Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

net terug van het ziekenhuis.. moest onverwacht heen.. misselijk harde buiken en rugpijn.

alles onderzocht, baby tot 2x.. hij was 36+1 week.. beetje groot dus.. 2465gram.. van 70/110 bloeddruk naar 90/130 gegaan .. voel me erg slecht maar gelukkig nu wel thuis, moet vrijdag weer komen. Voor bloeddruk en de klachten. Heb nu mega hoofdpijn, en ga lekker op bed. hopen dat de harde buiken was afzakken.

morgen reageer ik weer op jullie allen!

Liefssss

Geplaatst

Jeetje DEES, dat is wel even schrikken zeg. Fijn dat je weer naar huis bent. Rust lekker uit en hopelijk voel je je vandaag weer wat beter.

ELKE, mooie foto. En nog even en dan lekker verlof. Heeeeeerlijk is dat hoor.

HOPE, fijn dat je jezelf weer beter voelt. Misschien kun je nu toch nog een beetje genieten van het zwanger zijn.

YOLANDE en FRANCIS, lekker dat jullie een datum hebben om naartoe te leven.

ARMANDA, POEZEBEEST en JESSIE, geniet lekker van jullie mooie wondertjes.

DIAAN, balen zeg dat het toch zwangerschapsvergiftiging is. Gelukkig houden ze je wel goed in de gaten en ik kan me voorstellen dat je het echt spuugziek bent. Het is niet niks om zwanger te zijn en je dan niet lekker te voelen als er ook nog 2 andere kinderen zijn die graag aandacht willen.

SANDRA, mooie buikfoto. Voel je je alweer wat beter?

KELEBEK, jeetje wat een dwarskontje zeg. Hopelijk is ze volgende week helemaal goed gaan liggen.

IVFSH, hoe is het met jou? Lekker aan het genieten?

Hier gaat alles zijn gangetje. Ben het nu wel wat zat aan het worden. Omdraaien in bed is echt pijnlijk nu met mijn bekken en ik word HELEMAAL gek van de jeuk in mijn arm. Waarschijnlijk zwangerschapsjeuk, maar gelukkig niet de gevaarlijke variant. Daarnaast lekker aan het hoesten, maar dat had ik de vorige keer ook, dus ik hoop dat dat een goed teken is. Volgende week even goed overleggen met de verloskundige, want wat mij betreft mag de kleine komen. Ben zoooooo nieuwsgierig, wie mij soms helemaal blauw schopt ;-)

Geplaatst

Even snel tussendoor.

Ik wil best de datum delen, als iemand mijn verhaal herkent, vertel dat niet tegen mij of tegen anderen svp.

24 november wordt de bevalling ingeleidt, begin nu dus wel af te tellen.

Nog meer goed nieuws, mijn hulp moest door omstandigheden terug naar haar familie, maar is vandaag na bijna 10 maanden terug!

Ze komt heel graag hier de boel op orde brengen! Ze komt morgenmiddag al!

Toch mijn huis spik en span!

Vanavond reageer ik uitgebreid op alle berichten!

Veel succes iedereen!

Liefs Francis

Geplaatst

Oh wat snel al Francis!!! Spannend!!! En wat lief dat je dat datum toch met ons wil delen :-) nog een november mama!!!

Liefs Elke

Geplaatst

francis wouw wat spannend! dat is al snel! ben je erg angstig of valt het mee. dees jeetje zeg naar het zkh geweest. gelukkig nen je weer thuis maar doe het nu rustig aan. elke mooie buik hoor. begrijp me niet verkeerd maar ben wel een beetje jalours op je. ik mis mijn dikke bolle buik maar als ik nu naast me kijk naar mojn poppetje in haar bedje dan smelt ik. sandra jij wist toch de datum? spannend zeg. kijk je er al naar uit? poezebeesr en armanda hoe is het met jullie bengeltjes? mooie fotos zeg. echt heel mooi kindje. hope dank je voor je lieve woorden. doet me goed als iemand je begrijpt

Geplaatst

jessie

ik weet helemaal niks je bedoelt vast iemand anders

als goed is ga ik normaal bevallen want de beeb ligt normaal en is ingedaald

en er is geen redenen om het op te wekken oid

kyra voel me op de hevige rugpijn na best goed hoor

zo zal dat kleintje van mij eens uit bed haen want die schopt bijna het voeten eind eruit hihi ze wil eruit

Geplaatst

Laatste nachtje zhsBen zoooooo toe aan naar huis gaan!Al die zusters, zo onwijs lief!! Maar ben alle zorg zat en wil rust. Ze komen de HELE dag binnenlopen en ik krijg aan alle kanten (ongevraagd) advies. Wat wel k*t is (sorry hoor) is dat mijn bv helemaal terugloopt. Ik had op den duur wel 70 of 80 cc en nu met moeite 20 na eeuwen kolven. Ze zeggen dat ik stress heb. Ik voel me ook heel onrustig. Maar what can I do about it?!Dus nu aan de Pomperidon meds waardoor ik hopelijk weer meer metlk ga aanmaken... Kleine Sera krijgt nu mijn melk aangevuld met nepmelk :-/ Daardoor moet ze soms weer spugen. Echt niet leuk dit!

Geplaatst

Dames, gisteravond is onze prachtige zoon geboren: T.hijs J.ulian , nadat geheel onverwacht ik zelf 2 cm ontsluiting bleek te hebben in het zkh. Hij is met een keizersnede geboren en weegt 2820 gram en kreeg apgarscore 10. Hij dronk binnen een uur al aan de borst op de uitslaapkamer en is een heel tevreden mannetje tot nu toe! Later volgt het hele verhaal maar ik wilde het vast ff delen. Liefs van een intens gelukkige mama... Xxx

Geplaatst

Yolande!

Ik dacht: maar eens even een keer in het decembertopic kijken, of daar nog wat gebeurt.... en zie het bericht dat je zojuist gepost hebt.... Wat een goed nieuws zeg, gefeliciteerd!!!!

Heel veel geluk toegewenst! Hoop dat je snel herstelt en dat je kunt genieten van de kraamtijd.

Liefs Dee

Geplaatst

yolande! super gefeliciteerd met jullie zoon! wat een mooie namen heeft ie gekregen!:)

Het gaat goed zo te lezen. geniet er lekker van! we zijn nieuwsgierig naar de kleine man..

@armanda: Ja ik kan het me voorstellen dat je blij bent om naar huis te gaan.. Ik heb na de geboorte van Julian ook een week in het ziekenhuis gelegen, wat was ik blij toen ik thuis kwam, ik heb me tas in de gang gezet en eerst een lekker potje zitten janken! daarna kwam de kraamhulp, nog geen rust. echt wat een vreselijke 2 weken.. hoop dat het nu wel beter gaat.

Hier gaat het redelijk, moet maandag weer op controle, vrijdag zag alles er goed uit maar willen nu om de 2 dagen dat ik kom. Ik heb gisternacht vreselijk veel buikpijn en rugpijn gehad, leken wel weeen!! mijn man en ik hebben eerst 2 uur beneden gezeten, hij mijn rug gemasseerd, en ik was kapot. met pijn en moeite op bed gegaan en toch nog even kunnen slapen.Ik heb vandaag ook helemaal niks kunnen doen van de pijn. als het nog zo blijft toch maar even weer ziekenhuis bellen. ik wil ook niet zo zeurderig en zielig overkomen. mijn tepels lekken trouwens wel ernorm, voel het ook gewoon stromen. en pyama kletsnat. erg fijn..

Geplaatst

Yolande!! Wouw wat een verrassing!!! Kei gefeliciteerd met jullie zoon en wat een prachtige naam!

Je bent alweer de 4de mama!

Net als Dees ben ik ook erg nieuwsgierig: foto!! :D

Ga maar eens lekker genieten van jullie zoon.

Liefs Elke

Geplaatst

Lieve YOLANDE en man,

Ik dacht ik kijk even snel hoe het met iedereen is en daar lees ik jullie geweldige bericht. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Wat ontzettend fijn dat alles goed is gegaan en hij zulke goede score's had.

Geniet van jullie prachtige zoon, een hele fijne kraamtijd gewenst en Yolande een voorspoedig herstel voor jou gewenst.

Liefs van Kyra

Geplaatst

Echo's, afspraken e.d:

Elke: 23 november VK (dan 36 weken)

Kyra: 23 november VK

Kelebek: 23 november Vk+groeiecho (34+6dgn)

Dees:24 november VK (35+5dagen)

Uitgerekend op:

Hope: 27 november, 1e kindje, en we krijgen een ZOON!!!

Kyra: 09 december, 3e kindje, verrassing

Karin: 09 december, 1e kindje, verrassing

Francis: 13 december, 2e kindje

Sandra: 13 december, 2e kindje en we krijgen er nog een Meisje bij

Elke: 21 december, 2e kindje en we krijgen een ZOON!! :-D

Kelebek: 29 december, 2e kindje en we krijgen een tweede Meisje

Diaan39: 30 december, 3e kindje Wij krijgen een ZOON

Dees: 31 december, 2e kindje wij krijgen een 2de ZOON!

IVFS: 7 januari, 1e kindje,verrassing

GEBOREN!!!!!!

Armanda, mama van SERA :girl: op 09 november 2011

Poezebeest, mama van J. :boy: op 10 november 2011

Jessie, mama van Nanne :girl: op 13 november 2011

Yolande, mama van T. :boy: op 18 november 2011

Geplaatst

Yolande, wauw...jullie kleine, grote wonder is geboren! Gefeliciteerd en toch nog geheel onverwachts begrijp ik?

Kijk uit naar een foto van de kleine man, nu eerst genieten meid!

Knuffel José

Geplaatst

yolande van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon

mooie namen ook

veel geluk samen en geniet van elkaar

dees mss toch weeen? als het niet zo is hoop ik dat het snel af zakt en je komende nacht wat beter kunt slapen

hier wel veel last van rugpijn en een beeb met adhd in mijn buik maar lang nog geen weeen hoor

ook geen last van lekkage hooguit klein beetje olieachtig iets na het afdrogen van de borsten

wel begint het nachtzweten nu weer en pijntjes en steken in de liezen en achter het schaambeen door het indalen

Geplaatst

Yolande, wat lees ik nou, ben je bevallen jee meid, en dat ook nog onverwacht Van harte met de geboorte van jullie zoon

Heb hier een super leuke dag gehad, vandaag een gezellige babyshower heel leuk lekker verwend ben nu wel erg moe. Ga morgen ook niets doen en lekker uitrusten.

Volgende week nog 3 dagen werken en dan kan mijn verlof beginnen jiehaaaaaaaa kan haast niet wachten :):).

/

Inmiddels al 4 mama's, ben jaloers dat jullie kunnen genieten van jullie wonder. Hope hoe gaat het met jou en de rest van de dames,

Armanda las dat je naar huis mocht, ene kant mis je je huis wel maar in jouw geval wil je natuurlijk in het zkh blijven.

Elke leuke foto trouwens

Francis, jij bent ook volgende week al mama tof hoor... ik weet niet meer wie wat heeft geschreven hoor sorry :(

Geplaatst

Hee lieve meiden, heb even niet zoveel meegeschreven, maar vanaf nu weer lekker wel :-)

Yolande: gefeliciteerd met jullie zoon! Wat heerlijk te lezen dat alles zo goed gaat! Super!!! Het aller aller beste voor jullie samen!!!

Armanda, meis, je kunt er zeker niets aan doen. Teveel gebeurt de laatste tijd om zen te zijn, toch? Stapje voor stapje. Morgen lekker naar je eigen huisje, misschien gaat de borstvoeding dan ook beter. Fijn zoveel mogelijk een fotootje van jullie lieve meid bij de hand houden, dat zou ook kunnen helpen.

Wij zijn lekker nog een paar daagjes weg met z'n tweetje naar west Ierland. Super mooi hier, leuk plaatsje en zowaar ook nog lekker weer! Hotel met bad!!!! Zaligheid, das echt een feestje voor me. Heb de laatste jaren altijd een bad gehad, maar nu ik zwanger ben uitgerekend niet :-(. Nu dus extra am genoten met eerlijke badolie en een tijdschriftje. Lekker ontspannen is dat, mijn hele lijf voelde relaxt daarna.

Liefs voor allemaal!

Ivfsh

Geplaatst

Hè Yolande,

Misschien komt het omdat ik mobiel lees, maar kan je foto's niet openen. Ben heel nieuwsgierig :-) kun je ze nog ns plaatsen?

Geplaatst

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Yolande!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerd!!! Mooie namen hoor!! En nu lekker vlot herstellen en vooral heeeeeel veel genieten meis!!!!!!!

Geplaatst

PS ik wil nu eigenlijk ook bevallen, kan serieus niet geloven dat hij nog in mijn buikkie zit, terwijl werkelijk alles erop wees dat hij te vroeg zou komen.....En het is ook verdacht rustig in in mijn buik. Niks geen harde buiken, niks geen weeen, zelfs de kleine voel ik weer eens super slecht. Moest afgelopen vrijdag daarvoor naar het zh aan de ctg, alles was wel goed maar had hem in 14 uur tijd maar 2x gevoeld. Nu voel ik hem WEER niet, helemaal NIET. Sinds gisterenaovnd half 10 niet meer. Nu eten, douchen, en naar het zh....voor de 3e keer deze week! Snik......kom er nou uit kleintje....de wereld is zoveel mooier hier!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden