Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Toen ik voor het eerst ongesteld werd was er nog geen allways... Alleen maar van die mini kraamverbanden! (ook van die vierkante gevallen)Gelijk maar aan de tampons gegaan toen, vond het toen al horror om met zo'n luier te lopen... En nu kan het niet anders!! Hahahaha... Oh oh!!

Geplaatst

Ja, ik ook vaak 1 a 2x per jaar. Hoeft alleen maar stuk af dan en ben binnen half uur weer weg. (heb lang krullend, heel makkelijk haar) Zou ook gek worden van zo lang in de stoel zitten. En dat drogen en föhnen vind ik vaak veel te heet bij de kapper. Heb zelf niet eens n föhn :-)

Hihi, zo ben ik ook, vh bad of douche. Dan wil het zo lang mogelijk schoon houden. Beter!!

En ga bevallen in het zh. Heb witte vloerbedekking en n mooi bed, dus geen 'gerommel' daar ;-) Nee hoor, vooral voor de zorg ga ik in t zh bevallen. Lijkt me niets om halverwege n bevalling toch nog naar t zh te moeten bij complicaties. Maar kan me voorstellen dat t relaxer is om thuis te bevallen. Toch veel knusser thuis.

O, die vriendin. Ze bedoelt het natuurlijk goed maar komt soms niet zo goed over, sommige opmerkingen. We zijn nu eenmaal emo. Ik had vandaag zo n werker over de vloer die n meter moest vervanger. Er lag iets zwaars voor en ik zei dat ik dat niet kon tillen ivm m'n zwangerschap. "O, bent u zwanger dan?" Hallo, al 8 mnd! En echt wel wat te zien hoor. Hihi, hij was verder aardig hoor en wenste me n goede bevalling.

Debbie, slaap lekker vannacht!

Geplaatst

Hahaha, lees nu jullie ongesteldheids/maandverbandperikelen!! Lig dubbel :-)))Ja, volgens mij wordt het na de bevalling n vloedgolf...!!

Geplaatst

Lieve meiden,

Na 2,5 week afwezigheid ben ik ook weer van de partij!!!

Ondertussen heb ik mijn laatste werkweek achter de rug (JIPPIE!!) en ook het huis (nieuwe meubels en keuken!!) is weer redelijk op orde.

We wachten nu ‘alleen’ nog op de nieuwe bank, fauteuils en tv!

Lau is woensdag weer gaan varen en gelukkig komt hij 31 oktober alweer thuis i.p.v. 2 november!

En dan hoeft hij tot 8 januari alleen nog van 15-22 december te werken/varen (dan komt mijn moeder een weekje), dus ik mag zeker niet klagen!!!

Met de kleine meid gaat ook alles goed.

We hebben 2 weken terug een groeiecho gehad en ze lag iets boven de curve en ze schatten dat ze bij de geboorte +/- 3700 gram zal wegen.

Ik ben benieuwd!

Ik ben nu dus lekker aan het genieten van mijn verlof; schoonmaken, lekker relaxen en leuke dingen doen met vriendinnen; ben afgelopen week lekker wezen lunchen en high tea-en!!

En as donderdag komt mijn moeder 4 dagen op visite (en helpen schoonmaken enz), dus ik vermaak me prima!!

Ik voel me verder ook goed, al heb ik soms aan het einde van de dag wel wat last van mijn bekken waardoor ik echt begin te ‘waggelen‘. Ach ja, dat zijn de laatste loodjes hè?!

Ik was vroeg wakker vanochtend, dus ik heb net 13 pagina’s (!!!) geprobeerd bij te lezen, met een kladblok voor de aantekeningen; hihi!!

En WOW, de eerste novemberbaby’s zijn geboren!!!

Lieve Danaa, van harte gefeliciteerd met jullie dochters en zusjes!! En wat een superleuke namen (mijn nichtje heet trouwens ook Amy)!!! Geniet van deze bijzondere tijd!!!

@ Sammy – Jeetje meid, wat spannend dat je in het ziekenhuis hebt gelegen met weeën!

Gelukkig is met de kleine man alles ok en houden ze jullie goed in de gaten! Rustig aan hoor!!

@ Jose – Lekker van je verlof aan het genieten?? En wat grappig dat we elkaar tegen kwamen hè?

Wat een opluchting dat je aan de fraxipirine mag!!!!!! Ik ben superblij voor je!!

@ Judith – Heb je al een belletje gekocht voor tijdens je 4 dagen bedrust? Ik zie het helemaal voor me! Haha!

En wat super dat je vriendinnen je verrast hebben met een babyshower!!! Had je ook zeker verdiend!!

Fijn dat alles goed is met jou en de kleine man en prachtige foto hoor!!!

En tsja, alles is eigenlijk al gezegd over je schoonouders…. Het is en blijft KL#TE!!! Dikke knuffel van mij!!!

@ Ang3l – Mooie foto en fijn dat je zo goed in de gaten wordt gehouden!!

@ Tweety – Spannend die oefenweeën!! Balen van die opspelende hormonen en die vervelende bouwvakkers!! Dikke knuffel van mij!

En ik ben erg benieuwd of jullie echt een piemeltje hebben gezien; hihi!!!

Ik duim echt voor je dat de kleine iets eerder komt, zodat je toch bij een gedeelte van je broers bruiloft kan zijn!

@ Mutske – Fijn dat jullie zo’n leuk weekend weg hebben gehad! Super dat de babykamer (bijna) af is én wat spannend dat DE datum bekend is!!!!

@ Angel – Wat spannend dat je al ontsluiting hebt! Ik ben benieuwd wanneer de kleine man komt!

@ Mees – Wat enorm balen dat je zo ziek bent geweest zeg! Gelukkig heeft de kleine alles goed doorstaan!!

@ Debbie & Lisa – Fijn wat van jullie te horen! En spannend die laatste loodjes hè?!

@ Sas – Jeetje meis, wat heftig dat je een miskraam hebt gehad! Ik wens jullie veel succes met de 2e cryo tp!!! Ik zal voor jullie duimen!

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben en fijn weekend allemaal!!

Heeft iemand nog leuke plannen??

Ik ga mijn vluchtkoffer inpakken en omdat ik opeens heel erg twijfel aan ons geboortekaartje, ga ik vandaag maar weer eens even aan de slag……. Fijn die besluiteloosheid!!!

x Ilona

Whaaaaa, as maandag 36 weken!! SPANNEND!!!!

Geplaatst

Mees; die vloedgolf erna valt meestal wel mee hoor ;-) je vloeid tijdens en kort na de

bevalling wel aardig, maar de dagen erna is het vaak zo weinig dat het niet met een

'gewone' ongesteldheid te vergelijken is!! Sommiges zijn zelf na 2 weken al 'klaar' met

vloeien!!

Dus geen paniek voor de luiers ;-)

Ilona; Goed van je!! 13 pagina's bijlezen!! haha...

maar lekker joh, dat je nieuwe spullen er (bijna allemaal) zijn.... ziet er vast enorm

gezellig uit!!

Zo heb jij ff mazzel dat Lau eerder terug komt, en dan ook niet voorlopig niet meer

heel lang weg hoeft. Lijkt me best emotioneel om iedere keer afscheid te nemen....

zeker met al die gierende hormonen in je lijf....

k hoop het ook écht joh!dat de kleine eerder komt, maar we wachten het maar af!!

k ben nu nog verkouden, niet echt ziek ofzo, maar ook niet heel fit, dus ik verwacht niet

dat het dan 1 dezer dagen al komt!!

Suc6 met je geboortekaartje ;-)

k heb vannacht (voor t eerste sinds maaaaaaaaaaanden) weer eens 5,5 uur achter elkaar

geslapen!! na al die ellendige middagen!!

We lagen niet heel vroeg op bed, maar k denk dat ik rond 1 uur in slaap ben gevallen....en

werd pas om half 6 wakker!! k was er zo verbaasd over!!

Jaco ging er om kwart over 7 uit, toen voelde ik me gewoon al bijna 'uitgerust' maar ik had geen wekker

gezet en mezelf 'beloofd' dat ik uit mocht slapen.... afain...om 8.30 werd ik (zoals iedere ochtend)

wakker en was ook écht klaar wakker!! k heb écht in tijden niet meer zo'n lekkere nacht gehad!!

k heb t idee dat de kleine nog lager zit inmiddels....k voel het getrappel steeds lager zitten, dus ws

doen die weeén die ik dan is heb toch wel wat!!

Gisteren avond ook weer veel gerommel gevoeld. heel de avond wel menstruatie pijn en af en toe

wat kramperig....maar om t kwartier ofzo...dus nog te weinig.

eigenlijk 'rommelt' het iedere dag wel iets.... nu hopen dat het ook positief werkt voor de bevalling!!

Fijne dag meiden. t is heerlijk weer!! k ga zo m'n vloer dweilen, n wasje aanzetten en verder n rustdag

houden. ga denk k maar naar m'n moeder.

liefs

Geplaatst

Hee meiden,

Ik kwam eens even kijken hoe het met jullie hier gaat.... José, Tweety, Judith, Lisa.... het is al weer zo lang geleden dat we op het maart wachtbankje zaten. Helaas ging het bij mij al heel snel mis maar ik vind het fijn om te zien dat het met jullie goed gaat! De eerste baby's zijn al geboren zie ik, en november komt in zicht, dus spannend voor jullie!

Geniet nog even van jullie dikke buiken (hopelijk niet al teveel kwalen)!

Liefs, Dee

Geplaatst

Even een update van mij, maar allereerst Danaa:gefeliciteerd met je 2 dochter!!! Hoop dat alles allemaal goed gaat! Lekker genieten van je gezinnetje!

Zelf ben ik afgelopen maandag, 17 okt. bevallen van een zoon: Bodhi! Met 34+3 weken, 2750 gram, ca 44 cm.

Het gaat heel goed met m. Hij heeft geen hulp nodig gehad bij de ademhaling. Voeding gaat nog met de sonde, want daar heeft hij nog niet genoeg kracht voor. HIj drinkt al kleine beetjes uit de borst, maar dat is nog lang niet genoeg.

Hij heeft afgelopen nacht onder de blauwe lamp gelegen, maar dat was hij vandaag al vanaf en nu mocht hij vandaag in een wiegje ipv zijn couveuze.

Het is een heel dapper en sterk mannetje!

Met mij gaat het ook helemaal goed. Ik heb de ontsluitingsweeën gewoon overgeslagen. Vorige week donderdag was ik weer opgenomen in het ziekenhuis, met 6 cm ontsluiting (die ik ook niet gemerkt had) en toen was t afwachten. Maandag avond braken om 19.05 de vliezen, om 19.15 kreeg ik persweeen (ik had al volledige ontsluiting) en om 20.08 was onze kleine Bodhi er. Een paar hechtingen had ik, maar mijn herstel gaat dus super.

We racen nu nog op en neer naar het ziekenhuis (ik ben alweer thuis), maar als alles zo door gaat, dan zal Bodhi in de loop van volgende week waarschijnlijk al naar huis mogen!

Wij genieten volop! al is t nu nog heel erg druk!

Lieve groet,

Sammy

Geplaatst

Sammy; Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Bodhi. Grut hé, wat een vlotte

bevalling!! maar evengoed wel spannend geweest natuurlijk, je was nog veels te vroeg.

Fijn dat het achter de rug is, en dat alles goed mag gaan joh!!

Zou wel super zijn als Bodhi volgende week al naar huis mag!! Heerlijk dat hij t zo goed doet!!

Dee; Leuk dat je ff komt kijken meid!!Ja ik weet t nog,dat je eerst positief testte, en dat het

alsnog fout ging. Ik zie in je handtekening dat je al 4 pogingen achter de rug hebt. Wat een heftig

jaar is dit voor je geweest!! Ga je nog verder? of ga je lekker ff pauzeren??

K hoop het zo van harte dat je het nog een keer mee mag maken om ook in het 'uitgerekend in....' topic

mag komen!!

liefs

Geplaatst

Uitgerekend:

2 november - Angel :boy:

3 november - Tonka
VERRA
SSING
(juni 2011 voor het laatst geschreven)

4 november - Nathalie
VERRA
SSING
(mei 2011 voor het laatst geschreven)

7 november - Danaa (tweeling!)
VERRA
SSING

7 november - Debbie 79:girl:

7 november - Poohbeer (Tweeling!) :boy: & :boy: (juni 2011 voor het laatst geschreven)

11 november - Zjoediezzz :boy:

11 november- Tweety83
VERRA
SSING

14 november - Ang3l :boy:

19 november - Nella
VERRA
SSING
(april 2011 voor het laatst geschreven)

20 november - Jose
VERRA
SSING

21 november - Ilon@ :girl:

24 november - lisa
VERRA
SSING
(Schrijft actief in een ander topic, Tese + Dusseldorf)

26 november - mutske:boy:

25 november - Sammy
VERRA
SSING

29 november - Mees
VERRA
SSING

ECHO en Controles ziekenhuis/Verloskundige:

25 oktober: Mutske controle VK

25 Oktober: Tweety controle vlos

27 oktober: Jose, bloedprikken glucose

27 oktober: Zjoediezzz controle VK

28 oktober: Jose, groeiecho vk

Bevallen:

Maandag 17 oktober 2001: Sammy73 (34,3 weken) :boy:
Bodhi

Dinsdag 18 oktober 2011: Danaa (geplande KS)
:girl: en
:girl:
: Liv en Amy

Ma 14 of di 15 nov 2011: Mutske (geplande KS)

Geplaatst

Sammy, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Bodhi...wat een vlotte bevalling zeg. Zeker als je de helft niet eens gemerkt hebt, ik teken ervoor ;)

Nu lekker genieten, hopelijk mag de kleine gauw naar huis!

Ilona, haha je bent er weer :) Lekker van je verlof gaan genieten meid! En...komt helemaal goed hoor, de kleine meid wacht netjes tot papa terug is. En wat heerlijk dat hij dan ook nog een tijdje thuis is.

Dee, wat knap en lief van je om hier een berichtje te posten! Hoe staan jullie er nu in? Gaan jullie nog voor een 5e poging? Ik hoop zoooo dat 2012 jullie jaar mag worden.

Pfffff, hier een helse nacht. Ging zo'n beetje om 23 uur naar bed en om 5 uur kwam manlief thuis....lag ik nog steeds wakker. Benauwd, niet normaal!!! Uiteindelijk zo rond half 6 pas in slaap gedommeld. Ben ik blij dat ik niet hoef te werken zeg!!

Vanmiddag wel even de hele auto schoon gemaakt, dus 1 ding van mijn todo lijstje is gedaan....was echt een zwijnenstal.

Geplaatst

Sammy,

Jee, jullie zoon had er haast bij om ter wereld te komen.

Gelukkig is alles in orde met jullie zoon en jij zelf bent goed aan het herstellen.

Van harte gefeliciteerd en hopelijk mag Bodhi snel naar huis!

Geplaatst

:alright:Danaa van harte voor jou je man en grote broer Daan! Wat heerlijk 2 meiden!!!!!

en Sammie wat een vroege en snelle bevalling zeg, heel bijzonder hoe het allemaal gegaan is. Ik hoop dat jullie Bodhi snel mee naar huis mogen nemen, jullie kanjer!!! Van Harte!!!!

:thumb-1239063792_66

Geplaatst

Hè dee lief dat je even komt kijken! Inderdaad wat een heftig jaar voor jullie.

Sammy's gefeliciteerd!

Ilona lekker genieten van je verlof, ik heb ook al een high tea achter de rug :)

Geplaatst

Hey Ilona, fijn dat je er weer bent!

En lekker dat jullie al zover zijn met t huis. De laatste dingen nog en dan klaar! Top!

Ja, n wonder dat uk het allemaal zo goed doorstaat.

En tweety, gelukkig. Je stelt me gerust. Ik dacht al aan mega bloedtoestanden.

En fijn dat je goed geslapen hebt. Nog niet lang hoor. Ik slaap achter elkaar door; wel 7/8 uur. Ik hoop dat je weer goed en lang slaapt vannacht!

Geplaatst

Dee, leuk dat je hier schreef. Ik hoop zo dat het ook voor jou gaat lukken!

Sammy, gefeliciteerd met Bodhi! Wat n snelheid zeg! Nu genieten...!

José, goed topic geopend. Ben ik ook benieuwd naar.

En goed dat je toch zo actief was (auto!) na n helse nacht! Chapeau!!

Geplaatst

Ff snel van mij, Danaa gefeliciteerd met je 2 meisjes. Geniet ervan :) Het broertje is zeker heel blij ;)

Sammy gefeliciteerd met jullie zoon. Ook jij, geniet ervan :)

Ik schrijf een ander keer wel meer. Voel me niet helemaal goed

Liefs

Geplaatst

Tnx Mees :) Word er verlegen van haha.... heb het topic geopend, vroeg het me zo eens af. Zelf wil ik gewoon proberen zonder enige pijnbestrijding, maar ik was gewoon even benieuwd naar ervaringen, vandaar dat ik het geopend heb!

Hier vanmorgen de eerste spuit er weer in, zooo dat was weer ff wennen zeg! Maar het is gelukt, in mijn buik....durf het eigenlijk niet zo goed. Ben doodsbang dat ik die kleine prik of dat het in het vruchtwater komt. Hoe dik is zo'n buikwand eigenlijk?

Ben trots op mezelf ( hoezo ego haha)... heb de adressen geüpdate, lijstje gemaakt, telefoonnummers liggen klaar....nu nog printen en plakken. Kan ik weer wat afstrepen. Ach er is toch voetbal voor ;)

Geplaatst

Die buikwand is wel dik genoeg hoor! Zijn neem ik aan van die soort van insulinepennen?Ik wil ook het liefst zonder pijnbestrijding, want de baby krijgt ook vanalles er van binnen... Maar als ik het niet meer trek wil ik wel de mogelijkheid hebben. Dat weet ik alleen dan pas, dus dat is wat ik met de vlos heb besproken.Heb je nog hulp gehad van een pepernoot trouwens???? Hihihi

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden