Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hee meiden,

Dees, balen dat je er even doorheen zat, hoop dat je snel weer wat meer energie hebt. Moet wel zeggen dat de grootste waarschuwing die ik heb gekregen van goede vriendinnen is: de eerste zes weken zijn zwaar! Ik heb er natuurlijk nog helemaal geen ervaring mee, maar het lijkt me ook niet meer dan logisch dat je er af en toe even doorheen zit. Tranen laten komen, even de boel de boel laten en hier even van je afschrijven. Oh ja, en natuurlijk lekker dat middagdutje meepakken!

Jessie: ach, heel haar stoere jurkje ondergespuugt... t poppetje. Die badkamer komt later wel weer hoor!

Jullie merken het, hier nog alles rustig. Ben wel heel lang in bed blijven liggen vandaag, was vroeg wakker, boekie gelezen met bakje thee erbij en toen weer heerlijk in slaap gevallen :-). Ga vanmiddag nog even thee drinken met meiden die allemaal in januari zijn uitgerekend. Op papier was ik de eerste, maar 1 is al bevallen en 1 is opgenomen met hoge bloeddruk en wordt wrs ingeleid. We zijn nog met z'n drietjes over, hoop wel dat ik de volgende ben :-)

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ging even te snel...

Yolande, wat gek van dat naveltje. Inderdaad even goed in de gaten houden, is natuurlijk wel een heel belangrijk plekje zo bij het buikje, daar mag geen ontsteking in komen.

Armanda: wat heerlijk dat je man vakantie had, dat had ik eigenlijk niet in de gaten. Gezellig hoor! Zal nu wel weer even wennen zijn.

Meiden: fijne dag allemaal!

Geplaatst

Hey meiden,

Hier gaat het allemaal goed Brayden staat sinds gister op half omneo en half standaard voeding hij heeft last van obstipatie,

arm mannetje wat heeft hij een last gehad nu hopen dat het allemaal wat beter gaat.

Ik ben inmiddels al 10 kilo kwijt, gaat lekker dacht ben 40 zal wel niet zo snel gaan, maar dus toch.

IVFSH: hoop ook dat je de volgende bent, het word nu wel is tijd dat jij beebje ook in je armen mag houden.

Mannetje roept me :)

groetjes allemaal

Geplaatst

IVFSH jammer dat het geen vruchtwater was he? Kleintje kom maar op de wereld in de armen van jouw pappie en mammie! : )) Wel goed dat jij jezelf lekker bezig houdt! Gaan de dagen wat sneller.

Dees echt rot dat je er doorheen zit, maar volgens mij hebben alle nieuwe mamma's dat op sommige dagen. Geef je er maar lekker aan toe, en laat die tranen maar gaan. Want het lucht wel op. Het is allemaal ook zo heftig! Ik heb wat betrefd de nachtvoeding super veel geluk. Desley komt om half 3 en half 7 's morgens. En 's nachts geeft mijn man de fles. En in de morgen moet hij toch om half 7 eruit, dus geeft hij ook de fles. Dus ik slaap elke nacht 8-9 uur. En ook lekker doorslapen. Ik hoop dat jullie kleintje snel doorslaapt! Wat een prachtige foto trouwens!

Jessie, hahaha, heb ik ook met Desley, trek je net iets leuks aan en ja hoor! Achja! En die badkamer maar lekker laten zitten. Ik wilde ook de ramen zemen, maar neuh, echt geen zin!! Heb al stofgezogen, de was gedaan, administratie, Desley in bad en ik ga zo boodschappen doen. Vind het genoeg voor vandaag! Hoe gaat het met Nanne overdag?

Diaan aaah wat zielig, obstipatie! Dat doet bij een volwassene al zeer, laat staan bij zo'n ukkie! Fijn dat het nu beter gaat!

Armanda, tja, het gaat nog steeds om Desley's naam. Ik heb gisteren ook knallende ruzie met mijn man gehad. Hij zet zich er zo makkelijk overheen wat mijn schoonouders ons hebben aangedaan en nog steeds doen. Hij is te makkelijk! Dus, ik heb naar zijn kop geschreeuwd dat Desley en ik absoluut niet meer naar zijn ouders gaan, hoe dan ook. Ik verbreek nu even al het contact met hun. Russssst aan mijn kop! En ik heb zoveel voor zijn familie opgeofferd en geslikt, dus ik heb erachter aan geschreeuwd dat hij dat ook maar eens terug moet doen, en dat hij mijn keuze accepteerd. En dat doet ie! Ben benieuwd hoe mijn schoonouders reageren!

Wat heerlijk dat Sera 4.5 uur door heeft geslapen! En wat heeeeeeeerlijk zo'n hamanarrangement! Wanneer ga je? Lekker ontspannen! Welk vak geeft jouw man in les? Wat grappig! Dus hij heeft wel lekker veel vakantie! Hoe gaat het nu tussen jullie?

Kyra ik doe sowieso mijn petje af voor jou! Hoe doe je dat? Haha! Hoelang is jouw man in het buitenland? Kan je dan lekker slapen? Als mijn man er niet is kan ik niet slapen, heel idioot!

Elke wat een super schattige foto!! Aaaahhhh, cute! Hoe gaat het voeden om de 4 uur?

Vind het wel 'fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben die baalt van mijn lijf! Ik blijf maar positief dat het toch goedkomt! Even een stomme vraag, hebben jullie al een keer je menstruatie gehad? Wanneer komt dat eigenlijk na de bevalling?

Desley had volgens mij gisteren zo'n sprongetje. Hij was de hele dag jengelig, slecht drinken, en 3x een poepbroek gehad, terwijl hij geen darmkrampjes heeft. Hij wilde alleen maar getroost worden. Gisteren dat ook de hele dag gedaan. Hij was niet vervelend aan het huilen of krijsen maar wilde echt bij me zijn. Hebben jullie dat ook al meegmaakt? Ik heb het idee dat het vandaag beter gaat.

Ik voelde me vanmorgen echt een slechte mama. Meestla douche ik zo rond 08:00 's morgens, ben ik klaar voordat Desley wakker wordt. Maar ik wilde echt even naar beneden thee drinken. Ik was ook wat latern. Dus Desley werd om kwart voor 9 wakker. Maar ik stond op het punt onder de douche te gaan. Dus ik doe het rolluik omhoog en die Pucka uit, en hij is daarna altijd lekker stil en naar buiten aan het kijken. Dus ik spring snel onder de douche en ja hoor, hij zet het op een brullen, lees krijsen! Shit! Ik heb hem 15 minuten laten krijsen voordat ik hem weer vasthield, pffff.....Dat doe ik dus ook noooooit meer!

Ik hoor hem, hij krijgt weer zijn fles. Toedeloe!

Geplaatst

Meiden, mag ik even inbreken?

Ik zit een beetje me de hoeveelheid kleertjes die ik zou moeten hebben. welke maatjes hadden jullie? En wat heb je voornamelijk gebruikt? Hoeveel shirt Es', broekjes en rompertjes had je in welke maten? Ik heb geen idee of ons meiske groot of klein is, met 32 weken was ze 1900 gram, daarna geen meting meer gehad.

Geplaatst

Hi Fren!

Ik had 10 pakjes van maat 50-56 En een berg rompertjes met korte mouwen. Volgens mij een stuk of 12-15. Soms verschoon ik wel 2x per dag. Verder heb ik 'n paar met lange mouw, maar dat gebruik ik nooit. Desley heeft altijd rompertjes met korte mouwen aan en daarover een pakje. Verder heb ik 2 pyamaatjes. Maar ook dat gebruik ik vrij weinig. Wat ik 's morgens aan doe, slaapt hij snachts ook in, volgende dag lekker in bad en schone kleertjes aan. Tenzij hij heeft gespuugd enz dan doe ik natuurlijk wel gelijk schone kleertjes aan. Eind gewicht van rond de 3 kilo is volgens mij maat 50-56. Desley was met 3185 gram geboren. En je krijgt natuurlijk ook heel veel kleding van je kraamvisite. Succes he!!!

Geplaatst

Thanks hope! Qua rompertjes kom ik volgens mij een heel eind, maar ik heb geloof ik maar 3 of 4 broekjes totaal, stuk of 4-5 shirtjes in 50 en zelfde aantal in 56. Misschien dus toch nog wat meer aanschaffen...

Geplaatst

Hier nog een paar fotootjes van Desley

[ATTACH=CONFIG]3306[/ATTACH]

Dit was tijdens kerstdiner, we hadden hem in de box in een wipstoeltje aan tafel geschoven hahaha!

[ATTACH=CONFIG]3307[/ATTACH]

Hahaha, hij kan zijn oogjes nog niet focussen, hoe bedoel ik kijk scheel

[ATTACH=CONFIG]3308[/ATTACH]

Lekker in de box

Geplaatst

Fren, zo te lezen heb je 'n of 8 pakjes van maat 50 en een stuk of 8 van maat 56. Dus totaal 16. Ik denk dat je voor de eerste 2 weken een heel eind komt. Misschien nog van iedere maat 2 pakjes? En wat ik zei he, je krijgt veel van je kraamvisite. Kopen kan altijd nog. Erg leuk om te doen met je pasgeboren ukkie lekker shoppen en vervolgens jezelf trakteren op een groot stuk taart : )))

Geplaatst

Hi hope, denk dat ik vooral wat broekjes erbij haal. Ik heb er maar 4 in totaal en denk dat dat te weinig heb.

Maar je hebt gelijk, er wordt genoeg gegeven waarschijnlijk en opnpad naa meer is alleen maar leuk :-)

Geplaatst

Fren,

Catootje is nu 7 weken, weegt nu denk ik 4200 gram, en past nog steeds 50/56.

Ik adviseer je voldoende rompertjes zonder mouw of korte mouw.

Daarnaast is het handig om heeel veeel hydrofiele luiers in huis te hebben. handig voor spugen onder hoofd in bed, op het aankleedkussenhoes, anders heb je die 6 nodig.

Ik heb er 16 en grijp nog vaak mis!

Veel succes met de laatste loodjes!

IVFsh, hoe gaat het met jouw catootje?

Ben heel benieuwd!

liefs

Francis

Geplaatst

Danknje wel Francis! Ik hoor net dat m'n schoon moeder en -zus tijdens hun vakantie in Dubai enorm geshopt hebben in de kleine maatjes, dus denk da het wel goed komt :-) nu alleen hopen dat het een beetje draagbaar is, want heb ze gehoord ove skinny jeans en dergelijke...

Ik heb 12 hydrofiel luiers. Meer is beter dus?

Geplaatst

Zo he, die Desley van jou ligt lekker in de box en wippertje! Dat wil ik ook!

Doen de andere moeders dat ook al, in de box leggen?

Sera is nog zo klein en is nu eigenlijk twee weken ipv negen. Ik hou haar altijd vast met een dekentje.

Is toch koud dan in de box? Hoe doen jullie dat?

En gebruiken jullie al speelgoed?

Sera mocht zo min mogelijk prikkels dus nu rustig opbouwen. Ben wel bang dat ze zich zo verloren voelt in zo'n grote box. Misschien anders het voedingskussen om haar heen om toch weer wat af te bakenen. Of moet ik daar ondertussen mee stoppen...

Ik moet toch s een boek gaan kopen en lezen denk ik

Geplaatst

armanda, ja ik ben nu rustiger.. alleen ik moet even weer beetje bijslapen denk ik.

Ik leg milan ook in de box, heb er nog een kleine rondlopen namelijk, en ook in de wipper. En idd wel met een deken over of wikkeldoek. maar het meest van de tijd ligt hij ook bij mij want hij huilt de laatste 2 dagen veel. hij laat veel windjes en lekker goede dikke luiers vol, heerlijk hahaha.

en heb je misschien de puckababy? echt zo handig!! die gaan we nu ook aanschaffen, hebbben we bij Julian ook gehad en die beviel heel goed. alleen in de nacht hoor, want Milan is nogal druk met zijn handjes en dan schrikt hij weer wakker. en wij doen ook de voedingskussen bij zijn bedje in hoor.. soms een nacht niet dat gaat ook prima. en ik doe alles als Milan in de box ligt, stofzuigen wordt hij juist rustig van en zijn muziek mobiel ook.

nou ik ga lekker vroeg in mijn bedje, heb de hele dag al hoofdpijn. mijn man doet de fles straks, en ik de nacht weer.

slaap lekker!

Geplaatst

Goed om even te lezen over de aantallen. Denk dat wij wel goed zitten, anders is het zo bijgehaald.

Francis: vind het zo leuk dt jullie dochter cato heet! Wij hebben het als werknaam, maar vind het een ontzettend leuke naam. Met ons Catootje gaat het volgens mij nog helemaal goed. Beweegt in elk geval nog lekker. Ik voel me ook nog oké. Vanmiddag lekker wat gaan drinken met andere meiden die bijna zijn uitgerekend en daarna lekker Tapas gaan eten met m'n lief. Erg gezellig, nu blij om thuis te zijn!

Geplaatst

Heej dames,

Heb ff een snelle vraag voor de dames die hem hebben:

Waarom hebben jullie de puckababy gekocht?

Ik zit namelijk te twijfelen...

Liefs Elke

Geplaatst

Breek even in: ik vind die puckababy zó duur! Ik heb twee inbakerdoeken gekocht bij de pasopshop op internet voor 15 euro per stuk. Voordat je het weet zitten ze in de volgende maand en ben hè weer een hoop geld kwijt. Mijn zoon wikkelden we zelfs in een gewone deken. Nu voor de tweeling wilde ik deze wel proberen. Maar waarom inderdaad allemaal die dure?

Groet,

Jeanine

Geplaatst

Elke; wij hebben de puckababy omdat ons kleintje heel onrustig is in zijn slaap. Hij maait met zijn armen en houdt zich zo wakker en slaat steeds zijn speen uit. We hebben voor de puckababy gekozen ipv inbakeren omdat hij zo nog wel wat bewegingsruimte heeft, maar hierin wel wordt beperkt wat een geborgen gevoel geeft. Daarnaast vindt ons kleintje het fijn om met zijn handjes gevouwen onder zijn kin te slapen en dat gaat in de puckababy nog goed.

Geplaatst

hoi dames ff weer een berichtje van mij

de laatste week heb ik het nogal ontzettend druk gehad (nu nog)

Amy is ziekjes, verkouden veel snot hoesten jammeren huilen slecht slapen en ontstoken oogjes en koorts

nu heeft ze Lynn ook wat aangestoken krijgt ook ontstoken oogjes en is jammerig

ook heeft Lynn nog veel last van krampjes

dus of de ene huilt of de ander huilt

blijf er wel slank bij haha, heb niet het probleem waar de meesten van jullie mee zitten, ben juist nu 1 kilo lichter dan voor de bevalling en mijn buik is al aardig strak getrokken

hij is nog wel ietsje boller hoor

maar was op zijn laatst maar 4,5 kilo aangekomen

dees en hope mooie foto's hoor

ivfsh nog ffies

fren wij hadden ook ongeveer 10 pakjes in maat 50 en in 56 nog veel meer

Lynn was bij de geboorte 3470gr en 48 cm en is nu 4 weken oud en 4455gr en 53 cm maar past nog steeds in maat 50

ik denk dat je wel genoeg hydrofile luiers hebt hoor ik gebruik 1pd voor in het ledikantje en 1 in de kinderwagen onder het hoofdje voor evt spugen

en 1pd voor afdrogen na het badje

dus als je regelmatig de wasmachine aan hebt heb je genoeg

ik gebruik in tegenstelling van hope wel de rompertjes met lange mouwen

als Lynn een dunner truitje draagt dan romper met lange mouw

en draagt ze een dikker truitje dan romper met korte mouw

ook hebben wij 2 pyjamaatjes maar deze heeft ze nog niet aan gehad

Geplaatst

Om nog even terug te komen op je vraag Hope, nope, ook nog niet ongesteld hier. Heb toch al ruim twee maanden de ks gehad. Geen idee wanneer t weer op gang komt.

Ook ik gebruik veel rompertjes met lange mouwen. Soms met zo'n heerlijk eendelig pyamapakje erover (staat nog zo lkkr klein bij Sera) of met een jurkje. Soms nog bOlerootje of vestje erbij. Maar als ik haar uit bed haal, leg ik wel altijd een deken om haar heen.

Geplaatst

Elke, ik gebruik de puckababy op advies van het cb omdat Nanne nogal een huilbaby is.

Dit moet haar rustiger maken, en ze schrikt inderdaad ook als haar armpjes ineens de lucht in vliegen. Het zou ook moeten helpen bij darmkrampjes. Ik gebruik de puckababy omdat ze in een stuit heeft gelegen en ze dan niet strak ingebakerd mag worden met wikkeldoeken. Eerst moet ze de echo van haar heupjes hebben gehad en die heeft ze pas in februari. De puckababy is een soort slaapzakje en dus helemaal niet belastend voor haar heupjes. Wel kreeg ik gisteren het advies om eens te proberen haar handjes onder de buikband, klitteband te fixeren omdat ze op dit moment weer erg veel huilt en ze misschien toch iets teveel vrijheid heeft om haar armpjes te bewegen, maar normaal kun je de armpjes gewoon buiten de buikband laten en gewoon in de zak.

Zoals ik dus gisteren hier al beschreef het is afgelopen dagen weer vreselijk geweest met Nanne.

de hele tijd huilen, (lees krijssen) en helemaal niet willen slapen. Gek werd ik ervan. Ik kon er gisteren even helemaal niet meer tegen. Als ze zo huilt in haar bedje wil ik maar een ding en dat is haar dan bij me pakken, maar als ik haar dan in mijn armen heb en ze zo huilt wil ik haar weer niet bij me hebben omdat ik er niet tegen kon. Ik wist even niet meer wat ik met mezelf aan moest.

Gelukkig heb ik een heel geduldige man en heb ik even flink boos kunnen doen, natuurlijk niet tegen mijn kleine meid, en even flink kunnen huilen en toen ging het wel weer. Ik weet nu denk ik wel waarom ze zo huilt. Ze heeft pijn bij het poepen. In de nacht slaapt ze goed en ook nog goed door, na 6 uur maak ik haar wakker voor de voeding. Maar dat zie ik dat ze niet gepoept heeft en daardoor lekker doorslaapt. Als ze moet poepen voel je haar ook echt pruttelen en gaat ze vreselijk huilen. dan raakt ze overstuur dat ze uren niet slaapt. Als ze dan uren niet slaapt dat wordt ze zo vermoeid dat ze weer gaat huilen omdat ze dan niet meer kan slapen. Maar haar ontlasting is wel gewoon dun en voldoende en goed van kleur.

Armanda: Nanne vind de box en het wipstoeltje ook nog niks, misschien toch te maken met dat zowel Sera en als Nanne nogal te vroeg geboren zijn? Ik heb het idee dat onze meiden meer geborgenheid nog nodig hebben. Ze missen de geborgenheid in de buik denk ik omdat ze nog iets langer hadden willen blijven zitten. Ze kwamen te snel in de grote wereld. Daarom willen ze steeds bij ons zijn.

Geplaatst

Jessie, wat zwaar voor je joh. Jeetje, dat gehuil steeds is niet niets.

Sera spookt tussen 21 en 01.00 uur steeds. Niet willen slapen (al helemaal niet in de wieg! vaak wel op de borst) en ook tijdens het vasthouden wat jengelen. Dan weet ik ook niet zo goed wat te doen. Dan weer de borst, dan weer niet, dan weer huilen, dan weer liggen, I don't know. Gelukkig is dat alleen eventjes savonds steeds, anders werd ik er zeker ook gek van! Dus Jessie, knap hoe je het aanpakt! En fijn dat je man zo lief is! Ik hoop dat het poepen snel beter gaat en de krampjes enzo ook!

Ik ga vanmiddag Sera's paspoort ophalen. Jammer dat de foto zoooo lelijk is geworden, haha. Maar ja, belachelijk ook dat ze perse met oogjes open op de foto moeten!

Het arme kind wilde toen totaal niet wakker worden en wij waren eigenlijk blij dat ze sliep dus nu met spleetoogjes op haar paspoort voor de komende 5 jaar.

Ik heb hier nog wat foto's, eentje van manlief waarbij je goed ziet hoe klein ons mini meisje nu nog is.

[ATTACH=CONFIG]3320[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]3322[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]3321[/ATTACH]

Geplaatst

Hee meiden,

Jessie, wat vervelend dat nanne nog zo

Huilt. Kan me helemaal voorstellen dat je daar moedeloos van wordt. Hoop dat dat snel beter zal gaan.

Armanda: wat een poppetje is het toch! En inderdaad zo klein, echt heel schattig.

Die meisjes van jullie willen inderdaad lekker bij jullie zijn zoals jullie het beschrijven.

Oh ja, die paspoorten: zo grappig zijn die altijd! Gaat helemaal nergens over, niemand die dat kind nog herkend over een hal jaar, laat staan over vijf jaar.

Hier nog steeds alles rustig... Vanavond weer controle, we zullen zien. Het was zo'n mooie datum geweest. Zul je zien dat het vrijdag de 13e wordt :-)

Ga maar eens wat dingen in huis doen. Toch actief blijven hè. Vandaag lekker niets afgesproken, had ik ook wel ns zin in. Gister leuk gaan lunchen en even nog leuke babyspullen gekocht met vriendinnen. Daarna uurtje geslapen (moeeeee) en toen laatste les yoga gedaan. Want dat is een ding dat zeker is: volgende week woensdag moet die kleine er wel zijn!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden