Ga naar inhoud

wie start er ook waarschijnlijk april/mei 2011?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden,

hier even een korte reactie. Ik zit op m'n werk even snel op het forum te gluren, 's avonds heb ik ook al geen tijd om even te kijken, dus ik denk, dan zo maar even, in de baas zijn tijd, haha.

@ Maris: wat vreselijk vreselijk vreselijk voor je, hoe gaat het nu met je?

@ Gabrielle: een collega van mij kreeg een week na de TP een ontzettende bloeding, het liep er gewoon uit, ze moest er gewoon een bakje onderhouden, ze heeft 2 dagen bloedingen gehad, daarna is het gestopt. Ze heeft het ZH gebeld, maar die konden haar niet helpen, ze moest gewoon maar testen op de geplande testdag. Gebleken is dat ze toch zwanger was. Tja, dat kan dus ook. Het is gewoon zo raar, wat je ook voelt, krampen, of wat voor bloedingen je hebt of juist weer niet hebt, het kan alle kanten op. De natuur is zo met ons aan het spelen! Vreselijk! Weet je al iets meer?

@ Okasaan: oh meid, wat had ik jou toch die pijn bij de punctie willen besparen en ik hoopte nog zo dat de punctie bij jou goed en (nou ja vrijwel) pijnloos zou gaan. Maar dus niet. Je hebt het gelukkig weer gehad en morgen de TP. Ik hoop voor je dat nu alles voorspoedig mag gaan.

En ik ben gewoon nog aan het wachten en wachten en wachten op de testdag op 26 mei. Ik heb nog geen bloedingen gehad, voel wel vanalles, als ik naar de WC ga, dan ben ik als de dood dat ik bloed zie, jeetje wat is dat wachten toch vreselijk.

Kus!

Geplaatst

@ Maris, neeeeee meid toch, wat een verschrikkelijk nieuws! Geen woorden voor, zo oneerlijk!!! Heel veel sterkte en een digi knuf van hier!

@ Bianca, wat balen zeg en dan ook nog wachten tot aug/sep.................

Komen we waarschijnlijk weer met elkaar op te lopen.

Tot maandag, we spreken nog wel ff af van de week. Voor jou ook een digi knuf en sterkte!

Geplaatst

Maris: wat een kl#te nieuws zeg!! Heel veel sterkte! en laat die tranen maar gaan, we zijn er om elkaar te troosten dus laat gaan....een dikke knuffel voor jou!

Wat zitten we allemaal weer in die achtbaan van emoties.....voor de een begint de rit en voor de ander is de rit afgelopen...pffff soms vraag ik me af waar deze levenslessen voor nodig zijn, het zal ergens goed voor zijn maar soms....

Hier gaat het eigenlijk heel goed, volgens collega's straalde ik vandaag...tja nooit gedacht blij te zijn met 8 eitjes haha...ik voel me ook lichamelijk erg goed en ben alleen erg moe maar dat was het dan ook, hopelijk blijft dit zo!

Leuven belde en vrijdagmorgen om 7.50 de 3e fm! Tja als ze zo doorgroeien dan zal begin volgende week de punctie denk ik zijn.....Spannend!

Voor de rest van de meiden, heel veel succes en sterkte en we gaan ervoor, kop op....2011 wordt gewoon ONS jaar!!!!

Geplaatst

maris een digiknuf

De koelkast ligt sinds vandaag weer vol.

Vrijdag kunnen we weer beginnen onze icsi 3

Mijn leeftijd is 31

Geplaatst

Mei:

Lianne: 4 mei start Gonal F, 13 mei 1e FM. 3e icsi lang protocol

Okaasan: 6 mei start Gonal F, 16 mei punctie (TP 19 mei?)

Melis25: 6 mei ongi, 23 mei starten met deca

Meezie: 8 mei starten met ovulatie testen voor terugplaatsing cryo('s)

Bianca: 14 mei 2e FM

Tusele: 19 mei FM

Liedje: half mei uitgangsecho en daarna starten met hormonen

Janine: half mei TP cryo

Bikkel: 20 mei 3e fm (tot nu toe 8 eitjes, tussen de 13 en 15 mm)

Ink: 18 mei start spuiten, 22 mei 1e FM

Raba: ongi 30 april aangemeld. icsi 3 kan beginnen volgens mij 19-05 deca spuiten

Terugplaatsing:

Patricia 9 mei (1 embryo)

Gabriella: 11 mei (2 embryo's )

Hoopvol: 11 mei (1 embryo)

meezie: 16 mei (2 embryo's)

Maureen: 16 mei (1 embryo)

Testen:

Gabriella: 23 mei

Patricia: 25 mei testen

Hoopvol: 26 mei testen

meezie: 26 mei testen

Maureen: 29 mei testen

Geplaatst

Mei:

Lianne: 4 mei start Gonal F, 13 mei 1e FM. 3e icsi lang protocol

Okaasan: 6 mei start Gonal F, 16 mei punctie (TP 19 mei?)

Melis25: 6 mei ongi, 23 mei starten met deca

Meezie: 8 mei starten met ovulatie testen voor terugplaatsing cryo('s)

Bianca: 14 mei 2e FM

Tusele: 19 mei FM

Liedje: half mei uitgangsecho en daarna starten met hormonen

Janine: half mei TP cryo

Bikkel: 20 mei 3e fm (tot nu toe 8 eitjes, tussen de 13 en 15 mm)

Ink: 18 mei start spuiten, 22 mei 1e FM

Raba: 20 mei deca,4 juni gonal F, 19 juni 1e fm

Terugplaatsing:

Patricia 9 mei (1 embryo)

Gabriella: 11 mei (2 embryo's )

Hoopvol: 11 mei (1 embryo)

meezie: 16 mei (2 embryo's)

Maureen: 16 mei (1 embryo)

Testen:

Gabriella: 23 mei

Patricia: 25 mei testen

Hoopvol: 26 mei testen

meezie: 26 mei testen

Maureen: 29 mei testen

Geplaatst

Babyboom is een programma van Caroline Tensen op Nederland 1...

In dit programma worden 100 stellen gevolgd met een kinderwens. Het ene stel is heel snel zwanger, bij een ander duurt het langer en er zouden zelfs een aantal dames (met hun partner) van dit forum meedoen aan het programma.

Mijn man en ik hebben het vorige seizoen (2007 meen ik) met veel interesse gevolgd, het komt enorm dichtbij omdat we natuurlijk zelf ook een kinderwens hebben en momenteel met ICSI bezig zijn.

Vandaar mijn vraag, wellicht ook leuk voor jullie om naar te kijken?!

Geplaatst

Dank je wel lieve lieve dames.

Mijn vriend kwam net thuis en we hebben samen even zitten huilen want we hadden zo´n goede hoop deze keer, maar het mocht weer niet zo zijn.

We gaan dit even weer laten bezinken en dan willen we rond de bouwvak een afspraak ergens bij een ander zh om een evaluatie gesprek aan te gaan. We hebben namelijk besloten om naar een ander zh in Nederland te gaan zodat we de helft minder kwijt zijn aan kosten dan in DD omdta we alles zelf zullen moeten gaan betalen nu.

Maar goed we gaan verder dit jaar maar wanneer weten we dus nog niet dat ligt eraan hoelang het duurt me alles bij een ander zh.

Wel lief mijn vriend had stiekem vrijdag vrij genomen zodat hij bij mij zou zijn als we de test hadden gedaan maar nu hebben we in elk geval een lekker dagje samen. Gaan we op zoek naar een andere auto.

Nogmaals allemaal bedankt voor de lieve reacties jullie zijn kanjers.

Oh ja weet niet meer wie het vroeg maar ik ben 27 jaar.

Geplaatst

Oh Mari, wat een ontzettend verschrikkelijk rot nieuws. Jeetje zeg, het klonk allemaal zo goed. Pfffff, en dan ook nog je laatste betaalde poging.

Knap hoor dat jullie nu al vooruitkijken naar een volgende zelf betaalde poging. En wat een lieve vriend heb je, stiekem vrij nemen.

Een dikke knuffel en ik hoop dat jullie vrijdag toch een goede dag met elkaar hebben. Erg fijn om dan toch samen te zijn lijkt me.

Geplaatst

Lianne: Wat goed zeg, zoveel informatie uit het ziekenhuis. Geeft je wellicht het gevoel dat je toch nog een beetje grip op de zaak hebt. Althans, dat zou het mij wel geven. Ik dacht dat ons zkh dit ook deed, maar je kan alleen mailen met vpk.

En wat geweldig (ik was even vergeten dat jullie dat zijn) dat het rietje goed ontdooit is. Dan is helemaal fijn om te weten dat er 10/11 geïnjecteerd konden worden.

@Melis: ik geloof dat ik me oud moet gaan voelen: ik ben 34 jaar.

Je schrijft dat je niet op je werk hebt verteld dat je met ICSI bezig bent. Ik heb dat wel, omdat ik me daartoe gedwongen voelde. Een paar mensen die ik in vertrouwen had genomen hadden het er erg moeilijk mee dat anderen het niet wisten. Daardoor heb ik op een gegeven moment iedereen (we werken met 12 mensen op kantoor) een mail gestuurd met heel in het kort de situatie en tot slot mijn wensen:

Wat ik van jullie wil vragen is het volgende:

- vraag mij niet hoe het met de voortgang van de behandeling is. Als ik er iets over wil vertellen, zal ik dat zeker doen.

- hoewel goed bedoeld, zeg niet tegen me dat alles goed komt of heus wel lukt; de kans van slagen van een IVF-behandeling is slechts rond de 20%.

- omdat bovenstaand verhaal een gevoelige en privé kwestie is, wil ik jullie vragen om het niet verder te verspreiden. Ik vertrouw er dus op dat jullie dat niet zullen doen.

Als je nog vragen hebt naar aanleiding van bovenstaand bericht, mag je mij die per mail stellen.

Klinkt misschien vrij streng of onaardig, maar dit maakte het voor mij iets makkelijker om de mail te versturen. Tot nu toe werkt bovenstaande vrij goed, alhoewel het voor 1 collega erg moeilijk is om niet telkens te vragen hoe of wat. Dan zeg ik iedere keer weer dat we nu eindelijk op de wachtlijst staan. Hahaha

Ze weten nu dus niet dat ik in mijn vakantie met de eerste poging ben begonnen.

Maar ik ben het helemaal met je eens hoor dat deze zaken zo gevoelig en privé zijn dat je ze niet op je werk wil vertellen. Helaas dachten een aantal collega's van mij daar anders over.

@mijn baby: wat goed dat jullie gelijk weer verder mogen. Over een weekje al weer naar het zkh, dat schiet al weer aardig op.

@Hoopvol: dank je wel voor je lieve berichtje. En heel heel veel succes met wachten, wachten en wachten. De eerste week is voorbij!

Geplaatst

@ Okaasan, thanks voor je reactie.

Mooi verwoord in de e-mail aan je collega's, er zijn inderdaad helaas altijd mensen die het moeilijk vinden om niet te informeren, maar goed.

Ik weet dat er een aparte topic is over ervaringen met werkgevers tijdens één van de behandelingen, maar ik wil graag van jullie weten hoe jullie dat hebben ervaren. Ik zit namelijk in een dilemma; moet ik het vertellen of niet dat ik met ICSI bezig ben?

Tijdens de periode dat mijn man zaadbalkanker had waren ze erg begripvol en heb ik veel steun aan ze gehad. Om die reden voel ik me "verplicht" om dit ook met ze te delen, uiteraard hoop ik op begrip vanuit hun kan voor ziekenhuisbezoeken en "baaldagen" die eventueel nog komen gaan. Maar aan de andere kant ben ik bang dat ze er niet heel positief tegenover staan; mijn collega met wie ik samen een afdeling run gaat over 3 weken met zwangerschapsverlof en dat is net de periode waarin ik de punctie verwacht. Ook ben ik bang voor reacties op een eventuele ziekmelding.

Ik will tijdens de behandeling absoluut geen stress, dus wat zouden jullie mij adviseren meiden?

Alvast bedankt! :-)

Geplaatst

@hoopvol; twee dagen vloeien zou ik helemaal paniekerig van worden! Bij mij is het al vrij snel weer gestopt (na een uur zelfs al) maar het was genoeg om er even van in de stress te raken. Het zou heel goed een innestelingsbloeding kunnen zijn, maar nu ik alle verhalen hier op het forum heb gelezen van meiden die een negatieve test in handen krijgen durf ik niet zo veel meer te hopen.

Het was wel heel toevallig dat ik net die ochtend had zitten denken dat ik gerustgesteld zou zijn als ik zo'n innestelingsbloeding zou hebben. (niet wetende wat daarvan emotioneel de consequenties zijn!!)

Maar net als jij voel ik van alles wat ik link aan mijn eerdere zwangerschap ('dat voelde ik toen ook!!!') waarna mijn vriend me weer met voeten op aarde zet en aangeeft dat ik het de vorige keer met het gebruik van de bolletjes ook allemaal voelde. (k ben niet zo'n goeie in het opschrijven van dingen, anders had ik er nu wel wat aan gehad...)

Voor jou duurt het echt nog lang, de 26e!! Heeeeel veel geduld houden joh! (pffff, zegt er 1 wat, heb net alles op internet lopen afspeuren of ik echt echt echt niet eerder kan testen...)

Babyboom weet ik nog niet of ik dat ga kijken, ik vind het allemaal zo confronterend. De vorige keer heb ik het ook niet gekeken. Ik zie dus nog wel..

@maris; wel heel fijn dat je vriend en jij vrijdag even een dag samen hebben. Even tijd voor elkaar!!! Hou elkaar maar goed vast...

Wat betreft mijn werk ben ik er altijd heel open over geweest. Omdat ik weet dat ik heel heftig kan reageren op hormonen, vond ik het goed dat mijn collega's op de hoogte waren. Daarnaast inderdaad de ziekenhuisbezoeken die niet altijd lekker lopen met de planning op je werk. Ik heb ook ervaren dat hoe normaler je erover doet, hoe minder er in de praktijk er eigenlijk over gepraat wordt. En het houdt mij toch wel een dag door met momenten bezig, dus vond ik het ook niet erg als er iemand ander over begon. Eerlijk gezegd vond ik het wel fijn als ik het er even over kon hebben.

Aja, mijn leeftijd is 32 dus okaasan; je hoeft je niet oud te voelen hier.

Ik ga nog maar een keer heel hard PFFFFFF roepen... !!

liefs gabriella

Geplaatst

Melis, ik ben ook open geweest op het werk. In het begin heb ik elke keer een smoes verzonnen wanneer ik naar het zh moest. Bij mij werd dan de volgende dag gevraagd of ik een leuke dag/middag heb gehad. Dan moet je hard slikken, omdat je alles behalve een leuke dag hebt gehad.

Nu weten ze van de situatie en wanneer ik weg moet is het geen probleem, heb ik een k*t dag weten ze ook wat de oorzaak is. En, ze leven enorm met me mee. Dit geeft zoveel rust en totaal geen stress. Heerlijk dus.

Mijn advies is dus om open en eerlijk te zijn, dan weet iedereen waar die aan toe is..

Raba, fijn dat je ook weer mag starten, volgens mij is er geen mei/juni topic...

Ik heb vanmiddag een klein stukje gekeken van Babyboom. Denk niet dat ik dit ga kijken, veel te confronterend...

Ik ben trouwens 28...

Geplaatst

Lianne, dank je wel voor je advies.

Ik denk dat ik het inderdaad ga vertellen. Mijn directe collega weet ervan, tot nu toe heb ik altijd alle ziekenhuisbezoeken met haar kunnen regelen. Maar omdat zij over 3 weken met verlof gaat, komt de aap uiteindelijk toch uit de mouw. Ook wil ik mijn verantwoordelijkheid nemen richting mijn werkgever, ik ben leidinggevende van twee afdelingen (totaal 50 medewerkers) en geef hun hiermee ook de ruimte eventueel een extra collega te regelen. Maar vind het wel lastig hoor ;-)

Babyboom is inderdaad er confronterend, maar ik vond het vorige seizoen erg bijzonder om te kijken.

Gaan er eigenlijk veel dames naar de high-tea?

Geplaatst

Deze oude taart van 35 :happy: is aanwezig op de high tea :happydance: en babyboom ga ik niet kijken.

Idd veel te confronterend.

Geplaatst

Ik denk dat ik babyboom maar ga opnemen en later terug ga kijken kan het er nu even niet bij hebben denk ik maar dat zie ik straks wel even.

Goofy je bent zo oud als je je voelt hoor en 35 is nog niet oud vind ik

Geplaatst

Meiden, het was/is absoluut mijn bedoeling om jullie het gevoel te geven dat jullie "oud" zijn hoor ;-)

Was gewoon ff nieuwsgierig naar de leeftijden hier...

Goofy, hoe is het met jou?

Manlief wil erg graag Babyboom kijken, die heeft tot twee maanden geleden elke keer de herhalingen van 2007 terug zitten kijken. Zo schattig!

Gaan jullie nog op vakantie?

Wij hadden een vakantie naar de Dominicaanse Republiek in gedachte, maar de gyn heeft liever dat we hier blijven i.v.m. de fm's en controles. Dus nu hebben we een weekje samen vrij en gaan we maar dagjes leuke dingen doen. Wie weet dat we eind van het jaar nog een lekker vakantie kunnen boeken.

Geplaatst

Tot nu toe gaan wij nog niet op vakantie maar we hebben wel 3 weken samen vakantie dus wie weet veranderen we nog van gedachten.

Ik wil er niet te veel geld aan besteden omdat ik liever alles spaar voor de volgende behandeling maar misschien een mooie aanbieding haha.

Tenminste als we iemand kunnen vinden voor de postduiven

Geplaatst

incl medicatie zla dat ongeveer €2600-€3000 zijn denk ik maar kan ook meer dit heb ik van internet dus ik weet het niet zo goed dat moet ik nog gaan uitzoeken.

Ik weet dat in DD alleen de behandeling al €2300 is en daar komt nog €250 over voor de narcose en de medicatie zal ook ongeveer €1000 zijn denk ik dat komt er ook nog over heen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden