Ga naar inhoud

Start ICSI Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

wat fijn melis dat ze allemaal ingevroren worden, weer drie extra kansen, maar hopen dat je deze niet nodig zult hebben en dat deze poging gelukt is.

Spannend allemaal!

Liefs Propje

• Reacties 426
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

pgd1986 jeetje meid wat vreselijk.:hugg:

Een dikke knuffel voor jou.

Melis ik voel me best nog goed het er een goed gevoel bij hoop zo dat het klopt.

Wat een mooie score zeg.

Geplaatst

@pgd1986: wat een rotnieuws! Ik weet precies hoe jij je nu voelt. Heb het ook gehad en je schrikt zo als je bloed ziet!!! Je weet dat het mis kan gaan en je denkt dat de teleurstellig dan wel te handelen moet zijn maar niets is minder waar :( Ik denk aan je!!

Ik heb vandaag ook de brief van het VU ontvangen en heb gewoon staan janken! Alle drie de embryo's konden worden ingevroren en zijn verdeel over twee rietjes! Wat was ik opgelucht zeg!

Ik voel me nog steeds erg onzeker en bang :(

Liefs!!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het meelezen op dit forum,ook wij zitten in de medische molen,ik heb gisteren de punctie gehad waar ze 22 eicellen hebbben verkregen...en morgen mag ik bellen om te vernemen hoeveel er bevrucht zijn!!!wij zijn onderbehandeling bij het VU.

Melis ik wil jou feliciteren met dit mooie nieuws........ik ben echt blij voor je.

Groetjes malika

Geplaatst

@ 112malika, welkom op ons forum! 22 eicellen is een hele mooie score, gefeliciteerd! Wij zijn ook in behandeling bij het VU.. Wie weet hebben we elkaar weleens gezien.

Bedankt voor je felicitatie, ik kan het zelf nog amper geloven maar we zijn er ontzettend blij mee.

Laat je ons weten hoeveel eicellen er bevrucht zijn? Succes met wachten, ik weet uit ervaring hoe lastig dat kan zijn.

Liefs Melissa

Geplaatst

Hormonen
:

Melis25: 23 mei decapeptyl, 5 juni gonal-f

Raba: 4 juni gonal-f

Sabine: 4 juni Menopur

Propje: 15 juni decapeptyl

Jessi79: 20 juni decapeptyl

Piekje: 23 juni decapeptyl

Follikelmeting(en)

Melis25: 1e FM 12 juni, 2e FM 15 juni

Raba: 1e FM 12 juni, 2e FM 14 juni

Sabine: 1e FM 10 juni, 2e FM 14 juni, 3e FM 15 juni

Punctie

Raba: 16 juni

Melis25: 17 juni

Sabine: 17 juni

Terugplaatsing

Raba: 19 juni 2 Emmy's

Melis25: 20 juni

Sabine: 20 juni

112malika: 1 juli ?

Testen

Melis25: 1 juli (bloedtest) 29-6 thuistest :zwanger:

Pgd1986: 2 juli thuistest

raba: 4 juli thuistest maar ga voor bloedtest

Sabine86: 4 juli (bloedtest)

Geplaatst

ik had een vraagje:hebben jullie na de punctie acetylcyteine bruis gekregen......ik heb bij het Vu al 3 keer een punctie gehad maar nooit dit gekregen,ze had het over de vocht in mijn lichaam die er uit moet...ik was toen namelijk nog niet echt helder dus kon ook niet door vragen hoe en waarom.

Misschien heeft het temaken met de overstimulatie die ik heb gehad bij de 4de poging.

Geplaatst

@ 112malika, ik heb dat niet gehad. Moet je er wel bij vertellen dat ik slechts één punctie heb gehad. Kan het niet iets te maken hebben met vocht dat eventueel achterblijft in de lege follikels of zoals je zelf al aangeeft iets met overstimulatie?

Als je je zorgen maakt of duidelijkheid wil zou ik straks gewoon ff de verloskundige bellen, heb je meteen duidelijkheid.

Succes meid! :-)

Geplaatst

ik heb het Vu net gebeld en gevraagd waarom ik die bruis tableten heb gekregen en ja inderdaad omdat ze teveel eicellen hebben gekregen en de hormoonwaardes hoog is in mijn bloed.

nu begrijp ik het...ik hoopp maar niet dat het een overstimulatie word.

Geplaatst

@Melis: GEFELICITEERD!!! Ik ben zo blij voor je! Kun je het al een beetje geloven? En wat goed dat er vijf brusjes in de vriezer zitten!

@Pgd1986: oh meis wat verdrietig dat je ongi bent geworden. Veel sterkte. *knuf*

@Sabine: jij ook gefeliciteerd met de 3 emmy's! Ik hoop dat je ze niet nodig hebt, en net als Melis positief test. Hoe voel je je?

@Raba: heb jij al iets gehoord over de emmy's? En hoe voel je je? Spannende dagen hoor voor jullie.

@112malika: welkom hier. Wat een mooie oogst, 22 eitjes! Ik hoop dat je morgen goed nieuws krijgt en dat er heel veel bevrucht zijn. Weet je al wanneer je de terugplaatsing hebt?

@Propje: hoe gaat het met spuiten? Ben je al met de Gonal-F begonnen? En wanneer is je eerste fm?

Hoop dat ik niemand vergeten ben. Liefs!

Geplaatst

Hormonen
:

Raba: 4 juni gonal-f

Jessi79: 20 juni decapeptyl, 1 juli gonal-f

Follikelmeting(en)

Jessi79: 1e FM 8 juli

Punctie

Terugplaatsing

Testen

@nieuwe dames: willen jullie het lijstje aanvullen?

Geplaatst

@ Inne, dank je wel voor de felicitatie. Hoe is het met jou? Hoe ver ben jij in de behandeling?

@ 112malika, goed dat je het VU ff hebt gebeld. 22 eicellen is i.d.d. ook wel erg veel. Wacht het af, morgen weet je hoeveel er bevrucht zijn!

@ Jessi79; thanks voor je lieve woorden. Kan het amper geloven, vrijdag mag ik een bloedtest doen in het ziekenhuis. Ben heel erg blij met de positieve test! :-)

Hoe voel je je? Nog 2 nachtjes slapen en dan mag je met de gonal-f beginnen, spannend hoor! Ik vond de gonal veel fijner spuiten dan de deca, wellicht een klein lichtpuntje voor je. Je kan 't.. :-D

@ Sabine & Raba; hebben jullie al stiekem getest? Hoop zo dat jullie ook positief testen en we gezelilg medio maart met z'n 3en kunnen bevallen in het Flevo.

Toi toi toi...

Geplaatst

@Melis: Van harte gefeliciteerd met je positieve test meid. Moet een opluchting zijn nu je eindelijk weet dat het gelukt is. Veel geluk toegewenst!

@nieuwe meiden: Welkom op dit subforum. 22eicellen zijn er inderdaad ontzettend veel, geen last van overstimulatie?? Kan me zo indenken dat je de verschijnselen wel kan hebben met zoveel follikels.

Hier niets bijzonders te melden. Zoals eerder vermeld ben ik eergisteren voor startecho geweest en moest meteen smiddags de puregon spuiten. Derde dag puregon vandaag en heb het idee dat mijn eierstokken heftiger deze keer reageren als de eerste poging terwijl ik pas de derde spuit puregon erin heb zitten. Het rare is wel dat ik maandag weer begon te vloeien maar kon geen kwaad volgens gyn, echter word het alleen maar erger. Uiteraard wacht ik deze week gewoon af, wellicht dat mijn lijf een beetje van de rel is door alle hormonen en toestanden en dat ik daardoor nog wat verlies. BMS is wel heel mooi dun dus daar kan het niet aanliggen. We houden het maar op een restant iets.

Maandag weer terug voor controle en verwacht eigenlijk dan wel wat te zien aangezien er nu al activiteit is in mijn eierstokken. Waren maandag al ontzettend veel kleintjes te zien links EN rechts vandaar dat ik maar 75 eenheden spuit, Anders zouden ze allemaal gaan groeien en dan heb ik geheid overstimulatie. Ergens eind volgende week of de maandag erop zal de punctie zijn. Wederom spannend en heb er zo GEEN zin in he! Maar het is voor het goede doel en we hopen natuurlijk de laatste keer na al die IUI's en icsi's. Het zou na 6 jaar proberen wel een keer mogen lukken denk ik zo. Dan word je geduld wel op de proef gesteld kan ik jullie zeggen.

Afijn, we wachten het allemaal even af.

Veel liefs Propje.

Ps. Ik zal later ingaan op de rest.

Geplaatst

@Melis, afgelopen maandag zijn twee embryo's teruggeplaatst. Een 10 en 8 cellige. En nu is het spannende wachten begonnen.

Geplaatst

Jessi wij hebben geen cryo's dat kregen wij altijd meteen te horen, dus dit moet hem worden anders kunnen we het zelf gaan betalen. Zo oneerlijk.

Melis meid ik een voorzichtige felicitatie. Wat een super nieuws.

Welkom andere meiden op het forum.

Wat een topscore 22 eicellen.

Malika ik heb nooit heel veel eicellen, maar super dat ze dat bij jou gezien hebben en dat er bruistabletten voor zijn. Want een overstimulatie wil niemand. Succes

Propje ik hoop zo voor je dat dit hem mag worden 6 jaar jeetje dat is een tijd. Ik duim super hard voor je. Succes

Inne spannend heb jij cryo's

Ik ga niet eerder testen denk ik maar nu melis positief getest heeft denk ik wel zal ik. Maar ik ben zo bang voor een teleurstelling dus ik denk niet dat het verstandig is. Ik heb vaak wel een goed gevoel en iedereen om ons heel leeft zo mee en hebben ook een goed gevoel. vrienden van ons zeggen het word een tweeling nou dat zouden we echt niet erg vinden.

Geplaatst

@Raba, nee, geen cryo's, Jullie ook niet las ik. En voor jou ook de derde poging... voor ons ook. Spannend he.

Geplaatst

Hormonen
:

Raba: 20 mei decapeptyl, 4 juni gonal-f

Follikelmeting(en)

Punctie

Terugplaatsing

Testen

@nieuwe dames: willen jullie het lijstje aanvullen?

Geplaatst

@Melissa: GEFELICITEERD wat een goed nieuws!!!! Jij kon het dus ook niet laten om eerder te testen :)

Ik heb vanmiddag ook getest, negatief. Ik wist dat de testen vandaag via de post zouden komen dus kon het niet laten. Wil het liever weten via een test dan dat ik bloed zie zeg maar. Ik ben wel heel erg verdrietig en kon vanmiddag niet stoppen met huilen. Hier was ik zo bang voor!! Gelukkig kwam mijn moeder meteen bij mij langs en mijn vriend kon eerder van zijn werk thuiskomen zo lief! Hij heeft lekker voor mij gekookt en als toetje lekkere tiramisu, moet er toch maar wat van maken :( morgen weer naar mijn werk zie er erg tegenop :(

Ik hoop voor jullie allemaal betere verhalen....

Liefs Sabine

Geplaatst

@ Sabine, jeetje meid wat stom dat de test negatief is.. :-( Kan het niet zijndat het nog de vroeg is en dat de bloedtest a.s. maandag positief is?!?Ik denk aan je meid.. Digiknuf en veel liefs xxx

Geplaatst

Dank je wel! Ik ga er vanuit dat het gewoon niet goed is, de vorige x zag ik 4 dagen voor mijn NOD al een licht streepje en nu is het 2 dagen voor mijn NOD en zie ik helemaal niets :(

Het is gewoon niet anders...

Geplaatst

Hormonen
:

Raba: 20 mei decapeptyl, 4 juni gonal-f

Inne: 27 mei decapeptyl, 9 juni menopur

Follikelmeting(en)

Inne: 1e FM15 juni, 2e FM18 juni,, 3e FM 20 juni, 4e FM 22 juni

Punctie

Inne: 24 juni

Terugplaatsing

Inne: 27 juni

Testen

Inne: 12 juli (bloedtest)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden