Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden

kennen jullie mij nog? ik schreef in t begin van dit topic ook nog mee, heb het daarna wel een tijdje moeilijk gehad, maar nu ik jullie verhalen lees ziet t er super leuk uit, dat jullie nog maar een paar weken hoeven!!

liefs

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]2696[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2697[/ATTACH]

hier 2 foto's van de shoot.. was echt super leuk.

Heb wel heerlijk geslapen van het weekend en vandaag in de tuin bezig geweest met mijn mams.. helemaal winterklaar.. afgezien van de tuinmeubelen die ik nog moet inpakken.

Heb vandaag ook het bedje opgemaakt.. ow.. heerlijk als daar straks weer zon mooi klein wondertje in ligt!

Julian die was boven aan het spelen omdat ik echt even moest douchen, (zweet de laatste tijd heel veel iemand ook?) kwam hij om het hoekje bij de douche.. roept ie baby en wijst naar me buik.. dat had hij dus nog nooit uitzichzelf gedaan!! haha ow smeltttttt! De kleine in de buik beweegt wel minder maar wel harder! pff. moet donderdag weer naar de vk ben heel erg benieuwd hoe de kleine ligt.. want heb zelf het gevoel dat het in een stuit ligt.

Ben ook maar aan de zwangerschapvitamines, want ben zo moe, misschien helpt het iets.. wel voor me spieren want ik heb mega krampen..

Nou wij zijn er eigenlijk wel klaar voor.. of toch niet? vind het zo spannend weer. Juist omdat ik al zon kleine man heb. Heb wel eens flink zitten janken omdat ik hoop dat Julian niet denkt dat wij hem niet lief genoeg vinden.. of dat ik hem straks niet genoeg aandacht kan geven.. maar ja we moeten het gewoon zien.

voor sommige dames komt het nu echt dichtbij, spannend.. ik ben ook benieuwd naar de namen.. straks heeft iemand dezelfde naam. :P

suc6 nog even allemaal met de (bijna) laatste lootjes.

liefsss

Geplaatst

Dees, wat een mooie foto's. Mooi gezinnetje zo. Je hebt ook een mooie buik.

en ik denk dat Julian niet jaloers zal zijn. Jullie moeten hem gewoon in het begin goed hierin begeleiden dan komt het allemaal wel goed.

Hier een beetje angstig. Ik heb het hele weekend iets van lichte pijn onder in mijn buik. Ik dacht mijn blaas.

Heb dus vandaag urine ingeleverd, maar de huisarts kon niet duidelijk een blaasontsteking zien maar ook niet dat het echt geen ontsteking was. moet dus wat urine op kweek laten zetten.

Toch verlies ik af en toe donkerrood slijm. En weet nu niet waar het van komt. Omdat ik in het begin een paar bloedingen gehad heb hoop ik niet dat dit nu ook zo zal zijn. Gelukkkig moet ik morgenvroeg naar de vk voor de controle en heb ik s'avonds nog een liggingsecho.

Ik hoop zo dat alles goed is met de kleine maar wordt nu even wel een beetje angstig.

Geplaatst
Hoi meiden

kennen jullie mij nog? ik schreef in t begin van dit topic ook nog mee, heb het daarna wel een tijdje moeilijk gehad, maar nu ik jullie verhalen lees ziet t er super leuk uit, dat jullie nog maar een paar weken hoeven!!

liefs

Natuurlijk kennen we je nog!! Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je het er een tijdje moeilijk mee gehad hebt. Das ook logisch lijkt me.

Ik lees in je handtekening dat het je ook niet meer mee heeft gezeten.

Hoe gaat het verder met je?

Lief Elke

Geplaatst

hey elke,

t gat wel redelijk nu, we mogen nog 3x iui doen en als dat niet lukt word t in februari icsi.... Hoop dat dat bespaard blijft, heel veel succes met de laatste loodjes xx

Geplaatst

Nog 3 keer? Dan heb je 9 keer IUI gehad, das veel zeg.

Ik ga voor je duimen dat het ICSI traject jullie bespaard blijft!

Liefs Elke

Geplaatst

hope het is zo weer zondag zijn je paps en mams er lekker weer

dees mooie foto's vind vooral de 2e mooi

ik heb sinds een paar dagen last van nachtzweten, overdag niks

ook pijnlijke tepels als de bh uitgaat

jessie raar dat slijm dat had ik pas een paar uur voor de bevalling, bij mij was dat de slijmprop

heb wel eens gehoord dat deze al veel eerder kan loslaten maar dat dit niet erg is

zou ff navragen bij de verloskundige als ik jou was

moet straks weer voor controle

verwacht dat alles wel weer goed is aangezien er niet echt wat in de situatie veranderd is

zal wel een kilootje bij zijn maar niet zo erg

ook nu af en toe meer duizeligheden en raar ongemakkelijk gevoel

heb dit bij amy ook gehad in de laatste weken

toen werd er gezegd dat er dan ff wat minder zuurstof in je hersenen komt omdat het lichaam het zwaar heeft met het extra bloed rond pompen

ff zitten dan en het zakt weer af

Geplaatst

Effe een off topic ego berichtje....

Pffff, volgens mij is dit jaar Murphy's Law.....Elke pech die je maar kan hebben, krijgen we.....Nu is 1 van de 2 auto's die we hebben kaduuk, lees totall loss....Dus....nu hebben we nog maar 1 auto, een peugot 106 2 deurs. En waarschijnlijk is over 2 weken de baby er. En ik heb geen geldboom....pfffff......En ik zit ziek thuis door zwangerschap, en ik was mijn baan door de zwangerschap verloren. Dus krijg ik uitbetaald via het UWV tot afgelopen 17 oktober. Daarna zou het automatisch overlopen in mijn zwangerschapsverlof. Dat was het UWV vergeten, dusssss effe geen salaris. Na veel gezeik en gedoe is het weer rechtgetrokken. Maar mijn zwangerschapsverlof uitbetaling is ineens 100 euro in de maand minder dan mijn ziekte uitkering. Welja....Oja, en verder heeft mijn schoonmoeder alle familie in Griekenland verteld dat onze zoon Garo heet, ( de 2e vernoemde naam ). En dat dit de enige naam is!!! Schijtwijf!! Word er verdrietig van dat er niet erkend wordt dat onze zoon een Europese roepnaam/ eerste naam heeft. Ik zie ook vreselijk tegen mijn kraamtijd op. Vanwege het gezeik met de naam van onze zoon, en het geclaim, en dat ze 1000x per dag gaan bellen en om de haverklap aan de deur staan....Yep, heb er echt zin in.

Zo genoeg geklaagd, ik ga nu maar chocola eten om 5 over 9 in de morgen, grommm...

Geplaatst

hope ik hoop dat de chocola lekker gesmaakt heeft, ik was ook al op tijd aan de jodekoeken

controles waren weer goed ben een halve kilo afgevallen

moet over 2 weken weer terug komen

Geplaatst

Hmmmm klinkt allemaal lekker chocolade en koeken.

Hope: nee toch he, ook nog de auto kapot. Zul je net zien.

Sandra: fijn dat de controle goed was.

Mijn controle was ook goed. Maar het kindje is erg moeilijk te voelen, tenminste de ligging.

Ze kan zo op gevoel echt niet inschatten of het in stuit ligt of niet. Naar mijn idee wel. Maar vanavond hebben we een korte liggings echo. Het hartje is ook erg moeilijk te vinden. Maar uiteindelijk toch gevonden.

Nog even wezen lunchen met mannetje daarna.

Gaat er iemand van jullie naar de jonge gezinnenbeurs? Wij gaan zondag er even naartoe.

Geplaatst

Hope je zou dat mens toch wat?!! Ongelofelijk!

Terwijl jullie zo geprobeerd hbbn om geshit te voorkomen.

Logisch dat je al aan de chocola zat nu he ook nog dat uwv en autoverhaal erbij hebt!

Sandra fijn dat alle controles goed zijn joh. Heerlijk.

Jessie zei de vk nog wat over het bloeden?

Gelukkig weet je vanavond hoe je babietje ligt.

Wij rijden net terug naar huis. We zijn gister, vannacht en vndg naar Noordwijk aan Zee geweest. Was wel even lkkr om er uit te zijn. Maar ben na even lopen echt heel benauwd. En zo nu en dan natuurlijk een potje janken om t verlies van mijn papa. En ik huil ook om hoe onwijs dik ik ben. Mijn enkels... Maar vooral face en onderkin. Ik schrik er zelf gewoon steeds weer van.

Mn meisje beweegt wel goed. Mn man en ik hbbn een supercute outfitje gekocht voor haar. O.a. Zo'n bruin bontjasje met bere oortjes op de capuchon :-D

Geplaatst

Kan even niet bijlezen maar ik lig in het vu zkh ivm heftige overgeven en tragere hartslag baby en iets weinig vruchtwater en in bloed is ontsteking gezien, onduidelijk waar. Ik lig nu rustig en ze houden ons goed in de gaten gelukkig maar wel geschrokken... Hoop dat met jullie alles goed gaat!!

Geplaatst

Dees, wat een leuke foto's zeg. Heel mooi en een mooi buikje :):):)

Hmm jessie, wat vervelend zeg, doe je nog ff rustig aan ?

Yolande, heel veel betrrschap, fijn idee om gewoon in her zkh te zijn. Moest je ineens zo overgeven enzo??

Geplaatst

Yolande jeetje wat schrikken!

Hoe gaat t nu met jou, en met je baby?

Fijn dat je snel onder controle bent gegaan.

Maar ik hoop dat je snel herstelt en naar huis mag!

Geplaatst

@Yolanda toch! Wat een schrik zeg!! Hoe gaat het nou met jou en de baby?

Ik hoop dat je snel naar huis toe mag!

@Armanda, hoe ist nu met jou?

@Jessie, is het bloeden opgehouden??

Hier alles goed. Vandaag alweer 33 weken. Het einde komt in zicht!! Het wordt wel weer allemaal wat vermoeiender, maar dat hoort erbij!

Vorige week is mij gevraagd om over het geboorteplan na te denken. Ik zou alleen niet weten hoe of wat. Doen jullie daar iets mee?

Ik heb vanmorgen ook nog een foto gemaakt van mijn buik.

[ATTACH=CONFIG]2704[/ATTACH]

Liefs Elke

Geplaatst

@Yolande: dat is even schrikken en nu dan? afwachten? of weet je al meer?

@ jessie, jij hebt ook niet echt geluk met het bloeden, ik zou er echt heel erg onzeker van worden! weten ze waar het vandaan komt?

@ Elke mooie buik hoor? al veel gegroeit? ik voel me met de dag groeien namelijk haha

@armanda, dus jij ben mrs olifant? dat zou best meevallen! en zwanger vrouwen vind ik zozwiezo mooi! dus maak je er maar niet druk om, geniet nog even van je buik, want voor je het weet ga je hem missen!

@hope, wat heb jij een vreselijke schoonmoeder, ik zou ook helemaal uit me plaat gaan, mens wat een domme opmerkingen kan ze maken zeg, en ik snap dan ook niet dat ze alleen aan zichzelf denkt, ik bedoel je snapt toch dat jullie gewoon eerst gaan genieten? wij doen niet eens aan sinterklaas, vorig jaar wel, maar die kinderen van me schoonzus krijgen alles van oma en opa(ouders van mijn man) en Julian kreeg een houten trein die nu nog in de doos zit. Zelf voor iedereen iets gekocht maar wat krijgen wij? een fondue set die we nooit gebruiken, (houden we niet van) niet om ondank baar over te komen maar ik denk van, als je ons gewoon vraagt wat we nodig zijn of willen hebben dan wordt het al een stuk makkelijker. we hebben het geld nu ook gewoon hard nodig, dus we hebben besloten om niet mee te doen.. Kerst vind ik veel gezelliger met de boom en kado

s eronder! en dan ook nog niet eens grote kado's, gewoon kleine dingen, daar hou ik van!

nou ik ga even de bellen naar de halfords, onze autoradio van 350 euro was na een maand stuk, hij werd gemaakt alleen dat is nu 2 en halve maand geleden!! dus best wel pissed.. ga het ze even moeilijk maken.. hahaha

liefsss en sterkte iedereen die het nodig heeft!!

Geplaatst

yolanda wat een mooi bescheiden buikje zeg ben jaloers hehehehehehe

Vanmorgen bij de verloskundige geweest, alles was ok, bloeddruk goed, bloeduitslagen goed, ze vond dat ik een mooie buik had en dat de baby goed voelbaar was en de positie had voor het indalen :):):):) dus ben benieuwd, alleen door mijn klachten van schaamstreek en rug vroeg ze hoelang ik moest werken, ik zei nog 3 weken, nou volgens haar zou het beter zijn als ik 6 weken voor de uitgerekende datum ging stoppen en mijn plan was 4, dus ik weet het niet. Ze zei je moet rusten en uitbuiken want straks ga je de vermoeid de bevalling in en dan knap je weer heel moeilijk op ppffffffff.

Dus ga maar even van de week met de manager praten of we tot een oplossing kunnen komen.

Maar de kinderwagen is binnen joepieeeeeee, ben nu bijna klaar met alles, moet nog een pakje luiers en een pakje voeding kopen voor het geval dat.

Geplaatst

Echo's, afspraken e.d:

Kelebek: 16 november VK

Uitgerekend op:

Hope: 27 november, eerste kindje, en we krijgen een ZOON!!!

Yolande: 06 december, eerste kindje en we krijgen een ZOON!!!

Kyra: 09 december, 3e kindje, verrassing

Karin: 09 december, 1e kindje, verrassing

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december, eerste kindje en wij krijgen een ZOON

Sandra: 13 december, 2e kindje en we krijgen er nog een Meisje bij

Jessie: 16 december

Elke: 21 december, 2de kindje en we krijgen een ZOON!! :-D

Armanda: 27 december, 1e kindje en we krijgen een MEISJE

Kelebek: 29 december, 2e kindje en we krijgen een tweede Meisje

Diaan39: 30 december, 3e kindje Wij krijgen een ZOON

Dees: 31 december, 2e kindje wij krijgen een 2de ZOON!

IVFS: 7 januari, eerste kindje,verrassing

sooo ff lijste naar boven gehaald het word nu wel erg spannend dames...............

Geplaatst

wat belachelijk zeg zie ik mijn tekst niet en dan doet hij het tochh ppffffffffffffffffff

jah nu is mijn handtekening weggggggggggg

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Geplaatst

Heej Kelebek,

Bedoelde je mijn foto? ;-)

Wat fijn dat alles goed was bij de vk! Ik vind het alleen een beetje raar dat ze aangeeft dat je 6 weken van te voren moet stoppen terwijl alles goed is met jou en de baby. Kan me niet voorstellen dat je 2 weken eerder moet stoppen omdat je kleintje aan het indalen is of heb je lichamelijk zwaar werk?

Ik heb heel af en toe lichte ongi krampen. Mss is mijn kleintje ook wel aan het indalen! Ik zou het echt niet weten, want mijn dochter heeft dit namelijk niet gedaan.

Liefs Elke

Geplaatst

Echo's, afspraken e.d:

Elke: 9 november VK (dan 34 weken)

Kelebek: 16 november VK

Uitgerekend op:

Hope: 27 november, eerste kindje, en we krijgen een ZOON!!!

Yolande: 06 december, eerste kindje en we krijgen een ZOON!!!

Kyra: 09 december, 3e kindje, verrassing

Karin: 09 december, 1e kindje, verrassing

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december, eerste kindje en wij krijgen een ZOON

Sandra: 13 december, 2e kindje en we krijgen er nog een Meisje bij

Jessie: 16 december

Elke: 21 december, 2de kindje en we krijgen een ZOON!! :-D

Armanda: 27 december, 1e kindje en we krijgen een MEISJE

Kelebek: 29 december, 2e kindje en we krijgen een tweede Meisje

Diaan39: 30 december, 3e kindje Wij krijgen een ZOON

Dees: 31 december, 2e kindje wij krijgen een 2de ZOON!

IVFS: 7 januari, eerste kindje,verrassing

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden