Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey meiden,

Hier even een update van mij....de nachten zijn heel erg kort geworden pfff 2 uur slapen en de rest wakker,

mijn bekken werken ook niet echt mee...word er gek van gisteravond kon ik niet meer zitten of liggen maar ff een paracetamol genomen,

heb uiteindelijk toch nog wat kunnen slapen.

Zometeen mijn meiden halen, de jongste is ziek dus die is gezellig bij mama thuis.

Geboortekaartje hebben we ook uitgezocht hahahaha word puzzelen lol

kinderkamer is af, althans het staat want na de bevalling gaan we verhuizen dus is eigenlijk niet echt een babykamer,

maar des te mooier word die als we in ons huisje komen.

Ga maar is kijken of ik hier die trappen zonder al te veel pijn af kan komen.

greetz Diana

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey girls,

Ja sorry, effe niet geweest hier, geen puf. Ik heb net wel alles gelezen, maar vergeef me, mijn hoofd is een vergiet hahaha! Ik las dat iedereen wel last heeft van kwalen, nog even volhouden meiden, we zijn er bijna! Nog een paar weekjes!

Noor, wat bij toch een lief mens!!!!!!!!!!! Ik moest wel lachen om je, hahahahaha, meldingsplicht! Hihi! Zooooo'n dikke knuf voor jou!!!!!!! Hoe gaat het met jou??

Dees, had jij nou pijn in je bovenbuik? Had jij dat nog laten checken bij vk? Gaat het al wat beter met je? Ik weel wat je voelt hoor! Niet grappig! Enne, wat leuk hoor, die cadeaubonnen! Heb je al een bepaald servies, of merk op het oog? Ik vind Villeroy & Boch erg mooi, maar zoooooooooooooooo duur! Hmmm, ooit komt het er nog wel van haha! In Bataviastad hadden ze in de outlet ook erg mooie servies voor de helft vd prijs!

Jessie, auw, die beenkrampen zijn ook echt niet grappig! Heb je al magnesium geprobeerd?

Elke wat een prachtige dochter heb je zeg! Mooie ogen! En ook top dat alles goed is met jullie kleintje! Sow, hij ligt dus dwars, hahaha! Voel je hem dan ook echt aan de zijkanten trappen? Soms voel ik ons beebje op 3 plekken tegelijk, hihi!

kelebek, yeaaaaf Mutsy Slider! Dat zijn idd hele mooie wagens! En paars! Geweldige mooie kleur! En aan de poets! Ik vind het erg fijn om steeds weer iets af te strepen!

Poezebeest, nou zeg wat een rotopmerkingen zeg! Onbeschoft hoe mensen zijn he? Ik heb dit ook al zoooo vaak meegemaakt, maar nu lach ik erom hoor! Haal je schouders op, en lach ze recht in hun gezicht uit, en zeg dat jij een prachtig wondertje in je buikkie hebt, en dat leven niet for granted is! En dan zou ik erachter aan zeggen: heb je al vandaag in de spiegel gekeken naar die lelijke neus van je? Miscchien een nose job een idee??? Hahahaha! Ben er heel bijdehand in geworden!! Wat betreft jouw ouders....Volg je gevoel, en probeer het bespreekbaar te maken...Ik heb precies hetzelfde met mijn schoonouders, eerst over dat vernoemen, nu willen ze in de kraamweken elke dag langskomen. Ik heb al gezegt dat het niet hoeft, we hebben kraamzorg, en de 1e tijd is voor ons 3tjes. En natuurlijk zijn ze welkom, maar bel eerst even. Dan kan je altijd nog zeggen van: nu even niet, of: okay maar dan om ....uur. Misschien is dat een idee om het zo af te spreken. Wij doen iig wel de deur op de knip, dat ze niet zomaar aan mijn bed staan!

Ivfsh, heb je het gezellig gehad met jouw familie? Wat vervelend dat het zoooo heeft geregend joh! Alles goed verder? Voel jij je kindje goed bewegen?

Yolande, meis, hoe is tie nu? Bloeddruk al wat lager?

Francis, pffff wat heftig zeg....Wanneer zou Matthijs zijn verjaardag zijn? Jeetje wat een emotionele beladen tijd voor jullie, ik kan het me niet eens voorstellen...Speciaal voor jou een hele dikke knuffel! Nog even volhouden, en dan heb je een prachtig wondertje in je armen!!! Alles komt nu goed! Probeer er een beetje in te geloven.!

Armanda, lieverd, denk ook aan jou hoor! Hoe is het met jullie ukkie? Voel je haar lekker bewegen? En jou lieve papa? kan hij het nog een beetje volhouden?

Kyra, nog van harte meid!!!!!! Hebben jullie een leuke verjaardag gehad? Flink verwend? In ieder geval prachtig weer gehad zeg! Ook al aan de poets? hahaha, nesteldrang? Ikke wel! Kan alleen zo weinig. Vind het best lullig voor mijn man. Jij ook naar de VK, succes strakkies, en morgen en overmorgen! Poeh, 3 dgn achter elkaar? Kon dat niet op 1 dag?

Sandra, was jij nou zo strontverkouden? Al wat opgeknapt? En jij ook nog van harte met de verjaardag van jouw man! Hebben jullie een leuke dag gehad?

Diaan, hoe gaat ie met jou?

Ik weet nou, niet zo goed of ik iemand ben vergeten. Anders zoooo sorry! Tja, en nu over mezelf. Alles hetzelfde hier, mijn buik is nog steeds zo hard als een kokosnoot! Volgens vk loop ik al sinds de 30ste week met een buik van iemand die nu moet bevallen. Zo voelt het ook. Mijn buik is zooooo hard gegroeid door het vruchtwater dat ik ik vreselijk veel striemen over mijn buik heb. Daar voel ik me wel erg ongelukkig over, Heeft iemand dit ook? En zou dit nog weggaan? Ik heb me er helemaal bij neergelegd bij de non stop harde buik, en ik merk ook dat mijn lijf zich helemaal aanpast aan die buik. Ik bedoel, mijn maag, darmen, longen. Alles gaat gewoon easygoing. Maar okay. Steeds kleine beetjes eten, veel fruit, ben gelukkig niet geobstipeerd. En door anders te ademen heb ik meer lucht. Door dat mijn lijf helemaal aanpast, en ik me erbij heb neergelegd, slaap ik al sinds vrijdag nacht super lekker! Zo'n 7-8 uur per nacht, ipv 3 uur. Zoooo heerlijk. Moet wel zeggen dat de vermoeidheid die ik in het begin had, nu weer helemaal terug is zeg!

Verder zijn wij ook ons lijstje aan het afstrepen. Raar idee, ben nu 32,5 week, en kan nu tussen de 5 en 7 weken bevallen!! Ben er nog niet helemaal aan toe geloof ik. Voor mijn gevoel nog veel doen. Maar, kamertje is klaar, kleertjes gewassen en gestreken door mijn schoonmams. Keuken gesopt, badkamer gesopt, vloeren gedweild, ( allemaal door mijn lieve man ). Luxaflex beneden helemaal geschrobt en schhongemaakt door mijn moeder. Box heeft hij gisteren in elkaar gezet, en staat nu in de woonkamer. Ik ga hem morgen schoonmaken en doe ik de hele dag lekker over. Verder staat ons bed ook op klossen. Mijn hemel wat hoog!! Ik kom er moeilijk in en vooral heel moeilijk uit! Hij staat nu op 70 cm, en ik ben maar 1,61! Oja, mijn vluchttas staat helemaal klaar met de maxcosi. Proefdruk vh het kaart is prima, enveloppen heb ik geschreven. En van het weekend gaat mijn man de wc beneden nog effe sousen, en nog een paar kleine dingetjes doen. En daarna zijn we zo ongeveer klaar. Ik wilde perse dat nu alles klaar is, want heb nog steeds het gevoel dat de baby eerder komt. Met ons kindje is trouwens alles goed! Ik voel hem gelukkig weer wat meer en beter. Hij is nog niet ingedaald.

Dan nog als laatste wat ik wilde zeggen. Mijn paps en mams gaan volgende week vrijdag voor 3.5 week naar Bali! Vreselijk vind ik het! Maarja, ze hadden afgelopen januari al geboekt, ik raakte in maart zwanger. Mijn moeder vind het ook niks. Ben zoooo bang dat het kindje eerder komt, en mijn ouders zijn er niet! Ik wilde graag mijn moeder, naast mijn man natuurlijk, bij de bevalling hebben. Ik zeg nu steeds tegen ons kindje, blijven zitten tot 6 november!

Enne, dan nog wat. Mijn broertje en zijn vriendin zijn al 8 jaar samen, en wonen ook al 4 jaar samen. Alleen, mijn schoonzus heeft zo'n vreselijk rotleven gehad, ze is nu pas 24. Mijn broertje bijna 28. Mijn schoonzusje haar ouders zijn beide de ergste alcoholisten ever! Zij is zo vaak mishandeld thuis. zowel fysiek als mentaal. Ook misbruikt en gebruikt. Haar moeder gaat in november weer naar rehab. Bovendien hebben haar beide ouders enorme schulden. Ze heeft ook nog een broertje die zijn verdriet op haar heeft afgereageerd door agressie. Verder is hij enorm drugsverslaafd. Verder heeft mijn schoonzusje geen enkele familie. En jullie kunnen je voorstellen dat zij zo'n minderwaardigheidscomplex heeft, zo onzeker, vertrouwd niemand, echt niemand in deze wereld. Behalve mijn broertje. Mijn broertje heeft in feite een hele hele moeilijke relatie met haar. Het is een zeer complex meisje. Alleen bij mijn broertje is de koek op. Hij kan niet meer, het gevoel is er niet meer voor haar. En hij wil uit elkaar gaan. Maar hij weet dat zij nergens naar toe kan en niemand heeft. Het enige wat zij heeft is mijn broertje. En hij weet, dat als hij van haar weggaat, dat het misschien wel haar ondergang is, letterlijk....Terwijl mijn broertje op is, en stuk van verdriet, kan hij haar niet zomaar het huis uitsturen. ( het huis is van hem ). Dusssss.....drama. Zit er behoorlijk mee in mijn maag, weet totaal niet hoe ik mijn broertje kan helpen, en dan zijn mijn ouders ook nog op Bali straks, en ik hoogzwanger. Nou ja, we bekijken het van dag tot dag.

Zo, jullie zijn weer bijgepraat. Lang verhaal geworden zeg, haha! Ik ga even douchen, en zo naar de vk. Nou, veel liefs van mij!!

Geplaatst

Zo, even achter de laptop voor het eerst in 3 weken.

Via de ipad is het onhandig teruglezen en dan kan ik niet onthouden wie wat schrijft...

Allereerst Hope, fijn dat alles goed gaat naar omstandigheden. Die striemen lijken me inderdaad niet leuk maar je doet er weinig aan vrees ik.

Wel erg fijn dat je beter slaapt ( in tegenstelling tot ik). En ik lees dat je schoonmoeder ook e.e.a. heeft gedaan, dus daar kan ik uit opmaken dat zich goed heeft neergelegd bij jullie naamkeuze?

Wat betreft je broer, poeh heftig verhaal. Vaak zie je wel dat zo'n meisje er alleen wel uitkomt maar ik snap wel dat hij er moeite mee heeft om haar uit huis te zetten. Toch is het uiteindelijk zo dat het wel zal moeten als hij niet met haar verder wil. Kan hij er niet met haar over praten en dat zij er wel tijdelijk blijft wonen maar snel naar een eigen plekje op zoek gaat of denk ik nu te makkelijk?

Ik hoop niet dat jij dit op je dak gaat nemen, je moet nu echt aan julliezelf en kindje denken!!

EN je gaat gewoon na je ouders terugkomst pas bevallen, afgesproken??!!\

@ Diaan, 2 uur slaap per nacht is vreselijk weinig...... ik heb ook vaak van die nachten tegenwoordig en dan soms opeens weer een nacht van 8 uur waardoor ik het nog weer volhoud. Bij jou komt het dus door de bekken? Bij mij door het plassen en malen.

Leuk van je verhuizing, ga je naar een andere plaats en een groter huis? Leuk om in te richten alleen wel pittig met weer een kleintje erbij?!

@Kyra, jouw nesteldrang is flink op gang gekomen als ik het zo lees!! Go Kyra go Kyra! Denk je wel om jezelf?!

@ Francis, poeh ik snap dat de komende week erg spannend en moeilijkk voor jullie zullen zijn. Het is niet lang meer...! Sterkte met het wachten.

@ Elke, wat een heerlijk eigenwijs snoetje heeft je dochtertje! Schattig hoor!

@Jessie, auw rot he die krampen... doe je voor het slapen gaan wel strek oefeningen voor de kuiten? Dat helpt mij wel ietsje.

@IVSH, ik moest wel lachen om je verhaal dat je schoonouders oud worden.... dat wordt alleen nog maar erger haha. En ja lastig met je mams hoe je zoiets kenbaar kunt maken. Misschien is het juis wel fijn als ze in het begin van de 2de week even 2 of 3 dagen bij je is om je te helpen en dat je man juist daarna aansluitend pas vrijneemt?

@Poezebeest, voor jou ook dat dilemma met ouders?! Lastig, je wilt hen niet kwetsen maar je kunt wel eerlijk zijn en zeggen dat je het belangrijk vindt om ook echt te wennen met z'n drietjes of kun je dat voor je gevoel niet zeggen. Mijn ouders en ik zijn altijd erg direct met elkaar maar ja dat ligt bij iedereen anders denk ik.

Het is wel lekker las je het ruim voor de bevalling besproken hebt voor de rust in je eigen hoofd, althans dat zou ik wel fijn vinden.

@ Kelebek,jij bent ook dingen van je lijstje aan het afstrepen. Kinderwagen gekocht, gaaf hoor!

Kleertjes gekocht en aan de schoonmaak?!

Ik heb inmiddels kleertjes in 50 en 56 of sommige dingen 50/56 gekocht.

Ik heb bij een klein babywinkeltje een schattig egaal wit pakje (een geheel) laten bedrukken met de naam van onze zoon en er zit ook een bijpassend mutsje bij. Dat wordt zijn eerste pakje!

Verder ook bijna alles gewassen en gestreken ( ja heb nu tijd over sinds ik niet meer werk, heeeeerlijk).

Even over mezelf, controle was goed, bloeddruk blijft nog steeds op 135/75 en gisteren een groei-echo gehad en alles was precies gemiddeld, zooooo blij!

Hij ligt alleen al een hele tijd in een volledige stuitligging en volgens de echoscopiste heeft hij nog maar zo'n 3 weken om naar beneden te draaien met zijn hoofd...

Ik hoop zo dat hij nog draait, anders gaat mijn gynaecoloog proberen hem te draaien maar dat schijnt pijnlijk te zijn en daarnaast heb ik daar via via een verhaal over gehoord van iemand bij wie dat verkeerd is gegaan heel lang geleden... pfff. dan heb ik in dat geval misschien liever een keizersnee.

Nou ja, eerst maar afwachten want hij kan echt nog draaien, al ligt meneer volgens mij heerlijk zo. De nachten zijn voor mij niet erg fijn want hij ligt dus continu met zijn billen en benen te stuiteren op mijn blaas en serieus, 8 keer per nacht plassen is echt niet grappig.

Gisteren voor het eerst naar de zwanger en fit cursus gegaan, haha. Iedereen had dezelfde klachtjes en kwaaltjes en hebben wel wat goede tips gekregen.

Ik pers namelijk altijd om extra uit te plassen omdat ik elke keer het gevoel heb dat ik snel weer moet maar dat is dus juist niet goed voor de bekkenbodemspier....

Nou ja, weer wat geleerd...

Heb trouwens offerte voor een geboortekaartje opgevraagd dus hoop dat ik dat ook snel kan afvinken, heb namelijk ook nogal last van afvink- en nesteldrang, hihi.

Nou meiden, fijne dag allemaal!

Liefs Yolande

Geplaatst

Hope, ik slik inderdaad al maanden magnesium.

Kyra, en ik heb ook een zeepje liggen maar helaas.

Ik heb nu het advies voordat ik naar bed ga even gaan wandelen, nou we hebben 2 honden dus dat deed ik al,

daarna douchen en eindigen met een koude douche en dan een sok aan in bed. Dan dan maar eens proberen.

Vandaag een gesprek gehad met mijn manager en ik ga vanaf volgend jaar Maart terug van 32 uur naar 28 uur werken. Dat was geen probleem dus dat is erg fijn.

Vandaag zijn de kleertjes binnengekomen die ik besteld had. Ze zijn zooooooooooooooo leuk. Ik heb niet teveel besteld hoor. Ze zijn in maar 50-56 dus hoop dat het wel gaat passen. Ik heb 2 shirtjes met lange mouwen, 1 bolero en 1 vestje. Nu nog 2 broekjes erbij en dan ben ik voorlopig wel klaar.

gisteren hebben we een informatiebijeenkomst gehad over de bevalling. Het is niks nieuws wat je hoort maar wel erg interessant.

Dan ga ik in nov. ook naar de bijeenkomst bevallen in het ziekenhuis en de bijeenkomst borstvoeding.

Morgen moet ik weer naar de vk. Volgens mij heb ik vandaag voor het eerst gevoeld dat ukkie tegen mijn ribben duwde. Net of die zich afzette boven aan de rechterkant. Zeer appart want ik voel het eigenlijk altijd heel erg laag beneden in mijn buik bewegen.

Waar voelen jullie de kleine bewegen? Ik merk wel dat alles steeds ietsjes zwaarder wordt.

Geplaatst

hallo dames,

ben ik even weer, ook al ben ik moe moe moe! Ik slaap slecht, ik kan niet in slaap komen en als ik slaap wordt ik na een uurtje weer wakker en blijf dat zo tot een uur of half 4. dan gaat om 6 de wekker van manlief en ben k weer wakker.pfff! erg vermoeiend. Ik voel ook dat alles zwaarder wordt en nu ik moe ben heb ik gewoon zin om de hele dag in mijn joggingbroek rond te lopen.. maar ja soms ook wel een x met Julian naar buiten natuurlijk want hij vindt dat super, en vooral nu lekker dor de blaadjes lopen.

volgende week weer naar de vk. maar als ik die pijn blijf houden ga ik wel eerder bellen.

even over de strepen.. ik heb geen enkele streep, ook niet bij julian.. tenminste niet op mijn buik, alleen wel op mijn bovenbenen.. ik merk echt dat het uitrekt allemaal.. maar laat dat lekkere eten maar eens staan als je mega trek hebt! Ik probeer zowiezo door de week goed gezond te koken. maar pff als ik zo moe ben wordt het geen 3 gangen menu. hahaha

ga straks wel even verder allemaal bijlezen. nu eerst verder met eten.

liefsss

Geplaatst

Yolande 2009: we blijven voorlopig wel in of omgeving Den haag wonen maar ik woon nu op een klein flatje en ja met 5 man is niet echt handig.

maar de planning is wel dat als de meiden van school zijn we naar de Belgische grens gaan vertrekken.

hahaha ja het volgende huis is wat groter......gelukkig wel hebben we tenminste wat ruimte in en om het huis.

Ja is idd veel werk met zo'n klein mini mannetje, maar ja we hebben bewust gewacht tot na de bevalling dit omdat manlief momenteel bij Luxemburg gelegerd is.

En ja het weinige slapen pfff is echt een drama scheelt dat ik weet dat het mijn bekken zijn had ik bij mijn vorige zwangerschap ook.

dus ja gewoon extra oefenen voor zover het lukt :)

Verder gaat het gelukkig prima hier.

Geplaatst

Hmmmm, waarom is het altijd zo dat als je zegt dat je goed slaapt, of dat het beter gaat, je dezelfde nacht nog wordt afgestraft? Om half elf naar boven gegaan en kon maar niet in slaap komen. Steeds superwarm en daarna weer klappertanden. Ben ook misselijk, keiharde buik en de baby trapt tegen mijn maag, ribben en banden, au! Zit voor de verandering weer eens beneden. Waarschijnlijk de rest vd nacht, kan gewoon niet liggen, maar ben zoooo moehoehoe....Shit, krijg nu ook een vette bloedneus ineeens! Die heb ik nu elke dag, bah! Pffff.......ben het zwanger zijn zoooooooooooooooooooooo zat!!!!!!!! Hebben jullie dat gevoel ook wel eens? Of ben ik nou zo'n aansteller? Nah ja...... ik hoop dat jullie allemaal lekker hebben geslapen vannacht!

Geplaatst

Je bent niet de enige hoor HOPE, alhoewel ik hoop dat je nu toch ligt te slapen. Heb vannacht een hele bevalling geleid als een soort inval-verloskundige pffff. Lag al om 5 uur wakker en om even over half zes ben ik er maar uitgegaan. Wasje draait, andere was hangt alweer te drogen en ga zo eens een flinke mand met strijk wegwerken. Gelukkig is het pas de tweede keer dat ik niet echt goed kan slapen, dus dat valt allemaal nog mee als ik jullie verhalen zo lees. Ik maak me waarschijnlijk ook misschien wel te druk over de uitslagen bij de internist.

Fijn trouwens om weer wat van je te lezen en ik was al helemaal blij dat je je ietsje beter voelde. Hopelijk is dit een eenmalig dipje en voel je je straks weer beter.

Dank je wel voor de felicitaties, maar ik ben zelf volgende week zaterdag pas jarig. Vind het alleen niet nodig dat iedereen 2 keer in 2 weken op visite komt, dus vandaar dat ik het samen met mijn zoontje vier. Ik ben trouwens heerlijk verwend. Heb eens gekeken welke boeken van bepaalde schrijvers ik allemaal miste en heb echt een enorme stapel boeken gehad, dus ik kan voorlopig weer vooruit met lezen. Nu alleen nog de rust in mijn kont vinden om te gaan lezen hahahaha.

De afspraken konden jammer genoeg niet op 1 dag, want ik moet een beetje rekening houden met schoolgaande kinderen en artsen die niet allemaal dezelfde dag dienst hebben.

Hoe was het bij de VK?

Jeetje lijkt me rot zeg dat je ouders op vakantie gaan. Laten we hopen dat de kleine man het nog even bij je wil uithouden tot ze weer terug zijn (ook al kan ik heel goed begrijpen dat je het helemaal zat bent).

Moeilijke situatie van je broertje zeg. Kan je daar niet zo goed iets over adviseren. Hopelijk komt het allemaal goed.

DIAAN, oei die pijn herken ik wel, had ik bij mijn dochter ook. Vooral het omdraaien in bed vond ik toen een ramp. Veel sterkte ermee. En straks verhuizen naar een huisje begrijp ik. Leuk zeg en de kinderen zullen de tuin heerlijk vinden (als je die nu niet hebt). Hier wordt er heel wat in de tuin gespeeld. Beterschap voor de kleine meid.

ARMANDA, hoe is het met jou? Kun je een beetje genieten van het zwanger zijn nu of wordt het al wat zwaarder?

YOLANDE, fijn om te lezen dat alles goed gaat, dat de bloeddruk gelijk blijft en dat de kleine mooi op schema ligt. Lekker ook dat alles al bijna klaar is voor de baby. Jij ook al nesteldrang, ik wil proberen om volgend weekend alles toch wel zo'n beetje af te hebben. Net als jij heb ik ook last van afvinkdrang (alhoewel mijn lijstje nog in mijn hoofd zit, maar in gedachte ben ik ook druk aan het afvinken).

JESSIE, leukleukleuk dat de kleertjes binnen zijn. Klein allemaal hè? Jammer dat het zeepje of magnesium niet helpt. Hopelijk werkt het douchen en de sokken wel. En mooi dat het met je werk allemaal geregeld is.

DEES, hopelijk heb je vannacht weer eens goed geslapen.

Gisteren bij de VK geweest en alles was prima. Bloeddruk 110/75. Iets gestegen, maar eigenlijk weer terug naar wat hij was aan het begin van de zwangerschap en dat was prima. Gewicht weer wat minder (half kilootje eraf, maar ik zal niet klagen). Beebje lag met het hoofd naar beneden, maar had nog genoeg ruimte om te draaien en de VK zei dat het voelde als een kindje van 31 weken. Moet wel een groeiecho laten maken, maar dat vind ik niet erg.

Verder gisteren wat boodschappen gedaan en me rot geïrriteerd aan een medewerkster in de schoenenwinkel. Ik moet nieuwe gymschoenen hebben voor mijn zoontje. Dat lag dus allemaal door elkaar en ik kon met mijn dikke buik zijn maat niet vinden (vak net boven de grond), dus ik vroeg of ze gymschoenen in zijn maat hadden. Als antwoord kreeg ik dat als ze er niet bij zaten, ze er dan niet waren en dat ik maar even moest zoeken. En dat terwijl ik al een paar minuten gebogen had gezocht met mijn dikke toeter. Ik was het zo zat dat ik zo de winkel ben uitgelopen met de mededeling dat als ze niet eens hoogzwangere vrouwen wilden helpen ik wel naar een andere zaak ging. Pfff wat een klantvriendelijkheid zeg.

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Hope; hoop dat je nog wat hebt kunnen slapen! En het zwanger zat zijn is hier niet onbekend hoor, van mij mag die baby wel komen zodra het verantwoord is en ik wil nooit meer zwanger zijn ;-)

Ik heb niet verder bijgelezen, ben gisteravond opgenomen in het z'huis. Kreeg gistermiddag ontzettende pijn in mijn zij, die zeurend begon en alleen maar erger werd. Pijn straalde uit naar rug en buik en ik wist niet meer hoe ik het had. Geen enkele houding kon ik nog hebben, ook paracetamol en warm bad hielpen niet. Z'huis gebeld en die wilden me zien. Wat had ik een pijn zeg, wat een hel. Uiteindelijk eerst een zetpil gekregen, die niets hielp, dus vervolgens aan infuus, wat na ophoging wel helpt, zo fijn! Men vermoed een niersteen of een nier die in de verdrukking zit, vandaag volgen verdere oz.

Geplaatst

Oh poezebeest, wat naar zeg!! Hoop dat er snel duidelijkheid komt en behandeling!! sterkte!

Hope, rot van je nacht en ik snap je heel goed. Noooit gedacht dat ik zou zeggen dat ik ook best klaar ben met de zwangerschap, even los van het prachtige einddoel. Had niet verwacht dat zwanger zijn vaak zo zwaar zou kunnen voelen. Mijn schoonzus zegt dat ik het zwanger zijn zal

missen na de bevalling maar dat kan ik

me nu bijna niet voorstellen...

Toch weet ik wel zeker dat ik wel een tweede kindje zou willen als het ons gegeven is.

Kyra, belachelijk van die schoenenwinkel zeg!

Geplaatst

Poezebeest, mijn hemel wat moet jij een pijn in je buik hebben zeg! Ik hoop dat je snel opknapt! Jeetje, ook jij hebt geen makkelijke zwangerschap!!

Kyra, jij ook al een schijtnacht! Laatste loodjes zeggen ze. Maar eh, hoe zwaar zijn die loodjes, volgens mij ben ik een en al lood!!!!!!

Yolande, wat ben ik blij om te horen dat jij er ook klaar mee bent, net zoals Poezebeest. Poeh, ben gelukkig niet de enige. Voel jij je ook regelmatig belabberd?

Ik heb vannacht maar 30 min geslapen. Ben nu bijn 27 uur non stop wakker. Ik bel zo het zh. Heb zooooo'n pijn in mijn bovenbuik, kan moeilijk ademen, lees amper. En gevoel van flauwvallen. Mijn buik kei en keihard, non stop harde buik. Ik denk dat ik even langs moet komen.....word vervolgd. Ik zou het zeker niet erg vinden als de baby met 36 weken komt. En voor de 2e keer zwanger worden? Ik zou wel heeeeeeeeel graag, als het idd gegeven is, een 2e kindje willen. Maar het hele voortraject, en zeker mijn zwangerschap is me zo onwijs zwaar tegengevallen. Elke kwaal, elke klacht, elke aandoening heb ik wel gehad, of heb ik nu.....Ik weet de 2ex hoeft niet zo te zijn, maar de angst ervoor is enorm. Heb vanmorgen ook echt even moeten huilen omdat ik het zo beu ben. Maar hey, straks hebben we super super wondertjes in onze armen. Dusssss, we blijven positief, en we blijven gewoon lachen. Want ik kan niet wachten tot we ons ventje eindelijk in onze armen mogen sluiten. En natuurlijk jullie ook jullie kleine schatjes!

Geplaatst

Pfff wat vervelend zeg van die slechte slapers. Ik heb gelukkig een nacht goed kunnen slapen en nog wel zonder krampen.

Ik denk wel dat ik het zwanger zijn straks zal gaan missen. Ik vind het toch een hele ervaring wat er in je buik gebeurd.

Het is echt een wonder.

Vandaag naar de vk geweest. Bloeddruk, ijzer, suiker, hartslag enz. is goed. Alleen in gewicht kom ik hard aan. Maar ik moet eerlijk zeggen ik snoep nu ook geregeld hoor.

Wel ben ik resus negatief en het kindje heeft de bloedgroep positief. Dit betekent dat ik in mijn 30e week, dus aankomende week een spuit moet laten zetten. Ik krijg dan ook gelijk een groeiecho. Dat zal volgende week donderdag zijn. Als ik dan bevallen ben zal ik nog een spuit krijgen. Dan de week erna een echo bij de gyneacoloog ter controle van het vleesboompje dat er zit en dan 1.5 week later nog een echo om de ligging te bepalen. Het hartje was vandaag even goed zoeken. Ukkie ligt erg diep en ook nog dwars. Heeft echt de billen aan mijn linkerkant liggen en de voetjes aan de rechterkant. Maar uiteindelijk toch gevonden.

Zojuist nog alle kleertjes doorgekeken die ik nog gekregen had van mijn zusje. Zij heeft een tweeling dus ik heb nu van verschillende pakjes met van die voetjes 2 dezelfde. En ik heb nu ontzettend veel rompertjes. Altijd handig.

Maar ik ben er nu wel allemaal moe van, dus ga lekker op de bank zitten met een boek of een filmpje.

Geplaatst

hier ff weer een berichtje van deze kant

wat is er ontzettend veel geschreven zeg

hoop dat ik alles onthouden heb

hier geen griep op verkoudheid meer alleen nog kriebelhoest vooral bij het liggen, maar heb hiervoor isla kreibelhoest pastilles die goed werken en ook nog eens erg lekker zijn

zaterdag lekker naar de ikea in groningen geweest en daarna nog ff uitgeleefd in de prenetal en babydump, kleertjes voor 'keessie' en voor amy gekocht en nog wat andere leuke hebbe dingetjes

verjaardag van mijn man goed gevierd afgelopen zondag

het hele huis vol visite en ik had energie voor 10 totdat ik s'avonds weer op de bank zat hihi

vanmorgen zijn de meubeltjes voor de babykamer bezorgd, wat waren ze vroeg was net uit bed

ongekamd de deur open gedaan om 8.10

nu moe op de bank zoals altijd heb de rest van de dag geen verplichtingen dus lekker de pyjama broek aan gedaan

zit het liefst bloot, mijn kleding zit nogal in de weg voor mijn buik, na het eten doe ik altijd direkt mijn nachtpon aan want dat zit het fijnst

hebben jullie hier ook zo'n last van?

ook kan ik haast niet eten, zodra ik een hap heb gedaan denkt de beeb opspelen lekker in mama's ribben en maag duwen

het is net alsof mijn hele buik dan omhoog komt

ik ben dan nog niet zat maar kan dan gewoon niet meer eten terwijl ik nog wel trek heb

ook krijg ik het nu benauwd van mijn buik

slapen gaat opzich iets beter dan vorige weken, moet in begin van de nacht nog vaak plassen, val daarna in slaap en slaap dan een paar uur en word rond 5.30 weer wakker, ben elke ochtend wel erg vermoeid toch slaap tekort denk ik, maar lig geen uren meer wakker, maar dat is nog maar 1 week zo

ze zeggen dat je zo voorbereid word op slapeloze nachten met de baby

amy sliep/ slaapt altijd goed door dus ik hoop dat dat bij 'keessie'ook zo is

iemand vroeg na welke maat baby kleding bij geboorte geloof Yolande?

amy is geboren bij 40 weken en 4 dagen woog 5 pond en was 52 cm maar droeg maat 50

dit heeft ongeveer 2 maand gepast

ze konden dit bij de echo niet goed inschatten want er werd iedere keer gezegd dat ik een grote dikke baby zou krijgen

nou ja groot klopte maar dik absoluut niet

ik had wel voor de zekerheid een pakje in maat 50 en een pakje in maat 56 in de ziekenhuistas zitten

poezebeest lig je in het zieknhuis? veel beterschap hopelijk is de pijn wat afgezakt

zo mijn dochtertje kreeg er net eentje over van onze kat

ze probeerd steeds de kat te pakken en trekt dan aan zijn vacht poten en slaat hem op zijn kop

tot nu toe ging het iedere keer goed maar nu sloeg ie terug

en zij brullen natuurlijk

ze heeft niks maar zal wel flink geschrokken zijn, zal ook nog wel vaker gebeuren

nou stop er eerst weer mee

Geplaatst
Hope; hoop dat je nog wat hebt kunnen slapen! En het zwanger zat zijn is hier niet onbekend hoor, van mij mag die baby wel komen zodra het verantwoord is en ik wil nooit meer zwanger zijn ;-)

Ik heb niet verder bijgelezen, ben gisteravond opgenomen in het z'huis. Kreeg gistermiddag ontzettende pijn in mijn zij, die zeurend begon en alleen maar erger werd. Pijn straalde uit naar rug en buik en ik wist niet meer hoe ik het had. Geen enkele houding kon ik nog hebben, ook paracetamol en warm bad hielpen niet. Z'huis gebeld en die wilden me zien. Wat had ik een pijn zeg, wat een hel. Uiteindelijk eerst een zetpil gekregen, die niets hielp, dus vervolgens aan infuus, wat na ophoging wel helpt, zo fijn! Men vermoed een niersteen of een nier die in de verdrukking zit, vandaag volgen verdere oz.

Ooooh meisje toch! Wat vervelend voor je! Is er nog iets uit de onderzoeken gekomen?

Ik hoop dat je geen pijn meer hebt!

Liefs Elke

Geplaatst

Hey meiden,

Ik reageer steeds maar kort en weinig omdat ik vanaf mijn iPhone typ en dat is irri en gaat super langzaam. Maar ik lees steeds alles. Ik herken veel, en soms ook weer niet.

Hope, je zou naar zhs gaan? Nog iets uirgekomen? Ben je wel weer thuis?

Poezeb, wat schrikken joh! Echt niet relaxed, al is je beebje gelukkig oke!

Met mij gaat t goed. Ik ga soms naar bekkenspecialist maar meer preventief, voor tips en trucs voor bewegen enzo. Als ik slecht slaap, heb ik t de volgende dag gelijk zwaar. Met ademen en onderin mn rug. Maar alles is goed te doen, en als ik jullie zo lees, mag ik totaal niet klagen!

Ben ondertussen wel wat moe-er. Tegenwoordig rond 22 naar boven ipv 23u. Ben t zwanger zijn niet zat. Maar heb ook nooit echt rose wolk gehad, ondanks dat t allemaal vrij goed gaat. Maar komt misschien ook omdat ik t er een beetje 'bij' doe. Klinkt raar, maar ik ben gewoon vooral met mn pa bezig. Daardoor doe ik babydingen een btje tussendoor. Vaak alleen ipv met een vriendin die ook al een kindje heeft enzo, want ik heb er gewoon geen tijd voor, en plannen lukt ook niet echt momenteel.

Ben regelmatig bij mn ouders en ze wonen ver weg dus ben er gelijk de hele dag. Mn pa gaat hard achteruit (bedankt voor t vragen en meeleven meiden!).

Hij is 40 kg kwijt en kan nog net zelf naar de wc lopen. Verder in bed. 4 x per dag thuiszorg! Neemt alleen nog maar meds. Eet niet. Alleen Soms Yoki. Of vla.

Klote om de aftakeling te zien. We bidden nog voor een wonder, maar er echt nog in geloven lukt haast niet meer.

Nou, toch veel getypt met een vingertje ;-)

Ik ga effe een boek lezen. Hubby en ik liggen s vroeg in bed! Gezellie, want soms leven we zo langs elkaar heen door alles. Nou hoop dat iedereen goed slaapt! Moi incluis!

Geplaatst

Armanda, poeh heftig te lezen dat hij vrijwel alleen nog zijn meds neemt en wat vla soms. 40 kg afgevallen... Ik vind het vreselijk voor jullie en snap goed dat de focus meer daarop dan op zwanger zijn ligt. Heb je een gevoel hoelang je vader dit nog volhoudt? Waarschijnlijk moeilijk in te schatten? Ik stuur je vanaf hier veel liefs....

Poezebeest, hoop zo dat de onderzoeken meevielen en ben erg benieuwd hoe het met je gaat, sterkte!!!!

Hope hoe was het in het zkh?

Geplaatst

Jeetje zeg Armanda. Wat gaat jou vader snel achter uit. Ik schrik ervan. Het is nog zo kort geleden dat je vertelde dat je vader ziek is.

Geniet maar van de tijd die je nu nog met hem hebt. Heel veel sterkte is deze zware tijden voor jullie.

Geplaatst

Ja hoor! Weer wakker! Dat heb je als je voor tienen al in slaap valt! Pff.

Yolande en Jessie, klopt, het is pas zo kort sinds we uberhaubt weten dat hij ziek is. We denken dat hij eerder nog weken ipv maanden heeft. Ik denk begin nov ofzo...

Nog iemand wakker?

Geplaatst

Armanda, ook ik schrik van je berichtje.....zo'n dikke knuf voor jou! Heb je nog geslapen?

Poezebeest, hoe gaat het met jou?? Ook een knuf voor jou!

Ik had gisterenochtend zo geen zin om naar het zh te gaan, was het zoooo zat, dat zh. Maarja, gisteravond kwam mijn man thuis, en ik zat gewoon te huilen vd pijn in mijn buik. Dus gisteravond alsnog gegaan. Baby is prima. Maar de rand van mijn baarmoeder zit zooooo hoog, kan bijna niet meer hoger. En drukt enorm op mijn maag, darmen en ribben. De vk zei dat mijn onderste 2 ribben aan beide kanten gekneusd zijn. En mijn maag ook. En ook de baarmoederrand. Want de baby ligt met zijn billen en benen helemaal tegen de rand aangedrukt, en trapt daar ook heel hard tegenaan. Dus feitelijk is mijn hele bovenbuik en mijn ribben aan beide kanten gekneusd. Verder ook tegen uitputting aan. De zk zei dat ik nu MOET slapen. Ze wilde me opnemen met een pethidine/slaapmiddel prik. Platspuiten dus. Maar dat wilde ik echtt niet. Dus ik mocht naar huis met een slaapmiddel. Die heb ik ook ingenomen en heb 10 uur lang geslapen. Maar je slaapt zo anders, werd ook heel naar wakker. Ik slik nooooit slaapmiddelen. Verder moet ik het nog 4-5 weken volhouden. Dan word gekeken hoe het gaat, en als de koek helemaal op is, word ik ingeleid....Afgesproken met de vk dat ik zeker 1x in de 3 dagen verplicht moet slapen. En als dit niet met slaaptabletten gaat, moet ik verplicht 1x in de week in het zh slapen. Pffff....

Geplaatst

Even snel een update, het gaat beter, infuus is vanmorgen uitgegaan en pijn blijft weg. Nu wachten op lab. uitslagen, als deze goed zijn mag ik naar huis, wel spannend want woensdag schijnt het dat mijn eiwitten op het randje zaten, een mogelijke zw. vergiftiging blijft een zorg. Ik hou jullie op de hoogte!

Geplaatst

gaat niet zo lekker he meiden..

hope, nou ik hoop wel dat je goed slaapt hoor, in het ziekenhuis doe ik helemaal geen oog dicht, veel te veel gedoe.

armanda.. even een dikke knuff voor jou!!

ik heb vanacht goed geslapen!! hiep hiep hoiiii! echt ik voel me gelijk een stuk fitter.. en kon ook nog uitslapen, manlief zou eruit gaan als julian wakker was.. maar ja, julian sliep lekker tot kwart over 9. dus papa en mama en julian lekker geslapen.

Morgen onze donkey omruilen voor een stokke, julian wil er absoluut niet in! en heb hem op mp te ruil aangeboden, wel voor een nieuw model, want wel willen er wel een plankje bij kopen. dus dat gan wel morgen doen.

Gister nog even langs de winkels geweest, Julian die groeit opeens in de lengte! dus maar broeken en truien gehaald, en pantoffels.. hij vind de pantoffels geweldig..gewoon van de hema maar ze maken zon mooi geluid als je loopt natuurijk.

heb ook de eerste baby kleertjes gewassen. zo leuk om die kleine kleertjes op te hangen. en vast te houden. zwijmel zwijmel.

nou ik ga Julian eerst even op bed brengen, me moeder komt ook zo om even 2 broeken om te naaien, heb 2 heerlijke zwangerschaps broeken gekocht alleen ik ben nogal klein dus er moet eerst een stuk af.

fijne dag, zonder al teveel pijn!

liefss

Geplaatst

POEZEBEEST, meid ik schrik van je verhaal. Hopelijk vallen de uitslagen allemaal mee en kun je snel naar huis.

HOPE, ach meiske toch, wat een ellende heb jij toch te verduren, terwijl dit eigenlijk de mooiste tijd hoort te zijn. Dikke digi-knuffel en blijf schrijven hè ook al zijn het mindere berichten.

ARMANDA, dat klinkt allemaal erg heftig van je vader. Ik duim dat hij het nog even volhoudt en straks toch jullie ukje kan bewonderen. Ook voor jou een dikke digi-knuffel en heel veel sterkte gewenst.

DEES, fijn dat je goed geslapen hebt en dat Julian ook lekker heeft uitgeslapen. Leuk hè om met de babywas bezig te zijn. Ik hoop dit weekend de eerste kleertjes te wassen (het hydrofiel ligt al schoon klaar)

JESSIE, fijn dat alles goed was bij de VK. Ik ga het getrappel in mijn buik ook missen hoor. Het is zo'n speciaal gevoel vind ik zelf.

YOLANDE, tijdens mijn eerste zwangerschap had ik echt nergens last van en heb ik het zwanger zijn best gemist. Bij mijn dochter had ik best wel bekkenklachten met een dreumes van 20 maanden en 2 gastkindjes, dus veel zwaarder en was ik erg blij bevallen te zijn en toch heb ik het zwanger zijn erg gemist. Vooral het getrappel en gedraai miste ik, maar je krijgt er zoveel moois voor terug...

Ik ben weer helemaal happy!!! Ben voor nu ontslagen uit het ziekenhuis m.b.t. de suiker enzo. Gisteren bij de internist geweest en alle uitslagen van de suiker waren prima, ook degene die ze meten over een langere periode (ik geloof 3 maanden) was helemaal top, namelijk 5.3 en die moet onder de 6 zijn. Ik heb dus definitief geen suiker, alleen een kans erop door de zwangerschap. Verder nieren, bloedbezinksel en schildklier allemaal prima. Cholesterol ook goed (alleen de foute cholesterol was iets verhoogd, maar dat zit helaas in de familie) en de leverfunctie is ietsje verhoogd, maar ja dat hangt weer samen met mijn overgewicht, dus Hiephoi van de gyn mag ik weer helemaal terug naar de VK. Heerlijk!!!!

Het enige dat ik moet blijven doen is dagcurves prikken (thuis met zo'n vingerding) en dat met de diabetesverpleegkundige bespreken. Zolang dat allemaal goed blijft hoef ik geen medicatie en is er voor de baby ook geen kans op lage suiker na de bevalling.

Heb nog even gevraagd naar het inleidprotocol en dat doen ze vanaf 38 weken, dus mocht het niet goed gaan met de suiker dan wordt ik vanaf die periode ingeleid, maar ik hoop dat dat niet nodig is (hoewel ik best met 38 weken wil bevallen, maar dat is meer omdat ik erg nieuwsgierig ben naar ons ukje).

Geplaatst

Heej dames,

@Armanda, wat een verhaal zeg... Zo heftig. Geniet van ieder moment die je hebt met je vader, of ze nu leuk zijn of niet. Ik hoop zo dat hij de geboorte van jullie kleintje nog gaat meemaken. Heel veel sterkte. ((((knuff))))

@Poezebeest, fijn dat je weer thuis bent en dat het infuus geholpen heeft. Ga voor je duimen dat je geen zw vergiftiging gaat krijgen!

@Hope, wat een ellendige zwangerschap heb je toch... Ik hoop dat je beebje niet al te hard meer groeit en je baarmoeder ook niet natuurlijk. Is er niet de mogelijkheid om wat vruchtwater af te tappen om de druk eraf te halen? Dat heb ik namelijk wel eens gehoord.

Ik ga die buik niet missen. Het zwanger zijn zelf wel, want ik realiseer me dat dit echt een wonder voor ons is en dat we kei gezegend zijn met 2 kindjes dadelijk. Deze zwangerschap is de laatste...

Ik weet niet wat ik vandaag heb, maar ben zooooo moe en dat terwijl ik eigenlijk altijd goed slaap. Ik merk wel dat "Harrie" steeds bewegelijk wordt (ik merk het meer iig). Ook heb ik onderaan sinds een paar dagen een zwaar gevoel in mijn onderbuik. Het is net alsof ik een baksteen meedraag, maar heb volgens mij geen harde buik, want voor de rest is hij wel "zacht".

Ik ben tot op heden 5,5 kilo aangekomen. Vind het niet veel al zeg ik het zelf!

Vanavond lekker met de beentjes omhoog (das niets nieuws) naar The voice kijken :-D

Nog plannen voor het weekend?? Ik ga morgen mijn blije doos ophalen bij de Prenatal. Nou ja, die laat ik halen!

Liefs Elke

Geplaatst

Awake... Again!

Al 3 nachten achter elkaar een paar uur wakker.

Daarna slaap ik vaak wel weer even.

Heb helaas migraine. Net 1000 mg para ingenomen.

Balen dit zeg!

Terwijl juist mijn mama bij ons logeert, vooral om uit te rusten vd zorg voor mijn pa, maar ook om samen s een x tijd te besteden aan de baby en de baby kamer. Heb echt behoefte om ook s wat voor mn beebje te doen. En nu even niet snel tussendoor effe in mn eentje naar de winkel. Misschien is dit de enige x in mijn leven dat ik zwanger ben. Ik ga morgen proberen er bewust van te genieten.

Hopelijk voel ik me strax beter.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden