Ga naar inhoud

Wachtbankje februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Wish, nee nooit eerder gehad de vorige keren, ook niet in het dagelijks leven, daarom vind ik het ook vreemd...

Ik heb niet het gevoel dat ik me druk maak, maar misschien onbewust, zou kunnen...

Hoe is het met jou, voel je al iets anders dan anders?

He bah, Sylvie, misschien wel verwacht, maar blijft toch klote!

Ik zou zeggen, neem een lekkere borrel vanavond ;-)

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Imar,

Het gaat wel goed met me. Alleen moest ik vanmorgen niezen en ik kreeg tijdens het niezen flinke pijn aan beide eierstokken.

Pffff, moest er echt van bijkomen.

Kan nog niks 'zinnigs' zeggen mbt mijn lichamelijke gestel.

Zal toch echt af moeten wachten wat het deze keer zal gaan worden......

Mijn vriend en ik hadden het er gisteren nog over onderweg van Genk naar huis.

Dat de pogingen nu een beetje bij ons leventje 'horen'.

Dit bedoel ik niet dat we geen gevoelens hebben en al helemaal niet dat het ons in de koude kleren gaat zitten.

Maar soms voelt het echt of dat het 'bij ons hoort'.

Naar de Fm gaan, puncties, (ook vaste prik geworden haha) tp hebben en dan weer in de wachtmodes.

Elke keer opnieuw hoop en moed verzamelen om weer uit het dal te klimmen en er weer voor gaan.

Dit doen we samen en samen staan wij heeeeel sterk!!!

Geplaatst

Hoi Wish, ja, dat kan hard gaan dat niezen.. dan word je er weer aan herinnerd...

Het is wat he, constant incasseren, zo voel ik het. Hihi, goeie, vaste "prik" Maar je hebt helemaal gelijk, het maakt je als koppel heeeel sterk!

Dat vind ik wel een "positief" punt, voorzover er positieve punten zijn natuurlijk ;-) Jullie hebben er ook al een heel traject opzitten he! Als je hierdoorheen komt samen, dan is geen berg te hoog!

Het wordt nu tijd voor resultaat van alle moeite, het mag nu wel gaan gebeuren vind je niet? ;-) Fijn weekend!

Geplaatst

@ Imar: ik herken die hoofdpijn wel. ik heb nu sinds twee dagen ook continu hoofdpijn, of eigenlijk een heel zwaar gevoel in mijn hoofd. Nu moet ik derhalve zeggen dat ik donderdag en vrijdag ook koots gehad heb en me redleijk geveld voel door de griep. Ik heb welliswaar vandaag geen koorts meer, maar ben nog zo slap als een vaatdoek.

Overigens, vanmorgen met douchen viel het mijn man ineens op dat mijn tepels wat groter waren en donker dan normaal.. Ook heb ik vandaag af en toe zo'n weeig gevoel in mijn maag. Als ik dan weer wat gegeten heb zakt het wel weer wat af.

Ik ben alleen doodsbang om een test te doen omdat ik geen negatieve test wil zien. De vorige keer werd ik precies twee weken na de punctie ongesteld. Dat is voor mij morgen.. dus ik houd mijn hard vast. Weet even helemaal niet wat ik moet denken.

Geplaatst

Meiden ik ben van het bankje af, eingenlijk al best snel en zit te genieten van een welverdiende borrel.

Blijf jullie nog wel volgen.

Wish snap met wat je bedoelt, het is een deel van je leven.

Veel succes allemaal.

Geplaatst

Terugplaatsing embryo's/cryo's:

Karin: 18 januari 2 embryo's

Esther: 21 januari 2 cryo's

Akara: 21 januari 1 embryo

r00sje: 23 janurari 2 embryo's

Maureen: 24 januari 1 embryo

Doortje: 26 januari 2 embryo's

Luck: 24 januari 3 embryo's

Breden: 24 januari 2 embryo's

Sylvie: 26 januari IUI

Anneka: 28 januari 2 embryo's

Imar: 28 januari 2 embryo's

Laika: 28 januari, 1 embryo

Sumi: 29 januri 2 embryo's

Ellentrik: 30 januari, 2 embryo's

Corina : 31 januari 1 embryo

Joleasa: 31 januari 2 cyo's

Joke: 1 februari 1 embryo

Annemarie84: 1 februari 1embryo

Hoopvol07: 2 februari (IUI)

Armanda: 3 februari (IUI)

Ellie: 3 februari 1 embryo

Wish: 4 februari 2 embryo's

Elke: 7 februari 1 cryo

Testen:

Karin: 2 februari

Esther: 3 februari

Akara: 4 februari

Maureen: 4 februari

r00sje: 6 februari

Luck: 7 februari

Breden: 7 februari

Sylvie: 9 februari

Laika: 9 februari

Doortje: 10 februari

Ellentrik: 11 februari

Sumi: 11 februari

Anneka: 12 februari

Corina : 12/13 februari ( in de brief stond 16dgn na punctie nog niet officieel gehoord)

Imar: 12 februari

Joleasa: 14 februari

Joke: 14 februari

Annemarie84: 14 februari

Ellie: 15 februari

Wish: 16 februari

Armanda: 17 februari

Hoopvol07: 20 februari

Elke: 21 februari

Geplaatst

Ik heb slecht nieuws. Ik ben vanmorgen ongesteld geworden, door de bollen heen (vorige keer niet). GODSAMME!!! We weten het even niet meer.

Geplaatst

@Doortje, vreselijk die laatste dagen, wat een spanning. Kan me goed voorstellen hoe je je voelt, bang voor de teleurstelling... maar zet hem op he! Ben erg benieuwd..

@Sylvie, Proost en succes met je volgende poging, tot "ziens"!

Luck, weet je wel zeker dat het ongesteldheid is? Heb je wel een test gedaan? Een bloeding is nl niet altijd menstruatie!

Geplaatst
Hee hallo, kom voorzichtig al even kijken hier :-)

als alles goed gaat hebben we eind deze week een cryo teruplaatsing en mag ik hier hopelijk ook aanschuiven. Spannend weer!

Zie al twee "groenen" gefeliciteerd hoor! Hopelijk gaat deze maand meer opleveren dan januari...

Wens jullie in ieder geval allemaal al heel veel succes!

Sorry Pien, had je over het hoofd gezien, welkom en hopelijk kun je plaatsnemen op dit bankje, SUCCES!

Geplaatst

Nieuwe meiden, welkom!

Sylvie, jee, zo snel alweer van het bankje gedonderd. Heb jij altijd zo'n korte luteale fase? Je rekende er natuurlijk wel een beetje op maar toch...ik vind het balen!

Luck....klote zeg! En dwars door de bollen heen, wat shit. Ik kan je niet anders dan heel veel sterkte wensen maar ik begrijp heel goed dat je hier gewoon heel moedeloos van wordt....

Hier alles nog normaal. Ik had gisterenavond wat vlagen van misselijkheid (zal de utrogestan wel zijn) en af en toe wat vage baarmoederkrampjes/ongesteldheidsgevoel. Verder ben ik wel rustig, ik verwacht er gewoon niet zoveel van, dit keer. Maar goed, it ain't over till it's over!

Geplaatst

@ doortje: dat weeig gevoel in mijn maag had ik toen ik zwanger was van julian!! en ook toen ik de laaste keer zwanger was(helaas miskraam) maar toen ik had gegeten was het idd over. Ik had ook geen last van mijn borsten alleen mijn tepels waren idd donkerder. dus ik stem hier positief voor jou.

hoop dat het raak is..!

liefs

Desiree

Geplaatst

@Sylvie echt balen zeg, voelde je het al wel een tijdje aankomen? En hebben jullie nog reserve kansen ? Of wat gaan jullie doen? In ieder geval veel sterkte gewenst

@Luck als het idd ook ongesteldheid is, tja wat kun je zeggen.. En wat gaan jullie nu doen? Ook voor jullie heel veel sterkte

@Imar de hoofdpijn kan ook veroorzaakt worden als je te weinig drinkt heb ik gelezen. Door de progesteron heb je extra vocht nodig.

@pien welkom op het bankje en zet hem op!

Hier verder nog steeds rustig....ik voel niks en ik merk niks .....ik snap er niks van....Maar ja nog maar een kleine week dat weten we het

Prettig weekend verder

Geplaatst

@Doortje tja de tekenen die jij noemt kunnen zwangerschapstekenen zijn toch? maar je weet gewoon niet wat je ervan moet denken en dat maakt je onzeker zeker als je jezelf ook nog niet lekker voelt. laten we het beste er maar van hopen....

Geplaatst

Imar,

Het wordt inderdaad tijd dat het eens gaat lukken!

Dit gun je iedereen hier op het forum!

Jij ook een fijn weekend.

Doortje,

Morgen dag 14 na de punctie brrrr, dat wordt een spannende dag.

Ik hoop zo dat je menstruatie weg blijft en dat je een positieve test in handen zult gaan houden!!

Kom op en heel veel succes!

Lieve, lieve Sylvie,

Klote! Dat is het zeker!

Meid, je had die borrel liever niet willen drinken.....

Sterkte!

Luck,

Shitzooi, jij ook ongesteld geworden. Bah, bah, bah!!!

Alweer de vijfde Icsi en er dan weer niks voor terug krijgen, het moest niet mogen.

Sterkte Luck!

Geplaatst

Nou, het lijkt me wel een menstruatie, Imar. Ik ben er zo zeker van dat ik al met de utrogestan ben gestopt. Het is ook precies op dag 14/15 na de punctie en ik voel me niet zwanger. Voor alle zekerheid doe ik nog wel een test morgen, meer voor de vorm.

We weten nog niet wat we gaan doen, Sumi. Ik begin te twijfelen of ICSI wel voor ons is weggelegd. Nu eerst maar even tijd nemen om verdrietig te zijn. Niet eens zozeer voor mezelf als wel voor ons dochtertje. Ze wil ZO graag een broertje of zusje en vraagt daar ook heel erg vaak naar. Ik gun het haar zo, enig kind zijn is echt niet ideaal.

Geplaatst

Klote Luck jij ook al ongi.

Laika nee normaal niet maar mijn hele cyclus liep zo wie zo anders. Ben altijd van de leg door de hormonen.

Wij gaan de volgende cyclus weer opstarten met een IVF en kijken wat deze poging ons brengt.

Geplaatst

Luck en Sylvie, neeeeeee!! Sylvie, jij had er al niet op gerekent, maar toch is het weer ontzettend balen dat er weer geen wonder is gebeurd bij jullie, sterkte.. Luck, ook ontzettend veel sterkte gewenst, het zou zo mooi zijn als het nog een keertje lukt...

Wish, wat lees ik, 2 teruggeplaatst en ook nog een cryo!! Geweldig, daar had je vast niet meer op gerekent, nu ze lekker warm houden he?!

Sorry hoor, ik blijf me verontschuldigen, maar vind het zo moeilijk om het bij te benen hier, dus even zo; aan IEDEREEN HIER heeeeeeeeeeeeeel veel succes en m'n duimen blijven draaien voor jullie allemaal!

Geplaatst

Sylvie, tja, daar zitten we dan op de grond i.p.v. op de bank. Veel sterkte voor nu en veel geluk met je volgende IVF poging.

Aan alle meiden op de bank: toy toy toy, jullie verdienen het om zwanger te raken. Bedankt voor jullie steun en begrip.

Geplaatst

Karin,

Daar hadden we idd niet op gerekend. We zijn er ontzettend blij mee!

Jij hebt 17 februari de eerste echo. Spannend en hopelijk zien jullie een prachtig hartje kloppen!

Geplaatst

Hey Wish, dit moet gewoon gaan lukken! Mijn duimen draaien op volle toeren! Hou ze warm!

(ik ben in de wachtweken elke avond gaan slapen met een kersenpitzak tegen mn rug....)

Liefs,

Lot

Geplaatst

Lot,

Heb een kruik. Zal die eens gaan gebruiken, heb ik nog niet eerder gedaan.

Bedankt voor je medeleven en tips!

Geplaatst

Ja Luck einde van de dag blijft het zwaar, een grote of kleine kans, het blijft toch verdrietig dat we er zoveel moeite voor moeten doen. Jij ook heel veel succes, hopelijk komen we elkaar weer in een uitgerekend topic tegen.

Geplaatst

Hey Sylvie en Luck,

Heel veel sterkte. Blijft kut, ook al probeer je je er op in te stellen...

Ik hoop jullie hier nog eens tegen te komen, dikke knuffels!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden