Ga naar inhoud

Wachtbankje februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ellie,

Super dat je een topembryo terug geplaatst hebt gekregen!!

Zit je al op het wachtbankje van februari?

Succes!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi meiden.. heel verhaal getypt weer foetsie geen zin om het uitgebreid te doen

maar wish gefeliciteerd met je emmy's ook ik begrijp dat 3 voor je gevoel tegenvalt maar toch duimen we allemaal voor jou

maureen: sterkte meis

allemaal een knuffel

ik ben een beetje depri.. heb gister acryl nagels laten zetten en toen hadden we het over voortplantingsbehandelingen enzo,, en toen vertelde ze dat de 10 iui's gehad heeft 3 x ivf en 1x icsi en 1 keer zwanger is geweest van een ivf en het kindje zelf heeft moeten besluiten om tot abortus over te gaan omdat het kindje anders heel erg gehandicapt zou zijn. misschien stel ik me wel aan maar ik krijg het niet meer uit mijn hoofd, terwijl ik best positief was... zij zegt juist dat ik niet teveel hoop moet hebben... maar zonder hoop doen mensen niks nietwaar??!

sorry voor mijn stemming, en ik weet dat jullie het nog moeilijker hebben dan ik.. maar ik wilde het graag even kwijt

Geplaatst

Hoopvol,

Logisch dat je vol zit van wat je gisteren te horen hebt gekregen.

Maar een ander kan en mag niet tegen je zeggen dat je niet te veel hoop moet hebben.

Als je geen hoop zou hebben zou je niet beginnen aan de mmm, toch?

Geplaatst

Terugplaatsing embryo's/cryo's;

Karin: 18 januari 2 embryo's

Esther: 21 januari 2 cryo's

Akara: 21 januari 1 embryo

r00sje: 23 janurari 2 embryo's

Maureen: 24 januari 1 embryo

Doortje: 26 januari 2 embryo's

Luck: 24 januari 3 embryo's

Breden: 24 januari 2 embryo's

Sylvie: 26 januari IUI

Anneka: 28 januari 2 embryo's

Imar: 28 januari 2 embryo's

Laika: 28 januari, 1 embryo

Sumi: 29 januri 2 embryo's

Ellentrik: 30 januari, 2 embryo's

Corina : 31 januari 1 embryo

Joleasa: 31 januari 2 cyo's

Joke: 1 februari 1 embryo

Annemarie84: 1 februari 1embryo

Hoopvol07: 2 februari (IUI)

Ellie: 3 februari 1 embryo

Elke: 7 februari 1 cryo

Testen;

Karin: 2 februari

Esther: 3 februari

Akara: 4 februari

Maureen: 4 februari

r00sje: 6 februari

Luck: 7 februari

Breden: 7 februari

Sylvie: 9 februari

Laika: 9 februari

Doortje: 10 februari

Ellentrik: 11 februari

Sumi: 11 februari

Anneka: 12 februari

Corina : 12/13 februari ( in de brief stond 16dgn na punctie nog niet officieel gehoord)

Imar: 12 februari

Joleasa: 14 februari

Joke: 14 februari

Annemarie84: 14 februari

Ellie: 15 februari

Hoopvol07: 20 februari

Elke: 21 februari

Geplaatst

Wauw wat is het hier veel geschreven!

Ik ga niet op iedereen reageren anders ben ik uur bezig :) maar ik wil iedereen die net een tp hebt gehad veel succes wensen met wachten!

Wish,kan me voorstellen dat je meer embryo's hebt verwacht,maar je hebt ook gelijk: het had om DE tp morgen!Dus ook heel veel succes morgen!Dat je maar je toper(s) lekker 9 manden ik je buikie mag blijven! :)

Maureen,sterkte meis!Toch is je test datum morgen,er is een beetje hoop,maar je weet het beste hoe je je voelt!

Ik weet het niet wie dat gezegd hebt,maar iemand werd een beetje misselijk.Het kan van de bollen zijn,maar het kan van aanmaken van HCG ;)

Laika het klopt er zijn veel vrouwen die niks gevoeld hebben en toch zwanger geworden!Dus dat is geen teken dat er niet goed is!Je kan van alles en nog wat voelen en toch negatief testen!Dus blijf maar positief!Als je niks voelt,voel je ook geen ongi krampen ;)

Liefs,Violeta

Geplaatst

Hoopvol: echt elk verhaal is anders. En bovendien heb je nooit garanties als je aan kinderen begint, met of zonder MMM. Dus laat je niet gek maken!

Ellie: gefeliciteerd met top embryo! Helemaal toppie!

Geplaatst

Hoopvol,ik begrijp dat je een beetje geschrokken bent!

Mijn eerste vraag in mijn ziekenhuis was:Is de kans met IVF groter op een kind met afwijkingen?

Het aantword was: Nee,absoluut niet! Vroeger dachten ze van wel,maar uit onderzoek bleek dat de kans op afwijkingen NIET hoger is!

Haal het uit je hoofd meis,want die vrouw van gister die jij ontmoet hebt,heeft alleen maar vreselijke erwaring gehad en is ze natuurlijk hartstikke negatief daarover!Ik vind het vreselijk wat zij mee gemaakt heeft,en ik begrijp het ook dat ze helemaal niet positief ingesteld is.Maar dar is echt niet zo!Probeer jij maar lekker positief te denken!

Liefs,Violeta

Geplaatst

Heb even 1 dagje gemist met bijhouden, en zo te lezen is er weer veel gebeurd.

Ik vind het echt erg voor je Maureen. En nu maar weer afleiding zoeken.

En dan zie je weer die stomme reclame op tv "have a happy period" vreselijk, kun je wel een steen door de tv gooien.

De rest van de wachtbank heeft allemaal nog hoop en dat moeten we niet vergeten, er kan van alles gebeuren.

Verder merk ik zelf nog niets, ben alleen moe, als ik tenminste niet aan het werk ben. Zodra ik maar even zit, dan kan ik gelijk wel slapen....

En ik verder regelmatig zenuwachtig:-(

Allen weer veel sterkte in deze spannende weken

Geplaatst

wich, ik zit nu in de wachtzaal in het zh. Heb nogaltijd heel veel last van m'n buik. Die staat super dik en gespannen. Heb al 3 dagen na elkaar positief getest, telkens duidelijkere positief. Vooral daarom wou ik geen risico nemen. Toen ze het hoorden in het zh moest ik onmiddellijk op controle komen. Ben echt zenuwachtig!

Geplaatst

Akara,

Misschien dat je door het aanmaken van Hcg lichte overstimulatie hebt gekregen.

Hoop dat je vanavond nog een positief berichtje achter kan laten in dit topic!!

Geplaatst

Hoi Akara,

Klinkt inderdaad als overstimulatie (ik had precies hetzelfde). Sterkte (maar natuurlijk is het nog steeds wel geweldig dat je positief hebt getest!)

Geplaatst

Akara, ik had dat ook toen ik van mijn eerste poging zwanger was, toen was ik inderdaad overgestimuleerd en als je zwanger bent verergeren dan de klachten. Maar SUPER dat je zwanger bent, meid!

Geplaatst

Heb net even de verhalen van vandaag teruggelezen; weer een hoop zeg.

@Syl-vie ; Bedankt voor het aanpassen van het lijstje.

@Imar: We zijn inderdaad al een tijd bezig. We zijn er wel een jaar of 4 tussenuit geweest.

Maar onze kinderwens bleef zoo groot. Helaas heeft mijn man zeer slechte kwaliteit zaad. ICSI was de enige optie. In ons eerste traject liepen we in een ander ziekenhuis waar alles lang duurde en moeizaam verliep. Ik moest daarbij ook nog afvallen en door de stress lukte dat niet. Om onze relatie te redden hebben we toen gezegt; we gaan voor ons! Vorig jaar ben ik 18 kilo afgevallen en nu gaan we er weer voor.

@ Maureen: Wat een kl*te nieuws. Ookal weet je het van binnen, het doet zo´n zeer. Sterkte.

@Wish: Oh, niet op mijn verjaardag inderdaad. Ik krijg dan liever een positieve test kadoo. Ik duim voor je voor morgen, een terugplaatsing van top emmy´s!!!

Hier alleen vreselijke obstipatie, maar dat heb ik altijd na de eisprong.

Helaas gaat het erg slecht met mijn schoonmoeder, het lijkt er op dat dat niet erg lang meer gaat duren. Dus dat brengt veel onrust.

Ik ga daarom op tijd naar bed, ben erg moe.

Girls sleep well, sweet dreams.

J

Geplaatst

Joleasa,

Heel veel sterkte met je schoonmoeder. Dit zal veel energie kosten.

Hoop dat je vannacht ondanks alles toch goed kan slapen.

Geplaatst

@joleasa wat goed dat je echt alles op alles en zelfs 18 kg bent afgevallen. Super

Erg rot voor je dat het zo slecht gaat met je schoonmoeder, heb je daar ook zorgen om!

Sterkte en slaap ze...

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat is er een hoop geschreven zeg pfff echt niet bij te houden om op iedereen te reageren.

Voor iedereen die nieuw is welkom.

@ Maureen : wat verschrikkelijk zeg sterkte met het verwerken ervan.

@ Akara : hoe is het nu met je??

Voor de rest die ik vergeten ben toi toi toi en we houden de moed erin he??

Hier gaat verder z'n gangetje en voel eigenlijk niets wat ik voel verwacht ik dat dat door de bolletjes kom.'

Vanaf welke wd kan ik iets verwachten?? Ik heb geen eigen cyclus dus daar kan ik ook niet opbouwen.

Wel had ik gisteren bij de afscheiding een klein sliertje bloed ( sorry voor de smerige details) maar vandaag niet meer.

Dus ik weet eigenlijk niet wat ik moet verwachten.

Gr, Corina.

En voor iedereen vanuit hier een knuffel en een positieve vibe over het scherm komt ie

:positive energie::CYBER_HUGS:

Geplaatst

maureen hoe voel je je nu?

joleasa sterkte met je schoonmoeder

akara ook sterkte

alle meiden bedankt voor de reacties, helpt echt,...voel me een stuk beter slaap lekker allemaal

Geplaatst

Hallo allemaal, Bedankt voor jullie medeleven. Dat doet me goed.

Ik kan moeilijk omschrijven hoe ik me voel. Ik moet ook realistische zijn dan de kans groter is dat je niet zwanger raakt dan wel. Maar ja..................... je gaat er toch vanuit dat je het wordt. Want daar doe je het eigenlijk voor.

De sfeer in huis is om te snijden. Mijn man is ook zwaar teleurgesteld. Ik krijg haast het gevoel dat hij vind dat ik teveel andere activiteiten heb gedaan rond de hele procedure. Daarintegen heb ik het gevoel dat mijn korte lontje dat ik de afgelopen dagen had er niet meer is. Ik kan soms best vrolijk of enthousiast doen over andere dingen en volgens mij stoort hem dat.

En deze ochtend heb ik alsnog een testje gedaan. Hij had meteen overal commentaar op. Ik hield het staafje niet recht genoeg naar beneden, had het dopje erop gedaan terwijl ik het schuin hield en niet naar beneden. Er stond nergens dat ik het neer mocht leggen. Alle was fout. "Doe het zelf dan" heb ik gezegd. Er verscheen één streepje, dus weer negatief, en dat was voor hem niet voldoende bevestiging dat de test goed was uitgevoerd. Daarna begon hij ook nog geirriteerd over het brood te doen. Al met al, de sfeer is om te snijden.

Oh ja, hoe overtuigd is gisterochtend was dat ik ongesteld was geworden, ik had bij het afvegen wat spoortjes en rug en buikklachten die ik vaker heb, de ongesteldheid is nog niet doorgebroken. Er is na gisterochtend niets meer gebeurd. Ik snap er niets van. Maar de test van gister en vanochtend was zo overduidelijk......... Ik denk dat het de Utrogestan is de het nog tegenhoud.

Groetjes, Maureen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden