Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

tweety van fijn dat je weer een mooie echo heb gehad.

sylvia en debbie wat fijn dat de nekplooimeting er goed uitzag

ilona gelukkig dat het met je schoonmoeder beter gaat.

en met jou zelf ook..

jose hoe is het gegaan vandaag???

wij mogen morgen weer toch altijd spannend hoor

dan krijgen we een dvd die gaat wel grijs gedraaid worden hahahha.

en natuurlijk heel de fam rond.

liefs

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee Jose…

>> Gaaf man, het schiet al op!! Het lijkt of het bij jullie in dit topic sneller gaat dan bij ons haha! Maar goed, dat zijn de welbekende laatste loodjes ;)

De 12 weken grens komt dichtbij, maar begin maar vast met genieten hoor!! Je vastpinnen aan bepaalde grenzen heeft weinig zin… je gaat dan weer een nieuwe grens opzoeken en zo blijft het de hele zwangerschap spannend!!

Ik hou je in de gaten!! :)

Jolieneke

Geplaatst

Grrrrrrrrrrrrrr, heel bericht getypt ....WEG!!!

Jolieneke tnx ik houd jullie ook in de gaten, het spant erom hè?

Hier alles goed! Loop nu 1 dagje achter, maar das niet erg. Heb een uitwendige echo gehad ( heelrijk zeg) en daarbij is het beeld iets waziger dan met een inwendige.

We twijfelen nog of we de combitest gaan doen, hebben nu boekjes mee en gaan we uitgebreid lezen en het er samen over hebben.

We zijn van mening als het een downkindje wordt, we het wel willen houden....alleen als het zwaaaaar gehandicapt is, denken we van niet.

Stel dat er een verhoogd risico uitkomt, dan willen we geen vwp doen. Dit brengt risico 's met zich mee en aangezien we steeds bij het kleine percentage hebben gehoord, durven we die gok niet te nemen.

De gyn vertelde het in onze schoenen het ook niet te doen, heeft weinig zin dan! Met de guo van 20 weken komt er ook heel veel aan het licht, mocht er iets afwijkends zijn.

We hebben nog een week bedenktijd.....we hebben nog even!

Geplaatst

Debbie en Jose fijn dat alles weer goed was ! Jose succes met het nemen van de beslissing..

Met onze 2 ukkies was alles prima! Ze liggen goed op schema. Fijijijijn!!!

Volgende echo over 3 weken. Rechts is kindje I (gaat als eerste geboren worden), links kindje II.

[ATTACH=CONFIG]1282[/ATTACH]

Een extra dikke knuffel voor Sylvia !!

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Debbie, heel fijn dat alles goed is met je bebe. Een opluchting toch?

@ Ilon@ jetje wat schrikken zeg. Ik hoop dat wel met jou en je bebe ook alles goed is naar de stress

@ Danaa dank je wel voor de knuffel :)

Hier is vandaag weer misselijkheid...tstststs...gisteren dacht ik, oh wat voel ik me lekker zeg, maar vandaag toch weer misselijk.

Morgen ben ik aan de 12 weeken gekomen yippeee...Maandag voor het eerst naar de Verlooskundige. Ben heel erg benieuwd.

Ik wens jullie nog een fijn avond en welterusten :)

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Dana wat een mooie echo!! echt bijzonder om te zien...

Jose, wat super dat alles weer goed was. Dat dagje achter lopen zou ik niet te veel aan ophangen, wij liepen vorige keer een dagje voor maar de datum wilden ze niet veranderen omdat dit ook nog kon varieren. Heb je nu volgende week weer een echo?

Ik heb eigenlijk een vraagje: ik ben vandaag 12 weken, maar betekent dit dat ik vandaag het 2e trimester inga of aan het einde van week 12? Volgens de site van Pampers.nl is dat nu al, maar ik twijfel... Op Babybytes nl niet.

Vandaag eindelijk lekker vrij, ik ga vandaag mijn nieuwe fiets ophalen! Ik heb er 3 erg zware dagen opzitten en was echt zooooooo moe! naast het werken heb ik alleen maar geslapen of op de bank gelegen. Ik hoop dat dat toch nog wel wat relaxter gaat worden...

Maandag nog een dag werken en dan dinsdag nekplooimeting + bloeduitslagen.

Geplaatst

UITGEREKEND:

1 november -pippe (lena) * sterrenkindje

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa (tweeling!)

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer (Tweeling!)

11 november - Zjoediezzz

11 november- Ang3l

11 november- Tweety83

19 november - Nella

20 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

27 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

ECHO:

27 april - Poohbeer 12 wkn, 2 dgn (3e)

27 april - Tweety, 11 wkn,5dgn.(3e)

27 april - Debbie 12 wkn, 2 dgn (nekplooimeting en bloeduitslagen) (3e)

27 april - Ang3l Combinatietest (3e)

28 april - Jose, 10 w 4d (4e)

28 april - Danaa 12 w 3d (4e)

29 april - Nella, 10 wkn, 6 dgn (2e)

29 april - Angel, 13w 2d (5e)

02 mei - Ilona 11 weken - combinatietest (2e)

03 mei - Zjoediezzz 12 wkn, 4 dgn (nekplooi meting en bloeduitslagen)(3e)

06 mei - Jose, 11w en 5d, combinatietest

09 mei - Mutske 11 wkn 2 dgn (2e)

10 mei - Dana 15w 1d (5e)

12 mei- lisa 12w (4e)

20 Mei - Angel geslachtsbepaling 16w 2d (6e)

24 Mei - Debbie 16 wkn, 1 dgn (4e)

21 juni - Zjoediezzz, uitgebreide 20 weken echo (4e)

Geplaatst

UITGEREKEND:

1 november -pippe (lena) * sterrenkindje

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa (tweeling!)

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer (Tweeling!)

11 november - Zjoediezzz

11 november- Ang3l

11 november- Tweety83

19 november - Nella

20 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

27 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

ECHO:

29 april - Nella, 10 wkn, 6 dgn (2e)

29 april - Angel, 13w 2d (5e)

02 mei - Ilona 11 weken - combinatietest (2e)

03 mei - Zjoediezzz 12 wkn, 4 dgn (nekplooi meting en bloeduitslagen)(3e)

06 mei - Jose, 11w en 5d, combinatietest

09 mei - Mutske 11 wkn 2 dgn (2e)

10 mei - Dana 15w 1d (5e)

12 mei- lisa 12w (4e)

20 Mei - Angel geslachtsbepaling 16w 2d (6e)

24 Mei - Debbie 16 wkn, 1 dgn (4e)

21 juni - Zjoediezzz, uitgebreide 20 weken echo (4e)

Heb ff de verstreken data verwijderd...

Angel & Nella: Succes met de echo vandaag!!!

Geplaatst

judith volgens mij ook bij 13w

maar als het overal anders weet ik het ook niet bij bb wel bij 13 weken

maar je hebt de grens van 12 weken bereikt joehoeee

Geplaatst

Judith, ik weet het niet helemaal zeker, maar voor ons is de 12-wekengrens een hele mijlpaal, maar medisch is het volgens mij de 13 weken.

Tenminste, daar heeft mijn gyn het ook altijd over.

Vandaag ben je 12 weken, gefeliciteerd meid!!!! Super!!!

Nella en Angel, veel succes weer vandaag :)

Ik heb inderdaad volgende week vrijdag weer een echo ( combitest), maar waarschijnlijk laten we het niet doen......

Geplaatst

Het klinkt ook super om te zeggen hoor: ik ben vandaag 12 weken... hihihihi! cool hoor! Maar ik denk toch dat ik dan maar 13 weken aanhou: safety first voor ons he? We hebben allemaal al genoeg meegemaakt...

Jose, succes met je beslissing vwb de combitest.... Ik dacht eigenlijk dat jij sowieso wekelijks in de gaten werd gehouden?

Weet iemand iets over Hypothyroidie trouwens?

Geplaatst

judith heb net ff snel op google gekeken wist niet eens wat het was

iets met je schildklier maar verder weet ik er eigenlijk niks van..

Geplaatst

Ook nog nooit van gehoord, misschien idd even op google kijken.

Ik word ook wekelijks in de gaten gehouden. Maar omdat ik 6 mei die combitest heb, dan heb je sowieso al een echo, vandaar.....

Maar nu wordt het waarschijnlijk een gewone echo.

Het zonnetje schijnt hier heerlijk, is weer mooi weer :)

Iemand nog voor de buis voor het huwelijk van de eeuw??? Ik doe er niet mee aan dat commerciele gedoe. Kijk alleen ff hoe haar jurk eruit ziet, dat vind ik dan wel weer interessant hihi...

Geplaatst

Hypothyroïdie

Hypothyroïdie is de laatste tijd in het nieuws geweest. Uit een onderzoek dat in 1999 in de Verenigde Staten is gepubliceerd, is gebleken dat vrouwen met een te langzame schildklierwerking gedurende de zwangerschap vier keer zoveel kans hadden kinderen met een laag IQ te krijgen als vrouwen met een normale schildklierwerking. Dit is een belangrijke vondst, want artsen kunnen hypothyroïdie behandelen als het bijtijds wordt ontdekt.

Je huisarts of verloskundige kan je schildklierwerking controleren met een eenvoudig bloedonderzoek. Maar ze zal dat waarschijnlijk alleen doen als je de symptomen hebt van een slechte schildklierwerking. Stel haar op de hoogte als je één van de volgende verschijnselen constateert:

• * Vermoeidheid
    * Extreme gewichtstoename
    * Droge huid
    * Overgevoeligheid voor kou
    * Slappe spieren

Natuurlijk vormen sommige van deze symptomen een normaal onderdeel van de zwangerschap. Daarom worden schildklierproblemen ook niet altijd herkend. Maar je kunt voor de zekerheid altijd een deskundige om raad vragen en eventueel een test laten uitvoeren. Als uit de test blijkt dat je te weinig schildklierhormonen hebt, zal je hormoonsupplementen in tabletvorm voorgeschreven krijgen. Je verloskundige blijft je gedurende de zwangerschap regelmatig controleren, en ook daarna, om te zien hoe lang je de supplementen moet blijven innemen.

Geplaatst

Ik kreeg op een gegeven moment een bloedonderzoek (implantatiefalen onderzoek) waaruit bleek dat mijn schildklier heeeeeeeeeeeel erg hard moet werken voor een heel laag schildklier hormoon. Nu was het net niet erg genoeg om er wat aan te doen en ik ben nu ook gewoon zwanger geraakt, maar ik heb wel een aantal van die verschijnselen.

Ben echt suuuuuuupermoe, ik kom altijd HEEL snel aan, heb een hele droge huid (kriebelt als een gek en ik moet me echt flink insmeren), ik heb het heel erg snel koud en ik voel me ook heel slap....

Ik dacht: misschien heeft iemand hier wel ervaring mee... ik ga het wel even navragen in het ziekenhuis a.s. dinsdag voor de zekerheid.

Geplaatst

Ik herken me ook wel in de symptomen... mijn tsh-waarde was wel laag, maar aan de andere kant... het zwanger worden en tot nu toe blijven is wel gelukt.

Maar meid, heel goed van je... neem het zekere maar voor het onzekere. Prikken kan geen kwaad, maar geeft je wel zekerheid.

Je hebt nu zo'n kostbaar vrachtje in je buik, daar hebben we alles voor over :)

Geplaatst

Ja, dat is zeker zo! Nu is er wel op vanalles geprikt twee weken geleden, dus misschien wordt sowieso meer duidelijk dinsdag...

Iemand nog leuke koninginnendagplannen by the way?

Geplaatst

Ja, ik/wij hebben plannen.... We gaan een heerlijk dagje weg, mijn man met de jongens.... en ik ga naar een vriendin. Zij kan wel een knuffel gebruiken, heeft nog geen maandje geleden haar moeder verloren.

Daarna....gaan we nog even het centrum in.

Het wordt mooi weer, dus dat zal wel terrashangen worden met een heerlijk patatje tussendoor mjammie :):)

Geplaatst

lekker even met een vriendin weg, goed zo! geniet dr van...

wij stappen op de fiets en zullen wat vrienden ontmoeten (waarvan 2 zwangere dames, 1 van 21 weken en 1 van 7 weken) Dus dat wordt ook wel gezellig. patatje eten zal t bij ons ook wel worden, maar dan wel uit een puntzak (dat hoort erbij! hihi)

Geplaatst

judith miss idd ff navragen in het zh.

vragen kan altijd toch.

wat erg voor je vriendin zeg. kan ze zeker wel ff afleiding gebruiken.

mmm lekker frietjes had ik gister ook zo zin in (wanneer niet) haha.

nou eidelijk bij de echo aangekomen we konden het niet vinden dus ff gebeld dat we onderweg waren hahha half uur te laat schaam..

maar wat was het mooi zeg toch nog paar 3d fotos op me cd rom gezet. normaal doen ze dat niet heb ik weer geluk hahaha.

zal er zo ff een paar plaatsen..

liefs

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1295[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1294[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1293[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1292[/ATTACH]

Geplaatst

wow angel, mooi. En dames hou eens op over patat is echt het enige afwijkende waar ik bijna elke dag naar verlang. Patat oorlog en frikandel speciaal. Ik mag van mezelf 1x in de 4wkn :)

Geplaatst

Wauw!!! Wat n mooie foto's!!

En wb die patat enzo. Normaal heerlijk maar als ik erover lees, word ik nog misselijker!! Wat n verschil hè? Ik hoop dat ik er ooit weer trek in krijg. Is niemand van jullie misselijk en overgeverig?

Groetjes, mees

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden