Ga naar inhoud

Wachtbankje februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Onrustig nachtje door de storm..word dus lichtelijk brak wakker.

Wish, Sumi, Syl-vie & hoopvol07 bedankt voor jullie berichtjes.

Het kost veel energie door de zorgen die we ons er om maken.

Ook de tegenstrijdigheid ervan ; wij hopen op een nieuw leven, terwijl zij afscheid aan het nemen is van het leven en wij daar verdriet om hebben.

Maureen,

Ik voel de teleurstelling en de pijn met jullie mee. Herkenbaar en verdrietig.

Je reageert altijd op diegene van wie je het meeste houdt.

Heel veel sterkte!!

Akara,

Hoe is het met je?

Ik ga zo aan het werk en hoop dat het weekend rustig gaat verlopen zodat ik me voor wachtweek 2 kan opladen.

J

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi dames,

net gebeld dat we mogen komen voor tp, heel spannend. Mag ik ook op het wachtbankje?

ik duim voor ons allemaal!

liefs

Geplaatst
Esther(73), hoe is het met jou? Krijg je de klap wat verwerkt?

Hoi Ellen,

Gaat wel weer.

Richt me nu op maart.

We hebben nog 2 cryo's.

Lief dat je aan me dacht.

Gr Esther

Geplaatst

Veel succes met de tp Keet.

Esther fijn dat je weer vooruit kijkt.

Even een rust maand en jullie hadden nog een vakantie naar Spanje, korte break, of sla ik nu helemaal de plank mis.

Meiden wat blijft het toch zwaar vooral die ww.

Geplaatst

Keet, welkom op het bankje.

Esther, goed zo, richt je weer op de toekomst meid!

Maureen, het ligt natuurlijk niet aan jou dat het niet gelukt is. Logisch dat je man zo teleurgesteld is, maar dat moet hij zich wel realizeren (en dat weet hij natuurlijk eigenlijk ook wel). Dat is vind ik wel een van de grotere uitdagingen van dit traject, onder zo'n hoge druk als partners toch dicht bij elkaar blijven, elkaar weten te steunen en te accepteren dat iedereen anders reageert op stress...

Geplaatst

Goed zo Esther, de klap is gewoon elke keer weer hard. Richt je maar op maart en ik ga duimen dat het dan eindelijk raak is!

Keet, welkom! Is je tp morgen? Hou ons op de hoogte!

Akara, ben benieuwd hoe het met je gaat!

Hier wachtdag 8 na de tp, ik heb er helaas geen goed gevoel over, ook al wijst niets er nog op dat het is mislukt. Niets wijst er namelijk ook op dat het het gelukt is, ik voel gewoon helemaal niet en aangezien ik al 4 tp's heb gehad (en een keer echt zwanger ben geweest) voelt dit gewoon als de zoveelste mislukking....

Pfft.

Geplaatst

Hoi laika, ik weet natuurlijk niet hoe het voelt om zwanger te zijn. Maar moet je dan iets voelen? Zo ja wat? Je hebt het steeds over dat je niets voelt. En heb je al getest?

Blijf positief...

Groetjes T.

Geplaatst

@ Joleasa, wat knap van je dat je zoveel kilo bent afgevallen en dan weer opnieuw beginnen, respect! En dan nog de zorgen om je schoonmoeder... heel veel sterkte daarmee!

@ Maureen, wat verdrietig allemaal voor jullie beiden. Je vriend kan zijn emoties waarschijnlijk ook niet kwijt, reageert het weer op jou af. Complete onmacht...Voor jullie beiden veel sterkte gewenst...

@ keet, welkom en succes!

@ Akara, hoop dat het gister goed is gegaan!

@ hoopvol, mensen die zo praten vind ik zelf persoonlijk niet heel slim. Heeft ze zich wel een beetje verdiept in het hele medische verhaal?? Kijk eens hoeveel mensen een gehandicapt kind hebben gekregen uit een natuurlijke zwangerschap. (ik ken wel mensen met gehandicapt kind, geeneen van hen heeft het kind gekregen vanuit het medische traject). Misschien is dat wel ons "voordeel" dat wij goed in de gaten gehouden worden. Daarnaast vind ik het nogal lomp, juist omdat ze weet dat jij midden in een traject zit én je bent nog eens haar klant!! Ik zou mijn acrylnagels de volgende keer ergens anders laten zetten. Laat je niks aanpraten door dit soort mensen!! Sorry hoor, moest ik even kwijt...

@ wish, fijn dat de embryootjes zijn teruggeplaatst, hoop dat ze lekker blijven zitten!

@ Esther, goed dat je weer vooruit kijkt, voor je het weet, zit je er weer midden in.

Hier waait het lekker hard, dus alle reden om thuis te blijven en rustig aan te doen ;-)

Iedereen een goed weekend alvast!

Geplaatst

Hier wachtdag 8 na de tp, ik heb er helaas geen goed gevoel over, ook al wijst niets er nog op dat het is mislukt. Niets wijst er namelijk ook op dat het het gelukt is, ik voel gewoon helemaal niet en aangezien ik al 4 tp's heb gehad (en een keer echt zwanger ben geweest) voelt dit gewoon als de zoveelste mislukking....

Pfft.

Hoi Laika, sorry, ik zie jouw bericht er ineens tussen staan, was denk ik nog aan het schrijven.

Heel herkenbaar jouw gevoel, zit er zelf ook een beetje zo in. Maar er is echt nog niets van te zeggen. Ik ben nu 3 keer zwanger geweest, alle keren trouwens ook mislukt en geen van de 3 keren heb ik iets gevoeld, hoewel het wel alledrie anders was. Moed houden hoor!

Geplaatst

Laika, ik voel me vaak net als jij. Ik zie ook allemaal beren op de weg omdat ik niets (meer) voel. Maar we moeten onszelf niet de put in praten voordat het echt voorbij is. Gun jezelf een beetje hoop. Je weet het gewoon niet, elke (beginnende) zwangerschap is anders en er zijn genoeg vrouwen die pas iets beginnen te merken na een week of 7...

Geplaatst

hoi meiden,

Even een berichtje, ben lekker thuis aan het werk, hoor de storm, maar het is verder wel rustig werken zo. Ik maak er een niet al te lange dag van en dan lekker weekend;-) Alhoewel...het gaat spannend worden volgende week weten we definitief of het dit keer gelukt is....En zo volgen er nog meer van jullie...

@Keet Welkom op het "wachtbankje" ik duim voor je

@Akara Ik ben benieuwd hoe het met je is verlopen in het ziekenhuis, hopelijk gaat alles goed en heb je goed nieuws te melden.

@Hoopvol Mensen moeten eerst maar eens nadenken voordat ze dingen roepen, jammer want hierdoor kwetsen ze anderen

@Wish Hopelijk voelen de emmie's zich lekker op hun gemak na de terugplaatsing

@Esther Ik ben blij dat je positief bent en vooruitkijkt naar maart. En dat je mazzel hebt dat je nog 2 cryo's hebt. Ik moet het echt van deze keer hebben!

@Maureen het valt al niet mee en dan moet je eigen lief ook nog eens vervelend gaan doen, voor jou komt het eigenlijk dubbelzo hard aan toch? Kop op, ik denk aan je.

@Anneka en @Laika Het is eigenlijk om gek van te worden dat je niets voelt he? Wij drieën zitten wat dat betreft in hetzelfde schuitje. Het maakt je wel onrustig!

En bij alles wat je maar vreemd lijkt, denk je het is toch niet misgegaan nu? En net zoals jij Laika had ik op de dag van de tp al wat slijm met bloedverlies, dus het schiet idd ook door mijn hoofd dat het op dat moment al fout is gegaan, maar ik denk niet dat dit zo snel kan? En de tp liep niet zo goed, ze konden het juiste plekje niet goed vinden, en direct na de tp had ik ook een druppel bloed (zonder slijm). Maar ja het maakt je wel een beetje bang, dus je wilt net zo graag als ik dat we bloed kunnen prikken, zodat we het definitief weten...

Maar ja wie wil dat niet.

@Imar Geniet van je rustige weekend, hopelijk zijn we allemaal van binnen rustig en kunnen we de zenuwen in bedwang houden

Geplaatst

@ Keetje: welkom op het bankje en succes met de TP.

Voor sommige heel veel sterkte en voor de andere toi toi toi in deze verschrikkelijke weken.

Gr. Corina.

Geplaatst
Veel succes met de tp Keet.

Esther fijn dat je weer vooruit kijkt.

Even een rust maand en jullie hadden nog een vakantie naar Spanje, korte break, of sla ik nu helemaal de plank mis.

Meiden wat blijft het toch zwaar vooral die ww.

Hoi Silvie,

We gaan inderdaad met zijn tweetjes een paar dagen naar Barcelona.

gr Esther

Geplaatst

Ik ben zwanger!!!! M'n HCG stond op 156.

Ik zit wel met een lichte overstimulatie dus moet ik heel veel drinken en het rustig aan doen en mij laten verwennen. Hiervoor moet ik ook maandag m'n bloed opnieuw laten nemen. Ben echt blij!!! Hopelijk verloopt alles verder goed.

Ik wil jullie nog allemaal heel veel sterkte wensen en ik ben aan het duimen voor jullie allemaal!!!

Geplaatst

Terugplaatsing embryo's/cryo's;

Karin: 18 januari 2 embryo's

Esther: 21 januari 2 cryo's

Akara: 21 januari 1 embryo

r00sje: 23 janurari 2 embryo's

Maureen: 24 januari 1 embryo

Doortje: 26 januari 2 embryo's

Luck: 24 januari 3 embryo's

Breden: 24 januari 2 embryo's

Sylvie: 26 januari IUI

Anneka: 28 januari 2 embryo's

Imar: 28 januari 2 embryo's

Laika: 28 januari, 1 embryo

Sumi: 29 januri 2 embryo's

Ellentrik: 30 januari, 2 embryo's

Corina : 31 januari 1 embryo

Joleasa: 31 januari 2 cyo's

Joke: 1 februari 1 embryo

Annemarie84: 1 februari 1embryo

Hoopvol07: 2 februari (IUI)

Ellie: 3 februari 1 embryo

Elke: 7 februari 1 cryo

Testen;

Karin: 2 februari

Esther: 3 februari

Akara: 4 februari

Maureen: 4 februari

r00sje: 6 februari

Luck: 7 februari

Breden: 7 februari

Sylvie: 9 februari

Laika: 9 februari

Doortje: 10 februari

Ellentrik: 11 februari

Sumi: 11 februari

Anneka: 12 februari

Corina : 12/13 februari ( in de brief stond 16dgn na punctie nog niet officieel gehoord)

Imar: 12 februari

Joleasa: 14 februari

Joke: 14 februari

Annemarie84: 14 februari

Ellie: 15 februari

Hoopvol07: 20 februari

Elke: 21 februari

Geplaatst

hoi meiden,wat is er veel te lezen!ik schrijf nog even vanuit een leuke file(bwerk) nog voor ik naar duitsland ben.zal nt online kunnen gaan dus wens ik al de dames héél veel succes,want er komen spannende dagen aan.hou jullie sterk!en toi toi toi xxx

Geplaatst

Akara,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hebben ze met de echo ook al een klein vruchtzakje in de baarmoeder kunnen zien?

Geniet ervan!

Breden

Geplaatst

Akara,

Wat geweldig!! Van harte gefeliciteerd!

Esther,

Jezelf gaan opladen voor weer een nieuwe poging. Fijn saampjes er even tussen uit!

Wij zijn net terug van Genk. 2 embryo's terug geplaatst gekregen en we hebben 1 cryo.

Eén van 4 cellen en de andere van bijna 4 cellen. Dit is goed voor een embryo van net 2 dagen jong.

Wij zijn in onze nopjes!!!

Geplaatst

Terugplaatsing embryo's/cryo's;

Karin: 18 januari 2 embryo's

Esther: 21 januari 2 cryo's

Akara: 21 januari 1 embryo

r00sje: 23 janurari 2 embryo's

Maureen: 24 januari 1 embryo

Doortje: 26 januari 2 embryo's

Luck: 24 januari 3 embryo's

Breden: 24 januari 2 embryo's

Sylvie: 26 januari IUI

Anneka: 28 januari 2 embryo's

Imar: 28 januari 2 embryo's

Laika: 28 januari, 1 embryo

Sumi: 29 januri 2 embryo's

Ellentrik: 30 januari, 2 embryo's

Corina : 31 januari 1 embryo

Joleasa: 31 januari 2 cyo's

Joke: 1 februari 1 embryo

Annemarie84: 1 februari 1embryo

Hoopvol07: 2 februari (IUI)

Ellie: 3 februari 1 embryo

Wish: 4 februari 2 embryo's

Elke: 7 februari 1 cryo

Testen;

Karin: 2 februari

Esther: 3 februari

Akara: 4 februari

Maureen: 4 februari

r00sje: 6 februari

Luck: 7 februari

Breden: 7 februari

Sylvie: 9 februari

Laika: 9 februari

Doortje: 10 februari

Ellentrik: 11 februari

Sumi: 11 februari

Anneka: 12 februari

Corina : 12/13 februari ( in de brief stond 16dgn na punctie nog niet officieel gehoord)

Imar: 12 februari

Joleasa: 14 februari

Joke: 14 februari

Annemarie84: 14 februari

Ellie: 15 februari

Wish: 16 februari

Hoopvol07: 20 februari

Elke: 21 februari

Geplaatst

Akara, gefeliciteerd! Ik had al zo'n vermoeden, gezien je klachten! Wel rustig aan doen he?

Meiden, dank voor de bemoedigende woorden, ik ben natuurlijk gewoon enorm onzeker en dat ik niet voel betekent natuurlijk nog niets. Probleem is alleen dat ik dus wél dingen voelde toen in zwanger was en me nu dus juist precies zo voel als bij de keren dat het mis was. Nou ja, het is afwachten.

T.K.: voor iedereen voelt zwanger zijn natuurlijk weer anders en de een voelt er blijkbaar mee van dan de ander in het begin (en dat kan natuurlijk zelfs per zwangerschap verschillen...daarom moet ik zelf ook niet zo zeuren natuurlijk) maar de keer dat ik zwanger was had ik vanaf dag 6, 7 na de tp al echt grotere borsten en een wat weeiig gevoel in mijn buik.

Wish, wat een goed nieuws! Nu lekker gaan broeden!

Liefs, Laika

Geplaatst

Wish, wat een goede score, gefeliciteerd!!!!! Moet nu toch echt goed gaan zou je zeggen!!!

Akara, jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap, heeeeel fijn voor je, op naar de 1e echo!!

Geplaatst

Laika,

Ik ben nooit zwanger geweest. En heb 2 cryo's van à kwaliteit in mijn buik...

Ik zit vandaag op wachtdag 8 ik heb Sinds wd 3 menstruatiegevoel. Hele tijd een hoe moet ik het zeggen een gevoel in mijn onderbuik. Voor de rest niks. Ik gebruik progynova en oetrogrstan. Ik ben bang.

Ik heb echt niks gedaan sinds de terugplaatsing. Alleen maar gelegen en gezeten, alles wordt gedaan voor me.

Daar voel ik me wel schuldig bij...

Geplaatst

Akara, van harte meid! Doe het rustig aan en laat je lekker verwennen als een echte zwangere vrouw, haha!!!

Wish, fijn dat de emmie's erin zitten, en nog een cryo, dat is ook lekker! Succes met wachten...

Breden en R00sje, hoe voelen jullie je? Jullie lopen (bijna) gelijk met mij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden