Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ow... vergeet helemaal te vertellen hoe de echo was!! hihihiGroei ligt helemaal mooi op schema terwijl hij met 20 weken een weekje voorliep met groei van benen. Toen liep zijn buik helemaal op schema en nu ook. Hoofd liep nu nog iets voor...Hij weegt nu ongeveer 1748 gram.Placenta flink dik en een flinke hoeveelheid vruchtwater. Toch heeft hij al niet zo heel veel ruimte meer, hij zit al lekker op een propje! Hihihi...Maar hij is iig helemaal gezond!! wat een feest!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gaaf Judith, de echo!! behalve dan dat je in n wokkel moest liggen!

Hadden ze van te voren toch wel even kunnen vermelden dat je blaas vol moest zijn??

Wel per ziekenhuis/praktijk verschillend, ik mocht ook gewoon plassen toen ik de 20 weken

echo had hoor!! Gelukkig!!

Doe Mik de groeten en geef d'r kleine meid n knuffel!! wat een prinsesje he?!!k zag de foto's

op hyves!!

Ik lijd/leid (ehm....hoe schrijf je dat?.......volgens mij met n korte EI)

overnieuw....

Ik leid aan n ernstige vorm van nesteldrang!!!HELP.

k word écht gek van mezelf. Gisteren avond ook, liep nog maar 'ff dit' en 'ff dat' te doen,

waarbij ik op een gegeven moment gewoon steken onderin m'n buik kreeg....toen ben ik wel

'ff' gaan liggen op de bank!! afain......

k lag in bed.... man man..... kan alleen nog maar denken aan de dingen die moeten gebeuren!!

Wát moet er nog schoongemaakt worden, en wát moet ik nog voor laatste dingen kopen.......

k sliep pas rond half 1, waarbij ik om half 3 weer moest plassen en om half 6 ook, en vanaf toen dus

niet meer geslapen, omdat m'n hoofd dus gelijk weer in de 'wat-moet-ik-nog-allemaal-doen-stand' schoot

Dus ben er om kwart voor 7 maar uitgegaan!!

Balen hoor, ws ben ik derest van de dag zo moe dat er evengoed weinig uit m'n handen gaat komen!!

ga zo eerst eens lekker douchen!

Fijne dag meiden.

k ga straks weer op controle bij de vlos.

Geplaatst

Uitgerekend:

1 november -pippe (lena) * sterrenkindje

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa (tweeling!)

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer (Tweeling!)

11 november - Zjoediezzz :boy:

11 november- Tweety83 VERRASSING

14 november - Ang3l :boy:

19 november - Nella

20 november - Jose VERRASSING

21 november - Ilon@ :girl:

24 november - lisa

26 november - mutske:boy:

25 november - Sammy

29 november - Mees

ECHO en Controles ziekenhuis/Verloskundige:

sow, k heb het lijstje er weer eens bij gezocht.... die stond écht heeeeeeeeel ver weg ;-)

Afain.... als we willen kunnen we onze nieuwe afspraken etc. er weer bij zetten!!

k heb de oude verwijdert!!

Geplaatst

Hihihi... Tweety... Ik moet elke keer om je lachen!! In Leiden kun je wonen, een man leidt met dansen en als je pijn hebt dan lijd je net zoals bij overlijden...... Juf Judith's nederlandsche lesch voor vandaag!!! hihihi

Je hebt het echt flink te pakken he? Ik had het laatst ook en toen heb ik een lijstje gemaakt en gezegd: als mijn verlof in gaat ga ik er mee verder....

Misschien komt het doordat jij al thuis bent dat je zo'n nesteldrang hebt... Probeer anders de deur nog ff uit te gaan. Bv. bij je moeder een bakkie doen ofzo of bij een vriendin, even van omgeving veranderen...

Bedenk wel dat alle energie die jij extra gebruikt niet naar je baby kan gaan.... vertelde de verloskundige gister. Ik moet het op mijn werk ook echt rustiger aan gaan doen... Dat jij last krijgt van je buik zegt genoeg hoor meis...

Ik ga ff dat lijstje aanvullen!

xx

Geplaatst

Uitgerekend:

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Debbie 79

19 november - Nella

24 november - lisa

25 november - Sammy

29 november - Mees

28 september laatste werkdag Zjoediezzz

5 oktober - controle verloskundige Zjoediezzz

13 oktober - controle verloskundige + echo Zjoediezzz

Hoe zou het toch met sylvia zijn trouwens??

Geplaatst

hihi...Bedankt hoor Juffie ;-)

En ja, als ik het zo lees denk ik 'wat blond' haha....

JE hebt gelijk hoor, ik wilde vandaag weer verder met poetsen, maar m'n moeder belde

dat ik bij haar moest komen nadat ik bij de vlos klaar was, omdat ik anders té veel wilde doen!!

Vandaag n dagie rust en morgen ook maar denk ik, dan heb ik weer andere afspraken!!

Bij de vlos was alles goed.

De buikpijn komt bij m'n blaas vandaan. Ben ergens wel blij dat er dus toch n oorzaak van is,

k voel me anders zo'n piepert!!

maar goed, mocht ik het weer terug krijgen, de blaasontsteking, dan moet ik gelijk bellen, en dan

moet ik naar een gyn. ze willen dat hun er eens naar kijken, misschien moet ik toch n andere kuur

of moet ik aan n antibiotica infuus (dat is zwaarder dan de kuurtjes die ik nu heb).

Afain, ben wel blij dat ze t serejeus nemen!!

maar t maak me ook wel zenuwachtig..... k wil helemaal niet in t ziekenhuis liggen ant infuus....

(k heb m'n klusjes lijstje nog niet af ;-) )

m'n HB was 6.4. dus net op t randje... moet aan de floradix.....bahbahbah....maar goed, beter

dan aan de staalpillen.

Verdere controles waren allemaal okay...gemiddelde baby, (ze verwacht n 7 ponder) bloeddruk okay,

naarmate m'n zwangerschap vordert loopt tie iets op.... was nu 120/70 (dus netjes)

k zal t lijstje ook weer bijwerken....

Geplaatst

Uitgerekend:

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Debbie 79

19 november - Nella

24 november - lisa

25 november - Sammy

29 november - Mees

27 September - controle Verloskundige Tweety

Ben idd. ook erg benieuwd hoe het met Sylvia is, ze was altijd zo trouw op het forum,

dat ik me wel zorgen maak dat ze er nooit meer is!!

k hoop maar dat alles goed is met haar!!

Controle vlos is nu trouwens om de 2 weken!

Geplaatst

Mooi gewicht van je kindje Judith! En met kindje van Ilona ook alles goed wat fijn te horen!

Fijn dat ze je serieus nemen Tweety alhoewel ik me kan voorstellen dat je niet staat te springen om aan t infuus te gaan.

Ojee aan de floradix.. ik hoop niet voor je dat je last krijgt van obstipatie! Dat kreeg ik namelijk meteen

bij mn vorige zwangerschap, echt verschrikkelijk. Probeer nu mn Hb op peil te houden met ferro, zat bij de laatste

controle op 6,6...

Vanmiddag gesprek gehad op t werk. Ze gaat voor me uitzoeken of ik recht heb op een of andere uitkering bij ontslag

en kreeg nog t een en ander uitgelegd over onbetaald verlof waarmee ik mn bevallingsverlof zou kunnen verlengen

zodat ik nog wat langer bedenk tijd heb... Ze begreep het gelukkig helemaal en laat me (hopelijk) deze week wat weten!

Moeilijk hoor. alhoewel, voor mezelf weet ik gewoon dat ik fulltime-mama wil zijn!

Sylvia laat je wat van je horen we maken ons een beetje ongerust!...

Uitgerekend:

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Debbie 79

19 november - Nella

24 november - lisa

25 november - Sammy

29 november - Mees

26 september - echo en contr. gyn Danaa

Geplaatst

Hey meiden,

Ja, we schrijven hier nog maar met z'n vijven eigenlijk, waar zijn al die andere meiden? Joehoeeeeeeee?

En vooral Sylvia inderdaad, ben ook wel een beetje ongerust eigenlijk!

Tweety:

Je bent zeker niet wijs, zeker nu je het ook al op je hyves hebt staan haha.... En Jaco nesteldrang, prachtig... staan jullie straks samen de gekste klusjes te doen. En als ik het zo eens bedenk, was dat dakpan poetsen niet eens zo'n raar idee. Zie het je ook nog echt doen haha.

En het is inderdaad leid, maar ach...we weten wat je bedoelt. Je wilt niet weten hoeveel spellingsfouten ik hier op het forum tegenkom en dan vooral werkwoordspelling, dat is een tic van mij sorry ;) Maar geeft niet, we begrijpen elkaar en daar gaat het om :)

Wel fijn dat ze nu een reden hebben gevonden waar je buikpijn vandaan komt en dat ze het 'probleem' serieus nemen, voelt ook wel fijn lijkt mij. Alhoewel zo'n infuus nee, dat lijkt me ook niet zo'n fijn idee, maar als he tmoet, moet het!

Je HB op het randje, tjee, je rolt wel van het 1 in het ander... nu dit weer.... nou meis, hopelijk doen die meds. hun werk.

En nog bedenken ook wat je nog meer kunt schoonmaken? Haha, volgens mij is alles al spik en span, ga je toch voor de2e ronde? Nee, rustig aan jij....zegt tante José :-P

Ilona, grappig zeg, dat je ukkie al haar heeft...geweldig! Schaf de gelpot maar vast aan, want die zal je nodig hebben ;)

Gelukkig alles weer goed!

Ennuh dat stoeltje, ja denk dat ik morgen toch even ga omruilen. Heb het alleen uit een winkel gehaald, hier totaal niet in de buurt. Maar volgens mij doen deze winkels er niet moeilijk over. Zal het morgen meemaken, want inderdaad zonde van het geld. Laat ik jouw wijze raad maar opvolgen.

Judith, ik heb een goed plan...1 oktober gaan we in de gymkleding en ga jij ons yoga geven. Want die ademhalingstechnieken lijkt me wel wat.

En het is toch te gek voor woorden, dat we in de buik als een vis in het water zwommen...en nu eenmaal op de wereld weer moeten leren zwemmen, niet langer dan... onder water kunnen en ook nog eens een diploma moeten halen. Raar, raar.... er zal een theorie voor zijn, maar hetzelfde als op de kop hangen...ook zoiets.

Gelukkig bij jou uk ook alles weer goed.

Doe morgen de greetz maar even aan Mik :)

Danaa, hopelijk heb je gauw antwoord op je vraag en heb je zo wat langer bedenktijd. Want het is een behoorlijke verandering natuurlijk, maar alle respect hoor!

Hier een avondje alleen, mannetje is weg... ( niet aan het werk hoor), dus lekker even de tijd voor mezelf. Of zal ie vluchtgedrag hebben haha.....

hoor je wel eens hè? Nou ik denk het niet hoor, we hebben hier jaren voor geknokt, ook hij......dus daar geloof ik niet in!

Geplaatst

Och ja, het lijstje...uche, uche... misschien kan je dat even afstoffen Tweety? ( * flauw*)

Uitgerekend:

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Debbie 79

19 november - Nella

24 november - lisa

25 november - Sammy

29 november - Mees

23 september - controle vk José

26 september - echo en contr. gyn Danaa

14 oktober - laatste werkdag José ( jihaaaaaaaa)

Geplaatst

Ehm.... k wil niet lullig doen.... maar Judith zegt dat het 'lijd' is, en Jose zegt dat het 'leid' is.....

Wie..o..wie moet ik nu geloven?????

Haha!!

Nou, als je me dan kwijt ben, 1 Okt. zit ik de nokpannen te poetsen.... met de tandenborstel

van Jaco dan.....hihi.....ssssst....

En als ik jullie dan kwijt ben, zitten jullie in pyama broek te 'zweven' afain... zweef dan ff richting

de nokpannen, heb ik ook nog gezeldschap!!

Maar goed...ja, HB opt randje, maar k ga snel aan de floradix, daar reageer ik meestal wel goed op!!

k zie het wel, vind het voorlopig niet het ergste zeg maar, dat m'n Hb op t randje zit.... die blaas...

daar maak ik me dan weer meer zorgen over!!

Danaa; Meestal is het andersom, in de kraamtijd krijgen de meeste kraamvrouwen floradix voorgeschreven,

omdat je van ferro verstopt raakt, maar bij jouw dus van de floradix??

Fijn dat je je gesprek achter de rug hebt!! Lijkt me erg moeilijke keuze!!

Maar als je er voor jezelf over uit bent, dan zal het denk ik ook wel weer opluchten, of niet?

Ilona; Wat grappig dat ze haartjes hebben gezien......oooowwwwwww ik wil ook kijken..... ;-)

Jose, jouw man vluchtgedrag? hm.... waar ligt dat dan aan denk je??haha....

als de mijne dat nou had!

Die moet trouwens gewoon lachen om m'n lijst met dingen die ik nog moet doen......

'wat maak je het je eigen toch onodig moeilijk' zegt tie dan nog......

k heb t lijstje al afgestoft toen ik m opzocht....zat dik onder de stof (heeeeeeeeeel ver weg)

enne....Danaa, ruim jij dan ff die dikke spinnen op die er bij zaten??

brrrrrrrrr.....

k heb vorige week nog zooo eng gedroomd over spinnen.....k zat gewoon te griezelen toen ik

wakker werd!

Fijne avond meiden....

Geplaatst

Het is LIJD

Heb even het stukje terug moeten zoeken haha.... denk kan mijn gevoel wel volgen..... maar het is idd lijd haha....

Geplaatst

Ja, erg hè.....

Moet toch echt beter lezen voortaan haha..... maar ja, als ik er niet ben, lullen jullie ook veel te veel :laughing4:

Gevoelloosheid met al die hormonen? Haha, over the top denk met al die emo's die hier rondvliegen!!!

Geplaatst

ha ha meiden het is LIJD inderdaad ;-)

Bedankt voor jullie leuke reacties!

@Tweety, als je nog nesteldrang hebt en je huis is op orde haha.. je bent hier welkom.. ;-)

@Jose, vluchtgedrag?? ojee..

@Zoedoe....nog wat... leuk dat je langs bent geweest. Heel gezellig. Jullie nu allemaal ook de 30 weken in, gaaf hoor. Heb ik straks een reus en jullie van die ienemienie poppetjes...

Nou moet gaan, eentje wakker hier..

doeiii

Geplaatst

Hoi allemaal.Na een lange tijd afwezig te zijn geweest kom ik me hier weer melden.Hoe gaat het met jullie? moet er weer ff helemaal inkomen hoor.Hier gaat het met ups en downs me rug is nog steeds niks met de kleine gaat het wel goed hoor die danst er de hele dag op los haha2dagen geleden hebben wij de groeiecho gehad was ook helemaal goedMet de 20weken liep hij een week voor. maar nu niet meer nu is het precies goed Vandaag zijn we alweer 33 weken. kraamzorg komt ook vanmiddag langs.Liefs angel

Geplaatst

Hoi allemaal.

Na een lange tijd afwezig te zijn geweest kom ik me hier weer melden.

Hoe gaat het met jullie? moet er weer ff helemaal inkomen hoor.

Hier gaat het met ups en downs me rug is nog steeds niks

met de kleine gaat het wel goed hoor die danst er de hele dag op los haha

2dagen geleden hebben wij de groeiecho gehad was ook helemaal goed

Met de 20weken liep hij een week voor. maar nu niet meer nu is het precies goed

Vandaag zijn we alweer E

Geplaatst

Hé MIk, leuk dat je hier nog even komt spieken ;) Ennuh, we mogen bijna wel een opgaveformulier invullen voor Tweety, ze krijgt het nog druk met al dat gepoets ;)

Angel, wat fijn om weer eens wat van je te horen.. gelukkig gaat alles goed met de kleine. Balen dat je rug nog steeds kl*te is, maarrrr... het eind komt in zicht meid! Nog even de tanden op elkaar. Hopelijkkom je weer eens vaker meeschrijven hier.

Ik ga zo ff shoppen, nou ja...een gordijn en kroonluchter kopen voor op de babykamer!!!

Geplaatst

Jose ja nog ff doofbijten idd.

Moet hier na nog 3 halve dagen werken en dan eerst 2 Weken vak

en dan gelijk met verlof.

Shopse vandaag

en ik ga zeker vaker mee kletsen weer.

liefs

Geplaatst

Oh jee, ja ik heb me weer een paar dagen afwezig gehouden. Heb ook een kloteweek achter de rug met dat diabetes gedoe. Spuit nu dus insuline. Had afg maandag een afspraak op het ziekenhuis. Daar aangekomen bleek de afspraak met een verloskundige te zijn, wist niet eens dat ze die hadden daar en al helemaal niet dat ik daar een afspraak had. Ik wou onderhand wel weten hoe het met mijn kleintje ging nu ik diabetes blijk te hebben. De vlk deed alleen maar even voelen en het hartje luisteren, daar had ik geen … aan natuurlijk. Ik was trouwens nog steeds niet aangekomen, ben als sinds mei 89 kilo. Na de afspraak meldde ik me met mijn dossier bij de verpleegster (nadat ik zelf ook even mijn dossier doorgelezen had op de gang hahaha) voor de nieuwe afspraken. Zeg ik dat ik het raar vind dat ik geen gyn gezien heb vanwege mijn diabetes. Die verpleegster in alle staten, en me voor de volgende dag bij een gyn op de agenda gezet, tof he. Ik dus gisteren weer naar het zkh, bij een andere gyn. Wel een hele toffe, was de eerste keer dat ik op tijd naar binnen kon Kindje was prima, maar hij zei al snel dat ik wel 2 weken eerder moet gaan bevallen en dat ik dan voor een keizersnee kan kiezen nu al. Omdat ik bij mijn eerste bevalling na een dag proberen een spoedkeizersnee kreeg heb ik gekozen voor duidelijkheid en gezegd laten we het maar gewoon beslissen nu, het wordt een keizersnee. Klaar. Heerlijk zo’n arts die duidelijke en kordaat is. Alleen nu nog een keer de datum prikken, ik hoop stiekum op 11-11-11 natuurlijk…..

Ik verheug me ook op mijn eerste kennismaking met dat heerlijk schoppertje uit mijn buik, dus dan is die 2 weken een cadeautje! Maar ja ik mag nog steeds niet aan mijn nesteldrang toegeven, mijn mannetje is op zolder nog druk, pas als dat klaar is, is de babykamer vrij om ingericht te worden. Ben druk op het werk, zal hopelijk van de week nog ff kunnen lezen en schrijven….

Geplaatst

Jeetje wat slordig en een gerompslomp in jullie ziekenhuis zeg. Maar gelukkig heb je nu duidelijkheid :) Het wordt dus een ks, wel gek lijkt me dat als je straks eenmaal de datum weet, gewoon weet wanneer je kindje geboren gaat worden haha.... Leuk!

Hier vanmiddag geslaagd voor een gordijn en lamp.... lamp thuis ophangen en ja hoor bij het laatste schroefje ging het mis. HEBBEN WIJ WEER, HET ZAL OOK EENS IN 1 KEER GOED GAAN!! Echt waar, zulke dingen hebben wij altijd met alles! Grrrrrr, om gek van te worden. Die hele f*cking lamp eindelijk hangen.....bah...manlief is nu aan het ruilen.

Ook de stoel geruild vanmiddag, niet zo'n aardige tante, maar het mocht wel.... anders was ik op die toonbank gesprongen hoor! Maar goed, alle stoeltjes waren wel iets beschadigd. Hebben de beste uitgekozen, in ieder geval beter dan die we hadden.

Nou ja, ik ga zo maar eens koken hihi..... kan ik altijd zooo naar uit kijken, een lekkere warme hap. Vanmiddag mezelf getrakteerd op een fout tussendoortje ----> Moorkop...lekker... smullen en er vooral helemaal onder zitten ;)

Geplaatst

Angel; Leuk weer wat van je te horen, en wat super dat alles goed gaat met de kleine!!

Je kunt nu écht af gaan tellen tot dat je mag stoppen met werken!!

Kamertje enzo. helemaal klaar??spullentjes op orde??

Mutske; Wat een gezeur weer int ziekenhuis joh!! maar wel fijn dat je duidelijkheid hebt,

en dat je 2 weken eerder mag!! zou wel errug leuk zijn ja, 11-11-11....

Groot gelijk dat je nog niet aan je nestedrang toe geeft, zolang er nog geklust word

heeft het zo weinig nut!!Dan blijf je bezig!!

Mik; leuk dat je ff komt buurten... lekker aant genieten zeker??

haha...ik moet idd. bij iedereen langskomen, maar k vrees dat ik daar niet eens

aan toe kom...tegen de tijd dat m'n eigen lijst (en die is laaahhaaang) klaar ben,

ga k bevallen, heb ik besloten, en daarna heb k voorlopig geen energie meer......

Jose; balen zeg, dat je man weer terug kon met die lamp!!

Wat voor kleur heb je gedaan?? zilver, wit, grijs, zwart??

Wat ga je eten?? warm eten vind ik ook het lekkerst, en dan vooral GEEN aardapels en groente

Ooooohhhh.... vooral lekkere rijstgerechten zoals nasi, of bami, of heerlijke lasagne.....

rijst met kipkerrie is ook heerlijk!! maar goed, kan moeilijk elke avond zulke dingen eten, dus

eten we meestal n dag of 3/4 wel aardappels met groente.

vandaag weer n lading geld uitgegeven....zucht, wat is alles duur!!

Bij de Hema moest k ff n pyama broek.... k dacht gisteren ineens; stel dat ik toch onverwachts

naar t ziekenhuis moet ineens....k heb geen eens n fatsoenlijke pyama broek (k draag die dingen écht

nooit) en k ga ze voor de kraamtijd wel kopen, maar voor nu heb ik nix.

Verder nog kledinghangertjes, zoogcompressen, voedingsbh's (foeilelijke dingen....maar voor de kraamtijd

doe k t maar ff met lelijkes...)

enz.enz.

daarna nog ff n schattig pakje, maatje 50 van Petit Elephant gekocht, en zo'n pakje voor int begin, wit met n

grijs/wit gestreept broekje..... en ook nog n lichtblauw en n lichtrose mutsje.... heel snoeperig!!van Feetje.

Fijne avond.

Geplaatst

Hey Mik! ZOEDOE.... ook een mooie naam! hihihi... Die andere (zjoediezzz) is Judith fonetisch geschreven met een frans accent... vraag me niet hoe ik er op gekomen ben! hihihi

Bedankt voor de foto, kan iig zeggen dat ik geen opgeblazen gezicht heb, maar misschien maar geen horizontaal streepje meer aantrekken... hahaha!!!

Wat een poppetje is je kleine meisje he? lief hoor!

@ Jose: Nog geslaagd voor gordijnen en een kroonluchter?

@ Angel: Goed om weer eens van je te horen! En lekker bijna verlof... heeeeeerlijk!

Even verder lezen en dan reageer ik op de laatste 3 stukjes... (anders kan ik t niet onthouden!)

Geplaatst

Haha komt ie Tweety, we hebben nasi gegeten.... Ik ben juist een grote aardappeleter, heerlijk... er gaat niets boven een Hollandse pot.

De spruiten alweer in huis, die eet ik lekker vrijdag, ben daar zo dol op :)

En het is nog goed voor me ook nu.

Ja alles is zeker duur, maar wel fijn dat je weer lekker bent geslaagd. En zo'n pyjamabroek, ja lachen joh... zo'n niet florisant ding. Zelfde als zo'n pyjamajurk, moet er ook nog komen nu je het zegt. Ik slaap 's nachts nooit met iets aan, dus ja.... Maar als ik ga bevallen.... Wat gaan jullie aantrekken eigenlijk?

Sh*t dacht dat ik al een heel eind op weg was, maar er komt dus steeds weer wat bij haha......ach, we hebben nog even.

Van die charmantie tenten moeten er ook nog komen, want zo'n surfplank past niet in een string............. kunnen we gaan kamperen met z'n allen, hoe idioot ;)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden