Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Yolande; proficiat met je kleine mannetje! Wat een leuke naam ook!

Hope; even een knuffel voor jou, hopelijk duurt het niet lang meer.

Wij mogen vandaag naar huis toe, zo ontzettend fijn! Heb met een pauze van 3 dagen bijna 4 weken in het z'huis gelegen. Ze zijn hier allemaal heel lief maar ik ben er ontzettend aan toe om naar huis te gaan. Als onze kleine man thuis net zo tevreden is als hier heb ik de komende dagen genoeg tijd om bij te lezen en uitgebreid op iedereen te reageren.

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi poezebeest: heerlijk dat je naar huis mag!!! Ga er lekker van genieten!

Hope: idd dikke knuffel voor jou... Hoop dat het niet meer al te lang op zich laat wachten voor jou!

Diaan: hoe is het bij jou vandaag ?

Wij zijn nog volop aan het genieten van weekendje weg samen. Zitten nu even te relaxen in de pub. Beat veel gelopen vanochtend, dus nu even lekker hangen en rugby kijken.

Geplaatst

Alle dames van dit topic en ook Faye en Jose: bedankt voor de felicitaties!!

Alles gaat goed, lig nog wel in zkh. Thijs doet het goed maar het is nog best een klein mannetje. Wel een kop vol donkere haartjes, schattig. Hij slaapt steeds en drinkt erg goed. Met mij gaat het volgens schema maar ik vind dat de napijn van een ks nog veel heftiger dannik daht. Krijg steeds morfine injecties en dannis het te doen. Foto krijg ik vanaf iPhone niet geplaatst dus volgt zodra ik thuis ben!

Ennneh: who's Next???

Geplaatst

Yolande, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon, prachtige naam!

Wat een bijzonder december topic, de meeste bevallen in november!

vanochtend hartfilmpje gehad, onze kleine doet het uitstekend.

Met regelmaat van 6 minuten harde buiken, inmiddels komen deze wel sneller, maar het zijn nog geen weeen.

Al is wel minimaal ongemakkelijk te noemen.

Zal onze kleine meid dan zo eigenwijs zijn om stiekem voor donderdag zelf te beslissen om te komen in plaats van inleiden?

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes

Francis

Geplaatst

Poezebeest, eindelijk naar huis! Kan me voorstellen dat je daar aan toe ben. Was ik ook na 2,5 wkn, heb nu voor t eerst een nacht weer thuis geslapen!

Maar jij gaat MET je kleine! Heerlijk joh.

Yolande!!! Ik had nog geen gefelici gezegd. Super joh, dat alles zo goed is met je beeb!

Andere x weer meer.

Geplaatst

Hey meiden,

Gisteravond naar het ziekenhuis vertrokken met harde buiken, meteen ctg en natuurlijk mijn bloeddruk, weeen kwamen om de 5 minuten had nog geen ontsluiting op dat moment.

Moest wel blijven aangezien mijn bloeddruk wel erg hard naar beneden ging maar toch eerst hebben ze gekeken voor ontsluiting na 2 uur aan de ctg te hebben gelegen, toen had ik opeens 1 cm ontsluiting.

Vanmorgend weer een ctg gehad weer onderzoek en nu 2 cm ontsluiting, bloeddruk nog lager dan vannacht, maar ik mag wel naar huis toe.

Nu moet ik gewoon afwachten tot mijn weeen gaan doorzetten, scheelt ik woon dicht bij het ziekenhuis dus ben er zo.

Mannetje doet het super gelukkig maar :)

groetjes Diaan

Geplaatst

Dames! Dit lijkt het topic "uitgerekend in november" wel!

Diaan: heel veel succes!! Ik ben benieuwd wanneer je kleintje zich gaat melden.

Hope: hoe is nou met je??

en de andere meiden. Sorry, ben ff niet echt online geweest. Ben zo moe en heb het werken helemaal gehad! Nog 1,5 dagen... Morgen om 5 uur terk ik de deur dicht en kom voorlopig niet meer terug!!

Liefs Elke

Geplaatst

Oh Diaan,

Wat spannend! Lijkt zeker wel het uitgerekend november topic!! Binnenkort hou jij je mannetje in je armen!

Elke: heerlijk! Nog 1,5 dag. Bijna klaar en dan lekker rustig aan doen.

Geplaatst

Diaaaaan, aaaah wat spannend!!

Daar zit je dan , thuis te wachten op meer ontsluiting...

You go girl!

Elke meis, nog eeeeeven... You can do it!

Ivfsh, met jou gaat gewoon alles goed steeds. Heerlijk joh!

Weekendjes weg enzo, klinkt goed!

Francis, jij gaat ook lekker he. Keep it up.

Dees, voor jou ook zwaar nu geloof ik. Komt hoe dan ook goed ... Op deze topic... Eerder vroeg dan laat!... Haha

Geplaatst

Heej dames,

Morgen eindelijk mijn laatste dag! God, wat ben ik er aan toe zeg!

Ik was vanmorgen nog geen 10 min op mijn werk en was al sjaggie. Mijn directe collega had afgelopen vrijdag lekker een dagje vrij, maar mijn andere collega heeft een hele hoop werk laten liggen omdat ze het oh zo druk had! Ik kreeg dit allemaal op mijn bord.

Toen kreeg ik ook nog te horen dat mijn directe collega de hele dag op een andere afdeling moest zitten (was voor haar ook een verassing), dus ik kreeg haar werk ook nog bij. bah bah! Echt niet fijn om het maar zo te zeggen...

Morgen doe ik bijna niets. Ik ga lekker op mijn gemak opruimen enzo.

Ik ben wel heel creabea geweest vandaag. Omdat het morgen mijn laatste dag is heb ik een chocoladecake gebakken.

En? Wat vinden jullie ervan??

[ATTACH=CONFIG]2930[/ATTACH]

Liefs Elke

Geplaatst

Wat een lieverdje die Thijs!!! Super cute!!

Elke: ziet er mjammie uit! Tien keer beter dan beschuit met muisjes, vind ik altijd zo'n droge hap...

Geplaatst

Yolande: heerlijk! wat een mooi mannetje.. genieten dus..

Elke..: jam jam jam.. is er nog een stukje over? hahaha

Hier gister vk geweest, extra contole. nou de baby is dus flink zwaar.. al bijna 3 kg.. en julian was 2850 bij de geboorte! haha maar bloeddruk was goed gelukkig.. gaat beetje heen en weer. wel veel buikpijn en menstuatie pijn. de kleine man ligt ook al in de bekken dus die is er klaar voor. ze zeiden ook als de baby nu komt gaan ze het niet tegenhouden, want hij lijkt er klaar voor.. (en mama ook!!)

Donderdag moet ik weer heen, kijken hoeveel de baby gegroeit is, want er moet 10 dagen tussen de echo's zitten om te kunnen bepalen of er sprake is van zw suiker. ben benieuwd.

vanmiddag nog even de stad in om extra dingen te halen, flesjes, en voor het ziekenhuis wat dingen voor mezelf..

Julian vind het ook spannend denk ik, want hij is nu constant midden in de nacht wakker en hij roept dan ook steeds baby mama.. zo sneu, en vervelend. nou aandacht tekort komt hij zeker niet. over een weekje is hij jarig, we vieren het zondag as.. we hebben een heerlijk taart besteld..

Hoe gaat het met de rest van de wachtende dames??

Liefs

Geplaatst

Hey iedereen,

Zonet voor de zoveelste keer naar zh geweest omdat ik de baby niet voel. Afgelopen vrijdag zijn we ook geweest, en afgelopen zondag, en gisteren. Gisteren is er ook gekeken of de baby bloedarmoede heeft, gelukkig niet. CTG is ook steeds supergoed. Maar op de echo is gebleken dat zijn beentjes en armpjes op een plaats zitten dat als hij trapt ik het ook echt niet kan voelen. Want daar zit zoveel vruchtwater en placenta, dat ik het niet kan voelen. Dus zonet ook weer geweest. Vanaf vandaag val ik niet meer onder verloskunde, maar medische verloskunde en gyneacologie. Vanaf morgen komt er elke dag een medische verloskundige van het WKZ bij ons thuis om een CTG te maken, bloeddruk te meten en buik te onderzoeken, omdat ik de baby niet voel, (2x per 12 uur ). Aankomende zondag is mijn uitgerekende datum. Als ik voor die tijd nog niet ben bevallen, gaan ze precies over 1 week, dinsdag 29 nov, strippen. Als de bevalling nog niet is begonnen, strippen ze nog 'n keer 2 dagen later, 1 december. Mocht het dan nog niet begonnen zijn wordt ik zondag 4 december ingeleid. Ik sta nu op de agenda voor 4 december voor het inleiden. Dus, maximaal op zondag 4 december beval ik. Nog 11 dagen....pffff...... ben het zoooooooooooooooo zat. Hopelijk komt hij deze week.

Geplaatst

Pfff hopey ik vind dat je nog lang moet wachten voor iemand met zo veel onzekerheid steeds. Ik snap ook niet waarom je niet al eerder werd overgedragen.

Maar goed, het einde is nu in zicht...!

Volhouden hoor.

En positief blijven.

Het is iig fijn dat debabt dus Wel beweegt!

En fijn dat je niet meer naar zhs hoeft maar je rhuis controles krijgt.

Geplaatst

Hallo dames,

Ik heb even een tijd niet gekeken en wat zie ik als ik de berichten snel doorlees YOLANDE IS BEVALLEN.

Wat een goed nieuws zeg. YOLANDE EN MAN VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE WERELDWONDERTJE.

Ik heb nog niet alles door kunnen lezen maar ik hoop dat alles goed is gegaan.

Poezebeest en Armanda: ik kan me helemaal vinden in jullie verhalen over het ziekenhuis. Ik ben daar erg goed opgevangen maar werd ook gek van de vele mensen die steeds binnenlopen met goedbedoelde adviezen en allemaal denken ze overal anders over. de ene na de andere verpleegster aan je bed te hebben. Het gevoel te hebben dat je steeds gecontroleerd wordt.

Tenminste dat had ik.

Even mijn verhaal nog even toelichten.

Afgelopen vrijdag mochten we naar huis. Eenmaal thuis viel me dat erg zwaar. Kraamtranen. Ik heb van het ziekenhuis tot thuis aan een stuk door zitten huilen en toen ik thuiskwam nog harder. Toen de kraamzorg kwam zei ze meteen, jullie Nanne ziet veel te geel. Nee toch he. Ook waren mijn borsten veel te gestimuleerd in het ziekenhuis en ze waren zo dik en pijnlijk dat ik direct moest stoppen met kolven. Alleen nog in uitertste nood dus 1 keer per dan om de spanning eraf te halen. Nanne moest anders in haar bedje liggen dan in het ziekenhuis enz enz. Ik werd overladen met tegengestelde adviezen. Ik had het helemaal gehad. Een dag later is bloedgeprikt bij Nanne, en ja hoor de waardes van het geel zien waren veel te hoog.

Direct moesten we terug naar het ziekenhuis waar Nanne onder de blauwe lamp in de couveuse moest. Ik had haar de eerst 2 dagen al veel moeten missen omdat ik de narcose had gehad en de keizersnede en wilde geen dag meer van haar missen dus mocht ik mee naar het ziekenhuis en werd de couveuse bij mij op de kamer gezet. Daar zijn we moeten blijven tot vandaag. Nu zijn we weer thuis. Eigenlijk viel de kraamzorg weg omdat ik al die tijd in het ziekenhuis ben geweest maar gelukkig ben ik erg goed verzekerd en heb ik nog recht op 20 uur deze week. Het was me dus een weekje wel.

Al me al moet ik zeggen dat onze Nanne een echt vechter is. Ze drinkt zo goed aan de borst dat is echt heel bijzonder voor een kindje van 35 weken. Ze heeft geen bijvoeding nodig want ze krijgt voldoende binnen via de borst.

Nou dat was even mijn verhaal.

Voor de dames die nog zwanger zijn, ik heb nog niet alles bijgelezen maar hoop dat het goed zal gaan met jullie.

Geplaatst

Elkee, lekker hoor je cake, en geniet van je verlof jiehaaaaaa

Hope, hoop dat het strippen helpt en dat alles heel snel mag gaan

Jessie hebben ze dat dan in het ziekenhuis niet gezien?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden