Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Poezebeest!!! Gefeliciteerd met jullie zoon!!!!

Ook een ks... Das wat minder, maar hij is er!!!

Het eerste meisje en jongen van "december" zijn geboren :-D wat super!!!

Ga maar lekker van je mannetje genieten!

Liefs Elke

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lief Poezebeest,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

Ik ben heel blij dat ze jullie zo goed in de gaten hebben gehouden!

Ik hoop dat je lichamelijk snel hersteld en dat hij snel met jullie mee naar huis mag!

Liefs

Francis

Geplaatst

Poezebeest! Dat is gaaf zeg, je hebt je zoon, en wat een mooie naam!

Oke, wat opstartprobleempjes, die trekken vast nog weg. Hoeveel weken is ie precies? (kan op iphone geen handtekening enzo zien).

Wil iemand trouwens de geboortes op het lijstje aanvullen?

Cool!

Nou rustig aan poezebeest. Die ks is vet zwaar dus flink chillen met die billen als t lukt!

Je hebt je zoon nu. Opzouten met die stomme bd problemen. Die moeten nu gaan dalen. Ja toch?!

Nou enjoy!

Yolande succes met draaien bij de vk. Is ook spannend zeg!!

En Hope in het zhs slapen... Kan idd toch ook thuis?

Thx voor je leuke blije reactie.

Iedereen bedankt voor blije berichtjes, hihi.

Ben ook zo blij met onze Sera. Vanochtend bij papa op de borst gebuideld. Too cute!

Geplaatst

Poezebeest VAN HARTE GEFELICITEERD. Jeetje dat zal inderdaad wel even schrikken zijn geweest vannacht.

Ik hoop dat de opstartprobleempjes van jullie zoon snel voorbij zullen zijn en dat jullie kunnen gaan genieten als gezinnetje.

Armanda: hoe doet jullie dochtertje het?

Yolande: ik hoop dat het draaien gaat lukken bij jullie. Wij gaan dit vanmiddag bespreken in het ziekenhuis en zo ja dan gaan ze het volgende week ook proberen. Bij ons liggen de beentjes onderin en niet de billen. Kies je dan zelf voor een ks als het draaien niet zou lukken of is dit op advies van de gynaecoloog? Of zou een stuitbevalling ook een optie zijn?.

Geplaatst

Lieve POEZEBEEST en man,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige zoon. Wat fijn om te lezen dat ze jullie goed in de gaten hebben gehouden en in hebben gegrepen toen het niet goed meer ging. Ik hoop dat de opstartproblemen snel voorbij zijn en wens jullie heel veel geniet-momenten met jullie zoon toe.

Poezebeest een voorspoedig herstel gewenst.

Liefs van Kyra

Geplaatst

Echo's, afspraken e.d:

Kelebek: 16 november VK

Elke: 23 november VK (dan 36 weken)

Kyra: 23 november VK

Uitgerekend op:

Hope: 27 november, 1e kindje, en we krijgen een ZOON!!!

Yolande: 06 december, 1e kindje en we krijgen een ZOON!!!

Kyra: 09 december, 3e kindje, verrassing

Karin: 09 december, 1e kindje, verrassing

Francis: 13 december, 2e kindje

Sandra: 13 december, 2e kindje en we krijgen er nog een Meisje bij

Jessie: 16 december, 1e kindje

Elke: 21 december, 2e kindje en we krijgen een ZOON!! :-D

Kelebek: 29 december, 2e kindje en we krijgen een tweede Meisje

Diaan39: 30 december, 3e kindje Wij krijgen een ZOON

Dees: 31 december, 2e kindje wij krijgen een 2de ZOON!

IVFS: 7 januari, 1e kindje,verrassing

GEBOREN!!!!!!

Armanda, mama van SERA :girl: op 09 november 2011

Poezebeest, mama van J. :boy: op 10 november 2011

Geplaatst

Jaaaaaaaaaaaaaaa Poezebeest!

Van harte gefeliciteeeeeeeeeeerd met jullie prachtige zoon! Ik hoop dat je heel snel opknapt, en lekker snel naar huis kan met jullie mooie ventje!! Lekker genieten nu!

Geplaatst

Yolande en Jessie, spannend voor jullie. Ik duim dat jullie kindjes willen draaien!

Jessie, gaat het alweer een beetje beter met je?

Ik mag vanaaf thuis slapen, pffff gelukkig, wel met een slaaptablet hoor. En zaterdagnacht weer herhalen met een slaaptablet. Hopelijk heb ik dan weer mijn energie terug. Ik heb ook net de uitslag gekregen van de urinekweek. Ik was erg bang voor die enge streptokokken bacterie. Want die is erg gevaarlijk voor je kindje en moet je sowieso ingeleid worden en aan het infuus met antibiotica. Maar, gelukkig heb ik deze niet!! Yeah! Maar helaas wel een andere streptokokken bacterie die ook niet zoveel voorkomt. Het zal ook niet zo he? In ieder geval slik ik de juiste antibiotica. Eerst wilden ze mij nitrofurantoine geven, maar daar word ik kotsmisselijk van, dus ik wilde perse trimethoprim. Geluk bij een ongeluk, want dit is de enige antibiotica die reageerd op deze bacterie! Maandag wordt mijn urine weer op kweek gezet bij de huisarts, hopelijk is het dan weg. Want door deze ontsteking had ik van zaterdag tot maandagavond non stop om de 5-10 minuten weeen gehad!! Wat een blaasontsteking wel niet kan veroorzaken zeg! Anyway, vandaag voel ik me weer een beetje mens, heb maar 8x een harde buik gehad vanaf half 6 vanmorgen, heeeeeeeerlijk!!

Geplaatst

Wauw poezebeest gefeliciteerd met jullie zoon, fijn dat hij er is en leuke naam!!

Vervelend dat hij nog wat opstartprobleempjes heeft, gelukkig wordt hij goed in de gaten gehouden!! Jij voelt je dus ook al ietsje beter?

Armanda, oh wat zoet zo bij haar papa die kleine meid!!! Wat een geluk na zoveel verdrietige momenten.

Jessie, als hij niet draait mag ik zelf kiezen wat ik wil maar dan is hun advies een ks omdat et kindje op een geschat eindgewicht van meer dan 2500 Gr. Zit ( schatting is 3350 Gr.). Hoe is dat bij jou?

Geplaatst

armanda van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Sera

poezebeest van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon J

hopelijk zakt bij beiden de pijn van de ks snel af en mogen jullie snel naar huis met dit kleine prille geluk

Geplaatst

poezebeest, van harte met de geboorte van jullie zoon! mooie naam(zo noemen we Julian ook vaak)

kyra, geniet van je verlof..

liefss

Geplaatst

hee meiden!

Wat een geweldig nieuws!!!

Armanda: gefeliciteerd met jullie kleine meid!! Geweldig hoor, hele mooie naam ook!! Geniet er heerlijk van samen.

Poezebeest: gefeliciteerd met jullie kleine mannetje. Super! Ook een hele leuke naam!!! Ga er heerlijk van genieten, doe rustig aan!

Hier vandaag weer op controle geweest, alles goed met kleine catootje, hij/zij is al 2,2 kg. Helemaal prima dus. Wel een eigennwijze donder: lag vorige week eindelijk met koppie naar beneden, maar is weer in volledige stuit gedraaid. Vind het blijkbaar niet fijn om op de kop te hangen :-). Bij mij ook alles goed, mooie lage bloeddruk, alles zag er prima uit. Hou wel veel vocht vast, maar goed, dat hoort er uiteraard bij. Voel me deze week ook opeens een stuk zwangerder, haha, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Heb het idee dat catootje een enorme groeispurt heeft gemaakt, ben ook eerder moe en kan fysiek wat minder. Ben nog steeds mobiel genoeg hoor, heb niets te klagen, maar het was wel opvallend.

Liefs voor iedereen! Spannend hoor, dat de eerste december kindjes er al zijn!

Ik ga trouwens even aparte topics aanmaken voor de kleintjes van Armanda en Poezebeest: dat verdienen ze zeker!

IVFSH

Geplaatst

Vandaag besloten dat ze gaan proberen ons kindje dinsdag te gaan draaien.

Ook een uur aan de CTG gelegen, maar alles is prima dus ze willen het wel gaan proberen. De voetjes zitten erg laag. Trapt echt steeds tegen mijn blaas of zo aan, of baarmoedermond, ik weet het niet, maar voelt wel raar.

Toch wel spannend hoor. Ik denk als dit niet lukt dat ik ook voor een ks kies. Maar ik wil zo graag op de gewone manier bevallen. Ik was al veel bijgekomen in gewicht, maar nu kom ik erg hard bij. In 1 week tijd zo'n 3kg. Hier schrok ik wel van. Ook mijn bloeddruk was aan de hoge kant maar ik denk dat dit kwam doordat ik eerst een stuk moest lopen voordat ik bij de afdeling was.

Kyra: geniet van je verlof. Ik moet er nog even heel erg aan wennen. Maar dat heeft er ook meer mee te maken dat ik niet zoveel meer kan in het huishouden en dat frustreert mij. En als ik het dan toch doe heb ik ontzettend veel pijn aan mijn bekken.

Hope: Ik hoop dat het slapen je goed zal doen. In ieder geval lekker thuis. Lekker in je eigen bedje. Ik voel me nog niet helemaal mezelf, maar heb gewoon denk ik even een dip. Slapen vind ik nu ook even een ramp. Ik slaap wel, maar iedere keer als ik moet draaien wordt ik wakker en moet ik heel voorzichtig draaien want dit doet veel pijn in mijn schaamstreek. ik slaap ook met 2 kussens tussen mijn benen. Dit omdat het veel pijn doet als mijn benen op elkaar liggen.

Geplaatst

Kyra, haha! Jaaaaa VERLOF!

Wat heerlijk voor je!

Jessie, vervelend als zelfs slapen momenteel niet echt lekker is. Dan komt die dip ook extra aan denk ik.

Veel leuke dingen blijven doen hoor!

Ivfsh, ook vocht vast houden... Niet leuk, want die wxtra kilo's voel je ook wel! Weet er alles van. Al zijn mijn olifantenpoten al een beetje aan het wegtrekken.

Ik raad je aan om je bd goed in de gaten te houden voor de zekerheid.

Poezwbeest, hoe gaat t met J nu? Kan hij wel zelf ademen?

Sera had in t begin een klein beetje hulp nodig omdat ze vocht in haar longetjes had, maar dat was heel snel verholpen. De kleine meid doet momenteel alles zelf! Alleen slangetjes aan voetje en handje voor controlemetingen (hartslag, zuurstof). Zo trots op ons kleine bikkeltje. Ze mocht buidelen onder mn t-shirt, echt too cute, onbeschrijfelijk om je eigen humpie zo vast te houden.

Normaal geef ik een baby na 2 min terug maar nu wil ik haar for ever vasthouden! Hihi

Hope , ben je lekker aan t slapen? :-D Even bijtanken meid. Jij hebt steeds genoeg te verduren.

Wel zo fijn dat jij zulke toffe ouders hebt en ze weer back zijn.

Mijn mam is nu oma. Raar voor haar hoor. Oma, en weduwe. Ze kan t niet met mijn pap delen, en dat breekt mijn hart. Ook zij heeft door dit alles de ene achtbaan na de andere meegemaakt. Heftig voor haar, ik wou dat ik naar haar toe kon, maar voorlopig ben ik nog aan bed gekluisterd.

Om er nog weer wat bovenop te doen:

Ik riep steeds dat ik t zat was en gewoon weer mezelf wou zijn. Nou, wat krijg ik als eerste terug..? Mijn migraine!

Ja hoor! Ben een dag niet zwanger meer en lig met een knallend hoofd. Klotezooi, doet echt pijn.

Ondertussen moet ik steeds kolven om de borstvoeding op gang te helpen. Belachelijke dingen zeg!

Heb soms een klein druppeltje maar schiet nog niet echt op.

Elke, met harrie alles goed verder?

Yolande, spannend dat draaien. Hoop zo dat t lukt voor je.

Ik wou ook geen ks, vond het vrij hegtig allemaal.

Maar goed, dat is een bevalling ook.

Meiden: dit zijn jullie laatste loodjes!

Ik volg jullie op de voet.

Ik ben trouwens nu van alle infuus af. Alleen nog catheter. En meds natuurlijk, maar mijn bd gaat goed en morgen ga ik voor t eerst uit bed, beweging in my fat doorlig ass! ;-)

Nu nog even proberen te slapen.

Heb weer een lang verhaal met een vingertje getypt op mn iphone, haha. Hopelijk trekt mn migraine weg...

Geplaatst

Poezebeest,

van harte gefeliciteerd met jullie zoon!

Heftige bevalling geweest......

Dat het met jullie beide elke dag wat beter mag gaan!

Armanda,

hier ook van harte gefeliciteerd!

Geplaatst

Goedemorgen mama Armanda!

Wat fijn om te horen dat met jullie meisje alles goed gaat!! Alleen klote dat je migraine meteen weer terug is gekomen!

Ik kan me goed voorstellen dat dit een achtbaan is voor jou en je moeder. Blijdschap en verdriet is z'n korte tijd.

Hier gaat alles goed! Lief dat je ernaar vraagt :-D

Liefs Elke

Geplaatst

@Poezebeest, Hoe gaat het met jou en jullie kleine man??

@Hope, heb je vannacht weer heerlijk geslapen? Wat fijn dat je niet in het zkh hoefde te slapen!!

En hoe is het met de rest van de meiden??

Liefs Elke

Geplaatst

Hope, heb je een beetje kunnen slapen vannacht??

Elke, hoe is het met je? Thnxx voor je berichtje op de chat, erg lief dat je eraan denkt!

Fijn weekend meiden :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden