Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben nog niet zonder kind weggeweest omdat ze nog niet uit de fles kan drinken. Zodra ze dit kan heb ik al in de planning staan dat ik lekker eens ga uit eten met een vriendin.

Zojuist geprobeerd met het flesje. Ik heb eerst 30 tot 40 cc afgekolfd en dit in een flesje gedaan. Een beetje verdikt met johannesbroodpitmeel vanwege het spugen. Eerst haar het flesje gegeven en daarna bv gegeven. Dit ging goed!!! Ze dronk aan het flesje. Ik heb het op deze manier gedaan omdat ze de vorige keer wel dronk uit de fles heel even en daarna het ineens uitspuugde. Zo hoeft ze eerst maar een beetje te drinken om te wennen aan de fles en zo wil ik het gaat opbouwen tot een heel flesje door er steeds iets meer in te doen. Door het johannesbroodpitmeel is de melk iets dikker en moet ze meer moeite doen om het eruit te krijgen omdat ze een hele sterke zuigreflex heeft.

Geplaatst

Goed bezig jessie! Gaat zeker goedkomen zo!

Ik ga wel weg zonder baby maar dan tussen de voedingen door. Als mijn man get flesje geeft, en ik dus langer weg zou blijven, dan moet ik alsnog het kolfapparaat mee denk ik. Das ook irri!

Geplaatst
Goed bezig jessie! Gaat zeker goedkomen zo!

Ik ga wel weg zonder baby maar dan tussen de voedingen door. Als mijn man get flesje geeft, en ik dus langer weg zou blijven, dan moet ik alsnog het kolfapparaat mee denk ik. Das ook irri!

Ik ga ook alleen even kort weg ( boodschap doen bijv) tussen de voedingen door of naar de kapper. Ik voed ook op verzoek meestal elke 3 uur en soms zit er 4 of in de nacht 5,5 uur tussen dat hij weer wilt drinken. Ik ga vanavond voor het eerst gekolfde melk een beetje met Johannes broodpitmeel verdikken in de hoop dat hij dan minder melk hoeft terug te slikken na de voeding. Nu houden we hem soms wel 1-1,5 uur rechtop ook s nachts omdat hij anders allemaal oprispingen krijgt in zijn wegje en dan trekt hij zielige zure gezichtjes... Ik lig nog steeds met griep in de logeerkamer...

Kyra, fijn dat het zo goed gaat met jullie mannetje en de andere kids!!

Thx allen voor de tipvan het apparaatje voor de verstopte neus!

Dankzij de bv krijgt Thijs gelukkig antistoffen tegen mijn griep via mij dus dat is dan wel een voordeel als je bv geeft!

Slaap lekker hopelijk alle dames en kindjes!!!

Geplaatst

Nou, Sera heeft bij mn man t hele tommie tippie flesje leeggedronken. Een uur rechtop gehouden. En daarna toch nog overgegeven!

Vind t zooo raar dat ze na bv nooit rechtop gehouden hoeft te worden en gaat spugen. ben nu alsnog bv aan t geven. Ze bleef maar krijsen. Zo kennen we haar niet.

Morgen nog een X proberen. Maar dan proberen 25 min over t flesje te doen

Als dat ook niet helpt gaan we ook dat joh.broodblabla kopen.

Gelukkig is dit maar 1 x per 24 uur omdat ze verder bv krijgt en dit perfect gaat.

Geplaatst

YOLANDE, ARMANDA, JESSIE, wat ontzettend vervelend dat jullie kindjes zo slecht reageren op drinken uit de fles. Hopelijk krijgen ze snel door hoe ze er goed uit kunnen drinken zonder te spugen.

ELKE, lekker genieten hoor en het schrijven komt wel weer.

DEES, wat goed om te lezen dat het goed gaat met jullie en Milan. Lekker hè dat hij om de 4 uur gevoed wordt. Je hebt ineens zoveel meer tijd om andere dingen te doen merk ik zelf.

HOPE, wat fijn om te lezen dat het weer goed gaat. Geniet maar lekker van jullie moppie.

IVFSH, hahaha een wedje over de geboortedatum van Catootje. Ik ben benieuwd wie er gelijk krijgt.

ARMANDA, gefeliciteerd met je vriendin. Leuk samen tutten met de kleintjes.

WEGGAAN ZONDER BABY, doe ik alleen om boodschappen te doen (en dat zal vanaf nu niet meer gaan, want man is voor het eerst weer naar het buitenland voor zijn werk).

SLAPEN OP EIGEN KAMER; hij slaapt op zijn eigen kamertje vanaf de laatste fles om 22.00 uur tot en met de ochtend. Hij heeft alleen de eerste anderhalve week bij ons op de kamer geslapen, maar ik ben een hele lichte slaper (tja, ik lig toch te luisteren of ik een van de kinderen hoor, ook al is dat onbewust) en werd iedere keer wakker van alle kreuntjes en steuntjes. Nu spuugt hij helemaal niet, dus is het voor mij wat makkelijker om hem in zijn eigen bed te leggen. Als hij wel veel zou spugen zou ik hem denk ik ook langer bij mij op de kamer houden.

Vandaag zou de intake zijn voor het CB, bellen ze net af. Grrr hij is al 3 weken en nog is er niemand van het CB geweest (alleen voor de hielprik). Nu heb ik geen dringende vragen, maar bij de andere twee kinderen kwamen ze al binnen twee weken. Nu komen ze donderdag en moet ik volgende week donderdag alweer zelf naar het CB. Niet echt handig geregeld vind ik, maar goed niets aan te doen.

Geplaatst

Hoi kyra,

Thijs drinkt wel prima uit de fles ( en borst) hoor. Sterker nog hij slurpt het als een gek leeg. Het spugen is zowel na de borst als na de fles dus het heeft niks met de fles te maken.

Hebben hem net bij consultatiebureau gewogen en hij weegt nu 4305 gram! Hij was in twee weken weer 600 gram aangekomen, ze moesten lachen daar wat een binkie het wordt en hoe snel h groeit. Ze dachten dat ik hem misschien teveel voedde maar toen ik zei dat het volledige borstvoeding is zeiden ze dat ik dan goede melk heb haha.....

Fijn dat jullie kleine al op een eigen kamertje kan slapen, lijkt me ook fijn.

Ik begin eindelijk opp te knappen sinds vandaag gelukkig, want een mama kan eigenlijik niet ziek zijn heb ik gemerkt!

Geplaatst

Goede tip armanda: dank je!

Hoe is het met alle mama's? Voeding is toch echt aftasten

Hè, ben eens benieuwd hoe dat bij ons straks gaat!

Hier alles goed, soms echt veel harde buiken, oncomfortabele oefenweeen, dus lichaam blijft zich voorbereiden. Maar Catootje blijft ook vrolijk rond spartelen, dus die zit nog lekker. Ik wacht rustig af.

Vandaag een leuke stoffen feestslinger gemaakt met de naam erop. Is leuk om zoiets te zien, maakt het weer wat echter!

Morgen afgesproken met meiden dienen januari zijn uitgerekend. Ik ben de eerste op het lijstje, maar ben erg benieuwd wie er als eerste zal bevallen!

Geplaatst

Mmm, hier nog mama's wakker? Kan niet slapen... Harde buiken, krampen. Soms vraag ik me af of het begint, maar denk het eigenlijk nog niet... Ook zo'n pijn aan m'n rug, misschien ff kruikje maken.

Geplaatst

Oooh ivfsh wat spannend! Het kan maar zo he!

Doet t pijn, die harde buiken? Zit er al een ritme of regelmaat in?

Sera moet altijd huilen bij t verschonen. Dan heeft ze gewoon honger. Maar nu heeft ze zichzelf zooo overstuur gemaakt, ik zag voor t eerst een traan!!

Misschien hbbn jullie babys allang tranen? Sera is eigenlijk nu pas 5 dagen... Maar nu drinkt ze lkkr en haar kleine vuistje ontspant. Arm ding.

Hoop dat je ondertussen slaapt Ivfsh!

Geplaatst

Aaah arme Sera heeft net gespuugd! Tijdens de bv! Dat is nog nooit gebeurd! Ik denk dat ze nog steeds overstuur was. Het omkleden net duurde haar te lang.

En nu moet t nog een keer.

Waar kan je eigenlijk dat johannesbroodpitmeel ofzoiets kopen?

Geplaatst

Och wat zielig voor sera, nu alles weer goed?

Hier was t weer alleen oefenen. Net paar uur geslapen, blijf lekker liggen, dan val ik vast weer in slaap.

Geplaatst

He armanda nutriton ( johannesbroodpitmeel) verkopen ze echt overal van etos tot kruitvat of da. Wel voorzichtig beginnen want mijn hummel raakte totaal verstopt omdat ik het te veel en te vaak in de fles had gedaan. Oh wat had ik een spijt. maar als je rustig begint dan is er niets aan het handje hoor!

Ivfsh ik kom steeds kijken ( bij iedereen hier als er iemand zo ver is, zooooo spannend! ) en wens je een goede bevalling.

liefs

noor

Geplaatst

Bedankt voor de tip Noor!

Ik zou t alleen gebruiken voor dat ene flesje per dag want verder krijgt ze bv.

Hoe gaat het met jou trouwens?

En met je kleine mannetje? Zeker erg van hem genoten met sinterklaas en kerst?

Diaan, wauw he. Mooi koppie!

Sera had nog een x gespuugd vannacht. Zielig hoor. Mijn man heeft Sera om 4 uur uit bed gehaald want ze huilde alweer en ik wou echt s slapen, zoooo moe!

Om 6 uur gaf hij haar heeeeeel rustig het flesje en heeft haar een uur vast gehouden. Nu heeft ze voor het eerst na het flesje niet gespuugd!!! Hij had voor en na de magne het flesje goed geschud en dus lang over gedaan.

Ze had natuurlijk een leeg maagje door het spugen eerder die nacht. Hij legde dr net om 8 uur terug en toch weer huilen... Pppfff wat een zware nacht!

Ik ben nu bv aan t geven. Hopelijk vandaag weer in t ritme en zonder spugen als altijd.

Mijn man ligt nu in coma. Ben heeeel blij dat hij zo lief is en mij heeft laten slapen.

Geplaatst

Jeetje zit het in de lucht het spugen. Gisteravond tijdens de avondvoeding was zoonlief ook al zo lekker bezig. Hij sliep eigenlijk te diep om goed te drinken en ondanks de twee goede boeren die ik hem uiteindelijk had laten doen, spuugde hij net toen ik hem in bed wilde leggen. Gelukkig had hij zijn slab nog om en hoorde ik het aankomen, dus het bleef bij een natte slab en een natte pyjama. Hierdoor was hij vannacht al vroeg weer wakker (hij had ook heel veel laten staan in zijn flesje), maar gelukkig wilde hij bij mama nog wel even doorslapen en kon ik hem rond de gewone tijd weer voeden. Daarna heeft hij weer lekker doorgeslapen.

Maar al met al is mijn eerste nacht alleen met de kinderen heel goed verlopen.

Geplaatst

Ivfsh: oh zeg wat spannend. Zou het al bezig zijn bij jou? Het zou zomaar kunnen toch?

Hier gaat het nu veel beter met onze Nanne. Het flesje gaat goed met de johannes..... doordat het iets verdikt. Ik doe er maar een beetje van in maar ze wordt nu ook echt moe van de fles. Eerst een beetje uit de fles en daarna de bv gaat goed. Nu proberen het flesje op te bouwen. Maar ik blijf bv geven, het flesje is alleen voor als ik weg ga en straks voor het kdv.

Ook slaapt ze weer goed in de pukababy. Af en toe heeft ze nog flink last van darmkrampjes maar dan doe ik haar in de draagdoek en dan wordt ze weer rustig en valt ze in slaap. En het is zo lekker om haar dan zo dicht bij me te hebben. Zo heeft ze gisteravond 2 uur in de draagdoek bij me op de bank gelegen. Echt genieten.

Gisteren is ze naar de ostheopaat geweest en het gaat al beter met haar nekje, maar de spieren aan de rechterkant zijn flink verkort waardoor ze haar hoofdje nog niet naar links kan draaien. Zo erg verkort had hij zelden gezien.

Donderdag komt de fysio hier aan huis om dit te behandelen.

Geplaatst

Hallo dames, Nog de beste wensen voor 2012, Moge iedereen een top jaar hebben met de baby;s ":):):)

Wat leuk om te lezen dat iedereen zo bezig is met de kleine :):). Hier ook druk bezig, heb echt geen tijd meer om iets extra's te doen. Als de kleine slaapt zoals nu, moet ik met mijn andere dochter leuke dingen doen en dan weer het omgekeerde, ben ook nog niet naar buiten geweest alleen 2x naar ziekenhuis voor die scan en voor de uitslag, gelukkig was dat goed, geen nare dingen in de nier. Alleen dat mijn nier wat lager lag dan normaal, maar dat kon geen kwaad.

Met mijn prinsesje gaat het goed, als ze geen krampjes heeft althans, word gek ervan, infacol lijkt niet te helpen heb nog cinababy gehaald, maar dat helpt ook niet lijkt het. Nu ligt ze lekker in de box op haar buikje dat vind ze wel lekker.

Ik kolf voor haar, maar echt melk heb ik ook niet meer. In de avond geef ik haar nutrilon. Denk niet dat ik het langer vol houd met dat kolf gebeuren, ppfffffffffff.

Hoe gaat het met de dames die met keizersnee zijn bevallen? Ik heb nog steeds last van mijn wond, soms voel ik mij goed en ga ik dingen doen in huis, maar dan voel ik de pijn weer komen dan neem ik weer pijnstillers.

heeft een van jullie ervaring met een sluitband, ik heb hem besteld, maar weet niet wanneer ik het mag gebruiken na keizersnee. Op internet staat je mag na 2 weken, 6 weken of in overleg met je arts.

Nou ik ga maar weer eens ben moe en heb slaap :(:(

Geplaatst

Kelebek, een tip wat betreft de darmkrampjes: Orthiflor start.

Als je zeker weet dat het alleen krampjes zijn. Infacol werkte hier niet! Succes, het is vreselijk je kleine zo'n pijn te zien lijden.

Geplaatst

Dank je wel jose, ja het zijn echt de krampjes ze krijgt echt harde buiken ervan. Is dat voeding trouwens? Heb er niet eerder van gehoordff snel ge-googled btw.

Thanks jose ik ga er achter aan :):):)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden