Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

gelukkig maar fren :) beter zo dan anders toch? :) en iedereen feli met hun mijlpaal deze week he :) weer een stap dichterbij :) en melis, fijn dat jouw frummel ook mooi nog zit waar die moet zitten, hoest verder met je en met je lijf? nog rare bokkensprongen of nie?

kraamcadeaus doen wij ook niet zoveel aan eigenlijk, maar weet dat het in belgie bv wel weer heel normaal is (mijn vriendin woont in belgie) ik hou het gewoon op beschuit met muisjes :)

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren, fijn dat de controle goed was! Mooie bloeddruk, ben ik jaloers op haha..

Benbri, behalve de gebroken nachten, pijnlijke heupen door het lang op een zij liggen gaat het goed! Laatste loodjes wegen het zwaarst hé?! Hoop dat ons knulletje minstens nog 6 weken bij mij wil blijven, dan ben ik gelukkig :) Weet nu al dat ik m'n buik enorm zal gaan missen, maar we hebben nog 5 cryo's (lol)

Geplaatst

cryo's, helaas, die lyuxe hebben we nog nooit gehad. Wel nog 10 onbevruchte eicellen in de rviezer van het VU en 3 rietjes zaad in de vriezer van het radboud in nijmegen. Logistiek lekker handig dus...

Geplaatst

Wij hebben nog 2 cryo's in de vriezer. Daar bestaat nogal discussie over. Ik ben na deze zwangerschap HELEMAAL KLAAR met zwanger zijn. En 3 vind ik meer dan genoeg. Maar Ruud vindt het zo zielig dat ze daar zo koud liggen dat hij vindt dat we die twee toch nog maar echt de kans moeten geven in mijn baarmoeder. Ik heb hem aangeboden dat hij mijn baarmoeder mag hebben zodra ze die in een piemel kunnen implanteren en dan mag hij de 2 laatste baby's door zijn eikel eruit persen. Hoe stoer hij mij steeds verwacht, kijken hoe stoer hij zou zijn. Het idee trok hem niet echt....

Maar even alle gekheid op een stokje. Ik vind dat wel lastig met cryo's. Kijk eens hoeveel moeite het heeft gekost om ze te krijgen. En wat gaan we er nu mee doen? Doneren vind ik niks, voor de wetenschap ook niet, maar vernietigen ook niet. Ik vind dat een moeilijke beslissing.

groet,

Jeanine

Geplaatst

¤¤¤ breek even in ¤¤¤

Whahaha jeanine, ik zie het al helemaal voor me! Oh ze denken dat ze zo stoer zijn!

Succes met de beslissing, wij weten het ook niet

¤¤¤ breek weer uit ¤¤¤

Geplaatst

Jeanine, mooi verhaal hoor.. Flauw dat hij het niet zag zitten. Hoe is het verder met je? Nog max 10 dagen hé?!

Ene dag willen we voor een brusje, andere dag zeggen we dat we het bij 1 kindje laten. Moeilijk, moeilijk. Doneren gaan we no matter what doen, we zien het wel.

Geplaatst

Nog tien dagen inderdaad. Vanmiddag naar het ziekenhuis en pessarium eruit.

Ik wilde na Tuurtje zeker nog voor een brusje gaan. En gek genoeg wilde hij toen eerst niet (ik wilde ook al vrij snel, nog midden in de slapeloze nachten, omdat ik wist dat het lang kon duren en ik ze graag vlak bij elkaar wilde). Nou, later dus wel en toen kregen we een tweeling. En nu wil meneer nog een keer voor de tweeling gaan! Maar dat gaat gewoon niet gebeuren hoor. Maar ik was er zeker van na Tuur dat ik nog een keer wilde. Ik gunde hem heel sterk een broertje of zusje.

Doneren vind ik zo'n bizar idee. Loop je dadelijk door de efteling, zie je een kind wat heel veel op één van jouw kinderen lijkt. En waar is het terecht gekomen? Je eigen vlees en bloed? Dat kan ik niet. Hoe egoistisch ook trouwens.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hahahahaha.. In de Efteling, zie het al helemaal voor me!

Ik vind het alles behalve egoïstisch Jeanine, ik kan me helemaal vinden in je standpunt. Wij gaan dat ook absoluut niet doen!

Hoop voor je dat alles goed gaat de laatste 10 dagen en dat je een voorspoedige bevalling mag hebben!

Geplaatst

Hahah Jeanine, wat een verhaal!!! Mannen hoeven er niets voor te doen, laat hun maar lekker makkelijk kletsen!

Wij hebben ook nog 2 cryo's. Weten ook niet wat we doen. We vinden het allebei wel zonde om er niets mee te doen. Ik denk dat wij over een paar jaar wel ervoor kiezen om ze terug te laten plaatsen bij mij. Mocht het dan niet aanslaan is het jammer. Of we weer een nieuw traject gaan starten dat denk ik niet. We mogen al blij zijn met deze 2 kleintjes!

Maar wel lastige beslissing over wat te doen....

Geplaatst

Haha Jeanine, dat heb je lekker plastisch beschreven! Ik heb het altijd jammer gevonden nooit cryo's te hebben (op 2 na die niet goed zijn ontdooid) maar nu ben ik er wel blij om, hoeven we ook die beslissing niet te nemen.

Geplaatst

gelukkig zegt mijn man ook dat dit genoeg is :) dus die discussie hoeven we niet. wij willen wel voor donatie gaan. vind weggooien niets, wetenschap niets...en het idee lijkt mij wel prettig om de overgebleven embryo's te kunnen laten uitgroeien tot prachtige mens(en) bij ouders die ontzettend graag willen, maar das eigenlijk al vanaf het begin dat ik er zo over denk. ook zullen het nooit mijn kinderen zijn en heb daar absoluut vrede mee en sja....iedereen heeft een dubbelganger...kweet niet. ik (wij) willen ze wel graag afstaan, maar volgens mij gebeurt het niet geheel anoniem, wat ik ook prima vind, ik wil alleen geen onderdeel zijn van de opvoeding of dergelijke, tenslotte zijn het alleen onze cellen/genen, maar niet onze kinderen (papa en mama word je niet alleen genetisch toch? vooral omdat ik niet echt een vader heb, genetisch natuurlijk wel, maar opvoeder vind ik wat anders) ik weet niet...ben er wel mee bezig, maar wil pas beslissen na de bevalling uiteraard :)

maar er is er eentje hier die toevallig embryodonatie heeft gedaan (niet vanhaar zelf, maar voor haarzelf) helaas pogingen mislukt en ze heeft nog een donor embryo, volgens mij begreep ik van haar dat het niet anoniem is, maar weet het niet zeker....anyway, iedereen moet doen wat hij/zij wil toch? :) maar jeanine, ik kan mij voorstellen dat genoeg genoeg is idd :) en manlief gaat zelf dan maar een bm kweken of zo, hahahahaha

veel liefs van ikkes

Geplaatst

Ook vandaag op controle geweest, 1,8 kg bij, in totaal 5,8 kg bijgekomen en nog 3,5 week te gaan!!!! Verder was alles oke, we moeten ons 1 februari om 7.30 melden, ze kon nog geen gerichte tijd zeggen dus we zien het wel....daarna langs de anesthesie, ook daar alles doorgenomen dus we zijn er klaar voor!!!

Wij hebben 1 cryo, deze blijft 2 jaar in de vriezer en daarna als wij er zelf geen gebruik van maken dan staan wij deze af voor wetenschap! Vernietigen vinden we niks en donatie ook niet, idd z'on eftelingverhaal, alleen ik zie dan weer senarios dat onze zoon toevallig verliefd wordt op een meisje en dat blijkt dan zn zusje te zijn!!

Geplaatst

zo 34 weken vandaag!!

kleine nog niet gedraaid en in de auto zitten is niet zo prettig meer, kan niet makkelijk rechtopzitten omdat zijn bolletje in de weg zit naar mijn gevoel.

vandaag zijn de enveloppen binnengekoemn, nou ja eigenlijk gisteren al, de buuf kwam aan de deur met het pakketje alleen hadden ze geen briefje in de brievenbus gedaan dat het bij de buren was afgeleverd.

wij hebben geen cryo's over, ben er ook blij om, het zou dan wetenschap worden, vernietigen vind ik gelijk zo cru en doneren geen optie omdat mijn man een nierziekte heeft die 50 % erfelijk is en die willen zo min mogeljk doorgeven.

en we laten het bij 2 kindjes.

even wat anders, sterriliseren.

dat kan toch als je al open lugt bij een keizersnee?

vind ik wel een raar idee, nooit geen kindjes meer kunnen krijgen ( ja of hersteloperatie) maar ben 34 jaar nu en man ook en vinden het wel goed maar het idee dat je het zo definitief maakt voor jezelf, man vind het best eng om zichzelf te laten helpen.

maar denken er wel aan, als ik al open lig dan bij mij en zo niet dan gaat hij.

Geplaatst

Haha Bikkel, zoon wordt verliefd op zusje. Inderdaad! dat kan ook nog! Ik vind het knap hoor als mensen zoals jij Benbri, hun eigen 'cellen' willen doneren. Maar ik kan het gewoon niet zo zien. Natuurlijk zijn je ouders degenen die je opvoeden, maar genetisch is toch ook een héél groot deel hoor! Mijn man heeft geen contact meer met zijn 2 dochters. De moeder heeft dat afgenomen toen ze heel klein waren. Nu zie ik op facebook die meiden en zie dat ze als twee druppels water op hem lijken. Dan zie ik dat vrouwen naar zijn ex reageren: oh wat een mooie meiden, ze lijken precies op jou (tegen de moeder), maar ik zie gewoon dat dat echt niet klopt! En ik kan me niet voorstellen dat ook in het karakter niet een aantal zaken terugkomen. Ik zou het heel moeilijk vinden. Ik zie het toch als mijn eigen vlees en bloed en wil dan gewoon dat ze ook bij ons opgroeien. Maar ja, dat is natuurlijk teveel!

Ik zat gisteren ook te denken aan sterilisatie. Dat kan inderdaad tegelijk met een keizersnee, maar dat heeft volgens mij niet de voorkeur van de artsen. Los daarvan hou je dan alle andere ongemakken van het 'vrouw zijn'. Ik ga dus voorlopig weer voor het mirena spiraaltje. Minimaal hormoon, waardoor je daar geen effect van merkt, niet meer ongesteld en toch beschermd. Vooral dat niet meer ongesteld heb ik altijd als erg prettig ervaren. Bovendien ben ik erg gevoelig voor hormonen en wordt dan echt een heks. Terwijl ik met dat mirena spiraaltje een engeltje werd (oké, beetje overdreven...).

Ik was vandaag in het ziekenhuis. Het pessarium is eruit gehaald. Meeeeen, wat een zeer zeg! Blijkbaar heeft dat zich helemaal vastgezogen om de baarmoedermond en moest ze daar haar vingers achter krijgen. Op een gegeven moment zei ze: ik probeer nog één keer en dan roep een collega die er meer bedreven mee is erbij. Yeah right dacht ik, had die dan gelijk geroepen! Maar goed, verder was ze erg aardig. Ze stopte nog even om me naar lucht te laten happen en toen lukte het uiteindelijk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat hoe makkelijk dat ding erin was gegaan, hoe makkelijk het er ook uit zou gaan. Maar niet dus. Maar ik twijfel of dat niet meer aan haar lag dan aan het pessarium op zich. Maar daar zal ik nooit meer achterkomen!

Geplaatst

ja jeanine ik zei dat tegen mijn man dat ik meende dat dat ook kon tijdens keizersnee.

maar eigenlijk hebben we daar nog helemaal niet over nagedacht voordat we te horen kregen dat de kans op een keizersnee redelijk is.

ga net zo graag weer aan de pil ofzo maar de laatste 4 jaar helemaal geen anti conceptie gehad. ook geen mirena ofzo.

Geplaatst

Hier ondanks super slecht zaad toch de keus laten vallen op een spiraaltje, als ik de lichte pil slik heb ik iedere week een doorbraakbloeding en mag van de huisarts niet meer aan de microginon 50. Rubbertjes is geen optie en gewoon maar afwachten ook niet en hoop eigenlijk niet meer ongesteld te worden met een spiraaltje, heerlijk vind ik dat ook nu.

Wij hebben nog 1 cryo, die we waarschijnlijk doneren aan de wetenschap. Het voelt toch als ons kindje en je weet nooit waar en bij wie het terecht komt. We zijn heel blij met 1 kindje en willen het daar voor nu bij houden. Ik ben bang dat als we die cryo laten terugplaatsen (omdat we hem niet willen vernietigen of willen doneren) dat dan de wens voor een tweede kindje zo groot wordt, dat als het mislukt met de cryo je toch weer verder wilt met IVF.

Vandaag is mijn grote zus samen met moeder even op visite geweest. Ze hebben een gipsafdruk van mijn buik gemaakt en wat foto's [ATTACH=CONFIG]3272[/ATTACH]

s middags even naar de babydump en een draagdoek gekocht, die wilde ik al heel lang en gelijk de cadeau box van de babydump gehaald. Daar zitten ook wel leuke dingen in en helemaal geen folders!!!

Geplaatst

Jeetje meiden, wat hebben jullie lekker geschreven vandaag!

Wij hebben helaas de luxe niet van cryo's ;-(...

Vind ik wel erg jammer, want ik hoop dat er wel ooit nog een 2e kindje mag komen, wat dus betekent dat we opnieuw de MMM in moeten...

Gaan daarom ook niet aan anticonceptie beginnen: kans op een spontaan wondertje is zeer klein ivm zeer slecht zaad.

Als het dan wel spontaan zou gebeuren, zou het alleen maar ontzettend welkom zijn en anders wordt het na een tijdje zelf seksen gewoon weer opnieuw aan een verse ICSI poging beginnen ben ik bang...

Wij hebben gisteren mijn belly paint laten doen. Nu dus bezig met t kaartje te ontwerpen.

Zal proberen wat foto's te uploaden.

Meezie - leuk ook die gipsbuik! Ga je die zelf nog beschilderen als tie droog is ofzo?

Lianne - hoe was jouw shoot?

Geplaatst

Ink wat gaaf je foto's en de tekening. Heeft Egypte een speciale betekenis voor jullie, als ik het goed zie tenminste dat daar de hardjes vandaan komen??

Ik ga met spiegelmozaiek de buik versieren en misschien dat ik met een gekleurd mozaiek steentje de naam van de kleine erop maak

Geplaatst

jeetje wat een leuke buiken en gipsen en dergelijke :)

en iedereen moet doen met zijn embryo's, eitjes en zaadjes waar hij of zij (vaak beiden, haha) zich prettig bij voelen, tenslotte gaat het idd wel om je eigen cellen :)

sterilisatie heb ik laten doen toen ik 30 was (beetje te jong, maar goed..het was niet anders, verkeerde beslissing) vandaar de ivf bij ons. maar ik had gehoord/begrepen dat ze het ook kunnen doen tijdens de keizersnede idd, omdat de boel toch al open ligt dan, zou je misschien moeten navragen? ik ben iig blij dat ik niet meer aan de hormonen moet verder (pil, mirena of dergelijke) vooral omdat ik daar heel slecht tegen kan en eigenlijk altijd depressief rondloop dan. maar begrijp wel de moeilijkheid in keuze voor jullie, goed laten voorlichten denk ik.

fren, beterschap...hoop dat je je snel beter voelt.

bikkel, spannend hoor 1 februari :) jeanine 19 januari toch (of de 16e? nu weet ik het even niet meer) anyway, vervelend dat de pessarium zo'n pijn deed, denk dat je dan nog liever bevalt, hahaha

ik moest naar de tandarts, was al een kies afgebroken tijdje geleden, maar ik kon niet naar de tandarts, maar de afgelopen 3 dagen begon het wel erg pijn te doen helaas, dus ik moest wel. afgezien van het feit dat ik bang was dat ik weeen zou krijgen van de ontsteking (van mij mag ze komen, maar wel omdat ze "er klaar voor is" niet door een ontsteking)....nou, 2 spuiten deden geen pijn, maar de 3e gooide hij er halverwege mijn gehemelte in, hoorde gewoon gekraak...zou hij in mijn bot hebben gezeten? ik heb echt gehuild van de pijn...geef mij dan maar 3x een bevalling dan 1x nog zo'n spuit...bahbah

vanmorgen werd ik wakker met het idee dat ik het een mooie dag voor een bevalling zou vinden, hahahaha....helaas zal dat wel een droom blijven denk ik. :( oh ja, wel een ontstoken oog erbij gekregen *zucht*

hoop dat ik even niets vergeten ben, maar dochterlief wil achter de pc en ze mag een uurtje. ga toch manlief wakker maken, aankleden douchen, drinken, etc..etc...drukdrukdruk met niets en toch een boel :) *ik wil mijn kind nu wel eens zien* zucht

fijne dag meiden xxxx

Geplaatst

Vervelend die tandarts die zo'n pijn heeft gedaan. En inderdaad, ik heb ook liever een bevalling dan al die pijnen die ik de afgelopen tijd heb gehad. Maar goed, nog heel even...

Het is inderdaad de 16de benbri. Gek idee, volgende week zondag komt mijn moeder om op tuurtje te passen omdat wij maandag vroeg weg moeten. Het komt nu wel heel dicht bij....

Oh, ik had trouwens ook te hoge waardes van de galzure zouten. Daarom heb ik steeds zo'n jeuk. Maar omdat de kindjes toch al vroeger worden gehaald hoeven we daar verder niks mee.

Groet,

Jeanine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden