Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

WAAAAAHHHH - Bri!!!! Jeetje, wat spannend!!! Vraag me af of je je kleine inmiddels al in je armen hebt! Wauw! En getsie tegelijk, want wat komt het nu ineens dichtbij - zover ben ik nog helemaal niet hoor!!!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Update van Benbri:

Ze heeft wat lichte activiteit en qua weeën hoopt dat ze goed doorzetten. Zo niet wordt ze maandag ingeleid.

Ze hoort nog of ze antibiotica krijgt ivm GBS bacterie.

Geplaatst

Ze moet er iig bevallen, weet niet of ze moet blijven als ze maandag pas ingeleid zou worden. Ik denk 't eerlijk gezeg wel, omdat die kleine in het vruchtwater heeft gepoept..

Wordt vervolgd!

Geplaatst

Wow wat een spanning hier, fijn Melis dat je het forum op de hoogte houdt. Wens Benbriu maar veel succes. Maar als d ekleine in het water gepoept heeft, vind ik het ook heel raar dat ze dan tot maandag wachten. Het moet toch binnen 24 uur? Ik houd het hier in de gaten ;)

Geplaatst

Jeetje wat een spanning wens dr maar veel sterkte toe, ik ga eens kijken hoe dat zit met in het vruchtwater poepen en hoe lang ze dan wachten. Hoop voor haar dat ze lekker gaan doorzetten die weeen

Geplaatst

Gevonden!!!

Langdurig gebroken vliezen(langer dan 24 uur, zonder weeën):

Als je vliezen langer dan 24 uur gebroken zijn en je hebt nog steeds geen goede weeën, dan wordt je meestal naar het ziekenhuis gestuurd. Als de vliezen gebroken zijn is de natuurlijke barrière (de vliezen) voor bacteriën om bij het kind te komen weg. Hierdoor neemt het risico van het ontstaan van een infectie bij de baby toe. Vandaar dat je naar het ziekenhuis wordt gestuurd omdat ze daar de conditie van de baby beter in de gaten kunnen houden.

Wat ze in het ziekenhuis gaan doen is afhankelijk van naar welk ziekenhuis je gaat. In het ene ziekenhuis zullen ze alleen de conditie van de baby goed in de gaten houden om te kijken of er geen tekenen zijn van een infectie. Zolang alles goed is zullen ze nog 24 tot 48 uur afwachten of je spontaan weeën krijgt (95% van de vrouwen krijgt spontaan weeën binnen 72 uur na het breken van de vliezen). Terwijl het andere ziekenhuis direct na 24 uur gebroken vliezen zal gaan inleiden (zie: "Inleiding").

De conditie van de baby wordt in de gaten gehouden door een aantal keer per dag een hartfilmpje (CTG) van de baby te maken.

Daarnaast zal jouw temperatuur scherp in de gaten gehouden worden.

Zolang alles goed is zullen de meeste ziekenhuizen afwachten of je lichaam zelf weeën gaat maken. Dit omdat gebleken is dat bij spontane weeën, de bevalling over het algemeen beter verloopt.

Omdat de longen nog niet gebruikt worden maakt het ook niet uit dat de baby gepoept heeft in het vruchtwater, als het hoofdje eruit is maken ze het mondje leeg, het zal pas gaan ademen als het kindje helemaal uit je vandaan is. Sommige babys hebben al een week voor de bevalling in het vruchtwater gepoept en ik denk dat die kleine van benbri dat pas vandaag heeft gedaan want ze had het eerst over helder vruchtwater met wat vlokjes

Ik was gewoon even nieuwschierig dus voor wie het ook is misschien wel handige info.

Geplaatst

Ja Meezie handig want ik wist ook niet beter dan poepen in vruchtwater is meteen geboren moeten worden... Dat is toch vaak de reden dat een thuisbevalling alsnog in het ziekenhuis moet. En ik wist ook niet dat je 72 uur zelfs mag wachten met gebroken vliezen, was bij mij 8 jaar geleden nog 24 uur... Weer wat geleerd, bedankt!

Geplaatst

Meezie - bedankt voor t opzoeken; vond het idd ook al raar dat ze dan pas maandag inleiden, maar jouw stukje verklaart dat dan weer...

Geplaatst

SPANNEND!!! Dank je Meezie voor het opzoeken. Ik vond het al raar. Maar ik zou er toch zelf meer rust mee hebben als ze me met 24 uur dan ook echt gingen inleiden. Maar ze zullen vast wel weten wat ze doen.

Benbri is inderdaad 36 weken en een paar dagen...

Iemand (was jij het Stiertje?) heb ik nu angstig gemaakt voor het eruit halen van het pessarium. Maar ik schreef al: het kan goed komen dat ik gewoon een onhandige verloskundige had. Ze zei al: ik probeer het nog een keer en anders haal ik iemand erbij die er meer bedreven in is. Ik denk eigenlijk dat het meer aan haar heeft gelegen dan aan het pessarium. Dus laat je vooral niet bang maken!

groet,

Jeanine

Geplaatst

ohh wat spannend zeg!!!

Benbri zet em op en ik duim dat alles goed met jou en je meissie gaat!

hopelijk heb je haar snel in je armen.

hier is de kleine nog steeds niet gedraaid.

ben zelf wel erg moe aldoor, en ook benauwd als ik even wat doe maar ja de kleine ligt met zijn hoofdje tegen mijn longen heb ik het idee.

trusten meiden!!

Geplaatst

Ik ben ook wel wat sneller moe nu telkens en wat meer last van lage rugpijn.

Ben ook benieuwd hoe die van ons ligt - dinsdag heb ik weer controle bij de vk, dit keer geloof ik ook weer s een echo na 13 weken!

Zie wel heel goed al zijn bewegingen nu - allemaal rare bulten en vormen in m'n buik! Heerlijk om naar te kijken vind ik ;-)...

Geplaatst

Hey meiden,

Heb meegelezen, en kon er vannacht slecht van slapen ivm Benbri, moet de hele tijd aan haar denken, en dat ze haar meisje nu dan in haar armen mag hebben.

Liefs Janis

Geplaatst

Meiden, voor Benbri helaas nog geen baby..

Behalve een slaappil en een paar verdwaalde weeën is er niets veranderd. Ze baalt enorm en hoopt dat er vandaag iets zal gebeuren.

Geplaatst

Bah, had het zo anders gezien, ze houden haar goed in de gaten en de baby. Benbri moecht je dit lezen, heel veel succes en sterkte, hoop voor jullie dat het vandaag door zal zetten, en dat je straks je mooie meisje in je armen mag sluiten.

Geplaatst

Thnx Melis voor de update!

Kan me wel voorstellen dat ze baalt nu. Ik dacht ook altijd dat je na het breken van de vliezen 24 uur later wel bevallen moet zijn, anders gaan ze het halen. En ook wanneer het kindje in het vruchtwater heeft gepoept.... Weer wat geleerd inderdaad...

Ben benieuwd wat de vorderingen vandaag zullen zijn voor Benbri..

Geplaatst

Ze smst me regelmatig een update met het verzoek jullie op de hoogte te brengen. Ze ligt idd nog in het ziekenhuis.

Ze mist jullie en het forum enorm en zegt dat ze serieus moet afkicken, haha. Ze heeft nl. geen smartphone dus kan niet op internet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden