Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden, bedankt voor alle lieve reacties - zit gelijk weer hard te snikken - bleh! We hebben haar paar uur geleden opgehaald in een mandje en haar in een weiland begraven waar ik mijn konijnen vroeger ook begroef met m'n pa... Ben erg blij dat dat gedeelte achter de rug is. We kregen eerst nog het advies om haar in het mandje mee naar huis te laten nemen, zodat onze andere kat aan haar kon ruiken om op die manier ook afscheid te kunnen nemen. Anders was er kans dat hij haar gaat zoeken. Ze vertelde dat zo een andere kat 2 weken na de 1e kat op dezelfde plek was overleden omdat hij haar ging zoeken en dat willen we natuurlijk voorkomen. Dus dat was wel even emotioneel toen hij heel voorzichtig en behoedzaam aan haar ging snuffelen. Zo raar... Maar wel goed voor hem denk ik, want hij zat daarvoor al de hele ochtend naar de deur te kijken, zonder dat hij er uit wilde, dus denk dat hij haar ook al miste...

Ze was dus 's nachts aangereden en gelijk overleden. Is toen opgehaald door dierenambulance. Gelukkig was ze gechipt, waardoor ze mijn tel.nr hadden, anders zat je nog in de onzekerheid ook, maar ben echt zo verdrietig en mis haar ontzettend - ik had haar als ukkie gehaald toen ik bij mijn ex weg ging en heb 5 jaar van haar mogen genieten, maar nu hebben we haar net begraven en voelt het huis erg leeg... Denk haar constant te horen miauwen - bleh!

Gelukkig lees ik hier verder wel goede berichten, op diefstal na dan - getsie dat is ook altijd zoiets rots! Verder ff geen puf om persoonlijk te reageren - sorry...

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

zo ink traantjes in mijn ogen, ik kan me de pijn zo goed voorstellen, bleh. sterkte en geniet extra van de andere kat, goed dat je die nog afschied hebt laten nemen.

benbri, meid je krijgt een baby en dan mag je gewoon aankomen, na die negen maanden kan je genoeg rennen met 3 kids om de overtollige kilo's weg te werken. niks aantrekken van anderen en zeker niet van zo'n jong nichtje die is misschien nog zo strak in haar lijf, Nadeel daarvan is dat je buikje maar niet komt en je daar weer niet mee kan gaan pronken, want dat is toch het leukst. Pronken met je babybuik.

Toch begrijp ik heel goed wat je bedoeld, al mag ik niet klagen, maar zit nu ook even in een fase dat ik het verschrikkelijk moeilijk vind dat mijn lijf veranderd. mijn borsten en buik zijn aan het groeien, ik weet dat het geen vet is, maar toch is dat buikje ineens wel, moeilijk. Nog niet dik genoeg voor een zwangere buik(al is het dat wel natuurlijk), maar dikker als dat ik ooit ben geweest.

Ik geef je een dikke digitale knuffel omfat ik vind dat je het verdient en Jeaninne ook, goed dat je de afspraak hebt verzet om zo extra gemotiveerd te zijn!!!

Geplaatst

hey meiden.

Benbri: even gekopieerd van de vorige bladzijde:) verder vandaag een kleine ingreep gehad aan mijn schaamlip, van de bevaling van mijn zoon heb ik een heel klein scheurtje gekregen en daar hebben zich kleine fybroompjes ontwikkeld, ze werden al groter de laatste tijd , denk door de hormonen, en had er geen hinder van maar toch maar weg laten halen, kan wel vervelend gaan worden zeiden ze, de verdovingsprik was geen pretje maar heb de hand van mijn man maar even fijn geknepen.

ze denkt dat het talgkliertjes zijn die al groter werden, word daar 16 augustus over gebelt.

dus vast overheen gelezen maar geeft niks hor, je kan ook niet alles volgen en op reageren.

Ink.heel veel sterkte en goed dat je de andere kat even liet snuffelen, hebbben wij ook gedaan met onze kitten en een andere poes die jaren terug helaas ook in het verkeer is doorgereden.

vorige week dacht ik dat ik wat voelde maar dat was maar 1 dag en na die tijd niet weer dus kon niet de kleine zijn, wilde ik nog even melden:)

morgenmiddag gezellig visite van een vriendin met haar man en kindjes, heb er zin in!!!

nou groetjes marjan

Geplaatst

Meezie, dank voor je knuffel. Fren, van harte met je 12 weken!

Benbri, ik ben héél nieuwsgierig hoe je het hebt gehad. alle andere meiden: een hele fijne dag!

groet,

Jeanine

Geplaatst

jaaaa 12 weken vandaag!! wat een mijlpaal!! mijn 6de zwangerschap en voor de tweede keer de 12 weken gehaald!!!

fren jij ook van harte met je magische grens!!!!!

fijne dag meiden ik ga maar eens wat doen hier thuis:D

Geplaatst

feli meiden met de 12 weken grens :) vanaf nu gaat het nog sneller lijkt het wel (vind ik dan) en idd....IK kan lekker pronken met mijn buikje, keek gister in de spiegel en dacht ineens...ja, dit is echt een zwangerschapsbuikje :) thanx voor de knuffel, altijd fijn en altijd behoefte aan :) enne marjan, ja, nu je het weer gekopieerd had dacht ik oh ja, wel gelezen, maar drong niet helemaal door geloof ik, hhahahaha

preston palace hebben we het leuk gehad, huwelijksnacht nog eens dunnetjes overgedaan alleen nog erger (man was nog dronkerder, nadeel van gratis drank, hahaha en ik was moeeeeee) dus kortom, net als de huwelijksnacht, hihi ;) wel zou ik daar niet 2 dagen willen zitten of zo, vond het nu lang genoeg :) mss volgend jaar weer, hihi...

maar goed, even dat dagje weg was wel een aanslag op mijn bekken, ga half dood van de pijn, dus ik ga nog ffies op bed liggen :) tot straks dames

Geplaatst

Proficiat voor de 12 wkn dames!!! Volgens mij alleen ink nog en dan zijn we allemaal 12wk geweest toch?! Het begin van ons 2e trimester waarin je je weer mens gaat voelen haha, moeiheid weggaat en misselijkheid verdwijnt!!!

Ben benieuwd haha...

Geplaatst

Benbri, fijn om te lezen dat je/jullie het leuk hebben gehad bij preston palace.. Wel minder om te horen dat je nu zo'n last hebt van je bekken :(:(

Hier gaat alles goed hoor, vandaag 9 weken en daar ben ik erg blij mee!

Nog 3 weken en dan duiken we de sauna in:P

Fijne dag meiden...

Geplaatst

melis :) gaat hard he : alweer 9 weken, nog een paar weken, hahahaha....en ja...die bekken, ik wist al dat het een probleem ging worden, want ik had het met demi (dochter, 2e zwangerschap) ook, maar niet zo vroeg....en nu lijkt het wel pijnlijker ook, maar goed, kan het niet meer herinneren bij demi behalve dat ik het had, hihi...

bikkel, het hoeft niet hoor, hier voel ik me wel wat meer mens, iets meer energie en minder vermoeidheid, maar de misselijkheid is afgenomen, maar helaas niet verdwenen, maar ja....ik las laatst ergens dat het rond de 16e week echt verdwenen moet zijn, dus ik hoop op die weken dan maar en anders moet ik maar accepteren dat ik de hele zwangerschap iets misselijk zal blijven en dat het vanzelf overgaat zodra ik bevallen ben :) tis vervelend maar iig draagbaar :)

Geplaatst

Ja, zou je het niet 2 dagen uithouden? wij houden heel erg van zwemmen met tuurtje. Dus wij vermaken ons het grootste gedeelte in het zwembad. Maar toen we een keer alleen waren ook lekker naar de bioscoop geweest en naar de kermis.

Hadden ze een beetje lekker eten door de week? en 's avonds?

Ik verheug me er wel al op.

Lachen, die huwelijksnacht ;-) ...

Geplaatst

oh, en ja, die bekken zullen daar wel een beetje te lijden hebben ja. Ik liep net naar het kruidvat, nog geen 100 meter volgens mij en toen ik terug kwam, had ik pijn aan mijn schaambot en helemaal buiten adem. hoe dat dus daar moet weet ik ook nog niet zo goed...

groet,

Jeanine

Geplaatst

ja, dat zijn wel dingen die ik mij afvraag, dat kortademigheid....als ik de trap op loop lijk ik wel een copd patient zo naar adem loop ik te happen en idd als ik te druk doe of ben ook...hoort dat erbij? heb dat eigenlijk nooit gehad, mss dat iemand dat al gevraagd heeft aan de vk of gyn? en nee, wij hebben eventjes gezwommen, maar na een uurtje waren we het alweer zat eigenlijk, hahaha...kermis is leuk, maar vooral leuk als je niet zwanger bent zeg maar, mocht nergens in :( we hebben gemidgetgolft, wat wel leuk was, maar manoman...niet leuk voor de bekken, die bal neerleggen en oppakken....bowlen gedaan, maar er waren geen goede bowlingballen, de lichte zijn niet goed en de zware ook niet en tussenmaat hadden ze niet echt (of die waren in gebruik bij de andere banen) bioscoop wilde ik wel doen, maar er draaide geen film die wij nog niet gezien hadden of leuk vonden...dus dat schoot ook niet op, hahaha...wel de avond bij de karaokebar gehangen, dat was wel gezellig, wilde nog wel kijken bij de deel, want daar hebben ze tussen 22.00 / 00.00 uur ook een klein buffetje, maar manlief was zo dronken dat ie bijna niet meer op zijn benen kon staan, dus ipv de deel zijn we naar de kamer gegaan (onder luid protest van manlief, want die vond dat er meer bij kon, vergat even dat hij al zwalkte, hahahahaha) het avondbuffet was niet slecht, maar vond het zelf niet helemaal geweldig, maar ik ben een zeikerd met eten, wel veel salades, dat was wel lekker en het ontbijt was ook zeker uitgebreid, leek meer lunch, maar mocht de pret niet drukken :) al met al was het ook echt wel leuk, maar met zijn 2en en waarvan een zwanger is het meerdere dagen gewoon niet leuk (vinden wij dan hoor, smaken verschillen en zwangerschappen ook natuurlijk)

gelukkig blijf ik zeggen dat ik geen last heb van de schaambot, maar stuitje en straalt uit naar mijn linkerbil (terwijl rechterkant au doet, hihi) en mijn linkerlies ontzettend....maar ja...tis niet anders en we kunnen het niet wegnemen voorlopig, het beste ervan maken he jeanine :)

Geplaatst

Ja, dat bukken en opstaan ga ik me niet aan wagen hoor! Dat vinden mijn botten écht niet leuk! Ik merk nu al dat als ik 's avonds tuurtje naar bed breng, dat ik boven bijna geen lucht meer krijg. Hij is me nu al te zwaar aan het worden.

Ik zit tussendoor een bakfiets te zoeken. Ik wil een niet te dure waar 2 beebjes en een jongetje in past. en eigenlijk ook stiekem electrisch, voor mijn man die niet al te goeie longen heeft en nogal eens een goed rondje wil gaan met de kinderen. Tegenwoordig moet je bij electrisch toch gewoon trappen, maar is het net alsof je wind in de rug hebt zeg maar...

Geplaatst

Benbri, fijn te lezen dat je kan genieten van je buikje!! Moet je ook echt doen en wat een ander zegt lekker het ene oor in en het andere weer heel hard uit!!

Jullie hebben ook heerlijk genoten van jullie uitstapje bij Preston! Helemaal top!

Alle dames die de 12 weken hebben gehaald, gefeli!! Nog een paar te gaan en dan zitten we op 40!! Hopen dat alle kwaaltjes verder uit mogen blijven en dan is het puur genieten geblazen!!

Ik zwaai af voor de komende 3 weken, gaan heerlijk vakantie vieren op Corsica! Rustig aan doen allemaal en tot later!!!

Liefs Lianne

Geplaatst

Goedemorgen meiden, even een kort berichje vanaf het eiland.

Hier gaat alles wel oke, heb wel beroerde dagen er tussen maar dat mag de pret niet drukken.

Ik ben vandaag ook 12 weken, man wel een meilpaal, maar die hebben we wel ff.

Ik heb niet alles terug gelezen, want zit hier op de telefoon en dan begint het allemaal te draaien haha.

Maar volgens mij gaat het wel oke met iedereen.

Liefs Janis

Geplaatst

hey meiden,

wat wordt hier toch veel geschreven.... Ik houd het allemaal niet zo goed bij. Mogelijk gaat dat veranderen als ik me wat beter voel. Ik ben nu 11 weken... Woensdag een echo gejad en alles zag er goed uit. Wel een hele opluchting. 1 kleine lag lekker te slapen de ander was wild aan het trappelen... Haha nu al compleet anders!

Begin nu ook een klein buikje te krijgen. Belangrijkste dingen zijn geregeld: kraamzorg, kinderopvang en over 3 weken starten met cesartherapie...

Fijn dan iedereen nu bijna de 12 weken heeft gehaald. Iedereen die nog op vakantie gaat of is veel plezier....

Geplaatst

lianne, fijne vakantie :)

janis...heb je het verder wel oke? :) hoest weer daar op de eilanden?

jrn...och, er zijn momenten dat ik het hier wel errug rustig vind hoor, zeker in vergelijking met andere topics...die lees ik wel mee (poging) maar die schrijven pas veel, hahahaha...leuk dat alles goed gaat, zo hoort het ook :) cesartherapie kan idd erg fijn zijn. maar aangezien ik ondertussen alle oefeningen al ken, doe ik het lekker niet, hahahaha....buikjebuikjebuikje ;) ja, dat gaat hard zometeen hoor, merk het bij mijzelf al, hihi

veel liefs voor allen

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier weer terug van onze vakantie in Italie. Heerlijk geweest. Heb de verhalen nog niet terug gelezen (is dat te doen of hebben jullie wel erg veel gekletst???).

De meesten zullen nu 12 weken of verder zijn, lekker gevoel he? Ik hoop dat de misselijkheid bij de meesten al wat minder is geworden en iedereen zich beter voelt.

Hier alleen erg veel last van mijn stuitje, kan niet goed zitten of liggen. Erg vervelend..... Even op internet nazoek of dit normaal is bij een zwangerschap.....

Vanaf nu zal ik de verhalen weer bijhouden hoor!

Geplaatst

@ Benbri, het gaat hier verder goed, lekker met boot weg, fietsen en wandelen. Moet wel zeggen dat het wandelen me soms tegen valt, en last van mijn buik krijg, denk dat het de operatiewonden zijn. Daar wordt je dan snel moe van, maar met rustmomenten gaat het wel. Het weer is wel redelijk, ben iig wel erg bruin geworden ondanks dat ik sinds de eerste x factor 30 gebruik, vooral voor mijn gezicht want heb geen zin aan zwangerschapsmasker.

Ik heb nog nooit zonnebrandcreme gebruikt haha.

Liefs Janis

Geplaatst

Gister samen met m'n vriend echt gericht naar kinderwagens gekeken. Dacht dat we er wel uit waren, tot hij er een zag van recaro (ofzo). Is een racemerk... An Sich super mooie wagen, heel klein in te klappen (voor mijn auto erg handig), maar t kreng kost 1000 euro!! Weet niet hoe we dat gaan doen, maar vriend id er helemaal weg van.., nou ja, we hebben nog even.

Straks golfen met een vriendinnetje ben benieuwd of ik dat nog volhou...

Geplaatst

janis...super dat je het er leuk hebt :) en fren...is ie niet 2ehands te krijgen dan? scheelt vaak toch de helft en zeker de reiswieg word vaak maar een half jaartje of zo gebruikt....:) errug he...dat aanbod kinderwagens :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden