Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Armanda, wat je nodig hebt is nutriton ipv nutrilon. Je kunt het in de etos of kruidvat zeker kopen. Het is inderdaad iets anders dan wat je nu gebruikt hebt. Nu heb je gewone kunstvoeding gebruikt en dat lijkt me niet de bedoeling? Haha nutriton en nutrilon lijken qua naam ook wel verwarrend veel op elkaar. Het is een kartonnen blauwe verpakking.

Succes!

Jessie, fijn dat nanne beter slaapt en je verhaal van de avond en onrustig slapen herken ik, hier ook vooral 's avonds wat onrust en sinds twee dagen opeens darmkrampjes, terwijl hij dat hiervoor nooit had... Zou het door die ene fles kunstvoeding komen die we 's avonds om 23 uur geven? We geven nutrilon hypoallergeen...

Vervelend dat Nanne verkouden is, gebruik je de otrivin neusspray? Via de huisarts kun je ook nog een zwaardere variant van otrivin neusspray pop recept krijgen waar dan niet alleen een zoutoplossing in zit maar nog iets extra zodat ze minder benauwd zijn.

IVSH, prachtige buik!

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ooooh, nutriTon, met een T dus! Haha!

Nou misschien kopen we t nog maar dit werkt iig ook goed.

Yolande het is iig niet erg hoor, om bv en kunstvoeding door elkaar te gebruiken. Dat deden ze in het zhs ook als ik niet genoeg bv had.

Geplaatst

Hi Armanda!

Lief dat je het vraagt! Je bent ook een schat he! Wat goed dat Sera niet het flesje eruit spuugt! Yeaah! Hoe is het gisteren en vannacht gegaan? Het is idd de Nutriton die je met hebben hahaha! Maar Nutrilon is ook prima toch? Maakt idd niet uit als je kv en bv mengt. Hoe gaat het verder met jou? Mentaal gezien?

Met ons gaat het goed! Desley is echt een heerlijk ventje. We genieten volop van hem. Afgelopen 3 nachten wilden we proberen dat Desley in de nacht zelf komt voor zijn fles in plaats dat wij hem om 02;30 uur wakker maakten. Want het leek erop dat hij aardig zou doorslapen. Hmmmmm, alsof of tie het weet hahaha! Hij kwam nu zelfs 3.5 uur later!! Dus om 02:00 uur! Grom! Afgelopen nacht maar weer de wekker gezet, en ja hoor, hij sliep nog heeeeerlijk! Achja, komt wel! We hebben dus een strak ritme, en hij doet het er echt heel goed op. Net even bij de huisarts geweest, Desley heeft spruw, maar het is nu bijna verdwenen.

Met mij gaat het aardig okay. Geestelijk gezien ook, kan het steeds meer een plekkie geven. Ben gewoon zo dankbaar dat ik mijn kindje nog heb....Waar ik wel erg erg erg veel moeite mee heb is mijn buik. Daarom wilde ik ook dat de huisarts er naar keek. Ik voel me zoooooooooooo lelijk. Ik had voor de behandelingen maat 38, net voor dat ik zwanger raakte maat 38-40. En nu gewoon maat 42-44 omdat mijn buik nog zo bol is! Er zit ook een enorm zebrapad aan striae op, en het voelt nog erg blubber aan. Ik mis mijn lijf zo erg, tjee....En schaam me ook voor mijn man. Maar hij vind mij nog altijd erg mooi en houdt zielsveel van mij, zegt hij...Huisarts zei dat het wel goed komt, dat mijn buik echt weer strakker gaat worden, omdat ik ook pas 30 ben. Zodra ik weer oefeningen mag doen, gaat het beter worden. Hij zei ook dat de striemen steeds minder zichtbaar worden. Straks is het wittig van kleur. Mij buik hangt nu een beetje, en ben zo bang dat ik voor de rest van mijn leven als een hangbuikzwijntje door het leven ga...Arts vermoed dat die buik erg bij zal trekken, ik hoop het zo...De 23ste hebben we nog een nacontrole in het WKZ met de supervisor, daar ga ik het ook na laten kijken en navragen. Mijn baarmoeder is wel nog erg gevoelig.

Ben ik de enige die me zo voel over mijn lijf? Of ben ik echt een zeikwijf?

En mijn schoonouders, tja, wat zal ik daar eens van zeggen...Op 2e kerstdag hebben ze mijn man en mij glashard voorgelogen en ook nog eens laten barsten. Ze zouden bij ons blijven eten, en Griekse rtaditie is om rond 15:00 in de middag al te dineren. Vreselijk vind ik dat, maargoed! Maar ze hadden 's avonds ook een kerstdiner afgesproken zonder dat wij het wisten. Ze hebben amper iets van het eten aangeraakt...Ik zweer het, mijn schoonouders komen rechtstreeks uit hel, en zij is de zus van de duivel!!

Verder hebben we een weekendje naar Centerparcs geboekt op 27 april. We gaan samen met mijn ouders. En eind juli begin augustus gaan we 18 dagen naar Griekenland. Eerst 10 dagen naar mijn man zijn familie. Ik heb hun nog nooit ontmoet. En daarna gaan we 8 dagen naar Parga. Gaaf idee, de 1e keer op vakantie als een gezin! Op 12-12 zijn we getrouwd. En eind dit jaar ( hahaha het jaar is amper begonnen maargoed ), gaan we met ons huwelijks dag een paar dagen Londen doen en christmas shoppen. Leuke dingen in het vooruitzicht.

Qua werk zit ik volopig nog ziek thuis, moet echt nog herstellen van de zwangerschap en die traumatische bevalling, met name lichamelijk. Die ruggeprikken hebben echt schade aangebracht zeg! Na de zomer ga ik weer aan het werk. Eerst some quality time voor mezelf. En lekker genieten van mijn lieve mannen!

Dussss.....dat is een update dan haha!

IVFSH, meid wat een mooie buik zeg!! Hoe gaat het? Ooooow spannend zeg! Ik check elke dag hoor! Zet 'm op!!

Yolande, het zou idd door kv kunnen komen. Ze moeten dan even omschakelen, en die darmpjes ook. Ik heb Infacol, en bij Desley werkt het super!

Dees, ik moet echt lachen om Julian! Hoe schattig is dat?! Met zijn beer rondlopen en naapen, hahahaha! Hoe reageerd Milan als Julian zijn broertje nadoet met huilen? Is Milan dan ook gelijk stil? Zo van: huhhh? Haha!

Jessie hoe gaat het nu met Nanne? Heeft ze vannacht nog wat kunnen slapen?

Hoe gaat het met de andere mammies?

Geplaatst

hee hope!

Wat fijn dat Desley het zo goed blijft doen! Heerlijk!

Wel balen hoor, dat het niet lekker blijft lopen met je schoonouders... het zou allemaal zoveel makkelijk kunnen he, voor iedereen. Gewoon echt niet netjes om ergens te gaan eten terwijl je daarna nog een keer gaat eten. Je doet je toch moeite, wil er wat van maken en dan wil je toch dat mensen ook genieten van wat je hebt gemaakt.

Wat betreft die buik, daar kan ik nog niet over meepraten :-). Ik moet wel zeggen dat ik straks weer zin heb om mijn gewone kleding aan te trekken. Maar ja, dan mis ik mijn dikke buik vast weer :-)

Wat leuk Dees, van julian! Hoe schattig zeg! Wij hebben afgelopen weekend gegeten met vrienden met een meisje van 5 maanden: smelt! En gister geluncht met vrienden die eem eisje van 20 maanden en een jongen van 6 maanden hebben. Zo ontzettend leuk! Kan echt niet wachten als ik dat allemaal zie.

Jessie: hoe ging het gister met voeden op de verjaardag?

Armanda: het resultaat is er, wat je ook aan het flesje hebt toegevoegd :-) Fijn als de nachtvoedingen beter gaan!

Ik heb nog even een intiem vraagje aan jullie. Ben afgelopen dagen stukje bij beetje mijn slijmprop verloren, maar verlies ook vocht. Ik vraag me nu echt af of dit afscheiding is, of dat het vruchtwater is.... Het is niet veel, maar wel beduidend meer dan het eerst was. Ik weet zeker dat het geen urine is. Ik hou het vanmiddag nog even in de gaten, anders ga ik toch even bellen voor een check tussendoor. Hoef namelijk donderdag pas weer terug te komen en als de vliezen zijn gebroken duurt dat natuurlijk veel te lang.

Het is trouwens gek he, hoe de buiken zo verschillend kunnen zijn. Arts blijft maar aangeven dat we echt een prima maat baby krijgen, net wat bovengemiddeld, tussen de 3500 en 4000 gram. En ook dat ik nog zoveel vruchtwater heb, ze hebben het laatst weer opgemeten en waar het tussen de 5 en de 25 moet zijn, heb ik nog 19 cm. Ik vraag me echt af waar het allemaal past in mijn buik, vaak hebben vrouwen veel grotere buiken. Mensen verwachten ook altijd dat ik nog heel wat weekjes te gaan heb :-).

geniet van jullie schatjes!

Geplaatst

IVFSH plakt de afscheiding en is het wittig? Of slijm? Dan is het afscheiding. Als het vruchtwater is, is het doorzichtig en ruikt wat zoetig. Probeer eens wat op te vangen. Sowieso zou ik wel ff overleggen met de vk. Toen mijn vliezen braken, was het een enorme vloedgolf, maar daarna verloor ook steeds beetjes vruchtwater, om dat de knap/scheur hoog zat snappie vous? Oooooow, spannend zeg!

Geplaatst

hee hope, het zit er eigenlijk een beetje tussenin... fijn he, die details :-) Het ruikt wel zoetig, is heel vloeibaar, maar wel licht wittig.

Tja, ik probeer het zo eens op te vangen en dan ga ik eens even bellen. Ik kan me nl helemaal voorstellen dat ik maar kleine beetjes verlies, want het hoofdje zit echt helemaal ingedaald en zoveel zal er niet langs kunnen nu.

Geplaatst

Ivfsh, ik zou het ook even opvangen inderdaad en dan sowieso even bellen. Je bent over de 40 weken, dus de kans is groot natuurlijk.

Bovendien hoef je het niet in één keer als een plons te verliezen, dat wordt vaak wel verwacht.....Het kan heel goed dat het sijpelt en beetje bij beetje naar buiten komt.

Het is namelijk heel goed mogelijk dat er bovenin een scheurtje zit, dus dan kun je je het wel voorstellen.

Hoe dan ook, is het nu wel heel spannend....zet 'm op meid! Hoop het voor je in ieder geval! lfs

Geplaatst

net gebeld en inderdaad even langskomen in het ziekenhuis. Zal wel lang duren denk ik, is een soort eerste hulp. Ben er 1 keer eerder geweest en kwam toen 4 uur later weer terug :-). Denk dat er niets aan de hand is, maar vind het erg fijn om het even na te laten kijken.

Geplaatst

Ivfsh; spannend! Ben benieuwd wat het is, succes!

Hope; heftig allemaal! Ik ben ook niet happy met mijn lijf, was tijdens de behandeling al 5 kg aangekomen en tijdens de zwangerschap 15. Er is nu 10 vanaf, dus nog 10 te gaan. Ik pas nog maar 1 broek, rest krijg ik niet dicht en baal ik gruwelijk van. Ben sinds vorige week aan het lijnen en het gaat goed, hoop dat de kilo's er snel af zijn en ik mijn eigen kleren weer aan kan.

Geplaatst

@Armanda! Tess vindt het helemaal geweldig. Ze is een hele trotse grote zus :D Kijk maar. Bram was toen net geboren.

[ATTACH=CONFIG]3300[/ATTACH]

Ivfsh: wat een spanning!!! Hou ons op de hoogte, al je kan natuurlijk :) Het klinkt iig alsnog het je vruchtwater is.

Hope, ik herken je buik verhaal helemaal. Toen ik van Tess bevallen was, had ik ook erg veel rode lelijke striemen en mijn buik was slap, ondanks dat ie niet zo groot was... En mijn buik was weer helemaal in orde. De striemen zijn idd wit geworden en vallen bijna niet meer op.

Nu weer hetzelfde verhaal, maar ik heb er alle vertrouwen in dat hij weer in proportie gaat komen.

Vanmiddag is de wijkverpleegkundige geweest en heeft Bram nog ff gewogen en hij weegt al 4030 gram!! Hij gaat als een tierelier!

We mogen zelf proberen om vanmorgen om de 4 uur te gaan voeden. Ben benieuwd hoe dat dat zal gaan.

Ik ben mijn 10 kilo alweer bijna kwijt. Nog maar 1 te gaan en ik heb er totaal niets voor hoeven doen! :D:D Wel een enorme slappe buik, maar dat trekt wel bij :-)

Liefs Elke

Geplaatst

IVFSH, oh meid wat spannend. Hopelijk hoef je niet al te lang te wachten in het zh.

HOPE, balen zeg van je schoonouders. Ik zou echt woest zijn als ik zoveel moeite heb gedaan. Tja over je buik, daar kan ik niet over meepraten. Ben van mezelf al veel te dik, dus het valt niet echt op. Verder was ik na de bevalling 6 kilo lichter als voor de zwangerschap, dus ik kon al mijn broeken gelijk weer aan. Wel fijn om te lezen dat het met Desley goed gaat en herkenbaar tot hoe laat hij slaapt 's nachts. Hier kan er 1 ook af en toe een potje er van maken. Gelukkig slaapt hij wel langer door als hij vroeger de fles krijgt, dus ik geef hem gewoon tussen 2 en 4 een fles, afhankelijk van wanneer hij komt en de volgende fles is dan weer gewoon om 7 uur.

ARMANDA, ik moest wel even lachen om jouw Nutrilonverhaal. Het verschilt ook maar 1 letter. Fijn om te lezen dat het met je mams redelijk goed gaat.

DEES, leuk dat Julian zo lief is voor zijn broertje. En wat een schattige foto's.

YOLANDE, oh lekker zeg dat Thijs doorsliep. Hoe is het vannacht gegaan? Over afbouwen van de BV heb ik geen tips voor je.

ELKE, leuk verslag van de eerste week.

Hier gaat alles nog steeds lekker. Vandaag was weer de eerste dag na de vakantie en het is allemaal prima gegaan. Ben wel trots op mezelf, want manlief is weer naar het buitenland toe en ik was ruim op tijd op school met de hele bups, zonder heel erg vroeg uit mijn bed te zijn gekomen. Het is alleen nu nog even zoeken hoe we het beste kunnen doen met slapen, want zoonlief is veel wakker geweest vandaag.

Geplaatst

Hee meiden,

Zit nog te wachten.. Duurt echt wel lang hier, maar goed.

Wel leuk, een vriendin van me heeft afgelopen donderdag een dochter gekregen. Had spoed keizersnede en haar meisje ligt nog op kinderafdeling. Maar zij kwam even kletsen in de wachtkamer hier. Leuk om haar te zien.

Ik wacht nog even braaf door :-)

Geplaatst

Elke, wat een lieve foto met Tess joh. Lekker trots op haar kleine broertje Bram.

Hope, ook ik baal van mijn buik hoor. Schaam me er echt voor. Heb nog steeds zwangerschapsbroeken aan, en je weet, ik was als eerste van dit topic bevallen dus ik loop er al het langste mee! Ik ga woensdag voor het eerst sporten denk ik. Ik haat sporten. Ik sport normaal nooit. Maar ik ga het wel 1 x per week doen. En nu ik makkelijker met Sera weg kan, ga ik ook zo nu en dan wandelen. Dat is toch ook weer tenminste iets he.

Kyra knap hoor, met je kids samen alles regelen zonder man in de buurt!

Elke, ga jij weer tennissen over een paar weken? Heb je zeker wel gemist he! Volgens mij was je vrij fanatiek.

Ivfsh, ben heel benieuwd of jij morgen nog je weddenschap wint, 10 januari was het toch? Ik weet niets van slijmprop helaas want heb het niet meegemaakt.

Het duurt in ieder geval niet lang meer voor je, da's zeker!

Hoe is het met de andere moeders en hun kindjes?

Ik ben vandaag in mijn eentje buiten wezen wandelen met Sera. Tot nu toe was manlief mee. Ik ging boodschappen doen, vond het gewoon echt leuk, haha!

Wel lastig dat Sere steeds meer begint te huilen. Ik kan haar meestal wel troosten maar het kost nu wel meer tijd. Niet tijdens boodschappen doen hoor, maar gewoon thuis en soms ook snachts. Gisteravond duurde het 2 uur voordat ik haar terug in dr bedje kreeg.

Geplaatst

oh ivfsh wat spannend. Het klinkt wel alsof je vruchtwater aan het verliezen bent. Maar ik weet het ook niet. Tijdens de voorlichtingsavond vertelde ze me ook dat het ook kan zijn dat je maar hele kleine beetjes verliest.

Ik verloor in een keer zoveel dat de vk naar het ziekenhuis belde of ik niet met de ambulance opgehaal moest worden om liggend vervoerd te worden. Maar ja, Nanne lag ik een stuit en er was niks wat het vruchtwater tegen kon houden zoals een hoofdje. Maar ik verloor in een keer veel, maar bleef daarna ook uren lang veel verliezen. Moest echt met grote incomatjes en maandverband erbij rondlopen want bij elke stap die ik zette verloor ik weer veel.

Elke, wat schattig jullie Tess met haar broertje.

Hope; ik heb ook een ontzettende hekel aan mijn lijf nu. Ik moet nog zeker 25 kg kwijt raken, maar omdat ik bv geef mag ik ook niet gaan lijnen. En ik moet je eerlijk zeggen, rondom de stress van Nanne afgelopen weken heb ik ook veel te veel gesnoept. Ik kwam vaak niet toe aan gewoon eten, dus dan maar snel iets naar binnen gooien.

Ik ben dan ook nooit een smalle geweest, maar was voor de behandelingen wel 36 kg afgevallen, en nu zit bijna alles er weer bij. Ik kan echt helemaal geen broeken meer aan van voor de zwangerschap. En zowel mijn onder als bovenbuik zijn nu gigantisch. Ik ga nu wel weer aan de slag met buikspieroefeningen, maar ik wil erg graag weer naar de sportschool om Zumba en XCO te gaan doen, maar durf met dit lijf niet naar de sportschool. Ik weet dat dit stom klinkt en dat de sportschool juist daarvoor bedoeld is, maar dat kan ik echt niet. Ik heb hier nog een crosstrainer staan. Nu nog mezelf zover krijgen om er weer op te stappen. Wel ga ik steeds verder met Nanne en de hondjes wandelen als het een beetje weer is. Zo ook vandaag.

Nanne heeft vannacht 6 uur geslapen! Echt geweldig. En dan ook precies op de tijd dat voor over een paar maanden ons erg goed uit gaat komen als ik weer moet gaan werken. Namelijk om van 23.00u tot 05.00. En daarna voed ik haar weer om de 3 uur. Dan heeft ze 7 voedingen op een dag. Als ik straks weer ga werken en ik heb een vroege dienst zal ik rond die tijd op moeten gaan staan om te verzorgen, naar het kdv te brengen en naar het werk te gaan.

Maar wil ik even niet aan denken. Morgen krijg ik een aantal collega's op bezoek en die nemen mijn dienstrooster van Maart alweer mee. Bah. Helemaal geen zin in. Wel het bezoek, maar niet het dienstrooster.

Nanne heeft een hele vreemde navel op het moment. Ze heeft een navelbreukje, dat wisten we al. Maar nu is de navel veel dikker geworden en als ik erop duw dan voel ik dat er vocht in zit. Het voelt een beetje sponzig. Vandaag het cb gebeld en ik moet het woensdag even laten kijken. Er komt volgens mij ook wat vocht uit want ze had een korstje op haar navel. Ook groeit er wat wild vlees. Is de vorige keer aangestipt, maar nu groeit het er weer.

Geplaatst

hee meiden,

hier eindelijk weer terug uit ziekenhuis, maar hoogstwaarschijnlijk zijn mijn vliezen niet gebroken. Ze zagen wel dat ik heel veel afscheiding heb, dus dat is even op kweek gezet. Wrs soort van schimmelinfectie. Duurde allemaal lang: eerst een uur of twee gewacht voor ik aan d ebeurt was, toen CTG, toen inwendig onderzoek en toen nog een echo om hoeveelheid vruchtwater te bepalen. Hoeveelhed wordt wel minder, maar was nog prima voldoende. Donderdag dus weer terug voor reguliere afspraak.

Afvallen.... altijd moeilijk. Ik heb echt een stimulans nodig, dus twee keer per week naar sportles gaan bijvoorbeeld. Echt in een groep, vooraf betalen, dan is de stimulans voor mij veel groter om te gaan.

Wij gaan snel hapje eten, tot later!

Geplaatst

Jessie, Thijs had ook wat vocht uit navel en een behoorlijk stuk wild vlees is twee keer bij hem aangestipt. Het grootste deel is er nu afgevallen maar vandaag op consultatiebureau zagen ze nog een een klein dingetje in de navel zitten dat volgende week weer wordt aangestipt. Ze zeiden dat het vooral belangrijk is dat het niet vocht afgeeft want dan is er een risico dat het als een fistel naar binnen groeit.

Ivfsh, spannend nu voor je zeg,,,, ik kik telkens qant ik verwacht snel een kindje bij je!!

Elke, schattig die foto van Tess met Bram!!

Kyra, petje af voor je strakke ritme!

Geplaatst

Oh zeg Jessie en Yolande, goed op vocht letten dus bij de navel. Weet ik dat ook weer. Maar komt goed dus, gelukkig.

Sera heeft net 4,5 uur geslapen! Lekker!

Want mijn man heeft nu geen kerstvakantie meer, hij is docent dus nu weer werken en nu geef ik weer alle voedingen. Maar zo gaat het wel goed eigenlijk!

Hhaha hebben we net ontdekt hoe t flesje goed gaat..! Zul je net zien! Maar ik heb net met een vriendin een high tea en een Hamam arrangement gereserveerd, dus op dat soort momenten geeft mijn man weer de fles.

Hoe is het met de moeheid? Jessie, nu Nanne meer doorslaapt ook wat beter?

Hope wat lomp toch van je schoonouders met kerst. Zijn ze nou nog pissed op de naam geworden of toch prima dat Desley met zn tweede naam Garo heet?

Vraagje:

Hebben jullie het ook zo heet?

Sinds ik zwanger was en nu nog bv geef, heb ik het steeds super heet!

Waar ik eerst in de dikste truien liep, loop ik nu in een t-shirtje!

Geplaatst

armanda: ja dat heb ik ook! ik heb ook gewoon t shirtjes aan.

Ik heb denk ik even een dip dag, zit al vanaf vanochtend te janken, kweet ook niet waarom..! zoo raar ook. om alles huil ik en toen Milan begon te huilen kon ik ook niet meer stoppen, ben ook heel moe. Ik ga er elke nacht uit. mijn man doet de laatste fles, hij moet er elke dag om 6 uur uit en vind het wel zo eerlijk maar echt die nachten zijn vreselijk. ik moet mezelf echt uit bed schoppen.. begint beetje zwaar te worden zo elke nacht een stuk uit je slaap. pfff.. en vannacht wilde meneer niet echt drinken en had ik hem terug in zijn bedje begon hij te krijsen.. dus half uur weer met hem gezeten daarna weer in bed en hoorde ik hem echt persen, nou bingo een mega luier vol. ondertussen was het kwart voor 6 dus mijn man heeft hem mee naar beneden genomen en om 7 uur weer op bed gelegd. om 8 werd ie wakker en heb ik hem bij mij gelegd en zijn we nog een uurtje in bed blijven liggen tot grote broer wakker werd. Gaan jullie tussen de middag ook nog even slapen? Ik heb heb zowiezo veel slaap nodig dus ik zeker wel, julian slaapt ook tussen de middag.

En afvallen, nou dat gaat hier goed.. Ik eet vrij weinig. avond eten de helft van me porties die ik eerst nam, 3 happen en dan ben ik gewoon vol! en snoepen en koekjes eet ik ook niet! en dat is niet bewust, maar echt ik heb er geen behoefte aan. ik pas al wel 1 spijkerbroek aan die ik voor de zwangerschap droeg, maar 10 kg wil ik er zowiezo nog wel af.. hahaha

Ik heb nog een foto die ik gisteravond heb gemaakt, wilde ik nog even delen.

[ATTACH=CONFIG]3303[/ATTACH]

liefsss

Geplaatst

Dees, wat weer een leuke foto. Ik vind het altijd zo leuk om foto's van iedereen te zien.

Ivfsh, je houdt ons zo wel flink in spanning hoor. haha.

Armanda, ik heb het ook steeds zo warm ja. Ik kan nu echt geen trui aan op het moment want dan breekt het zweet me uit. Ik ben op en af moe. Nu gaat het best goed. Ze heeft wat minder lang geslapen vannacht maar toch nog 4 uur.

Yolande, nu begin ik me toch wat zorgen te maken want er komt wel wat vocht uit het naveltje. Het ziet er ook rood en geiiriteerd uit dus zou me niks verbazen als het aan het ontsteken is.

Dees, kraamtranen? Het is ook allemaal niet niks om een wondertje op de wererld te zetten. Laat de tranen lekker maar even gaan. Heb je af en toe nodig. Dit had ik gisteravond in bed ineens. Soms komt de bevalling en alles eromheen ineens als een filmpje voorbij en wordt het me ook even teveel en dan komen de tranen.

Vanmorgen Nanne lekker een stoer spijkerjurkje aangedaan. Ze zag er echt ontzettend leuk uit.

Ik leg haar in de box, en ja hoor, ze spuugt alles onder. Heb ik haar maar in bad gedaan en weer andere kleertjes aangedaan. Daar ben je dan ook weer lekker een uur mee bezig en dat terwijl de badkamer vandaag op het programma staat om te poetsen. Ben ik dus nog niet aan toe gekomen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden