Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ben terug van de Verloskundige. Ze heeft de buik gevoelt en naar het hartje geluistert. Alles prima zo ver :)

In 4 weken moet ik weer komen en dan in 8 weken is de SEO Echo. Op 27. Juni.

Duurt nu toch echt lang tot de volgende echo. 8 weken wachten puhhh... Maar ben blij dat ik het hartje kon horen was echt leuk. :D

Ik heb wel een informatie blaad mee gekreegen dat ik voor naar de bevalling een verloskundige moet hebben die dan naar me na huis komt voor de controles. Naja ik blijf toch naar de bevalling nog 3 dagen eerst in het geboorte hotel. En daar krijg ik ook de Kraamzorg

Hebben jullie al een verloskundige voor naar de bevalling ?

Liefs

Sylvia

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo Ang3l, dat duurt ook lang... 8 weken! Nou ja, wij zijn eigenlijk "verwend" natuurlijk doordat we vanuit het ziekenhuis meer echo's krijgen! Wel weer fijn dat alles ok is.

Wij hebben nog geen verlosk. we hebben morgen de nekplooimeting en de laatste afspraak bij de ivf afdeling als alles goed is. Dan zullen wij ook wel naar een verloskundige gaan. Ben benieuwd... morgen om 14.15 is de echo.

Ben net nog even bij mijn buufie/vriendin/getuige geweest (ze is eigenlijk meer een zus voor me, want we hebben toevallig dezelfde (meisjes) achternaam en we hebben allebei niet heel veel familie en zeker geen zus :-))

Wat een lekker ventje is het toch zeg! en helemaal tevreden... echt leuk om te zien!

@lisa: ik zou sowieso denk ik even het ziekenhuis bellen hoor, beter te veel dan te weinig gevraagd! Ik hoop voor je dat je je snel wat relaxter gaat voelen....

Geplaatst

judith super veel succes morgen en wat leuk joh dat je zo'n goed contact hebt met je buurvrouw. De buikpijn was vandaag minder dus kijk het nog maar weer effe aan.

Geplaatst

UITGEREKEND:

1 november -pippe (lena) * sterrenkindje

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa (tweeling!)

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer (Tweeling!)

11 november - Zjoediezzz

11 november- Ang3l

11 november- Tweety83

19 november - Nella

20 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

27 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

ECHO:

02 mei - Ilona 11 weken - combinatietest (2e)

03 mei - Zjoediezzz 12 wkn, 4 dgn (nekplooi meting en bloeduitslagen)(3e)

06 mei - Jose, 11w en 5d, combinatietest

09 mei - Mutske 11 wkn 2 dgn (2e)

10 mei - Dana 15w 1d (5e)

12 mei- lisa 12w (4e)

20 Mei - Angel geslachtsbepaling 16w 2d (6e)

24 Mei - Debbie 16 wkn, 1 dgn (4e)

21 juni - Zjoediezzz, uitgebreide 20 weken echo (4e)

Ik zie dat Ilona vandaag de combitest heeft gehad, heeft iemand al wat van haar gehoord?

Geplaatst

Gefeliciteerd met je vriendin Judith; super joh, n jongen!!

Lekker van genieten!! tis heel bijzonder om van heel dicht bij mee te maken als je (beste) vriendin bevalt....k weet er alles van, je beleeft zoiets zelf helemaal mee!!

Suc6 morgen, super weer n echo, ff weer binnen gluren!!

Sylvia; Wij lopen vanaf 9 weken bij de Verloskundige, super leuke praktijk, en die doen ook de bevalling (mits ik met complicaties int ziekenhuis moet gaan bevallen) en de kraamtijd.

T is net wat persoonlijker allemaal dan int ziekenhuis, je bouwt met de Vlos vaak meer n band op dat met artsen vind ik zelf!!

Lisa; best eng als je buikpijn hebt!!! Maar evengoed 'hoort' buikpijn ook wel ene beetje hoor!! van t groeien van je baarmoeder kan je ook best met regelmaat n zeurbuik hebben. Maar alst te erg is zou ik mooi ff bellen hoor, niet jezelf pesten!!

Jose; Vandaag zou je uitgerekende datum zijn!! Hoe voel je je?? hoe ist het om dit nu zwanger mee te maken??

Misschien wel een grote troost om nu zwanger te mogen zijn, maar evengoed zullen de herinneringen vandaag wel boven zijn gekomen!!

Sterkte in ieder geval. K Denk aan je!!

Ik hoopte dat de moeheid na 12 weken weg zou gaan, dat leek ook wel een klein beetje zo, maar vandaag toch weer n rot dagie....vanmiddag 1,5 uur op de bank liggen slapen, niks gedaan in m'n huis...pffffft....k heb gewooon de energie er niet voor!!

Kan soms gewoon wel huilen van de moeheid!! maar ja, de andere kant.... tis beter dan misselijk, want dat is helemaal vreselijk als je dat iedere dag hebt!!

liefs

Geplaatst

hoi meiden,

Sylvia, fijn zeg... en dat alles goed was met de kleine uk :)

Zjoediezzz, bijzonder zo'n band met je buurvrouw....succes morgen met de combitest.

Tweety, tja.... het is dubbel, maar lief dat je eraan denkt. Het is in ieder geval weer fijn dat ik zwanger mag zijn, dat verzacht de pijn wel. Het had zo anders kunnen zijn....

Lisa, gelukkig is de buikpijn iets minder vandaag... maar anders echt bellen hoor. Liever 10 keer teveel dan 1x te weinig ;)

Niks van Ilona gehoord, hoop dat alles goed gaat met haar.

Geplaatst

Hej meiden,

Hier ben ik weer even!!

Vandaag zijn we dus weer bij de gynaecoloog geweest en we hebben onze uk heerlijk kunnen bewonderen!!!

Alles was goed en hij/zij was 4,1 cm met alles erop en eraan!!!

Dit was de laatste keer dat we naar België moesten en vanaf nu kunnen we lekker in Nederland verder!!

Dr. Valkenburg zei nog wel dat ik de meest 'ideale' patiënte ben, want 4 januari zijn we voor het eerst bij haar geweest voor een second opinion en zijn nu, 2 mei, bijna 3 maanden zwanger!!!! Dus dat was 'leuk' om te horen!!

Volgende week moeten we nog wel even bellen voor uitslag van de bloedwaarde en icm met mijn leeftijd en de nekplooimeting (o.8) weten dan wat de kans op het syndroom van down is...

Ik heb vrijdagavond zo'n 12 pagina's bijgelezen, maar ben zaterdag niet meer in staat geweest om te reageren....

Mn schoonmoeder heeft vrijdag op zaterdagnacht namelijk een behoorlijke terugval gehad.

Ze moest weer naar de IC en we werden gebeld dat we moesten komen omdat het echt niet goed ging...

Ze bleek een slagaderlijke bloeding in haar maag te hebben en ze verloor mega veel bloed.

Er werd gelijk een spoedoperatie geregeld en ze zijn ruim 2 uur met haar bezig geweest en ze heeft in totaal 12 liter bloed gekregen!!!

Ze is de operatie op zich goed doorgekomen en is op dit moment redelijk stabiel en van de beademing, maar ze wordt nog wel slapende gehouden...

En gisteren hebben we helaas te horen gekregen dat als ze hiervan weer opknapt, ze nog een lange weg te gaan heeft.

Want allebei haar nieren moeten verwijderd worden, wat inhoudt dat ze een kunstnier krijgt en de rest van d'r leven aan de dialyse moet...

Het is dus een behoorlijk chaotische rollercoaster hier; aan de ene kant superblij dat we 11 weken zwanger zijn, maar aan de andere kant ook erg verdrieting om mn schoonmoeder...

Dus meiden, sorry dat ik niet reageer op jullie verhalen!!

Ik hoop uiteraard wel dat alles goed met jullie en de beebjes gaat en ik hoop dat ik snel beter nieuws heb en weer lekker mee kan kletsen!

Liefs Ilona

Geplaatst

Hè meis, wat dubbel allemaal.... geluk en verdriet ligt dan zo dicht bij elkaar. Logisch dat je er nu n iet zoveel bent, je hebt wel wat beters aan je hoofd.

Fijn te horen dat je schoonmoeder de operatie goed doorstaan heeft, maar het blijft spannend... hoe komt ze hieruit? En hoe reageert ze op het nieuwe bloed?

Hopelijk gaat het gauw weer de betere kant op.... blijf ook op jezelf passen hoor!

Fijn dat jullie echo vandaag weer goed was en vanaf nu de echo's dichterbij huis uitgevoerd kunnen worden. Scheelt een hoop gevlieg.

Meid, sterkte en voel je vooral niet verplicht om hier nu mee te schrijven hoor, we begrijpen het allemaal!

Liefs

Geplaatst

even snel vanuit mn bed:Ilona wat enorm heftig om mee te maken.wat een verdriet!maar wat n blydschap dat t met je beebje goed is!!erg dubbel.Denk aan jezelf meid.logisch dat je nie veel schryf,je heb wel andere dingen aan je hoofd.sterkte.

Geplaatst

Tjee Ilona, wat ontzettend heftig met je schoonmoeder zeg... Heel veel sterkte en beterschap voor haar.

Wat spannend ook dat je nog moet wachten op de uitslag, volgens mij krijgen wij vanmiddag gelijk de uitslag.

Twee weken geleden hadden wij de intake + termijnecho + bloedprikken/urinemonster. Vandaag de nekplooimeting en volgens mij krijgen we dan direct te horen hoe of wat.

Ik ben benieuwd wat bij ons de dikte is, 0.8 klinkt niet dik toch? Iemand al ervaring mee hier?

Geplaatst

Jeetje Ilona wat een verhaal.. heftig hoor.. Heel veel sterkte voor je schoonmoeder!

Judith spannende dag vandaag! Hoe laat hebben jullie de afspraak? Ik duim voor een goede uitslag!!

Nou, ik schrok me gister dood toen ik flink wat bloed bij mn (zeer pijnlijke) ontlasting zag.

Ik dacht natuurlijk aan het ergste en was wel opgelucht toen bleek dat het van de aambeien kwam!

Nóg zo'n heerlijke zwangerschapskwaal.. (NOT)

Fijne dag meiden! X Dana

Geplaatst

Ow, das vervelend Danaa! Ik had zelf ook flinke last van obstipatie en mijn vader kwam direct met een boekje met grootmoeders tips! Ik eet nu regelmatig brinta (yuk), appelmoes, yoghurt en donkerbruin pitjesbrood (hmmm.... met oude kaas) en ik ga nu weer vrijwel iedere dag! Op een gegeven moment was ik dik een week niet geweest, da's niets voor mij...

Ik was iedere dag meergranen beschuiten gaan eten tegen de misselijkheid, maar die zorgden dus wrsch ook voor verstopping!

In ieder geval na 1 dag werkte het al, dus misschien heb je dr wat aan... Succes!

Vanmiddag om 14.15 de nekplooimeting en 14.45 afspr. op de IVF afdeling. Die laatste afspraak stond al een tijd voor een echo, maar de nekplooimeting kwam ook uit op die dag dus hebben we het maar gecombineerd.m spannend hoor, vannacht toch weer een aantal malen wakker geweest!

Geplaatst

@ilona heel veel sterkte, wat heftig.

@judith oh ik dacht meergranen beschuit is juist goed vanwege de meergranen, niet dus. Dana balen joh die aambeien, lijkt me geen pretje.

Geplaatst

ilona heel veel sterkte en beterschap met je schoonmoeder. erg hefftig allemaal zeg.

judith succes met de nekplooimeting.

net weer op controle geweest bij de vk bloeddruk was goed nog ff na het hartje geluisterd ook helemaal goed.

31 mei mogen we weer.

en heb gelijk een afspraak moeten maken voor de 20 weken echo 16 juni hebben we die.

toch ook wel weer spannend.

liefs

Geplaatst

UITGEREKEND:

1 november -pippe (lena) * sterrenkindje

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa (tweeling!)

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer (Tweeling!)

11 november - Zjoediezzz

11 november- Ang3l

11 november- Tweety83

19 november - Nella

20 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

27 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

ECHO:

02 mei - Ilona 11 weken - combinatietest (2e)

03 mei - Zjoediezzz 12 wkn, 4 dgn (nekplooi meting en bloeduitslagen)(3e)

06 mei - Jose, 11w en 5d, combinatietest

09 mei - Mutske 11 wkn 2 dgn (2e)

10 mei - Dana 15w 1d (5e)

12 mei- lisa 12w (4e)

20 Mei - Angel geslachtsbepaling 16w 2d (6e)

24 Mei - Debbie 16 wkn, 1 dgn (4e)

16 juni - Angel 20 weken echo 20w 1d (7e)

21 juni - Zjoediezzz, uitgebreide 20 weken echo (4e)

8 augustus -Angel pretecho 27w 5d (8e)

Geplaatst

ow ja was ik vergeten te zeggen

vandaag ook me bloeduitslagen gehad van de combitest

alles was ver boven het gemiddelde dus allemaal netjes.

Geplaatst

Oh wat fijn Angel, dat alles weer goed was! Kan je die onzekerheid in ieder geval loslaten.

Judith, veel succes en plezier vandaag. Weer even naar jullie kleintje kijken :)

Uhm, verder weet ik het even niet, sorry!

Geplaatst

Danaa natuurlijk, jeej, wat een ellende.... en zo snel al last van... pfff dat belooft wat! Heb je er nu een zalfje voor?

Geplaatst

Even gluren bij de buren hoor!

Had namelijk een vraag. Vanaf wanneer gingen jullie positiekleding dragen en waar kan je leuke positiekleding kopen tegen een redelijke prijs?

Merk namelijk dat niets meer lekker zit of zelfs nog past en ik ben nog maar 8 weken!!!

Misschien ook mensen hier die zijn afgevallen doordat ze zo misselijk zijn? Aan het begin van de dag kan ik heel rustig nog wel wat eten maar vanaf een uur of 4 s middags krijg ik bijna niks meer binnen. Vooral echt een weerstand tegen groente en die heb je natuurlijk juist nodig.

Hebben jullie tips?

Heel erg bedankt alvast!

Geplaatst

hoi buurvrouw hahahhaah

als ik het goed heb rond de 9a10 weken heb ik een positie broek gekocht bij de h&m

en heb ook vorige week op internet wat besteld bij positie outlet hebben ze ook leuke dingen.

ik kan je niet helpen met wat misselijkheid betreft er zijn wel hier een aantal dames die er wel veel last van hebben/gehad.

jose ja geef toch wel een goed gevoel al had ik niet het idee dat er iets uit ging komen hoor omdat de echo ook gewoon goed was

maar nog ff ter bevesteging.

liefs

Geplaatst

Zo is het Angel:)

Zara, ik draag mijn eigen kleding nog steeds. Komt omdat ik voor de zwangerschap 9 kg ben afgevallen, dus het is niet zo raar dat ik mijn eigen kleding nog pas. Heb natuurlijk wel het één en ander gekocht.

Lange shirts haal ik bij de Hema en Miss Etam. Dit hoeven echt niet apart van die positieshirts te zijn hoor.

Voor de rest heb ik de vorige keer mijn broeken en rok bij een positiekledingwinkel gekocht van het merk Love 2 wait.

Je kunt altijd even bij de H&M online kijken, Miss Etam, maar ook de Wehkamp heeft online veel te bieden.

Ik ben alleen niet zo van het internetkopen, pas het liever eerst even. Succes!

Geplaatst

Oh ja, ik draag graag tunieks.

Daar heb ik ook al een aantal van gekocht, ook niet specifiek zwangerschapsmode. Gewoon er even opletten of er een buik in past, dus rekbare stof ;)

Altijd leuk, zeker met de zomer in het vooruitzicht.

Vind het zonde om een hele zwangerschapsgarderobe aan te schaffen.... wil het gewoon ook aan kunnen!

Geplaatst

@zara ben al ruim 4 wkn misselijk, maar heb helaas niet echt tips, ik ben de hele dag misselijk en eet de hele dag door kleine beetjes dit helpt mij wel wat. vanille vla warm schijnt te kunnen helpen. Wat betreft de kleding mijn buik is al vanaf week 3 heel dik en wordt ook niet meer plat door de overstimulatie, ik kan ook geen broek meer aan. Ik heb vooral rond gekeken op internet, maar heb er verder geen verstand van haha. Succes met je zwangerschap!

Geplaatst

Hi Zara,

Ik kan je niet helpen met positiekleding want ik val alleen maar af, dus mijn gewone kleding is te wijd geworden. Ik heb nieuwe kleren gekocht in n kleinere maat. En dat terwijl ik 10 w. zwanger ben.

Heb weinig tips tegen misselijkheid want ze helpen mij ook niet. Ja, hoop zo dat het beter wordt. Gisteren na zh bezoek kreeg ik er nog eens migraine bij. Mét overgeven.

Maar....gisteren in zh info gehad over prenataal onderzoek en een echo met n hele goede kwaliteit apparaat.

Je zag ukkie druk bewegen en zwaaien met de handjes en trappelen met de voetjes! Zoooooo gaaf!! Kon er uren naar kijken (helaas maar paar minuten;-)!! Wauw, alles erop en eraan; n echt mini mensje!! Vlg x ga ik het filmen; kan ik het nog terug kijken. Wat n wonder!!

Helemaal blij!!!!

Liefs, mees

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden