Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

apart....ben toch al 3x zwanger geweest en alle drie de keren niet gehad en sterker nog...heb echt wel wat zwangeren om mij heen gehad ook en die hebben het ook niet gehad en degene waarvan ik weet dat ze zwanger zijn krijgen het ook niet...dus dat ze zegt de meesten klopt ook niet echt...ja, of ze moet het echt bij jullie daar bedoelen, maar zeker niet in geheel nederland...nou ja, tis weer voorbij toch? of moet je nog een keer?

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hè vervelend Marjan. En nu? Kan je het niet ook doen met 3 keer zelf prikken ofzo, zoals ik hier ook wel lees? Ben blij dat ik geloof ik helemaal niet hoef als ik dat zo hoor!

Benbri - Ja, 6,4 is inderdaad de ondernorm. Ik zat meestal op de 6,3, wat te laag is om bloed te mogen geven, maar niet laag genoeg dat ik ijzer moest slikken ofzo.

Laatste jaar ging erg goed en heb ik zelfs uitschieters gehad van 7,3, wat voor mijn doen dus echt mega hoog was! Wat voor mij het verschil maakte, is dat ik geen zuivelproduct meer na de warme maaltijd nam - geen toetje dus meer. Want door zuivel kan vitamine C minder goed opgenomen worden, die je weer nodig hebt om je ijzer uit je eten op te nemen. Geloofde er eerst zelf niet in, maar ja, de bloedwaarden wezen uit dat dat wel het verschil uitmaakte voor mij ;-)...

Kan me overigens wel voorstellen dat als je andere 2 kids eerder kwamen, je er nu niet op rekent dat het eerder komt. Ik doe dat dus wel, omdat ik hoorde dat 70% van de eerst geborenen voorbij de uitgerekende datum komen en ik mezelf en m'n man er voor wil beschermen dat we er op gaan zitten wachten: ben gewoon nog van plan om tijdens mijn verlof leuke dingen te plannen enzo, ook gerust wat verder weg ofzo. Zo heeft m'n man eergister voor zichzelf 2 verschillende concertkaartjes nog gekocht voor 10 3 en februari - weekje van te voren. In het ergste geval heeft tie een kaartje voor niets gekocht als blijkt dat die dagen de weeën toch beginnen, maar dat zou ik dan wel erg toevallig vinden...

Geplaatst

Hier in deze omgeving doen ze t volgens mij ook niet hoor, dus hangt volgens mij echt af van eigen procedures bij vk's of gyn's...

Geplaatst

Marjan het drankje is wel een glas vol hoor en heel smerig is het niet alleen mierzoet. En zodra je bloed voor de 2e keer geprikt is mag je gelijk eten en drinken, het valt reuze mee.

Alleen begrijp ik niet waarom jouw gyn persee dat wil als je niet in de risicogroep zit (overgewicht, tweeling of zware baby) Ik zou zeggen als je het echt niet ziet zitten gewoon niet doen!

Ik heb toen ook met de gyn besproken dat ik maagpatient ben en dat ik bang was veel te moeten spugen en ze zei dat als het niet ging dan mocht ik gewoon 3x prikken en zelf thuis ontbijten en lunchen enzo maar dat was dan een minder intensieve test en konden ze niet alles goed meten maar het was dan ook goed genoeg.

Benbri, vanavond weer naar de vk spannend! Alleen jammer dat je je niet top voelt, sterkte

Ink ik moets straks ook weer flink op dieet hoor! moet nu alleen niet aan rauwkost denken..bleh teriwijl ik normaal gek ben op rauwe groenten!! Ben van de behandelingen zelf al 16 kilo aangekomen en nu nog 16 erbij (tot nu toe) van de zwangerschap..pffff.

zo ga maar es proberen een dutje te doen, ben echt kaput.

liefs stiertje

Geplaatst

de assistente bedoelde met de meesten , de meesten van hun patienten.

ik ben nog niet geweest, en twijfel nog.

heb totaal geen risico en dergelijke.

en mijn schoonzus die ook bij de gyn loopt hoeft niet, beetje vreemd.

dat testen doen ze dan maar op een andere manier, zo prikken kan ook en dat een paar keer, of een dagcurve maar zie zo tegen dat niet eten op dan ga ik echt van mijn stokje.

en dat drankje, dat is idd mierzoet en als ik ergens niet tegen kan...en dan ook nog op nuchtere maag.

die magnesium mocht ik wel bij de kruitvat halen van de vk, ik legde haar uit dat ik bij de apotheek ongeveer 9 euro moest betalen en bij de kruitvat 3 euro en ze zei je mag die van de kruitvat gewoon halen hoor, die zijn prima.

heb geen last van kramp meer trouwens.

maar dat zal ook wel weer verschillen per vk/gyn.

ik moet maandag voor mijn 20 weken echo herhaling en dan vraag ik wel even over die suikertest, dat is in een ander ziekenhuis.

Geplaatst

Ik ga me er ook even in mengen. Bij ons doen ze de test standaard bij tweelingzwangerschappen. Zo ook bij mij. En ik had geen enkele aanleiding verder, dus ik dacht: ellendig, nuchter dat drankje, maar dan weet ik tenminste zeker dat alles goed is daarbinnen voor de baby's. Vies drankje, een wit plastic bekertje vol, nuchter ook vervelend, maar ja, laten we eerlijk zijn: het is nu ook weer niet zo'n drama verhaal om alles in het werk te stellen om het niet te doen. Een bevalling is in elk geval veel erger!

En uiteindelijk dacht ik: ach nu heb ik het gehad en klaar! En toen begon het pas. Ik had het niet verwacht, maar ik heb dus wel degelijk suiker. En ik kan je vertellen dat dat veel ellendiger is dan de test op zich. Maar goed, ook daar prik en spuit ik me dagelijks zo'n 6 tot 8 x doorheen. In het belang van de kindjes natuurlijk. Achteraf is het dus héél goed dat ik die test heb gekregen, want daar zou ik zelf nooit aan gedacht hebben en mezelf ook zeker geen risicogroep hebben gevonden.

En stiertje, ik ben nog erg aan het zoeken inderdaad met wat wel en niet eten, hoe laat spuiten, hoe laat testen, de hoeveelheden insuline. Ik zie nu pas wat diabetispatienten een gepland leven moeten leiden. Ik hoop dat ik niet tot de 5% hoor die het na de zwangerschap houden. Dan word ik gek!

Ik heb wel vandaag de kerstspullen neergezet. Euh, mijn man natuurlijk grotendeels. Maag ik vind het toch wel té gezellig om het dit jaar over te slaan...

Gisteren en vandaag wel al een paar weeën gevoeld.

Groet,

Jeanine

Geplaatst

Wat raar, ik had HB 6,4 en dat vond ze zorgelijk! Ze willen 7,5 zien! Onder de 6 gaan ze ingrijpen maar als ik dus bij een van jullie ziekenhuizen een HB van 6,4 had gehad, hadden ze gezegd: prima mevrouw. Mmmm... vreemd toch.

Geplaatst

Caro, ik denk dat ze voor een tweelingzwangerschap andere richtlijnen aanhouden met het HB gehalte. Ik had 6 wk geleden ook 6.4 en heb wel tabletjes gekregen. Er werd bijgezegd dat het op de grens ligt, maar omdat ik zwanger ben van tweeling geven ze het, omdat de verwachting is dat het nog lager wordt uiteindelijk.

Jeanine, al weeën??? Hoe valt dat ongeveer?

Ik heb veel last van harde buiken en ook steken in de buik. VOoral wanneer ik te veel gedaan heb of me erg druk maak.

Ook heeft de buik soms rare vormen, dan zie ik de kindjes precies zitten en in het midden is hij dan helemaal plat.... vreemd :)

Suikertest ga ik vrijdag vragen, ben nu toch wel benieuwd. Hebben ze het bij mij nooit over gehad en ben toch al 31 weken nu....

Geplaatst

weeen voelen als harde buiken, alleen pijnlijker....geloof me, over het algemeen (uitzonderingen daar gelaten) voel je echt het verschil tussen een wee en een harde buik lianne :) maar ja...tis voor geen van allen nu goed om weeen te hebben natuurlijk, ook de tweelingmama's hoop ik dat het lekker blijft zitten en caro, mss is het idd het verschil van tweeling en enkeling? dat weet ik dan ook weer niet. weet alleen dat de grens voor mij (enkeling dus) 6.4 is...blijft toch altijd anders per gemeente/vk/ziekenhuis/meerling/enkeling, etc...en mss wel een beetje een flinke dosis van gevoel voor de gyn./vk/of wie het dan ook doet.

kramp gelukkig geen last meer van gehad, zo'n enkele keer, lekker uitrekken zit er bv dan weer niet bij nee, want dan schiet ik wel in de kramp, maar verder valt het gelukkig wel mee :)

zo naar de vk...ben wel nieuwsgierig hoe ze nu ligt, of ze is aangekomen (denk het wel, want ik ben ook aangekomen, haha) of ze gedraaid is. of die weeen nu indalingsweeen waren (wat ik niet hoop, want volgens mij ligt ze nog steeds dwars, maar we zullen zien) etc..etc..etc.. :)

Geplaatst

Benbri veel plezier bij de VK! Ben erg benieuwd hoe ze ligt :)

Hier nog even een buikfoto van vandaag, 31wk1dag. Niet een hele charmante foto, maar ja.......[ATTACH=CONFIG]3037[/ATTACH]

Geplaatst

Ik voel bij een harde buik eigenlijk gewoon een harde buik. Ik wist nooit zo goed waar mensen het dan over hebben. Maar een harde buik voelt ook niet heel lekker. Maar een wee is echt een soort kramp die je een beetje de adem wegneemt. Die je dus echt al een beetje moet wegpuffen.

En is het is niet zo dat ik een weeenstorm heb hoor, maar ik voel ze de afgelopen dagen wel een paar keer. Misschien is dit wat ze noemen voorweeen? Ik weet het ook allemaal niet. Het is dat ze nog zo klein zijn en ze nog moeten blijven zitten, maar wat mij betreft mogen ze zich in ons kribje neernestelen hoor!

groet,

Jeanine

Geplaatst

mooi buikje hoor lianne, vind het voor een 2ling buik best meevallen eigenlijk :)

melis, hoe is het bij de gyn geweest? gezien het feit dat je nog thuis bent waarschijnlijk wel goed? :)

hier ligt babygirl al zo ontzettend ingedaald met haar hoofd dat ze geen kant meer op kan, dus de weeen die ik gevoeld heb waren waarschijnlijk indalingsweeen, maar ze ligt goed en daar ben ik blij om en als ze een eigenwijze bui krijgt kan ze er lekker niet meer uit :p. Wel krijgen we deze week of begin volgende week (hoor ik morgen) een groei echo om te kijken of ze geen groei achterstand heeft omdat ze niet zoveel groter is dan in week 27 (qua buikmeting), dus dat vind ik dan wel weer even spannend, maar we zullen zien. ze ligt iig vast.

fijne avond dames xxx

Geplaatst

Zo benbri fijn is dat, onze meid lag ook al beneden met haar hoofd maar nog niet ingedaald, vandaag wel last van mijn buik en onderin bij mijn liezen pijn gehad dus hoop dat ze ook gaat indalen nu.

Lianne mooie buik hoor voor een tweeling.

Hier een beetje ziekig aan het worden en datwil ik helemaal niet want wil de laatste dagen op mijn werk nog even vollop genieten, zucht

Geplaatst

mooie buik lianne !!

benbri ik had op FB al gereageerd maar fijn dat ze goed ligt en hopelijk valt het allemaal mee met de groei.

ik heb mijn schoonzus gesproken, zij is doktersassistente en ook zwangeren in haar praktijk.

ik legde haar het suikertest verhaal uit en ze vond het raar dat ik gelijk zo'n "grote test" moest doen, glucose tolerantie test.

normaal hoef je maar 1 x te prikken en bij twijfel of geen goede uitslag wel zon glucose tolerantie test.

alleen bij de glucose tolerantie test moet je dat suikerdrankje drinken, sommigen hier mochten hun eigen ontbijt meenemen en dat is in dit geval niet zo, dus gaat het om een andere test.

elke controle checken ze mijn urine op eiwitten en suiker en dat is altijd prima.

ze zei overleg volgende keer met je gyn dat je best een test wilt doen, want dat wil ik best want tuurlijk kan je het hebben zonder klachten, maar dat kan ook op een andere manier.

ikheb ook wel last van harde buiken, meer dan bij de oudste moet ik zeggen.

mijn mannetje ligt ook al goed, nu nog indalen, bij hoeveel weken gebeurd dat ongeveer?

Geplaatst

Benbri - wat fijn dat je meissie niet meer dwars ligt. Hoop dat ze ook gewoon goed gegroeid is.

Jeetje, indalingsweeën - bestaan die ook al? Haha, nooit van gehoord namelijk!

Ik dacht dat ze bij week 35 pas in gingen dalen? Zegt dat dan ook wat over of je w.s. mogelijk eerder zal bevallen? Want m'n mannetje klimt volgens mij nog dagelijks omhoog ipv naar beneden!

Had het met m'n moeder over m'n ijzer. Zij dacht dat de grens bij de bloedbank 7,4 was en ik dus een hele punt abuis ben, maar volgens mij niet, maar toch ga ik twijfelen - is tenslotte al 'n jaar geleden dat ik bloed ben wezen brengen ivm hormonen spuiten etc... M'n ma en ik zijn zowiezo nu n lekker stel - alle twee warhoofden geworden: zij na de val en ik nu ik zwanger ben dus dat gaat lekker samen hihihi...

M'n neefje van 4 heeft diabetes. Misschien ga ik gewoon n x nuchter bij m'n zus prikken om toch ff te checken voor de zekerheid aangezien de vk hier dat dus niet standaard doet.

Verder vanmiddag naar de apotheek geweest. Ben normaal helemaal niet van medicatie etc, maar ben thuis gekomen met de magnesium tabletten, aambeiden zalf en maar toch weer de roosvice laxo, want man, wat blijft m'n stoelgang moeilijk doen!

Slikken jullie eigenlijk nog vitamine pillen? Ik heb van die zwangerschapsvitamines, maar vergeet ze eigenlijk de helft van de tijd...

Hier vandaag de kerstboom opgezet - kan echt genieten van de gezelligheid thuis - heerlijk!

Geplaatst
Marjan, het gaat wel om dezelfde test. Je hoeft je ontbijt niet mee te nemen, maar ze adviseren het zodat je gelijk kan eten.

Groet,

Jeanine

ja voor na de 2de keer prikken wel ja, maar wat ik bedoel is dat je dat suikerdrankje moet nemen tussen de 2 prikken door, en hier was iemand en elders ook die moest ook 2 x prikken maar ipv drankje eigen ontbijt maar dat mag niet met de glucose tolerantietest vertelde de laborante me vanmiddag. je mag wel je ontbijt meenemen als je klaar bent met de test om snel wat te eten.

maar goed, klinkt net alsof ik die test absoluut niet wil, das niet waar maar ze kunnen ook een andere suikertest doen ipv gelijk deze test, als er twijfel of aanleiding/vermoeden van zwangerschapsdiabetes is kan deze test altijd nog.:)

ik ga even in overleg met de gyn.

kan het ook niet persoonlijk uitleggen, en geschreven staat altijd veel " harder/gevoellozer:D snap je?

tis geen kwestie van niet willen maar vreemd dat er zoveel verschillen in zitten.

dat het bij de 1 wel standaard gebeurd en bij de ander niet en weer en ander alleen bij vermoeden of tweeling.

Geplaatst

Ik moest juist niet nuchter en 1x prikken, als die test niet goed zou zijn dan de keer erna nuchter en 3x prikken! Dus weer een andere versie!

Geplaatst

geen flauw idee wanneer je kindje ongeveer indaalt. ik ben nu 32 weken en bij mij is ze dus zo diep ingedaald dat ze er niet meer uitkan, dus het zegt niets. overigens dacht ik dan ook of de kans dan bestond dat ik eerder ging bevallen, maar de vk zei van niet, dus dan ga ik daar maar vanuit. en ja..indalingsweeen schijnen dus te bestaan, hahaha...ja. ze zei eerst dat het hoofdje boven lag en toen ging ze nog een keer wroeten (beneden en vrij pijnlijk kan ik je ook nog vertellen) en toen zei ze weer dat het hoofdje ingedaald lag en dat de kont dus boven lag, dus helemaal erg om een groeiecho te krijgen vind ik het niet. dan zie ik haar nog even, dan weet ik dat alles goed is en dat ze met haar hoofd beneden ligt :)

overigens moet ik over 2 weken naar de gyn om plasje voor de gbs te overleggen of iets dergelijkes. mocht ik drager zijn op dit moment word ik overgedragen naar de gyn. vanwege het bevallen met antibiotica en het gevaar voor de kleine meid...*zucht* dus hoop maar dat ik geen gbs bij mij draag op dit moment.

ik heb echt totaal niets gehoord over een suikertest of dergelijke, dus ik sta helemaal verbaasd, tis net alsof iedereen het wel heeft of wil hebben. ik heb geen risico, geen symptomen, kindje is niet vergroot (een heel duidelijk teken van suiker), eerder te klein, dus ik maak me er niet druk om en ik hou niet van prikken, dus ik ga er ook niet om vragen, hahahaha....maar dat zou ik dus niet weten, heb het nog nooit gehad, ook niet met de andere 2 kiddies.

uhm...verder heb ik geloof ik alles wel beantwoord? zo niet, het spijt me dan..ook mijn geheugen is een groot gat, hahahaha

fijne dag en tot straks waarschijnlijk wel :)

zwangerschapsvitamines heb ik liggen, 3 potjes zelfs, maar ik vergeet ze al vanaf 10 weken (eigenlijk de weken dat je ze niet meer "verplicht" hoeft te slikken. en elke dag als ik er naar kijk denk ik...zal ik ze innemen en dan vergeet ik ze toch weer, dus nee...werkt niet, hahaha....mss als ik bevallen ben, kan nooit kwaad ivm de borstvoeding.

Geplaatst

Haha, goed om te lezen dat ik niet alleen die dingen laat liggen - de vitamines dus... Ben daar zo slecht in! Helemaal als je nergens last van hebt, heb ik geen zin iets te slikken ofzo...

Kan me voorstellen dat je het wel leuk vind om nog n echo te krijgen. Nou ja, aanleiding is misschien wat minder (maar hopelijk niets zorgelijks), maar altijd leuk je kleine nog eens te zien. Is hier nu al weer bijna 10 weken geleden voor t laatst en mis het wel hoor!

Wat is gbs ook al weer?

Heeft iedereen -die de prenatal en kruidvat doos aangevraagd hebben- hier al een afhaalbericht van gehad trouwens? Want ik heb van beiden nog geen afhaalbericht gehad zat ik me te bedenken...

Geplaatst

Goedemorgen chocolade-meisjes!

Hahahaha... Ik zit nog niet beneden of het eerste kransje is al in m'n mond verdwenen :$:$:$ Hebben jullie al toegeslagen?

Ink, ik weet hoe lastig het is om dagelijks de benodigde vitaminepillen te slikken. Ik heb er een ochtend-ritueel van gemaakt; ontbijt maken & opeten, yakhult & activia drinken (goed voor je stoelgang!) 20 ml Floradix (voor m'n ijzer) en daarna met een glaasje limonda neem ik de vitaminepillen. Mijn ijzergehalte is voor m'n zwangerschap altijd was laag geweest, maar sinds ik zwanger ben drink ik dus dagelijks de Floradix en mijn HB gehalte is altijd keurig op schema :-)

Benbri, spannend die groei-echo. Ben je zenuwachtig? Gisteren hebben ze bij mij naar de bloedtoevoer van/naar de placenta gekeken en die in de navelstreng. Daaruit kunnen ze opmaken of de placenta goed genoeg functioneert om je baby te voorzien van voedingsstoffen. Misschien dat je dat ff kan vragen als je je ongerust maakt? Sterkte iig..

Ik heb volgende week vrijdag een groeiecho, om te kijken of de placenta genoeg omhoog is gegroeid. Gyn zei al dat ze dan meteen ons knulletje ff opmeten, altijd leuk om te weten hoe groot en zwaar hij nu ongeveer is.

Nou, ik heb jullie vandaag voorrang gegeven op m'n ochtend ritueel, dus daar ga ik zo maar eens aan beginnen.

Oh ja, voor de bril/lenzen draagsters onder ons; hebben jullie ook het idee wazig te zien? Heb ook een aparte hoofdpijn die ik lijk te herkennen van een verkeerde sterkte in m'n bril. Heb zometeen om 11.15 uur een afspraak bij de oogarts, ben benieuwd.

Tot later girlzzz!!

Geplaatst

Goede morgen Melis! Nee, er zit bij mij braaf weer alleen nog n bakje muesli met yoghurt in m'n buik ;-). Goed begin hé? Maar ik heb vandaag n teamdag, waarbij 2 x eten zit - middag en avond, dus denk dat ik wel weer genoeg binnen zal krijgen ;-). Worteltjes moeten wel voor morgen op ivm houdbaarheidsdatum hihi...

Wazig zien en hoofdpijn kan ook door suiker komen, maar dat is bij jou misschien allemaal wel al getest, of niet? Maar dat weet de oogarts ook, dus misschien heb je idd gewoon t andere sterkte nodig ofzo. Geen ervaring mee moet ik bekennen...

Geplaatst

Ink, de grens om bloed te mogen geven ligt op 7.6. Ik schommel er ook altijd omheen namelijk :-)

Melis, ik heb ook zo'n ritueel: koffie aan, zwangerfit-pil, yakult, spuit in mn been en dan eindelijk ontbijtje en de krant :-) En ja, ik heb ook het idee dat de zwschap iets met mn ogen doet; ik moet veel meer prutsen om mn lenzen in te krijgen en zie af en toe ook echt waziger (als ik mn lensen in heb!)

Vannacht echt kl*** geslapen; lag er om half 10 in maar heb het half 1 zien worden... zucht!

Morgen gelukkig vrij want de babykamer komt, jehoe!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden