Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

jee zit nog met mijn ogen te knipperen na het lezen van jouw verhaal Judith, gatverdarrie wat een klotezooi. En wat ontzettend knap van je om het te laten gaan (voor nu..?) het lijkt me zo verleidlijk om in een mail je weerwoord te geven, maar je hebt groot gelijk; het is het niet waard en het lost waarschijnlijk ook helemaal niks op. Maar ooh ik zou ook het stoom uit mijn oren hebben!!!!!! Ik heb bewondering voor je reactie en vindt het fijn dat je mannetje je zo steunt, soms kun je mensen maar beter niet snappen.....

Weet je Judith, mensen die niet meemaken wat alle vrouwen, of liever stellen, op dit forum meemaken begrijpen een heleboel niet. Ergens wel begrijpelijk, en voor hen ook maar goed want we wensen onze ervaringen onze ergste vijanden vaak niet toe. Alleen het inlevend vermogen blijft erg steken achter hun eigen kleine wereldje. Gelukkig kunnen we elkaar hier vinden, het begrip de steun en herkenning op dit forum zijn onbetaalbaar! Wat we in onze omgeving en van sommige familieleden niet kunnen ontvangen krijgen we hier in veelvoud!

Zo mijn hormonen hebben gesproken, als ik het teruglees wel beetje emo, maar ach, dat begrijpen jullie ook weer allemaal hahahaha.

Zou heel graag komen op 1 okt. Had net mijn broer in Tilburg aan de lijn, heb zo'n zin om naar hem toe te gaan morgen maar de autorit houdt me tegen. Is een uur rijden.... Morgen gaan we ff lekker skypen, kan ie toch mijn giga buik zien. Ben een echte huismus geworden, wil zo graag gaan poetsen en regelen hier... nog ff volhouden. Afgelopen vrijdag is mijn lieve vriend meteen na zijn werk begonnen met het plaatsen van het dakraam op zolder. Och arm, natuurlijk op het moment dat het dak openligt begint het te gieten... wij samen met vuilniszakken in de weer, hopeloos stel klussers waren we, hij was drijfnat! Gelukkig was het ene korte plaatselijke bui, en 's avonds laat zat het raam er keurig in, was best trots op 'm. Zaterdag de hele dag een mooie afwerking aan de binnenkant eromheen getimmerd, deze week gaat ie de wanden schilderen en ik hoop de vloer leggen. Misschien komend weekend mijn zoon naar de zolder verhuizn en EINDELIJK een begin maken met de babykamer... ik beval over 8 weken......

Heb de klossen in huis, en een ruggesteun kreeg ik mee van de kruiswinkel. Staat op de slaapkamer, zegt manlief vanmorgen... en wat doet die strandstoel hier eigenlijk? Whoeahahaha, die was weer wakker hoor! Ik ga nu lekker de zomer voorbij kijken! mazzel!

Geplaatst

Tja mutske: Zo heeft ieder huisje zijn kruisje blijkt maar weer he?

En idd werkelijk begrip voor wat wij doormaken (psychisch, emotioneel en lichamelijk) hebben mensen niet.

Als ik er nu op ga reageren gaat het schreeuwende ruzie worden en dat wil ik absoluut niet! Ik wil liever dat mijn energie naar onze beeb gaat en niet naar mensen die mij zo zien...

Hihihihi.... moest echt lachen om die strandstoel.... hahaha

Ik ga naar mijn opgehoogde bedje nu.... Truste alvast girls!!

Geplaatst

Jose; haha...dé Inknipschaar.........niet te veel over nadenken hoor!!

Enne....t is voor diegene die ingeknipt word altijd minder erg dan voor diegene

die er naar staan te kijken!!

Zelf voel je er niet zoveel van, omdat ze het tijdens n wee doen. Wat je in je hoofd

moet houden; Als ze gaan knippen, dan ist kindje er ook écht bijna!!!

Die billendoekjes....die ruiken idd. niet, maar ze zijn wel beter!!Heel veel baby's kunnen

helemaal niet tegen de overheerlijke zwitzal, waar mama's zo gek op zijn!! In de kraamtijd

hebben veel beebjes n hele droge huid, en het word er van de Zwitzal niet beter op!!

Dus die doekjes die jij hebt, zijn voor t huidje wel veel beter!! en dat luchtje; Tuurlijk, lekker,

maar zodra je de pamper dichtdoet, is dat luchtje ook weg hoor!! Dan kan je beter wat extra

haarlotion gebruiken!!

Je bedoeld dat jouw bed-ombouw en je lattenbodem apart is?? Veel mensen doen dan nl. alleen de

lattenbodem op klossen/bierkratten (met n hankddoekje erover, zodat je geen sluik reklame krijgt, over

de biermerken ;-) ) en laten dan het bedombouw gewoon laag staan!!

Judith; Kan begrijpen dat je er slecht van geslapen hebt, van de hele situatie!! Wel fijn dat je steun aan elkaar hebt!!

En, heel erg verstandig om niet in de verdediging te springen.... uiteindelijk werkt dat vaak toch niet bij zulke mensen.

Die kan je beter negeren!!In ieder geval dát gedrag kan je beter negeren!!

Wel moeilijk ook, voor Pat als je ouders zó de sfeer kunnen verpesten, terwijl het zo'n mooie tijd is!!

Mutske; Heerlijk, eindelijk kan je verder met klussen, en de boel leuk gaan maken!!Suc6 ermee hoor!!

Wie gaan er trouwens allemaal thuis bevallen?? k denk dat de meeste voor t ziekenhuis kiezen/moeten? of niet?

Ik ga vandaag weer verder met dé schoonmaak. m'n vriendinnetje komt weer helpen, lekker m'n woonkamerkast doen

enzo. M'n lijst voor de grote schoonmaak is al n heel eind afgewerkt!

K heb trouwens nog 2 hele leuke pyama broeken besteld bij Bon 'a parte, (duur :-p) maar wel errug leuk.

Ga ff nog leuke shirtjes/vestjes bij de Hema kopen om er op te doen. k wil n 'gewoon' shirt/vest, geen pyama jasje zeg maar.

Geplaatst

Daan had in het begin heel veel last van eczeem en daarom kon ik helaas ook

lange tijd geen zwitsal producten gebruiken, maar je hebt nu ook `eau de zwitsal`,

de echte zwitsal geur uit een flacon!! Dat spoot ik dan op zijn kleertjes (voor het aankleden)

en zo rook hij toch overheerlijk naar zwitsal!

Mutske wat fijn dat de zolder bijna klaar is en je eindelijk kunt beginnen met de babykamer!!

Wij gebruiken trouwens altijd de billendoekjes van de Action, stukken goedkoper en werken ook prima!

Tweety wel optijd je rust nemen he tijdens het poetsen!

Geplaatst

Danaa; Ja hoor!!k heb er veel bij gezeten, m'n laadjes van m'n kast uitgemest.....

men....wat n hoop troep spaar je zo weer op he?!!haha....

Maar t is weer glad, en m'n laadjes zijn bijna leeg....

Ehm...k vond ook nog 100 Euro....Dat is nog eens leuk soppen!!

Geplaatst

Wat een briljante actie Tweety en die opmerking van Judith, geweldig!!! Echt zo'n zwangere actie.... droppen, soppen en dan sjoppen. Oftewel dat is nog eens leuk geld verdienen, geld terug vinden wat je eerder verstopt had haha....

Van dat bed, leek me een goede oplossing, alleen nu blijkt het binnenste pootjes te hebben, maar de zijknaten rusten op het buitenframe... hmmmm.... toch nog maar eens even nadenken.

Heb trouwens een vraagje, wat is een reële tijd om straks te rusten in de kraamtijd. Hebben jullie daar al over nagedacht? Ben wel even benieuwd, zat zelf aan 13-16 uur te denken of zo.... en jullie?

Pffff en ik wilde nog iets vragen, maar weet het niet meer.... komt vast wel weer omhoog borrelen.

Geplaatst

Ik doe het in etappes... die doekjes... ach.... dan maak ik eerst deze op. Heb ook de haarlotion in huis, dus smeren met die hap :) Als ik altijd zo'n babyhoofdje ruik wat naar Zwitsal ruikt...oh...dan blijf ik ruiken, vind dat zoooo lekker!!! Dus ik zit straks constant met mijn neus in zijn/haar haren haha...Heb ik er weer een tic bij ;)

Geplaatst

Judith; Idd. joh!!haha...moet toch nog n 1 en ander shoppen, mooi meegenomen ;-)

Jose; Rust tijden in de kraamtijd; Je eet om 12 uur (ongeveer) daarna ga je voeden, Fles/Borst...

En daarna rusten.... De (officiele) rusttijden in de kraamtijd zijn dus van 12 tot 15 uur, maar als je

het dus langer wilt, moet je dat wel op je kaartje vermelden!! anders krijg je geheid om 15 uur al visite.

bij ons komt er dus op het kaartje te staan;

Bezoek graag binnen de kraamtijd, van 10.00 uur - 12.00 uur,

van 15.30 uur - 17.00 uur en van 19.30 uur - 21.30 uur.

Op de 1 of andere rare manier is het nl. in NL. een soort van 'gewoonte'

dat mensen dus om 10 uur 's ochtends al op de stoep staan (en hele irritantie mensen komen dus al eerder)

Dat geld ook voor 'smiddags 15 uur. De meeste kraamvrouwen slapen t/m 15 uur.... dus als je wakker word ist

lekker als je je eigen nog ff op kan frissen, dat mensen dan niet gelijk aan je bed zitten, terwijl je net wakker ben.

En er zijn ook (heeeeeeele irritantes) die dus gerust tot 22uur/22.30 uur blijven zitten.... Ook dan moet je/ of je man

het lef hebben om gewoon te durven zeggen dat je wilt gaan slapen!

K heb dit zovaak 'gezien' in de kraam, dus vandaar dat ik het zo (misschien iets overdreven) op het kaartje heb

gezet, omdat ik ook anders de bui al zie hangen met bepaalde vrienden en kenissen!! Er zijn nl. altijd mensen

die het absoluut niet snappen!!

Heerlijk ja, die haarlotion, je hebt er tegen woordig ook parfum van, om op kleertjes te spuiten.... sooow lekker!!

Ja, van jouw wist ik t al, dat je int ziekenhuis ga bevallen.

O en je bed...... dan is het hét handigst om allebei omhoog te doen, misschien de buitenste poten (van je frame) op klossen

en int midden de bierkratten???? Hoef je lief ook minder op te drinken van te voren ;-)

Geplaatst

Weer es ff een berichtje van mij (terwijl ik de bevalling zit te kijken op tv ;-)

Hier gaat alles super. Weinig klachten, alleen een beetje kortademig en alweer 30 weken!!!

We hebben eindelijk de naam voor onze kleine man bedacht (jose nog bedankt voor je enorme lijst met namen)

babykamer is klaar, alleen nog een koffertje pakken, want wij willen ook in het ziekenhuis bevallen.

Ze hebben het er daar ingestopt, halen ze hem er ook maar weer uit hahahaha

@judith: wat een vervelende toestand met je schoonouders. Wat een onbegrip......

en dan ben ik bang dat mijn schoonouders zich er teveel mee zouden bemoeien........dan stelt dat nix voor

Zij leven wel erg mee en zijn dol enthousiast dat het zover is

Iedereen heel veel succes met de laatste weken!

Ik blijf mee lezen, maar post niet zoveel.

Misschien strax als ik met verlof ben, maar dat duurt nog 6 weken. Ga 4 weken van te voren

x

sammy

Geplaatst

Hej meiden,

Hier ben ik ook weer!!

Ik merk dat ik door de weeks echt te moe ben om te reageren..

En dit weekend was erg druk met verjaardagen enz., dus toen ben ik er ook niet aan toegekomen.

Gelukkig hoef ik nog maar 4 weken (net als José) en dan ga ik lekker 31 of 32 (!!!!) weken met verlof!!

Ik neem na het bevallingsverlof namelijk gelijk ouderschapsverlof op en daarbij krijg ik ook nog 1 week voorjaars- en 2 weken meivakantie cadeau!!!!

Wat een vooruitzicht hè?!?!?!!?

Nou maar hopen dat Lau wel thuis is als onze kleine meid zich aandient, want vanaf as woensdag-5 okt en van 19 okt-2 november moet hij nog gewoon varen....

Dus daar krijg ik wel een beetje de zenuwen van!!!

De rest van de week heb ik gelukkig wel een drukke week voor de boeg.

As woensdag ga ik namelijk met 6 vriendinnen naar de opname van Ik hou van Holland!!!

Ik heb er echt onwijs veel zin in en ik hoop echt dat ik in het publiek bij Jeroen zit, want hij is zó leuk en grappig!!!

Het zal wel een latertje worden, want de opnames zijn in Baarn (1,5 uur rijden) en beginnen pas om 18.30 uur. Maar dat heb ik er graag voor over!!

En vrijdag ga ik met school op schoolreisje naar de Julianatoren!! Dus dat wordt op z'n vroegst 17.00 uur voor dat we terug zijn!!

Oh, wat zal ik vrijdag lekker slapen!!! Hihi!!

Verder heb ik mn best gedaan om op iedereen te reageren! Ik hoop dat ik niemand vergeten ben!!

@ Tweety – Fijn dat ze weten waar je buikpijn vandaag komt en dat ze je serieus nemen! En doet de floradix zijn werk?

@ Danaa – Fijn dat het gesprek op je werk zo goed ging! En is DE beslissing al genomen? Ik ben benieuwd!!

@ Angel – Fijn weer wat van je te horen en super dat alles goed gaat met de kleine uk! Wel balen van je rug zeg! Maar gelukkig is het einde in zicht!!

@ Mutske – Wat fijn dat je na alle ellende EINDELIJK zo’n supergynaecoloog trof!!

En een keizersnee, zeker 2 weken voor de uitgerekende datum, spannend hoor!! Ik duim voor 11-11-11!!

@ Zjoediezzz – Wat een VRESELIJK verhaal van je schoonouders zeg!! Ik kan het gewoon niet geloven, want dit hebben jullie echt NIET verdiend!!!

Ik wens jullie heel veel sterkte en ook al is ‘t een beetje laat; alsnog een dikke knuffel van mij voor jullie!!!

@ Ang3l – Super weer wat van je te horen, want we waren idd ongerust!!

Fijn dat alles goed gaat met je kleine man, maar wel balen dat jij nog zo veel last hebt van allerlei kwaaltjes! Gelukkig houden ze je goed in de gaten!!

@ Mees – Wat super dat je nu eindelijk iets gaat zien!! En weer helemaal beter??

@ Mutske – Dat heb je mooi gezegd tegen Judith! En wat heerlijk dat je aankomend weekend eindelijk kan beginnen aan de babykamer!!! JIPPIE!!!!

@ Tweety – Jouw nesteldrang levert gewoon 100 euro op!! Dat doe je goed zeg!! Dat gebeurt mij nou nooit…..

@ Jose – Was leuk je te ontmoeten en om even met je te kletsen!!

En is het gelukt met het ophogen van het bed? Wij hebben een boxspring, dus ons bed hoeft gelukkig niet verhoogd te worden!

@ Sammy – Fijn dat alles goed gaat met jou en de kleine man!!

Fijne avond nog!!!

Uitgerekend:

1 november -pippe (lena) * sterrenkindje

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa (tweeling!)

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer (Tweeling!)

11 november - Zjoediezzz :boy:

11 november- Tweety83 VERRASSING

14 november - Ang3l :boy:

19 november - Nella

20 november - Jose VERRASSING

21 november - Ilon@ :girl:

24 november - lisa

26 november - mutske:boy:

25 november - Sammy

29 november - Mees

ECHO en Controles ziekenhuis/Verloskundige:

23 september - controle vk José

26 september - echo en contr. gyn Danaa

27 September - controle Verloskundige Tweety

28 september laatste werkdag Zjoediezzz

5 oktober - controle verloskundige Zjoediezzz

6 oktober - controle gyn Ilon@

13 oktober - controle verloskundige + echo Zjoediezzz

14 oktober - laatste werkdag José ( jihaaaaaaaa) & Ilona

Geplaatst

Meiden, de bom is hier gebarsten met mijn schoonouders.... We gingen gister met ze praten en pat had hun verzocht om rustig te blijven, maar door wat ze allemaal zeiden is het compleet uit de hand gelopen: Echt een VETTE ruzie waar de honden geen brood van lusten! Ik heb nog NOOIT zoiets meegemaakt....

Ik kan het ook allemaal niet vertellen hier, zo erg is het.... Wat een horror!

Gelukkig zitten pat en ik op 1 lijn, maar het is allemaal heel verdrietig....

xxx, Juut

Geplaatst

Ah nee, Juutje toch!! Vreselijk!! Wat erg om nu mee te moeten maken zeg!!

Heel, heel veel sterkte en k hoop dat het mag zakken!!

Wat onwijs triest!!

liefs:CYBER_HUGS:

Geplaatst

Lieve lieve Juut wat érg dat het zo uit de hand is gelopen....

Dit geloof je toch niet??

Jeetje zeg doen jullie zo je best om met ze te gaan praten en dat DIT!

Meid ik begrijp dat je hier heel verdrietig om bent en wens je dan ook heel veel sterkte!!

dikke dikke knuf van mij !!

Geplaatst

hihi Tweety dat is nog eens leuk poetsen zeg !!

Weet je al wat je gaat kopen?

Sammy wat leuk dat jullie de naam hebben! Ben heel benieuwd..

Fijn dat alles verder goed gaat, geniet er lekker van!

Ilona wat een heerlijk vooruitzicht dat je zo lang thuis bent straks!

Wel spannend als je man gaat varen.. Hoe gaat het dan als de bevalling begint en hij weg is?

Kan hij op de een of andere manier terug komen?

Veel plezier voor morgen en vrijdag !!

Geplaatst

Sammy; Leuk van je te horen!!En fijn dat het allemaal goed gaat!!

Valt niet mee he?namen verzinnen!maar jullie zijn er ook uit gekomen gelukkig!!

Lekker dat je kamertje klaar is!!!Nog ff doorbijten dan, voordat je met verlof kan.....

Ilona; Ai, lijkt me idd. ook wel n zenuwachtig iets, als je mannetje weg is!! Maar meestal

is je lichaam er zo op ingesteld, dat jet het 'psychisch' tegenhoud in die weken.K hoop voor

je dat het bij jouw ook zo is, en pas gaat bevallen als je man weer terug is!!

Of de floradix zijn werk doet?; Ik denk van wel, maar k moet zeggen dat ik er niet echt last

van heb dat m'n HB laag is....tuurlijk ben heus wel een beetje moe, maar dat zie ik meer als

n zwangerschapskwaaltje, en verder heb ik ondanks dat ook weer zoveel energie, omdat ik nog

zoveel wil doen, dat ik me eigen er ook niet echt aan toe geef!!

Danaa; haha... k heb vanmorgen geshopt!! Lappies gekocht om n naamslinger te maken!

rose en blauw geruit voor de vaandels (die worden 4 kant) en dan met donkergrijze vilt plak

ik er de leters op van de naam!

En nog rose en blauwe tule, mag m'n schoonzus de boel mee versieren als de kleine er is!!

Dus vanmiddag ga ik naaien, ff de slinger maken!!

Vannacht hebben vrienden van ons n kleine gekregen; n jongen!! (worden heel veel jongens

geboren) Quinten!! alles goed gegaan..... In onze vriendengroep waren we met z'n 4en zwanger,

nu alleen nog 1 vriendin in Okt. en dan ben ik brrrrrrrrrrrr.....komt ineens toch wel dichter bij he?!!

Geplaatst

he jakkes Judith, wat een ongelofelijke domme mensen om jullie op zo'n moment met zo iets te belasten. Gatverdarrie, hoe egoïstisch kunnen mensen zijn, ik heb er geen woorden voor. Ik hoop dat je het samen met Pat een plekje kunt geven en samen van deze bijzondere tijd kunt genieten, ik kan me voorstellen dat je dit niet zo even naast je neerlegt, en zeker dadelijk na de bevalling krijg je ook weer zo'n moment.. sterkte meissie.

hier ook een fan van de zwitsalgeur... heb in de voorlopige kast met baby spulletjes de zwitsal geurbuideltjes gehangen.... zoooo lekker! ben nu ook een beetje naar de beste pampers aktie aan het speuren, er staan er wekelijks veel in de folders maar als je het ff narekent is iedere aanbieding weer heel verschillend uiteindelijk, scheelt best een hoop soms.

Kennen jullie de Cosibag trouwens al? Is een alternatief voor de kruik (fles) in het bedje. Heb er bij de kruiswinkel een gekocht, is gevuld met lijnzaad en ruikt heerlijk naar lavendel. Is ook heel veilig (anders dan de kersenpit kussens dus) Zat een heerlijke fleece zak omheen. Lijkt me veel fijner dat zo'n fles heet water in het bedje. Nu hadden ze in de kruiswinkel alleen de knalroze uitvoering nog, maar die was afgeprijsd en ik heb nu mijn nichtje van 12 van grijze fleece de zak laten namaken. Vond het kind schitterend om te doen! Ben ook op pyjama jacht gegaan, nu ik weet dat ik minstens 5 dagen in het ziekenhuis lig wil ik er ff een paar extra kopen. Maar ja die pyjama's zijn allemaal zo, tja wat zal ik zeggen, pyjama-achtig? Heb nu een hele fijne stretch broek en lief shirtje gekocht, uit de gewone collectie. Zo'n broek had ik al, die heeft een hele fijne hoge brede band die straks zeker niet op mijn litteken knelt. Oh ja en net bij Action dat hoeslaken gehaald waar hier al eerder over gesproken werd, ipv dat matje... Nu ga ik weer ff aan het werk, heb er geen puf voor eigenlijk, ga het deze week nog even aankijken, maar zit er over te denken de handdoek in de ring te gooien, wordt ook steeds moeilijker mijn suiker op peil te houden, merk dat ik slechter ga eten en vaker boven de hoogst toegestane waarde zit...

Geplaatst

Leuk dat je zelf een naamslinger gaat maken Tweety!

Ik ben niet zo creatief, jammer genoeg.

Ja het komt heeeeel dichtbij he....

Ik lig snachts echt soms lang wakker en te bedenken hoe t zal zijn,

eindelijk de kleintjes in mn armen te houden.. Zoooo spannend en ik ben zo

nieuwschierig naar ze! Van de ene kan kan ik echt niet wachten en van de andere

kant wil ik nog heel lang genieten van mn zwangerschap want ondanks alle kwaaltjes

vind ik zwanger zijn zo´n geweldige en unieke ervaring!!

Geplaatst

Mutske; haha...ja, de meeste pyama's zijn idd. zo 'pyama-achtig'. K heb daarom ook leuke

broeken bij Bon'a parte besteld, waar ik dus gewoon een normaal, leuk vestje of shirtje op doe,

dan lig je er ook niet zo 'pyama-achtig' bij!! We zijn ten slotte niet ziek, maar moeder!!!dus n feest!!

Kan me voorstellen dat je overweegt om de handdoek in de ring te gooien, petje af dat je het nog zo

lang hebt volgehouden!!k had het je denk ik niet na gedaan!!

Danaa; NOrmaal ben ik best creatief, ik naai veel, breien, haken....eigenlijk alles....heerlijk, vooral in de

winter!! alleen sinds ik zwanger ben komt er dus helemaal niks uit m'n handen. K heb er ook gewoon geen

zin in ofzo!!

Afain...k heb nog overwogen om m via internet te bestellen, maar k was dan alleen voor 1 slinger al rond de 18 Euro

kwijt, en k moet er natuurlijk 2 hebben!! Nu ben ik voor 20 Euro klaar, zit alles bij, ook tule voor de versiering van

strikken bij m'n voordeur!!

Dus toch maar zelf aan de slag!!Alleen zit ik nu al n half uur naar die tas te kijken; ik móet beginnen!!Alleen, k zit

dus moed te verzamelen....hihi.... steeds toch maar eerst ff 'dit' dan ff 'dat'........

zucht....

Maar, nee...nu ga ik écht beginnen!!

Volgende bericht dat ik post ben ik hartstikke begonnen hoor ;-)

Geplaatst

Hee Mutske

lekker he zijn die geurbuideltjes, hier liggen ze ook al te geuren in de kast!

Die cosibag ken ik niet, klinkt goed!

Ik neem voor in t ziekenhuis gewoon (leuke) t/shirts mee, en een paar van die

half lange jogging broeken. Van die prachtige hoge onderbroeken had ik nog van de vorige

zwangerschap, ook heel fijn voor na de ks !

Enneh wat het werken betreft, stop er toch mee joh! Voor wie zou je nog doorgaan?

Je kleintje is t belangrijkste en je hebt lang genoeg gewerkt!

Tijd om lekker thuis te gaan broeden.. !!

Geplaatst

Ach jemig judith, wat een ellende...........

Denk je er als volwassen mensen over te gaan praten, krijg je dat......

Machteloos ben je dan.

Veel sterkte en probeer je lekker te focussen op jullie kleine.

Laat ze de ..... maar krijgen!

xxx

Sammy

Geplaatst

Ja hoor Danaa!! :happy:

Ze zijn in elkaar genaaid en gestreken!! pffffft.

Nu bezig met letters...... k print ze eerst ff op papier uit, om te kijken hoe groot het moet!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden