Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Poezebeest fijn dat t weer beter gaat zeg, hoe gaat het nu?! Lat je maar flink verwennen!!

Armanda, arme ziel alweer een slechte nacht gisteren en niemand die met je meekletste hier op t forum.....

Elke, jij gaat de buik dus ook al niet missen, wel gek inderdaad dat je weet dat het je laatste keer is....

Kyra, heerlijk voor je dat de suikerwaardes goed zijn en je ontslagen bent wat dat betreft! Een flinke zorg minder lijkt me?! Fijn hoor!

Sandra, stoute kat dat hij je dochter heeft gekrabt....

Dees, leuk ook al kleertjes gewassen! Ik neem inderdaad met 50/56 mee naar het zkh, dat moet goed zijn.

Ik heb al twee heerlijke nachten geslapen, eindelijk weer eens slechts 4 keer ipv 8 keer geplast..

Ons kleintje ligt trouwens al 2 maanden in een volledige stuitligging dus ben benieuwd of hij nog gaat draaien aangezien hij nog ruim 2 weken heeft om te draaien.

Even een vraag aan jullie: Ik heb sinds vrijdag avond vocht en melk uit beide borsten, paar druppels af en toe... Iemand hier ook al? 1 tepel jeukt ook heel erg, mijn man en ik vonden het zo'n gekke gewaarwording. We zaten the Voice te kijken lekker op de bank en ik had zo'n jeuk in mijn linkertepel dus ik keek of ik iets raars zag en toen zagen we opeens druppels melk er uit komen, haha....

Woensdag weer naar mijn gynaecoloog, ben benieuwd of zij nog wil gaan proberen het kindje te draaien.... Daar schijnt ze nogal goed in te zijn alleen mijn placenta ligt voor dus dan is het wat lastiger schijnt. Nou ja, wordt vervolgd.

Fijne zondag nog en hopelijk heeft iedereen lekker geslapen vannacht!

Liefs Yolande

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Yolande, Dat heb ik ook al sinds 2 weken dat er af en toe een paar druppeltjes uit mijn borsten komen.

Ik vond het ook heel erg raar eruit zien.

Kleintje ligt nu best wel bovenin volgens mij en begin langzaam aan af en toe tegen mijn ribben te drukken.

Geplaatst

Armanda hoe gaat het nu met je? Heb je met jouw moeder nog een fijne dag gehad?

Yolande ik heb het nog niet, wel als ik wat in mijn linkertepel knijp komt er een druppel uit

Jessie ik heb gewoon gekneusde ribben van het getrappel : ( Ik hoop dat jullie kindje ietsje zachter trapt haha!

Ik ga zo even zelfgemaakte kippensoep eten, jammie. Verder hier alles very easygoing, pffff. Morgen ga ik naar de fysio. En dinsdagochtend komt om 10:00u iemand van de kraamzorg voor de intakegesprek. Ben benieuwd. Enne woensdag weer voor allerlei controles naar de vk. Ik heb zelf het idee dat het wat beter gaat met mijn buik, ik bedoel, hij is niet meer zo hard als een kokosnoot. Er zijn weer eindelijk momenten dat het ontspannen aanvoelt. Maarja, ik schrijf het nu hier maar dat is de goden verzoeken geloof ik hahaha! Maar ben alweer 33 weken, joepieee!

Het lijstje van de dingen die wij wilden doen is bijna afgewerkt, heerlijk gevoel is dat.

Even een vraagje aan jullie: de kleertjes die jullie al hebben gekocht, hebben jullie meer van maat 50 of 56? Enne, qua rompertjes: wat doen jullie, rompertjes met lange mouwen of korte mouwen? En dan, maat 50 of 50/56? En de laatste vraag: hoeveel rompertjes hebben jullie al gekocht? Ik weet niet zo goed hoeveel ik moet aanschaffen.

Hoe gaat het verder met iedereen? Goed weekend gehad? Eet smakelijk en fijne avond!

Geplaatst

Heeys Hopey!

Mijn zoon was 3390 gram en ik heb echt nog even een flink aantal weken maat 50 nodig gehad. Ik had 3 nijntje pakjes met voetjes en 4 overslagrompertjes. Maar bij ons wordt elke dag vaak 2 x per dag gewassen..daarom was het voldoende. Er gaan toch heel vaak mondjes over de kleding en soms wel 2 of 3 x een nieuw setje nodig gehad. Maar niet ieder kind geeft mondjes terug. dan gebruik je misschien maar 1 setje per dag.

Maar dat ik maat 50 nodig had had ik niet gedacht. Had maar 1 setje en manlief is heel snel bij gaan kopen.

Wat ik ook nog had is dat je mutsjes nodig hebt en daar blijken maten in te zijn. Wist ik veel... werd keihard uitgelachen in het ziekenhuis met het mutsje dat ik bij me had, veels te groot! hihi suf

ben ik soms.

En haal een klein pakje kant en klaar nutrilon 1 in huis... mocht borstvoeding niet lukken heb je altijd wat in huis. Ik had het snel nodig omdat mijn mannetje schreeuwde van de honger en ik had wel voldoende bv maar er zat te weinig voeding in. Raak je aardig gestresst van als je ziet dat ze sterven van de honger.

Komt niet zo vaak voor hoor, maar 1 zo'n pakje kost niet veel en kan wel handig zijn, ook later nog als je een tripje gaat maken ofzo.

Groetjes

Geplaatst

yolande, ik had met 25 wk al 'melk' uit de tepel.

Hope, Ik heb verschillende rompers, 4 van maat 50 korte en lange mouwen. en 6 van 50/56 korte en lange mouwen. maar ik heb alle kleertjes van Julian bewaard.. naja bijna alle, de kleine man moet natuurlijk ook een paar nieuwe leuke pakjes aan. Ik geluk dat ik dus al een jongentje heb, want die kleertjes zijn ook niet goedkoop. De kleren die ik heb bewaard zijn de meeste van Noppies, die zijn echt nog heel mooi. Is wel wat duurder maar die blijven ook dus mooi, niet uitgerekt of erg verkleurd.

voor de rest hoef ik alleen nog bedden goed, en nog een extra flesje, en dan ben ik klaar. Ik mag geen borstvoeding geven, ivm medicijnen.

(ik ga gelijk voor de nutrilon omneo)

nou ik ga lekker hangen op de bank, vandaag mijn man aangemoedigd bij de 4 mijl van Groningen, 3 uur in de regen gestaan.. pfff.. koud, verregend en had een mega harde buik.

liefss

Geplaatst

Hee meiden!

Ben ik weer :-) Paar dagen niet geweest en gezellig heel veel bij te lezen!

Diaan: lekker vooruitzicht dat jullie over een tijd gaan verhuizen, mooi hoor, richting belgische grens. Is je man vaak van huis als hij gelegerd is in Luxemburg? Hoe gaat het nu met je?

Hope: meis: je hebt echt geen makkelijke zwangerschap zeg.... Zelfs nu al gekneusde ribben door die grote baarmoeder.... ongelooflijk. Wat betreft dat slaapmiddel: toch wel goed om soms te nemen hoor. Je hebt je slaap wel nodig! Misschien ook eens een ander middel nemen? En heb je er al aan gedacht om misschien iets van yoga lessen te nemen? Ik zit hier op yogales en vind het heerllijk, het helpt mij erg goed te ontspannen. Maar geen idee of dat nog een optie is voor jou als je al zo'n grote buik hebt. Mooi dat het wat beter gaat! Hoop dat het doorzet. Je bent ook echt al ver: 33 weken al! Wat betreft die kleertjes: goede vraag van je, wij hebben laatst alles in de kast gelegd en we moeten ook eens heel goed gaan kijken wat we nog nodig hebben, heb weinig in het kleinste maatje.

Kyra: jij doet het goed: slecht slapen en dan 's nachts de was gaan doen. Petje af hoor. Als ik niet kan slapen lig ik lui in bed te lezen en staat de was er nog mooi de volgende dag, haha. Ik moest wel lachen om je verhaal in de schoenenwinkel :-) Zie het al helemaal voor me. Tja, dat meisje heeft weer wat geleerd die dag! Heel fijn ook dat je geen suiker hebt en dat alle uitslagen zo goed waren! Nu weer terug naar de VK!

Armanda: meis, ik heb zo met je te doen.... telkens als ik de verhalen over je lieve vader lees krijg ik kippenvel. Vreselijk dat hij zo ontzettend ziek is. Het moet echt wel heel zwaar zijn voor je: je vader ziek, zwanger van je eerste kindje en de rest gaat ook nog eens gewoon door (werk enzo). Heb je wel nog een fijn weekend gehad met je moeder? Wie zorgt er voor je vader als je moeder bij jou is? Meis: hele dikke knuffel voor jou!!! Hopelijk heb je wat beter geslapen??

Yolande: mooi dat je bloeddruk weer goed is, heel belangrijk. Lees dat jij ook nesteldrang hebt: heerlijk! Lekker alles op orde maken! Van die melk: dat heb ik zo heel af en toe. Soms vind ik wat opgedraaogde melk op mijn tepel (echt maar een druppel) en laats toen ik in bad lag zag ik er een paar druppels uitkomen. Heel bijzonder!

Jessie: kleertjes binnen: leuk! Ik zou me helemaal suf kunnen kopen aan kleertjes, maar goed, dat doe ik maar niet al teveel, wordt een dure business :-). Je schreef dat je snel aankomt in gewicht, ik heb ook een enorme spurt gehad, gelukkig stond ik afgelopen week even stil, want ben al 8 kilo aangekomen (ben pas 27 weken), vind ik zelf wel veel, maar goed... Ik eet eigenlijk niet heel slecht, dus verbaas me er wel een beetje over.

Dees: jij weer wat beter geslapen, heerlijk. Doet een mens goed he. Wat gek dat Jukian niet in de donkey wil, waar ligt dat aan denk je? Hoop dat het lukt met ruilen op mp!

Poezebeest: hoe is het nu? Ik las dat het beter ging, heel erg fijn. Lig je nog in het ziekenhuis?

Sandra: goed geshopt en meubeltjes binnen. nu kun je het kamertje echt af gaan maken! Moest lachen om je verhaal van Amy en jullie kat :-) Tja, ze zal het toch moeten leren idd.

Elke: mooi zeg, pas 5,5 kg aangekomen. Netjes hoor. 'Harrie' is dus beweeglijk. Mijn 'catootje' kan er ook wat van. Afgelopen zaterdag echt heel erg misselijk, catootje was volgens mij een feestje aan het geven en ik denk echt dat het door de rake trappen kwam dat ik me zo beroerd voelde. En bedankt :-) Ach, wel heel fijn hoor: trap maar lekker door. Hoe was de inhoud van de blijde doos trouwens? de moeite waard?

Hier alles dus wel heel goed, vanacht wel weer heel slecht geslapen. Wat is dat toch met zwangere vrouwen? Weet ook niet waardoor, maar niet echt veel geslapen, ben vanochtend lekker lang blijven liggen. Verder is catootje dus super beweeglijk, vind ik erg fijn. Heerlijk om al dat getrappel te voelen. Wij hebben een relaxt weekend gehad. Wat geklust in de babykamer (commode staat nu in de eerste laklaag en plafond is bijgewerkt), maar ook gewoon lekker genoten van weekend samen. zaterdag naar de kst gereden en lekker hapje uit gaan eten en gister met vrienden afgesproken in de stad. Zowaar nog even op terras kunnen zitten!!!

Ik ga vrijdagavond voor ruim een week naar Nederland. Zin in! Gezellig vrienden en familie zien en wat leuke dngetjes shoppen. Zal de laatste keer zijn dat ik naar NL ga voordat de kleine wordt geboren. Ar komt een weekend later en dan vliegen we samen terug.

Fijne dag allemaal!

IVFSH

Geplaatst

Yolande

Ik hoop inderdaad dat je beebje nog draait, of anders gedraaid kan worden. Nog twee weken… heb je het gevoel dat ‘ie steeds hetzelfde ligt en blijft liggen? Succes woensdag iig!

Van 8 naar 4 x per nacht! Beter!

Ik heb nog geen melk uit mijn tepels. Maar ik ben ook een van de laatste van deze groep, dus wie weet… ;-)

Jessie

Ook jij soms een kick tegen je ribben? Hihi, zolang het niet te hard is…

Hope

Fijn dat je je ietsje meer ontspannen voelt joh! Hoop dat het zo mag blijven voor je…

Mijn aanpak: ik heb 1 pakje van maat 50. Mocht ik er meer nodig hebben, dan laat ik het iemand alsnog kopen tegen die tijd. Ik heb miljoen maatje 56 spulletjes door een doos kleding van mijn nichtje.

Lekker dat je lijstje zo’n beetje is weggewerkt zeg! Voelt vast goed! Ik moet ook ’s zo’n lijstje op internet zoeken en uitprinten. Hoop alleen niet dat ik dan helemaal in de stress raak, haha!

Dees

Ook jij al bijna alles gereed! Handig dat jij sowieso al bijna alles hebt. Men wat kost dat allemaal veel zeg! Terwijl wij de grote dingen via MP kopen, tikt het toch flink aan!

Ik moet eerlijk zeggen: na alle kosten die we aan onze vijfde ICSI behandeling hebben gehad, moeten we het echt even rustig aan doen financieel.

Ivfsh

Thanks voor je lieve woorden joh!

Ik blijf maar slecht slapen. Dat trek ik slecht nu, gezien de emoties ook veel energie kosten. Maar ja, wat doe je er aan he.

Jij slaapt dus ook slecht. En je meissie is lekker veel aan het bewegen. Bij mij ook, gezellig is dat he?!

Veel plezier in Nederland komende week trouwens! Enjoy!

Poezebeest

Hoe gaat het nu? Nog in het ziekenhuis of mag je bijna naar huis… Hope so girl! Veel sterkte!

Heb uiteindelijk zaterdag met mijn mam echt nog leuk gewinkeld! Ik heb van haar het pakje gekregen dat ons meisje als eerste gaat dragen in het ziekenhuis na de bevalling. Ze vond het zo leuk om met de baby bezig te zijn (voor het eerst dat we er dus tijd voor hadden/maakten!), echt leuk om te zien dat ze zo genoot. Even niet aan papa denken. Ze is flink uitgerust bij ons thuis, terwijl mijn zus en broertje met hun aanhang op onze vader pasten thuis. Goeie deal dus! Vond het echt leuk.

Nu even wat minder nieuws:

Ben vannacht naar de Spoedeisende hulp geweest. Met de baby alles goed hoor! Maar ik had op een of andere manier tijdens de was iets gedaan waardoor ik zo’n giga pijn had rondom mijn schouderblad. Heb hele nacht wakker gelegen, steeds gehuild, zo moe, en echt pijn. Ik gaf aan dat ik naar het spreekuur of anders naar de EHBO wou. Maar ik wist ook niet zo goed wanneer je zo iets doet. Ik dacht niet dat er iets gebroken was, want kon alles wel bewegen. Maar het voelde echt niet goed. Om 6 uur toch naar zhs gereden. Blijkt dat een spier aan de achterkant van mijn ribben even klem heeft gezeten ofzo, en ik daarvan moet herstellen. Het komt vaker voor, dat als je zo moe bent en weinig slaapt, je spieren ook minder mee werken, en je sneller wat kan verrekken of klem kan hebben. Ik heb diclofenac (pijnstiller) gekregen, dat mag ik niet te veel nemen ivm mijn zwangerschap. Ik nam er 1 en ben toen weer naar bed gegaan om 8.30 uur. Heb toen wel eindelijk geslapen nog een paar uurtjes, maar om nou te zeggen dat de pijn minder was…

Verder thuis gebleven vandaag. Vooral op de bank gezeten, maar ik moet soms wel in beweging blijven. Ik ben gewoon nog zo giga moe van al die gebroken nachten, de situatie rondom mijn vader, ik huil tegenwoordig heel snel, en ook daar word ik vermoeid door. Vind het allemaal ook zo zielig voor mijn moeder, mijn zus, mijn broertje… Ook bij hun lopen de emoties flink op de laatste weken.

En voor mijn pa zelf. Hoe zou hij zich voelen nu hij zichzelf ziet aftakelen, steeds meer hulp en meds nodig heeft, en weet dat hij gaat sterven… Dat lijkt me echt bizar om mee te maken. Gelukkig is hij heel nuchter en vredig. Maar de verwardheid slaat ondertussen meer toe… ik hoop voor hem dat het gewoon niet te lang meer duurt…

Maar goed, met mij gaat het nu wat beter. Heb in de loop van de dag wat minder pijn aan mijn schouder/ribben. Ik neem zo min mogelijk meds, maar soms wel even een beetje.

Ik wil morgen weer werken, want woens weer naar mijn vader de hele dag, dus ik hoop dat ik een goede nacht maak!

Nou, ik hoop snel weer te horen hoe het met jullie allemaal weer is, ook met de meiden waar ik nu even niet op gereageerd heb.

Xx Armanda

Geplaatst

hallo dames.

Dees hoop dat het gaat draaien en als dat niet gebeurt gaan ze dan een versie doen? ik hou al rekening met een stuitligging mijn andere twee kids lagen alle twee in stuit.

ja ook ik verlies melk, maar dat doe ik al een paar weken.

IVSH: mannetje is alleen het weekend thuis hier wel balen hij moet tot Januari 2012 bij luxemburg zitten dus ja spannend of hij optijd bij de geboorte kan zijn.

verder gaat het zijn gangetje weinig slapen maar ja gaat wel een keer over hoop ik.

Armanda het zit e ook niet echt mee ik hoop dat het beter gaat met je schouder

Morgen een afspraak bij de verpleegkundige kijken wat dat nu weer inhoud :)

Geplaatst

Hey Diaan, en hoe was die intake met verpl.kundige?

Hoe kom je eigenlijk aan zo'n afspraak? Krijgt iedereen dat vanzelf of is dat alleen in sommige gevallen nodig?

Wij zijn gisteravond naar infoavond Zhs Woerden geweest.

Echt goed om te horen hoe t daar allemaal gaat. En ze hebben sinds 1 sept een Geboortecentrum met aparte kraamsuites. Klonk goed. Maar we gaan binnenkort ook even bij Nieuwegein kijken.

Ben weer wakker. Al een paar uur. Lag gewoon niet lekker.

Het is hier ook stil op t forum. Niemand om op te reageren ;-)

Met mn schouder gaat het stukken beter! Gelukkig maar! Ik wil vandaag weer helemaal naar Zwolle rijden (naar pap) dus dat kan wel. Ik ben snel gestopt met de diclofenac. Voelt toch niet goed als je zw bent. Iemand er bekend mee?

Nou ik hoop nog even te gaan pitten.

Geplaatst

Ben ook wakker sinds 5.50 uur Armanda.... Heb alweer zo'n 7 keer geplast sinds 23 uur...pfff

Morgen dus naar je paps, hoop dat hij een goede dag heeft en dat je hem nog kunt spreken.

Ik moet straks weer op controle, ben benieuwd wat mijn gyn wil doen met de stuitligging.

Trouwens het kamertje is af, heerlijk.

Nou ga nog proberen weer in slaap te vallen.

Geplaatst

Yolande, jij ook wakker! Irri he! Maar ik werd net pas weer wakker dus toch nog geslapen! Jij ook hoop ik?

Maar je kamertje is af? Wat heerlijk joh! Heb je een leuke foto?

Suc6 bij vk vndg! Er zou tochnog genoeg toijd moeten zijn om te draaien? Hope so!

Geplaatst

Zonder bij te lezen wil ik even laten weten dat ik vandaag uit het z'huis ben gekomen. Het gaat best goed maar ik merk wel dat ik een week lang alleen maar in bed heb gelegen. Ik hoop een deze dagen weer achter de pc te kruipen om uitgebreid te reageren op iedereen, eerst even bijkomen en genieten van het thuis zijn.

Geplaatst

Armanda, pfff ik zat vannacht ook weer om 03:00 uur beneden. Kon ook niet meer slapen. Heb van half twaalf tot half drie geslapen, en van vijf tot kwart over zes. Ben blij om te horen dat het iig beter met jouw schouder gaat zeg! Diclofenac kan prima in de zwangerschap mits het kortdurend gebruik is. Maar maak je niet ongerust daarover hoor! Vandaag naar jouw papa he? Ik hoop zo dat hij zich vandaag redelijk voelt! Die kraamsuites klinken goed! Hebben ze ook in het WKZ Utrecht waar ik ga bevallen. Maar wat zit er in Nieuwegein dan?

Yolande, ook al nachtdienst gehad! Poeh zeg, 7x plassen?! Mijn hemel da's elk uur! Ik moet 2x per nacht. Heb je nog wel wat kunnen slapen? Hoe was het bij de vk? Is jullie beebje al gedraaid? En hoe gaat het nu met jouw bloeddruk? Wat een heerlijk gevoel dat het kamertje af is! Foto? : ))

Poezebeest, lekker thuis weer! Lekker bijkomen meid! Wel alles goed nu?

Ook ik ben net weer bij de vk geweest. Bloeddruk 80/130. Best wel aan de hogere kant voor mijn doen, maar wel netjes. Ik vertelde van de pijn in mijn bovenbuik. Vk controleerde mijn buik, en mijn baarmoeder komt al tegen mijn borstbeen aan, de baby ligt met zijn billen tegen mijn ribben aan, AUW! Mijn ribben zijn idd gewoon gekneusd! En mijn maag in de verdrukking. Kan zo moeilijk eten! Hebben jullie dat ook? Verder ook even snel een echo gehad, en de baby lag uitgebreeeeiiiiid te gapen, en lekker te bewegen, en in zijn oogjes te wrijven! Goede nieuws is dat het hoofdje van de baby al wat meer in mijn bekken komt te liggen. Het ligt nog niet vast, maar gaat de goede kant op! Ik moet ook zeggen dat ik de afgelopen dagen steken in mijn vagina had, en een pijnlijk stuitje! Verder nog even bloed geprikt, als ik niets hoor vandaag is alles goed. Wat ik ook wel verwacht. Nog 6,5 week meiden! Volgende week woensdag weer een groei echo, en vk. Die week daarop ook, maar dan nemen we ook de bevallingsplan door. Verder moet ik elke avond 1000 mg paracetamol innemen om door de pijn in mijn ribben te kunnen slapen. Sow, dit was weer de update. Ik heb echt zin in wentelteefjes, jammie! Ik ze effe maken, tot later!

Geplaatst

hey Armanda,

Ik kreeg de afspraak gewoon bij de verpleegkundige, sloeg eigenlijk nergens op, het enige was de bloeddruk meten en de hartslag van ons mannetje controleren,

Verder even de formulieren invullen als ik eventueel word opgenomen, en het formulier van het bloed dat wij afstaan uit de navelstreng als ons mannetje geboren is.

Dus kortom een half uur in de auto voor een afspraak van welgeteld 10 minuten hahahaha.

Maar ik weet in elk geval dat mijn bloeddruk goed is en dat ons mammetje het super doet, volgende afspraak is op 15 november en dan gaan ze kijken of het mannetje in stuit ligt nog steeds ....is de hele zwangerschap al zo...en dan kijken ze ook ofdat mijn placenta niet meer voor mijn baarmoedermond ligt...

dus nog even afwachten of dat we gewoon gaan bevallen ofdat het een keizersnede word.

Geplaatst

Oh wat erg dat korte slapen. Ik heb afgelopen dagen gelukkig goed geslapen behalve afgelopen nacht. Inderdaad veel naar de wc, de hond moest naar buiten vannacht en mijn man moest erg vroeg naar zijn werk, en daarna slaap ik ook niet meer.

Gisteren naar de zwangerschapscursus geweest. We hebben de bekken wat geoefent en mijn rechte buikspier ligt nog redelijk op de plaats. Het kan zijn dat die ver naar de zijkanten uit gaat wijken, maar dat viel nog wel mee.

Ik heb wel vandaag erg veel last van mijn schaamstreek. Doet gewoon echt zeer. Ik denk dat dit komt doordat mijn bekkenbodem wat weker wordt, maar prettig is het niet. Erg lastig met lopen. Heeft nog iemand hier last van?

Geplaatst

hier geen melk maar wel een beetje olieachtig iets uit de borsten, de vorige keer ook

armanda heb zelf geen ervaring met med. tijdens de zwangerschap maar weet dat je de diclofenac gerust mag gebruiken, er word zelfs morfine tabletten voor geschreven bij zwangeren

hier veel last van rug en ribben en maagzuur, verder aardig goed

morgen weer een paar uurtjes werken

net heel wat kleertjes gestreken en in de kast gehangen, het begint nu echt te lijken

morgen ook de gordijnen ophalen want deze waren sneller klaar dan de planning was

wil deze week en volgende week ook alles inrichten zodat ik nog ff de tijd heb om te kijken wat er nog bij moet komen

mag graag zoveel mogelijk zelf doen zelf controle houden

Geplaatst

Heej dames,

Hier ff een ego berichtje:

We hebben vanavond de 2de 3D pretecho gehad en deze was veeeeeeel beter :-D Zie hieronder een paar mooie plaatjes van het resultaat.

[ATTACH=CONFIG]2550[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2549[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2551[/ATTACH]

Liefs Elke

Geplaatst

Fijn Elke dat het nu beter gelukt is!

Hier gisteren bij de gynaecoloog op controle geweest, bloeddruk 140/80 maar ze is tevreden en kindje groeit flink, wordt een flinke knul zei ze!

Hij ligt nog steeds in de meest volledige stuit en de optie draaien bekijken ze pas bij 36/37 weken omdat hij daarvoor anders makkelijk kan terugdraaien. In 50% van de draaipogingen lukt het en anders adviseerde ze een keizersnee omdat hij op minimaal 7 pond wordt geschta zou een stuitbevalling teveel risico met zich meebrengen. Het maakt me inmiddels niet veel uit, we zien het wel. Gek genoeg zie ik niet op tegen de bevalling...

Armanda hoe was het met je vader gisteren?

En iedereen lekker geslapen?

Geplaatst

Elke, wat leuk die foto's. Blijft erg bijzonder.

Yolande, ik had de cursus om 19..00u en jij?

Dat wordt inderdaad een flinke knul bij jullie. Leuk toch. Maar toch is dit maar een schatting. Bij de tweeling van mijn zusje waren ze er zeker van dat het meisje die onderaan lag de zwaarste zou zijn en het jongetje die bovenin lag het lichtste. Nou, daar klopte niks van want het was precies andersom.

Vandaag een groeiecho gaan maken. Ik heb goed geslapen. Ik had in het begin van de nacht weer een vreselijke kramp en ineens kreeg ik zo'n vreselijke huilbui. Ik was ineens zo bang dat ik geen goede moeder zal worden. Dit vanwege dingen die ik in het verleden heb meegemaakt. Maar vandaag schijnt het zonnetje en voel ik me weer wat beter.

Maar alles wordt echt wat zwaarder. Net het beddegoed afgehaald om uit te wassen, wat opgeruimd en met de honden gewandeld. Maar dan ben ik echt kapot. Ik moet nog beneden stofzuigen en stofvegen, maar dat doe ik vanmiddag dan wel of zo.

Geplaatst

Ah Jessie, ik om 19.30 uur haha toch niet dus....

Wat een nare droom had je!! Je wordt vast een lieve moeder en juist door een verleden weet je misschien nog beter hoe jij het wilt invullen!!

Ik heb gelukkig ook 10 uur geslapen, na een nacht ervoor van 4 uur. Heerlijk is dat dan hè?

Ik ga zo wat laatjes met administratie ordenen....

Geplaatst

hee meiden!!

Armanda: hoe was het bij je vader? Heb je een fijne dag kunnen hebben met hem? En een beetje beter geslapen nog? Die nachtelijke posts van jou moeten wel een keer ophouden hoor :-) Maar ja, je doet er zo weinig aan he.... Ik slaap soms heerlijk door en soms is het inderdaad echt helemaal niets et slapen.

Yolande: jij ook al zo slecht slapen.... Ben benieuwd of die kleine van jou nog gaat draaien: hoop het! En inderdaad: graag een foto van jullie kamertje: super leuk om te zien! Ook van de andere meiden trouwens! Wij moeten nog heel wat doen, dus foto's volgen later.

Poezebeest: heel fijn dat je uit het ziekenhuis bent. Fijn om weer thuis te zijn, hoop dat het allemaal goed blijft gaan.

Hope: nog maar 6,5 week, dat gaat echt heel snel! Die gekneusde ribben klinken echt heel pijnlijk, maar..... die wentelteefjes klinken heerlijk :-) Ook nog maar eens maken binnenkort. Doet me denken aan mijn oma, zij maakte dat vroeger vaak voor ons.

Diaan: stuitligging en lage placenta: oei: hopen dat dat inderdaad nog veranderd. Maar je hebt nog wel een aantal weken, dus hopelijk trekt de placenta nog omhoog. ligt de placenta aan de voor of an de achterkant over de baarmoedermond?

Jessie: ik las dat je last hebt met lopen, ik begin dat wat meer te krijgen. Ik kreeg als advies om soms mijn bekken wat 'in te pakken' als ik ga lopen. Houdt het bekken wat beter bij elkaar, ik ga het eens uitproberen binnenkort. Ik voel vooral mijn stuitje best erg en ook de twee bilspieren lijkt wel (vooral links). Meis, die huilbui.... Je gaat zeker een goede moeder worden!!! Ik weet niet wat er in je verleden is gebeurd, maar ik weet zeker dat jij dingen anders aan zult kunnen pakken. Ik denk dat wij allemaal onze onzekerheden hebben, maar ik weet ook zeker dat we goede moeders worden. Simpelweg omdat we er heel hard ons best voor zullen doen!

Sandra: ook jij bijna alles af: foto's :-)!!!

Elke: mooie echo foto's! Ik neem mijn ouders volgende week mee naar een 3d echo, ben erg benieuwd hoe ze het vinden. Dan kunnen zij ook wat meer meekrijgen van mijn zwangerschap. Hoop dat catootje er net zo goed voor zal liggen.

Hier alles prima, nog steeds aan het genieten van zorgeloze zwangerschap. Want behalve wat kleine kwaaltjes als slecht slapen, eten dat voortdurend weer omhoog komt en m'n bekken dat ik begin te voelen gaat het gewoon heel erg goed. Doe nog veel, kan nog prima flinke stukken lopen enzo. Vanmiddag heb ik weer controle, ook weer echo. ben erg benieuwd! Leuk om weer even te kijken.

Morgen vlieg k voor ruim een week naar nederland: heel veel zin in! Gezellig iedereen zien en lekker babyshoppen :-)

Fijne dag allemaal!

IVFSH

Geplaatst

Elke wat een supergave foto's!! Ben zo blij dat ie meewerkte hahaha!

Jessie, hmmm die huilbuien klinken bekend. Eerst effe een flink potje janken en daarna de slappe lach krijgen!

Ivfsh, pijn in mijn stuitje heb ik ook nu, au! Komt door het indalen bij mij. Wat fijn dat het zo goed gaat! En lekker naar NL volgende week. Ga je naar familie? Het is hier nu prachtig weer!

Jippie heb vannacht 8 uurtjes geslapen, met 3x plassen. Tjee als ik 's nachts eruit moet voor de wc is het ook echt een waterval! Waar komt dat vandaan? Drink helemaal niet meer 's avonds! Ik geniet vandaag van het mooie weertje. Ben net even naar de Intratuin geweest. Ik moest er even uit. Waren ze al bezig met de kerstshow. En laat ik nou een enorm kerstmens te zijn! Vond het wel nog zo vroeg maar wel leuk. We hebben begin dit jaar in ons huis nieuwe vloeren aangelegd, en ook een compleet nieuw interieur aangeschaft. Dus ik wil heeeel graag nieuwe kerstballen e.d in de kerstboom. De oude spullen passen er totaal niet meer bij. Vind het best zonde om er niets meer mee te doen, maarja. Het is ontzettend vroeg, maar we gaan volgende week zaterdag allemaal nieuwe kerstspullen aanschaffen, want, baby of niet, er komt een kerstboom te staan hahaha! Ben dan 35 weken, en daarna zullen we echt geen tijd meer hebben om te shoppen voor de feestdagen. Dus dat doen we volgende week. Ook voor Sinterklaas alvast. Ik wil nu zilver, glas en donkerpaars kerstspullen, dusssss!

Verder eigenlijk geen nieuws, ik ga effe lekker bankhangen, en straks lekker mexicaans eten maken, jammie! Jullie ook smakelijk eten strakkies!

Geplaatst

Ivfsh, fijn dat je een zorgeloze zwangerschap hebt hoor!!! Slecht slapen hoor ik hier nu wel van bijna iedereen....Leuk zeg naar Nederland en ook lekker babyshoppen, check ook even de sites van babydump, babypark en prenatal want soms zijn er net leuke kortingen van wel 20-25% en dat scheelt flink.Hope, jij klinkt ook vrolijk! Lekker aan de kerstdecoratie bezig haha, je kunt het maar beter vast hebben toch?Even over de foto van ons kamertje, mijn man houdt er niet zo van als ik foto's op internet plaats. Hij vindt dat te prive...Hij zit ook niet op Facebook etc ( ik wel) dus vandaar dat ik het maar niet plaats. Hij is verder juist eerder hip en modern maar toch vind hij dat soort dingen te prive...Dus ik respecteer dat in dit geval...Verder moest ik lachen toen hij vanmorgen vroeg of ik mijn vluchtkoffer niet eens moet klaarmaken, haha. Hij had iets van een collega opgevangen die eind okt vader wordt en ik moest natuurlijk lachen dat hij er over begon terwijl ik nooit iets over een luchtkoffertje genoemd heb... Grappig hoe hij er naar toe leeft, hij kan niet wachten om papa te worden.Trouwens Elke, heb je al een reactie op de knuffeloproep gehad, hoop dat je er eentje kunt bemachtigen?

Geplaatst

Hope: ik plas s'nachts ook veel meer dan overdag. Vond ik ook al zo raar. Overdag plas ik echt hele kleine beetjes.

ifvsh: wat bedoel je met de bekken inpakken? Ik heb inderdaad ook meer last van mijn stuit gekregen.

Lief van jullie die reacties op mijn huilbui. Ik merk echt dat ik af en toe helemaal niet echt mezelf ben. Af en toe een beetje depri. Weet niet hoe dit komt en voel me er ook wel een beetje schuldig om. Ik moet me nu zo gelukkig voelen. Maar als ik alleen ben weet ik af en toe even geen raad met mezelf.

Vandaag de groeiecho gehad. Alles ziet er weer prima uit. Maar ukkie liet haar gezichtjes niet echt goed zien. Wel 2 foto's meegekregen, maar ik vind ze erg onduidelijk. Ze ligt met haar hoofdje bovenin en de beentjes onderin. Dat het hoofde boven zit had ik zelf wel al gevoeld. Ligt soms echt tegen mijn ribben aan, maar ik vermoede al dat dit het hoofdje was omdat ik altijd onder in mijn buik het getrappel voel dus dan moeten de voetjes dan zijn. Maar het heeft nog alle ruimte en tijd om te draaien.

Ukkie is nu ong 1700 gram. Dit is precies goed voor iemand van 31 weken.

Daarna kreeg ik nog de anti D spuit omdat ik rhesus negatief ben. Pfff, was best een grote en dikke spuit.

Daarna nog even naar babydump gegaan. Nog een broekje gekocht en een knuffel van Nijntje. Ik heb nu best veel spullen in maat 50-56. Dus ukkie krijgt nu voorlopig geen kleertjes meer erbij.

Mijn man moet ik echt achter zijn vodden aan zitten om dingetjes te doen. Zoveel tijd is er niet meer voor alles wat hij nog wilt ( lees moet) doen. Hij wilt nog een deur schilderen, 2 nieuwe badkamermeubels plaatsen, een bord maken en daarnaast heb ik steeds iets meer hulp nodig in het huishouden. Zo moet hij nog op de wc en badkamer de tegeltjes even doen want daar kom ik onderaan niet meer bij als ik moet bukken. Wel vermoeiend hoor steeds achter hem aan zitten. En toen dacht ik, dan ga ik lekker een cake voor hem maken.

Eerst begint de mixer flink te stinken en te roken, dus die kan weg, en dan zie ik ineens dat ik vergeten ben de melk erbij te doen. Geen cake dus. Nu is mijn man naar vrienden toe om de wandelwagen op te halen. Ze hadden er nog een staan van hun kleintje en die mochten we hebben. Dat scheelt toch weer in de kosten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden