Ga naar inhoud

Wachtbankje februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Luck, gelukzak, jij zit al op wd 8. Ik wil ook afleiding!!!! Nu ja, die krijg ik vanaf vrijdag wel, door naar de grootste speelgoedbeurs van Europa te gaan in Nürnberg ivm onze George&George vertelpuzzels (project van mn vriend en ik). Zou ik me kunnen inhouden om er niet al babyspulletjes te kopen? :shifty:

:blowkisses:

Hee Ellen wat grappig, mijn man is daar vanochtend ook naartoe vertrokken! Hij schrijft bordspellenrecensies en is daar dus als 'pers'. Altijd erg indrukwekkend daar, als ik de foto's mag geloven! Zo veel speelgoed, nog vele malen groter dan de grootste bordspellenbeurs van Europa, 'Spiel!', in oktober in Essen.

Sorry erg off-topic. Het zal je vast een hele hoop afleiding bezorgen, veel plezier en een goede beurs!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Wish: lief van je vriend hoor dat ie zo goed voor je zorgt. Ik heb vandaag een paar mooie oorbellen van mijn mannetje gekregen omdat ie mij zo dapper vindt dat ik het allemaal doorsta. Echt zo lief van m.

Het is inderdaad wel leuk dat iemand zegt dat ik er zwanger uit zie.. maar ja.. straks is het niet zo.. en ik koop er ook niks voor. Ik weet inderdaad nog niet helemaal zeker of ik ga testen. Ben toch een beetje bang nog.. als het dan toch niet zo is.. dan weet ik dat liever wat later geloof ik.. Woensdag is mijn roostervrije dag, dus misschien doen we dan ook wel de test (1 dag eerder als het zh zegt). Als ie dan negatief is, kan ik in elk geval de hele dag uithuilen

Geplaatst

Doortje,

Aah, jij hebt ook een super lief mannetje zeg!

Wanneer heb jij de punctie gehad?

Heb je de vorige keer ook een test gedaan?

Ik heb 1 keer een test gedaan omdat ik op dag 15 na punctie zat. Maar nadat ik negatief getest had kwam ook de menstruatie.

14 dagen na de punctie is bij mij altijd de dag dat ik ongesteld kan worden, die dag blijf ik ook thuis van het werk.

Ben 1 keer op het werk ongesteld geworden, nou dat wil ik echt nooit meer.

Sowieso willen we niet ongesteld worden!!!

Geplaatst

Maureen, heel herkenbaar hoor, dat korte lontje. Bij mij is vooral mijn man de klos (arme ziel). Ik merk dat ik me steeds meer in mezelf terugtrek.Dat is blijkbaar mijn manier om met de stress om te gaan.

Doortje: ik zou een rustig moment uitkiezen voor de test, waarop je tijd hebt voor elkaar. Wij gaan daarom pas maandagavond testen. Hoeven we niet naar het werk en ligt de kleine in bed. Dan kunnen we samen op de bank blij of verdrietig zijn...

Geplaatst
Terugplaatsing embryo's/cryo's;

Karin: 18 januari 2 embryo's

Esther: 21 januari 2 cryo's

Akara: 21 januari 1 embryo

r00sje: 23 janurari 2 embryo's

Maureen: 24 januari 1 embryo

Doortje: 26 januari 2 embryo's

Luck: 24 januari 3 embryo's

Breden: 24 januari 2 embryo's

Sylvie: 26 januari IUI

Anneka: 28 januari 2 embryo's

Imar: 28 januari 2 embryo's

Laika: 28 januari, 1 embryo

Sumi: 29 januri 2 embryo's

Ellentrik: 30 januari, 2 embryo's

Corina : 31 januari 1 embryo

Joleasa: 31 januari 2 cyo's

Joke: 1 februari 1 embryo

Annemarie84: 1 februari 1embryo

Hoopvol07: 2 februari (IUI)

Ellie: 3 februari 1 embryo

Elke: 7 februari 1 cryo

Testen;

Karin: 2 februari

Esther: 3 februari

Akara: 4 februari

Maureen: 4 februari

r00sje: 6 februari

Luck: 7 februari

Breden: 7 februari

Sylvie: 9 februari ?

Laika: 9 februari

Doortje: 10 februari

Ellentrik: 11 februari

Sumi: 11 februari

Anneka: 12 februari

Corina : 12/13 februari ( in de brief stond 16dgn na punctie nog niet officieel gehoord)

Imar: 12 februari

Joleasa: ??

Joke: 14 februari

Annemarie84: 14 februari

Ellie: 15 februari

Hoopvol07: 20 februari

Elke: 21 februari

Tjonge meiden, ik kan het hier niet bijhouden met de berichten.

Wish, wat een mooie score zeg. En nu maar hopen dat je legaal op dit bankje mag komen zitten.

Ik zou vandaag voor 12 uur telefoon krijgen als er geen tp zou zijn morgen. Wat een afschuwelijk zenuwengedoe is dat zeg! Ik was er helemaal chagrijnig van. Maar....ik heb geen telefoon gehad dus tp van 1 morgen!!! En dat van maar drie eitjes.

Verder weet ik nog niks over de kwaliteit of hoeveel er zijn, maar dat kan me nu even niks schelen. We willen er deze ronde zowiezo maar 1 terug laten plaatsen.

Ik hoop dat ik het lijstje goed heb gekopieerd en mijn eigen tp aangepast.

Vanavond ga ik voor jullie allemaal een kaarsje branden. Hebben mijn moeder en schoonmoeder ook gedaan afgelopen 2 dagen en dat heeft geholpen.

Ellie.

Geplaatst

He meiden,

Tot wanneer moeten jullie de bollen inbrengen??

Ik moet het in totaal 12 dagen doen, van de punctie gezien..

Beter gezegd heb er ook maar 74 gekregen...

Geplaatst

Meiden...wat kan ik zeggen...laat de clownen maar komen....lig nu al in een deuk:36_11_6::36_11_6::36_11_6:

Cliniclown voor succesvolle ivf

AMSTERDAM - Een kwartiertje lachen met een cliniclown verdubbelt de kansen op succes van een in-vitrobevruchting. Dat blijkt uit Israëlisch onderzoek onder leiding van dokter Shevach Friedler, dat werd gepubliceerd in het toonaangevende blad Fertility and Sterility.

Bij 229 vrouwen kwam meteen na de inplanting van de embryo een cliniclown op bezoek. De kans op een zwangerschap liep bij hen op tot 36 procent. Een controlegroep die zonder cliniclown gevrucht werden had maar 20 procent kans op succes. De cliniclown voerde telkens dezelfde sketch op.

Indrukwekkend

Als allerlei factoren werden meegerekend - leeftijd, redenen waarom ze niet eerder zwanger werden, aantal embryo's dat werd ingeplant - werd het optreden van de cliniclown nog indrukwekkender: lachen met de clown leverde 2,67 keer meer kans op succes op. Ruim het dubbele.

Stress

Het is al langer bekend dat stress een nadelige rol speelt bij de bevruchting. En Ivf is hoe dan ook een stressfactor. Blijkbaar helpen lachbuien, opgewekt door de cliniclown, om de stress weg te halen

Geplaatst

Anneka,

Bij mij brengt de gyn na de punctie direct 2 bolletjes in.

Ik krijg 3 doosjes Utrogestan mee en een stripje met 6 stuks.

Dit zijn dus 96 bolletjes. 6 bolletjes per dag, dus dan is wat ik mee krijg voor 16 dagen.

Geplaatst

Hai Wish,

Ik vind het ook best weinig wat ik heb mee gekregen...ik weet wel dat mijn bms wel goed zit, maar toch?? weet het ook niet.

Morgen maar ff bellen met Nieuwegein...

Gaat het een beetje met je??

Geplaatst

Anneka, grappig dat stukje over die cliniclowns. Maakt me alleen wel nog meer onzeker want ik voelde me juist behoorlijk gestrest na de tp, van alle emoties. De vorige keer na de verse tp heb ik een stand up comedy show op tv gekeken toen ik thuis kwam (en flink gelachen), toen was het wel raak. Nu wilde ik na de tp weer een leuke film kijken maar die bleek uiteindelijk heel stom te zijn en toen ben ik geeindigd met een thriller...Mmm, achteraf niet zo goed idee misschien? Nou ja, ik was toen wel redelijk ontspannen want het leidde me wel af ;-).

Wat betreft de bolletjes, ik krijg er elke keer 150 mee. Als ik positief test, dan moet ik volgens mij nog twee weken doorgaan met de bolletjes. Vreemd he, dat dat in elk ziekenhuis weer zo anders is?

Geplaatst

Jeetje, wat is het hier druk geworden, erg leuk! Maar moeilijk bij te benen ;-)

Ga het proberen.

Het verhaal van de cliniclowns vind ik wel erg bijzonder, dat is wel een hele duidelijke verhoging. ik vraag me alleen af in hoeverre ik daar echt op zit te wachten ;-)

Fijn dat je punctie goed is gegaan Wish, ondanks het twee keer aanprikken, au, lijkt me wel pijnlijk... Weet je ook hoeveel eitjes erin zaten? Dat krijgen wij altijd direct te horen als mijn vriend zijn zaad moet inleveren...

Ik heb bolletjes utrogestan nog van de vorige keer, een stuk of 5 pakjes, maar heb er wat bijbesteld, weet ik zeker dat ik genoeg heb. Je hoort zoveel verschil in inname per ziekenhuis, dat is toch echt vreemd vind ik...

Ik werd vanmorgen ook erg gespannen/angstig wakker, weer bang dat het mis zal gaan. Bah, wat een onzekere tijd is het toch. Voordat ik startte was ik wel behoorlijk rustig en gelaten, eigenlijk ook helemaal geen zin om weer met al die teleurstellingen om te gaan. Had mezelf voorgenomen die stemming te behouden, maar dat is dus weer niet gelukt... Dus Maureen, ik zou me er niet te druk om maken hoor, mag best wel eens!

Haha, grappig Lailka dat je eindigt met een thriller, je zit er nu nog in, nl deze wachtweken zijn gewoon 1 grote thriller!! ;-)

Wat betreft klachten, ik heb al gevoelige borsten sinds de punctie en vandaag ook misselijk, en vandaag last van mijn darmen. Heb de bijsluiter van de bolletjes even gelezen, maar de klachten staan daar wel in vermeld, dus denk dat het bijwerkingen daarvan zijn.

Is er al iemand die denkt dat ie de innesteling heeft gevoeld??

Oh, het is al een aardig lange reactie geworden, tot zover maar weer.

Succes allemaal!

Geplaatst

Ja, raar. In Tilburg kreeg ik voor 14 dagen mee en moest ik 2x per dag 2 bollen inbrengen. Na 14 dagen altijd stoppen. In Belgie moet ik 3x per dag 2 bollen inbrengen en indien zwanger doorgaan tot positieve hartactie is gezien...

Geplaatst

Mooie score Wish!!

Ik had ook "maar" bollen mee gekregen voor 14 dagen voor 2x daags.

Heb gisteren om half 11 's ochtens 5000IE pregnyl gespoten en al een paar uur buikpijn... Eeen zeurderige pijn, waar mijn eitje zou zitten. Kan het zijn, dat deze nu al springt?

Liefs Elke

Geplaatst

Hai Laika,

Ik weet niet of ik het moet geloven hoor!!! Het is toch allemaal maar afwachten, ik loop de hele week al te stressen, veel googlen om te zien of "ergens" mijn symptonen leidde tot een zwangerschap. ( voel helemaal niets,....)

De clinic clowns zijn voor hele zieke kinderen, dat vind ik veel belangrijker dan dat wij ze op een dvd-tje te zien krijgen, als wij voor de tp en na de tp hard moeten lachen...dan kijk ik wel even naar onze regering hahahaha.

Geplaatst

Je hebt gelijk Anneka, daar zijn cliniclowns ook veel belangrijker voor! En ach, normaal zou ik dit 'nieuwtje' ook makkelijk wegwuiven maar nu maakt werkelijk alles mij onzeker. Maar dat herken je vast!

Lekker dan, jij voelt ook niks. Dat is ook killing he?

Elke, dat zou kunnen, maar op zich houden ze de follikelgroei natuurlijk wel goed in de gaten dus die kans is niet zo groot. Ik heb dit gevoel ook weleens gehad bij een cryo-poging en toen werd mij trouwens verteld dat het niet zo erg is als ie wat vroeger springt dan gepland. Als ie maar springt, dat is het belangrijkst. De cryo heeft het gele lichaam (dat het gesprongen follikeltje uitscheidt nadat ie gebarsten is en dat zorgt voor het mooi dik blijven van het bms) vooral hard nodig maar dat hangt niet om een dagje.

Geplaatst

Elke,

Ik sluit me aan bij de uitleg van Laika.

Heb het zelf niet meegemaakt dat de follikel gesprongen was.

Afgelopen maandag heb ik 10.000 Eh Pregnyl gespoten en ik voelde de volgende middag/avond ook op de plaats waar de follikels zitten wat 'zeuren' zeg maar.

Dus het hoort denk ik bij de Pregnyl, je lichaam reageert hier op. Wat natuurlijk goed is!

Geplaatst

Thanks dames! Laat het eitje maar springen, geen probleem. Deze moet toch niet mee.

Op naar maandag, naar mijn cryo!

Liefs Elke

Geplaatst

Hmm, ik ben bang dat mijn naam ook niet groen wordt. Vanochtend een testje gedaan en alleen het controle streepje verscheen. Niet zwanger dus........

Maar morgen mag ik officieel pas testen. Zou het kunnen zijn dat het dan wel positief is? Of had ik dan vandaag een licht streepje moeten zien?

Ik ben ook nog niet ongesteld. Vandaag is dag 30 en ik had de laatste tijd een cyclus van 29 dagen. Zou dat door de Utrogestan kunnen komen? Of zou ik zoveel hopen dat mijn lichaam me voor de gek houdt?

Zucht.............. ik wil het eigenlijk nog niet geloven. Maar ik vrees dat het toch echt niet gaat gebeuren.

Damn, dit wordt een klote dag............

Groetjes,

Maureen

Geplaatst

Goedemorgen dames!

@ allemaal :

Bedankt voor het warme welkom, ik kan alle berichtjes haast niet bijhouden!

@ Maureen :

Balen....Dat gevoel dat je het eigenlijk nog niet wil weten...dat herken ik erg goed. Dat van het streepje, kan iemand die ooit zwanger is geweest beter beantwoorden. Ik ben van de witte testen..

Die utrogestan kan je menstruatie wel uitstellen, bij mij kwam na het stoppen 2 dagen later de bloeding. Ik had niet getest. Ik heb in al die jaren gewoon een test trauma ontwikkeld.

Veel sterkte om deze dag door te komen!!!!

@Anneka:

De cliniclowns moeten ze inderdaad maar voor de kindertjes behouden. Ik probeer ontspannen te zijn, bij de punctie was dat erg lastig maar de tp's vond ik wel ontspannen...

@Wish:

Oehhh een kromme naald....jemich dat klinkt erg onprettig. (in hoeverre een rechte wel prettig is).

Hier alles rustig.

Ik heb mijn handtekening even aangemaakt, zodat mijn voorgeschiedenis wat duidelijker is.

Verder voel ik...NIKS

De 2 cryo's zijn teruggeplaatst in eigen cyclus, heb alleen Pregnyl gespoten.

Ik vind dit wel een heel groot verschil met een verse poging zeg, helemaal volgepompt met hormonen.

Omdat je buik dan ook zo beurs is en ik moest rusten vanwege overstimulatie voelde ik echt van alles. Thuis zitten was voor de afleiding ook niet echt lekker. Nu voel ik me goed en ben gewoon lekker aan het werk. Hoop dat die 2 kleintjes me verrassen over 1,5 week. Anders moeten we toch weer de positiviteit terug vinden....Maar dat is voor later....

Wat betreft het lijstje; in de brief van het EMC stond, 17 (!!) dagen na terugplaatsing testen, maar volgens mijn berekening zou ik 11 februari of 12 februari (mijn verjaardag) ongesteld moeten worden. (Liever NIET)

Dus als iemand mij voor 14 februari op het lijstje kan zetten....zit ik er net tussenin......

Anders doe ik het vanvond zelf even aanpassen.

Beetje lang verhaal, maar heb mezelf gelijk even voorgesteld.

Nou, mijn ontbijt zit er weer in.

Ik ga maar eens douchen enzo

Gr. J

Geplaatst

Maureen het kan altijd een latere innesteling zijn maar ik heb altijd voor de testdatum al een tweede streepje gehad.

De bollen kunnen idd je ongi tegenhouden.

Joleasa welkom zal eens kijken of ik het lijstje kan vinden.

Geplaatst

Ooh Maureen, ik hoop echt dat het niet waar is..

Dat van die cliniclowns had ik ook al gelezen, maar hoe ondergrond is deze 'studie' he. Ten eerste zou ik me al vooral mateloos ergeren en ze gewoon wegsturen en ten tweede probeerde ik net NIET te lachen want dan schudt die buik en span je je buikspieren, iets wat toch net niet mocht dacht ik?? Vlak na eerste tp's heb ik zitten schaterlachen, met wat angst dat dit niet goed kon zijn, en nu heb ik me zo kalm mogelijk gehouden. Niet lachen een hele dag lang is moeilijk natuurlijk, maar het komt er vooral op neer dat je je moet ontspannen. Kan ik ook wel zonder die malle figuren met een domme neus op.

Ellie wat een rotspanning zeg. Kunnen ze niet gewoon altijd bellen, en zeggen of het wel of niet gelukt is. pfff..

Ik voel heel laag buikpijn!!!! En we zijn nog maar 5 dagen ver..

Ja wie weet kom ik wel je man tegen op de speelgoedbeurs haha!

liefs aan iedereen!

Geplaatst

Terugplaatsing embryo's/cryo's;

Karin: 18 januari 2 embryo's

Esther: 21 januari 2 cryo's

Akara: 21 januari 1 embryo

r00sje: 23 janurari 2 embryo's

Maureen: 24 januari 1 embryo

Doortje: 26 januari 2 embryo's

Luck: 24 januari 3 embryo's

Breden: 24 januari 2 embryo's

Sylvie: 26 januari IUI

Anneka: 28 januari 2 embryo's

Imar: 28 januari 2 embryo's

Laika: 28 januari, 1 embryo

Sumi: 29 januri 2 embryo's

Ellentrik: 30 januari, 2 embryo's

Corina : 31 januari 1 embryo

Joleasa: 31 januari 2 cyo's

Joke: 1 februari 1 embryo

Annemarie84: 1 februari 1embryo

Hoopvol07: 2 februari (IUI)

Ellie: 3 februari 1 embryo

Elke: 7 februari 1 cryo

Testen;

Karin: 2 februari

Esther: 3 februari

Akara: 4 februari

Maureen: 4 februari

r00sje: 6 februari

Luck: 7 februari

Breden: 7 februari

Sylvie: 9 februari

Laika: 9 februari

Doortje: 10 februari

Ellentrik: 11 februari

Sumi: 11 februari

Anneka: 12 februari

Corina : 12/13 februari ( in de brief stond 16dgn na punctie nog niet officieel gehoord)

Imar: 12 februari

Joleasa: 14 februari

Joke: 14 februari

Annemarie84: 14 februari

Ellie: 15 februari

Hoopvol07: 20 februari

Elke: 21 februari

Je staat ertussen Joleasa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden