Ga naar inhoud

Wachtbankje februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Doortje,

Aah, jij hebt ook een super lief mannetje zeg!

Wanneer heb jij de punctie gehad?

Heb je de vorige keer ook een test gedaan?

Ik heb 1 keer een test gedaan omdat ik op dag 15 na punctie zat. Maar nadat ik negatief getest had kwam ook de menstruatie.

14 dagen na de punctie is bij mij altijd de dag dat ik ongesteld kan worden, die dag blijf ik ook thuis van het werk.

Ben 1 keer op het werk ongesteld geworden, nou dat wil ik echt nooit meer.

Sowieso willen we niet ongesteld worden!!!

Hi Wish,

Ik heb op 23 januari de punctie gehad en de vorige keer werd ik inderdaad ook precies 14 dagen na de punctie ongesteld. KLopt precies in mijn cyclus. Dit is voor mij nu aanstaande zondag.. dus ik houd mijn hart vast. Gisteren had ik nog een heel positief gevoel, maar ik heb vanaacht gedroomd dat ik vandaag ging menstrueren.. dus dat was niet echt heel leuk. Heb al wel sinds de punctie erg last van mijn rug en dat wordt alleen maar erger.. super irritant...

Ik denk dat wij zondagmiddag de eerste test dus gaan doen, zodat we het rustig om ons in kunnen laten werken daarna

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Maureen, ik had de vorige keer 2 dagen vroeger getest, had toen wel een streepje... hopelijk komt het nog, maar het blijft gewoon klote!! Alleen al weer de spanning, angst en teleurstelling...

@ Joleasa: jullie zijn ook al een tijd bezig geweest! Is er een aanwijsbare reden dat het nog niet gelukt is?

@ Doortje: waar naar zo'n droom, dan wordt je gewoon al een beetje verdrietig wakker... gelukkig was het een droom en is het bedrog...

Zelf ben ik ook bang dat het niet gelukt zal zijn. Heb gister 2 pukkels op mijn gezicht gekregen, meestal krijg ik die als ik ongesteld wordt... nog een week wachten, ik ga proberen zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Hoop op positieve berichten van iedereen!

Geplaatst

Terugplaatsing embryo's/cryo's;

Karin: 18 januari 2 embryo's

Esther: 21 januari 2 cryo's

Akara: 21 januari 1 embryo

r00sje: 23 janurari 2 embryo's

Maureen: 24 januari 1 embryo

Doortje: 26 januari 2 embryo's

Luck: 24 januari 3 embryo's

Breden: 24 januari 2 embryo's

Sylvie: 26 januari IUI

Anneka: 28 januari 2 embryo's

Imar: 28 januari 2 embryo's

Laika: 28 januari, 1 embryo

Sumi: 29 januri 2 embryo's

Ellentrik: 30 januari, 2 embryo's

Corina : 31 januari 1 embryo

Joleasa: 31 januari 2 cyo's

Joke: 1 februari 1 embryo

Annemarie84: 1 februari 1embryo

Hoopvol07: 2 februari (IUI)

Ellie: 3 februari 1 embryo

Elke: 7 februari 1 cryo

Testen;

Karin: 2 februari

Esther: 3 februari

Akara: 4 februari

Maureen: 4 februari

r00sje: 6 februari

Luck: 7 februari

Breden: 7 februari

Sylvie: 9 februari

Laika: 9 februari

Doortje: 10 februari

Ellentrik: 11 februari

Sumi: 11 februari

Anneka: 12 februari

Corina : 12/13 februari ( in de brief stond 16dgn na punctie nog niet officieel gehoord)

Imar: 12 februari

Joleasa: 14 februari

Joke: 14 februari

Annemarie84: 14 februari

Ellie: 15 februari

Hoopvol07: 20 februari

Elke: 21 februari

Het is definitief......... ik ben zojuist ongi geworden. Helaas.

Geplaatst

Lieve Maureen...

Wat ontzettend kl.... meid, het is zo oneerlijk...konden we zelf er maar iets aan doen..

Gooi je emoties er lekker uit...en gelukkig heb je 2 nog 2 wondertjes in de vriezer....

Geef je een dikke :positive energie:

Geplaatst

oh Maureen.... Ik hoop ECHT dat er nog een streepje gaat verschijnen.... Mijn menstruatie wordt onderdrukt door de utro, dus dat kan... i.i.g. heel veel sterkte vandaag.

Anneka, die cliniclowns, ik geloof er eerlijk gezegd ook niet zoveel van. Ontspannen zijn lijkt me belangrijker rond de innesteling, en dat is later dan de terugplaatsing.

Doortje, Imar, erg he, dat je op en neer slingert tussen hoop en vrees. Als ik even mijn borsten voel prikken ben ik in mijn hoofd al bijna de babykamer aan het inrichten en als ik de dag daarna niks voel dan heb ik deze poging weer helemaal afgeschreven. Verschrikkelijk!

Vandaag wachtdag 10... De dagen kruipen voorbij want ik ben veel thuis (aan het solliciteren). Als afleiding vandaag maar even de stad in. En dan vooral NIET naar babyspullen, positiekleding etc. kijken.

Geplaatst

Maureen, nee he!! Ontzettend veel sterkte gewenst.. Ik lees dat jullie nog wel cryo's hebben, die MOETEN het gewoon gaan doen!

Wish, jij krijgt vandaag te horen hoeveel embryo's jullie hebben, succes, ik ben erg benieuwd!

Akara,alvast voorzichtig gefeliciteerd, op naar een vet positieve test!

Voor alle andere meiden: heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes met wachten en op naar GROEN!

Geplaatst

Maureen wat rot voor je! Veel sterkte.

Ik vind die cliniclowns persoonlijk heel vervelend, maar het gaat natuurlijk om positief denken/weinig stress. Dus het kan denk ik ook een roze olifant met strik zijn. Of mijn man. Die kan heel goed relativeren en spanning wegnemen door de humor van dingen in te zien.

Luck, ik ga ook vaak de stad in voor afleiding en dan vooral niet naar babyspullen kijken. Soms is de verleiding wel eens te groot.

Vanmiddag bij de tp ga ik nog eens vragen hoe het met de bollen zit. Ik hoef er maar drie per dag te gebruiken. Overal is het anders en dat maakt me wel onzeker.

Geplaatst

Maureen,

Heel veel sterkte!

Joleasa,

Het is niet te hopen dat je ongesteld gaat worden en vooral niet op je verjaardag.

Ben afgelopen jaar op mijn verjaardag ongesteld geworden. Denk dat ik dit elk jaar met mij mee ga dragen....

Succes!

Ellen,

Het werk wat cliniclowns doen vind ik wel geweldig, maar ik hou gewoon niet van clowns in het algemeen.

En net wat je zegt, ik probeer me ook rustig te houden. Jezelf positief voelen heeft naar mijn idee niks met lachen te maken.

En ik span na een punctie en tp mijn buikspieren (en dat zijn er veel, Not haha) liever niet aan.

Doortje,

Zondag zal dus de testdag gaan worden. Wat hoop ik samen met jullie op een tweede streep!!!

Succes!

Imar,

Balen dat je denkt dat het niet gelukt is. Maar puistjes kunnen ook komen door een hormoonverandering ivm een zwangerschap.

Een collega van mij kreeg een soort van acné tijdens haar 3 zwangerschappen.

Het kan nog alle kanten op. Maar je kent natuurlijk je eigen lichaam het beste, al hoop ik dat dit nu niet zo is.

Luck,

Merkte je de vorige keren dat je zwanger bleek te zijn niks aan je lichaam wat je nu ook merkt?

Het zal heel denk ik heel moeilijk zijn om dit te herkennen, elke keer is anders en je let op alle signalen.

Ga jezelf maar lekker verwennen in de stad. Wat lekkers eten en een leuk setje kleding of schoenen scoren!

Wij hebben 3 embryo's. Wat voor ons wat tegen valt. Dit is het minste van alle 5 pogingen.

We zijn er natuurlijk wel blij mee, er is een tp.

Hopelijk zijn ze alle 3 sterk zodat we morgen een tp van 2 toppers hebben en 1 cryo.

Geplaatst

Och wish ik kan me voorstellen dat je hier even stevig van baalt. En natuurlijk ben je blij met deze drie en is het hopen dat er een cryo bij zit maar je had op meer gehoopt. Succes morgen met de tp en ik hoop en duim en bid voor je dat het dit keer goed gaat komen!

Geplaatst

Wish,

Wat jammer dat er 'maar' drie bevruchtingen zijn ontstaan. Ik hoop dat het oersterke embryo's zijn die zich lekker gaan nestelen in je baarmoeder.

Groet,

Breden

Geplaatst

Ja, tuurlijk zijn de cliniclowns absoluut noodzakelijk, want positieve energie werkt gewoon beter in een genezingsproces, zeker voor kinderen die nog niet goed kunnen verwoorden wat ze voelen. Maar ik zou er gewoon niks aan hebben denk, nuchtere ik :-)

Wish,

lieve meid! Balen voor je dat je minder embryo's hebt dan verwacht, ik ken de teleurstelling maar al te goed, weet je nog. Maar als je er 2 laat terugplaatsen met hopelijk nog een cryo is het toch alweer een nieuwe kans nietwaar. Eentje is genoeg. Hopelijk zijn het toppertjes!!!

Maureen,

dikke knuffel, echt verdrietig dat je toch nog ongi bent geworden. Da's echt om van te rotten. Geef het tijd om te verwerken..

Luck,

Je zit al op wd 10, jeuken je vingers nog niet om te testen? Veel succes met het solliciteren he!

Ellie, succes met de tp!!

Ik moet 3x per dag een utrogestan opsteken (dubbele dosis in één pil denk ik wel) en geen idee tot wanneer ik het moet doornemen. Liefst zo lang mogelijk? Als het maar goed komt? Ik heb nog altijd erg laag buikpijn, maar ja. Niks aan te doen. De tijd kruipt bij mij net zo traag voorbij..

liefs

Geplaatst

Ellen,

Klopt, jij heb met hetzelfde gezeten dan ik nu.

En jij hebt nu 2 toppers 'aan boord'!

Wat geeft ons lichaam toch veel signalen aan ons.

Als die signalen nu eens duidelijker waren konden we er nog wat mee.

Nu maken die signalen ons alleen maar onzeker.

Meiden,

Heb geen zin meer om in een dip te zitten.

Iedereen die nog aan het wachten is, We gaan ervoor, we knallen met z'n alle twee streepjes op die testen!!!!

Geplaatst

berichtje foetsie?? dan maar opnieuw

Wish..weet precies hoe je je voelt, ik had er ook maar 2...maaaaaaaar weet je hoe blij ik vrijdag was, er zitten nu 2 frummeltjes in mijn baarmoeder, hopelijk ingesteld natuurlijk..ik liep stralend het UMC uit..

Het kan veel beroerder uitpakken, dat je helemaal niets hebt..

Meid, hoofd omhoog en lachend de TP tegemoet..

Zet hem op!!

Geplaatst

Wish, positief blijven! Het gaat om de kwaliteit en niet om de kwantiteit. Tja, ook al ben je 3 keer zwanger geweest, de onzekerheid blijft. Het is toch steeds weer anders. En die hormonen die je al in je lijf hebt, zijn ook verradelijk.

Ellentrik, nee ik heb nog nooit te vroeg getest en wil dat ook niet. Heb gisteren wel even getwijfeld hoor. Maar ik ken mezelf, maakt niet uit wat de uitslag is, ik ga mezelf dan helemaal gek maken. Voor mij is het beter om meteen een definitieve uitslag te hebben.

Ellie: shop-ze!

Geplaatst

Wat zijn jullie stuk voor stuk lieve meiden die me veel steun geven!

Dank jullie wel hiervoor!!!!

Natuurlijk ben ik ontzettend blij dat we 3 embryo's hebben en ik ga heeeel graag morgen samen met mijn vriend op weg naar Genk, waar we een tp zullen hebben!

Het maakt ook niet uit hoeveel embryo's we hebben, het gaat erom dat we erin blijven geloven en de hoop niet opgeven.

Geplaatst

Goed zo Wish, that's the spirit! Ik duimen voor drie hele mooie embryo's!

Maureen...wat rot meis, ik vind het echt heel shit voor je....sterkte!

Hier dag 7 na tp, en ik voel niks, nada, noppes. Dat maakt me echt superonzeker, bah,bah,bah!

Geplaatst

Meiden,

Net heeft de arts gebeld...het Antonius schrijft dis voor 12 dagen bollen uit. Dat is de standaard procedure, zij zegt dat het lichaam dan zelf het slijm verder aan moet maken. Omdat er bij geen reden is om 'extra' toe te dienen hoeft het niet.

Zo zie je maar, elke ziekenhuis heeft zo zijn eigen protocol.

Wat ze ook nog zei over mijn eitjes..ik had er maar 3 en normaal zijn er 50% bevrucht, nou bij mij waren ze alle 3 bevrucht.. alleen de 3e was niet goed genoeg..(nu heb ik een 7 en 8 cellig terug gekregen) Vond het heel fijn om te horen...geeft je toch weer moed om verder te gaan als deze mislukt..

Geplaatst

hai Laika,

Hier voel ik ook niets, ja bij het inbrengen van de kauwgom ballen ( met inbreng huls) dan heb ik daarna last van mijn buik, een zeurderige gevoel..maar meer niet. Oja en wat ik nu ook ( nog ) niet heb is een vreet aanval voordat ik ongie word, dan eet ik graag zoet zoet zoet..nu niet...zucht zucht..wel heb ik tegen mezelf gezegd als ik zondag nog geen tekenen van ongie heb gehad dan ga ik zondag ochtend een test doen.. ( ik heb meestal 4 tot 5 dagen voor de behandeling al een tikkie bloedverlies ook door de bollen heen)

Geplaatst

Laika,

Sommige meiden zijn zwanger en moeten van de test aflezen dat ze zwanger zijn. Je voelt niet altijd iets als je zwanger bent.

Kom op hoor, blijf erin geloven! Je kan nu nog niet weten of het wel of niet gelukt is.

Anneka,

Goed van je dat je informatie hebt gevraagd, nu hoef je hier niet meer onzeker over te zijn.

Had je nog niet te horen gekregen hoeveel cellig de embryo's zijn die je terug hebt gekregen?

2 geweldige embryo's dus!!!

Geplaatst

Laika , ik ben een keer kort zwanger geweest en toen had ik helemaal geen verschijnselen. Maar ja, had je maar verschijnselen he! Dan wist je nu al dat je waarschijnlijk zwanger zou zijn. Nog even volhouden meid!

Wish, ik snap dat drie embryo's een beetje telleurstellend vindt. Je bent al met isci 5 bezig lees ik,en dan wil je natuurlijk zoveel mogelijk kansen. Maar je weet het: er hoeft maar 1 goede bij te zitten. Ik wens je veel geluk morgen!

Ik heb vandaag om twee uur een topembryo terug geplaatst gekregen. Joepie! Dat overtrof mijn verwachtingen. Er groeiden immers maar drie follikels. Er heeft zich nog een embryo gevormd, maar die was van mindere kwaliteit. Ik vergat te vragen hoeveel cellig ze zijn. Via de post horen we of de tweede alsnog goed wordt om in te vriezen. Nou dat zou echt een wonder zijn. Voor nu ben ik helemaal happy.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden