Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

HOPE, ach jee jou blijft ook echt niets bespaard hè? Sterkte op de spoedpoli en hopelijk is het allemaal onschuldig.

Bah balen dat je man de hele nacht zo ziek geweest is. Hopelijk voelt hij zich nu wat beter.

ARMANDA, het kan heel goed dat je de kleine nu al voelt hoor. Ik was bij de oudste volgens mij 16 weken en had een voorliggende placenta. Leuk hè?

Balen van de straie. Heb geen wondermiddeltjes voor je.

Heb vannacht eindelijk eens beter geslapen. Wel weer gek gedroomd. Ik was 10 kilometer aan het hardlopen (alhoewel ik eerst aan het schaatsen was, maar goed). Hahahaha ik 10 kilometer hardlopen :36_11_6:

Fijne dag nog.

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Noor, Jose en Kyra,

Goed om te horen dat jullie ook denken dat het al kan met 15 weken. Ik weet het gewoon niet zeker. Al die ingewanden zitten nu op een ander plekje he, haha, dus waar nu precies alles zit, geen idee maar ik voel wel waar mijn baarmoeder zit (raar gevoel om op te prikken he?!) en daaronder voelde ik het. Werd er echt even blij van, dat had ik niet verwacht. Ik dacht er nooit echt over na. Ik dacht sowieso nooit over een zwangerschap na. Alleen maar over de wens om een gezinnetje te hebben. Maar misschien dat ik dan eindelijk 's kan gaan doen wat iedereen zegt 'soort van genieten' van de zwangerschap!

Hopie, hoe is het nu? Laat even weten of alles in orde is meis!

Jose, hey hoi! hoe is het met jouw kleintje? Weet je trouwens al wat het wordt? ;-)

Kyra en hardlopen? haha, ik zou er ook niet aan moeten denken.

en over de striemen: Ik had van mijn man gelukkig al een cremepje gehad. Hij was naar een parfumerie gegaan en vroeg om de duurste/beste pot, haha.

Maar ja, ik doe het niet elke dag, zeker niet 2 keer per dag. En ik heb het nu toch al (op mn tiet tenminste). Nou ja, niets aan te doen. Als mn babietje maar goed gezond wordt!

Ik heb trouwens de 20 weken echo afgesproken op 11 augustus.

De vk had een geweldig idee: dat ik het in Zwolle kan doen ipv in De Meern (utrecht) zodat mijn vader er bij kan zijn!

Mijn ouders wonen bij Zwolle en kunnen dan ons kleintje iig vast zien, mocht mijn pap niet meer leven rond de datum van de geboorte.

Goed idee he? Mijn ouders vinden het ook geweldig. Het is hun eerste kleinkind. Ik zal even het lijstje aanpassen.

Gister de heledag bruiloft gehad, was vermoeiend maar wel leuk!

Vanavond vrijgezellefeestje van mijn zus. TOT EN MET MORGEN! yep, ook weer lekker lang en intensief dus. Bootje varen in A'dam (hoop dat het droog is), tapas eten (ik trek geuren nog steeds slecht, soms nog kokhalsen), dan stappen in een club (pff, dansen? hmmm I don't know. En ik blijf een beetje weg van de harde muziek/boxen) en dan blijven logeren in A'dam (ik hoop dat ik lekker slaap). Dan komt 's ochtends een masseur, daarna sushi voor lunch (ik niet, want is rauwe vis) en dan nog een fotoshoot voor mijn zus.

Super leuk, maar wel veel en lang. Hoop dat ik het allemaal trek. Wil echt mijn best doen voor mijn zus. Ze regelt haar bruiloft met spoed (binnen 5 weken!) zodat mijn pa er nog 'in goede staat' bij kan zijn. Is voor haar ook niet makkelijk allemaal.

Maaaaar, zondagnacht vertrek ik voor zo'n 9 dagen op vakantie! Een week een huisje in Oostenrijk en een paar dagen Venetie.

Heb een not-sexy-bikini gekocht, haha, moet maar even. En voor de bruiloft heb ik een hot rood jurkje!

Nou ik ga vast inpakken en voorbereiden. xx Armanda

Geplaatst

Echo's, afspraken e.d na de 12 weken grens:

Hope: 13 juli 20 wekenecho

Elke 13 juli (3x bij de vk)

Kelebek: 13 juli, 2e keer bij VK

Dees:19 juli 3de x vk

Sandra: 19 juli, 3e x vk

Sandra: 26 juli 20 weken echo

Kyra: 27 juli (4e x bij de vk) + 01 augustus 20 weken echo

Kelebek: 11 augustus internist

Armanda: 11 augustus 20 weken echo (in Zwolle: met mijn ouders erbij!)

Kelebek: 15 augustus, 20 weken echo daarna VK 3e keer

Uitgerekend op:

Hope: 27 november, we krijgen een ZOON!!!

Yolande: 06 december

Kyra: 09 december, 3e kindje

Karin: 10 december

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Sandra: 13 december

Jessie: 16 december

Elke: 21 december, 2de kindje en we krijgen een ZOON!! :-D

Armanda: 27 december

Kelebek: 29 december, 2e kindje

Dees: 31 december, 2e kindje

Geplaatst

he he eindelijk lukt het weer, hoop dat het goed blijft hoor. Volgens de adm was er niets aan de hand :):) gelukkig maar

ff reageren op laatste pagina hoor

Armanda dat is vervelend met de striae, maar meid het hoort erbij. Ik heb het alleen op mijn buik gekregen bij mijn eerste zwangerschap en dat in maand 8 het ging zo goed, elke dag harstikke insmeren met vette olie maar helaas

en over voelen van de baby, ik dacht dat ik hem ook voelde precies wat je zegt bij de baarmoeder, want die kan ik nu ook voelen wanneer ik in bed lig,

het is nu echt echt meide niet normaal :):):)

Hope dat is erg vervelend meid, ik weet ook niet wat ik moet zeggen als ik zulke dingen lees, het is lullig als je steeds te horen krijgt, ja je bent zwanger het hoort er allemaal bij,

wens je heel veel sterkte en probeer ook op elk moment te genieten

Kyra :):):)

Alle andere dames geniet ze allemaal, voor we het weten is het december en ik heb nog niets gekochtttttttttttttttt erggg. Ik wil alles na mijn vakantie in september ga het straks nog heel druk krijgen denk ik :):):):)

Bij ons gaat het goed, ik voel mij goed gelukkig, bij sommige geuren en eten word ik nog wel misselijk maar goed, ben aan vakantie toe nog 5 weken ppffffffffffffff

Maar eerst ff weekend heb niets op de planning staan voorlopig dus kijken wat we gaan doen

Geplaatst

Hello!!

Mijn bloeddruk is erg gedropt 60/97 ipv 75/125. Daardoor gevoel van flauwte, sterretjes, enorme hartkloppingen en beven. Mijn baarmoeder schijnt nu heel snel te groeien, so snel dat het erg aan mijn banden trekt, en als reactie harde buiken krijg. Omdat mijn baarmoeder samenkrampt. Dus de harde buiken met pijnlijke banden en lage bloeddruk voel ik me niet zo lekker en doet alles au. Maargoed, over een paar weekjes is dat weer in rustig vaarwater. De spoed verlos zei ook dat we een zware zwangerschap hebben. Ik zei, tja, maar het is tijdelijk, nog 4 maandjes.....Ik tel ook af. En we krijgen een heel mooi zoontje dus.....Ons kindje weer gezien, zooooo druk aan het schoppen en stampen en spartelen, haha! Maar ik baal zoooooo erg dat ik het nog niet goed voel. Vanwege de voorliggende placcenta. Maar de verlos zei dat de meeste vrouwen met hun 1e zwangerschap het pas rond de 20 weken gaan voelen, en ik waarschijnlijk met 23 weken. Alles is goed met onze zoon! Hebben jullie al last van harde buiken?

Ik ga even tomatensoep maken, daarna lekker douchen en lekker in een kamerjas bankhangen en Hollands got talent kijken. En tien uur mijn mandje in. Hopelijk een goede nachtrust.

Fijne avond iedereen, en veel plezier Armanda!!

Bye!

Geplaatst

Hope: hoeft daar verder niks aan gedaan te worden aan de lage bloeddruk?

Wat vervelend dat je overal zo'n last van hebt.

Gisteren had ik een keer last van een harde buik. Het was maar eventjes.

Geplaatst

Jessie, ik heb begrepen dat je erg weinig aan kan doen. Rond de 20 weken heb je de meest laagste bloeddruk tijdens je zwangerschap. Gewoon rustig aan opstaan en zitten e.d. Je hart maakt ook 40% meer bloed aan wat ook nog rondgepomt wordt. En kan het zijn dat er net niet genoeg bloed in je hoofd komt waardoor je duizelig en misselijk wordt. Maar het komt omdat alles nu zo snel groeit, en mijn lichaam moet weer effe aan de situatie wennen. Apart gevoel he? Zo'n harde buik. Heb dat dus al 10 dagen, wist ik veel, hahaha!

Geplaatst

hope

wat vervelend al die klachten

heb dit de vorige zwangerschap ook allemaal mee gemaakt

lage bloeddruk heb ik altijd gemiddeld 55/100 soms ook nog lager

de artsen doen hier niks aan want zij hebben graag een lage bloeddruk

medicijnen voor lage bloeddruk brengen vaak ook hele vervelende bijwerkingen mee

ik neem gewoon drop en salmiak, wat wel ietsje helpt maar natuurlijk niet heel erg

bandenpijn heb ik niet vorig jaar wel

straie heb ik vorig jaar niet gehad en tot nu toe ook niet

borsten zijn niet gegroeid tot nu toe vorig jaar een klein maatje erbij gekregen

had vorig jaar een gigantische skippybal maar geen strepen

heb toen af en toe gesmeerd met babyolie van 79 cent van europrofit van de trekpleister

weet niet of dit dus geholpen heeft

ligt ook aan de rekbaarheid van je huid waarschijnlijk is die van mij aardig soepel

hier nog geen rare of enge dromen

vorig jaar wel gehad, ook veel genante sexdromen vorig jaar en nachtmerries

voelde vorig jaar de baby bij 22/23 weken toen placenta voor

nu vanaf week 16 geloof ik nu placenta achter

hier niet meer misselijk van luchtjes of eten af en toe nog s'ochtens gal braken als ik heel vroeg op moet of me te druk maak

nog wel veel moe maar probeer niet meer zo vroeg op bed te gaan want dan lig ik de halve nacht wakker

hoef tot nu toe nog maar 1x s'nachts te plassen

ben wel vroeg wakker meestal om 4.30/5.00 lig dan klaar wakker en als ik er dan uit moet dommel ik net weer weg en word door moe wakker

elke gefeliciteerd een jongen voor jullie

armanda veel plezier straks op vakantie en hoop dat het straks ook wat beter mag gaan met je vader

denk nu zo'n beetje alles benoemd te hebben als ik iemand vergeet sorry

heb niet overal de namen bij gezet want heb last van geheugen verlies of zwangerschapsdementie

groetjes aan de rest

Geplaatst

Hi Sandra, wat heerlijk dat het goed gaat met je!! Alleen smorgens vroeg dan, maar zo te lezen gaat deze zwangerschap een stuk beter dan van vorig jaar. Goed hoor!

Vannacht 9 uur geslapen, pfff wat lucht dat op. Verder maar niets doen vandaag, Lekker rustig aan. Ik ga een zak drop halen, ik mag nu lekker drop eten haha!

Fijne dag iedereen

Geplaatst

Oh dromen, ja heel erg.... Vannacht droomde ik dat mijn mannettje vreemdging! Dat kwam door een verhaal over iemand anders dat ik gister op een feestje bij iemand hoorde haha....Gelukkig weet ik wel beter!Heb even geen puf om op iedereen persoonlijk te reageren, ik slaap al een paar nachten vreselijk licht en heb het gevoel dat ik bijna niet geslapen heb. Heb een drukke fulltime baan doordeweeks dus ik voel het nu wel dat ik echt moe ben. Ook had ik gisteravond op dat verjaardagsfeestje laat op de avond ineens een harde buik en een beetje een trekkend gevoel, dus toen maar naar huis gegaan en even naar mijn lichaam geluisterd en nu een rustig weekendje verder in huis. Merk wel echt dat ik een soort van nesteldrang heb, ben van mezelf eerder rommelig maar nu opeens veel netter en planneriger haha grappig.Fijn weekend allemaal.Liefs yolande

Geplaatst

Haha wat een dromen allemaal. Hihi

Heb ik niet. Wie weet komt t nog, ik loop altijd een paar weken achter op jullie (behalve met de striemen :-/)

Ik ga vannacht op vakantie dus nu snel slapen.

Fijne weken meiden! Xxx

Geplaatst

@Armanda: een hele fijne vakantie. Je hebt het verdiend!!

Ik heb ook totaal geen last van dromen :-) Dat had ik bij mijn zwangerschap van Tess wel. Toen had ik verschillende mensen vermoord en zelf lijken gevonden.

Heeeeeel apart, dat was het zeker, bah bah hahaha

Hier verder alles goed. Wij hebben nog 1 weekje vakantie. We zijn thuis gebleven en leuke dagjes uit. Morgen naar de dierentuin, Burgers Zoo :-D

Ben heel benieuwd hoe Tess het zal vinden.

Slaap lekker dames.

Liefs Elke

Geplaatst

JAAAAAAAA de 20 weken gehaald, en nu op de helft, pfff! Aanstaande woensdag de 20 weken echo. Hopelijk is alles goed, dan kunnen we echt genieten!

Armanda, ik wens je een super fantastische vakantie toe!! ik hoop dat je een beetje kan genieten en voor je zorgen achter je kan laten.

Geplaatst

Heb mezelf er toch maar even bijgezet al zit ik wel op het randje.

Diaan 39: 23 juli en 29 juli echo

Uitgerekend op:

Diaan39: 30 december, 3e kindje

Geplaatst

Mezelf ook maar even ge-updated

Francis: 13 juli controle, 27 juli 20 weken echo

Uitgerekend op:

Geplaatst

Ik reageer niet zo heel vaak maar lees wel mee hoor.

Net terug van vakantie, was een welkome afwisseling maar ben nog steeds moe.

Morgen moet ik naar de bedrijfsarts, vanwege de hoge bovendruk (155) wrs veroorzaakt door stress, wil ik iets minder gaan werken.

Nu werk ik 36 uur, wat ik veel vind, alleen ik wil geen aansteller zijn. Ik heb ook vaak de neiging om alles naar me teo te trekken en ben slecht in nee zeggen.

Moet me dus wel even voorbereiden op dat gesprek morgen.

Ik heb net als de vorige keer de placenta aan de voorkant, toen voelde ik rond de 21 weken ons kleintje.

Nu voel ik de kleine al twee weken, vanaf week 16 al. Dit is wel heel fijn, een bevestiging dat het kleintje lekker rondsparteld.

Geplaatst

Francis: 13 juli controle, 27 juli 20 weken echo

Yolande: 19 juli: 20 weken echo en geslachtsbepaling....

Uitgerekend op:

Heb ook even mijn 20 weken echo erbij gezet, veel afspraken op 19 juli zo te zien....

Ik voel het af en toe ook bewegen sinds een paar dagen... grappig gevoel.

Geplaatst

hallo dames, alles goed hier?

ik lees over rare dromen.. haha nou droomde ik maar, dan slaap ik tenminste.. want oooo wat slaap ik slecht..!

22 juli hebben we onze geslachtsecho, spannend!!

De blaasontsteking is nog niet weg, heb andere medicijnen gekregen want van de amox ging ik flink van over geven.

zonet ook nog me avond eten er floep zo weer uit.. zonde en net nu mijn man lekker had gekookt!

over het voelen van de beeb, ik voel zo af en toe wat, maar of dat de beeb is, ik weet het niet, soms denk ik van wel, soms denk ik ach zijn vast me darmen al voelt dat wel anders.

ze zeggen dat ik al wel goed groei, qua buik gelukkig, maar ik vindt het allemaal wel meevallen. zou even een foto plaatsen:)

[ATTACH=CONFIG]1729[/ATTACH]

liefss

Geplaatst

Hallo dames,

Hoe is het met iedereen?

Ik ben vandaag weer begonnen met werken. Ik doe geen zware zorg meer, meer begeleidend werk.

Maar zelfs dat is vrij zwaar. Als mijn clienten lastig doen, en dat doen ze, dan merk ik dat ik meer opvliegerig ben Hormonen.

Verder is veel zitten ook niet geweldig want op het einde van de dag liep ik weer krom.

Maar ja, ik blijf ook niet al die tijd thuis zitten.

Verder gaat alles goed. Ik begin ook goed te groeien. Heb echt al een flinke buik. Maar ik ben in het verleden best dik geweest en ben veel afgevallen, maar de rek is er dus ik ben bang dat ik een hele dikke toeter ga krijgen. Ik hoop alleen niet dat ik rondom dik ga worden.

Geplaatst

Hey meiden, heb hier echt al een eeuwigheid niet meer gepost, had even niet zo'n behoefte om mee te posten. Daarnaast heb ik vooral meegelezen via mijn gsm en posten vanaf daar is niet handig, speelt ook wel mee. Maar ergens vind ik het toch wel leuk om ervaringen te delen dus ik ga proberen wat vaker hier weer mee te posten.

Met mij gaat het op zich wel redelijk. Ik werk op dit moment halve dagen omdat het kleintje in mijn buik al mijn energie weg neemt. Ik slaap 's nachts goed, maar moet 's middags echt gaan liggen en dan slaap ik ook meestal twee uur. Niet fijn, maar er is niks aan te doen en het enige wat ik kan doen is er aan toe geven. Verder gaat het wel goed met de baby, voel hem zelfs al trappelen, zo bijzonder :-) Had ook gehoopt dat er op de vorige echo te zien was wat het zou worden, maar helaas, niet gezien, dus nu nog bijna 3 weken wachten tot de 20 weken echo. Ben wel echt heel benieuwd! Mijn buik is ook flink aan het groeien, kan er niet meer onderuit dat ik zwanger ben, maar ben er ook wel trots op, alleen die kleren, die passen niet meer zo goed en ik vind de zwangerschapsmode nou niet echt heel bijzonder. Ik zag hier ook een paar zwangere buikjes voorbij komen, mooi hoor!

Ik wilde in ieder geval Armanda even een hart onder riem steken, wat een rot situatie met je vader! Heel veel sterkte voor jullie!

Ik zag ook dat er twee jongetjes verwacht worden, super leuk! Ik denk dat die van ons ook een jongetje is, ben er echt helemaal van overtuigd, maar het kan ook zomaar een meisje zijn, haha. Wij willen het stil houden voor onze omgeving, dus ben er nog niet over uit of ik het hier wel of niet ga vertellen. Ik heb nog drie weken om er over na te denken.

Verder weet ik het niet precies allemaal meer, maar zoals ik al zei ga ik weer proberen wat vaker hier mee te posten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden