Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

marjan, wij hadden vrijdag ook de eerste afspraak in ons nieuwe ziekenhuis en toen ook een echo gehad. Als de gyn vraagt of je al een termijn echo hebt gehad, gewoon nee zeggen :-)

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

whahahaha...is ook een oplossing idd....al kan ik echt niet liegen, dus de schuld druipt dan wel van mijn gezicht af...en ach...heb hem wel gehad, wacht nu braaf op de 20 weken echo :) en carolientje...had idd al met het maart topic meegelezen, zag idd dat je een tweeling krijgt.....geschrokken, maar je hebt nog een tijdje om er aan te wennen, hahahaha en tuurlijk mag je hier ook meeschrijven, doet melis ook hoor ;) alleen maar gezellig toch? :) ik ben zelf uitgerekend 1 februari, maar met termijn echo ben ik januari uitgerekend....niet dat het mij boeit, ik heb deze geopend...zal hem afmaken ook, whahaha

gelukkig heb ik niet zo met mijn gewicht te kampen als jullie sommige meiden, hoop iig dat jullie lekker in de vel zitten, want dat is wel belangrijk natuurlijk en nu helemaal! ik had het eerder andersom...maar dat had ik al verteld dat verhaal, dus ik ga jullie daar niet nog een keer mee vermoeien....alleen jammer dat mijn vader nu al zegt dat ik dik aan het worden ben (hallo, ben zwanger, 170m en nu 65 kilo (2 kilo afgevallen weer) dus ben benieuwd na de bevalling...hoeveel ellende ik daar nu weer mee krijg. met het verschil dat ik nu beter in mijn vel zit en hopelijk minder anorexia neigingen krijg *zucht*

ik wilde nog veel meer vertellen en zeggen en dergelijke, maar ben het alweer kwijt.....vandaag weer lekker misselijk en gisteren en eergisteren avond ook eigenlijk (ze hadden het beter avondmisselijkheid kunnen noemen) erg vervelend. gelukkig niet zo extreem als in het begin, maar toch...baal ervan en hoop echt dat het weg gaat. ik eet daardoor eigenlijk weinig tot helemaal niets, waardoor ik mij weer zorgen maak om frummel, al zal die genoeg van mij wegeten, maar toch....ik krijg echt niets naar binnen, helemaal geen warm eten :s

anyway....de foto is gemaakt overigens van de buik, alleen heb even geen zin om ze op de pc te zetten en hier te klooien ermee, dus daar ga ik morgen uitgebreid voor zitten, nu ben ik echt helemaal kapot en misselijk :(

hele fijne avond zwangere meisjes van me :)

dikke dikke knuffel

Geplaatst

nee dat kan ik ook niet alhoewel het wel een goed idee is:)

hoop dat ze er begrip voor hebben na mijn miskramen en dat ze nog 1 maken.

het oude ziekenhuis gaat alle gegevens doorsturen of heeft dat al gedaan.

dus dan zien ze dat wel.

mss dat ze zelf een foto willen hebben en daarom wel 1 maken.

het enige wat mijn angst kan wegnemen is een echo dan zie ik bewijs.

klinkt raar maar zo voelt het wel.

bij schoonmoeder was het goed, ze zat er monter bij. en had weer praatjes.

nog geen uitslagen verder.

morgenochtend werken terwijl man en zoon lekker kunnen uitslapen:( nou ja de dag erna mag ik weer:)

fijne avond en weltrusten

Geplaatst

@ Fren, Wij hebben besloten om de combinatietest niet te doen, de uitslag is namelijk niet 100 % betrouwbaar en ik heb zelf zoiets van, ik wil nu eerst genieten van de zwangerschap en als het niet goed zou zijn in de stress zitten van we hebben kans dat ons kindje gehandicapt kan zijn. Als het wel zo is komen we er waarschijnlijk wel achter met de 20 weken echo, en mocht ons kindje wel gehandicapt zijn dan is hij/zij wat ons betreft net zo welkom, en zal van ons alle liefde van de wereld krijgen. Ik heb zoiets van we hebben er al zoveel moeite voor moeten doen, welkom is het altijd. Let wel dit is onze mening, wat de andere meiden voor mening hebben weet ik natuurlijk niet.

Benbri, waar blijf je nou met de foto haha

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Hier gaat het wel oke, werd vanmorgen zooo misselijk ineens, zo snel als het kwam zo snel was het ook weer weg, echt heel raar.

Afgelopen week deden mijn borsten ook minder zeer, maar sinds gister voelen ze weer harder en doen ook meer zeer.

Trouwens ook wat dat Any Winehouse overleden is, we zullen de komende weken wel weer plat gegooid worden met haar nummers op de radio.

Iedereen een fijne dag,

Liefs Janis

Geplaatst

haha...janis...ben onderweg hoor, moet eerst nog eventjes vlug bekijken hoe ik ze ga plaatsen hier, want daar heb ik geen kaas van gegeten en de uitleg word ik ook niet wijzer uit, hahahaha....enne fren...ik doe het ook niet. simpelweg om het feit dat we niet een verhoogd risico zijn....:)

enne...tis weer rustig hier....iedereen weer kwijt natuurlijk. naar het strand zullen jullie niet zijn (ja, of je moet uit je hempje willen waaien/regenen, hahaha...uhm...oh ja...vandaag voel ik me weer redelijk...de tetten doen bij mij vooral in de avond pijn en dan aan de binnenkant. verder stuitje en been doet af en toe zeer en de rug...dus denk wel dat ik bekkeninstabiliteit ga krijgen, jahoe...afgezien van het feit dat mijn man mij al vind waggelen en dat ook een teken daarvan is :S maar goed...we zullen zien :) oke, hier buik foto's dan :)

veel liefs

uhm...hij wil niet uploaden :( en ik kom er niet achter waarom niet....dus als iemand mij dat kan uitleggen...dan heb ik ze er vast snel op, hahaha

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1834[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1835[/ATTACH]ha....het lukt me wel uiteindelijk, whahahaha....de eerste is met 11 weken en de 2e is met 12 weken en een beetje (is gisteren gemaakt, dus 12 weken en 4 dagen of zo)

Geplaatst

wauw Benbri wat heb je al een mega buik zeg!! mooi hoor!!!

Fren wij laten het ook niet doen aangezien het niet 100% betrouwbaar is en het is een kans berekening en dus geen feit..en ik wil niet maandenlang stressen voor niks, maar voor een ander geeft het wel weer geruststelling.

Janis, misselijkheid...kloten heh!! bsta ik net de koffer in te pakken voor de vakantie en voel me eigenlijk wel lekker..heb ik nog net tijd om de wc te bereiken..snap er niks meer van!

liefs stiertje

ps hier schijnt EINDELIJK de zon

Geplaatst

wij laten ook de combinatietest niet doen. Er zijn zoveel aandoeningen/handicaps die je niet kan ontdekken door de combinatietest, waardoor het eigenlijk grotendeels alleen maar is voor het syndroom van down. Je krijgt een kansberekening die natuurlijk nooit zegt dat het 100% goed is. We gaan ons die twijfel niet op de hals halen. zeker nu we niet eens in de risicogroep vallen. Met de 20 weken echo kunnen ze ook een boel zien.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Maar dan ben je al zo ver, met 20 weken... Ik vind het ook een hele moeilijke, ik zit zeker in de risicogroep met mijn 42 jaar... Goed dat je er een topic over geopend hebt Fren, hoop dat er veel reacties komen al zullen we uiteindelijk zelf moeten beslissen...

Geplaatst

Tja, als ik 42 was stond ik er misschien ook anders in. Maar dan nóg zijn er heel veel aandoeningen die ze niet kunnen zien/vinden. Dus dan krijg je bevestiging dat je weinig kans hebt op een kind met syndroom van down en/of een open ruggetje, maar dan kan er geestelijk toch nog vanalles mis zijn...

Geplaatst

Benbri, mooi buikje hoor!!!!!!!

@ Stiertje, vanmorgen was hier de zon ook, nu is het weer helemaal dicht getrokken en regent het weer es voor de verandering.

Man o man, heb vandaag weer zo'n dag dat mijn maag niet mee wil werken, nah jah hoort er allemaal bij en wat dat betreft vind ik het niet erg, want dat is wel weer een teken dat mijn hormonen druk bezig zijn hihi.

Liefs Janis

Geplaatst

nou......ik deel die mening niet hoor janis....vind het echt vreselijk....vanmorgen ging het harstikke goed eigenlijk, maar nu wel weer wat misselijk....weliswaar minder dan het was hoor, dat wel, maar toch...het gevoel blijft vreselijk :( ga ffies op bed liggen...moeheid verergert het meestal...en nu valt de moeheid wel mee, maar moest manlief wegbrengen naar het werk, dus moest vroeg op (5 uur).....

knufffiessss

Geplaatst

pfff 5 uur van bed, toen draaide ik me nog een paar x om hihi.

Oke ik ben het met jou eens dat als je echt dag in dag uit misselijk bent dat het niet meer leuk is.

Ik probeer dus op de goede momenten ook te genieten hoor, maar moet wel zeggen dat het de afgelopen tijd wel telkens beter gaat, alleen vandaag is het weer even mis. Maar over het algemeen gaat het hier wel oke.

liefsssss janis

Geplaatst

gelukkig maar :) hier hetzelfde :)...mams belde net dat bij het goed een boel dingetjes staan (badstandaard etc....voor heel weinig geld) dus ik ben mijn bed je uitgesprongen, ga eventjes kijken :)

be continued ;)

Geplaatst

neuh, alleen een badstandaard. daar hadden ze er 8 van staan of zo...degene met zon onderstelletje erop van bebe jou waren 4,75 en de normale waren 3,50...nou, normaal zijn die dingen 32 euro en je gebruikt ze toch totdat ze kunnen zitten (ca 6 maanden) en het kind raakt het niet eens aan...het badje leunt er alleen maar op, dus dat was wel een koopie :) dus nu nog alleen een mooie box vinden en dan de kleine prullaria (kleding, bedspul, shampootjes ed, kraampakket, babyfoon, etc..etc..) maar daar wachten we denk ik mee tot na de 20 weken echo :)

Geplaatst

Ik wacht ook nog wel ff hoor met spullen kopen, na de vakantie zien we wel, een kennis van ons die heeft een hele uitzet, en die mogen we zo hebben, ga eerst kijken wat er allemaal is en wat we willen en kunnen gebruiken. Krijgen is iig beter dan kopen hahah, maar moet wel naar ons zin zijn. Maar Benbri voor een paar euro wat halen is nooit weg natuurlijk, zo had ik met koniginnedag op de vrijmarkt een kinderstoel gekocht die je op een gewone stoel kan zetten, meer omdat we vaak wel kleine kinderen over de vloer hebben en als ze dan mee eten, het handig is om ze dan daar in te zetten, koste me 5 euro, en heb er al heel veel plezier van gehad.

Bikkel ook al een mooi buikje!!!!

Geplaatst

Bikkel en benbri wat een mooie buikjes, benbri jij liet het klinken alsof hij mega was maar ik vind hem heel netjes. Bij mij gaat het nu ook groeien al zien andere het niet maar ik zie echt een bolletje.

Wij laten geen combinatie test doen, het is goed zoals het komt. Vroeger was ik daar heel stellig in en zei ik altijd ik laat die test doen en als het een kindje is met down dan laat ik het niet komen, maar als je dan het hartje hebt gezien en je kindje hebt zien bewegen dan kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om het weg te laten halen. nee hoor laat maar komen, liefde genoeg. Verder zit ik met mijn bijna 30 ook niet in een risico groep dus dan is de keus ook makkelijk.

Wij hebben alleen een kinderwagen en misschien een box. Voor de baby kamer kan ik mijn oude ledikant krijgen, compleet met hemel enzo. Manlief moet nog even kijken of hij het wat vindt.

Verder zien we wel hoe we het gaan inrichten, zijn we nog niet zo mee bezig.

Gister hebben we van mijn twee zussen een mand gehad met voor iedere week die nog komen gaat een cadeau, zodat we iedere week iets hebben om naar uit te kijken. Nu was het cadeau de mand met inhoud en zondag mogen we het eerste pakje openen, mijn handen jeuken nu al!!!

We hebben vandaag trouwens een kersvers bruidje onder ons!!!! Gefeliciteerd!!!! Ik hoop dat je een super mooie dag hebt gehad en dat het ook bij jou droog is geweest!!!!!

Geplaatst

jeeh bikkel....jij hebt ook al zo'n mooi buikje :) ik ben blij dat ik niet de enige ben met zo'n buikje hoor....:) super :-)

en janis...nee, dat dacht ik ook idd :) krijgen is ook altijd goed natuurlijk, maar voor een paar euro iets op de kop tikken is ook geweldig :) waar blijven de rest van de buikjes? (behalve 2 waarvan ze al aangegeven hebben hun mooie buikje mooi niet laten zien)

Geplaatst

oooooooooooooooooha jaaaaaaaaaaaaaa, was bruidje vergeteeeeeeeeen.....supergefeliciteeeeeeeeeerd :) daar moet op gedronken worden hihaho (glaasje melk of zo, hihi)

Geplaatst

Ohhhhh foei, ik was ons bruidje ook vergeten, gefeliciteerd meis, hoop dat jullie een mooie dag hebben.

En ehhhh jah waar blijven de rest van de buiken, kom op meiden hahhaahaha

Geplaatst

oei ook nofje vergeten...

Proficiat meis, en in het zuiden heeft het zonnetje zich goed laten zien!! dus dat is al goed gekomen haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden