Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jose en Sammy, fijn om te horen dat het allemaal goed zit met jullie :D

Geniet verder lekker van jullie zwangerschap

Fijn avondje nog aan iedereen oh en btw angel, had je niet geslachtsbestemming ????

Liefs

Sylvia

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he sylvia dat is pas 20 mei vandaag over 4 weekjes.

gisteravond zijn we met het kamertje begonnen

vandaag nog verder met meubeltjes in elkaar zetten.

en dan nog ff kijken voor een muurschildering

maar die doen we pas als we weten wat het word natuurlijk.

ik heb er zo veel zin in.

en heb zoveel dingen in me hoofd weet gewoon allemaal niet meer hahahha

liefs

Geplaatst

paar dagen niet hier geweest... was gisteren even mis gegaan met mij. 's Morgens op mijn werk kreeg ik ineens een migraine aura, iets waar ik helemaal niet meer op gerekend had tijdens de zwangerschap. Het is een soort elektrische storing die door je hersens trekt en waarbij je dan een flikkerend beeld in je ogen krijgt waardoor je even niks ziet. Normaal is het na een half uurtje voorbij en buiten een wazig hoofd vol watten kom ik er altijd zonder pijn van af. Maar omdat ik zo schrok ging ik wel even van mijn werkplek weg achter de receptiebalie, en ruilde ik even met de telefoniste achter de schermen zeg maar, om even bij te komen. Maar ik werd steeds slechter, voelde me ineens heel slap worden, geen gevoel meer in handen en benen. Ik dacht dat ik moest spugen en ik moest ineens ook huilen. Ik riep mijn leidinggevende dat ik niet lekker werd zodat ze de centrale kon over (laten) nemen. De bhv 'ers werden geroepen. Die zagen mij zitten shaken en rillen, mijn handen werden paars en mijn voeten zwollen op. En ik wist echt niet wat me overkwam alleen dat ik me raar en slap voelde of ik flauw kon vallen. Ik ben in een bureaustoel naar de auto gereden en ze zijn met me naar de eerste hulp op het ziekenhuis gegaan. Bleek ik hyperventilatie te hebben, ik kwam er pas na ruim een uur uit. Jeetje wat was dat raar, ik ken dat helemaal niet van mezelf, heb nog nooit zoiets meegemaakt. Het was waarschijnlijk toch de paniek over ons babytje waardoor ik zo over de rooie ging, met de combi zwangerschap en migraine aura. Er is vanalles onderzocht en bloedgas afgenomen(au) en na een uurtje werd ik weer gezond verklaard. (had hardop voor moeten lezen om mijn ademhaling weer normaal te krijgen, en dat werkte) Toch, en jullie voelen 'm al aankomen, was ik op 1 ding nog niet gerust. Of ik toch niet even een echo mocht om me gerust te stellen? Oh ja hoor, dar werd niet lullig over gedaan, dus hup in karavaan met mijn 2 collega's in de rolstoel dwars door het ziekenhuis (ik had mijn hakken uitgedaan al op het werk toen ik niet lekker werd en had blote voeten....) naar de afd gyn. De assistente zag me en riep al dat we dat niet afgesproken hadden, ja hahaha. Gelukkig was alles goed met ons kleintje maar wat een opluchting om even dat hartje te zien kloppen....kreeg ook zomaar 2 afdrukken mee, lief hè. Gisteren de hele middag geslapen toen ik weer thuis was,en voelde me vandaag stukken beter, maar het was geen geweldig avontuur...

@jose, wat heerlijk dat jij ook gerust gesteld bent met een mooie echo! super!!

Geplaatst

hey mutske

wat een dag zeg jeetje,daar schrik je zeker wel van en vooral als je zoiets nog nooit mee heb gemaakt.

maar gelukkig gaat het weer beter met je.

en gelukkig dat het met je kleintje ook goed gaat..

liefs

Geplaatst

Nou mutske, dat was zeker erg schrikken, maar gelukkig is alles goed.

Ik had er ook echt schrikken gisteren, dacht het is over...

Ik voelde me 's ochtends al niet goed. Had crampen in me buik en gespuged dat was niet meer normaal. Dus belde ik het Ziekenhuis en de Doktors Assistente zei, dat is blijkbaar maar een buik griep, doe's rustig aan vandaag. Ik opgehangen en op de bank...Avonds nog eventjes naar me schoonouders. Als we thuis waren en ik net op de stoel ging zitten in eens voel ik het helemaal nat tussen me beenen en kijk ik op de grond, een heel groote plas....Ik wist helemaal niet wat het is, en was echt in paniek. Mijn man zei bel het ziekenhuis , dus ik eerst de huisartsenpost gebelt, hun hebben het ziekenhuis gebelt en dan moest ik ook direkt lans komen.

Het was direkt een Echo gedaan. Alles prima, baby lag te slapen op zijn rug en het was ook geen vruchtwater minder. Hartje kloppte nog zo als het moet. Ze hebben nog met een slangetje wat urine afgenomen en gekeeken of ik een blaasonsteking heb, maar ook dat bleek goed te zijn. Dus ze weten het ook niet wat het was maar met de zwangeschap is alles prima.

Ik zou nu ff daarop letten, als ik weer zo veel vocht verlies moet ik wel weer komen dan willen ze verder nog kijken wat het kan zijn.

Wat een opluchting zeg.

Ik ben straks niet meer thuis, we gaan naar duitsland tot diensdag, dus wens ik iedereen een fijne paas

Liefs

Sylvia

Geplaatst

he sylvia gelukkig dat ook alles bij jou allemaal goed was. ook raar zeg hou het idd maar goed in de gaten.

jij ook fijne paas dagen in duitsland..

liefs

Geplaatst

Sylvia; zo dat was schrikken meid!!Wat apart zeg, gelukkig dat het met het babytje allemaal goed was.

Als het vruchtwater is kun je dat ruiken!!!! Dat ruikt heel weeíg zoet!!!

Mijn vriendin heeft zoiets ook wel eens gehad, maar bij haar was het urine, ze had al hele zwakke sluitspier, maar door d'r zwangerschap werd dat verergert!!

Klinkt misschien vies, maar volgende keer je vinger er door halen en ruiken wat het kan zijn!!!

Fijne dag allemaal vandaag.....wat een heerlijk weertje hebben we toch he?!!!

Fijne feestdagen allemaal (k zal wel niet zoveel online zijn de komende dagen).

Geplaatst

@mutske: pffffft dat is ff schrikken zeg. Weer helemaal bij gekomen??

@sylvia: ook al zo'n lekker verhaal. We houden het hier niet rustig he ;-)

Gelukkig gaat t allemaal weer goed.

Hier is alles ook weer een stuk rustiger. Het vertrouwen is weer terug.

Wel 2 dagen op bed gelegen met migraine (van de spanning denk ik)

Pffft zonde hoor van het mooie weer.

Maar vandaag heerlijk de hele dag onder de parasol buiten gezeten. Echt genieten dit.

Morgen gezellig bij mijn ouders en met mijn zussen lekker bbq-en. Heerlijk.

En verder hou ik me de hele dag bezig met alles lezen over zwangerschappen en mijn verslavingen: happy harvest en

forest story op hyves hihihihi

Fijn weekend,

Sammy

Geplaatst

gelukkig dat je je weer wat beter voelt sammy.

en dat je nog lekker van het weer heb kunnen genieten. heerlijk het weer

vanavond hebben we lekker gegeten met paar vrienden heerlijk.

nu ff lekker relaxen met zijn alle..

liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat is het hier rustig, iedereen fijne Paasdagen gehad? We hebben het in ieder geval getroffen met het weer :)

Heb ook in de zon gezeten, maar ja.... of het goed is? Je mag de eerste 3 maanden immers ook niet in de sauna komen. Maar ik zal wel niet de enige zijn.

Judith, wat naar van je kat, dat er mensen zijn die erop schieten bah... Ik vind die gele bolletjes hier ook in de achtertuin, dacht dat het speelgoed van kinderen was. Maar na jouw verhaal begin ik ook te twijfelen... En heb je al antwoord op je vraag wat betreft het maken van de röntgenfoto?

Tweety nog een fijne verjaardag gehad?

Ik heb nog een genante vraag, sorry daarvoor.... anders maar even niet lezen haha.

Sex ligt op een zeer laag pitje hier, maar ons er helemaal van afhouden doen we niet haha. Maar nu vraag ik me af... hoe zit het met de nodige middelen die je gebruikt? Kan dit kwaad?

Kind kan wel denken, waar ben ik nu beland?

Ben ik dan weer hè, altijd achteraf erover twijfelen, als ik dat nu eens van tevoren deed. Maar ben wel benieuwd.....

Geplaatst

Hey jose,

Zeker rustig hier geweest, wij zijn een weekendje weg geweest en zijn vast niet de enigen geweest!

Het blijkt dat die balletjes pistolen verboden zijn doordat ze te levensecht er uit. Zien. Als ze zwart worden gespoten worden ze nogal eens gebruikt bij overvallen en dan zijn ze niet te onderscheiden van echt.

Rontgen valt mee, maar wel belangrijk om minder mee te werken. Wat bedoel je met nodige hulpmiddelen? .... Sorry hoor, ik hoop niet dat je me dom vindt dat ik dit niet begrijp...

Xx, juut

Over je vraag: sex is hier ook op een laag pitje, vond ik heel erg voor hubbie maar schijnt ook veel bij 'normale' zwangerschappen voor te komen... Komt wel weer!

Verder begrijp ik je vraag niet helemaal

Geplaatst

De zgn. speeltjes.... ( schaamrood op m'n kaken).

Hmmm, verboden zeg je? Zal er toch eens meer op gaan letten. Wat heerlijk zeg, een weekendje weggeweest. Je hebt het zeker met het weer getroffen zeg, wauw!

Geplaatst

Ooowww... Hihihi! Natuurlijk, stom van me!

Tja, die gebruiken wij niet echt... Heb in t verleden erg veel geexperimenteerd en heb daar niet echt veel behoefte meer aan. Laat ik zeggen dat ik een flinke wilde periode heb gehad vroeger.

Hou meer van 'aux naturelle' als je begrijpt wat ik bedoel. Ook als ik alleen ben... Hihihi

Schaam je trwns vooral nie, het blijft iets geks om zo te bespreken toch?

Geplaatst

Als ik het wel zou gebruiken, dan zou ik daar nu wel iets terughoudender mee zijn denk ik...ik weet t eigenlijk niet zo super goed?

Misschien weten de andere meiden iets?

Geplaatst

Haha ik ook hoor, maar heel soms is het wel eens leuk :)

Maar vraag me af of zo'n ding ook schadelijk is met z'n trillingen nu......

Voor nu ga ik lekker slapen en wachten tot mijn mannetje thuiskomt!

Geplaatst

Nou Jose, ik lag gisterenavond ook met zo'n vraag in gedachte... bij ons was er uberhaupt helemaal geen sex sinds de start ivf.....triest hè. Gelukkig houden we heel veel van elkaar en kan onze relatie dit hebben. Maar ja wij vonden het ook allebei heel spannend maar gisteren is het er toch weer eens van gekomen (leuke beeldspraak hahaha) Door alle deskundigen wordt gezegd dat ons kleintje er geen last van heeft.... toch vond ik het best even spannend, maar gelukkig was dat gevoel zo weg en hebben we gewoon van elkaar genoten.... bloos bloos hahahahaha

dus jose... genieten is mijn advies.....

Geplaatst

hallo wat was het inderdaad heerlijk weer! ik durf nog niet zo goed aan de sex, omdat ik het smerig vind met die bollen bbrrr, maar ja misschien een beetje pietluttig haha. En heb nog steeds een cyste aan mn eierstok waardoor mn eierstok kan draaien en dan moet die er uit. Dus heb visioenen dat die door sex gaat draaien haha. Wat betreft de speeltjes geen idee of dat kwaad kan. ik ga deze week weer enkele uren werken ben heel benieuwd. fijne week allemaal!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden