Ga naar inhoud

Wachtbankje februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb nog even mijn testdatum erbij gezet. Bedenk ik me ineens iets! Twee jaar geleden hadden we op die datum onze eerste miskraam... zou nu dus dubbel teleurstellend zijn als het negatief is... maakt het extra geladen. Misschien dat ik daarom wel juist eerder ga testen, twee weken na de punctie zou zijn woensdag 9 februari.

Wat ik me nog afvroeg Corina, ik zie in jouw handtekening staan of er een donormatch is. Wat wordt daar precies mee bedoeld? En wat houdt BMS en ontvankelijk in? Klinkt misschien niet heel slim, maar ben wel benieuwd eigenlijk...

Terugplaatsing embryo's/cryo's;

Karin: 18 januari 2 embryo's

Esther: 21 januari 2 cryo's

Akara: 21 januari 1 embryo

Maureen: 24 januari 1 embryo

Doortje: 26 januari 2 embryo's

Luck: 24 januari 3 embryo's

Sylvie: 26 januari IUI

Anneka: 28 januari 2 embryo's

Imar: 28 januari 2 embryo's

Laika: 28 januari, 1 embryo

Ellentrik: 30 januari ? embryo('s)

Corina : 31 januari 1 embryo

Annemarie84: 1 februari? embryo('s)

Ellie: 3 februari? embryo('s)

Testen;

Karin: 2 februari

Esther: 3 februari

Akara: 4 februari

Maureen: 4 februari

Luck: 7 februari

Sylvie: 9 februari ?

Laika: 9 februari

Doortje: 10 februari

Ellentrik: 11 februari

Anneka: 12 februari

Corina : 12/13 februari ( in de brief stond 16dgn na punctie nog niet officieel gehoord)

Imar: 12 februari

Annemarie84: ??

Ellie: 15 februari

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Amai, meiden, ik heb een paar dagen niet op het forum gezeten en wat zijn jullie druk bezig geweest!

Corina, een eerste TP is idd heel spannend. Je weet niet wat je moet verwachten. Het zal wel allemaal inorde komen. Mijn eerste TP was ik heel zenuwachtig en bij alles wat ik voelde of dacht te voelen maakte ik mij zorgen. Probeer zo relax mogelijk te blijven, kweet niet altijd even gemakkelijk maar ik duim in elk geval voor je dat je TP geslaagd mag zijn!!

Imar, je hebt groot gelijk dat je iets vroeger gaat testen, ik hoop dat de test mooi positief mag zijn, zowel voor je officiele testdatum als op de testdatum zelf, dan kan de 12de een dag worden met toch ook een mooie herinnering aan vast.

En Imar, ik ben ook niet mee met Corina haar handtekening, dus het ligt zeker en vast niet aan jou ;-)

Ellen, heel veel sterkte. Maar je hebt er maar 1tje nodig. Ik duim in elk geval voor je!

Ik zit nu halverwege m'n wachtweken en hoop dat we snel een week verder zijn. Daarnet zat ik te wenen bij het einde van een stomme kinderfilm. Ook deze ochtend bij de finale van het vrouwentennis zat ik met de tranen in m'n ogen. Weet echt niet wat me overkwam. Het zou natuurlijk een teken kunnen zijn (hoop, hoop, hoop) maar wil ook niet teveel hopen. Zucht, waarom moeten die wachtweken zo moeilijk zijn?

Ik zou graag iedereen op het wachtbankje een hart onder de riem willen steken en zeggen, we zulen er wel allemaal komen, we moeten! Maar het is een hele troost om te weten dat we er niet alleen voor staan, dat we altijd kunnen terugvallen op lotgenoten. Dus mercikens aan allemaal en een :icon_flower: voor ons allen. (zie nu ben'k opnieuw emotioneel... verdorie toch)

Geplaatst

Zo wat is er weer veel geschreven zeg. Bijna niet bij te houden als je een dagje niet gelezen hebt. Ik zag een gesprek over die inbrenghulzen voorbij komen: ik rol m op mn werk inderdaad ook in een wc papiertje en maak m thuis goed schoon met heet water en daarna wat sterilium. Het ding kan uit elkaar, dus wel net zo handig.

@ imar: ik hoop voor je dat er nog één de vriezer in mag voor je. het is eigenlijk altijd zo dat niet alle bevruchtingen het heel goed doen. Van de 18 goede eicellen zijn er bij ons uiteindelijk 14 bevrucht, 10 goed doorgedeeld en in totaal 4 A embryo's, waarvan dus nu twee teruggeplaatst ( beiden 8 cellig, maar al riching doordelen) en nu twee in de vriezer. Onze eerste poging hadden we zelfs maar 1 bevruchting van de 21 eicellen.. Dus probeer positief te blijven!

Ik moet trouwens ook die bollen gebruiken tot aan de testdatum. Alleen bij een cryo terugplaatsing moet je in ons ziekenhuis langer doorgebruiken (tot 12 weken zwangerschap..)

Ben nu lekker aan het relaxen op de bank. Morgen hebben we een 'verwendagje' ingelast en gaan we allemaal maar dingen doen die we leuk vinden. Waarschijlijk lekker de stad in om te lunchen en naar de bios.

Geplaatst

Hoi Akara en Imar,

Geeft niet dat jullie daar nieuwsgierig naar zijn en ik zal het jullie ff uitleggen.

Wij zijn afhankelijk van een eiceldonor omdat ik zelf geen eicellen maak ivm Syndroom van Turner.

Bij Geertgen doen ze aan wederkerigheid dus als wij zaad brengen krijgen wij daar eicellen voor ( dit is even zwart wit uitgelegd)

De arts daar zoekt een match ivm met je uiterlijk, wij hebben beide blauwe ogen en dan kan je geen doneuze hebben die bijv. bruine ogen heeft want dan klopt het niet zeg maar.

Ik krijg dan medicatie om mijn baarmoederslijmvlies op juiste dikte te krijgen zodat je een TP kan krijgen. ( zodat de emmie kan blijven plakken hihi)

Als je BMS op goede dikte is noemen ze het daar onvankelijk en dan pas gaan hun iemand zoeken die eicellen wil doneren, die bij ons past qua uiterlijk en ze kijken dan naar de kleur ogen tenminste dat hebben ze ons verteld.

Als jullie meer willen weten stel de vragen maar gerust geen probleem.

Gr. Corina.

Geplaatst

Dag meiden!

Bedankt allemaal voor de lieve woorden. Ik heb uiteindelijk min of meer toch mijn zin gekregen en 2 teruggeplaatst gehad. Een 5 cellige en 6 cellige. De 5 cellige was vanmorgen nog een 4 cellig, dus die gaat sowieso goed. Hopelijk blijft er toch eentje plakken! En m'n buik is ook een pak beter, dus ik zie het best wel weer positief in. Aldus de beroemde wachtweken, ook voor mij.

:alright:

Waw Corina, wat is het spannend voor jullie! Ik duim dat het goed gaat. klinkt wel ongelooflijk, en wat een weg dat jullie al afgelegd hebben.

Doortje, die inbrenghulzen, hoe diep gaan die dan? Ze zeggen dat die goed diep ingebracht moet worden, maar hopelijk is mijn vinger lang genoeg want meer kan ik niet doen hoor! :happy:

Akara, wat grappig dat je zo zit te huilen zelfs bij de vrouwentennis. Ben je Belgische? Dan klopt het ook helemaal :harhar:

Wat lief Simba, zo'n tekstje! Dankzij jullie zie ik het weer goed in.

Imar, hopelijk komt het dit keer goed!

Wat voelen jullie al?

Ik update zometeen het wachtbanklijstje..

Geplaatst

Terugplaatsing embryo's/cryo's;

Karin: 18 januari 2 embryo's

Esther: 21 januari 2 cryo's

Akara: 21 januari 1 embryo

Maureen: 24 januari 1 embryo

Doortje: 26 januari 2 embryo's

Luck: 24 januari 3 embryo's

Sylvie: 26 januari IUI

Anneka: 28 januari 2 embryo's

Imar: 28 januari 2 embryo's

Laika: 28 januari, 1 embryo

Ellentrik: 30 januari, 2 embryo's

Corina : 31 januari 1 embryo

Annemarie84: 1 februari? embryo('s)

Ellie: 3 februari? embryo('s)

Testen;

Karin: 2 februari

Esther: 3 februari

Akara: 4 februari

Maureen: 4 februari

Luck: 7 februari

Sylvie: 9 februari ?

Laika: 9 februari

Doortje: 10 februari

Ellentrik: 11 februari

Anneka: 12 februari

Corina : 12/13 februari ( in de brief stond 16dgn na punctie nog niet officieel gehoord)

Imar: 12 februari

Annemarie84: ??

Ellie: 15 februari

Geplaatst

Hoi Ellen,

Wat spannend, klinkt positief! Nu zit je ook op het wachtbankje ;-)

Vandaag heb ik allemaal kwaaltjes, weet niet of het toeval is, maar ik heb dat eigenlijk nooit: moe, beetje buikpijn (voelt als een beginnende ongesteldheid), hoofdpijn. Dus ik doe lekker rustig aan. Lig lekker op de bank met tijdschriften, tv en laptop ;-)

Ben ook benieuwd of de anderen al iets voelen??

Succes met wachten, hopelijk positief testen over 2 weken!

Geplaatst

Hoi Ellen,

Nou meid, wat top dat je er toch 2 heb mogen terug plaatsen, waarom nu wel dan?? hadden ze beter vrijdag tegen je zeggen was je een stuk minder teleurgesteld.

Maar hoe dan ook, er zitten er lekker 2 en die kunnen ze je niet meer afnemen.

Wat betreft die inbreng buis, het scheelt echt hoor, je kan hem veel verder er in stoppen. Het is echt een aanrader!

Hier heb ik ook last van kwaaltjes die ik nooit heb gehad, begon vanmorgen met een steek in mijn onderkantje, en sinds dien heb ik van die zeurderige pijn alsof ik ongesteld ga worden.

Weet niet wat ik er van moet denken..ach ja, we weten over 12 dagen meer..

fijne dag nog

Geplaatst

Hi Anneka,

Ik kreeg er 2 terug, net omdat het geen top embryo's waren. En top embryo in hun ogen zijn 7 of 8 celligen. En dan krijg ik 'maar' eentje. Ik heb altijd al 8 celligen gehad (een verse en een cryo), en daarom dat ik zo teleurgesteld was, omdat ik twee 8-celligen wilde. Maar kijk, een 5 en 6 cellige mag ook, als het maar goed afloopt haha.

Kwaaltjes kunnen vanalles betekenen en in beide richtingen! Je weet het gewoon niet. Ik voel al sinds de stimulatie een ongi-pijn, en die is er nog steeds. Nu zelfs steken rechtsonder, terwijl ik vandaag nog maar mijn tp heb gehad haha. En super opgespannen buik. Echt rot he, want je kan er eigenlijk niet op vertrouwen! Niet dat je het niet mag melden hier natuurlijk. Graag zelfs, want stel dat je zwanger bent, wil ik wel weten wat je voelde hihi.

Doe het maar lekker rustig he Imar, zoals een zondag wel mag zijn. M'n broer en m'n vriend gaan zometeen een kast verhuizen, ter voorbereiding van een kleine verbouwing (de potentiele kleine krijgt een eigen kamer), en ik ga lekker toekijken en niks doen :thumbsupup:

liefs!

Ellen

Geplaatst

Pfoei, even 2 daagjes niet op het forum geweest en het is al niet meer bij te houden!! Ben ook erg moe nu, de hele dag met de familie van m'n man naar zo'n speelhal geweest,dus mij kan je opvegen... Reageer morgen even uitgebreider... sorry..

Maar ik heb wel goed nieuws; vanochtend een nieuwe test gedaan en hij was gewoon hartstikke positief!! We zijn helemaal happy en beseffen het nog niet helemaal dat wij zo ontzettend veel geluk hebben gehad... Ik wacht even tot woensdag met het ziekenhuis bellen, dan is onze eigenlijke testdag, en dan hopelijk nog voor de voorjaarsvakantie een eerste echo..

Meiden, zoals ik al zei, ik reageer morgen even verder op iedereen; voor nu iedereen heel veel succes en ik ga lekker door met duimen, voor een heeeeeeeeeeeeeeeeele groene bank deze maand!

Geplaatst

Wauw Karin,

Gefeliciteerd, ik hoop dat ik je snel volg, maar durf nog niet te testen.

Dinsag is dag 28 van mij cyclus, zou dan ongesteld moeten worden.........

Wat gaan de dagen toch traag voorbij.

Lieve groet Esther

Geplaatst

Karin, supergefeliciteerd! Ga lekker genieten van het idee dat je zwanger bent!!!!! Ben wel benieuwd of jij al iets voelt?

Imar, ik voel nog niet zo veel bijzonders. Een beetje opgeblazen buik en wat gevoelige borsten. Dat is het wel. Kan allemaal van de Utro zijn... Schrok vanmorgen wel even want ik realiseerde me dat ik tijdens ons feestje van gisteren allemaal toastjes met rauwmelkse kaas heb zitten eten. Oei, oei, ik hoop dat dat geen invloed heeft....

Geplaatst

Karin, proficiat meid!! Ben echt super blij voor je!!!

Ellen, ik ben idd Belgische. Maar normaal heb ik het niet helemaal met tennis.

Ook ik heb een aantal kwaaltjes, m'n buik staat heel opgezwollen en super hard, dit in combi met steken in m'n buik zoals een beginnen ongesteldheid zijn niet echt het leukste gevoel ooit. Ook m'n borsten zijn heel gevoelig, m'n man mag er echt niet aankomen of ik zit ver aan't plafont. Dat kan een teken zijn maar vrees een beetje da't idd aan de utrogestan ligt. Zit ook de ganse dag kamile thee te drinken, heb daar al een ganse week zin in, terwijl ik daar vroeger echt geen liefhebber van was. Vrees gewoon da'k het een beetje teveel wil en da'k mij daarom dingen begin voor te stellen of hoop da't een positief teken is...

Geplaatst

Dankjulliewel allemaal!

Akara, die utrogestan is inderdaad heel irritant; het zorgt voor allerlei kwaaltjes waardoor je je vanalles in je hoofd begint te halen! Die steken alsof je ongesteld moet worden waren bij mij altijd juist een goed teken; ook nu weer en de afgelopen 2, mislukte, cryopogingen had ik daar geen last van! Conclusie blijft, die wachtweken zijn vreselijk... heel veel sterkte ermee!

Geplaatst

Dank u Karin!! Ik hoop het, de vorige keren had ik die steken idd niet en toen was het jammergenoeg niet gelukt dus ben hier aan't hopen!

Denk toch da'k ook vroeger ga testen, ga mij terug niet kunnen houden. Weet alleen niet wanneer ik dit het beste ten vroegste zou doen. Wil echt niet telleurgesteld worden, wacht liever een dag extra voor te testen...

Geplaatst

Meiden ik heb nu vijf icsi's achter de rug en ik heb t.n.t. tijdens de wachtweken elke behandeling andere dingen gevoeld. Het enige waaraan ik af kan leiden dat het niet gelukt is dat ik op wachtdag 9 een zware onderbuik krijg. Maar verder kon ik er nooit een pijl op trekken. Het is killing die wachtweken...je bent zo aan het luisteren naar je lijf. Ik weet natuurlijk niet hoe het voelt om zwanger te zijn maar wel heeeeel goed hoe het voelt om niet zwanger te zijn.

Sterkte!

Geplaatst

Karin, van harte meid...ontzettend leuk voor jullie, dit geeft ons weer hoop en moed!

Esther, wat je zegt, ben 2x zwanger geweest door IUI en heb er 7 gehad en 7x andere dingen gevoeld...was er maar "iets" waardoor je het kan weten ( buiten de test natuurlijk) en dan het liefst 1 dag na de TP. Helaas is dat er niet, ik zei het nog in het ziekenhuis, de techniek kan een hoop, maar het laatste stukje heeft iemand anders in Zijn handen.

Ik las dat het bij jullie weer niet is gelukt ( lees achter de schermen mee) heb er de hele week voor gebeden, maar toch ging het anders. Ik wens jullie alle kracht toe en wijsheid toe.

Geplaatst

Hallo allemaal, Na een zwaar weekend heb ik zojuist even over de berichtjes van de laatste dagen gelezen. Wat een ontwikkelingen weer.

@ Karin: Wow, super……… gefeliciteerd. Dit is een goede start van het wachtbankje.

Ik heb dit weekend kleine kwaaltjes gehad. ’s Nachts eruit om naar het toilet te gaan (wat ik normaal niet hoef), steken in mijn buik en enorme last van mijn onderrug (wat ik soms heb op de 1e dag dat ik ongesteld ben). Van zaterdag op zondag (ik ben thuis gaan slapen na een dramatische nacht ervoor) werd ik om 3 uur wakker om naar het toilet te gaan. Toen ik weer het bed in dook had ik het bloedheet. Pyjamabroek uit, toen mijn nachthemd uit en pas toen ik het dekbed van me afgegooide (we slapen alleen onder het zomerdekbed) koelde ik af. Pas rond 4 uur sliep ik weer in. Hier heb ik normaal ook nooit last van. Zouden dit tekenen kunnen zijn? Laat ik het hopen, want anders is dit het teken dat er iets anders met mijn lichaam aan de hand is.

@ Esther, je weet het juist te omschrijven. Ik weet niet hoe het voelt om zwanger te zijn, maar wel hoe het voelt om niet zwanger te zijn.

Ik ga nu naar bed, want ik ben doodop. Morgen om 6 uur gaat de wekker alweer.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Heb echt heel veel moeten lezen. Reageer ff niet op iedereen. (komt wel weer oké)

Maar één ding wil ik hier wel schrijven;

Karin, super een dikke tweede streep te zien!!!

Van harte gefeliciteerd!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden