Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja ik voel me gelukkig weer wat beter ja

alleen wel met ups en downs maar ja zal er ook wel weer bij horen.

Ja dat zou leuk zijn in juli!

Geplaatst

Hee dames,

Dat slechte slapen is heel herkenbaar. Ik word ook zo rond een uur of drie 's nachts wakker omdat ik moet plassen. het duurt altijd even voor ik weer slaap, maar gelukkig nog niet echt het gevoel van slaaptekort. Dat haal ik op latere momenten wel weer in.

Ik droom wel echt heel raar... jullie?

Net mijn eerste zwangerschapsbroek maar gekocht. Mn eigen spijkerbroeken gaan echt niet meer dicht en zelfs met een elastiekje tussen knoopsgat en knoop was niet echt fijn meer. Maar ik moet zeggen, het zit echt heerlijk. Het is een broek waar je helemaal in kunt groeien omdat je m goed kun verstellen aan de binnenkant. Nu dus op vrij strak gezet, maar straks helemaal los natuurlijk

Geplaatst

ja ik droom ook heel erg raar ja,snap er niks van soms hihi

ik word ook erg vaak wakker,maar ik lig er ook nog altijd voor 20:00 in omdat ik dan echt niet lekker ben,dus dan word ik wel eens wakker omdat ik wat moet eten of moet plassen

Leuk je 1e broek ik heb mijn eigen broeken ook niet meer aan zitten zo strak

Geplaatst

Ha meiden,

sorry dat ik zo weinig schrijf. Erg druk op het werk en thuis. Daarbij nog veel misselijk en erg moe.

Fijn dat er weer positieve echo's zijn geweest!! Altijd leuk om goed nieuws te lezen! Ik mag maandag naar de gyn, intake en hopelijk meteen echo. Ik moet in het ziekenhuis onder controle blijven omdat Noah bij geboorte erg licht was (2230 gram). Zal dan ook extra echo's krijgen deze zwangerschap.

Willen jullie trouwens weten wat het wordt? Ik deze keer wel. Mijn man twijfelt nog. Wij gaan geen combinatietest laten doen.

Fijn weekend allemaal!!

Wendy

Geplaatst

Uitgerekend

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara

15 oktober: r00sje

15 oktober: T.K

16 oktober: Doortje (Dorien)

16 oktober: Mamavannoah

18 oktober: Toverstafje

18 oktober: Laika

18 oktober: Marianne

19 oktober: Zomer71

21 oktober: Ellentrik (Ellen)

24 oktober: Frann19

24 oktober: vlok

25 oktober: Wish

26 oktober: Violeta

27 oktober: MissGriet

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: (ongeveer) Karin (ivfmoeder)

Echo/controle

28 maart: Wish (3de echo en intake verloskundige)

28 maart: Violeta (3de echo en intake verloskundige)

28 maart: Mamavannoah (intake verloskundige en hopelijk een echo)

29 maart: Ellen (2de echo)

29 maart: Laika (3de echo)

30 maart: r00sje (2de echo)

4 april: Akara (3de echo)

6 april: Dorien (3de echo)

8 april: Marianne (4e echo)

13 april: Mickey1979 (3de echo)

15 april: Frann (4de echo)

18 april: Dorien (intake verloskundige)

Geplaatst

Mamavannoah,

Fijn dat je een reactie geeft en dat alles nog goed gaat!

Jij mag maandag dus ook naar de verloskundige.

De derde van die dag.

Dan was Noah erg licht. Goed dat ze hiervoor onder controle houden.

Is er een aanwijsbare rede voor dat Noah zo licht was?

Violeta,

Je bent een sterke vrouw zeg!

Dikke knuffel voor jou!

Leuk dat de eerste zwangerschapsbroeken al aangetrokken worden!

Ik slaap de laatste 8 jaar vrij slecht. Dat wil zeggen dat ik zo'n 4 keer per nacht wakker word en dan wat lig te woelen voordat ik weer in slaap val.

Voorheen ging ik op mijn buik liggen en 5 min. later viel ik in slaap en werd de volgende ochtend pas weer wakker.

Heb nooit medicatie gebruikt, ook geen homeopatische middelen.

Het is nu juist zo dat ik wat beter slaap. Word minder vaak wakker, dus daar ben ik wel blij mee.

Mijn vriend en ik willen niet weten wat het geslacht is.

Geplaatst

Ik weet ook nog niet of we het willen weten wat het wordt. We twijfelen daar allebei nog over. Afgelopen week zei een collega tegen mij: of je het straks weet of pas aan het eind: in beide gevallen is het toch een verrassing? Ze zei ook: als je net bevallen bent en maakt het je helemaal niet uit wat het is, als het maar gezond is. Ik zelf denk dat ik daarom meer van het nieuws over het geslacht kan genieten als ik het vast weet.

Maar als we het al laten vaststellen, dan blijft het wel iets van ons tweetjes en gaan we dat niet delen denk ik. Het hele zwanger worden had al niks intiems en romantisch meer, dus zo'n bijzonder nieuwtje zou ik dan echt niet willen delen tot de geboorte.

Maar goed..we hebben ngo 9 weken om daar over na te denken gelukkig

Mama van Noah: fijn weer wat van je te horen. Ik snap helemaal dat je bij de gyn onder controle blijft. Ook fijn dat ze wat extra echo's maken hoor! Noah was wel erg licht.

Geplaatst

Jeetje Valesca! 12 weken meid! Wow wat zal dat fijn voelen , van harte!

Alle meiden met ook een mooie echo ,Wat heerlijk geniet ervan!

Hallo meiden , ik ben er ook weer even ... voel me zwaar kl*te de afgelopen dagen , sorry ik kan het niet anders omschrijven :(...

Eerst was ik constand misselijk en overgeven en sinds gister helemaal niks meer , heb zelfs al een bakje koffie gehad en dit maakt me weer zo onzeker!!

(Dus ik ben erg blij dat ik morgen een echo krijg , die zou ik al krijgen maar was vergeten em in het lijstje te zetten..)

Maar jakkes wat is dit wat! Gister ben ik super gezellig wezen shoppen met m'n zoon , die heeft er verstand van op z'n 4de ;) haha , een mooie zwangerschapsbroek gekocht bij Prenatal en die zit als gegoten, wat was ik blij!

En dan me nu weer zo voelen , zo bang weer en onzeker , en me stom voelen omdat ik m'n mond voorbij gepraat heb aan m'n buurman dat ik zwanger ben! En nu denk ik dus , stel het is morgen niet goed .... pff... het gaat hier als een rollarcoaster met m'n emoties... En nou hou ik op te zeuren!!

Ben ook nog maar 1 pagina aan het bijlezen geweest , dus sorry dat ik nu niet op iedereen reageer, wou jullie nog wel even het testje met de naald en draad uit leggen...

Je neemd een naald en doet daar een draad doorheen , dan vraag je iemand anders (je man) om de test bij je te doen, je houd je hand met de bovenkant naar boven , vingers tegen elkaar aan en de duim gespreid... Dan haald je man de naald met draad een paar keer langs je hand (tussen wijsvinger en duim) en laat em vervolgens boven je hand stil staan... als het goed gaat gaat de naald nu bewegen... alsie heen en weer gaat word het een jongen , draaid de naald een rondje word het een meisje...

Je kan het zo vaak testen als je wil , en als de naald daarna stil blijft staan zal het betekenen dat je geen kinderen meer zal krijgen.

Snappen we de erg onduidelijke uitleg? Ik ben echt en ster in uitleggen dus ben beniewd haha ,

Volgens de chinese kalender krijgen wij een jongen! En we willen het wel graag weten dus ben benieuwd of de naald of de kalender het goed heeft...

Of de nub theorie , iemand daar al eens van gehoord?

Nou ik zal eerst eens bijlezen! Liefs Griet

Geplaatst

Hi violeta,

Dat je warmer bent dat herken ik ook. Komt volgens mij omdat je lichaamstemp gestegen is. Bedankt voor je boekentip! We zijn geloof ik de enigen hier die lezen, hihi! Of de rest heeft over m'n vraag heen gelezen...

Wat heb jij n hoop meegemaakt zeg! Nu lekker genieten van je welverdiende zwangerschap! 

Ellen, heb jij de tip van lot al ns geprobeerd? Uit bed gaan, iets warms drinken en wat lezen (wat niets met zwangerschappen te maken heeft)?

Dorien, ik droom ook continu maar dat heb ik ook normaal al. Wat bedoel je met raar? Mijn dromen zijn bijna altijd raar! 

Leuk, n zwangerschapsbroek, krijg nu ookzin om te shoppen!

Hi Grietje, whaaaa. Wat zit je in n rollercoaster! Relax meis, ook voor je beebje. Geef je zelf lekker de ruimte, en niet op je kop. Je bent zwanger en je bent ok! Die buurman geeft toch niet, als t mis is, kan hij r rekening mee houden... Maar t is natuurlijk niet mis, schreeuw t maar van de daken en geniet r lekker van! 

Bedankt voor de uitleg, t is dus zoiets als pendelen. Ben daar nogal sceptisch over, maar ieder natuurlijk zijn of haar eigen keus.

Geplaatst

Even snel een reactie voordat ik alles goed heb kunnen bijlezen:

Violetta, ik heb het ook wamrer dan anders, ik ben normaal een koukleum, maar nu niet!

Over een boek; ik heb gisteren het tweelingenboek gekocht, vol met verhalen en praktische tips voor tijdens de zwangerschap, de bevalling en erna. Handig want alles is toch anders dan met 1 baby tegelijk

Slecht slapen hoort er denk ikw el een beetje bij, ook als ik naar mijzelf kijk wellicht te maken met spanningen / stress. Wie weet als we eens een paar weken verder zijn??

Ik heb een positiebroek gepast maar nog niet gekocht. Spijkerbroeken pas ik niet meer goed, maar mijn jurkjes pas ik nog prima.

Grietje, ik herken het. Als ik me beroerd voel, baal ik soms wel een beetje, maar als ik me goed voel ben ik ongerust... WHOEHA, hoort vast bij de fase waar we ons in begeven.

Gr Zomer

Geplaatst

Valesca,

Late reactie van mij, maar wat heerlijk dat je de 12 weken voorbij bent. Merk dat ik er ook wel naar toe leef.

Marianne,

Ik heb van mijn schoonzus 3 boeken gekregen, maar merk dat ik veel op internet op zoek en door ga lezen.

Weet niet of ik de boeken ga lezen, denk meer dat dit meer selectief doorkijken gaat worden omdat ik op internet al zoveel lees.

Grietje,

Wat vervelend om te lezen dat je onzeker bent. Gelukkig morgen een echo zodat je kan zien hoe jullie kleintje het doet.

Succes!

Heb gelezen dat de baby aan het vruchtwater kan proeven hoe je stemming is. Dus ik probeer me niet meer zo druk te maken en te gaan genieten. (makkelijker geschreven dan gedaan.....)

Maar al het goede voor m'n kleintje!

Geplaatst

He meiden,

Wat was het een heerlijke dag he vandaag? Wij zijn lekker de hele dag buiten geweest en hebben genoten van de zon.

Ja, we gaan nu allemaal uitzien naar de 12 weken en Valesca is ons grote voorbeeld ;-)! Ik heb in ieder geval dinsdag met 11 weken nog een echo waar ik erg naar uitkijk (en ook wel weer heel spannend vind). Nog steeds erg weinig kwaaltjes, wel een hele rare emo-bui afgelopen vrijdag. Ik kwam met mijn vinger tussen de keukenla, en oke, het deed pijn maar nou ook weer niet zo heel erg. Daarna ging ik aan tafel zitten om te eten en terwijl ik mijn eerste hap nam, moest ik opeens heel erg huilen. Ik begreep er niets van en mijn vriend ook niet en hij vroeg echt heel verbaasd/bezorgd ' wat is er aan de hand?' En toen moest ik opeens heel erg lachen....Naja, het was heel vreemd, een soort van huil/lachbui uit het niets. Zouden dat de hormonen zijn geweest?

Fijne avond allemaal!

Liefs, Laika

Geplaatst

Laika,

Hahaha, wat die hormonen wel niet allemaal met ons kunnen doen.

Ik ben wat snel geiriteerd, terwijl ik dit voorheen echt niet was. Minder geduld zeg maar.

Geplaatst

Wish, ik herken het lezen op internet. Zo handig en je kan ook lekker gericht zoeken naar de info die je op dat moment wilt lezen. Heb van een vriendin een stapel boeken gekregen om te lezen, maar heb alleen nog het grote wonder doorgekeken. Het tweelingboek leek me gewoon wel praktisch, omdat ik niet zoveel goede info kan vinden over tweelingen.

Valesca, jij hebt hier het goede voorbeeld gegeven van de 12 weken, nu weten we allemaal hoe het moet en gaan we je volgen!

Laika, vast de hormonen, hahahahahaha. Wat doen die toch rare dingen met ons!!!!

Gr Zomer

Geplaatst

precies zomer zo is het!!!

vanmorgen mijn dochter naar de peuterspeelzaal gebracht,ziet ze haar juf zegt ze meteen: baby?

waar is de baby vraagt de juf,mama buik zegt ze vol trots haha super toch!!!

Geplaatst

Miss Griet, herkenbaar hoor, wat je schreef over onzekerheid e.d. Heb precies hetzelfde gehad. Echt niet leuk, het is ook geen leuke of makkelijke tijd. Ik denk wel, dat het makkelijker wordt naarmate de zwangerschap op een goede manier gaat verlopen. Maar er is voor ons natuurlijk niets romantisch aan tot nu toe.

Alle dames die vandaag een echo hebben, veel plezier! Ik hoor morgen wanneer wij de echo voor de nekplooimeting gaan krijgen. Dan pas ik het lijstje wel even aan.

En wat boeken betreft...echte zwangerschapsboeken staan mij helemaal niet aan. Ik heb er hier een aantal liggen van de vorige zwangerschap maar ik erger me nogal aan de blije en romantische toon in die boeken. Ik ben daar nogal gevoelig voor, kan me echt heel kwaad maken als ik weer lees 'het hoort er allemaal bij, jij en je kindje maken dit samen door blablawawawa' nee niets voor mij. Mijn vorige zwangerschap was een drama en deze keer is de totstandkoming ervan niet makkelijk geweest + ik word (werd) echt depressief van de misselijkheid dus dan zit ik niet op dat happy gedoe te wachten. Maarrrrr....ik heb wel een hele gave app geinstalleerd op mijn Iphone, een echte aanrader! het is de What To Expect Pregnancy app, volgens mij was ie gratis en anders niet zo duur. Iedere week lees je zinnige info over de groei van het kindje, en iedere DAG lees je leuke stukjes over jezelf, bijv over eten of dat je man het huis moet stofzuigen. Klinkt mij als muziek in de oren!

En...ik heb hier een paar echt goede boeken liggen voor als de baby is geboren. Bijvoorbeeld Baby & Kind van Penelope Leach. Heel mooi en lief geschreven. Een dik boek, staat veel in. Als tegenhanger heb ik ook het boek van Dr. Spock, fantastisch no nonsense boek dat wel uitgaat van het beste voor je kind maar zonder veel gedoe. Rust, regelmatig en inbakeren van Ria Tummers vlg mij, heb ik ook liggen. Heeft wonderen gedaan, ons kind sliep bij 3 weken al door 's nachts en zit nu bij 4,5 nog steeds keurig in het ritme, nooit problemen gehad.

Het is weer tijd om nog even van het zonnetje te gaan genieten, fijne dag allemaal

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Hi Toverstafje,

Bedankt voor de tips, beide boeken kende ik nog niet, en die app lijkt me super cool! Ik ga m meteen installeren!

Handig dit topic, ben blij dat ik mee ben gaan doen!



Geplaatst

Hallo dames,

Alhoewel ik alle berichtjes hier lees, ben ik zelf niet zo actief op dit onderwerp. Ik ben de laatste in de maand oktober, dus ik hobbel een beetje achter jullie aan met mijn kwalen en onzekerheden. Ik vind het leuk om te lezen dat een aantal van jullie de 12 weken grens al voorbij zijn. Joehoeoeoe!!!

Ik had vandaag mijn intakegesprek met mijn VK, en heb eigenlijk geen nieuws. Morgen heb ik een afspraak met het ziekenhuis ivm prenatale onderzoeken.

Het is wel fijn dat een aantal van jullie al meedere malen een bevestiging heeft gekregen (dmv echo of doppler). Helaas, ik slechts een, en voel me nog erg onzeker. Over drie weekjes durf ik pas te genieten en te juichen.

Ik wil het boekje "Duik in je weeen" aanschaffen, omdat ik bij mijn 1e kind de zwangerschapsgym van een van de schrijfsters heb gevolgd (in Amsterdam). Ik heb nog een aantal zwangerschapsboeken, maar ik heb het idee dat heel veel informatie (eigenlijk genoeg) op het Internet te vinden is. Ik dacht er ook aan om een zwangerschapsagenda aan te schaffen. Ik denk dat ik dat allemaal pas doe als ik de 12 weken grens gepasseerd ben.

Uitgerekend

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara

15 oktober: r00sje

15 oktober: T.K

16 oktober: Doortje (Dorien)

16 oktober: Mamavannoah

18 oktober: Toverstafje

18 oktober: Laika

18 oktober: Marianne

19 oktober: Zomer71

21 oktober: Ellentrik (Ellen)

24 oktober: Frann19

24 oktober: vlok

25 oktober: Wish

26 oktober: Violeta

27 oktober: MissGriet

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder)

Echo/controle

28 maart: Wish (3de echo en intake verloskundige)

28 maart: Violeta (3de echo en intake verloskundige)

28 maart: Mamavannoah (intake verloskundige en hopelijk een echo)

28 maart: ivfmoeder (intake verloskundige)

29 maart: Ellen (2de echo)

29 maart: Laika (3de echo)

29 maart: ivfmoeder (intakegesprek vooronderzoek)

30 maart: r00sje (2de echo)

4 april: Akara (3de echo)

6 april: Dorien (3de echo)

8 april: Marianne (4e echo)

13 april: Mickey1979 (3de echo)

15 april: Frann (4de echo)

18 april: Dorien (intake verloskundige)

26 april: ivfmoeder (verloskundige)

Geplaatst

Karin,

Begrijpelijk en toch lief dat je nog even reageert. Zo weten we dat alles nog goed met je gaat. Ik heb morgen ook pas mijn tweede bevestiging (hopelijk!!) en je bent niet de enige die onzeker is hoor. Je hoort helemaal bij ons thuis hihi. Hey, jammer dat je geen echo hebt gehad vandaag. Hopelijk willen ze morgen nog een keertje kijken. Vraag er maar naar, 'nee' heb je, 'ja' kan je krijgen :-)

Toverstafje,

hahahaha, Dr. Spock!!!!?? Is dat nog up to date? Ik ben ook niet meteen de meest romantische ziel op dat vlak, en je hebt duidelijk al veel ervaring, maar was hij niet te koel naar kinderen toe op vlak van opvoeding? Ik heb het niet gelezen dus kan het ook niet weten natuurlijk.

Oh en Simba,

wat lieeeeeeeef dat je zomaar reageert, word er helemaal warm van in mijn hartje.

Ik lees ook voornamelijk op het internet hoor, maar een boek vast nemen heeft ook wel iets, zo lekker op je bedje. Maar soms zit m'n hoofd er zoooo vol van dat ik mezelf gewoon beu ben en dan leg ik alles maar een keertje opzij. Behalve dit forum. Kan ik écht niet laten liggen :-)

Ik ga zeker en vast naar de forumdag op 11 juni! En met ons eigen clubje wil ik ook heel graag gaan. Hopelijk gaan er veel van dit topic ook mee, want die dag is een dag voor dit forum en alle aspecten erbij. Moet reuzegezellig worden.

Ik begin weer meer een hang naar zoet voedsel te krijgen, nog iemand?

Zijn jullie al op zoek naar babyspullen? Ik stond gister op het punt op de Angelsound doppler te kopen, maar.. laat ik eerst MORGEN afwachten (yess, ik kan weer 'morgen' zeggen) en dan ook kijken of er dingen bij kunnen gekocht worden. En daarna vertel ik het mijn hele familie!!! Eindelijk!

liefs,

Ellen

Geplaatst

Ellen, dr. Spock is beetje degelijk maar juist heeeeel lief voor kinderen. Maar: ook voor de ouders, en dat vond ik nou net zo verfrissend. Dat je ook goed voor jezelf moet zorgen. Echt een leuk boek :-)

Geplaatst

Ivfmoeder,

Je hobbelt er helemaal niet achteraan hoor. Wij verschillen maar 6 dagen, dit is toch niet veel!

Hoop dat je morgen een echo krijgt, dit geeft inderdaad geruststelling.

Net als wat Ellen zegt, erom vragen zal ook helpen.

Succes.

Wij zijn vanmorgen op intake bij de verlosk. geweest en hebben ook een echo gehad.

Voor de eerste keer een uitwendige echo!

Wow!!! Ons kleintje was aan het zwaaien met zijn rechter arm en aan het bewegen. (meer ronddobberen, haha)

Ze had een kwartier voor ons ingepland staan, dus we hebben echt genoten van de echo.

Volgende echo is over 2 weken op 14 april.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden