Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen ,

gezus christ mutske dat is echt triest gewoon van je ex....Nouja, aan de geboorte van me dochter wil ik beter niet terug denken lach...Ik heb 23 uur in de weeen gelegen. De laatste 4 uur waren de ergste. Eerst kon ik nog goed puffen, maar in eens was het zo erg ik heb zelfs geschreuwen tijdens de bevalling omdat ik echt zo erg pijn had. Maar de Kraamzorg zei ook, het doet goed als je schreuwd dan komt de lucht uit je lijf. Ik vond het wel peijnlijk *haha*....Maar ja, iedere bevalling is toch anders en ik hoop deze keer beter te kunnen verwerken en voor al dat het sneller gaat *hihihihi*

Ja 6 weken is inderdaad lang. Soms denk ik is nog alles goed met me bebe? Maar ik ga er maar van uit. Wat anders kan ik toch niet doen als te wachten.

angel, ik heb ook de laatste 2 dagen beetje last van buikpijn. Ook soms gevoel als krijg ik de menstruatie. Is echt n raar gevoel. Niet echt leuk hè?

Okey meiden, ik moet nu weg. Mijn dochter heeft nu Korfball wetstrijd. Moet naar het veld

Fijne dag nog laterZ

Liefs

Sylvia

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee meiden

Daans verjaardag was heel leuk en heel speciaal! De hele dag moest ik denken aan precies een jaar geleden, echt alles kwam weer boven

zoals je al zei Tweety!

Ik ga deze zwangerschap niet op zwangerschapsgym. Vorig jaar wel gedaan maar ik heb er eigenlijk niets aan gehad tijdens de bevalling.

De weeen heb ik echt op mn eigen manier opgevangen, 24 uur lang (.....) en toen uiteindelijk een spoedkeizersnee.

Mijn hemel als ik daar aan terug denk..

We krijgen kraamzorg van het Groene kruis.

Judith ik heb ff je stoel bekeken, die is gaaf!

Fijn dat alle echo's goed waren!

Geplaatst

Judith, die Bloom stoel is zeker supergaaf...mijn nichtje heeft hem ook. Tenminste ik denk dat die het is ;)

Danaa, nog gefeliciteerd met je zoontje, 1 jaar alweer..de tijd gaat veel te snel.

Heb zojuist ook de kraamzorg geregeld, heb gekozen voor de Kraamvogel! Ach, die mensen doen hun werk. En er moet een klik zijn, als die er is, is het al snel goed.

Je kunt het ook minder treffen, maar dat maakt qua organisatie niet uit denk ik.

Geplaatst

Goede morgen Dames,

ik krijg Kraamzorg in het rode Kruis Ziekenhuis waar ik naar de bevalling in het geboorte Hotel ga. Zwangerschapsgym doe ik ook niet. Had ik wel bij mijn zoon en dochter, maar mijn zoon was keizersnee had ik dus niets aan en ook bij mijn dochter had ik er niet echt iets aan.

Nou dat word weer een lekker zondag, voel me nou al rot....Misschien gaat het nog wat over ...

Hoop met jullie is verder alles goed.

Fijne dag allemaal

Liefs

Geplaatst

Arme Sylvia, alweer / nog steeds zooo misselijk..!

Hoop dat je je zo wat beter voelt. Sterkte! X

Geplaatst

Hallo meiden!

Grappig om te lezen dat veel dames niet op een pufcursus gaan! Ik zie dat ook niet zitten, ook al heb ik nog nooit een bevalling ondergaan... Ik ben van mening dat door alle onderzoeken en puncties je wel op je lichaam kunt vertrouwen dat je het juiste doet en er is begeleiding. Mijn BFF geeft wel Yoga en daar ga ik wel zwangerschapsyoga doen, maar dat komt meer door onze vriendschap.

Dit weekend hebben we een logeetje: Mijn bruidsmeisje, pleegkindje van mijn tante. Ze wordt bijna 10 en sinds haar 3e jaar komt ze al regelmatig bij me logeren. Het is zo'n schat! Ze is nu met Pat samen de hond uitlaten...

Ik heb erge last van mijn borsten en ben snel misselijk... Het lijkt wel alsof ik een maand terug gestapt ben! zeker als ik vlees moet eten, zou zo vegetarier kunnen worden... Als ik terugdenk heb ik de afgelopen maanden vrijwel geen vlees gegeten! Het staat me al tegen en gister gingen we bbq-en en werd weer misselijk... Ik had nog niet eerder de link gelegd.

Ik begon me ook energieker te voelen, maar de afgelopen dagen ben ik ook weer erg moe, wil de hele tijd gaan liggen...

Voor kraamzorg heb ik trouwens gekozen voor Take good care, Sprak mij het meest aan en wat Tweety al zei: je moet het toch treffen met de persoon die bij je komt... Ik zie het wel. Ik zag ook al een auto hiervan bij ons in de straat staan gister!

Fijne dag allemaal meiden!

xx, Juut (ik ga ff liggen...)

Geplaatst

Sylvia, sterkte vandaag....niks aan als je je nog steeds zo lamlendig voelt. Zelf moet ik ieder 2 uur iets eten van de vk ( vanwege mijn suiker).

Maar het helpt ook ( zei ze) als je misselijk bent. Probeer dan iedere 2 uur kleine beetjes te eten, bijv. een cracker met appelstroop. Dan blijft je maag gevuld en blijft je baby ook de voedingsstoffen binnen krijgen. En het schijnt dat je daardoor niet steeds zo misselijk bent.

Je moet je eetpatroon aanpassen zei ze als je zwanger bent. Wie weet helpt het wel.

Judith, ook al het één en ander geregeld, goed bezig hoor! Gezellig weekendje heb je achter de rug/voor de boeg. Nog leuke dingen ondernomen?

Wel balen dat je je minder gaat voelen, misschien ook bovenstaande proberen?

Liefs

Geplaatst

Ja, dat zou kunnen kloppen... Als ik mijn eigen gangetje kan gaan eet ik veel vaker kleine beetjes, maar van t weekend met veel grotere tussenpozen! Ik MOET gewoon eten wanneer het mij uitkomt.

Zag trwns na mijn vorige berichtje bij het wassen en aankleden dat ik echt onwijze striae heb... Altijd al wel een beeje gehad aan de buitenkant van mijn borsten, maar nu echt overal... En ik was al aan t smeren gegaan, heeft niet geholpen dus.

Jose, heb je een beetje gemist hier! Ben je t wat rustig aan aan t doen?

Geplaatst

Kan kloppen Judith, ik ben een paar daagjes weggeweest.... soort van teambuilding zeg maar ;)

Dus het was stilllllllllllllllllllllllll aan de overkant ;)

Geplaatst

Hihi, maar ik leef nog hoor ;)

Het waren vermoeiende dagen....dat wel, maar ook weer erg leuk en gezellig!

Geplaatst

Hee Juut raar he dat je ineens weer een maandje terug gestapt bent.

Bij mij ook lijkt t wel! Ik sta nu te koken alvast voor vanavond (moet werken) en het vlees braden is echt geen lolletje..

En ik heb vanmiddag zomaar 2 uur geslapen! Nou ja hopen maar dat t niet te lang duurt en we weer volop zonder kwaaltjes kunnen genieten!

Alhoewel, ik heb nog meer 'rare' kwaaltjes. Krijg bv snachts óf geen lucht omdat mn neus dicht zit óf ik krijg te veel lucht (?) waardoor ik

enorme pijn in mn voorhoofdsholte krijg.

En die striae tja, daar doe je volgens mij toch niks aan al smeer je nog zo veel.

Fijne dag nog met je bruidsmeisje!

Geplaatst

Hey Jose, ja ik eet al over de dag verdeelt altijd maar kleine maattijden, blijkt bij mij niet te helpen.

Heb sinds ca. 3 dagen last van me onderrug zodat ik soms helemaal niet recht op kan lopen. Soms tot in me onderbuik. Heb nu vanochtend de klinik gebelt en gevraagt of het wel normaal is. Ze vroeg ook direkt wanneer mijn volgende afspraak is, ik zei over 2 weken bij de verloskundige. Dat vond ze dan te lang met mijn klachten dus mag ik woensdag middag 14.40 komen maar als de klachten erger worden zou ik nog een keer bellen en moet ik erder langs komen.

Ik moet nu naar mijn werk toe. Maar is maar 1,5 uurtjes dus hoop ik dat het niet te druk word. Kan echt niet goed lopen en de misselijkheid daarbij zit me echt te verveelen.

Liefs

Geplaatst

Balen Sylvia dat je je eigen zo rot voel!!

Heb jij toevallig geen last van (beginnende) bekkeninstabiliteit?? k hoop dat ze goeie tips geven, of dat je naar therapie mag ofzo!!

Judith; bij mij net zo, ik voelde me vorige week vol energie, heb écht veel kunnen doen hier in huis, en dan zomaar ineens kak je weer helemaal in!! k ben nu ook weer hondsmoe, heb vant weekend ook onwijs veel geslapen, dus k vraag me af waar ik dan zo moe van ben........ k denk dat m'n lage bloeddruk ook wel mede oorzaak is, maar toch.... leuk is anders, want door de moeheid zie ik veel dingen niet zitten.

Misselijk ben ik eigenlijk nooit meer, tot de 7de week wel, maar daarna over.... gelukkig!! Wel irritant dat je t nu ineens heb!! misschien ook in combi. met de moeheid??

Striemen....... aaah..balen!! k heb er gelukkig (nog) geen last van... maar volgens mij zou het begin nu idd. zichtbaar moeten zijn!!

Danaa; jij ook al zo moe??

je slijmvlies in je neus kan als je zwanger ben opzwellen, waardoor je vaker n verstopte neus kan hebben!!

Ik kan ook ineens helemaal 'dícht' zitten, alsof ik strondverkouden ben, en n half uur later is t weer over.......????

Joehoe Jose; over je 13 weken heen. Super he? Ik kant soms zelf nog niet bevatten zeg maar!!

lekkker uitrusten van je vermoeiende dagen??

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Ja dat dacht ik ook al dat het misschien met mijn bekken te maken heeft. Ik hoop het niet...Maar misschien kunnen ze dat wel zien waardoor het komt.

Op mijn werk zag iedereen direkt dat ik niet lekker in me vell zat. Vroegen direkt wat er aan de hand is. Dus vertellde ik het. Waren alle erg bezorgd om me (wat lief zeg). In eens was ik op me werk heel erg duizellijk, dacht echt ik vall flauw nu. Was niet echt leuk. Maar is niets gebeurt en nu eventjes wat rusten want later moet ik met mijn dochter weer naar de zwemless....Altijd iets te doen, bijnaar geen tijd om te rusten....

Fijne dag ook van mij

Liefs

Geplaatst

eerst voor alle mede misselijkerds (oooh wat klinkt dat stom) ik hoop dat we er allemaal snel van af komen, ik ben t ook zo zat! Heb al 2 dagen een soort brok in mijn keel waardoor iedere hap een rotgevoel geeft. Ook hier geen vlees op het menu; ik kook voor mijn mannen aard/vl/gr en maak voor mezelf iets van rijst of vis. Had laatst zo weinig eetlust dat ik voor mezelf alleen een potje witte bonen in tomatensaus had opgewarmd en gegeten met appelmoes.

Tja en slapen, hier net zo, als ik ga liggen pit ik, al slaap ik overdag uren; 's nachts slaap ik net zo lekker. Wat dat betreft zitten we aardig in hetzelfde schuitje hier.

Vandaag de combitest gehad. Zoonlief was eerste paar uur vrij, dus samen ontbeten en lekker op de bank gaan hangen. Ik dacht dat de afspraak ergens rond 2u vanmiddag was. Om 5 voor 11 ging ik naar boven om te douchen en dacht ik wacht ik leg eerst alle papieren even klaar en check de tijd van de afspraak..... 11:20u?!?!?!??!?! SHIIIIIIIT En ik moest nog van Barneveld naar Ede, maar erger was dat ik nog zat te stinken in mijn pyjama! HELLUP... ik naar boven gerend een washand over mezelf getrokken en haar(heeeeeel vet haar) in een staart. Makeup in de handtas, kleren van de stoel gerukt en aangetrokken en in de auto gesprongen. Ik moest op een onbekend adres zijn dus onderweg bij het stoplicht mijn nav. ingesteld en racen maar. Ai ai met 150 over de snelweg, allemaal bejaarden voor me pffffff. Maar ik stond exact 11:20u voor de deur, een wonder vond ik zelf. Kom met een rood hoofd binnengerend, heb me op de wc nog op staan frissen en moest toen een kwartier wachten ....... ahum.... hahahahahaha. Heb in de wachtruimte met een tubetje handcreme bijvoorbeeld nog mijn voeten zitten opfrissen, bedacht me ineens dat ik met mijn ongewassen blote voeten op tafel moest. Maar toen ik naar binnen mocht was ik weer de rust zelve, ik kreeg een mooie echo, ons kindje bleef nu zelfs keurig stilliggen voor de foto! En -diepe zucht- het nekplooitje was slechts 1.79, keurig dus. Daarna naar het zkh in Ede gegaan voor weer een keer bloedprikken; vrijdag mag ik bellen voor de officiele uitslag. Maar er werd me al gezegd dat het er allemaal hartstikke mooi uitzag!

Net als vorige week loopt ons kindje 4 dagen voor; maar zei de echografe, dat moest de gyn maar beslissen of de uitgerekende datum bijgesteld moet worden. Prima hoor.

Zal zo de lijst even opzoeken om de data weer aan te passen.......

Geplaatst

Sylvia, goed dat je er even naar laat kijken.

Judith, leuk weekend gehad?

Tweety, wat een wijze woorden, ik sluit me er helemaal bij aan :)

Hier gisteren voor het eerst een foto van mijn buik gemaakt haha, werd wel eens tijd! Was gisteren precies 13 weken... fijn gevoel hoor Tweety.

Hebben ze trouwens bij jullie al een urinekweek gedaan? Ik weet dat ze de vorige keer het met 10 weken hebben gedaan, maar nu nog helemaal niet.

Afgelopen vrijdag moest ik heen en ben het vergeten te vragen. En zij zijn er ook niet over begonnen.

Volgende afspraak is bij de gyn ( 1 juni) en de eerstvolgende afspraak bij de vk zal rond de 20 weken pas zijn. Is dat niet heel laat?

Wel zijn inmiddels de standaard bloedonderzoeken gedaan.

Geplaatst

Mutske, we waren zo'n beetje tegelijk aan het typen.

Maar haha, moet wel even lachen om je verhaal...hoezo zwanger ;)

Ge;lukkig heb je het gered en ziet alles er goed uit.

Ben helemaal blij voor je.

De meiden die nog misselijk zijn, misschien een idee om een recept te vragen bij de arts? Van die pilletjes die het moet tegengaan?

Geplaatst

hmmmm Mutske, lijd jij enigzinds aan zwangerschaps dementie?? haha... wat een mooi verhaal hoe je dat zit te schrijven!! Zo zou het mij ook gerust vergaan!!! Slim idee om je voeten in te smeren met handcreme...je havast nooit eerder zulke zachte voeten ;-)

nu nog afwachten of je geen boetes binnenkrijgt... maar oooww wat kunnen mensen je tergen als je haast heb he?!!

haha

Maar wel super dat alles goed was, en je mooi hebt kunnen kijken!!

Leuk Jose, je buikfoto..... enne.... wij willen ook kijken!!!!!!!!!!!!!!!

Bij ons ook nog geen urine.... geen idee of ze dat wel doen?? nooit van gehoord, maar t zou zomaar kunnen hoor!!

Ik moet donderdag weer voor controle naar de Vlos, krijg ik denk ik ook gelijk m'n bloed uitslagen, ben benieuwd!!

Geplaatst

Uhm, foto... hoe doe ik dat? Eens even kijken....

hmmm, lukt niet via opties....afbeelding invoegen....

Heb even geen idee hoe het moet... *bloos*

Geplaatst

Jose, je buik is precies hetzelfde als die van mij hahaha echt leuk . Mooie Foto :)

Oh jetje meiden ik voel me zo verschrikkelijk rot dat willen jullie echt niet weten...Ik voel me als ben ik al 80 jaar oud. Zo erg rugpijn en dan ook vooren ook nog pijn weet helemaal niet wat ik vandaag moet. Werd er zo gek van ....

Misschien heb ik toch weer wat meer rust nodig ofzo. K weet het niet.

Okay ik ga ook strax naar bed ....Welterusten allemaal

Doei doei liefs

Sylvia

Geplaatst

@ Danaa: Ik had ook al iets gelezen over zwangerschapsverkoudheid... mijn neus doet ook anders dan anders, zoals zoveel dingen in mijn lichaam! hihihi... bjizonder wat er allemaal in ons lichaam gebeurt!

@ Mutske: jemig meid wat een race-avontuur!! Hihihi... en wat een gedoe om toch nog een beetje fris op je afspraak te verschijnen! hahaha echt een grappig verhaal, maar wat zal jij je ongemakkelijk gevoeld hebben...

Gefeliciteerd met de mooie voorlopige resultaten, ik duim voor je voor de bloeduitslagen. (maar dat zit vast wel goed)

@Jose: Weekendje was helemaal leuk, echt een heerlijk kind!

Urine test heb ik bij het bloedprikken gehad voor de nekplooimeting. Dat zag er ook helemaal goed uit gelukkig.

En ook nog gefeliciteerd met het behalen van de 13 weken!!! En wat een mooi buikje heb je al! Lijkt wel op die van mij ook, steeds meer mensen zeggen er uit zichzelf iets over, dus dat moet overduidelijk te zien zijn nu... zelfs in mijn veel te grote extra wijde werkjas van mijn (helaas vorig jaar veel te vroeg overleden) baas.

Vanmorgen was er een patient die zei: zoho... jij bent ook al een heel eind op weg!! UUhhh.... ja, moet nog 6 maanden! hihihihihihihihi

Ow en voor de misselijke meiden onder ons misschien nog een ideetje: Van dr. Vogel heb je kleine witte pilletjes tegen maagklachten: die werken ook super! Ik zal nog ff opzoeken hoe het ook al weer heet want ik kan het potje niet meer vinden, maar je mag het hebben tijdens je zwangerschap.

Net nog ff iets geks: Ik rijd net op een vrij nieuwe weg door wat weilanden heen en ineens denk ik: Ik rijd zometeen een eend aan.... en echt binnen 3 tellen: KLABAAAMMM.... eend op mijn motorkap! Is dat freaky dan??? (en echt superzielig... kon wel janken)

Naja.... truste alvast voor allemaal...

Geplaatst

ff snel,reageer morgen uitgebreider...Jose mooi buikie zeg!kheb ook zoiets,echt leuk,want mensen zien het ook!leuk jurkje ook!!truste meisjes...enne Juut,nie over eendjes dromen....strax hebbie dr écht 1 inje bed...haha

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden