Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nee toch, is het met Henne weer niet goed gegaan?

Jee, aan het begin van de ochtend was het nog rustig overal en nu stroomt het ene na het andere angstige bericht binnen.

Ik had gisteren opeens enorme trek, zo erg dat ik 's nachts mijn bed ben uitgegaan om wat te eten. Bleef de hele dag zo, was er blij mee want ik dacht dat is een goed teken, eindelijk ga ik dan ook een beetje groeien!

Maar ook een enorm pukkel gezicht opeens en die krampen... Het rommelt en blijft nu aanhouden. Heel de tijd al wel krampen maar dit voelt meer als ongesteld worden. En dan ook nog dat bloedverlies....

Ik weet dat het onderdeel kan zijn van de zwangerschap, maar ben nu toch wel bang.

Ga proberen wat te eten en mijn gedachten te verzetten.

Geen zorgen voor morgen zeg ik maar!

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Yolanda, lief dat je naar me vraagt.

Ik slaap gelukkig heel goed. Het zhs zegt dat er nog niets over te zeggen is. Het kan alle kanten op.

Ik heb vandaag toch weer een digi test gedaan. Ik móest gewoon weten of het hcg wel verdubbeld is, en ja hoor, 3+ weken stond er op, dat is het hoogste wat je kan hebben. Ik moet me rustig houden en de dagen tellen! Als iedereen.. haha.

Logisch dat ook je 2e echo weer spannend is joh! Nog 2 nachtjes...

Sandra, wat geweldig joh! Gefeliciteerd! En welkom natuurlijk!!

Elke, wat gaaf joh, een kloppend hartjeeeeee!! So happy for you!

Caro-lin, neee, heeee? Wat is dat nou? Heee? Nee, ik geloof het niet. Wat erg!

Waarom gebeurt dit toch! Shitzooi, ik vind het echt heel erg! Sterkte meis (voelt suf om te zeggen maar toch).

Liek, ik heb dat ook allebei. Het hoeft niet perse wat slechts te betekenen. Zolang het maar bruin blijft... zeggen ze.

Al kan een beetje rood ook lang niet altijd kwaad voor de zwangerschap. Maar je schrikt je sowieso kapot!

Hoop dat het weinig is en bruin blijft meis. Ik ben precies even ver als jou en heb het al een week. Soms lijkt het even over en een uurtje later toch weer... Hoop voor ons beiden dat het niets verkeerd betekent!

Ik ben verder nauwelijks moe, ook niet echt misselijk. Hmm, ik heb dus verder niet echt kwaaltjes...

Hope everything is alright

We moeten met z'n allen onthouden dat elke zwangerschap anders is en dat het voor de een dit betekent en voor de ander dat.

Het is een lange enge rollercoaster! Veel sterkte meiden, gelukkig hebben we elkaar! xxx

Geplaatst

Hey meiden,

Nog even een laatste berichtje van mij. Lief dat jullie allemaal aan mij denken en mij sterkte wensen dat waardeer ik enorm. Maar gebruik dit blog nu vooral voor de positieve en leuke dingen he! Met mij komt het wel goed. We gaan gewoon weer voor de 3e icsi poging. Life goes on en het is even K.T maar ons geduld wordt beloond; ik weet het zeker!

Het ziekenhuis belde en ze gaan mij idd injecties geven. 8 dagen lang om 10 uur in het ziekenhuis. Dit om de zwangerschap af te breken omdat het BBZ is en een spontane miskraam op te wekken. Leuk is anders maar ik wil hier ook van af.

Hopelijk kom ik jullie op een later moment nog eens tegen.

Ik ga vanavond lekker een wijntje drinken dat heb ik wel verdiend en vandaar weer verder.

Allemaal een hele fijne zwangerschap en hoop echt dat het voor jullie allemaal goed mag gaan en dat ik in de statistiek (samen met helaas hoopvol) de uitzondering zal zijn.

groetjes

Geplaatst

Carolin: wat vreselijk dit nieuws. Wat zul je daar ontredderd in die stoel gezeten hebben. Ik vind het echt ontzettend waardeloos. Want inderdaad, zo iets verwacht je helemaal niet!

Ik vind je bericht heel sterk, maar het kan niet anders of je moet vreselijk verdrietig zijn. ik hoop dat het allemaal binnenkort goed mag komen voor je meid. Wat een doffe ellende maak jij mee. Het was je zó gegund.

Heel veel liefs en sterkte.

Noor

Geplaatst

Elke wat een goed bericht!!! pffff heerlijk, want je hebt toch best spannende momenten meegemaakt! Ik ben heel erg blij voor je meid!! Van harte gefeliciteerd!!

Liefs

Noor

Geplaatst

Ellentrik, van jou ook al van die lieve woorden. Dank je wel! Iets om over na te denken.

Sandra, dank je wel voor je tips. Jouw vorige zwangerschap klinkt wel heftig zeg. Hoop dat je deze beter door komt.

Yolande, goed om je weer te horen en wat heb jij een heerlijk weekeinde gehad. Maar tot 2 uur opgebleven??? Poe, dat doe ik je niet na.

Fijn dat jij je nu beter voelt op je moeheid na. Op naar weer een mooie echo vrijdag en ik ga proberen minder te stressen ok?

Elke, super joh! Maar als je beebje een jongetje blijkt te zijn, verwacht ik wel dat hij Harrie gaat heten. Moet iedere keer zo lachen als ik die naam zie....

Caro-lin, lees nu net jouw bericht. Schrik er heel erg van.... 3 maal tegenslag en nu weer???

Wat oneerlijk en in wat een onzekerheid zit je nu. Een bbz kunnen ze toch zien op echo?

Weet gewoon niet wat ik nu moet zeggen.

Hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt. Als je iets meer op krachten bent, zou ik er op staan dat ze nu goed onderzoek gaan doen. Niet te geloven dat een mens die 4 maal moet mee maken. Wil je heel veel sterkte wensen en een super dikke knuffel geven.

Liek, jij ook al in de onzekerheid? Bah wat een vervelend nieuws opeens...

Heb je al contact gehad met je ziekenhuis? En bloed je nu nog?

Geplaatst

allereerst: caro-lin wat vreselijk een bbz en je wist gewoon van niets! ook geen voorgevoel gehad? een hele dikke knuff!

Sandra: echt 3% kans en toch zwanger wauw.. veel geluk.

Elke: super dat de echo goed was..! op naar de volgende echo

hier gaat erg slecht, komt niks uit me.. behalve dan als ik boven de wc hang, ik kan niet normaal douchen of ik ben zo ontzettend misselijk, me zoontje eten geven, me aankleden niks gaat meer omdat ik zo misselijk ben! opzich een goed teken maar tja ik moet toch ook normaal kunnen functioneren. en het is niet alleen in de ochtend maar gewoon de hele dag door.. als ik praat het ik het gevoel dat ik zo weer moet rennen.

Ik heb sinds vanavond tabletjes gekregen van de huisarts.. vandaar dat ik nu even (zonder misselijk te zijn) achter de pc kruip.

wat ben ik blij dat dat even helpt zeg het was niet meer te doen, sorry voor iedereen die denkt wat zeurt ze, ze mag blij zijn dat ze zwanger is. naja misschien is dat ook zo maar dit wens ik niemand toe.

hopen dat ik morgen ook een dag zonder misselijkheid doorkom even weer op adem komen, gewoon me dingen kunnen doen.

fijne avond dames, ik ga op bed, ik heb de hele dag in bed gelegen maar rustig liggen kon ik helaas niet.

liefss

Geplaatst

liek- vreselijk die onzekerheid met bloedverlies, ik hoop dat alles goed gaat en dat het gestopt is

ik heb hier geen ervaring mee maar je word er vreselijk onzeker van

dees- lekker klagen en zeuren is ook nodig vooral als je je zo belabberd voelt, het mag gerust

caro-lin- veel sterkte de komende tijd

alle dames bedankt voor jullie lieve woorden en warm welkom

ik probeer alle dagen ff te kijken hoe het met iedereen gaat, maar weet niet of dat gaat lukken

ik probeer s'ochtens uit te slapen zolang Amy het toelaat want dan ben ik minder misselijk

ik werk meestal s'avonds

ben er ook net weer ga zo wel op bed want de vermoeidheid slaat toe

zie net het weerbericht van Piet

ben ik blij dat ik vrij weekend heb lekker in het zonnetje 25 graden

weltrusten voor iedereen en wellicht to morgen

Geplaatst

LIEK, een beetje laat maar ook van mij welkom en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Lees dat je bloedverlies hebt gehad. Hopelijk is het inmiddels gestopt. Veel sterkte toegewenst, want je wordt er zo enorm onzeker van. En als je het echt niet vertrouwd gewoon het zh bellen hoor. Met 6 weken en 3 dagen kunnen ze al heel wat zien hoor.

HOPE, WAUWIE, gefeliciteerd met jullie mooie echo. Gaaf hè dat jullie kleine ukkie aan het bewegen was. Lekker dat je geslaagd bent voor leuke zwangerschapskleding. Het is eerst even wennen vind ik, maar daarna vond ik het ook echt lekker zitten. En wat leuk dat de moeders op willen passen. Een leuk verjaardagscadeautje... tjee.... haar meenemen voor een leuke beautydag of naar een concert van haar favoriete artiest... eh... en dan heb ik geen inspiratie meer. Ach jee voel je je weer zo beroerd. Hopelijk word je niet ziek en ik kijk ook uit na de 12/14 weken en weer wat meer energie en minder misselijkheid.

ARMANDA, wat blijft het onzeker voor je met het bloedverlies. Hopelijk stopt het snel.

ZARA, ach meis nemen de hormonen zo'n loopje met je? Wat vervelend voor je. Het emo zijn heb ik nu niet, maar wel een vreselijk kort lontje en daar word ik ook zo verdrietig van. Ik hoop dat je over een paar weekjes beter in je vel zit. En over vroeg vertellen; mijn ouders en schoonouders waren altijd op de hoogte dat we bezig waren en daarnaast heb ik het als 'prettig' ervaren dat ze het ook wisten van de miskraam. Ze konden ons goed steunen daarbij. Ik heb mijn positiebroeken bij de Miss Etam gekocht en die zitten erg lekker. Ik was gistermiddag ook zo misselijk voor het avondeten en normaal eet ik dan ook bijna niet, maar nu heb ik toch redelijk normaal gegeten (wel een minder groot portie) en uiteindelijk voelde ik me daardoor wel een stuk beter. Blijf in ieder geval wel je vitamines slikken, zou ik zeggen.

JESSIE, leuk een BBQ om het te vieren. Kan me wel voorstellen dat je het eng vindt, maar aan de andere kant zijn ze natuurlijk enorm blij voor jullie. Ik hoop dat je een leuke vakantie hebt gehad.

NOOR, bij mij was de tweede ook al veel sneller zichtbaar als de eerste. Ben benieuwd hoe snel het nu gaat. Kan mijn gewone kleding nu nog aan.

DEES, jeetje meid wat erg dat je je zo beroerd voelt. Hopelijk werken de medicijnen snel en voel je je weer wat beter. Heb je een beetje kunnen slapen vannacht?

ELKE, en nog steeds aan het genieten van de mooie echofoto's?

KELEBEK, welkom hier en van harte gefeliciteerd met je mooie plus.

SANDRA, ook jij welkom hier en van harte gefeliciteerd met je spontane wondertje. Wat een mooi verhaal en zo zie je maar... Wel balen van het lange wachten op de echo, maar hopelijk mag je de 16e toch stiekem even kijken. Wat balen dat je werkgever zo moeilijk heeft gedaan de vorige keer. Hopelijk gaat het deze keer stukken beter en hoef je niet te dreigen met verdere stappen.

YOLANDE, wat lekker dat je je zo goed voelt (op de vermoeidheid na dan) en een heerlijk weekend gehad zo te lezen. Heerlijk hoor.

KARIN, lekker dat je je zo goed voelt. Die geurtjes... af en toe moet ik er wel om lachen. Deed vanmorgen de pot met Cruesli open en dacht; bleegh wat een zoete geur... Oh ja, ik ben zwanger hahahaha. Wist niet dat Cruesli zo zoet rook.

Hier gaat alles zijn gangetje. Nog ietsje minder als een weekje en dan eindelijk weer een echo. Zou zo graag weer even willen gluren naar ons ukje.

Verder gisteren een lekker drukke dag gehad. Had drie gastkindjes uit 1 gezin en we hebben spelletjes gespeeld, boodschappen gedaan (met 4 kinderen met een trekkarretje en 1 in de buggy, ik trok erg veel bekijks in de supermarkt hahahaha), zijn naar een klein speeltuintje geweest en ze hebben lekker buiten gespeeld en toen de gastkindjes opgehaald waren stortte ik even in. Gelukkig heb ik nog een tukje op de bank kunnen doen, terwijl mijn kinderen een DVDtje keken.

Verder hebben we een beetje vakantie, want ook mijn mannetje is een paar dagen vrij en we gaan straks even naar de stad. Ik kijk uit naar het mooie weer dit weekend. Lekker in de tuin zitten met een goed boek en het onkruid te lijf gaan.

Fijne dag allemaal.

Groetjes Kyra

Geplaatst

Ik heb gisteravond helaas een miskraam gekregen.

Heftig, maar we blijven positief. Het was in 3 jaar tijd nog niet gelukt zwanger te raken, dus dit vinden we toch wel een lichtpuntje, als was het maar kort.

Volhouden jullie hoor meiden, ik zal jullie zo nu en dan blijven volgen.

Wens jullie een fijne zwangerschap en op naar een prachtige wonder in december!

:positive energie:

Geplaatst

Liek, wat vreselijk naar voor jullie. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen.

Gelukkig put je hoop uit het feit dat je nu na 3 weet dat je zwanger kunt worden en hopelijk is deze keer pure pech.

Sterkte en veel succes!!!

Liefs Yolande

Geplaatst

Kyra, wat heerlijk dat jullie wat dagen vakantie hebben!

En ik moet wel lachen want jij schrijft ook telkens dat je onkruid moet verwijderen, ellendig hoe hardnekkig dat is he?!

En je dag was gisteren heftig zeg met al die kids!!

Gast Hope30
Geplaatst

Jeetje, even niet gekeken, en wat een nare nare berichten! Brrrr, dat nare gevoel kruipt door mijn hele lichaam op dit moment..

@ Liek: ooooh lieve schat, wat een schijtzooi!! Heel veel sterkte bij het verwerken, en heeeeel veel kracht toegewenst om verder te gaan! Volgende keer lukt het wel, en 9 maanden later een prachtig kindje in jullie armen!

@ Carolin: pfffff, een bbz.....mijn hemel wat een ellende. Ook jij meis, veel sterkte met deze ellende te verwerken, en ook bij jullie lukt het de komende keer helemaal!!! En wat vind ik je krachtig in je berichtjes zeg! Volgens mij ben je ontzettend sterk!! Hou vol, het komt goed!

@ Elke: gefeliciteerd met jullie mooie echo!! Onwerkelijk he? Maar zoooo geweldig! Wanneer heb jij je volgende?

@ Dees: pffff, weet hoe het is om je zoooooooo beroerd te voelen! Wel fijn dat die tabletjes helpen!! Hou vol! Men zegt dat het na 12 weken beter wordt!!

@ Kyra: lekker dat je man vrij is!! Lekker genieten, en ook van het weekend! Elke keer als ik jou berichtjes lees denk ik: hoe DOET ze dat allemaal?? Hahahahaha, over een sterk mens gesproken!!

@ Poezebeest: hoe gaat het met jou? Al wat beter?

@ Yolande: wat leuk om te lezen dat je afgelopen weekend een heeeerlijk weekend hebt gehad! Volgens mij gaat het best goed met je? Ben je 's avonds niet meer misselijk?

@ Zara: hoe gaat het vandaag?

@ Armanda: heerlijk voor je hoor, amper kwaaltjes, hihi! Maar everything is alright! I'm sure!! Inderdaad, bij iedereen is het weer anders. De een gaat er fluitend door heen, de ander telt als het ware de uren tot de volgende dag weer aanbreekt.

@ Alle anderen: alles goed met jullie?

Gisteren weer een pest dag gehad, enorm beroerd, voor de eerste keer moest ik ook echt elk uur wat eten, anders ging ik weer kokhalsen, bah!! Ik heb gisteren werkelijk de uren geteld tot mijn man weer thuis kwam. Maar vannacht heerlijk 9 uur geslapen, vandaag gaat het weer goed.

Een ander issue: zit nu al een tijdje ziek thuis. Ik hoor helemaal niets van mijn collega's en werkgever.Al weken niet! Niemand belt of stuurt een smsje. Ik voel me echt uitgekotst op mijn werk. 1 Augustus loopt mijn contract af. Dus dan ben ik mijn baan kwijt, en dat alleen maar omdat ik ziek thuis zit, en waarschijnlijk ook omdat ik zwanger ben. Helaas kan ik dat niet bewijzen...Maar jee, wat voel ik me belazerd! Snap niet dat mensen zo met je om gaan zeg...Maar, als ik ontslagen word, ga je toch ziek uit dienst, weet iemand of je dan 100% salaris krijgt, of dat je dan gelijk in de ww komt? Ik weet het niet zo goed waar ik aan toe ben...Ik wil ook niet mijn werkgever bellen. We zien wel...

Nou, iedereen een fijne 9 (werk) dag!

Geplaatst

Hoi Hope, wat een nare berichten inderdaad he?!

Vervelend dat je gisteren weer zo'n ellendige misselijke dag had...

Ik heb 's avonds nauwelijks nog last, vrijdag de 2de echo en doordat ik me (behalve moeheid) zo goed voel vind ik het weer erg spannend....

Wat jouw werk betreft, volgens mij ga je eerst in een speciale uitkering doordat je ziek en zwanger bent en daarna met zwangerschapsverlof en daarna in de ww-uitkering dacht ik.

Maar zeker weten doe ik het ook niet.

Fijne dat je je vandaag weer wat beter voelt!! Mooi weertje he? Helaas zit ik te zwoegen op kantoor achter de laptop!

Liefs Yolande

Geplaatst

Liek! Ik zit in de auto maar moet echt reageren. Wat verschrikkelijk nou!!!

Wat knap dat je toch een lichtpuntje ziet!

Persoonlijk schrik ik er echt van want jij en ik hebben dezelfde symptomen...

Sterkte en knuffel xxx

Geplaatst

Lieve meiden, wat een slecht nieuws hier allemaal! Ik kwam even bijlezen en schrik er wel van. Liek en carolin, heel veel sterkte voor jullie!

@dees; wat vervelend dat je je zo beroerd voelt, ik hoop dat het snel beter gaat!

@hope; ook nog steeds zo beroerd, en werkperikelen erbij, dat is niet fijn! Ik kan je helaas geen antwoord op je vraag geven. Hopelijk gaat het met jou ook snel beter!

Hier is het nog steeds hetzelfde, dacht zaterdag dat het wat beter ging, maar de afgelopen dagen toch weer hetzelfde. Ben ook heel blij met de halve dagen werken, ik heb afleiding en kan zo toch ook genoeg rust pakken. Mijn buik groeit ook al, vooral mijn darmen denk ik. Hoewel ik soms wel het gevoel heb dat ik mijn buik voel groeien. Als ik mezelf uitrek voel ik dat iig aan mijn buikspieren. Mijn spijkerbroeken passen alleen nog met de knoop los en ik kreeg al een opmerking :-s Ik vind het zelf zo'n ik-ben-een-paar-kilo-bijgekomen buik, terwijl ik normaal helemaal geen dikke buik heb. Als de echo morgen goed is ga ik het weekend kijken voor nieuwe kleren. Had bij de hema twee jurkjes gekocht, maar daarin voelde ik me een rolmops, dus die zijn weer teruggebracht.

Sorry als ik meiden ben vergeten, ik kan via mijn gsm niet verder teruglezen dan deze pagina en onthouden is ook lastig want mijn geheugen is nu al ontzettend aangetast.

Geplaatst

Liek,

Wat erg om te lezen!! Heel veel sterkte hiermee.

Ik vind he super knap dat je toch het positieve ervan in ziet.

Armanda,

Hoe ist nou met je? Is het (bruine) bloed al gestopt?

Hope,

Hoe voel je je vandaag?

Het is idd erg onwerkelijk! Ik vind het heerlijk! Vind het wel moeilijk om zo blij te zijn terwijl er hier meiden zijn waarbij het totaal de verdeerde kant op is gegaan.

Ik heb de 17de mei mijn 2de echo. Kan haast niet wachten :-D

Liefs Elke

Geplaatst

Dames ik breek eventjes in,

Liek wat een vreselijk bericht zeg!!!! Heel veel sterkte en meid terrecht dat je een lichtpuntje ziet maar vooral ook dat dat je lukt, top!!

Hope, volgens mij maakt het niet uit of je wel of niet ziek bent aan het einde van je contractperiode en heb je recht op 70%.....overigens wel verre van netjes dat je van niemand iets hoort!

Sterkte!,

Liefs Babeth

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Hier zeer slecht en totaal onverwacht nieuws. Een prachtige baby gezien met alles erop en eraan. Liep zelfs voor in groei. Maar het hartje klopt niet meer. Moet heel recent gestopt zijn.

Op de plaats van de blaas van de baby was een grote zwarte vlek te zien. Dit zou wijzen op kanker. Voor hier in het ziekenhuis onbegrijpelijk dat ze in België niets gezien hebben.

Maandag krijg ik een curettage waarschijnlijk met overnachting.

We zijn totaal gebroken, niets wat hier op wees en al zoveel wat we eerder hebben moeten meemaken.... Kan nu verder niets meer zeggen. Zo oneerlijk dat ons dit weer moet overkomen.

Geplaatst

Zara; ik schrik echt heel erg van je bericht. Wat ontzettend onverwachts en heftig moet dit voor jullie zijn. Heel veel sterkte voor jullie en met alles wat komen gaat. Bah, wat een vervelende berichten hier...

Geplaatst

Lieve ZARA... Totaal geschokt lees ik je berichtje. Woorden schieten te kort. Wat een intens verdrietig en verschrikkelijk nieuws hebben jullie te horen gekregen. Wat ontzettend oneerlijk... zo ver en het mocht toch niet zo zijn. Ik kan alleen maar zeggen dat mijn hart met jullie meehuilt en jullie heel veel sterkte toewensen.

Liefs van Kyra

Geplaatst

Lieve zara,

Ik zit met kippevel je berichtje te lezen.

Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe!

Hele dikke knuffel voor jou.

Lieke jij ook erg veel sterkte.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden