Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha Judith, en net in die laatste 3 stukjes staat dat ik geslaagd was......man is nu bezig met poging 2!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hahaha... Ja, gelezen idd!!! Nou ja...

Ik kreeg gister een tip van Mik0705: Trek iets zwarts of donkers aan bij je bevalling! Ik had zelf gedacht aan een lang hemd/shirt, moet ik nog even halen. Maar als er dan foto's gemaakt worden als je beeb net geboren is dan zie je geen bloedvlekken op je shirtje. Van mijn schoonzus kreeg ik de tip om een boxer van Pat mee te nemen: daar zit natuurlijk piemelruimte in en daar past dus ook zo'n surfplank in! En die zijn lekker zacht... Ga ik gewoon doen!

Ik ben geen fan meer van de warme hap hoor (sommige dingen gaan dr wel in zoals spinazie en bietjes enzo) maar ik heb vaak het idee dat ik braaksel aan het eten ben... echt ZO vies!!! Had het maandag met zelfgemaakte tomatensoep: Het leek wel kots!!

@ Mutske: Jaaaa!! dat zou cool zijn als je zelf die datum mag bepalen!! hihihihi...

Wat een minkukels daar in jouw ziekenhuis zeg... nooit gehoord van dubbelchecken en uitleggen?

Op je werk al wat beter trwns? Ik moest vandaag nog aan je denken op mijn werk...

Bij mij is het nl zooooo tegenovergesteld!

Mijn werkgever kwam naar me toe en ze zei: Juut, ik ben je dagen aan het inkorten want zo gaat het dus niet goed... (ik moest na vandaag nog 5 (heeeeele lange & zware) dagen) Ze wil niet op haar geweten hebben dat er straks wat mis gaat met de baby en alle andere moeders bij ons hebben met complicaties geopen op het eind doordat het werk gewooon te zwaar is. In januari nog een die bij de start van haar verlof al gelijk werd opgenomen met zwangerschapsvergiftiging en direct werd ingeleid!

Ook een gehad die de vliezen waren gebroken met 27 weken en bevallen met 31 weken... Nu nog maar 5 halve dagen werken dus!

Ik word dus beschermd.... Wat suuuuuperlief!!! Ik voelde me zo gesteund en er viel een last van mijn schouders en vervolgens moest ik gelijk aan jou denken.... Hoe oneerlijk en oncollegiaal zeg!!!

Heb ik nou alles?

Geplaatst

Oh wat fijn zeg dat er zo meegedacht wordt.... echt super getroffen! Het aftellen kan voor je beginnen, heerlijk vooruitzicht....ben stiekem een beetje jaloers haha...

Goede tip om iets zwarts aan te doen inderdaad...daar zit wat in, alhoewel lijkt me een hemd wat te koud. Dus ik ga nog wel even op jacht.

En zo'n boxer moet je zeker doen.. heb zelf ook nog wel wat BB boxers liggen, ergens achterin de kast, geloof dat ik die maar aan ga trekken.

En misschien toch nog een paar van die tenten kopen.

Nou de kroonluchter hangt, met de nodige zweetdruppels... want bij het laatste schroefje ging het wéér mis. We hebben het nu zelf opgelost grrrrr, want als Ron nu weer terug moet rijden, is het evengoed nog een dure lamp. Want de winkel ligt hier zeker 25 minuten rijden vandaan. Naja, het is dus kwaliteit van Jan Doedelzak, maar hij hangt :) Nu het rolgordijn nog, maar dat komt een andere keer wel. Want moet hem nog even op maat maken!

Nou ladies, fijne avond!

Geplaatst
Hey Mik! ZOEDOE.... ook een mooie naam! hihihi... Die andere (zjoediezzz) is Judith fonetisch geschreven met een frans accent... vraag me niet hoe ik er op gekomen ben! hihihi

Bedankt voor de foto, kan iig zeggen dat ik geen opgeblazen gezicht heb, maar misschien maar geen horizontaal streepje meer aantrekken... hahaha!!!

Wat een poppetje is je kleine meisje he? lief hoor!

Oww misschien moet ik het gewoon op Juud houden, iedereen weet dan toch ook wie ik bedoel haha.

Als je ooit een streepje wil dragen is dit de periode haha, nu 'mag en kan' het!

Draag normaal ook never horizontaal.

Super van je werkgever!

Ik weet niet precies hoe het bij de andere meiden zit. Maar als het werkt te zwaar is en je ervaart geen of weinig begrip van je werkgever, vraag dan een gesprek aan met de bedrijfsarts. Er zijn richtlijnen over hoe en wat qua arbeidsintensiviteit voor zwangeren.

Beter een onenigheid met je werkgever dan je baby met een slangentje door zijn neus (sorry dat ik het zo plat zeg maar werk is maar werk).

Geplaatst

haha boxers daar had ik niet aan gedacht.

In het zkh krijg je van die ziekenhuisbroekjes aan en ik had van die soepele dames boxers van de Hema gekocht (ook zwart, hoef geen bloedsporen te zien naast het verband). Maat XL gekocht dus zit nog lekker hoog over die blubber buik. (so sexy NOT, maar ja volgens de VK loopt geen zwangere/kraamvrouw in Victorias Secret).

Vergeet sokken niet, tenminste, ik heb nu bij allebei mijn bevallingen last gehad van kou en vooral koude voeten. Bij mij trok alle warmte en energie naar mijn buik en ik had het gewoon echt koud.

Bij het breken van de vliezen, natte sokken dus hup weer schone, onder de douche tijdens bevalling. Oja badjas was ik vergeten, was wel handig geweest, misschien ook een tip.

Op de eerste fotos met L en man en ik zie je dus geen bloed of zo op mijn zwarte shirt.

@TWeety, die pakjes van Feetje zijn echt zoo leuk! Ik heb er nu 2 gekregen van mijn schoonmoeder, echt heel lief.

Bij J moest ik onverwachts naar ziekenhuis en had steeds shirtjes uit mijn vluchttas zitten graaien, dus op het moment zelf had ik echt alleen een foeilelijke pyjama om schoon aan te doen na de bevalling. Damn het zag er niet uit, die fotos zijn te erg. Dus nu echt volop zwart ingekocht en in de tas hahahaha.

Geplaatst

Jose; K heb idd. vanmiddag ook van die elegante 'gewone' onderbroeken bij de Hema gekocht,

voor de kraamtijd.

Int ziekenhuis krijg je na de bevalling zo'n 'netje' aan, hoe lelijk ze ook zijn, toch schijnen die heerlij

te zitten, vooral als je net bevallen bent. Knelt niet, en je hebt er voldoende ruimte in voor kraamverband.

Joh, in al die 8 jaar dat ik kraamvrouwen heb gezien, heb ik er nooit 1 gehad die mooi ondergoed aanhad hoor....

haha....

Dat van die zwarte/ donker gekleurde shirtje/hemd is idd. een hele goeie hoor!! en sokken ook ja, iedere

vrouw die aan t bevallen is heb van die prachtige sokken aan ;-)

Fijn trouwens dat de lamp hangt ;-) nooooooooooit meer aanraken dan... nooit af stoffen enzo....stel dattie valt....haha....

Wat super Judith dat je halve dagen mag werken!!Kijk! dat zijn nog eens werkgevers!! die denken tenminste mee.

Die van mij is ook goed hoor!Maar nu is onze stichting ook zo onwijs groot dat het amper opvalt als je in de ziektewet zit.

Mik; ja klopt ja, k vind ze heerijk die feetjes pakjes en van petit elephant ook!!

T gekke is, dat ik me dat ook pas ineens van de week realiseerde dat ik dus helemaal geen 'normale' pyama broek heb!!

zo raar. Tuurlijk, voor de kraamtijd zou ik ze wel aanschaffen, maar als je ineens plotseling nu al opgenomen moet worden,

heb ik niks!! (behalve dan die ene zwarte met n gat erin....haha)

Kan ik ze beter nu zelf nog maar kopen, dan dat ik het n ander moet laten doen, hihi...ben veels te kritisch met kleding om

dat aan anderen over te laten ;-)

Geplaatst

@ Jose; Ik had zelf gedacht aan een heel lang tshirt en misschien ook een mee met lange mouwen, dan kan ik kiezen! (je hebt bij de babydump van die basic shirts die ga ik nog ff halen.

Wat een gejojo met die lamp zeg! ik zeg: niet meer aankomen!!! en op advies van tweety ook niet afstoffen.... Dat komt zij desnoods wel ff voor je doen! hihihi

Ga jij eigenlijk met 36 weken met verlof? of ook met 34?

Die sokkentip is trwns ook een goeie... En een badjas moet ik ook nog halen. Als pyama heb ik altijd een boxertje met een hemd, anders voel ik me snel in de knoop onder de deken!

@ Mik: Ja, alles leuk en aardig maar we moeten er wel een beetje stylish bijliggen he, in dat kraambed... hihihi

Enneh.... hou het qua naam dan maar op Juut met een T (als ik mag kiezen... :-))

@ Tweety: Die netjes zitten ook in mijn kraampakket, maar het lijkt mij zo dat die snel snijden in je huid?

xx

Geplaatst

Enneh... Ik ben ook echt superdankbaar voor mijn werkgever... Gelukkig kennen we elkaar heel goed en persoonlijk, we hebben al genoeg samen meegemaakt! Toch wist ze me vandaag te verbazen met dit.

Geplaatst

Het klopt inderdaad dat die visnetten lekker zitten ( heb er helaas ervaring mee), florisant zijn ze niet, maar wel erg praktisch!!!

Ik ga trouwens met 36 weken met verlof en heb dan 19 weken vrij :) Nog 4,5 week werken dus!

Meiden, ik ga de binnenkant van mijn ogen bekijken, morgen weer vroeg dag... doeiiiii en trusten alvast.

Geplaatst

Angel fijn weer wat van je te horen! Al lekker bijna vakantie én verlof heerlijk hoor!

Wel vervelend van je rug...

Mutske fijn dat je nu een kordate en duidelijke gyn hebt. En ook te weten dat je een ks krijgt

zal wel weer wat bezorgdheid wegnemen of niet? Spannend als jullie een datum gaan prikken

en 11/11/11 zou wel heel gaaf zijn!

Judith wat super dat ze zo lief zijn op het werk! Nou daar kunnen ze bij mij nog wat van leren.

Vanmiddag komt een leidinggevende langs om eens te kijken hoe het gaat. Maar dat is alleen

maar formeel en echt niet uit belangstelling. Zit er dus echt niet op te wachten (en hij volgens mij ook niet) maar ja..

Ben je blij met lamp Jose?.. Jeetje zeg wat een gehannes! Maar goed hij hangt!!!

Vannacht weer eens lekker geslapen en ik voelde me vanmorgen zo goed dat ik dacht

´laat ik eens het onkruid gaan doen in de tuin´. Nou, na 5 min. enorme pijn in mn bekken dus dat was geen strak plan.

Verder maar weer rustig aan vandaag doen en oja, vanmiddag ´gezellig´ koffie drinken met die leidinggevende...

Geplaatst

Juut; Die netjes zitten idd. ook in je kraampakket, en, nee hoor, die snijden absoluut niet in je huid,

ze zitten heerlijk. Heb ze ook aan gehad na m'n curretage int ziekenhuis, gewoon voor t aller eerste begin

is het fijn!!

k ga geen badjas kopen trouwens.... dat zou alleen maar voor in het ziekenhuis, net na de bevalling zijn,

als je naar de badkamer loopt. K weet dat er n hoop verpleegkundiges zijn, die gewoon je beddenlakken om

je heen slaan, zodat je die paar meter ff (zedelijk) over de gang loopt!

k ga niet voor die 2 minuten n badjas kopen........vind ze ontzettend lelijk!!

Jose; Heerlijk, 19 weken!! Ik heb nog 6 weken vakantie over... geen idee hoe dat kan, maar t is van dit jaar nog,

en dat krijg ik uiteraard niet meer op... dus ik denk dat ik na m'n verlof nog 4 weken extra neem, of 5 en dan n week

extra zomervakantie ofzo. Lijkt me ook wel wat!

Ai Danaa; Niet doen!!In je tuin aan de gang!! Zelfs ík doe het niet met m'n nesteldrang!! Ook al gaat het aardig goed

met m'n rug, dát moet ik dus écht niet doen!!! Laat die tuin maar lekker aan je mannetje over!!

Leuk!!koffie drinken met je leidinggevende :-p Alvast suc6 hoor!!

Ik weer druk aan m'n nesteldrang aant toegeven vandaag ;-)

t is ook zulk lekker weer, daar krijg je vanzelf al energie van!!

En, o ja, ondanks m'n blaas-problemen wil ik toch ff zeggen dat ik zooooo onwijs dankbaar ben

dat ik zwanger mag zijn!!k voel me gewoon zó gelukkig dat ik dit mag mee maken!!

Vorig jaar hadden we onze intake voor IVF, m'n wereld zag er toen zoooo anders uit, dat ik

steeds meer en meer ging geloven dat het voor ons niet weggelegd was. De 'pijn' die ik toen altijd

voelde en die onzekerheid en angst!! t Maakt me nu zo gelukkig dat ik nu zó ver mag zijn!!

(zó! dit moest ik ff kwijt)

Geplaatst

even voor alle nesteldrangers onder ons, luister goed naar je lijf meiden! Mijn schoonzus heeft nu met haar zwangere lijf te veel lopen sjouwen(is zelf zware diabetes patient en heeft maagband dus die moest gewoon rustig aan doen) Ik hoorde gisteren dat ze een bloeding heeft gehad en ook bloedarmoede heeft nu. Schijnt dat ze inmiddels al tegen de 100 eh insuline spuit op een dag. Maar ja, zoals ik haar ken houdt ze geen dieet of zo, ja die-eet alles. Ik durf niet veel te eten, maar zo houd ik mijn insuline behoefte ook laag. Natuurlijk is onze diabetes vorm niet te vergelijken, maar 100 eh is wel giga veel.... Dus hoe verleidelijk het ook is om zolders op te ruimen enzo, let op!

Ik werk nog 4 weken, ben wel een beetje jaloers op Judith wat een verschil in werkgevers heb je dan hè. Lekker meis, die laatste loodjes mogen best wat minder zwaar!

Op zich is het wel belangrijk nu voor mij om die laatste weken vol te maken, we krijgen maandag een nieuwe telefooncentrale die helemaal anders werkt. Dus ik kan er 4 weken mee oefenen, dan ben ik tot maart weg, hahaha moeten ze het me maar weer opnieuw leren denk ik! Maar daardoor vermoed ik ook dat de dagen voorbij gaan vliegen omdat ik me natuurlijk behoorlijk moet concentreren. Ach en ik hou ook wel van een leuke uitdaging, dus we zien gewoon wel waar het schip strandt!

Had ik al verteld dat de kraamzorg is langs geweest? Heb afg dinsdag intakegesprek gehad. Omdat ik in het zkh met keizersnee beval gingen er gelijk al weer 5 dagen van mijn kraamzorg af. Hm daar was ik niet blij mee, gelukkig ben ik aanvullend verzekerd. Gelijk met CZ gemaild, ik heb op medische indicatie in totaal op zo'n 6 dagen extra recht op hulp. Die med ind moet ik via de gyn regelen. Gaan we maar weer achterheen dan. Kreeg van de kraamdame ook de tip me toch te melden bij een verloskundige voor de nazorg in de kraamtijd, wist ik ook al niet.

Geplaatst

Heeeeerlijk toch Tweety dat je dit haast niet meer had durven dromen en dat het nu toch bijna écht zo ver is!

Ik denk ook nog wel eens terug aan die onzekere en pijnlijke tijd en dat onze grootste wens gewoon

toch nog is uitgekomen. We mogen ons allemaal zó gelukkig prijzen!

Enneh mn moeder heeft de voortuin helemaal pico bello in orde gemaakt zelfs de lavendel al geknipt!

En ze heeft de wasmachine eens onderhanden genomen want de was rook zo vies, ik snapte er niets

van! Ze heeft me de details bespaard maar er is heel wat smurrie uitgekomen.. Tja wist ik veel

hoe je een wasmachine moet onderhouden?!

Mutske hoeveel uur kraamzorg krijg je dan? Ja en dat je je evengoed moet aanmelden bij de

verloskundige wist ik ook niet.

Oja die leidinggevende is 1,5 uur gebleven. Hij had zelfs een bloemetje bij zich.

Nou ja dat zit er weer op!

Heb lekker een rodekool/ovenschotel in de oven staan. mmmmm

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik wil sinds gisteravond eigenlijk wel ff reageren, maar elke keer als ik kijk kan ik me niet concentreren en mijn kop dr bij houden.....

Ik was gistermiddag ff de stad in om verjaardagscadeautjes voor mijn nichtje en neefje te kopen... maar ineens kon ik eigenlijk geen stap meer verzetten! Ik had al eerder wel last gehad van mijn rechterlies/heup alsof er een zenuw klem zit ofzo (heb ik al eerder geschreven volgens mij) Maar nu ging het niet meer weg... met moeite thuis gekomen en op de bank geploft en daarna naar bed. Maar het voelt nog steeds niet lekker.

Nu wilde ik de verloskundige bellen... maar die hebben alleen op maandag, woensdag en donderdag telefonisch spreekuur en verder alleen voor dringende zaken. Maar ik weet nou niet of ik wel kan bellen.... is dit dringend? (volgens mij niet)

Ik weet dat ze vannacht een bevalling hebben gehad, mijn BFF is vannacht om 5 uur bevalllen van een zoon....

Wat moet ik nou doen??

Geplaatst

Het lijkt wel alsof mijn heup uit elkaar valt (rechts) welke al zwakker is en vaak knakt als ik moe ben en veel loop bv. op onvlak terrein zoals duinen/bos enzo, dan kun je het de hele tijd goed horen....

Ze hebben alleen een mobiel nummer waar de verlosk. op te bereiken is.....

Ik moet maandag ook weer werken

Geplaatst

Hee Judith ik zou gewoon bellen hoor, daar zijn ze voor !!!!

Als achteraf blijkt dat het niet ´dringend´ was ben je tenminste wel gerustgesteld.

Ik herken je gevoel wel hoor, dat je je dan zo bezwaard voelt om haar lastig te vallen.

Maar doe t nu maar gewoon dan weet jij tenminste wat er aan de hand is met je heup!

Succes!!!

Geplaatst

Ik heb toen de bevalling van Daan begon een hele nacht weeen zitten wegpuffen en pas smorgens om 08.30u

gebeld met de vlos omdat ik het anders vervelend voor haar vond om haar snachts wakker te bellen!.. Slaat toch nergens op?

Dus ik snap je wel hoor! Laat je wel ff wat weten?

Geplaatst

Heb je de vlos al gebeld Judith?

Dat mag altijd hoor!!Daar zijn ze voor!! K zou zo niet het weekend in gaan, daar

word je zelf zo onzeker van!!

Als je belt vraag je toch gewoon of het uitkomt dat je even belt, omdat je iets wil

vragen? Stel dat het ff niet uitkomt, dan weet je in ieder geval wanneer je wél terug

kan bellen!!

Geplaatst

Ik ben even langs geweest, er lag een zwangerschapsverklaring voor me klaar om op te halen. Ik hoopte maar dat er iemand rond zou lopen die ik het even kon vragen... die zei dat als ik me ongerust maakte ik altijd mocht bellen, maar dat komt zo niet over op het antwoordapp. Daar lijkt het echt alsof je dan alleen kan bellen als je al met weeen loopt! Beetje raar vind ik het wel.

Ik ben iig doorverwezen naar de fysio en die heb ik gelijk gebeld. Daar kan ik donderdag terecht... Nog even volhouden dus!

Heb inmiddels wel een beetje een kutdag. bleegghh....

Geplaatst

(*^#@%%^&*(*.... heel mijn bericht weg..... getverdemme.... dat doet mijn bui vandaag echt heeeeeel erg veel goed maar-niet-heus!)

Ik ben ff langs gegaan omdat er toch een zwangerschapsverklaring klaar lag om op te halen. Ik hoopte daar iemand aan te kunnen spreken, want op het antw. app. komt het over alsof je alleen mag bellen als je weeen hebt.

Ze vertelde dat je als je ongerust bent ook mag bellen... ok, zet dat dan op dat f*cking antw. app...... sjonge.....

Doorverwezen naar de fysio, daar kan ik a.s. donderdag terecht... nog ff volhouden dus!

Heb inmiddels echt een kutdag..... bah!!! Ik ga maar ff stofzuigen en dweilen als het lukt.

Geplaatst

Goede middag allemaal,

moet me toch ff ook weer een keer melden....Sorry maar ik had er ff helemaal niet mijn zin in om te schrijfen of iets te doen de laatste weken. Het is er echt veel geschreven, dus ik weet helemaal niet waar ik moet beginnen, dus hoop ik, dat jullie het niet erg vinden, dat ik nu niet op alles een reactie geef. Te veel om ff in mijn hoofd te krijgen *haha*

Sow Juut & Tweety al weer 32 weken. Gaat hard hè?

Nouja ik had de laatste weken echt n diep...Heel erg moe omdat ik niet meer in slaap kom, maagpijn i.v.m. met te veel maagzuur en ja was echt lui....

Hier gaat het verder zijn gang. Ik had vandaag weer kontrole. Nog steeds te veel eiwitt in het urine, maar omdat ik geen andere klachten heb gaan ze er niets aan doen. Baby liggt al 1 week voor nu. Gaat helemaal goed met hem. Gisteren heeft ie zich ingedaalt. Hij liggt al diep in het bekken met zijn hoofdje. Ik ben nog steeds erg moe en zou het liefst altijd maar willen slapen. Maar dat kan natuurlijk niet. Zou mijn dochter niet leuk vinden *hihi*

Ik heb nu weer op 29. September verfolgafspraak voor een echo. Ze houden het toch wel nog goed in de gaten met alles.

Verder gaat het met iedereen hier zo ver zo goed?

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend.

Ik probeer wat vaker mee te schrijfen als ik maar niet zo erg moe ben altijd....

Heel liefs

Sylvia

Geplaatst

Ik heb vanmiddag tot 4 keer geprobeerd een bericht te posten... Moet goedgekeurd worden door een moderator? Ik weet niet wat voor bullshit dit is, maar ik ben er behoorlijk kwaad over!

Geplaatst

Heel irritant Juut, heb ik ook wel eens gehad.... toen was ik ineens niet meer ingelogd...???????? heel vaag!!

K hoop dat het je alsnog lukt.... en niet je computer door de kamer hebt gegooid?

Fijn weer eens van je te horen Sylvia. Tjaa.... de laatste loodjes zijn t zwaarst he?!!

Heb je niks voor t maagzuur?? Daar zijn middeltjes tegen die je mag als je zwanger ben!! Zou toch heerlijk zijn

als je n paar uurtjes achter elkaar door kan slapen!!

Wat goed dat tie al helemaal ingedaald zit!! Die van mij is 'onderweg' om in te dalen!!

Wat apart he?Dat je wel eiwitten hebt, maar verder alles goed is, maar alleen maar beter hoor!! je bloeddruk ook ok??

Wel lekker dat ze je zo goed in de gaten houden, dat stelt wel gerust denk ik!!

Jaha... vandaag 32 weken.....

Geplaatst

Nee, ik was wel ingelogd... Ik vink altijd dat vakje aan naast de inlogvensters (onthoud mij) anders als je er nl te lang over doet om een bericht te schrijven, dan word je dr uit geknikkerd zonder dat je bericht is geplaatst... Daar heb ik al van geleerd!

Heb al een bericht aan een moderator gestuurd....Ik hoop dat er een verklaring is!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden