Ga naar inhoud

Wachtbankje februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Imar de kans is echt veels te klein, bij iui is de norm 1 milj. goede zaadcellen, wij hadden er honderdduizend.

Een klein wondertje kan altijd om de hoek kijken maar de kans blijft klein.

Ben benieuwd hoe het met Wish is, die ligt nu wel bij te komen.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

[/color]

Terugplaatsing embryo's/cryo's;

Karin: 18 januari 2 embryo's

Esther: 21 januari 2 cryo's

Akara: 21 januari 1 embryo

r00sje: 23 janurari 2 embryo's

Maureen: 24 januari 1 embryo

Doortje: 26 januari 2 embryo's

Luck: 24 januari 3 embryo's

Breden: 24 januari 2 embryo's

Sylvie: 26 januari IUI

Anneka: 28 januari 2 embryo's

Imar: 28 januari 2 embryo's

Laika: 28 januari, 1 embryo

Ellentrik: 30 januari, 2 embryo's

Corina : 31 januari 1 embryo

Joke: 1 februari 1 embryo

Annemarie84: 1 februari 1embryo

Ellie: 3 februari? embryo('s)

Elke: 7 februari 1 cryo

Testen;

Karin: 2 februari

Esther: 3 februari

Akara: 4 februari

Maureen: 4 februari

r00sje: 6 februari

Luck: 7 februari

Breden: 7 februari

Sylvie: 9 februari ?

Laika: 9 februari

Doortje: 10 februari

Ellentrik: 11 februari

Anneka: 12 februari

Corina : 12/13 februari ( in de brief stond 16dgn na punctie nog niet officieel gehoord)

Imar: 12 februari

Joke: 14 februari

Annemarie84: 14 feruari

Ellie: 15 februari

Elke: 21 februari

Ik hoop dat ik het lijstje nu goed heb overgenomen. Ik heb afgelopen vrijdag de punctie gehad en gister de terugplaatsing. Ik zit thuis met een overstimulatie. Was nog 5 min voor de terugplaatsing spannend of het door zou kunnen gaan.

Gelukkig wilde de arts het toch gaan doen! Ik heb nu een topembryo aan boord en 6 in de vriezer.

Geplaatst

Luck, gelukzak, jij zit al op wd 8. Ik wil ook afleiding!!!! Nu ja, die krijg ik vanaf vrijdag wel, door naar de grootste speelgoedbeurs van Europa te gaan in Nürnberg ivm onze George&George vertelpuzzels (project van mn vriend en ik). Zou ik me kunnen inhouden om er niet al babyspulletjes te kopen? :shifty:

Joleasa, welkom! Wat een speciale naam zeg. Een meisjesnaam hebben we al, helaas dus die is bezet :-) veel geluk op het wachtbankje en de wachttijden, die oh zo tergend traag vooruit gaan.

En Imar, hoe gaat het met jou? Er zijn al flink wat meiden die op de laatste wachtdagen lopen, spannend he!

Breden, hoe gaat het met jou?

Sylvie, hopelijk wacht er inderdaad nog een wondertje achter de hoek voor jou. Elke kans is er één, hoe klein ze ook is. Wel goed dat je er relax bij bent.

En natuurlijk denk ik meteen aan Wish: hopelijk is het goed gegaan en is er een mooie score behaald. We duimen! :toppie:

Misschien nog eens het lijstje bovenhalen?

Zelf begin ik plots te vreten dat het niet normaal is, wellicht door het gebrek aan kunnen eten de voorbije dagen omdat het vocht op mijn maag duwde en ik meteen geen hap meer door mn keel kreeg. Dat is daarmee sinds gister helemaal verholpen! En ja, de utrogestan terroriseert mijn darmen alweer. De Toiletbezoeken zijn bijgevolg érg lang geworden. :icon_study:

liefs,

Ellen

:blowkisses:

Geplaatst

Ha meiden,

Joleasa, welkom hier ene veel succes met het wachten, zelf heb ik afgelopen vrijdag ook 2 embryo's terug laten plaatsen...vind het allemaal behoorlijk spannend.

Sylvie, mijn arts in Nieuwegein heeft gezegd dat tijdens het vrijen er hoogtens 1000 zaadjes het eindpunt bereiken...meid jij heb er 10x zoveel...dus het kan best hoor!!

ik duim met je mee..

Akara, wat een geweldig verjaardags kado heb jij gekregen...deze vergeet je nooit meer!! Gefeliciteerd...

Wish, vandaag de dag...ben heel benieuwd hoeveel eitjes ze hebben gevonden...zal vast goed komen

Luck, jouw wb schiet aardig op, ik ga ook naar die film..ben heel benieuwd...het boek is ook erg mooi..

Ellen, ik las dat jij ook aan de granaatappel zit..haahaha..hier ook..ik drink granaatappel-sap..en ik eet ze..trek nu maar een schort aan bij het schoonpellen, man wat spatten die gekke dingen..maar ja alles voor het innestelen..

Meiden...een fijne dag

Geplaatst

ah, lijstje is al bovengehaald haha. Ik was te laat.

Succes Annemarie! Voorzichtig wezen, goed drinken en écht rusten rusten rusten. Meer kan je niet doen, behalve je lekker laten verwennen door je ventje.

Geplaatst

Hi allemaal,

Zo, vandaag dag 5 na de tp, wat gaat het langzaam....Gelukkig voel ik me wel weer wat rustiger vandaag.

Luck, jij bent natuurlijk al wat dagen verder, hoe voel je je? Ik voel helemaal niets, ben zo bang dat dat ook betekent dat het niets is.

Wish, succes vandaag!

Annemarie, hoe weet jij dat je al 6 cryo's in de vriezer hebt? Op de dag van de tp zeiden ze tegen mijn dat de embryo's nog een dag of twee moesten doorgroeien voordat ze gingen beoordelen welke de vriezer ingaan. Ik hoor het dan ook pas over een weekje of zo, dmv een brief. Wel een goeie score hoor, duimen maar weer!

Meiden, ik ga vanmiddag ook lekker naar de film, beetje afleiding. En dan morgen weer proberen te werken.

Fijne dag!

Liefs, Laika

Geplaatst

Anneka is dat zo, wist ik niet, zo zie je maar weten dat je toch niet alles weet. Dan zou er dus toch een kans zijn, schiet meteen in de stress, nee hoor grapje.

Laika je ook in wat rustiger vaarwater, geniet van je film vanmiddag.

Ellen dat van die toilietbezoeken is heel herkenbaar. Begint bij mij meteen al met hormonen spuiten. Maar ik zie dat je wel een boekje meeneemt :-)

Geplaatst

Annemarie,

Super dat er toch een tp is geweest!!

Succes!

Bij mij zijn vanmorgen 13 follikels aangeprikt. Verliep aan de linker kant wat minder. Naald was krom geworden en zoog dus niks meer op.

Ben 4 keer opnieuw aangeprikt. Pfff!

Maar goed, het is al met al goed verlopen.

Nu lekker op de bank.

Morgenvroeg naar het lab. bellen en ik hoop dat ik dan plaats kan gaan nemen op dit bankje!!

Geplaatst

Sumi: 29 januri 2 embryo's

Joleasa: 31 januari 2 cyo's

Testen;

Sumi: 11 februari

Corina : 12/13 februari ( in de brief stond 16dgn na punctie nog niet officieel gehoord)

Joleasa: ??

@ Sumi: Welkom op het wachtbankje. Ik heb je toegevoegd op de lijst.

@ Joleasa: Welkom op het wachtbankje. Ik heb je toegevoegd op de lijst. Weet je al wanneer je mag testen?

@ Annemarie: Doe het lekker rustig aan. Ik hoop dat het snel beter gaat. Gelukkig voor je dat in iedere geval de terugplaatsing is doorgegaan.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Wish, mooie score. Ik hoop dat de bevruchting goed gaat lukken!

Laika, ik voel op dit moment ook niets meer. Ik had op dag 6 echt pijnlijke en gespannen borsten maar nu helemaal niet meer. Dus ben ik natuurlijk meteen bang dat het niet gelukt is. Wat bij mij vervelend is, is dat ik op zo'n hoge dosis utrogestan zit dat mijn menstruatie er niet doorheen komt. Dus mijn lichaam is echt niet meer te vertrouwen. Alles komt op de test aan. De vorige keer was ik bij het testen zooo zenuwachtig dat mijn hand te veel trilde om het staafje in een bakje te houden... Maar goed, er zit niets anders op dan wachten...wachten....en dan testen....ZUCHT

Geplaatst

@Wish: Jammer dat het aanprikken 4 keer overmoest:-( Ze controleren toch hun spullen vooraf? Blijkbaar niet goed genoeg! Nu maar lekker uitrusten vandaag en afwachten op morgen, we zijn benieuwd

@Luck en Laika: ik voel ook helemaal niets, daar word je een beetje zenuwachtig van. Verder zie ik ook gelukkig geen gekkigheid (na toilletbezoek). Alleen op de dag van de TP een druppel bloedverlies, maar de TP verliep bij mij niet helemaal soepel. Ze konden het "perfecte" plekje niet zo goed vinden. Maar ja je moet toch telkens denken het is toch niet foutgegaan....

@rest: sterkte ik duim nog steeds voor iedereen

Zucht wat een zenuwslopende periode.....

ps mijn testdag is 10 februari, op mijn briefje staat nl. dat ik me 10 febr. moet melden voor bloedprikken....gelukkig 1 dag eerder dan wachtbankje:-)

Geplaatst

Sumi,

De punctie is prima verlopen hoor. Spullen goed gecheckt!

Maar doordat ze moest proberen om bij die laatste 2 follikels te komen is de naald gebogen. (niet helemaal krom gebogen)

Er zaten 2 kronkels in, dit konden we zien toen ze de naald eruit had gehaald om het allemaal te controleren.

En ik gaf aan dat ze het nog een keer moest proberen, die laatste 2 moesten er gewoon nog uit gehaald worden.

Daar heb ik ook voor betaald. Hahaha!

De gyn gaf aan dat dit wel vervelend ging worden. Maar ach, goed doorademen dan komt het wel goed.

Geplaatst
Hoi allemaal,

Ik ben Joleasa en ik lees nu een maandje of 3 mee.

Afgelopen maandag 31/1 hebben we 2 cryootjes teruggeplaatst gekregen, dus ik wacht weer gezellig mee.

Dus dacht ik trek de stoute schoenen aan en stuur een bericht.

Ik ga me vanavond eens inlezen in alle laatste berichtjes, nu eerst werken....zinnen verzetten.

Gr. J

welkom joleasa, en veel succes liefs

Geplaatst
[/color]

Testen;

Ik hoop dat ik het lijstje nu goed heb overgenomen. Ik heb afgelopen vrijdag de punctie gehad en gister de terugplaatsing. Ik zit thuis met een overstimulatie. Was nog 5 min voor de terugplaatsing spannend of het door zou kunnen gaan.

Gelukkig wilde de arts het toch gaan doen! Ik heb nu een topembryo aan boord en 6 in de vriezer.

Annemarie beetje brutaal van mij maar wil je mij toe voegen op het lijstje? ik weet niet hoe het moet heb vandaag de iui gehad en mag officieel 20e testen,,, ik hoor het wel, en gefeliciteerd met je mooie oogst liefs

Geplaatst

wish wat een mooie score zeg, en ik snap dat je die laatste 2 erbij wil zeg, miss zijn het wel die 2 waarmee het strakkies lukt,

meiden hoe is het op de wachtbankjes?

ik heb een beetje een trekkerig gevoel in mn baarmoeder mond lijkt t wel... zal wel van dat wroeten komen hihi...

ik mag pas de 20e testen, denk wel dat ik iets eerder ga doen als ik niet ongi ben.. 20e duur zo lang pff.. denken jullie dat ik het de 17e al zou kunnen zien?

liefs

Geplaatst

Sumi: 29 januri 2 embryo's

Joleasa: 31 januari 2 cyo's

Hoopvol07: 2 februari (IUI)

Testen;

Sumi: 11 februari

Joleasa: ??

Hoopvol07: 20 februari

Geplaatst

Hoopvol,

Denk dat je wel eerder kan testen. In het ziekenhuis willen ze zeker zijn dat het een juiste uitslag op de test zal zijn, vandaar de 'late' testdatum.

14 dagen na het spuiten van de Pregnyl zou moeten kunnen toch?

Geplaatst

Damn, ik ben me toch een potje chagarijnig. Ik betrap mezelf erop hoe kortaf ik ben tegen mijn collega's. Ik zou haast medelijde met ze krijgen. Ik heb ook last van mijn onderrug. Maar hopen dat dat geen tekenen zijn van een komende ongesteldheid.

Hee, het wordt lekker druk op het bankje. Leuk om te zien hoe alles bij elkaar komt, van IVF, ICSI, IUI, eiceldonatie etc.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Hee dames,

Wish; gefeliciteerd met je mooie score. Ik kan me helemaal voorstellen dat je die laatste twee ook nog wilde. Dan maar even de kiezen op elkaar en rustig door ademen toch? Je zult net zien dat dat toppers zijn.

Hier niet zo veel nieuws te melden. Ik zit nu op wd 7 en heb vandaag even gecontroleerd of de pregnyl uit mn lijf was. Dit is gelukkig het geval. zo weet ik in elk geval zeker dat als ik dit weekend (wd. 11 of 12) een eerste testje ga doen of het niet meer door de pregnyl komt.

Ik voel me heel wisselend, mentaal gezien. Meestal gelukkig nog erg optimistisch. Gisteren zijn mijn acupuncturist dat ze er een heel goed gevoel bij had en dat mijn nier energie echt top aanvoelde. Ze vond ook dat ik er best al zwanger uit zag.. (tja.. ik zie dat zelf eigenlijk niet zo in de spiegel).. Ik hoop maar zo dat ze gelijk heeft.

Verder iedereen succes met wachten hier... tis moeilijk, maar hopelijk voor een goed doel

Geplaatst

wish hor voel je je nu?

dankje voor de toevoeging van het lijstje, en ja idd ik denk dat 14 dagen na de pregnyll wel kan... ik wilde eigenlijk graag de 17e testen, en als het negatief is dan kan ik altijd de 20e nog een keer doen

xx

Geplaatst

Wish, gefeliciteerd met de mooie score! Je zegt dat er 13 follkels zijn aangeprikt, weet je ook al hoeveel eitjes erin zaten, of hoor je dat morgen?

Luck en Sumi, jullie voelen dus ook niets....wat erg is dat toch he? Ik heb sinds vandaag een iets gevoelige rechterborst (ja, gek, ik weet het) maar dat heb ik ook als ik ongesteld moet worden dus dat vind ik niet zo positief. Maar ja, zegt allemaal niks he?

Vandaag een brief gekregen van het ziekenhuis dat ik twee cryo's heb. Is hopelijk toch weer een extra kans.

Groetjes, Laika

Geplaatst

Voel me goed. Heb de hele dag niks gedaan als op de bank gelegen.

Een paar keer naar het toilet geweest, fruit gepakt en dat was het.

Mijn vriend is vanuit thuis aan het werken en die haalt regelmatig drinken en komt een knuffel geven en zeggen dat hij zo ontzettend veel van mij houd.

Dus ik mag niet klagen en dat doe ik ook echt niet!

Hoopvol,

Graag gedaan hoor. Inderdaad, bij een negatieve test en geen menstruatie kun je altijd nog een keer testen.

Maureen,

Balen dat je niet lekker in je vel zit.

Hoop inderdaad dat dit niet komt door een naderende menstruatie.

Succes!!!

Doortje,

Wel leuk als er tegen je gezegd wordt dat je er zwanger uit ziet. (weet niet hoe dit er uit ziet. Je zal er dan wel mooi uit zien!)

Pregnyl is dus uit je lichaam. Weet je nog niet zeker of je dit weekend gaat testen?

Geplaatst

Laika,

We horen morgen alle informatie mbt eicellen, zaad en bevruchtingen.

Bij de tp krijgen we foto's te zien van onze embryo's en krijgen we te horen of dat er cryo's zijn.

Eerst maar eens waar zien te maken dat we voor een tp mogen komen. (ben me toch een partij zenuwachtig voor morgenvroeg)

Ik voel mijn borsten ook altijd voordat ik ongesteld moet worden. (in een cyclus zonder medicatie)

De Utrogestan bollen of Pregnyl kunnen er ook voor zorgen dat je borsten gespannen zijn en gevoeliger.

Heb sinds een dag of 3 ook erg gevoelige tepels.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden