Ga naar inhoud

Wachtbankje Maart 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

José en Judith: mooi meiden!!! Heel goed dat jullie blijven testen: lekker elke keer weer een geluksmomentje :-)

Anouk: zo balen dat jij niet in die groene golf zit... We hadden het jou ook allemaal ontzettend gegund!!!

Geplaatst

@Elke: Super weer een zwangere erbij!!!!Hartstikke gefeliciteerd.

@Jose: Fijn om te lezen dat de test nog donkerder is geworden. Ben je een beetje gerustgesteld nu?

Is er nog wel genoeg plekje op het zwangerenbankje???

Ik heb vandaag een aantal keren menstruatie achtige krampjes gehad. En daar word ik zo onzeker van... Laat deze week aub om vliegen.

Geplaatst

Wat een positieve maand zeg:D, ik hoop dat het nog een tijdje zo door gaat.

Zelf heb ik donderdag me cryo terug plaatsing gehad en heb vanaf vrijdag een menstruatie gevoel , ook heb ik vandaag flinke koppijn wat bij mij zegt dat het wel eens mis zou kunnen wezen.

De afgelopen keer dat ik zwanger was voelde ik nm niks en zeker geen hoofdpijn.

Maar we geven de moed nog niet op , ik denk dat ik zaterdag me eerste testjes ga doen.

Morgen pas dinsdag , ik moet zeggen deze terugplaatsing is wel vreselijk moeilijk de dagen kruipen voorbij ook al probeer ik me bezig te houden met me werk en daarnaast nog leuke dingen.

Weltrusten meiden!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ik heb de sjorbanden nog ff wat strakker gemaakt, dus allemaal blijven zitten hoor!!!

Ik heb vanmorgen weer getest natuurlijk en weer positief!! :D Ik ben zó happy!

Liefs Elke

Geplaatst

Joepie Elke, supergaaf! Krijg je ook nog een bloedtest?

Ik mag officieel morgen testen, ga ik dan ook zeker nog een keer doen. En dan ga ik donderdag naar de bloedpost en vragen of ze me hcg gaan prikken, aangezien ik toch al bloed moet prikken ;)

Geplaatst

Heej Jose,

Nee, bij ons geen bloedtesten. Bij ons alleen maar urinetesten.

Maandag het ziekenhusi bellen voor de echo!

Liefs Elke

Geplaatst

Wat raar geen bloedtest.

Bij mij wisten ze nm uit de bloedtest te halen dat het niet goed was, en daardoor ben ik uiterst vakkundig begeleid.

Ze dachten namelijk aan een eug , en di is best gevaarlijk als je hier lang mee door loopt.

Een urine test zegt nm dat er een innesteling is geweest maar niet hoe het verder gaat.

Geplaatst

Om te controleren of het geen BBZ is heb ik al met 6 weken een echo. Geen idee waarom ze dat zo doen, maar ik vind het prima :D

Liefs Elke

Geplaatst

Elke: super joh, lekker hè, die bevestiging. Ik deed vanmorgen ook weer een test en zei meteen erna: ik kijk nu alweer uit naar morgenochtend! haha....

Bij ons in het ziekenhuis doen ze ook geen bloedtesten, alleen pas als er aanleiding voor is.

Lisa: hoe gaat het met je buikpijn? Ben je al bij de gyn geweest???? Superspannend, hoop dat het goed met je gaat en hoop ook dat de klachten door een zwangerschap komen!

Nou, ik durf het aan, de test was weer wat donkerder vanmorgen dus ik ga mezelf groen maken...... :-)

Sissy: 1maart

Willy: 3 maart

Jorien: 3maart

Medusa: 6 Maart

Tweety: 6 maart

Lianne:7 maart

Judith: 7 maart

Noekie1988: 12 maart

Ceeke: 14 maart (bloedtest)

Sowiebo: 16 maart

Jose: 16 maart

Adelaida:16 maart

Dee: 17 maart

Mierie78:17maart

Elke: 19 maart

Hoopvol: 18 maart

LindamvJulian : 22 maart

Corina: 23 maart

Mutske: 23 maart

Geplaatst

@allemaal nou heb een buik vol vocht. overstimulatie dus. mocht nog net naar huis, gelukkig. volledige rust en veel drinken en morgen weer terug.

hoop dat we een hele groene bank krijgen en houden!

Geplaatst

Ai Lisa, klinkt niet lekker..... ECHT rust houden dus! Succes, laat jezelf lekker verzorgen! Je moest toch eerst bloedprikken? Hebben ze ook op hcg geprikt?

Geplaatst

@ Dee,Jose en Elke ik proost op jullie met mijn granaatappelsap!!!!! Helemaal super!!!!

Ik denk ook dat ik as zondag maar eens ga testen met de KV test; heb nog een KV kadobon gehad op mijn verjaardag afgelopen dinsdag, dat moet toch een teken zijn! Vind het zo onhandig te moeten testen door de week als we allebei vroeg naar ons werk moeten (mijn mannetje al om 6u); ongeacht de uitslag wil je toch even tijd om het te verwerken samen?

Ik heb nog een vraag aan jullie, ervaringsdeskundigen; wij hadden het er gisteren over hoe dat werkt als je, zoals in ons geval, 2 emmy's hebt gekregen en er eentje het niet redt. Wordt je dan ongesteld of blijft die dan gewoon zitten? Heb eigenlijk geen flauw idee.....

Geplaatst

@Dee: Wat goed joh nog donkerder!

@Lisa: balen dat je overstimulatie hebt. Rustig aan.

@Mutske: volgens mij verdwijnt die emmy dan vanzelf uit je lichaam. En merk je daar niks van. Maar ik ben geen arts dus weet het niet helemaal zeker.

Jouw t-day is nog 1 dag na mij en jij gaat al in het weekend testen?

Ik heb gisteravond ook tegen mijn vriend gezegt dat ik liever zondag test ipv dinsdagochtend even gauw om 05.45. Maar hij ziet dat niet zo zitten omdat we daar de vorige tp's ook niet zulke goede ervaringen mee hadden.

Wij gaan dan pas, als het nog nodig is, dinsdagavond testen.

Geplaatst

Dee en elke jullie ook van harte gedeliciteerd!!

Dee ik duim voor je dat het nu Goed mG blijven gaan!!

Mutske als een emmie zich nestelt en de andere niet dan wirdt die ene min of meer door het lichaam opgenomen. Is niet zichtbaar. Als er zich 2 nestelen en eentje redt het niet met bv 7 of 8 weken Dan wordt dat vruchtzakje tijdens de groei vN de andere min of meer weggedrukt.

Heel veel succes!!!

Liefs Babeth

Ps wat is dit weer een groene maand, al had ik het liefste iedereen in groen gezien!!!

Geplaatst

Haha Mutske, cheers dan! Zijn er nu nog meer meiden aan 't sappen?

Ik ben vorige week al gaan 'afbouwen', ik las dat granaatappels veel plantaardige oestrogenen bevatten en dat leek me toch niet zo goed voor de endometriose (ik weet niet of het echt zo werkt, wil het binnenkort eens navragen bij een diëtiste).

Babeth: dank je wel!

Linda: op zich denk ik dat je zondag wel zou kunnen testen, 't is dan je eerste dag overtijd toch? (laten we het hopen in ieder geval) Maar natuurlijk vooral doen wat goed voelt!

Hoopvol, Mierie, Adelaida: hoe ist bij jullie?

Geplaatst

Hey meiden,

Er is hier weer een hoop geschreven. Wat me bij gebleven is, is Lisa.. hoe is het meid? Hopelijk ben je gauw verlost. Rustig aan en take care.

Wanneer krijg je de bloeduitslag?

Dee, sinds ik positief testte, drink ik de granaatappelsap niet meer. De innesteling is immers al geweest ;)

Mutske, klopt, je lichaam neemt het op. Ook als ze beide innestelen en 1 stopt ermee, dan neemt je lichaam dat op. Je wordt niet ongesteld is mij verteld.

Als je al wat verder in de zwangerschap en het gebeurt dan, dan kun je na de bevalling ( als je heel goed kijkt) het restje vinden tussen de vliezen/placenta.

Maar daar ga je niet vanuit natuurlijk.

Oh en Dee, super dat je test nog donkerder is :) Toch weer even een fijne bevestiging. Ik ga morgenochtend de laatste en dan geloof ik het wel. Dan kijk ik uit naar de echo en maak ik me daar zenuwachtig voor.

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik heb nog niet vaak geschreven maar ik ben wel met IVF bezig. Ik ben nu sinds een week aan het prikken met Gonal F. Dit is mn eerst IVF-poging, hiervoor 6 keer IUI. Helaas bleek bij de evaluatie van de IUI dat ik niet goed te stimuleren was. Misschien ben ik in de vroege overgang. Dat was een schok maar ondertussen hebben we ons herpakt en zijn we vol goede moed aan de eerste IVF-poging begonnen.

Vorige week ben ik na de uitgangsecho gestart met (naast Decapeptyl in de ochten) de Gonal F-prik van 300 eenheden. Vandaag ging ik voor een echo. Een grote domper: er was geen activiteit te zien. Ook het baarmoederslijmvlies is nog dun. Ik ben trouwens ook al een week aan het menstrueren (wordt wel veel minder nu).

Ik had dit niet verwacht. Ik ben zo teleurgesteld en ondanks alle positieve gedachten van de afgelopen weken ben ik nu terug 'bij af'.

Vanmiddag heb ik gehoord dat mijn bloedwaarde overeenkomt met het echobeeld (oestradiol 34 maar dat zegt me weinig). Nu ga ik prikken met 450 eenheden Gonal F per dag. Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt? Ik hoop op een wondertje. En ik hoop dat iemand me een beetje kan geruststellen (hoewel ik weet dat elk geval anders is...)

Ik wens jullie veel succes..

(trouwens, wanneer hoor je bij een wachtbankje? Ik ben nu aan het prikken, hoor ik dan bij het maartwachtbankje? Sorry ik zit er nog niet zo in..;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden