Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hè meiden het wordt al lekker druk hier lees zelf al een hele tijd mee op dit forum maar ben niet echt een schrijver maar merk dat ik het niet vol ga houden in deze wachtweken dus ik ga proberen gezellig mee te schrijven. Zelf heb ik afgelopen zondag een cryo tp gehad van 2st hoeveel cellig wisten ze niet stond niet op het formulier. Merk aan mezelf

dat ik echt onzeker ben en bij alles wat ik voel denk ik is dit wel goed maar we zullen nog even geduld moeten hebben

Ik ga proberen snel op iedereen te reageren maar met m'n tel kan ik niet zo makkelijk terug lezen voor iedereen die bezig heel veel succes en voor de wachtende onder mij samen gaan we ons door die zenuwslopende weken heel helpen

• Reacties 797
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even snel voor de punctie (Aaaaahhhh- zenuwen!) het verkorte lijstje terug met de aanvullingen van iedereen er in verwerkt:

Punctie:

Jeanine: 16 mei

Lianne: 17 mei

Monika 18 mei

Wendy: 20-5

Bikkel: 24 mei

Neel: 26 mei

Ink: 27 mei

Joleasa: ? (28 mei 2e fm)

Terugplaatsing:

Jeanine: 19 mei

Lianne: 20 mei

Eef: 20 mei

Monika: 22 mei

Veer: 22 mei

Liminous: 25-05-2011

Bikkel: 27 mei

Suzz: 30 mei

Ink: 30 mei???

Mijnbaby: 31 mei

Joleasa: ?

Testen

Eef: 1 juni (1 cryo)

Jeanine: 1 juni (bloedtest 2 embryo's)

Lianne: 4 juni (2 embryo's)

Monika: 5 juni (2 embryo's)

Veer: 5 juni (2 embryo's)

Nofje: 6 juni (1 embryo)

Liminous: 06-06-2011 bloedtest

Wendy: 7 juni (2 embryo's)

Bikkel: 7 juni bloedtest (1 embryo)

Kinderwens: 10 juni (1 embryo)

Suzz: 10 juni (1 embryo)

Neel: 13 juni (denk ik)

Ink: 13 juni?

Mijnbaby: 14 juni?

Geplaatst

He ink heel veel succes met de punctie dadelijk hopelijk heb je een goede oogst

En bedankt dat je me in het lijstje hebt gezet

Geplaatst

Ink, hoe is je punctie gegaan? Doe lekker rustig aan en laat je heerlijk verwennen!!

Bikkel, vandaag is de dag!!! Hopelijk heb je een mooie TP vandaag, heb je ook nog cryo's?

Hoet gaat het met de wachtende meiden, sommigen mogen al bijna testen!! Spannend hoor!

Ik zit vandaag 1 week na de tp, 1e week is echt voorbij gevlogen!! Nu de 2e nog, haha. heb al wel wat kwaaltjes hoor, ben moe, gevoelige (.)(.) (en groot).

Verder eigenlijk niet, geen steken of last van rug. Wacht het rustig af.

Geplaatst

Zal ik hier even het bankje groen openen? Ik ben wel véél te vroeg, maar ik had echt wel een streep die niet meer wegging! Officieel woensdag de bloedtest, maar vol goede moed maak ik me hier groen!!!! Jullie allemaal succes meiden!!!!

Punctie:

Jeanine: 16 mei

Lianne: 17 mei

Monika 18 mei

Wendy: 20-5

Bikkel: 24 mei

Neel: 26 mei

Ink: 27 mei

Joleasa: ? (28 mei 2e fm)

Terugplaatsing:

Jeanine: 19 mei

Lianne: 20 mei

Eef: 20 mei

Monika: 22 mei

Veer: 22 mei

Liminous: 25-05-2011

Bikkel: 27 mei

Suzz: 30 mei

Ink: 30 mei???

Mijnbaby: 31 mei

Testen

Eef: 1 juni (1 cryo)

Jeanine: 1 juni (bloedtest 2 embryo's)

Lianne: 4 juni (2 embryo's)

Monika: 5 juni (2 embryo's)

Veer: 5 juni (2 embryo's)

Nofje: 6 juni (1 embryo)

Liminous: 06-06-2011 bloedtest

Wendy: 7 juni (2 embryo's)

Bikkel: 7 juni bloedtest (1 embryo)

Kinderwens: 10 juni (1 embryo)

Suzz: 10 juni (1 embryo)

Neel: 13 juni (denk ik)

Ink: 13 juni?

Mijnbaby: 14 juni?

Geplaatst

Jaaaaaaaaa Jeanine, gefeliciteerd meid!!! Ohhh je bent gewoon de eerste groene in het lijstje!!

Ink hoe is je punctie gegaan? En hoe was het resultaat?

Dames, houdt iedereen het nog een beetje vol op het wachtbankje? Durf het bijna niet uit te spreken maar mijn gevoel zegt heel sterk dat het nu raak is.. En dat vind ik best eng omdat de klap des te harder is als het niet zo blijkt te zijn...

Geplaatst

Effe snel via de telefoon: heb een 9cellige emmy aan boord en een 6cellige in de vriezer! Alles ging goed! Nu lekker onderweg naar centerparcs! Xx

Geplaatst

Jeanine: Wat goed!! Meteen een groene opener!! Dat gaat lekker!!!

Bikkel: Mooi resultaat! Geniet ervan!!!

@ Liminous.. ik heb een beetje hetzelfde.. deze tp is gewoon zo anders dan de vorige keren.. Mijn gevoel zegt heel sterk dat het gelukt is.. Maar mijn verstand wil niet meedoen... Nou ja ook eigenlijk weer wel omdat mijn gevoel zo sterk is.... Aaarrggghh killing he?

Liefs,

Nofje

Geplaatst

Jaa het is behoorlijk frustrerend.. Het rare is dat je lijf het al weet maar jij zelf nog niet.. Is toch niet eerlijk he ;)

Heeft iemand enig idee wanneer 1500 IE Pregnyl uit je lijf is? Ik moet vanavond nog een keer spuiten en dan Maandag weer.. Wanneer kan ik dan verantwoord een test doen?

De officiele bloedtest is op 6 Juni als ik nog niet ongesteld ben, maar zat zelf te denken om op 4 Juni te testen (Zaterdags).. Kan ik dan geen valse uitslag krijgen?

Geplaatst

Dames, als het goed voelt, laat het lekker goed voelen! Bij voelde het ook goed, maar ik durfde ook nog niet zo goed. Daarom al op dag 5 beginnen te testen haha. Maar nu dus op dag 8 en toen was het raak! Dus lekker moed houden en voor degenen op vakantie, lekker genieten!!!

Maar ik moet eerlijk toegeven dat het denk ik pas helemaal echt voelt als ik de bloedtest woensdag heb gehad.

De pregnyl 1500 heb ik geen ervaring mee na hoe lang die uit je lijf is. Ik had utrogestan.

groet en succes allemaal!

Geplaatst

Wauw - Jeanine, wat super zeg! En hoopgevend voor dit wachtbankje- een goed begin is het halve werk / vele schapen zullen volgen etc etc!

Verder ff snel een ego-berichtje:

We hebben 10 eicellen!!! Ondanks de pijnmedicatie was de linkerkant nog vrij pijnlijk: hij was wederom slecht zichtbaar dus ze moest flink wroeten en duwen. Dat alleen was al pijnlijk, laat staan het aanprikken! Maar goed, de rechterkant was wel goed te doen en de pijn valt nu gelukkig ook wel mee. Wel last van een opgezwollen buik en af en toe wat pijnscheutjes, maar verder vind ik het mee vallen (op die 10 minuten links dus na)... Moet veel drinken adviseerden ze me ivm een evt overstimulatie...

Nu afwachten tot maandag: tussen 10:00 en 11:00 krijgen we telefoon of we een bevruchting hebben. Zo ja, dan hebben we 's middags na 14:00 de TP (nader tijdstip volgt dan nog)... Blij dat dit gedeelte er op zit en vanavond de eerste bolletjes er in...

Nog even snel: Bikkel, lees dat jij je topper inmiddels ook aan boord hebt - goed zo meid! Lekker nestelen!

Geplaatst

Ink, 10, dat geeft goede hoop! Ik vond de punctie ook wel meevallen na alle horror-verhalen die ik had gehoord. Dat ze nu maar mooi mogen delen. Ik had er 19 waarvan uiteindelijk 14 geschikt, daarvan 8 bevrucht, 2 toppers gekregen en nog 2 cryo's in de vriezer. De rest heeft het niet gered. Spannend hoor! Dat gewacht tot maandag is natuurlijk weer ellende, maar dan begint het echte wachten! Krijg je er één of twee?

groet,

Jeanine

Gast Kinderwens7
Geplaatst

Zo een vroege tester... gefeliciteerd!!

Ik heb de eerste dag er weer op zitten. Zit nu heerlijk met mijn voetjes in een bak warm water. Heb altijd koude voeten en slechte doorbloeding. Dit schijnt het te verhogen en ook goed zijn voor de doorbloeding verder in het lichaam, waaronder baarmoeder. En bovendien lekker relaxt!

Wel heb ik steeds steken als ik na het zitten wil gaan staan. Herkennen jullie dit misschien?

Zijn er nog dames die speciale vitamines of voeding nemen? Ik heb het bij de eerste wel gedaan, maar wil er nu niet te veel nadruk opleggen.

Lieve groetjes van mij

Geplaatst

Hi meiden, ik heb gister de punctie gehad waarbi 24 eicellen zijn gevonden!! Denk dus dat ik maandag een tp zal hebben. Dit wordt dan ook mijnn bankje.

Dit was onze 2e poging, maar de eerste in nijmegen. Mijn vriend heeft daar in januari een tese operatie gehad en gister hebben ze maar 1 rietje hoeven ontdooien!!

Ik slik tarwekiemolie en drink granaatappel sap. Zijn beide goed voor een goede innesteling

Heel veel succes allemaal!

Ik las iets

Geplaatst

Ink wat een prachtig resultaat! Daar zal vast wel een toppertje tussenzitten :)

Wat betreft vitamines, ik slik foliumzuur, tarwekiemolie capsules en extra vitamine D. Dit laatste schijnt in Duitsland veel gebruikt te worden met veelal een positief resultaat..

Over precies een weekje ga ik testen als ik nog niet ongesteld ben :D

Geplaatst

Ink mooi reseltaat, hopelijk maandag de TP. Wel vervelend dat de linkerkant zo lastig te vinden is, volgens mij hebben meer vrouwen hier wel last van.. Succes voor nu!

Fren, jij ook een super score zeg!! en heerlijk dat er maar 1 rietje nodig was.. Jij ook veel succes en op naar maandag!!

Jeanine, hier een voorzichtige gefeliciteerd!! Ik hoop dat je woensdag een positieve test hebt, en het dan officieel is!!

Bikkel, lekker broeden!!!!

Liminous, ik heb geen ervaring met Pregnyl. Volgens mij is daar wel ergens een topic over...

Ik denk dat ik me ook aansluit dat je moet afgaan op je gevoel. Mijn gevoel zegt ook sterk dat het deze keer gelukt is. Probeer nog wel realistisch te zijn, moet nog 1 week wachten het kan dus alle kanten nog op!!

Geplaatst

Oh Lianne wat zou dat geweldig zijn! Houd die positieve vibe vast meid, nog een paar dagen.... ( die duren het langst). Succes!!1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden