Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

judith; Wat een bijzonder verhaal over je relatie!!

vind het altijd mooi om te horen hoe zoiets is verlopen, heel bijzonder....en dan uiteindelijk met je beste vriend trouwen..... cool!!

Over die vrienden; weet je, iedereen belefeeft het sowieso anders....dat zie je hier op het forum ook wel, waar de 1 bijna zelfmoord pleegt van ellende na n mislukte poging ziet de ander altijd nog wel n lichtpuntje.... maar dat mensen er zo luchtig over doen, wil niet zeggen dat jij je eigen aangesteld heb hoor!!

Het is heel vaak een houding als mensen zo doen, omdat ze zich zelf niet willen laten zien, hoeveel pijn het doet, een soort zelfbescherming!!

En daarbij speelt denk ik ook wel... 'hoe lang ben je al bezig' .... maar evengoed, k weet wel als we bij onze eerste poging ook geen bevruchting hadden gehad, dat m'n wereldje wel even ingestort zou zijn.

Weet je, ik denk dat het vooral een 'je gezicht niet willen verliezen' houding is, en hoe dicht ze ook bij je staan, ik heb dat zelfd ook meegemaakt....met een vriendin...die deed ook heel luchtig over d'r miskraam... (terwijl ik van onze andere vriendin wist dat ze het er heel moeilijk mee had) terwijl mijn wereld instortte toen ik n miskraam had.... zij begreep niet dat ik altijd met iedereen wilde praten...ik begreep niet dat zij altijd zo 'luchtig' kon doen....

karakter speelt daarin een hele grote rol...ik heb haar houding geaccepteerd, zij de mijne.... we zijn nu eenmaal totaal verschillend.... hoe iemand zich gedraagd zegt niet zo snel iets over jou...maar meer iets over de persoon zelf....dat is iets wat ik ervan geleerd heb!!!

liefs

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Sammy, wat heftig! Wat verdrietig dat er 1 niet meer leeft en heel fijn dat de ander goed is blijven groeien. Dat geeft weer moed. Wel heel zwaar dat ze niet weten of het goed blijft gaan nu met jullie ene beebje. Meid meid, wat zwaar zo'n onzekere tijd.

Ook ik zal voor je bidden en duimen...!

Xxx, mees

Geplaatst

Sammy, wat een verhaal zeg! Ik bid, hoop en duim ook met je mee... Wel fijn dat ze je scherp in de gaten houden en dat je donderdag weer een echo krijgt!

Tweety: Je hebt gelijk: mensen zijn idd heel verschillend, maar doordat hij en ik elkaar 4 dagen per week zagen ten tijde van de vorige behandeling (waarvan 2 uur reistijd per dag in 1 auto met vele gesprekken) had ik gewoon anders van hem verwacht denk ik.

Nou ja, zo zie je maar weer dat mensen soms moeilijk te peilen zijn, dat zal ik ook wel eens zijn misschien.

Net zoals jij en je vriendin nu van elkaar weten dat jullie gewoon verschillend zijn, weet ik dat nu ook en stel ik mijn verwachtingen aan hem gewoon bij.

Op naar maandag nu & hopen op een mooie echo. We hebben daarnet met de doppler in ieder geval een mooi snel hartje gehoord saampies!

Fijn weekend allemaal & Sammy: Hou je taai meid....

Geplaatst

@sammy oh bah wat schrikken en wat spannend. ik ga heel hard voor je duimen en hopen dat het goed blijft gaan met jullie baby. sterkte

Geplaatst

sammy dat is zeker schrikken. duim ook voor dat alles verder goed blijft gaan meid.

judith net wat tweety zegt mensen zijn idd allemaal heel verschillend.

kan je een voorbeeld geven van me vriend na iedere mislukte poging ging ik kapot van verdriet.

heb wat afgejankt hoor en hij geen 1 traan gelaten toen kon ik hem zowat wat aandoen.

maar hij zegt tuurlijk vind ik het erg en zit ik er mee hij is geen prater. hij zal uitzichzelf tegen andere of tegen mij er weinig over zeggen.

hij verwerkte het waarschijnlijk op zijn eigen manier. de mannelijke manier om het zomaar te zeggen.

wat dat betreft zijn wij vrouwen toch iets gevoelliger...

en jaaaa ben geslaagd voor een kinderwagen Quinny buzz 3 wat rijd hij lekker zeg.

en hebben gelijk een maxicosi cabriofix bij besteld. en natuurlijk de verzorgings tas van Quinny ook maar gelijk.

rond augustus komen ze hem leveren.

ben zo blij hihihi

liefs

Geplaatst

Hihihi... Cool!! Maar wat een lange levertijd? Mijn ouders wilden die vN ons graag cadeau doen en hebben de quinny buzz 3 donderdagavond besteld en vandaag werd ie geleverd!!! Ik heb nu 2 grote dozen in huis... (mijn buuf heeft m ook, dus ik heb m zo getest)

Hij is echt moooooiii!!! Ben dr heel blij mee al is het aan de vroege kant.

En weet je wat nou het rare is vn die vrienden van ons: zij is er ook behoorlijk nuchter over... Nou ja, ieder zij. Manier vN verwerking idd, ben alleen wel blij dan dat ik het doe zoals ik het doe! Hihihi

Geplaatst

hij kon al eerder geleverd worden hoor maar hebben we zelf voor gekozen. anders stond het toch nog ff in de weg haha.

ow je hebt hem al joh mooi zijn ze he welke kleur heb je??

groot gelijk meid ik ben ook zolas jou hoor hahaha.

Geplaatst

Angel, welke kleur heb je eigenlijk gekozen? Wij hebben een zwart/witte

Lijk misschien erg besmettelijk, maar er zitten 2 zittinghoezen voor de buggy bij.

Xx

Geplaatst

hahahha ja idd

is ook wel mooi ja zwart wit

soort zand kleur achtig met een lime groen geel achtige rand.

in me beschrijving staat mavis

Geplaatst

die bruine vond ik ook mooi.

je heb zoveel soorten en maten pfff haha

ik had zoiets van kan wel verder kijken maar je eerste keus is toch altijd wel de beste haha

liefs

Geplaatst

Tjee, wat zijn jullie vandaag actief geweest zeg! Ik begrijp het ook wel, het weer zou veel beter worden. Dus nu zit iedereen verplicht binnen ipv lekker in het zonnetje buiten ;)

Sammy, kan me voorstellen dat je even een behoorlijke dreun in je gezicht hebt gehad... het is niet niks. Maar wat de andere meiden ook zeggen, ik duim keihard voor jullie mee.

Weet even niet meer wie, maar wat een behoorlijke levertijd zeg voor de wandelwagen.... eind augustus, klinkt nog zo ver weg haha....

Ik doe nog niet mee met de kinderwagenrage... vind het echt nog te vroeg. Is echt zelfbescherming denk ik, wil echt eerst die 12 weken voorbij zijn. Dan ga ik eens op zoek en oh, wat heb ik daar een zin in :)

Maar nogmaals... wij gaan toch voor de Quinny buzz 4 hihi... en dan de zwarte. Kan voor zowel een jongen als een meisje vinden wij. Maar voor ik hem echt ga aanschaffen ( wij krijgen hem ook), wil ik eerst safer zitten.

Vandaag wel een tuniek gekocht bij de Hema, eentje die je zowel nu als met een buik aan kan. Erg praktisch en naar zulke kleding ben ik ook wat op zoek.

Ook nog bij de Livera geweest, een bh kost 62 euro, toing.... nou daar ga ik nog eens hard over nadenken, wat een geld voor een paar maanden.

En ook nog zo'n foeilelijk, beppig ding ;)

Fijne dag

!!!

Geplaatst

Vraagje:

Zijn er hier ook meiden die tarwekiemolie slikken en zo ja, tot en met wanneer slikken jullie dat?

& foliumzuur slik je normaal gesproken tot 10 weken.

Houden jullie je hieraan? Oftewel slikken jullie het idd t/m 9 weken en stoppen jullie er dan mee of slikken jullie het langer? En zo ja, tot en met wanneer dan?

Wij gaan lasagne eten en daar zit oregano en rozemarijn in en dat zijn nu net kruiden die je moet vermijden tijdens zwangerschap.

Maar zo'n klein beetje als toevoeging in de saus van de poeder kan toch geen kwaad?

Geplaatst

Jose; ik ga ook pas na de 12 weken voor de 'grote' dingen...zoals kinderwagens....wist ook niet dat er zo'n lange levertijd op zit.

Bale, die BH, ik ben vandaag naar de Livera geweest, heb ik een 'gewone' voorgevormde BH voor 30 Euries.... k ben gewoon n hele cup gegroeid.... van B70 naar C75.

Foliumzuur zit gewoon in de vitamine pillen die ik slik 'mama plus' dus dat blijf ik gewoon doorslikken!!

Ehm...o ja lasagne....nooit over nagedacht....pas ook nog gegeten...volgens mij mag dat best als dat is 1x in de paar maanden is hor, als je het nou iedere week at...

Vandaag m'n eerste buikfoto gemaakt....hihi...zal is kijken of ik m er op krijg zometeen.

Fijne avond allemaal.

liefs

Geplaatst

Wauw Tweety, je begint het al echt te zien. Ik heb ook wel een klein buikje, maar denk dat het nog steeds vet is haha....

Super zeg, ga je dit iedere 2 weken doen? WEl zo leuk hè?

Nou de lasagne zit erin, houd er niet zo van, maar goed.... straks maar wat fruit naar binnen werken.

Geplaatst

Oh ja de mevrouw in de winkel zei dat als je een meegroeibh koopt, een cup groter moet kopen en de maat 1 groter, omdat je breder wordt in de zwangerschap.

Dus dat klopt bij jou nu al precies hihi...

Geplaatst

Ja je gaat het echt al zien, k zei nog tegen m'n vriendin dat het maar goed was dat ik het al tegen iederee verteld heb, want anders zouden mensen het al gezien hebben!!

M'n buik was altijd heel plat, dus daarom valt het ook wel meer op!!

Joh, ben je gek, dat wás vet....nu is het gewoon van je zwangerschap ;-)

Heerlijk juist!!Lasagne!!

Enne...ja m'n boobies doen het volgens het boekie...hihi....

K ga ff eten... Fijne avond!!

Geplaatst

Oh Sammy, dat was en is schrikken zeg.. Ik duim, hoop en bid ook heel hard mee!!!

Tweety wat heb je al een leuk buikje!! Bij mij zie je haast niks.. Nou ja ik zie zelf echt wel al

verschil maar als ik mensen vertel dat ik zwanger ben van een tweeling geloven ze het niet.

Fijn weekend nog!

Geplaatst

Hebben jullie het echt de 'hele wereld' al verteld? Ben ik wel even benieuwd naar eigenlijk!

Geplaatst

Mooie babybuik tweety! Wat zie je het al goed bij jou. En het scheelt maar 2,5 week. Gaaf hoor. Misschien is dat bj mij dan ook zo. Echt mooi!

En angel, gaaf, de kinderwagen! Wat zijn jullie snel!

Hier gaan we het pas vertellen na de 12 weken.

Vandaag 1e keer echt overgegeven. Mmm, moet echt meer eten maar door de misselijkheid doe ik dat niet en wordt dan nog misselijker. Vicieuze cirkel ;-)

Verder natuurlijk happy:-)))

Xxx, mees

Geplaatst

Ik breek even in.

Wauw Tweety wat heb je al een heerlijk klein buikje!Wat gaat dat snel!!

@Jose,Maar voor 65 euro had je dan wel een onwijs sexy bh he!!wahahahaha.Wat een oma dingen zijn dat zeg!

Vond die bij de H&M toch een stuk sexier ;)

En gewoon lekker die lasagna eten hoor!Ik wist niet eens dat dat slecht was!

Je moet niet alles uitpluizen hihi.Zolang je geen potje leeg eet moet het kunnen!!

Liefs xx

Geplaatst

K had ook niet verwacht dat je t bij mij al zo snel zou zien eigenlijk, k was altijd best plat, en ik heb een vrij lang bovenlichaam, dan heb je juist toch meer ruimte zou je denken....

Na...k vind t wel grappig...als t maar niet 9 maanden zo enorm gaat....hihi... olifantje...

Danaa; je hebt kans dat het strax ineens hard gaat hor, zeker met n tweeling!!

bij mij 'begon' het begin vorige week, dus met 8,5 week, dat je t ineens ging zien!!

Mees; Dat eten is écht zo'n circeltje ja.... steeds kleine beetjes....k had ook veel kaakjes bij me int begin, of appels!!

Bianca; Jij volgt nog met je buikie hor....

hihi...zoals ik begrijp heb je Jose niet gesteund om van die modieuze, sexy romantische BH's te kopen??

Fijne avond mensen....

Geplaatst

Ik hoop het tweet!! We zullen zien 11 juni!! Ja wel ik vroeg ze zelfs voor der omdat we ze niet konden vinden!!Maar ze vond ze te sexy!!! Dus helaas!! ;-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden