lijkt me niet nodig. Dus meer daar waar het gaat om handige ervaringstips over dingen waar iedereen tegen aan loopt in het traject ( denk inderdaad aan hoe lang duurt het voor dat pregnyl uit je lijf is, maar ook welke symptomen bij overstimulatie (ook al staat het in de bijsluiter), welke plekken zijn fijn om te prikken (uit de ervaringen van anderen).

Groet, Doortje

Posted

@ Doortje: Duidelijk dat dit iets is waar aan gewerkt kan worden. De enigen die hier veel van en over weten zijn jullie zelf :happy7:

Ik kan als er voldoende animo is om wat stukjes tekst als een soort IVF-Forum FAQ te maken daar een apart deel voor maken op het forum.

Het is dan wel van belang dat er inhoud komt voor de punten die jullie zelf als veel gevraagde items betitelen.

Ik hoor of zie wel!

• 3 months later...
Posted

hallo Jheroen

misschien is het een idee om alle reeds gestarte enquetes in een topic samen te voegen? , ik weet overigens niet eens of het mogelijk is hoor.

dit idee komt eigenlijk omdat ik een bepaalde enquete niet kan terugvinden, over de uitkomst na het terugplaatsen van 1 of 2 embryootjes.

ps. kan natuurlijk ook helemaal aan mij liggen hoor dat ik het niet kan vinden.......

groetjes

Babeth

Posted

Ik denk precies hetzelfde, ik was ook al naar die enquete op zoek. Er was laatst iemand die er nieuwsgierig naar was.

Posted

Hoi,

Ik vind het persoonlijk niet nodig.

Alle info is wel ergens te vinden. Ik zie dit forum echt als communicatie plek, maw een plek om over ervaringen te praten.

Jolieneke

• 4 months later...
Posted

Het enige wat in mijn ogen nog iets zou toevoegen is dat als je iets terug wilt zoeken, ik noem maar iets geks, het recept van een taart dat je hier ergens gelezen hebt, dan geeft hij wel aan dat het in het pauzemeisjes topic staat, maar dat zijn dan 690 pagina's. Die moet je dan allemaal langs om het terug te vinden. Of doe ik dan iets fout? Kan hoor, zo handig ben ik niet.

Maar dit heeft niets met extra info te maken meer met een functionaliteit. De info hier is top, misschien hooguit kan imsi, picsi en pgd als (sub)technieken nog worden toegevoegd daar waar ivm icsi etc ook beschreven staat.

groetjes

noor

• 3 weeks later...
Posted

Weet niet of dit de handigste plek is voor mijn vraag, maar we proberen het maar ;-). Ik wil namelijk graag een vraag stellen over pleegzorg als optie na de behandelingen. Kan wel het onderwerp adoptie vinden. Kan daaronder wel een topic beginnen, maar pleegzorg is toch weer iets heel anders. Iemand suggestie waar ik dat topic het beste kan openen? Of kan daar een nieuw onderdeeltje voor aangemaakt worden? Zijn denk ik meerdere mensen met pleegzorg ook bezig en ik ben erg benieuwd naar hun ervaring. Wil me er zelf namelijk ook in gaan verdiepen.

• 1 year later...
Posted

Is het mogelijk om de volgende onderwerpen (apart van elkaar) op te nemen bij "wat is...". Namelijk "eicel activatie" en "flushing" ?

Posted
Is het mogelijk om de volgende onderwerpen (apart van elkaar) op te nemen bij "wat is...". Namelijk "eicel activatie" en "flushing" ?

hoi, dat is mogelijk, heb jij de basisinformatie die erbij geplaatst kan worden?