Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Armanda,

Ook bij ons thuis brand er een kaarsje voor jullie. Ik hoop dat de gel zijn werk gedaan heeft en je op de natuurlijke manier mag bevallen.

Meid, wees trots op jezelf, je kan dit!

Liefs Melissa

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve HOOP,

Hoe is het nu met jou? Gaat het allemaal weer een beetje of zit je er nu echt doorheen? Door alle spanningen rond Armanda vergeet ik dat helemaal te vragen. Ik vind het zo fijn voor je dat jouw ouders in ieder geval weer veilig thuis zijn. Ik kan me zoooooo voorstellen dat je het zwanger zijn helemaal zat bent. Je hebt ook echt een hele zware zwangerschap gehad, vind ik. Hopelijk wil jullie kleine man snel komen en kun je eindelijk echt gaan genieten.

Dikke knuffel van Kyra.

Geplaatst

POEZEBEEST, hoe is het nu met jou? Is er al bekend wat ze willen gaan doen? Ik hoop dat je bloeddruk toch wat lager is geworden.

YOLANDE, fijn dat jij je weer beter voelt en nog wel met zo'n leuke verrassing. Wat leuk dat ze een babyshower voor je hadden georganiseerd.

JESSIE, geniet lekker van je verlof. Ik moet donderdag nog werken (als mijn gastkindje dan nog komt) en dan ga ik er ook van genieten. Apart is dat trouwens hè dat je jezelf ineens realiseert dat er echt een kleine meid aan zit te komen. Ik heb dat soms ook, terwijl dit toch mijn derde zwangerschap is. Over een paar weken zijn ze er gewoon onze mooie wondertjes.

ELKE, oh heb jij ook zo'n druktemaker binnen. Hier wordt er soms ook heel erg hard getrapt (gelukkig ook niet tegen de ribben) en flink gedraaid. Mijn hele buik gaat dan heen en weer.

SANDRA, oooh leuk zo'n moordavond. En dan ook nog een moordenaar als man hebben hahahaha die is wel leuk.

IVFSH, lekker geshopt zo te lezen. Heerlijk hè om bij al dat kleine spul rond te mogen kijken.

Voor alle inbrekende dames: wat ontzettend lief dat jullie zo meeleven met ons.

Morgen weer naar de VK. Ik ben benieuwd of de kleine verder is ingedaald. Verder gaat alles hier zijn gangetje. Het lijstje met Things-to-do wordt in ieder geval elke dag een stukje kleiner. Morgen ga ik met mijn moeder weer verder aan de zolder en vandaag maar het gewone huishouden afmaken.

Oh ja, nog goed nieuws van het suikerfront; ik had gisteren de diabetesverpleegkundige aan de lijn en ik hoef nog maar 1 keer per week een dagcurve te prikken en over 3 weken doorbellen (tenzij de curve af gaat wijken natuurlijk). Ze was heel tevreden met mijn waardes, zeker toen ze hoorde dat ik chocolade had gegeten en dit echt niet terug te zien was in de curve. Al met al flink in de stress gezeten door die stomme glucosetest en dat allemaal voor niks, want ik heb gelukkig geen suiker.

Geplaatst

Oh meiden ik kijk nu ook telkens voor nieuws...

Ik heb een goed gevoel dat het een sterk kindje is en de eerste baby van het dec topic, ook al hadden we gehoopt dat het niet nu al zou zijn natuurlijk.

Poezebeest, denk ook aan jou! Hoop dat het bij jou nog uitgesteld kan worden? En hoe voel je je nu?

Hope, beetje kunnen slapen? Vandaag je mams weer bij je?

Diaan, hoe gaat het?

Morgen krijg ik echo en als het nog steeds in stuit ligt dan ook planning datum keizerssnee. Ik ben nu precies 36 weken.

Geplaatst

Haha iedereen is zo betrokken!

Hier dan een update

Twee x gel deed niet zo veel

Heb nu een ballon in die de bm wand week moet maken

Duurt 24 uur!!!! Dus morgenichtend pas check

En als t werkt... Dan pas ingeleid worden

T deed wel zeer, die ballon

En sindsdien zo nu en dan krampen

Geplaatst

Armanda; gaan we voor een datumtweeling? Hier vandaag ook begonnen met inleiden omdat mijn bloeddruk heel erg schommelt, net 2e keer gel gekregen. Voel er niks van omdat ik al een ruggeprik heb gehad om bloeddruk laag te houden. Vind het wel super spannend allemaal!

Geplaatst

Oh Poezebeest jij ook al!!!? Wat een spanning hier en het is pas net november.

Heel veel sterkte/succes! Zet em op, je kan het!!

Ook voor jou Armanda. Ik ben echt zenuwachtig voor jullie beide en zo blij dat jullie zeer binnenkort mama zijn!!

Ben trots op jullie :-D Jullie zijn kanjers!!

Liefs Elke

Geplaatst

Poezebeest en Armanda, zet hem op meiden! Heel veel succes en ik hoop dat jullie morgen jullie prachtige kindjes vasthouden!

Kyra, meid dat geeft helemaal niet joh, knuf!!

Elke, jij bent ook een schat! Iedereen hier haha!

Ik heb 24 uur lang om de 5-10 minuten weeen gehad door die urinweginfectie. Gisteravond rond 20:30 uur namen ze eindelijk af, antibiotica begon te werken. We waren zooooo moe dat we gisteravond al 21:30 uur gingen slapen. We hebben goed geslapen. Ben 3x eruit geweest om te plassen en een wee op te vangen, maar verder er goed doorheen geslapen. Vandaag niet meer beroerd, maar wel errug moe. Weeen zijn weg, maar sinds vanmiddag 15;00 uur de harde buiken terug, auw auw auw. Babytje ligt voor mij ook erg ongelukkig. Doordat ie uit mijn bekken is geschoten en is gedraaid ligt hij weer vreselijk hoog. Zijn billen tegen mijn maag aangedrukt, daardoor maagpijn en tijdens een harde buik wordt ik misselijk van de pijn, grrrrom. Hopelijk vannacht weer lekker slapen. Morgen naar de vk voor onderzoek, echo, bloeddruk meten, en we krijgen de uitslag van een urinekweek. Dit hebben ze gedaan om te controleren of er geen streptokok bacterie in mijn urine zit. Zoja, wordt ik ook ingeleid, is nl erg gevaarlijk voor de baby. en krijg ik ook een infuus met antbiotica profylaxe. Dus, hopen dat erg geen enge dingen in mijn urine zit. Morgen trouwens alweer 37,5 week.

Gisteren waren er idd mijn ouders geweest, dat was zoooooooo fijn. Ik deed de deur huilend open van de moeheid en pijn, mamsje begon gewoon mee te huilen. Maar daarna voelde ik me idd beter, opgelucht.

Verder ook nog goed nieuws, morgen hebben we eindelijk een nieuwe auto voor onze deur staan, yeahh! Een Renault Laguna stationwagen. Nu hebben we een gezinsauto en een Peugot 106. Wel opgelucht, die Peugot is wel erg krap voor ons 3tjes. Nou, ik ga maar eens eten maken. Rijst met wokgroente en Indische sate enz. Eet smakelijk iedereen!

Geplaatst

Hope, wat fijn om wat van je te horen!! Je "klinkt" nu een stukje beter dan voor heen.

Uithuilen bij je moeder heeft zeker geholpen. Het maakt niet uit welke leertijd je hebt, maar uithuilen bij moeders is gewoon fijn! Daar kan je lekker jezelf zijn :-)

Ik hoop voor jou geen .... Uuh wat was het ook alweer?? Hahaha. Geen bacterie.

Hou nog even vol. Je bent ook snel mama!!

Ene die auto; hele goede keus! Wij hebben hem ook!

Liefs Elke

Geplaatst

HOPE, wat fijn om te lezen dat je vannacht lekker geslapen hebt. Zo'n nacht wens ik je vannacht ook toe. Ook fijn om te lezen dat de weeën van de urineweginfectie verdwenen zijn.

Lekker hè dat je moeder weer thuis is en je even bij haar hebt kunnen uithuilen.

Ook voor jou duim ik dat je geen streptokokkeninfectie hebt.

En alweer ruim 37 weken. Wie had dat twee weken geleden kunnen denken?

Knufff Kyra

Geplaatst

Yolande, bedankt dat je ff kwam aanwaaien in het novembertopic. Ik lees nu dat het voor jou morgen ook een spannende dag is. Hopelijk is de kleine gedraaid!

Het wordt hoe dan ook nu ook spannend voor jou, succes!

Armanda en Poezebeest, heel veel sterkte en succes!

Geplaatst

armanda en poezebeest

word nog spannend wie van jullie twee de eerste zal zijn

of hope moet nog voor verrassingen zorgen hihi

heel veel succes allemaal

Geplaatst

Poezebeest dat meen je niet!

Nou zet m op joh! Spannend he.

Ik ben nog niet ingeleid hoor.

Morgen eerst check of ik ingeleid kan gaan worden.

Hoop t zo!

Anders een keisersnee.

Dus sowieso baby morgen!

Aaaaaaahhhhhh scared!

Geplaatst

Mama mama mama zet m op!

Poezebeest jij ook toi toi toi!

Oh ben gezond jaloers! morgen zo'n heerlijk hulpeloos lief zacht beebje in je armen.... ik wil ook!!!

Al ben ik stikgelukkig met mijn inmiddels 13 maanden oude lopende hummel! Ook zooooooo te gek!

Wat een bofkontjes zijn we. Ondanks alles.

Liefs

Soon to be Tante Noor!!!

Geplaatst

Armanda en poezebeest heel veel sterkte morgen ik denk aan jullie,

Vandaag telefoon gehad dat ik naar het ziekenhuis moest komen omdat mijn eiwit in mijn urine veels te hoog is,

bloed geprikt en meteen aan de ctg, waaruit bleek dat mijn weeen toch steeds meer worden, maar ja omdat ik allergiesben voor de weeentemmers, kunnen ze weinig voor me doen.

Ik ben wel thuis, maar dat mag omdat mijn mannetje ook thuis bij me is, anders had ik het niet gemogen.

Ik blijf onder controle, Volgende week zo wie zo een echo voor de ligging van ons mannetje en om te kijken of de placenta al hoger is gaan liggen.

Geplaatst

dag dames..! wat is hier veel gebeurd al..!

Armanda: wat spannend allemaal, ik heb bij julian ook de ballon gehad.. ik kreeg er lichte weeen van. en op den duur viel ie er gewoon uit! toen gingen ze me gelijk inleiden, naja na het breken van mijn vliezen ging alles vanzelf en had ik binnen 5 uur Julian in mijn armen.

maar ja toen was ik wel 38 weken.

Hoe voel je je verder? spannend? heb je voor de rest alles zover klaar? De kleine meid mag natuurlijk nog niet gelijk mee naar huis, dus daar hoef je je niet druk over te maken.

weten ze al hoe groot het kindje is? hoe zwaarder hoe beter is het nu natuurlijk. spannend zeg, wij hebben nog steeds geen definitieve naam dus ik ben blij dat de kleine drukte maker nog even bij mijn buik zit.

@poezebeest, hoe is het nu met jou?

@hope.. idd wat een elende! ik hoop echt dat jullie zoontje snel komt.. inleiden willen ze niet? heel veel suc6!

hoe is het met de andere dames?

Hier gaat wel goed.. wel steeds meer rugpijn! en we moeten nog een naam verzinnen.. hellluppp!

liefsss

Geplaatst

Yolande, jij ook succes morgen meis, ik hoop dat je ukkie gedraaid is, en of het kunnen doen!

Armanda, yeaaaah bijna mammieeeeee!!! Morgen je meiske in je armen! Heerlijk hoor! Enne, je kan het! En jouw pappa is jouw beschermengel en geeft je alle kracht!

Poezebeest, mijn gedachte zijn ook bij jou! Oeeeee spannend! Ik check morgen elk uur! Knuf!

Sandra, neuuuhhh, liever geen verrassingen voor vannacht, wil lekker slapen hihi!!

Geplaatst

YOLANDE, heeeeeeel veeeeeeel succes vandaag. Ik hoop zo dat ukkie gedraaid is of dat ze hem kunnen draaien.

ARMANDA en POEZEBEEST, ik denk aan jullie.

DIAAN, bij jou blijft het ook heel erg spannend. Hopelijk blijft jullie manneke nog even zitten.

DEES, lastig hè die rugpijn, zeker met een kleintje erbij. Succes met het vinden van DE naam.

Geplaatst

Oeh dames, lig nu een uur wakker en denk aan poezebeest en Armanda, hoe zal hun nacht zijn!!

Diaan, voor jou is het ook een tijdbom zeg.... Wel fijn dat je naar huis mocht....

Ik vind het trouwens niet heel erg als de kleine nog in een stuit ligt ( weet bijna zeker dat hij niet zelf gedraaid is)

Ze zullen hem ook niet gaan draaien gezien de placentaligging en het weinige vruchtwater. Een geplande keizersnee heeft best wat voordelen... Natuurlijk herstel je langzamer dan bij een normale bevalling maar voor het kindje is het wel erg veilig en dat vind ik stiekem best een fijne gedachte... Heb me er dus al op voorbereid.maar straks weten we t zeker.

Dees, heb je wel een top 3 lijstje met namen? Ik vind Benjamin leuk bij Julian passen, net als Winston en Renate vergaan hun kinderen heten..... Of Julian en Lucas of Thomas ? Ik word er zo nerveus van dat ik zelfs namen voor jou ga verzinnen haha....

Spannende dag vandaag hier dames, mijn duimen draaien voor Armanda en poezebeeest!

Diaan, sterkte en hope, hang in there!

Geplaatst

Dees ik wou dat dat bij mij ook t geval was, maar volgens mij doet t ballonnetje weinig, laat staan dat ie er gewoon uit valt. Heb geen krampen... Niks.

In de loop vd ochtend krijg ik inwendig onderzoek. Dan weten we zeker of t iets gedaan heeftven mn bm mond weker is geworden. Hoop het wel!

Ik mag iig niet eten ... Grote kans op ks.

Poezebeest, hoe ver ben jij nu?

Deed de gel wat voor je of ook aan de ballon?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden